נשמה שנתת בי טהורה היא?סוסה אדומה
נוהגים להסביר שיש בנו חלק שלא נפגע, ולא משנה כמה אנחנו חוטאים.
כשאנחנו חוטאים, אפשר לפעמים להרגיש שהנשמה כועסת או מאוכזבת או מאשימה אותנו (מצפון?).
ואחרי 120 הנשמה עומדת לדין על דברים שהיא לא רצתה לעשות.

מי הוא האני החוטא?
למה הנשמה עומדת לדין?

מישהו יכול לעשות פה סדר?
תלמדי תניאמשיח נאו בפומ!
פשוט מאוד סוסה אדומה
יש ספרים שמבאריםמשיח נאו בפומ!
כמו "המקרה המוזר של ד"ר ג'קל ומר הייד" חסדי הים
זה כמו 'תקראי את המצע' של הזהותניקיםימ''ל


לפי המקובלים, יש נפש אחת שמתחלקת ל-5 חלקים נרנח"י-חסדי הים
נפש, רוח, נשמה, חיה יחידה.
בעיקר הנפש חוטאת על ידי הגוף, אבל לרוח (הרגש הפנימי בלב) ולנשמה (פנימיות המח) יש להם השפעה אם האדם יחטא או לא.

האדם נידון בכלליותו לעתיד לבוא: "אף הקדוש ברוך הוא מביא נשמה וזורקה בגוף ודן אותם כאחד." (סנהדרין צא)
אין לך פיצול אישיות- האדם בוחר, חוטא ונותן את הדין.סתם 1...
מעניין... כי בדיוק שמעתי איזה רבמבקש אמונה

שדיבר על העניין הידוע- שאדם יכול לדעת איזה עבירה הוא צריך לתקן לפי המשיכה שלו

והוא אמר שזה בגלל שהנשמה נטמאה בגלגולים קודמים מאותן עבירות (במילים האלה)

לא תמיד משתמשים באותם מושגיםק"ש
יש מקומות, גם רבנים וגם ספרים שמשתמשים במושג 'נשמה' במשמעות כללית לצד הרוחני של האדם. ואז מה שהרב אמר - נכון.

אם משתמשים במושגים יותר מדוייקים, אז רק הנפש (שהיא החלק הכי נמוך בצד הרוחני, כמו ש@@חסדי הים כתב) נטמאת, הרוח יכולה קצת להיפגע, אבל הנשמה, שהיא החלק היותר עליון, לא נטמאת ולא נפגעת.
נכוןחיות צבעונית
החלק שנטמא נקרא צלם
תלויצלילי השקט

אם את שואלת את ספר הזוהר הוא יאמר לך שהנשמה היא חלק אלוה (ממש) - היא לא סובלת ולא עומדת לדין. מה שחוטא זה רוח טומאה שמגיעה מ"סטרא דשמאלא" ומשתקעת בנפש האדם בחטא - והיא זו שסובלת בעונש. (א -- פא ע"ב, רכו. ג -- ע ע"ב). אגב, יש מקרים מסוימים שגם הרוח סובלת.

 

אם תשאלי הוגי דעות מקובלים אחרים בתקופה שלאחר הזוהר - ששיכללו ודנו בנושא, חלקם יגידו לך ששורש הנשמה עצמה לא נמצאת באדם - אלא רק "צל" הנשמה, ויש סוג של חיבור מלמעלה לנשמה. וישנם כאלו שיטענו שהיא אופפת את האדם. וישנם כאלו שטוענים שהיא נמצאת ממש באדם עצמו (כמו הזוהר). בכל מקרה לשיטתם מה שיענש אלו החלק(ים) שאדם חי איתו(ם) בחייו הגופניים שחטא(ו) ורק לאחר מכן יהיה איחוד עם הנשמה עצמה (אני לא ליד ליד ספרים אז בטוח שהחסרתי שיטות (ומקורות) קבליות בנושא -  בטוח החסרתי את שיטת האר"י על נשמה ועונש). 

 

הדבר המדהים בקבלה - זה שחוץ מהמשפט "אלוהים קיים", אין(!) משהו שאין עליו מחלוקת בין מקובלים והוגים מעולם הקבלה, פשוט אין (זה מדהים ומפליא כאחד). ככה שהכל פתוח לחשיבה.

 

אם את שואלת את פשט חז"ל ופשט מקרא (לדעתי) - האדם הוא אחד.

ואם את שואלת את המציאות (לדעתי) -  אין דבר כזה חטא (מושג החטא הוא מושג תיאורטי בלבד - יש רק את החיים בכאן ועכשיו). התפיסה של המושג חטא כממשי וזהותי הוא הופך את החטא לחטא - שמתורגם לרגשי אשמה, כעס והרס עצמי, ואכזבה עצמית. 

 

הנשמה, לכשלעצמה, תמיד טהורה.ד.

אדם צריך להוציא אותה לפעל, בבחירתו.

 

יש לו שכל, מידות, הרגשות, מעשים. יש לו בחירה. 

 

עד כמה הנשמה מתגלה ב"אני" המוחש יותר - זו שאלה של מעלת האדם, של בחירתו.

 

וכמה שהנשמה פחות יוצאת לפעל, יוצא שהיא "חסרה" ממה שהיתה יכולה להופיע, שזה חלק מעניינה, ממגמתה.

 

וכמובן, גם הצדדים האחרים של האדם, חסרים את המעלה שהיו יכולים להיות בה. מה"רוח", הצד ה"רוחני" של האדם. דרך ה"נפש", הצד של החיוניות המורגשת, ועד הגוף.

 

כך אומרים חז"ל שלעתיד לבוא, הנשמה טוענת שהחטא לא בא ממנה. הגוף טוען שלא היה יכול לזוז בלעדיה, מרכיבם הקב"ה זה בזה ודנם..

 

כלומר, אם ננסה להבין בצורה קצת יותר מופשטת את זה. הרי ה"דין" הוא בעצם, עצם החיסרון. המירוק של המצוי מול הרצוי, מול הפוטנציאל. להביא למה שלא הושג ע"י הבחירה החופשית.

 

והדיון על הנשמה, הוא גם על כל המדרגות שהיו צריכים להופיע אותה - עד כמה הבחירה של האדם איחדה ביניהם.

יישר כח, תודה!ע מ
נשמה של הרב שטיינזלץאוי טאטע!
אני יודע שלא עוזר... אבל בזמן הפנוי...
תודה על כל התשובות היפות...! סוסה אדומה
סיכוםטובים מאורות
איך זה יכול להיות שאני יודע משהו בשכל ואילו ברגש אני מרגיש משהו שמנוגד לו? לדוג' אם בשכל אני מבין שרצון ה' הוא להיות בחברה שאינה מעורבת, מדוע ברגש אני מרגיש שאני רוצה להיות שם?

לדעת המקובלים מדובר ברע שהושרש באדם. כוונתם היא שיש חלקים בנשמה שהיא טהורה לגמרי ואין בה רע. אך עם זאת יש חלקים נמוכים שבהם כן יכול להיות רע. הסיבה לחטא או לרצון נגד רצון ה' נובע מאותו רע שנמצא באדם.
נמצא לשיטתם שיש רע באדם הרבדים מסוימים ויש רובד עליון שהוא רק טוב.

לדעת הרמב"ם, לעומתם, הנשמה היא טהורה לגמרי. לפי הסברו של הרב קורצוויל (ראש ישיבת קרני שומרון) טהורה = טובה ולפיכך היא תמיד רוצה את רצון ה', היא תמיד רוצה לעשות טוב. כך שצריך את כל המידות אלא שצריך אותם באיזון והרע הוא בחוסר איזון. לדוג' גם מידת הגאווה נצרכת אלא שהיא נצרכת בכמות של שמינית שבשמינית'.
נמצא לשיטתו שיש רק טוב בכל הרבדים והרע הוא חוסר איזון.


עכשיו סברה שלי:
כנראה למקובלים עומדים לדין על כך שלא התגברנו את הטוב על רע (אמר ר' לוי בר חמא אמר ריש לקיש לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע)
ולרמב''ם עומדים לדין על המעשים שעשינו כתוצאה מחוסר האיזון המידותי שלנו.
לכן העבודה השלמה היא עבודת המידות וזה גם מה שה' אלוהינו שואל מעמנו.. כי אם ליראה אותו ולאהוב וכו'..
וזו החסידות האמיתית...
לצורך הדיוק,ד.

גם ל"מקובלים", הרע אינו בנשמה עצמה.

 

בחלקים הנמוכים יותר.

למשל בנפשוהוא ישמיענו
לפעמים מגדירים את ה'נפש' כ'נשמה' למרות שזה חלק יותר נמוך שלה
נכון! נפש חיה.
מנסה..נאור97
קודם כל נשמה זה שם כללי. הרבה פעמים היא במובן של נפש. שיש גם לגוי (התניא מחלק גם בזה בין יהודי לגוי אבל אכמ"ל).

בנפש הבהמית (תת מודע) של האדם קיימים רצונות שמטרתם שיהיה לו טוב ונעים. זה יכול להיות ע"י דברים רעים, ע"י דברים נייטרליים וע"י דברים טובים (גם בבהמית יש נרנח"י. לדוג'- נשמה דבהמית הכוונה לחשיבה איך להשיג את הצרכים שהאדם רוצה).

לאדם יש גם נפש שכלית (שכל, מודעות, בחירה. זה הרובד שכתבתי לעיל שמכונה הרבה פעמים נשמה) שיכולה לנצח את הבהמית ולבחור בדבר שהאדם יודע שהוא הנכון לעשות גם אם בא לו אחרת (או באופן אחר, לבחור ברצון הטוב של הבהמית. לדוג' לחשוב קצת ולהתחבר לרגש של הנאה מלעזור לאדם אחר מאשר ולהגביר אותו על העצלות).

כל זה קיים גם בגוי. וכל אדם נידון על זה.
הנפש השכלית היא הבוחרת והנענשת. היא ה"אני" שלנו (הבהמית כשמה כן היא.. לא שייך בה בחירה ועונש).
המצפון הוא כח רגשי של טוב שקיים בנפש הבהמית.
עבודתנו בעולם- להתגבר על הבהמית. והדבר הכי גדול זה להמתיק אותה. כלומר שהאדם ישנא ברגש את הרע ויאהב את הטוב.


ביהודי יש גם נשמה ("על מודע") שרוצה לדבוק באלהים ושולחת רצונות כאלה לאדם. כלומר שלא יעשה את הטוב רק כי הוא מוסרי אלא גם כי ככה נדבקים בה' (לנשמה גם יש "ישות". היא "רוצה" לדבוק בה'. היא לא בטלה אליו לגמרי. רק שזו ישות זכה). היא לא יכולה להתלכלך כי לא בה הבחירה. היא לא רוצה רע.
הבחירה שלנו ברובד הזה היא האם להישאר עם הטוב המוסרי הטבעי או לעלות לתודעה של נשמה ועל פי זה להסתכל על החיים ולחיות. וזה מה שמביא לגילויה של הנשמה בתוכנו בפועל.
יש את השאלה הזאת בבבא! אם את מכיר(;.............אחרונה
אז בספר הוא ממשיל את הגוף והנשמה לעבד של מלך- נשמה ולחבר של העבד- הגוף. העבד וחברו מסתובבים בפרדס של המלך ויש חוק שאסור לקטוף ולאכול מפירות העצים בפרדס. החבר של העבד לא יודע את החוק ואוכל מפירות העצים, ועז בה המלך ורואה זאת.
את מי לדעתך הוא יאשים את העבד או את החבר של העבד? ברור שאת העבד כי הוא יודע את החוק והוא זה שאמור למנוע בחברו לאכול מהפירות.
אותו דבר גם הגוף והנשמה.
למרות שהנשמה לא חטאה, היא הייתה צריכה למנוע מהגוף לחטוא.
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.אחרונה

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך