כשאנחנו חוטאים, אפשר לפעמים להרגיש שהנשמה כועסת או מאוכזבת או מאשימה אותנו (מצפון?).
ואחרי 120 הנשמה עומדת לדין על דברים שהיא לא רצתה לעשות.
מי הוא האני החוטא?
למה הנשמה עומדת לדין?
מישהו יכול לעשות פה סדר?
סוסה אדומה
חסדי היםשדיבר על העניין הידוע- שאדם יכול לדעת איזה עבירה הוא צריך לתקן לפי המשיכה שלו
והוא אמר שזה בגלל שהנשמה נטמאה בגלגולים קודמים מאותן עבירות (במילים האלה)
אם את שואלת את ספר הזוהר הוא יאמר לך שהנשמה היא חלק אלוה (ממש) - היא לא סובלת ולא עומדת לדין. מה שחוטא זה רוח טומאה שמגיעה מ"סטרא דשמאלא" ומשתקעת בנפש האדם בחטא - והיא זו שסובלת בעונש. (א -- פא ע"ב, רכו. ג -- ע ע"ב). אגב, יש מקרים מסוימים שגם הרוח סובלת.
אם תשאלי הוגי דעות מקובלים אחרים בתקופה שלאחר הזוהר - ששיכללו ודנו בנושא, חלקם יגידו לך ששורש הנשמה עצמה לא נמצאת באדם - אלא רק "צל" הנשמה, ויש סוג של חיבור מלמעלה לנשמה. וישנם כאלו שיטענו שהיא אופפת את האדם. וישנם כאלו שטוענים שהיא נמצאת ממש באדם עצמו (כמו הזוהר). בכל מקרה לשיטתם מה שיענש אלו החלק(ים) שאדם חי איתו(ם) בחייו הגופניים שחטא(ו) ורק לאחר מכן יהיה איחוד עם הנשמה עצמה (אני לא ליד ליד ספרים אז בטוח שהחסרתי שיטות (ומקורות) קבליות בנושא - בטוח החסרתי את שיטת האר"י על נשמה ועונש).
הדבר המדהים בקבלה - זה שחוץ מהמשפט "אלוהים קיים", אין(!) משהו שאין עליו מחלוקת בין מקובלים והוגים מעולם הקבלה, פשוט אין (זה מדהים ומפליא כאחד). ככה שהכל פתוח לחשיבה.
אם את שואלת את פשט חז"ל ופשט מקרא (לדעתי) - האדם הוא אחד.
ואם את שואלת את המציאות (לדעתי) - אין דבר כזה חטא (מושג החטא הוא מושג תיאורטי בלבד - יש רק את החיים בכאן ועכשיו). התפיסה של המושג חטא כממשי וזהותי הוא הופך את החטא לחטא - שמתורגם לרגשי אשמה, כעס והרס עצמי, ואכזבה עצמית.
אדם צריך להוציא אותה לפעל, בבחירתו.
יש לו שכל, מידות, הרגשות, מעשים. יש לו בחירה.
עד כמה הנשמה מתגלה ב"אני" המוחש יותר - זו שאלה של מעלת האדם, של בחירתו.
וכמה שהנשמה פחות יוצאת לפעל, יוצא שהיא "חסרה" ממה שהיתה יכולה להופיע, שזה חלק מעניינה, ממגמתה.
וכמובן, גם הצדדים האחרים של האדם, חסרים את המעלה שהיו יכולים להיות בה. מה"רוח", הצד ה"רוחני" של האדם. דרך ה"נפש", הצד של החיוניות המורגשת, ועד הגוף.
כך אומרים חז"ל שלעתיד לבוא, הנשמה טוענת שהחטא לא בא ממנה. הגוף טוען שלא היה יכול לזוז בלעדיה, מרכיבם הקב"ה זה בזה ודנם..
כלומר, אם ננסה להבין בצורה קצת יותר מופשטת את זה. הרי ה"דין" הוא בעצם, עצם החיסרון. המירוק של המצוי מול הרצוי, מול הפוטנציאל. להביא למה שלא הושג ע"י הבחירה החופשית.
והדיון על הנשמה, הוא גם על כל המדרגות שהיו צריכים להופיע אותה - עד כמה הבחירה של האדם איחדה ביניהם.
סוסה אדומהגם ל"מקובלים", הרע אינו בנשמה עצמה.
בחלקים הנמוכים יותר.
נפש חיה.כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.
אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'
גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה