טוב, אני צריכה איפשהו לכתוב מה אני חושבת על הלהטב המצעד וכו'פילונית
ככה- יש לי בעיה עם אנשי הלהטב בדיוק באותה מידה שיש לי בעיה עם כל חילוני אחר, שניהם עוברים על עבירות חמורות יש כאלה שיותר יש כאלה שפחות.
בכל מקרה אני חושבת שזה לא טוב ולא בריא להחליט החלטות קיצוניות כאלה כמו " אני לסבית, אני טרנסית אני בי" בגיל צעיר (0-22) כי דבר ראשון זה הגילאים שהבן אדם עדיין לא מכיר את עצמו, עדיין לא סגור על הדרך שלו וכבר הוא יחליט מה הוא? דבר שני זה הגיל של ההורמונים שמשתוללים בגוף, זה הגיל שהחברה מכתיבה לנו את הדרך שלנו, ובמקרה הזה החברה מאוד מחליטה על המשיכה המינית של הבן אדם, יש ככ הרבה אנשים שניזונים מהתקשורת ומהסלבים שככ בעד הלהטב ולכל יש איזשהו טיפול פסיכולוגי מהחברה שיש אנשים שמפרשים כ-אני גאה. (קרדיט ל @@ריעות. שממנה לקחתי חלק מהקטע הנ''ל).
בקשר למצעד, אני לא רואה בזה משהו שצריך לאפשר במדינה, דבר שני יש שם בנים ובנות שמסתובבים בחוטיני וביגוד הכי מינימאלי שיש ועוד הרבה תלבושות או אי תלבושות מוחצנות ומוגזמות מאוד מבחינתי זו הטרדה מינית לכל דבר ואין סיבה שאנשים יראו את זה בכפייה. ובנוסף אם אתם ככ כמו כולם וככ לא שונים אז למה להוציא מצעד שלם שכולו אנחנו שונים ממכם? למה סתם למשוך צומי?

קצת קשה לי להתנסח בצורה שאפשר להבין מזה משהו, עימכם הסליחה.
א. מזה לא בריא? ביננו את מתנגדת נטו כי את דתיה...חוני המעגל פינות
ב. איפה הכפייה? אל תסתכלי... אפשר לומר את זה על כל הפגנה
ג. הם כמו כולם בתיאוריה אבל בפועל הם מופלים ולכן צריך לעורר מודעות.
אחי, זה לא בריא שיחד שעדיין לא יודע מי הוא כבר מחליט דבר כזהפילונית
לא בריא בקטע של הנפש.
אני מתנגדת בעיקר כי אני דתייה נכון, אמרתי יש לי איתם בעיה כמו שיש לי בעיה עם כל חילוני אחר.

ב. כשמישהו עושה משהו קיצוני ומוחצן ישר כולם מסתכלים עליו במיוחד אם הוא הולך בדרכים ראשיות ושהמטרה שלו זה שיסתכלו עליו. וזה כפייה כי נורא נורא קשה לנסות לא להתסכל על זה , זה. תת בכל חור.

ג. סבבה מופלים אז שיפעלן בכנסת מה הם באים לרחוב ומראים את עצמם בצורה מוחצנת בכל חור? זה לא עוזר אף אחד ברחוב לא ביבי ולא בגצ סבבה?
א. אז הבעיה שלך היא נטו בגלל הגיל?חוני המעגל פינות
ב. זה פוגע בך כשאת רואה אותם? אם כן- איך בדיוק? אם לא- שבי בשקט ותני לאנשים להתבטא.

ג. זו הדרך של להתנחל בלבבות. מה הבעיה?
א- מעבר לדת, אני פשוט חושבת שבגיל צעירפילונית
לא עושים דברים כאלו נקודה.

ב- אני רואה בזה הטרדה מינית לכל דבר אז כן.

ג- שהלבבות האלה אין שום כוח אנחנו לא בגצ או ביבי.
אז מבחינתך בגיל עשרים זה מצויין?חוני המעגל פינות
ולמה שלא יהנה עד אז? אם כיף לו להיות להטב מבחינתך שיהנה ושישכב אבל שלא יחליט שהוא כזה?

מה הטרדה מינית? איפה הטרדה מינית? יש להם זכות להפגין על זה בדיוק כמו שלך יש זכות להפגין על יוש. וכמו שלך כואב בעים לראות להטבים גם לשמאלן קשה כואב בעין על מתנחלים.
מה זה השטויות האלה?! עיקרת כל אפשרות לעשות הפגנה נגד השלטון

לאט לאט ככל שללהטב יש יותר תמיכה ככה יש להם יותר קול בביבי ובבגץ. מה הבעיה?!
א- אז את בעד לסדר הגבלת גיל למצעד הגאווה?רצה לאש

ב- חמודה, שבי בצד בשקט. הם לא מטרידים אותך, הם מתלבשים בצורה מסויימת במקום מסויים ובשעות מסויימות.

אף אחד לא לקח אותך לשם. את לא צריכה לראות אותם.

 

ג- זה בדיוק כמו כל הפגנה. אני לא חושבת שזה מאוד חכם לקיים את מצעד הגאווה, אבל אם הם חושבים ככה, שיהנו.

...רצה לאש

בנוסף אם אתם ככ כמו כולם וככ לא שונים אז למה להוציא מצעד שלם שכולו אנחנו שונים ממכם? למה סתם למשוך צומי?

 

לגבי המשפט הזה,

העניין הוא שרק הם חושבים שהם לא שונים. אם החברה היתה מקבלת אותם בתור חריגות אמנם, אבל חריגות נורמלית- אני מאמינה שלא היה צורך במצעד.

 

מה הטרדה מינית? וזה שבים אנשים מתלבשים ככה? ושמעלים תמונות כאלה לאינסטגרם? ופרסומות ברחוב?

אני הייתי אתמול בירושלים וידעתי שלא מתאים לי לראות את המצעד על שלל תלבושותיו, אז בררתי מראש איפה הוא עובר והתרחקתי מהאיזור..

 

 

ולמה לא לאפשר את המצעד במדינה? לכל אחד יש זכות למחות/להפגין על מה שהוא רוצה. למה סיבוב שערים זה בסדר ומצעד הגאווה לא?

 

 

 

 

אני חושבת שאם לכתחילה אנשים לא היו כ"כ נגד וכ"כ מפחדים מהלהט"ב, הלהט"ב (אולי) היו יושבים בשקט ועושים כל אחד במיטה שלו מה שבאלו וזהו.

תמיד יהיה טיפה רעש ובלגן, אבל אולי אם היו מראש מתייחסים לזה בצורה של 'איש הישר בעיניו יעשה', שכל אחד יקיים יחסי מין עם מי שבאלו.. לא היה צריך מצעדים ועירום פומבי..

ע.י.צ'יאל

מה הטרדה מינית? וזה שבים אנשים מתלבשים ככה? ושמעלים תמונות כאלה לאינסטגרם? ופרסומות ברחוב? - זה שונה, יש עניין של איך מקובל להתלבש בכל מקום. חוץ מזה, מי שזה מפריע לו, לא הולך לים ולא מסתכל באינסטגרם ובפרסומות.

 

תמיד יהיה טיפה רעש ובלגן, אבל אולי אם היו מראש מתייחסים לזה בצורה של 'איש הישר בעיניו יעשה', שכל אחד יקיים יחסי מין עם מי שבאלו.. לא היה צריך מצעדים ועירום פומבי.. - אבל זה לא מה שהם מבקשים. הם רוצים להיות מוכרים כמשפחה, ולאמץ ילדים.

סבבה, אז זה קוד הלבוש במצעדרצה לאש

גם לי לא נחמד שאנשים מתלבשים ככה, ו ואלה כואב לי עליהם.

אבל זה לא אומר שזאת לא זכותם.

ומי שלא רוצה שלא יסתכל או לא יסתובב באיזור..

 

נכון, אבל אני חושבת שאם הציבור היה מקבל את הנטיה ולא יוצא נגד המימוש שלה, אלא נותן לכל אחד לחיות את חייו בדרכו, אולי היתה הבנה..

ברגע שמההתחלה הציבור יוצא נגד העניין של הלהטב הלהטב צריכים להאבק כדי לא להיות מנודים.

ברגע שמתחיל מאבק זה רק הולך ומתגבר וממלחה על לא להיות מנודים הם נלחמים על משפחה. אולי אם הם לא היו צריכים להאבק מראש הם לא היו נאבקים פשוט.

ע.י.צ'יאל

אבל קוד הלבוש הזה לא מקובל על הרוב, ולכן אינו קוד לבוש.

 

גם אם זה נכון, היתה חובה ערכית להתנגד לזה.

זה קוד הלבוש המקובל במצעד.רצה לאש

יש חובה ערכית להתייחס ליהודים ולאנשים בצורה מכבדת. ולא לפגוע בהם.

ע.י.צ'יאל

אבל המצעד הוא חידוש.

 

יש גם חובה ערכית לבער תופעות חולות ורעות.

וזאת הדרך?רצה לאש

זה שנצרח עליהם אבא ואמא משפחה, האומץ להיות נורמלים

או במילים אחרות- אתם לא נורמלים

 

זה יבער את התופעה?

 

 

אפשר להכנס למלחמה, זה לא יעיל

 

 

על כל מכה שניתן נקבל אחת חזרה. לנו יכאב, להם יכאב. מה יצא מזה?

(מתוך הסרט סיפור אחר)

 

 

 

 

ע.י.צ'יאל

זה כבר לא נגדם, זה נגד המדינה שמעודדת דברים כאלה.

אוקי אז תפגין מול הכנסת כשיש דיון לגבי חוק הפונדקאותרצה לאש

או שתבחר ח"כים שיתנגדו או מה שבאלך.

 

לעמוד מול אנשים סובלים ולצעוק עליהם, זה לא רגיש בעליל.

ע.י.צ'יאל

אני לא עמדתי מול אנשים סובלים.

עמדתי מול ממשלה שהופכת נכות לאידיאל.

אתה עמדת מול אנשים סובלים. טכנית.רצה לאש

אתה עמדת בכניסה לירושלים או לוידעת איפה, כשכל האנשים האלה, שבאמת סובלים, בדיוק נכנסים לעיר.

ע.י.צ'יאל

טכנית, עמדתי מול בית המשפט העליון.

אל תגיד לי שהיית מהחנונים שהיו בהפגנהמיכל318
ע.י.צ'יאל

הייתי. מה רע בזה?

חולק על דברייךיהודי אמיתי!

ולא מעוניין להכנס לוויכוח.

רק אומר, שאם זה מדינה דמוקרטית ומותר לעשות הפגנה על מה שרוצים אז זה קצת מוזר שלא נותנים לעשות הפגנות הפוכות, כמו אבא ואמא = משפחה וכדומה, ויוטיוב סגרו להם את הערוץ, ועוד ועוד דברים...

 

סתם הערה לחיים

 

 

 

 

 

*מקוה שזה לא הערה פוגעת איכשהו..

זה מדינה דמוקרטית, אבל בכל זאת יש עניין של כבודרצה לאש

הלהטב עושים הפגנה, זה הזמן להנחיל לעם את ערכי המשפחה??

כאילו, מדובר באנשים כואבים.

באמת.

אנשים סובלים.

שיעור הסובלים מדכאון ואובדנות בקרב בעלי הנטיות ההפוכות הוא גבוה מבכלל האוכלוסיה, ולא סתם.

זה קשה נורא לחיות עם נטיות הפוכות.

 

ובדיוק כשהם מפגינים זה הזמן שלך לספר מה זה משפחה??

 

לעזאזל. סתום תפה ותפגין בהזדמנות אחרת אם באלך

(ולא, לא כדי להפגין בכלל, לדעתי. זה פשוט לא אפקטיבי.)

הפגנה בפני עצמה תקבל אישור מידיחוני המעגל פינות
הפגנה באותו זמן היא לא בטיחותית כי הדתיים ישתמשו באלימות כפי שהמקרה של שירה בנקי הוכיח.


מה הקשר בין יוטיוב למדינה?! מה עוד?
מסכים איתך לגמרייהודי אמיתי!

רק אני חושב שעל אף שהם כמו כל חילוני אחר, יש בהם משהו אחר. 'חוצפא יסגא' של דור הגאולה כזה..

לא נראה לי כל חילוני מתגאה במה שהוא עושה ומודיע את זה ככה בראש חוצות..

אני גיבשתי את דעתי על המצעד הזה כשראיתי מה הם עשו לאוחנהמשה

אמיר אוחנה הוא הומו בנטייתו, ואיש ימין בכל השאר. כבר שנים שהוא מגיע למצעד שלהם עם מאבטחים, ולא בגלל ישי שליסל.

 

זה לא מקרה שסתיו שפיר יצאה נגדו אתמול בצורה בוטה וכך עוד הרבה אנשי שמאל.

אפשר קישור?פילונית
נראלי את צריכה יותר להכיר אותם בשביל לחוות דעה,,,,,,,,

לא אישית.

איך שאת מדברת רק מראה עד כמה את לא יודעת מה זה בכלל לצאת מהארון, תלמדי קצת ואז תחכימי אותנו

יש לך דעה רק על אנשים שאת מכירה?פילונית
לא, יש לי דעה באופן כללי,,,,,,,,


אחלה, גם לי.פילונית
^^^^^^^^^מיכל318
בכללי...מיכל318
כל אדם צריך לחיות את החיים שלו ולא להתערב בחיים של השני.

החברה ממש לא מכתיבה משיכה.
החברה אולי מצליחה להכתיב אם להיות בעד או נגד, אבל משיכה זה משהו שבא מהאדם עצמו ושום דבר חיצוני לא יכול להכתיב דבר כזה.

מה אתם רוצים שגבר שנימשך לגבר יעשה?
מה אתם רוצים שאישה שנישמכת לאישה תעשה?
עובדה. זה קורה. תנו להם לחיות את החיים שלהם בשקט.

כל עוד בנאדם חי את החיים שלו והוא לא פוגע באפחד, למה להתערב?

בקשר למצעד- זכותם לגמרי.
נכון שזה לסתם, כי בנאדם שגאה במה שהוא, לא צריך להראות את זה לכולם ולא צריך להוכיח לכולם.

אם כבר, זה הדתיים שהפגינו מולם, שלחלק מהם לוחמי מג"ב מצאו אצלם סכינים במטרה לפגוע בלהטב"ים, כאילו, באיזה קטע? מישכב זכור זה אסור אבל פתאום "לא תרצח" זה מותר.
חוץ מיזה שההפגנות נגד לא יעזרו להם, ולצעוק שאבא ואמא זה אומץ להיות נורמאלי, אז שידעו שלא, הלהט"ב לא צריכים אומץ, וזה לא קשור לאומץ.
זאת עובדה: יש מישפחות שמורכבות מאמא ואבא, ויש מישפחות שמורכבות מאמא ואמא/מאבא ואבא.



כתבתי הכל בכללי, בלי שום כוונה לפגוע ולא אישי.
כתבת יפה.רצה לאש


תודהמיכל318
כתבת יפה עד שהגעת למצעדמשה

המצעד הזה לא מטרתו לספק להם שוויון זכויות (יש להם, ולפעמים יותר מזה), אלא לכפות עלינו את התרבות שלהם - וזה כבר לא לגיטימי בעיניי.

 

ברמה האישית אני במידה רבה בצד שלהם. מדינה לא צריכה לחתן או לגרש, ולא להתערב למה שאדם עושה מאחורי הדלת הסגורה שלו.

הם לא כופים כלום על אפחדמיכל318
והמצעד הנגדי של הדתיים, הוא זה שרוצה לכפות

ואתה צודק בקשר למדינה
הם כופים עלינו את התרבות שלהם. נראה אותך מעיזה *להגיד* משהומשה

בלי לחטוף מהם אש (תקשורתית) בלתי פוסקת ודרישה ממקום העבודה שלך לטפל בזה.

כן, צודק לגבי הלהגידמיכל318
ע.י.צ'יאל

מה רע בכפייה?

 

הם מכניסים את התפישה העקומה שלהם לגני ילדים, לצבא ולכל מקום.

הדתיים רק רוצים להשאיר את מה שהיה.

יש הרבה רע בכפייהמיכל318
בנאדם שמאמין במה שהוא מאמין, אז סבבה.
שלא ייכפה את הדרך שלו על אחרים.
ע.י.צ'יאל

למה לא? לא הסברת מה רע בזה.

הסברתימיכל318
זה רע לכפות על אנשים את האמונה שלך.
כי משהו שאתה מאמין בו, לא מחייב שהשני מאמין בו.
ע.י.צ'יאל

אז מה? למה אם הוא לא מאמין בזה אז זה רע לכפות עליו?

אם הוא לא מאמיןמיכל318
זה אומר שהוא לא רוצה בזה גם, אז למה לדחוף בכח?
ע.י.צ'יאל

כי אני חושב שזה טוב.

כמו שאם תראי חולה נפש חותך את עצמו את תעצרי אותו.

אז זה ההבדל.מיכל318
*אתה* חושב שזה טוב.

*הם* חושבים שזה לא טוב.

אז אתה לא יכול לכפות משהו שאתה חושב.

וזה לא כמו שחולה נפש פוגע בעצמו, כי הם לא פוגעים בעצמם.
ע.י.צ'יאל

הם כן פוגעים בעצמם.

אתה חושב ככה.מיכל318
הם לא.

הם מקימים משפחה כמו כולם.
בית, חתונה, ילדים...
ע.י.צ'יאל

לא אמרתי שלא.

רק אמרתי שאין רע בכפייה.

 

רע מאוד, בדיוק על זה מפגינים.

יש רע בכפייה.מיכל318
אם ייכפו עליך משהו, שהוא לא לפי הדרך חיים שלך, אתה חושב שזה טוב?




אתה חושב שזה רע מאוד, הם חושבים שלא.
הרוב פה בעד כפיה של העמדות שלהםמשה

רוב האוכלוסיה בעד כפיה של עמדות אחרות.

 

 

מיזה "הרוב פה"? התכוונת על הלהטב?מיכל318
לא.משה

לרוב חברי הכנסת יש שאיפות כפיה על הציבור. רובם בעד שנממן כדורגל, "תרבות" או את מדעי הרוח באקדמיה.

החרדים בעד הבזיזה שלהם. אבל אני לא רוצה לרדת על חרדים כי הם חלק מהשיטה ולא יזמו אותה.

 

גם הלהט"ב לגמרי חלק מהעניין, אבל הם לא המציאו את השיטה, רק מתקדמים איתה.

 

צודקמיכל318
זה באמת מעצבן לכפות על אנשים דברים, חוקים מינימלים של סדר, אז סבבה, צריך.

לא כל השאר שהם שטויות.

ביגלל זה כולם בוחרים פייגלין, הוא נגד חוקים.(לא שאני בוחרת בו, אבל הוא כזה בכללי...)

ע.י.צ'יאל

ובגלל שאני חושב שזה רע, אני אכפה עליהם לא לעשות את זה. כמו שאת תכפי את החולה נפש לא להתאבד, אפילו שהוא חושב שזה טוב.

אז חזרנו לאותו סיפור:מיכל318
הם חושבים שזה כן טוב, אתה חושב שזה לא טוב.

אתה אל תפריע להם בחיים, הם לא יפריעו לך.

~הסוף
ע.י.צ'יאל

כשתראי ילד רץ לכביש, את חושבת שזה לא טוב, הוא חושב שזה כן טוב.

את אל תפריעי לו בחיים, הוא לא יפריע לך.

זה לא כמו התאבדות.מיכל318
ע.י.צ'יאל

את צודקת, זה יותר חמור.

מי שמתאבד לפחות לא מחטיא אחרים, ולא פוגע בילדים שהוא קונה מאסיה.

אז למה אומרים שעל התאבדותמיכל318
יש עונש חמור יותר?
ע.י.צ'יאל

מי אומר?

חוץ מזה, לא מדובר על עונש, מדובר על חומרת האיסור.

מי שחילל שבת להכעיס, אבל בלי עדים, יקבל עונש חמור פחות ממי שאכל עוף בחלב. אפילו שהחטא שלו חמור הרבה יותר.

לא יודעת, זה ידוע.מיכל318
הדבר ההוא זה סקילה, ומי שמתאבד זה כף הקלע או משהו כזה,
ע.י.צ'יאל

אם את לא יודעת, זה לא 'ידוע'.

חוץ מזה, מדובר על חומרת המעשה, לא על העונש.

אז חכה דקה, אני יבדוק.מיכל318
אז בדקתימיכל318
וזה כן כף הקלע הזה.

חוץ מיזה, מזה ביכלל משנה, גם ככה הלהטב זה איסור מהתורה, ואני אמרתי שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה בחיים שלו בלי להתערב לשני.
ע.י.צ'יאל

אמרתי כבר, זה לא שאלה של עונש.

חוץ מזה, להחטיא אחרים זה יותר חמור.

אם זה לא שאלה של עונשמיכל318
אז זה גם לא משנה אם הוא מחטיא רק את עצמו, או גם אחרים.
ע.י.צ'יאל

מה הקשר? השאלה היא מי עשה מעשה חמור יותר.

מבחינתי כל עוד הם חיים זה בסדר.מיכל318
ע.י.צ'יאל

מבחינת היהדות, זה לא כך.

מי שמתאבד פוגע בילדים שהוא עצמו ילד,רצה לאש

פוגע בהורים שלו, בסביבה.

 

לקיים יחסי מין עם גבר זה יותר חמור מלהתאבד? לא חושבת.

ע.י.צ'יאל

והצועדים במצעד פוגעים בי.

 

כן.

ואתה שהולך במצעד נגדםמיכל318
פוגע בהם. כן.
ע.י.צ'יאל

אז למה מורידים את השלטים שלי? למה ההפגנה שלי לא לגיטימית?

כי למה להתגרות?מיכל318
בשביל מה שלטים?

כי ההפגנה שלכם היא סתם כדי להרגיז ולהרוס, זה למה.
ע.י.צ'יאל

למה הם מתגרים בי?

 

אז מה?

אני תוהה לעצמי אם אתה באמת חושב ככה.רצה לאש


ההבדל ביניכם הוא שאתה מפגין נגד. הם מפגינים בעד.רצה לאש


ע.י.צ'יאל

שאלה של ניסוח.

אני מפגין בעד המשפחה המסורתית, בהם מפגינים נגדה.

לא. הם לא מפגינים נגד המשפחה המסורתית.רצה לאש

הם צועדים בעד הכרה במשפחות נוספות, מעוד סוגים.

אתה זה שצועד נגד.

ע.י.צ'יאל

שוב, עניין של ניסוח.

הם טוענים נגד הבלעדיות של המשפחה המסורתית, בה אני תומך.

אוי נורצה לאש

אני חושבת שאתה מבין מה אני אומרת

ע.י.צ'יאל

באמת לא.

אני חושב שאת מרגישה משום מה שהם 'בסדר' ואנחנו לא, אבל את לא מצליחה להסביר למה.

כי הם לא כופים שום דבר, בניגוד אליכםרצה לאש

הם בסך הכל רוצים לחיות את החיים שלהם בצורה שהם מאמינים בה. זה הכל.

ע.י.צ'יאל

גם אנחנו לא כופים כלום.

אתם רוצים לכפותרצה לאש

בפועל זה לא קורה, אבל עדיין זה מה שאתם רוצים

ע.י.צ'יאל

האם נראה לך הגיוני להעניש מישהו על הרצונות שלו?

א כן, ב אני לא אומרת להעניש.רצה לאש

אני אומרת למנוע פעולות שמקדת אותו למטרה שלו.

העניין הוא שאתם מפגינים נגדם.רצה לאש

אם לא היה את המצעד לא הייתם מפגינים.

 

הם היו צועדים גם אם לא הייתם מפגינים. זה מה שהופך את ההפגנה שלכם לאנטי

 

 

אתם מגיבים להם, זה לא להפך

ע.י.צ'יאל

אז שום הפגנה היא לא לגיטימית בעינייך?

שום הפגנה שהיא נגד אנשיםרצה לאש

יש הבדל בין הפגנה נגד חברי כנסת להפגנה נגד אזרחים שרוצים לקבל שיוויון.

ע.י.צ'יאלאחרונה

לא הפגנו נגד אזרחים.

אויש נורצה לאש

אז תתגבר

ע.י.צ'יאל

שיתגברו הם, יישארו בבית, ולא ידרשו ממני להכיר במשפחות שלהם.

אתה מוזמן להתעלם מהמצעד אם הוא מפריע לך.רצה לאש

זכותו של כל אחד לעשות מה שבאלו כל עוד זה לא פוגע בצורה אקטיבית באף אחד

 

 

בניגוד אליך, הם לא פוגעים כמטרה.

ע.י.צ'יאל

אפשר להתווכח על ה'זכות' הזו.

 

אבל בהפגנה שלי אני לא פוגע באופן אקטיבי באף אחד.

שוב, אתה מפגין במטרה לפגוערצה לאש

(לא פגיעה כמטרה, אלא כאמצעי להשגת מטרה. ובכל זאת, יש לך מטרה/עניין שהם יפגעו)

 

המטרה שלהם היא שלא יתנגדו להם. זה הכל.

ע.י.צ'יאל

דווקא לא.

ההפגנה שלנו הייתה נטו נגד הלגיטימציה והנורמליזציה שלהם, לא נגדם.

 

לכן הם עוברים בכוונה ליד שכונות חרדיות?

זה מה שאתה אומר, לא מה שאתה משדררצה לאש

אנלא אומרת שהם שה תמים או משהו

ואם אני ידבר עם מישהו מהם יש לי הרבה ביקורת להעביר עליו

 

אבל זה לא אומר שגם אתה לא בסדר

ע.י.צ'יאל

ומה הם משדרים?

שתסתמו תפה ותנו לכל אחד לחיות איך שבאלורצה לאש


ע.י.צ'יאל

טוב, אז שיסתמו הם את הפה, ויתנו לנו להפגין איך שבא לנו.

נכוןרצה לאש

רק שזה לא ממש בוגר ויפה לעשות את זה

 

ועוד יותר לא בוגר ויפה לעשות את זה באותו זמן שהם מפגינים

 

ועוד יותר לא יפה כשהפתרון היחיד שאתה מציע לאנשים כאלה זה ללכת לטיפולי המרה שהורגים להם תנפש

ובמיוחד כשבעיניהם אתה מייצג את הרוצח של שירה בנקי, למשל

ע.י.צ'יאל

בעיני הם מייצגים את הרוצחים של כל אוכלוסיית כדוה"א בתקופת המבול.

עם יד על הלב, הם באמת מייצגים אותם בעיניך?רצה לאש


ע.י.צ'יאל

אכן.

ברמת הידיעה או ההרגשה?רצה לאש


ע.י.צ'יאל

רגש הוא בסה"כ מחשבה מעורפלת (הרב"ץ שם שם).

סבבה, רק שהמשבה העורפלת הזאת משפיעה על המעשיםרצה לאש

וזה לא 'רק' מחשבה מעורפלת

רגש זה הרבה

 

הוא בד"כ גורם לאנשים להרבה יותר ממה שגורמות המחשבות

 

 

 

אני יכולה להסיק שאתה לא מרגיש ככה אלא חושב ככה?

ע.י.צ'יאל

גם וגם.

אם תראה חולה נפש חותך את עצמו תעצור אותו. סבבה.רצה לאש

כי מדובר פה על סכנת חיים מיידית.

 

בכל מקרה בו אין סכנת חיים מיידית לאף אחד\פגיעה באדם אחר, אני לא חושבת שיש לך זכות לכפות משהו על מישהו.

 

 

 

(למען האמת, זה לא אמירה רגישה מידי 'חולה נפש שחותך את עצמו'. יש הרבה אנשים נורמטיביים, סוג של, שחותכים את עצמם.

לא שלחתוך את עצמך זה נורמלי או בריא, אבל זה לא הופך אדם לחולה נפש.

סתם צרם לי.)

ע.י.צ'יאל

יש פה הפרשה מאיסור.

וגם יש פגיעה באחר.

לא הבנתי את המשפט הראשוןרצה לאש


ע.י.צ'יאל

לפי היהדות, יש עבירות שהן שקולות לרצח, ומותר להפריש את העובר מהאיסור אפילו בחייו.

 

חוץ מזה, גם אם לא מדובר על סכנת חיים מיידית, לא היית עוצרת חולה נפש שכורת לעצמו יד?

מה פירוש להפריש? למנוע ממנו לעשות את זה?רצה לאש

ואתה חושב שלצוק עליהם שהם לא נורמלים, יעצור אותם?

 

מישהו שכורת לעצמו את היד, זה ברור שהוא פוגע בעצמו. א, כולם אומרים את זה, ב, גם הוא אומר את זה. הוא אומר שכיף לו/טוב לו לפגוע בעצמו, אבל קורא לזה פגיעה.

 

אין קשר בין הלהטב למישהו שכורת לעצמו יד.

 

 

אם מישהו יש לו דלקת רצינית ביד, והרופאים אומרים שהוא צריך לקטוע את היד, אבל הוא הולך לאיזה מרפא אלטרנטיבי שנותן לו תרופות טבעיות אנעארף.

אתה בטוח שכל הרפואה האלטרנטיבית היא שטויות.

הוא מאמין בזה.

 

אתה תכרות לו את היד בכוח??

אתה יכול לנסות לשכנע, להסביר. אבל לא לכפות.

 

ע.י.צ'יאל

כן, בכל מחיר, אפילו אם צריך להרוג.

 

אמרתי כבר, ההפגנות היום הן כבר לא נגדם, הן נגד הלגיטימציה.

 

אם הוא מספיק חולה, הוא יגיד שזו בכלל לא פגיעה. זה משנה.

 

אם זה מה שיציל את חייו? כן, ללא ספק.

זה מפגררצה לאש

להרוג בנאדם כדי שלא יעבור עבירה ששקולה לרצח??

 

לצעוק האומץ להיות נורמלים זה עוזר? לא אכפת לי אם אתה צועק את זה נגדם או נגד הלגיטמציה. אתה חושב שזה עוזר?

 

 

 

אם זה מה שיציל את חייו? כן, ללא ספק.- באמת? ואתה חושב שזה נכון?

הוא יחיה את שארית חייו בלי יד כי זה מה שאתה חושב לנכון

 

 

 

ע.י.צ'יאל

מה מפגר בזה? להרוג רודף זה הגיוני? אז למה זה לא?

 

כן. אם לא הייתי חושב שזה עוזר, לא הייתי מבזבז אחה"צ פנוי, ארבעה ימים לפני בגרות.

 

עדיף מאשר שלא יחיה את חייו בכלל, לא?

כי הוא עבר *עבירה*. הוא לא רוצה לרצוח.רצה לאש

 

אפשר להבין איך בדיוק זה עוזר?

 

 

לא. לכל אחד יש אחריות על החיים שלו. ואם לפי האמונה שלו לא צריך לכרות יד (אני מדברת על מקרה שזה הגיוני לוגית או סטטיסטית) אתה לא תכתיב לו אמונה

ע.י.צ'יאל

בשני המקרים את מונעת מאדם לבצע פעולה חמורה. מה לי רצח מה לי ג"ע?

 

זה מראה שיש אנשים שמפריע להם שמכירים במשפחה שהיא לא אבא ואמא.

 

אז חזרנו למקרה של החולה נפש, או של הילד שרץ לכביש.

//רצה לאש

כי רצח זה פגיעה באדם אחר, גילוי עריות לא.

 

אז עכשיו מישהו שעומד במצעד אומר 'אה, יש אנשים שמפריע להם משפחה שהיא לא אבא ואמא? וואי, לא ידעתי'

 

 

לא. כי חולה נפש או ילד שרץ לכביש, אין הסתברות לוגית או סטטיסטית שהוא בעצם מיטיב לעצמו, מרפא את עצמו ולא הורג את עצמו.

ע.י.צ'יאל

לכן בא הקב"ה ואומר לך שזה חמור באותה מידה: "כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה"

 

אותו דבר אפשר להגיד גם הפוך, ועל כל הפגנה.

 

גם חוטא.

..רצה לאש

כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה- 

ומזה אתה לומד שהדין שווה?

 

על כל הפגנה נכון. הפוך? מה הכוונה?

 

בטח שיש. סטטיסטית. יש כ"כ הרבה אנשים שמקיימים יחסים הומוסקסואליים ומדווחים שהם מאושרים.

יש אפס אנשים שחיים עם משיכה חזקה לבני מינם בלי לממש אותה, ובכל זאת מדווחים על עצמם שהם מאושרים.

ע.י.צ'יאל

לא אני. מזה חז"ל למדו שג"ע שווה לרצח לעניינים מסויימים.

 

על המצעד.

 

ומה עם מה שמעבר לאושר?

טוב, ברגע שאתה מדבר בשם התורה אין לנו על מה להתווכחרצה לאש

חז"ל היו בני אדם. 

 

 

אתה אשכרה חושב דברים שמנוגדים לשכל הישר ולמוסר הטבעי רק כי התורה אומרת

ע.י.צ'יאל

נכון. אז מה?

 

ה'שכל הישר' ו'המוסר הטבעי' הם בסה"כ רגשות בהמיים נחותים שמשתנים כל עשרים שנה. אין להם חשיבות יותר מאשר אהבה לשוקולד.

שוב, אין לנו על מה להתווכח כשאתה יוצא מנקודת המבט של התורה.רצה לאש

נכון לגבי השורה הראשונה או השניה?

 

למה אם הם משתנים אין להם חשיבות?

ע.י.צ'יאל

השנייה.

 

שהם לא מוחלטים כחוקי התורה (או אפילו כמו המוסכמה החברתית לבכות לאות עצב).

אני פשוט לא מבינה למה לך לחשוב אחרת ממה שאתה חושברצה לאש

אבל זה דיון למקום אחר

 

יש דברים כן מוחלטים, למשל שאסור לרצוח

או לאנוס

 

יש כמה דברים כאלה

 

 

(לבכות לאות עצב זה לא מוסכמה חברתית, זה רפלקס)

ע.י.צ'יאל

ה'דברים המוחלטים' האלה, הם לא כ"כ מוחלטים.

ברומא הרגו עבדים לשם ההנאה. בעולם העתיק אנסו נשים באופן חופשי.

 

(אותו דבר מהבחינה הזאת)

גם בתורהמיכל318
לא מפריע לאנוס חופשי. זה באמת לא מובן,
אנשים שאוהבים אחד את השני ורוצים לממש את האהבה ועשו את זה, סוקלים
אותם ו הורגים אותם, אבל לאנוס זה פתאום מותר וסבבה, ביג דיל זה שאנס יתן קנס לאבא(שכאילו הוא מבין מה הבת שלו עברה) ועוד מצווה להתחתן עם מי שהוא אנס.
איזה תורה אחלה יש לנו.
ע.י.צ'יאל

הצגת יופי את התורה הקראית, זו שאת מאמינה בה.

כתוב את זה ברשי לידיעתךמיכל318
בתורה הרגילה.
ע.י.צ'יאל

את לא הבנת.

בשום מקום לא כתוב שמותר לאנוס.

הכסף הולך לאבא רק אם היא לא בוגרת, אחרת הוא הולך אליה.

והוא מתחתן איתה רק אם היא רוצה.

העונש מהתורה הוא כ"כ קטן ביחס למעשהרצה לאש


ע.י.צ'יאל

יש עונש בתורה למלבין פני חברו? או לכל עברה בין אדם לחברו?

בפועל הם גם חותכים את עצמםמשה

(קוראים לזה טרנסג'נדרים).

 

ועדיין לא ראיתי שהמערכת מנסה למנוע אותם. גרוע מזה - עוד מתקצבים את זה על חשבוני.

 

אויש נו, קוראים לזה ניתוח פלסטירצה לאש


ע.י.צ'יאל

מה זה משנה איך קוראים לזה?

כי הפגיעה של האדם בעצמו כשהוא משנה את מבנה הגוף שלורצה לאש
עבר עריכה על ידי רצה לאש בתאריך ז' בסיון תשע"ט 16:34

בכלל לא שקולה לאדם שחותך את עצמו בסכין גילוח בצורה לא אחראית בלי שום פיקוח רפואי.

 

אין הבדל בין מי שעושה ניתוח פלסטי לשינוי מין לבין מי שעושה ניתוח פלסטי ליופי

שזה סתם מיתוג. לא מעבר לזה.משה


אני עונה פה.מיכל318
לא אמרתי שמותר, אמרתי שזה לא מפריע.

זה עונש כזה קל לעומת מה שזה באמת.
למה אנשים שבסך הכל אוהבים וממשים אהבה, סוקלים אותם והורגים אותם, ובנאדם שאנס, ולא מיתוך אהבה ומיתוך רוע כמו חיה, לא מקבל סקילה והריגה. כאילו שעוברים על זה רגיל.
ע.י.צ'יאל

זה מפריע, וזה בודאי חטא חמור.

אבל אפילו על מלבין פני חברו ברבים, שנחשב לשופך דמים, אין עונש.

האם זה אומר שזה לא מפריע לתורה?

כי זה רק *נחשב* לשופך דמים. זה לא שפיכות דמים.רצה לאש


ע.י.צ'יאל

גם אונס (שאפילו לא נחשב).

אתה באמת משווה בין אונס להלבנת פנים?!מיכל318
בסדר, זה רק נחשברצה לאש

אבל בפועל. ההשלכות של אונס הרבה יותר חמורות מההשלכות של הלבנת פנים. בד"כ.

ע.י.צ'יאל

אונס לא נחשב לשפיכות דמים.

תלוי באדם במקום ובזמן. יש אנשים שהיו מעדיפים שיהרגו אותם ולא ילבינו את פניהם.

נכון, ובכל זאת.רצה לאש

רוב מי שנאנס בהחלט רוצה להתאבד אחר כך.

אין עונש? ביכלל?מיכל318
אז מזה המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא? סתם אמרו את זה?
ע.י.צ'יאל

התכוונתי עונש בעוה"ז?

ונראה לך שלאונס יש גן עדן?

התכוונתי גם לעונש של העולם הזה.מיכל318
אז מי שמלבין לא מקבל עונש(שזה גם לא בסדר) אבל מי שאנס הוא גם פירק את היצרים שלו על אדם מיסכן, וגם זה עוד מצווה להתחתן איתו, וזה יוצא לו ממש בסדר, כאילו שגם מגיע לו פרס על מה שהוא עשה.
נכון שאמרת שזה לא חובה, אבל כבר לחשוב על דבר כזה של להתחתן עם בנאדם כזה, זה מזעזע.
אממ, כי בעבר אף אחד לא היה רוצה להתחתן עם מישהי שנאנסהרצה לאש

אז אם היא רוצה הוא חייב להתחתן איתה כדי שהיא לא תשאר רווקה

אבל זה ממש גועל נפשמיכל318
מסכנה, כאילו שזה אשמתה, גם הרס לה חתונה וגם היא צריכה להתחתן עם מישהו כזה מגעיל
היא לא חייבת.. אם באלהרצה לאש

ז"א, במידה והאופציות שלה הן או רווקות או חתונה איתו, ובמידה והיא בוחרת בחתונה איתו, אז הוא חייב.

 

 

קחי בחשבון גם שלא כל מי שמבצע אונס הוא אנס סדרתי. זו יכולה להיות נפילה חד פעמית חמורה..

עדיין עצובמיכל318
אבל את צודקת
ע.י.צ'יאל

על שניהם אין עונש בעולם הזה (חוץ מקנס).

זה לו פרס - הוא חייב להתחתן איתה גם אם הוא לא רוצה, היא לא.

לנשים של פעם זה לא היה מזעזע.

אוקיי, הבנתימיכל318
אבל אם זה לא היה מזעזע, כניראה שזה כן היה חופשי.
כתבת יפה,,,,,,,,


כתבת נהדר. תודההנורמלית האחרונה
הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך