אוקיי, אז לפני שבכלל מתחילים (לאחר סוג-של-אישור מ @אנחנו יחד נבנה) אנחנו צריכים להחליט על יקום.
אז שכל מי שיש לו רעיון שיציע.
ולא להתחיל לכתוב לפני שמפרסמים כללים
#הסיפורמקלף האגוזיםם
אני בעד יקום כמו שלנונחמיה17
למניעת הפרזות, שכל אחד מוסיף מליבו גדרים וכללים אחרים ויוצא מופרז, חבל.
סיפור מציאותו יענו.
המציאות יכולה להיות מעניינת מאוד גם אם לא נוסף לה פרט שולי כמו היכולת לעוף
מכיר את הספרים של יואב בלום?יעל
הוא כתב שלושה ספרים, כולם מתרחשים במציאות הרגילה שלנו. פה בישראל, עם השמות המוכרים והזמנים שלנו והטכנולוגיה שלנו.
בכל ספר הוא הוסיף שכלול אחד, רק אחד, וככה אתה בעצם קורא מדע בדיוני אבל הגיוני לגמרי.
מעניין לנסות ליצור דבר כזה
מכיר.נחמיה17
הוא מסתבך בעצמו כל הזמן.
קחי למשל את מצרפי המקרים.
הוא בונה שם תאולוגיה שלימה (שסותרת את עצמה, אבל לא נכנס לזה) מסובכת ומעורפלת כאחד שנותנת לשינוי להשפיע באופן נרחב מספיק שיהיה מעניין אבל מוגבל מספיק שיהיה שייך, ובעצם- שייך זה גם אומר מעניין.
מלבד העובדה שהקונספט הזה מצה את עצמו אצל בלום- הוא גם מורכב ומסובך האמת- בלתי אפשרי. ויואב בלום מתמודד עם זה יחסית יפה ועדיין יש המון קשים לוגים. חנונים של לוגיקה ומד"ב לא ישרדו אותו. אפילו לא מצרפי המקרים שם הוא ממש משתדל לכסות על רוב בעיות הלוגיקה.
מלבד זאת- גם להגיע לרמה מכובדת שתתן לקונספט למצה את עצמו במערכת הגיון מחודשת זו מורכבות שאי אפשר להטיל אותה על קבוצה. אנשים ימתחו גבולות ויסגרו אותם והעלילה תשבר מהר מאוד במקרה הטוב, ובמקרה הרע תהפוך למשהו מאוד חסר עניין, כמו סופרמן בלי קריפטונייט. מורכבות של חידוש המערכה המדעית הקיימת זו עבודה לאיש אחד אולי שניים שהם חברים נורא טובים.
אולי טרי פראצ'ט וניל גיימן הם דוגמה טובה לעבודה משותפת כזו.
אא"כ אתם רוצים ליצור משהו אדמס שסותר את עצמו ומכפר על כך בהומור מוזר.
צודק, זה לא המקוםיעל
ומעניין מה שאתה אומר. תודה.
זה הפאנצ' ביואב בלוםאם אפשר
מזכיר את פראצ'ט, רק יותר עלילתי.נחמיה17
אני עם נחמיה..כחרס הנשבר
אפשר להשתתף?🤗דקה לפניי
טוב, אז היקום שלנומקלף האגוזיםם
רק צריך להחליט באיזו מדינה גרים כל הדמויות (אולי בכל הגלובוס?) ומה הם עושים (שתהיה עלילה)
רק מזכירמקלף האגוזיםם
כל סיפור הוא כאילו סיפור עצמאי מפני עצמו, כלומר לכל אחד יש את הפרקים שלו.
זה לא שאני כותב את פרק 1 ואז @אם אפשר כותב את פרק 2, זה לא יעבוד. (ע"ע, השרשור הקודם בנושא)
היו מלא כאלה בקהילות בגוגל+ (ז"ל). בקרוב, לאחר שנחליט על מי הן הדמויות (תלמידי תיכון שנקראו למוסד או בכלל שומרים של המלכה אליזבת' {הכל דוגמא, כן?}) אני אפרסם חוקים.
כמובן, לא אכפת לי לנהל את זה, וגם לא שמישו אחר ינהל. תחליטו.
טוב, חפרתי מספיק, לא?
אני בעד שנעשה חלוקה מסודרת לפרקים.נחמיה17
שלמישהו תהיה רשימה.
מי שירצה להצטרף יקבל פרק שעוד לא נלקח.
אם עושים- אז ללא ספק צריך מסודר.
ואני בעד שבאמת תהיה הצבעה, תהיה אפשרות להציע בשרשור מסויים בתגובה להודעה הפותחת וחבר'ה שמוכנים ללכת עם הצעה מסויימת יפדבקו אותה בתגובה, השלש שיקבלו הכי הרבה הצבעות- יעלו להצבעה נפרדת שיחליטו עליהם.
כמובן חשוב שההצבעה תכלול קוים כלליים בלבד והתחלה מסויימת ולא עלילה מפורטת כי אחרת זה הורס את הפאנץ'.
אבל מה שכתבתי כברמקלף האגוזיםם
זה לא שאני עושה את פרק 1 ומישו אחר את פרק 2. לכל אחד יש פרקים משלו. זה כאילו המון סיפורים שונים, אבל עם אותו רעיון.
נ.ב. צריך לקבוע: מקום זמן וכאלה
יאללה צריך להתקדםמקלף האגוזיםםאחרונה
...אני הנני כאינני
@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..
משתוקקים 
שברי חרס ואור יקרותחוזר
רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.
בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.
כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.
הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.
הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.
כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.
בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.
כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.
הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.
הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.
היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.
רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.
הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.
היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.
חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ
משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן
ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.
נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר
היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מדבראני הנני כאינני
מחפש מוצא, אולי איזו דרך
פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?
שוב נפלתי, מי יקימני?
וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני
מאמין בהסתר, בכל התפאורה
ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה
ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה
וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה
נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור
רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור
שדים וקליפות, פרשת אחרי מות
מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.
והנפש במנוסה, מאלקים התביישה
המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה
והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר
שכחה זהותה, בשטטה במדבר.
"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,
קרבן על מזבח מולדתו.
שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.
"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!
והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"
ואני מהרהר...
הרי בחייו היה כה שחור,
ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"
"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"
"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"
ואני??
אלוהים, יודע תעלומות
– האין אני כופר, פושע וסורח??
ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח
בשבט עברתך מזדעק וצורח?
אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים
בגופה מחוללת
– לכזאת נפשי מייחלת.
ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים
– הנה כל סעיפיי משתוקקים.
אלוהים אתה ידעת,
גופי ונפשי – כבר שבורים...
אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,
קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.
אם זו המשמעות, להיות רק שלך,
טהור, נקי, דבוק בשלימות
– אני כבר לא יכול לחכות למות...
...רחל יהודייה בדםאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
...רחל יהודייה בדם
והפחד.
הפחד מהריק הזה.
הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.
שאבלע בתוכו.
שאבלע את עצמי.
הפחד שיחזור.
הפחד שהוא שם.
אורב. עדיין מחפש אותי.
איזה נאמנות.
אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.
ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.
ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.
והפחד הזה נמצא שם.
ואני מרימה את הראש.
וממשיכה.
לתפוס מקום. שאני אני.
חזקזיויק
...רחל יהודייה בדם
יפה. נסתר. גבוה.טויוטה
תודה.