אני נואש!מחכה לגאולה
היי לכולם!
מאז שהתחתנו, אשתי מנתקת אותי מהמשפחה המורחבת שלי......
היא אומרת לי שקשה לה עם זה שכולם מעריצים את אח שלי ואני כלום(אני לא מרגיש ככה), ועכשיו יש ברית מילה בשבת והיא לא רוצה ללכת כי כולן בהריון למרות שהתחתנו אחרינו ויש מין לחץ כזה.
היא גם לא רוצה ללכת בגלל שאיפה שנישן קצת רחוק מאיפה שאוכלים, והיא לא מוכנה לזה.
הדבר שהכי קשה לי זה שהיא אמרה" אם זה חשוב לך אז נלך", ועכשיו היא אמרה לי אם אתה רוצה להיום בשבת בברית אצל סבתא שלך אז אני אלך לחברה שלי שבת, ושאני אומר לה שאני לא רוצה להיות לבד היא עונה- אז עכשיו אני לא בסדר?!?!, והיא לא מתקשרת פתאום......
מה עושים במצב כזה?
משהו מפריע לה במשפחה שלךOrit39
ונכון שלא בטוח שהיא צודקת ויכול להיות שהיא מדמיינת אפילו. אבל אישה רכושנית כלפי בעלה גם כשזה נוגע למשפחה המורחבת. כל שכן לחמותה... תנסה להבין מה מפריע לה, להבהיר לה שאתה קודם כל בעלה ואח"כ אח של וכו... ותבהיר לה את החשיבות של שמירה על קשר טוב עם המשפחה. עכשיו כשעוד אין לכם ילדים היא לא מבינה את זה, אבל לכשיהיו ב"ה הם ירצו דודים ודודות, וסבא וסבתא ואפילו גם היא תזדקק לעזרה מפעם לפעם.... והיא לא צריכה לקנא בנשים שבהריון במשפחה, תמשיכו להתפלל ואולי בזכות התגברות על המידות באירועים משפחתיים בהשתתפות בשמחה תזכו לבן משלכם. יש גם סגולות בברית להיריון אם אתה מעביר את התינוק למילה ולהתפלל בשעת בכיו של התינוק להפקד! זו שעת רצון וכדאי לה לנצל זאת.
מאוד קל להגיד שלא צריך לקנאלמה לא123
זו התמודדות לא פשוטה בכלל. אבל מצד שני אי אפשר להתחמק מארועים בגלל זה
צריך לחשוב מה עושים
ברור שזה קשה!Orit39
כמו שקשה לבחורה מעוכבת זיווג להגיע לחתונות... ובכל זאת הן מגיעות כדי לשמח את חברתן שעד לא מזמן היתה חברתן לצרה.... אבל מנסיון, לפעמים השם רוצה לתת למישהו משהו טוב, אבל קודם נותן לו נסיון קשה.... אז זה הנסיון הקשה שהיא צריכה לעבור אולי כדי לקבל את מה שהיא כל כך רוצה? למה לפספס את ההזדמנות? מה גם שלנתק קשר עם משפחה זה מאוד קל. לחבר אותו שוב זאת משימה כמעט בלתי אפשרית...
תראה לה שאתה איתה ותגיד את זהמיכאל 1

אל תגיד לשניה שהיא טועה

תמיד תגיד  שהיא צודקת וכל הכבוד שהיא שמה לב לזה...ומזל שיש לך אותה וכל זה.

ברגע שהיא תראה שאתה איתה 90% מהאנטי שלה יעלם וה 10% הנותרים יהיה יותר כל לדבר על זה

אני למדתי את זה כנראה מאוחר מידי....

יכולבשורות משמחות
להיות שבאמת מה שמפריע זה עניין ההריון שהזכרת.. לא פשוט להודות בזה ולא נעים עוד יותר להיתקל בתגובות גם אם בעיניך הן לטובה, בעינייה זה מבוכה
תראה..בוריסה
באמת העניין של הריון יכול להיות נושא מאוד רגיש אצל נשים, אולי היא גםשמה לב למבטיםאו שהמשפחה שלך משדרת איזשהי ציםייה. גם אל תשכח שלפעמים לא נעים שכולם מדברים על ההריון והבחילות ולה לא יהיה מה לומר.לי זה דווקא מאוד מובן שאם היא מרגישה חוסר הערכה כלפיכם לא נעים לה להיות שם. ההפך- תראה כמה היא מכבדת אותך! כמה צורם לה להיות במקום שמתייחסים אליך בצורה פחותה.
אני לא יודעת מה המצב שם באמת, אבל אם זו הכוונה שלה.. זכית ממש!
אין פתרון אלאמופאסה
עבר עריכה על ידי מופאסה בתאריך ז' בסיון תשע"ט 18:14
לדבר אל ליבה.
לחזק את התקשורת ביניכם, להסביר לה כמה זה חשוב לך.
העניין של ההריון היה גם במשפחה של אשתי, אויי כמה שזה לא הגיונית הקנאה הזאת, אבל ככה זה אצל הנשים. צריך להתחזק באמונה וביטחון שכל אחד בעתו ובזמנו
זה אצל הנשיםלמה לא123
כי הם רואות את ההריון בעיניים. ואת הדיבורים סביב הריונות ולידות. ןאת הבטן שלה בודקים
פשוט יצא הרושם מדבריך שנשים קנאיות יותר מגברים. אי אפשר להשוות את הניסיון שלהם לשל הגברים בנושא הזה
נכון, בהחלט מסכים אתךמופאסה
זאת נקודה רגישה מאוד, לא סתם קנאה רגילה.
מה הפז"ם נישואים??יהודה224
אם זה טרי זה קורה לפעמים...
חשוב לדעת אתזה ולא להיבהל...
שנתיים. בדיוק היוםמחכה לגאולה
אנחנו הגבריםמופאסה
איננו כפופים לכללי האסתטיקה של עולם המערבי. מי אמר שחום ואפור לא מתאימים??
אוייש טעיתי בשרשור מופאסה
איך מוחקים?
תנסהתיתי2
להיות איתה לגמרי.
בסדר אהובתי, מה שאת רוצה אנחנו נעשה. אנחנו ביחד, את הכי חשובה לי בעולם, יותר מהכל. ואם זה מה שאת רוצה עכשיו זה מה שיהיה.
בגלל שאני רוצה מאוד להיות איתך איפה שאת, בבקשה תסבירי לי מה את מרגישה? מה מכאיב לך? אני מוכן לשמוע הכל, גם אם זה המשפחה שלי, אני איתך, אני אוהב אותך, את החיים שלי, את המשפחה שלי, ואם תספרי לי אני אוכל להיות יותר קרוב אלייך.

אני בטוחה ב90% שעצם זה שאתה תשחרר ותוותר, שהיא תסכים בסוף ליסוע. כי היא רוצה לשדר לך משהו, את התחושות המורכבות שלה. ברגע שלרגשות שלה יהיה מקום, ולגיטימציה, ותהיו ביחד במקום הזה, היא תרגיש יותר רגועה ומוכלת ויהיה לה כוח לעשות מאמץ בשבילך וליסוע (ואולי אפילו להנות).
יכול להיות שבסוף זה לא יעזור, ותשארו בבית. לא נורא. לא סוף העולם. תפנק אותך ואותה בשבת הזאת ותהנה ממה שיש.


אני גם מניחה שנושא ההריון עומד פה במוקד
וכן, זה נושא רגיש מאוד עבור רוב הנשים, והרבה נשים מרגישות שהבעל לא מבין ולא חווה איתן את האתגר.
עזוב, גם בלי להיות מאותגרת פוריות, יש פה פער מובנה. גברים "חיים ליד" הפוריות, נשים חוות את זה יום יום שעה שעה. גם בהיבט הפיזי וגם החברתי והרגשי. זה תופס הכל. אצל רוב הגברים זה לא ה-חיים, אצל נשים "אם אין מתה אנכי"
וזה לא משנה כמה אתם נשואים.
מספיק שיש שהתחתנו אחריכם וכבר בהריון. זה מספיק יכול לצרוב.
ומפה זה הולך לכיוונים של טינה כלפי המשפחה, שלא מתחשבת, שלא רואה, ששמה אתכם רחוק כי היא לא בהריון ונותנת יחס מועדף למי שכן בהריון וזה נחווה כחוסר רגישות, או מזכיר לה את ההעדר.
ותחושות שהיא כאשתך פחות מוערכת לעומת אחרים, ואולי זה נכון ואולי לא. אבל כרגע זה מועצם.
אין לה נכד להביא להורים שיתלהבו ממנו וממנה, אין לה הריון וציפיה של ההורים והתרגשות לקראתכם...
בקיצור, זה ראש של אישה
וזה לא המצאות. זו חוויה אמיתית. מציאותית.
לא מתכוונים לפגוע אבל במצב רגיש כל דבר מתעצם.
ולכן,
אתה איתה. באש ובמים.
צודקת או לא צודקת בעיניך.
על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו
ואם אתה רוצה סיכוי לעבור את התקופה בשלום עם כמה שיותר קשר עם המשפחה, תהיה איתה.

(אם זה הולך למקומות מוקצנים של ניתוק אמיתי, והשחרור שלך לא מועיל, אז תבררו את הדברים בטיפול זוגי)


ו- ענית לה מצויין כשאמרת לך מיד שאתה לא רוצה להיות לבד בשבת. זו לא אופציה. אתה הולך איתה. נהדר!
אל תתרגש שהיא לא עונה, תמשיך לחזר...
ויש לכם יום נישואין היום?!תיתי2
אז בכללללללללללללל.
קח אותה לבילוי מטורף
תציע לה שבת זוגית באיזה מלון/אכסניה/שטח
היא נמבר וואן של החיים שלך. צריכה חיזוק לזה.
לא מסכימה איתך.Orit39
אז היום הוא לא ילך לברית והם מוחקים זוג מרשימת בני המשפחה. מחר היא תגיד לו שלא מתאים לה שהוא מתראה עם אמא שלו, מה יעשה? יגיד לה "כן מאמי.. מה שתגידי... בואי נזמין חדר בבית מלון?... בקצב הזה הם ימצאו את עצמם לבד ושלום בית בטוח לא יהיה פה...... ולכותב אני שואלת: איך היחסים שלה עם אנשים באופן כללי? עם המשפחה שלה? אולי יש פה בעיה תקשורתית / חברתית? האם היו עימותים או העלבות שסיפרה לך עליהן מצד המשפחה שלך?
וכן!!!! אני חושבת שאם היא מתעקשת בעניין הוא צריך ללכת לבד! כמובן לומר לה שהיה שמח אם היתה מצטרפת אליו, אבל הוא לא מוכן לנתק קשרים עם משפחה ללא סיבה מובנת מצידה.
ובמקביל להתייעץ ולחשוב איך לחבר בינה לבין המשפחה. אולי תבקש מאחת האחיות / גיסות שתזמין אותה לקפה או משהו בסגנון כדי שתרגיש יותר מחוברת?
מפסיקים לחשוב שמה שמפריע לה זה מה שהיא אומרתבסדר גמור
ומבינים צריכים עזרה מבחוץ שתעלה אתכם על דרך מלך
בחיים לא.מחכה לגאולה
היא לא תסכים.
עוד משהו מעצבן,מחכה לגאולה
זה שהיא רוצה שאגיד להורים שלי שבגללי אנחנו לא באים.....
יש מישהי במשפחהOrit39
עבר עריכה על ידי Orit39 בתאריך ח' בסיון תשע"ט 10:35
שלך או שלה, לא משנה, שיכולה לשוחח איתה על כך ולהבין מה כלכך מפריע לה? אבל לא תירוצים, נשמע שכל פעם נותנת לך סיבה אחרת. מה באמת מפריע לה? ובמקביל להבהיר לה בצורה עדינה שהיא נוהגת לא נכון ופוגעת בעצמה?
לא נראה לי......מחכה לגאולה
מה זאת אומרת?Orit39
חברה? אמא? מישהו.... היא לא מדברת עם אף אחד? כי הסיטואציה קצת מוזרה בעיני. גם אם היא הסתכסכה עם מישהו במשפחה, היא לא חייבת לתקשר שם עם מי שלא מעוניינת, יש איזושהי מידת מוסר בסיסית לבוא להראות נוכחות בשמחות של בני משפחה גם אם עולות בעיות. היא בטח שמחה שבאו המשפחה לשמח אתכם בחתונה וגם תרצה שיבוא לבריתות שיהיו לכם ב"ה או לימי הולדת.... לא סתם העליתי את עניין מעוכבות זיווג, יש לי גיסה קטנה ממני בשנה שהתחתנה סה"כ לפני שנה וחצי. במשך מעל 10 שנים היתה פוקדת חתונות, שבת כלה, מסיבות רווקות של חברותיה, עם כל הקושי הנפשי, התפילות והצער על עצמה הצליחה להתגבר ולשמח את חברותיה. וזה יותר קשה לדעתי כי להתחתן בימינו זאת משימה יותר קשה מלהכנס להריון מה גם שאתם לא יודעים אם יש בעיה וחלפו רק שנתיים. אז צריך לרדת לשורש העניין. אני אם הייתי היולדת והייתי מגלה שמישהי לא הגיעה בכוונה וללא סיבה אמיתית הייתי נפגעת עד עמקי נשמתי. היא צריכה להבין שיש פה עוד נשמות בסיפו רק שצריכה להתחשב ברגשותם. וכמו שכבר כתבתי, להרוס קשר משפחתי אפשר בדקה! לחדש כמעט בלתי אפשרי! מנסיון. והיא בטח לא רוצה לחיות לבדה ללא משפחה...
נו.. הגזימה.ד.אחרונה

אתה לא צריך ללכת עם זה לדעתי.

 

מלבד שאפשר לנסות לפתור ביניכם, כמו שכתבתי להלן.

 

הרי היא עצמה מבינה שזה שאתה תגיע, זה חיוני. אז רוצה שאתה תקלקל את היחס עם המשפחה בכך שתאמר שזה "בגללך"?...

זו בעיה..ד.

שב איתה, תדברו.

 

תאמר לה שהיא אצלך מקום ראשון - אבל חשובה לך גם המשפחה שלך.

 

יש להניח שגם היאלא היתה רוצה להתנתק ממשפחתה.

 

תאמר לה, "הקנאה.. מוציאה את האדם מהעולם" אמרו חכמים.. תסביר לה שלאמפריע לך כלל אם "מעריצים" את אחיך. שאתה בכלל לא חש כך. ושבכלל, אתה לא תלוי באחרים. ואם היא "תעריץ" אותך - אז בכלל זה מספיק לך....

 

כמו כן, שאתם לא חיים בקיבוץ. לא ענין של אף אחד ההריון אצל אחרים. בעיקר שיהיה לכם טוב ביחד. כל דבר בזמנו.

 

ואם תטיילו קצת ביחד למקום שאוכלים - בכלל טוב. תארי לך מה היה אם היינו ממש קרוב לכולם כל הזמן, היה לך פחות נוח..

 

תסביר לה גם, שלא שייך ולא נכון, שאחרי שאתם נשואים, "היא תלך לחברה" אם אתה הולך לברית משפחתית לא מתאים. לא שייך ל"עכשיו אני אשמה".. אתם איש ואשתו. ביחד.

 

 

תציע לה שתשימו את הדגש על השמחה ביניכם - ושהיא תראה, שאם היא תתמקד בכך ולא להסתכל "על אחרים", היא תראה כמה זה טוב. עשויה פתאום לראות שדווקא אחרים מסתכלים עליכם....

אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך