נער?! חשוב וכואב לך הנושא של הר הבית?!רגביסט
מה שלומכם!

אני ועוד כמה חברים פתחנו קבוצה חדשה של בני נוער בשם "הראל", שמטרתה לעודד תלמידים מישיבות תיכוניות לעלות להר הבית.

אנחנו עושים עליות קבוצתיות, ומשקיעים הרבה כדי שתהיה להם חוויה טובה.

כרגע יש לנו 120 תלמידים מ25 ישיבות תיכוניות ומ30 ישובים שונים.
במהלך החופש יתארגנו עליות רבות להר המרכזית שבהן היא תיהיה בתשעת הימים בה אנחנו מתכננים להעלות 1000 בני נוער אל הר ה'.
רוצים לעלות?
פנו אלי-0545968064 מאיר
וכמובן לדחוף כמה שיותר לחברים שלכם.
עלו והצליחו!
באמת חשוב וכואבחידוש

זה שיהודים עולים...

 

אשריך על הרצון הטוב, אבל אני לא חושב שזה מיזם רצוי. הרב שלך מתיר (גם בזה אינני בטוח)? תפאדל. אבל למה לעודד נערים אחרים לעשות דבר שלפי 99% מגדולי ישראל הוא איסור חמור? זה לא עניין של מה בכך.

מסיבה פשוטה: הוא לא.בתוך בני ישראל
וגם אם כן, זאת לא היתה סיבה למנוע ממנו
99%? מאיפה הנתון הנ"ל?רק בשמחה.

בוכה/צוחק

^^רגע שלם

שכוייח.

מחזקת!

מחזקת טענה לא נכונה...? למה לך?בתוך בני ישראל
מחזקת דעת תורה שיש לה משקל עצוםרגע שלם

קל וחומר דעת תורה של רבותי...

 

אגב, אני מכבדת מאוד את מי שעולה להר הבית, לא מסכימה, אבל מאוד מכבדת בתור אדם ובתור יהודי בכלל...

 

מוזמנים גם אתם לכבד גם מי שנגד העליה.

הוא דיבר על ה99%... זה כבר נתון מספרי.בתוך בני ישראל
או שמא עולי הר הבית, לא יודעים גם לספור?
לא מכירה נתונים מספרייםרגע שלם

חיזקתי את הדעה באופן כללי...

חזקת את מה שהוא אמר, וזאת טענת ה99בתוך בני ישראל
אין לי בעי'ה עם מתנגדי עלי'ה (לא מסכימה, מתנגדת בחריפות, אבל) אבל יש לי בעי'ה עם שקרים.
מוזמנת לברר איתו את פשר הדבררגע שלם

ובטוחה שאף יהודי לא התכוון לשקר וכיוצא בכך..

לא אמרתי שכיווןבתוך בני ישראל

רק הערתי שזה מה שהסכמת איתו.

זה כ"כ מצחיק שאתה עצוב שיהודים מקיימים כמה מצוות עשה.רק בשמחה.
מי שלא עולהצ'יאל

להר הבית, מקיים מורא מקדש.

וודאי. כמו שאני מקיימת מורא אב ואם בהתרחקות מההורים שליבתוך בני ישראל
במקום בלגשת א-לי'הם בכבוד הראוי ואי עבירת הגבולות.
את מקיימתצ'יאל

(פני יהושע)

אתה יודע מה נאמר על זה ברמבם?מתיישב בנשמה
"מִצְוַת עֲשֵׂה לְיִרְאָה מִן הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁנֶּאֱמַר: "וּמִקְדָּשִׁי תִּירָאוּ" (ויקרא יט,ל; כו,ב); וְלֹא מִן הַמִּקְדָּשׁ אַתָּה יָרֵא אֶלָּא מִמִּי שֶׁצִּוָּה עַל יִרְאָתוֹ. וְאֵי זוֹ הִיא יִרְאָתוֹ? שֶׁלֹּא יִכָּנֵס לְהַר הַבַּיִת בְּמַקְלוֹ אוֹ בְּמִנְעָל שֶׁבְּרַגְלָיו אוֹ בַּאֲפוּנְדָּתוֹ אוֹ בְּאָבָק שֶׁעַל רַגְלָיו אוֹ בְּמָעוֹת הַצְּרוּרִין לוֹ בִּסְדִינוֹ, וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר שֶׁאָסוּר לוֹ לָרֹק בְּכָל הַר הַבַּיִת, אֶלָּא אִם נִזְדַּמֵּן לוֹ רֹק - מַבְלִיעוֹ בִּכְסוּתוֹ."

זו ההגדרה המדויקת למצוות מורא מקדש. שכוייח
נכוןצ'יאל

ואדם שלא עולה, לא מקיים את זה?

למה לא?צ'יאל


כי אדם שלא אוכל גלוטן לא יכול לאכול מצות בפסח.המצב חסה

נכון שהוא לא יכול לאכול חמץ, אבל גם מצות לא.

;

לא הבנתיצ'יאל


מצוות מורא מקדשעד עלות השחר.

לא מתקיימת כאשר מתרחקים ממקום המקדש, אלא מתקיימת כאשר אדם בא למקום ומתנהג בו ביראת ה' ונזהר בכל ההלכות הנוהגות בו.

מי אמר?צ'יאל

מצוות מורא מקדש היא מצווה שלילית.

הרמב"ם.רק בשמחה.


איפה?צ'יאל


פה:רק בשמחה.

"מִצְוַת עֲשֵׂה לְיִרְאָה מִן הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁנֶּאֱמַר: "וּמִקְדָּשִׁי תִּירָאוּ" (ויקרא יט,ל; כו,ב); וְלֹא מִן הַמִּקְדָּשׁ אַתָּה יָרֵא אֶלָּא מִמִּי שֶׁצִּוָּה עַל יִרְאָתוֹ. וְאֵי זוֹ הִיא יִרְאָתוֹ? שֶׁלֹּא יִכָּנֵס לְהַר הַבַּיִת בְּמַקְלוֹ אוֹ בְּמִנְעָל שֶׁבְּרַגְלָיו אוֹ בַּאֲפוּנְדָּתוֹ אוֹ בְּאָבָק שֶׁעַל רַגְלָיו אוֹ בְּמָעוֹת הַצְּרוּרִין לוֹ בִּסְדִינוֹ, וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר שֶׁאָסוּר לוֹ לָרֹק בְּכָל הַר הַבַּיִת, אֶלָּא אִם נִזְדַּמֵּן לוֹ רֹק - מַבְלִיעוֹ בִּכְסוּתוֹ."

ואדם שיושב בביתוצ'יאל

(או אפילו נמנע מלעלות בגלל חשש לשמירה על כבוד מקום המקדש) מקיים זאת.

נכון,אבל אם הוא עולה אז הוא גם מקיים את מורא מקדש וגם מקייםרק בשמחה.

את שאר המצוות.

לא, כי הוא נוטש את מקום המקדש.בתוך בני ישראל


לא נכוןצ'יאל


"שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך" - עשה מהתורההמצב חסה


ע.י.צ'יאל

לא מתקיים בהר.

מקור חולק?צ'יאל


אז איפה, במכה?המצב חסה


בבית המקדש?צ'יאל

במקום המקדש?

הר הבית. מחלוקת, אבל יש סיכוי שיוצאים ידי חובההמצב חסה

גם באיזורים מסויימים ברובע היהודי

מקור?צ'יאל


לא ממש מקיף אבל נותן קצת מקורות:המצב חסהאחרונה
מצוות צריכות כוונהמתיישב בנשמה
ע.י.צ'יאל

גם במצוות שליליות?

אז קשהצ'יאל

על הפני יהושע.

בערב בלנ"דצ'יאל


תצחק, בריא לצחוקחידוש


במקרה שלך זה עצוב...רק בשמחה.


⁦⁦🤦‍♂️⁩מתיישב בנשמה
דמגוגיות זולות גם לי יש בשפע.
לווה טענותיך הנימוקים והוכחות.
הבעיה שלכםחידוש

שאתם לא באמת ביררתם לעומק את הסוגיה אלא נסחפים עם הטרנד בהתלהבות ילדותית...

 

בשבילכם כל הרבנים אותו דבר, אתם לא מבינים בהבדלי המדרגות. באר כיפה יש רשימת כל האוסרים וכל המתירים, ומי שמבין בזה רואה שכל גדולי הדורות הקודמים אוסרים, והמתירים כולם רבנים בני זמננו, שעם כל גדלותם אינם משתווים לגדולי הדורות הקודמים (הרב קוק, מהרי"ל דיסקין וכו). וכמובן גם מבין רבני זמננו רוב הרבנים אוסרים.

 

אבל מי שלא באמת מעניין אותו ההלכה אלא מה שנראה לו ומה שבא לו, תמיד ימצא על מי לסמוך

דבר ראשון, אתה מכליל, וזה מגעיל אותי.מתיישב בנשמה
אמנם יש אנשים שנסחפים לזה בצורה ילדותית אבל אתה לא יכול לזלזל בכך שאנשים גדולים דוגמת הרב דב ליאור והרב מלמד עולים בעצמם.

אני אישית עיינתי לעומק במקורות, שוחחתי עם כמה רבנים בעניין וזו המסקנה שהגעתי אליה.
אתה אשכרה מזלזל באינטליגנציה של עשרות אלפי אנשים, וזה מעליב.

לגבי טענת רוב הרבנים וכו' כידוע אין בימינו סנהדרין ולכן הפסיקה לא על פי הרוב.
(מה גם שלא בטוח שכל רבני הקו נחשבים יותר מקול אחד)

חוץ מזה- הנתון לא נכון. רוב רבני ישראל לא פוסקים נגד, הם פשוט בוחרים להתעלם/ להתחמק מהסוגייה.
וגם לך אין את הפריווילגיה לדרג רבנים.מתיישב בנשמה
אתה סותר את עצמך. אם אתה רושם שיש רבנים שמתירים - אזקרן-הפוך
מה הבעיה ללכת עם הקו של הרבנים שמתירים?

כשיש דעות ופסיקות סותרות - הצד המחמיר גובר?

כמו שמקובל בהלכה היהודית - ההלכה מגוונת ורבת אפשרויות בסוגיות רבות.
וכל אחד בוחר לו לפי איזה רב ללכת.

אבוי אם רק המחמירים הם הקובעים.
המחמירים הם א-לו שעולים להר בקדושה ובטהרה,בתוך בני ישראל
ומקיימים מצוות מורא מקדש כהלכתה...
אבל מה הבעיה שכל אחד ינהג לפי הרב שהוא רוצה?קרן-הפוך
ממתי יש דיעה אחת מוחלטת וקובעת בהלכה ??

הפורומים כאן מלאים בתגובות - ״תשאלו את הרב שלכם״.
א-לו מחלוקות על איך לקיים את המצווה. פה על האםבתוך בני ישראל


'טרנד'? בטח טרנד. אנשים לא מדברים איתי כי אני עולה להרבתוך בני ישראל
שיא הטרנד.

והרב קוק (שאגב, אין לו התנגדות עקרונית לעלי'ה א-לא טכנית, כמו הרב מרדכי א-לי'הו) והמהריל דיסקין, וודאי גוברים על הרמב"ם והרדבז ושלמה המלך והקב"ה, אין בכך ספק. למרות הערכתי הרבה א-ל השניים הנ"ל, הם עלולים יותר מהקודמים. אם אתה רוצה את התירוץ של מדרגות.


רגע, מה ההבדל? המצב בשטח השתנה? ובכן, גם מאז ימי'הם המצב בשטח השתנה. ויש גבולות ויש הרחקות והחמרות ועדיין אפשר לעלות להר. פלא, פעולה זו מעולם לא נאסרה, כמו המצוות של ועשו לי מקדש. מורא מקדש. עבודוהו במקדשו. ירושה ושיבה. לשכנו תדרשו. אהבת ד'. לא תגורו. הוכח תוכיח. שמירת הקרבנות. מדבר שקר תרחק. קידוש השם. אבל, מותר לאסור על קיום מצווה באופן זמני. לנביא מותר. התחדשה הנבואה ולא ידעתי?

ואיך אפשר לומר על אנשים כמו מו"ר הרב ישרא-ל אריא-ל שליט"א, הרב דב ליאור, הרב מרדכי א-לי'הו ובנו הרב שמוא-ל א-לי'הו, הרב מלמד שלא בררו את הסוגיא?! אתה מאשים אותם בהחטאת הרבים לחינם? או שמא אולי, רק אולי, מותר?


(ובתור מי שכן ישבה לברר את הסוגיא, זאת הכללה גסה ומגעילה בהחלט. מה גם שלגופא של הטענה- כמו הרבנות הראשית, רוב הרבנים פשוט לא עוסקים בנושא, כך שיש מיעוט מתנגד, מיעוט שמתיר, ולצערנו המון שלא עוסקים בנושא)
אשריכם לגמרי(:עד עלות השחר.

עלו והצליחו!

כל הכבוד!רק בשמחה.
תצליחו...
יש כבר את חוזרים להר.. תהיו פעילים שם..יהודיה שמחה!


גם אופציה, אחלה תנועה(:עד עלות השחר.
מה העניין לעודד אנשים לעלות?יחידי
מי שרוצה ורבו מתיר לו שיעלה. העידוד בסוף מביא גם אנשים שלא מקפידים על הגבולות ועל היטהרות להר, וזה קורה יותר מדי.
ואם זה בגלל הרצון לגאולה השלמה - האם זה הדבר שיביא אותה? למה לא לעודד עיסוק בדעת אלהים (לימוד אמונה - מהכוזרי דרך החסידות עד הרב קוק) דבר שהגיוני יותר שיתרום? ("כי מלאה הארץ דעה את ה'". וזה מה שיביא גם לדרישת המקדש כי ממילא יבינו שזה המקום שבו תבוא לידי ביטוי הדעת הנ"ל).
ואם רוצים להתחיל מהשפיץ (=המקדש), למה לא לעודד לימוד הלכות מקדש? לפחות לפני שעולים. אני מכיר אנשים שעולים ולא יודעים כלום על ההר (מודה שגם אני לא מספיק בקיא בעוה"ר, אבל לפחות אני לא עולה במצב הזה)
בקיצור - איך עוד כמה מאות שיעלו יביאו לבניין המקדש? הקבוצה של העולים אמנם גדלה עם הזמן, אבל החילונים נשארים חילונים והדתיים שהמקדש לא מעניין אותם (לצערנו הגדול) ממשיכים לא להתעניין.

מרגיש לי כמו הנסיון של חב"ד להחזיר בתשובה דרך עידוד לתפילין וכד' - דבר ראוי בהחלט, אבל חסר את הבסיס -האמונה.

זה שאפשר לעלות ע"פ רבנים גדולים זה נכון, אבל השאלה היא אם מה שבאמת נכון לדור זה לעודד עלייה. האם זה מה שהקב"ה רוצה (ברור שהמקדש נחוץ. השאלה היא לגבי עידוד עלייה עד שנבנה את הבית בלבד)

ושוב, אני לא נגד שאנשים שרבם מתיר להם שיעלו. זה בעיניי יפה מאוד, במיוחד העולים בקדושה ובטהרה (ואפילו גורם לי לקנאה)
אשמח שבאמת תחשבו על הדברים
לכבוד הוא לי!יחידי
בפשטות,למה לא לתת ליהודים לקיים מצוות עשה?רק בשמחה.

מה שמצחיק זה שמדברים עם אנשים שלא עולים על הר הבית הדיו כמעט אם פעם לא הילכתי,

הוא כאן מלווה בטענות משעשעות כמו "זה ספק כרת" או "זה סוגיה כלל לאומי".

מי לא נותן להם?יחידי
למה לא לעודד עריפת פטר חמור?

ושוב - כי עידוד העלייה בהכרח גורר איתו בעיות שמכשילות אנשים בכרת ח"ו.
כי בעליה להר הבית אי אפשר להכשיל אנשים בכרתרק בשמחה.

וברצינות-כי אין כ"כ הרבה חילול ה' בהר הבית וכי מקיימים יותר ממצוות עשה אחת.

בטח שאפשריחידי
מי שנכנס לעזרות, מי שלא טובל כראוי
למיטב ידעתי המשטרה לא נותנת לעבור מעבור לגבולות.רק בשמחה.

אם אתה מוכר בחנות ביום שישי אתה גם יכול להכשיל אנשים בחילול שבת אם תמכור להם גפרורים,

ובכ"ז אף אחד לא חושש לזה,נכון?

המשטרה לא נותנת להגיע אפילו לגבולבתוך בני ישראל

וכן, לרוב מציינים בכניסה שעולים בקדושה ובטהרה, מי שעולה שלא בטהרה יעלה גם שלא בעזרתנו

לכל השיטות?יחידי
לא ברור שמקיימים בזה מצווה.
ולא נכון שמי שלא עולה כמו שצריך היה עולה בכל מקרה. כל התנועות כמו "סטודנטים למען ההר" והפוליטיקאים החילונים שעולים לא היו מגיעים לעולם בלי העידוד הזה
לרוב מוחלט של השיטות הרציניות.בתוך בני ישראל

השיטה של הרב טאו למשל, כנראה שלא (אם כי בכנות, אם הם גורסים שהמקדש יכל להיות במקום אחר בהר, יש הרחקות רבות ואחרות שנדרשות, למשל מה"כותל"

נראה שבחשש כרת צריך גם לחשוש לשיטות הפחות הרציניותיחידי
חוץ משיטות מופרכות לגמרי כמו זו של הרב גורן אולי
לחשוש לשיטת הרב טאו?בתוך בני ישראל

יש לו שיטה מבוססת עם הוכחות?

לא לעודד עריפת פטר חמורdavid7031

כי התורה ציוותה לפדות אותו.

למה אחת?צ'יאל

העליה מקיימים שתיים עשרה מצוות עשה, ושומרים 365 לאווים!

לא הבנתי...רק בשמחה.


כשאתה עולהצ'יאל

אתה מקיים:

ועשו לי מקדש, מורא מקדש, לשכנו תדרשו, אהבת ה', ירושה ושיבה, הוכח תוכיח, מדבר שקר תרחק, קידוש השם, אמונה בה' ויחודו, כפירה בע"ז, תפילה, יראת ה', ציצית (אם עולים אם ציצית).

די לברוח לדמגוגיות זולות.רק בשמחה.


אז אגיד במפורשצ'יאל

אין שום מצווה בלעלות להר הבית.

יש.רק בשמחה.

האחת: מצות 'ירושה וישיבה'.

השנייה: "לשכנו תדרשו ובאת שמה".

השלישית: "לא תחונם".

הרביעית: "לא ישבו בארצך".

החמישית: שמירת המקדש, (על פי תשובת הרב גורן זצ"ל).

השישית: מצות קידוש השם לעומת חילול השם המתרחש בהר לעין כל.

השביעית: "ואיבדתם את שמם מן המקום ההוא".

השמינית: מצות עשה של 'מורא מקדש' – כמובא ברמב"ם (בית הבחירה ז, ז).

התשיעית: תפילה במקדש - 'עובדהו במקדשו' – כמובא בספר המצוות (עשה ה).

העשירית: מצות השתחווייה במקדש - (השגות הרמב"ן עשה ה).

ע.י.צ'יאל

1. לא נכון.

2. מחלוקת אם זו מצווה. וגם אם כן, מקור לכך שהיא מתקיימת לא בבית המקדש?

3. לא נכון.

4. אאלט מחלוקת אם זו מצווה. בכל מקרה לא מתקיימת.

5. אם הרב גורן אמר, אני מקבל.

6. אז זו הימנעות מחילול השם, אולי. קידוש ה' אין פה (באופן יבש).

7. איך בדיוק?!

8. עניתי למעלה.

9. מקור לכך שמתקיים מחוץ למקדש?

10 ממה שידוע לי, אי אפשר להשתחוות.

..רק בשמחה.

1.תוכיח או שתביא מקור.

אבל בכ"מ-המעודדים את העלייה להר הבית רואים בה קיום הציווי שלא לעזוב את הארץ לשממה או ביד האומות, וכהורשת המקום הקדוש ביותר בארץ ישראל, הר הבית ומקום המקדש.

פסק הרמב"ן בהשמטות לספר המצוות:

נצטווינו לרשת את הארץ אשר נתן האל יתעלה לאבותינו לאברהם יצחק וליעקב, ולא נעזבנה ביד זולתנו מן האומות או לשממה, וזהו שנאמר: "וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת הָאָרֶץ וִישַׁבְתֶּם בָּהּ כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ לָרֶשֶׁת אֹתָהּ" 

2.על הפסוק "כִּי אִם אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלוֹהֵיכֶם מִכָּל שִׁבְטֵיכֶם לָשׂוּם אֶת שְׁמוֹ שָׁם, לְשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָׁמָּה" (דברים י"ב, ה') כותב הרמב"ן: "וטעם "לשכנו תדרשו" – שתלכו לו מארץ מרחקים, ותשאלו אנה דרך בית השם, ותאמרו איש אל רעהו: "לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב" (ישעיהו ב', ג') כלשון "צִיּוֹן יִשְׁאָלוּ דֶּרֶךְ הֵנָּה פְנֵיהֶם" (ירמיהו נ', ה')".

וכתב המלבי"םספר דברים פרק י"ב: "'לשכנו תדרשו', שהדרישה היא מה שחוקר בעצמו למצוא את הדבר... למד להם שלא יגלה ה' סודו ע"י נביאיו להודיעם מקום הנבחר רק אם ישתדלו בזה וידרשו אחריו, ואז יערה עליהם רוח ממרומים אחרי ההכנה הראויה."

 

3.מצוות "לֹא תְחָנֵּֽם"[40] שבמקרא מבוארת בידי חז"ל[41] כאיסור לתת לגויים חנייה בקרקע ארץ ישראל. בעלייה להר הבית רואים הרבנים המעודדים את העלייה ככיבוש המקום, וכמעשה שבזכותו לא מוסרתממשלת ישראל את המקום למוסלמים. כך כותב הרב שלמה גורן (בספרו הר הבית, עמ' 42):

"בהימנעות מעלייה להר הבית עוברים על איסור תורה של 'לא תחנם', לא תיתן להם חניה בקרקע, שכבר קבעו הפוסקים שאבדן הריבונות כמוהו כחורבן .[42] נמצא שכאשר הממשלה אוסרת על יהודים לעלות בחופשיות, היא חוזרת ומחריבה את מקום מקדשנו."

 

4.למה?

 

6.יש,שאומות העולם רואים שהעם היהודי לא מוותר על המקום שהכי קדוש לו.

 

7.שאל את הרב ישראל איראל.

 

9.מצוות מורא מקדש אינה מתקיימת כאשר אדם מתרחק ממקום המקדש יתר על המידה, כמו שמצוות מורא אב לדבריהם אינה מתקיימת כאשר אדם מתרחק מאביו. מצוות המורא מתקיימת כאשר אדם בא למקום המקדש, מתנהג בו ביראת ה' ונזהר בכל ההלכות הנוהגות בו.

 

10.צריך לשאול את העולים @מתיישב בנשמה

 

ונגיד שלא מקיימים אף מצווה בעליה (מה שלא נכון) אז אנשים סתם עולים להר הבית וזה עוזר להם בעבודת ה',מפריע לך.

ע.י.צ'יאל

1. לא צריך להוכיח שאין מצווה. אתה רוצה לחדש, חובת ההוכחה עליך.

2. מקור לכך שמקיימים זאת לא במקום המקדש?

3. זה מדבר על ריבונות ישראלית, לא על עליה פרטית.

6. דחוק ביותר.

7. ציטוט?

9. עניתי למעלה. מורא אב ואם מתקיימת כך.

 

אין לי בעיה עם זה, רק שלא יטענו שעליה להר היא הדרך היחידה לקיים עשר מצוות עשה.

לגבי 10מתיישב בנשמה
אי אפשר זה הגדרה רחבה.
יש מי שמשתחווה
אפשר בפועל?רק בשמחה.
אפשר, יש סיכוי שיעצרו אותך...מתיישב בנשמה
אפשר בפועל. ודאי. יעצרו? יעכבו? בעי'ה שלהם...בתוך בני ישראל

הם א-לו שמונעים ממנו לשמור תורה ומצוות

לגבי 6מתיישב בנשמה
עיין רמבם על קידוש ה'. (נראלי בספר אהבה)
ספר המדע. יסודי התורהיחידי
ע.י.צ'יאל

איפה זה נכנס באחת ההגדרות?

הנהמתיישב בנשמה
"וְכֵן כָּל הַפּוֹרֵשׁ מֵעֲבֵרָה אוֹ עָשָׂה מִצְוָה לֹא מִפְּנֵי דָּבָר בָּעוֹלָם, לֹא פַּחַד וְלֹא יִרְאָה וְלֹא לְבַקֵּשׁ כָּבוֹד, אֶלָּא מִפְּנֵי הַבּוֹרֵא בָּרוּךְ הוּא, כִּמְנִיעַת יוֹסֵף הַצַּדִּיק עַצְמוֹ מֵאֵשֶׁת רַבּוֹ - הֲרֵי זֶה מְקַדֵּשׁ אֶת הַשֵּׁם."

משמע- לקיים מצווה לשם שמיים- קידוש ה'.
זה בהנחהצ'יאל

שיש בזה מצווה...

ובהנחה שהעולים לא עושים זאת מפני דבר בעולם.

זה לא משנה מה הם עושים.מתיישב בנשמה
תעלה אתה לשם שמים.
די ברור שיש בזה מצווה
יש בזה עניין גדולצ'יאל

זה ברור.

מצווה ממשית? לא ברור.

אני מניח שאם הרב גורן והרב ליאור אומרים שיש בזה מצווה,רק בשמחה.

אפשר לסמוך עליהם...

הרב גורןצ'יאל

יחיד בדעתו.

הרב דב ליאור סובר שמקיימים בזה מצווה ממש, או שזה ראוי וטוב?

המצווה השביעית--עד עלות השחר.

לפי מה שאני הבנתי, זה לא קשור להר הבית אלא לעבודה זרה.

 

5 מצוות שמקיימים בעלייה להר:

1. "לשכנו תדרשו ובאת שמה"

2.  'עבדהו במקדשו'- להתפלל ולהשתחוות בהר הבית

3. 'מורא מקדש'

4. 'לא תחנם'

5.'והורשתם את הארץ'

יש 15, לפסיקת הרב אריא-לבתוך בני ישראל
ועשו לי מקדש. מורא מקדש. עבודוהו במקדשו. ירושה ושיבה. לשכנו תדרשו. אהבת ד'. לא תגורו. הוכח תוכיח. שמירת הקרבנות. מדבר שקר תרחק. קידוש השם.
לעודד אנשים לקיים מצוות? מה רע?בתוך בני ישראל

יש לך שיטה אחרת- אדרבא, תנהג בה.

הבעי'ה המרכזית היא שמדובר בלב ליבו ש העם הי'הודי, כשליש מהמצוות, ושרוב האנשים לא אוסרים- א-לא נמנעים, ובכך תורמים למתנגדי העלי'ה, בניגוד לדעת רבותי.

לא התייחסת ממש לטענות שלייחידי
מה הקשר שמדובר בלב ליבו של העם היהודי? זה לא קשור. זה אומר שזו המצווה הכי גדולה שיש?
כנ"ל שליש מהמצוות. אין קשר בין עלייה לבין הקטרת הקטורת והקמת הסנהדרין. אתם מתבססים על הנחה חסרת ביסוס שיש יחס ישר בין כמות העולים (שגם ככה מוגבלת, כמו שרמזתי כשדיברתי על החילונים שנוטשים בפעילות למען עלייה ועל הדתיים שהמקדש לא מעניין אותם) לבניין המקדש.

ויש בעיה בעידוד ההמוני, שלא מגיע תמיד לכל עולה ומסביר לו בדיוק איך צריך לנהוג וגורם לבעיות לא קטנות.

יש לך הוכחה לזה שהרוב היום לא אוסרים?
/*/בתוך בני ישראל

לא המצווה הכי גדולה שיש, אבל כן המרכז הרוחני הכי גדול שיש. באידיא-ל.

וודאי שיש. הגברת ריבונות בהר.

 

כנ"ל לגבי כל המצוות. אין 'ספר הדרכה לחיים' שאתה מקבל בלידה. לומדים.

 

 

לך לאדם ממוצע, תשא-ל אותו האם הוא עולה להר, יגיד לך לא.

תשא-ל למה, האם הוא חקר את הנושא- הרבה לא. הפסיביות שולטת.

גם אני מאמין שזה המרכז והכוליחידי
אבל זה לא קשור.

א. הרב יעקב אריאל פסק שאין בעלייה כיבוש/ירושה. זה דין למדינה, לא ליחידים (אא"כ מדובר במקום מגורים כמו שאר א"י, שם כל יחיד יכול לקיים מצוות יישוב א"י). ובאמת רצוי שהמדינה תחזק את הריבונות שם
ב. אין יחס ישר בין הגברת הריבונות לבניין בית המקדש. תארי לך שהיינו שולטים שם. היו מאפשרים לך לבנות בית המקדש? לא. את יודעת איפה בדיוק לבנות כל דבר (מזבח למשל)? גם, כנראה שלא. זו משוואה עם המון איברים חסרים שהריבונות היא חלק אחד ממנה. עד שהעם ברובו לא יתעסק בדעת אלהים וידרוש מקדש, זה לא יעזור. ולכן מי שרוצה מקדש קודם כל צריך לעורר את דרישת המקדש.
מה גם שלא ראיתי השתוקקות יתרה אצל כל עולה לבניין ביהמ"ק. כך שלא ברור שאפילו אצלם העלייה מחזקת את דרישת המקדש, ובכל אופן היא חסרת משמעות כל עוד הקבוצה שעולה רק מתרחקת מהעם ונראית לו כחבורה הזויה (ולמה זה קורה? כי לא מדברים מספיק על התוכן, על למה רוצים מקדש. זה צריך להיות העיקר).

ידוע שאנשים מההמון לא יודעים. אני מדבר על הפוסקים, שהם ברובם אוסרים, ולא כי הם לא למדו אף פעם הלכות בית הבחירה.
האמת היא שכןבתוך בני ישראל
הרב קנייבסקי לא למד? הרב שטיינמן? הרב אלישיב? הרב פיינשטיין?יחידי
הרב אויערבך?
למדו, ואמרו שלא יודעיםבתוך בני ישראל
יש כא-לו שכן יודעים.
אמרו לא לעלות...יחידי
כי לא יודעים.בתוך בני ישראל
ולמה לעודד לדבר שבעינייך הוא מצווה ובעיני אחרים הוא בעייתי?יחידי
אם לך ברור שמותר תעלי.
כיוון שלדעת רבותיי מדובר במצווה, *כללית* שכל העם מחוייב בהבתוך בני ישראל


..יחידי
לדעת אחרים באופן שבו זה נעשה זה מביא לביזוי ההר ולכריתות.
איך ביזוי ההר?בתוך בני ישראל
ואיך כרת?
הצעות נישואין, צילומים ועודיחידי
כרת - מי שלא עולה כהלכה
הרב דב ליאור פסק נגד.בתוך בני ישראל
אתה מפספס את הנקודה. א-לו שיעלו שלא בטהרה, יציעו נישואין בהר - הם א-לו שיעלו גם אם נאסור.
..יחידי
עד שלא התחילו לעודד לא הגיעו פוליטיקאים כדי לעשות לעצמם יחסי ציבור ולא קמו תנועות שקוראות להמון לעלות
כן! קוראים להמון לעלות! בקדושה ובטהרה!בתוך בני ישראל
וכמו שאמר מו"ר: וי על העלי'ה ואיקס על הבלי טבילה.
ממש לא.פסידונית

עידוד העלייה הפך את העלייה לטרנד בקרב הרבה ציבורים, לייטים יותר ופחות.

אין טרנד של עלי'ה.בתוך בני ישראל
כל יהודי ויהודי שעולה להר מקרב לבניין המקדש.עד עלות השחר.
להיזהר!רגע שלם

להיזהר בכבוד תלמידי חכמים.

וכמובן בכבוד אחד כלפי השני.

דיונים מסוג כזה תמיד איכשהו גורעים מהדברים הנ"ל.

לכל מי שהיתנגד אין לי בעיה לשלוח לכם קבצים וסרטוניםרגביסט
שמציגים את כל הטיעונים ומראים את התשובה
לענ''ד אין לך מה להוכיחאנונמי
תלך עם הדרך שלך אני מאמין שלא באת להתווכח מי שרוצה שיבוא מי שלא שימשיך לחכות כמוני אבל לחיות בטוב
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך