אני רוצה לדעת תורה. אני מרגישה באמת שאין לי מספיק ידעקיש תפוא

וזה מעצבן לי, אני חושבת שזה חשוב.

שבי תלמדי. גוגל בשבילךמשה


לא גוגל.אני רוצה לפתוח גמרא ולהבין. כן זה חשוב לי.קיש תפוא


גם את זה אפשר ללמוד ⁦תפוחית 1
יש פה אחת שטחנה את הש"ס נראליזיויק
לא כדאיצ'יאל

א. יש בזה בעיה הלכתית.

ב. זה לא מה שיוסיף לך ידע תורני.

אז למה אתה לומד גמרא אם זה לא מוסיף ידע תורני?נושם ובועט
בטח שזה מסיף ידע תורני.קיש תפוא


ע.י.צ'יאל

לא הידע התורני שבנות צריכות, או כזה שיועיל להן.

מה הקשר יועיל? וכל מה שאתה לומד"יעיל לך"קיש תפוא

זה הספר של העם היהודי , זו גם התורה שלי, ואני רוצה לדעת אותה, בלי קשר.

יש המון דברים שאתה יודע ולא לגמרי משתמש בהם.

בנות לא מחוייבות בלימוד תורה א-לא בידיעתה.בתוך בני ישראל

ולא פוסקים הלכה ישירות מהגמרא

לא מחויבות, אבל אם הן רוצות?קיש תפוא


רוב רבני הציונות הדתית לא יתנגדו ללימוד גמרא לאשה מרצונהבתוך בני ישראל

(החופשי)

כן, הענין הוא שמה שמלמדים באולפנה דללקיש תפוא


מה שמלמדים באולפנה לא בדיוק אה...בתוך בני ישראל


ע.י.צ'יאל

זה רק כשהרצון הוא נטו מתוך רצון לקיים בזה מצווה. לא עניין לימודי, או רצון להוכיח נקודה פמיניסטית כלשהו.

וגם אז, רוב האחרונים אוסרים.

שום נקודה פמיניסטית. זה תורת ישראל ופשוט חסר לי מעט ידעקיש תפוא

ויש בי רצון לדעת יותר.

איזה ידע את מחפשת?צ'יאל

זה בעיה ללמוד, בטח מסיבות כאלה.

מה אני יודעת בגמרא? כלום. אני רוצה לדעת משהו.קיש תפוא


בשביל מה לך?צ'יאל

מה שנשים צריכות לדעת את כבר יודעת? מה יתרום לך לימוד גמרא?

זה הספר של עם ישראל ואני חלק ממנוקיש תפוא

אני מאמינה שהתורה חשובה ורוצה לדעת יותר. 

וגם בלימוד תורה אני חושבת שאוכל להיות במקום רוחני טוב יותר.

ע.י.צ'יאל

את חלק מעמ"י, אבל הספר הזה לא נועד אליך (הוא גם לא נועד להיות ספר בכלל..).

בטח שהוא נועד אלי!!קיש תפוא

זה מחרפן אותי, כשזה מגיע ללימוד , אסור לי, אבל כשזה מגיע להסביר לי מה לעשות ולהטיף לי אז לא חסר.

לא נכון.צ'יאל

אם את באה בגישה כזאת, בוודאי שלא כדאי שתלמדי.

לא חסרים רבנים שמתירים היוםיחידי
וביניהם הרב ליכטנשטיין, הרבי מליובאוויטש ועוד ועוד
ויותר ממתירים בדכ. יש צורך גדול. לא ייתכן שהיום בנות נחשפות לדברים שאף פעם לא נחשפו אליהם (מדע, פילוסופיה) והצד התורני שלהן יישאר ברמת גן.

וכמו שאומר (בהקשר אחר) הרב שרקי, אם לומדים על רבי עקיבא בגיל 4 וקאנט בגיל 40 - אין בכלל תחרות בין השניים. ולכן יש סכנה גדולה בהימנעות מלימוד תורה
לרוב האחרוניםצ'יאל

אסור בכל מקרה.

גם אלה שהתירו, לא התירו כשהמניע הוא סתם עניין.

ההלכה היא ע"פ סבראיחידי
אם למישהו נראה הגיוני להמשיך לאסור בהצלחה

גם לבנים יש בעיה ללמוד ממניעים שליליים
לרוב הפוסקים בימינוצ'יאל

נראה להמשיך לאסור.

אצל בנים אומרים - "מתוך שלא לשמה".

לרוב יש סמכות בעניין הזה?יחידי
השאלה היא מה הסברות שלהם בעיקר, במיוחד כנגד הטענות שמשמיעים המצדדים (שאת חלקן ציינתי).

נכון
גםצ'יאל

וגם מצד סברות, קשה מאוד להתיר.

חושב שזה תלוי בציבוריחידי
ככל שמדובר בציבור שבו נשים יוצאות החוצה ונחשפות לעולם ככה גובר הצורך שהן תלמדנה תורה.

א"א להשוות בין הזמן שבו חז"ל פסקו מה שפסקו בעניין להיום
ע.י.צ'יאל

זו לא טענה.

אם אשה לא יכולה להיחשף לעולם בלי ללמוד לפני, המסקנה היא לא שמותר לה ללמוד, אלא שאסור לה לצאת לעולם.

 

אפשר, וכך עשו הרבה פוסקים.

זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בהיחידי
יכולצ'יאל

אצל החרדים זה עובד מצויין.

הם ההוכחה שלאיחידי
שאפילו אצלם הנשים יוצאות בהמוניהן לשוק העבודה
ובכ"זצ'יאל

הנשים החרדיות העובדות, יראות שמיים פי כמה מאחיותיהן בוגרות המדרשות.

מאיפה היכולת למדוד יראת שמים?יחידי
אני יכול איכשהו להבין על הבוגרות הקיצוניות, ואצלן אני מניח שהבעיות היו מראש.
לגבי הרוב זה לא נכון (לפחות לא באופן שאתה יכול למדוד או/ו לתלות את זה בלימודן במדרשה).

וגם בין המדרשות יש הבדל בתפיסות שמנחילים. זה לא בהכרח קשור לדברים שלומדים, אלא לאופן בו הם נלמדים. ולראיה, אני מניח שאין הבדל בין בוגרת מדרשה כמו לינדנבאום לבוגר מעלה גלבוע בעיניך. מה שאומר שזה לא קשור להיותן בנות שלומדות תורה, אלא להשקפת העולם שמלווה את הלימוד.
שמירת הלכות בסיסיותצ'יאל

כמו צניעות, כיסוי ראש, תפילות.

לא ענית לגבי השאר שהוא העיקריחידי
מדדת גם מצוות האמנת אלהות, ואהבת לרעך כמוך, שבת?
ע.י.צ'יאל

אתה בא להתיר איסור בטענה שהוא נצרך. חובת ההוכחה עליך.

 

אני לא בודק דברים שרק ה' יודע, אבל הגיוני שגם בזה.

הוכחתייחידי
זו בדיוק הסיבה שבגללה הקימו את בית יעקב, כי נשים עזבו את התורה והמצוות.
בבית יעקבצ'יאל

לימדו (ומלמדים עד היום) אך ורק דברים שלא נאסרו.

דברים שנחשבו לאסורים אזיחידי
עובדה שנצרכו להיתר מהח"ח למיטב זכרוני
ע.י.צ'יאל

כי היו שהחמירו מאוד באיסור הזה, אף שלרוב הדעות זה מותר.

אגב, לא הוכחת שזה בגלל שהן למדו תורהיחידי
וברור שזה לא ככה כי בנים שיצאו מישיבות של אותם חוגים דומים באופי החיים וההקפדה
לא טועןצ'יאל

שזה בגלל זה.

אלא שאין ראיה שזה נצרך.

מעולהקפיץ
אז אתה מבין שאם נשים לא יוצאות לעולם אין מושג כזה "אברך" וכו'.
אין מציאות שמישהו אחרי החתונה יושב ולומד, אלא אם כן להורים שלו ושל אשתו יש הרבה כסף (לא המציאות אצלנו)
בוא נמחק את המושג הזה מהמציאות...
ישצ'יאל

תראי איך החברה החרדית מצליחה יופי.

חוץ מזה, לא בכל עבודה יש סיכון בתחום הרוחני.

מה בהם "נשים לא יוצאות לעולם"?קפיץ
קודם כל הדרישה הכספית שם מהורים של בחורה שרוצה חתן שישב וילמד, היא מטורפת.
אז לימוד תורה עכשיו הוא רק לעשירים? לגיטימי סה"כ.
ו"לא בכל עבודה יש סיכון בתחום הרוחני"? נו באמת. דיברתי על זה פה בלי סוף בהקשר של שירות לאומי... (זה בעיקר אמירות של רבנים שמנותקים באופן מוחלט מהמציאות)


----
אני מהפלאפון וזה לא נוח. יש מצב שחוזרים לשרשור הראשי עם השיחה הזו?
את ממש לא צודקתצ'יאל

אם אשה חושבת שבלי לעבור על איסורים היא לא יכולה לעבוד, שלא תעבוד.

מה בעו"ד זה לעבור על איסור?קפיץ
לא הבנת אותיצ'יאל

יחידי טען שאם נשים לא תלמדנה תורה, אף שזה אסור, הן יאבדו את האמונה בעבודה/לימודים. אני עניתי שאם אשה חושבת שהיא תאבד את האמונה, הפתרון הוא לא לעבור על איסור לימוד תורה לנשים, אלא פשוט לא לעבוד בעבודה הזאת.

חוץ מזהצ'יאל

הוויות אביי ורבא הן לא מה שישמור על האמונה שלהן בחוץ.

ועליך זה שומר?נושם ובועט
זכות הלימודצ'יאל

כמצווה שומרת.

חוץ מזה, אני לא לומד את זה בשביל זה.

לא הבנתינושם ובועט
על בנות זכות הלימוד לא שומרת?
לאצ'יאל

כי אסור להן ללמוד.

אישה תהיה עורכת דין בלי ללמוד נזיקין?יחידי
וחו"מ לא מדובר רק על גמרא. יש עוד דברים שאין לנשים גישה אליהם (לימוד אמונה בעמקות לדוג')
ע.י.צ'יאל

כל גדולי הרבנים יגידו לך שלא ראוי לאשה להיות עורכת דין.

לימוד אמונה - אין בו בעיה.

אז מה כן ראוי לאישה לעשות?קפיץ
וגםחצילוש
לנקות
תשאלי רבצ'יאל


מכירה גם רבנים שלא רואים בעיה עם זה שאישה תהיה עו"דקפיץ
רוב האחרונים לא סוברים כך.רק בשמחה.


אין לזה נימוקים הלכתייםיחידי
לא נכוןצ'יאל

דבר עם רב על הנושא

אין בעיה מצד צניעות כשזה דבר שכיחיחידי
לא חוששים להרהור וכו'
לא הבנתיצ'יאל

יש בעיות רבות מלבד צניעות.

כמו?יחידי
ע.י.צ'יאל

תפקיד חיצוני ציבורי שלא מתאים לאשה, ערכאות, ועוד הרבה בעיות.

תשאל רב.

"תפקיד חיצוני ציבורי" זה לא קשור להלכהיחידי
נורמות שמשתנות.
ערכאות בעייתי גם לגברים
אסורצ'יאל

לנשים ללמוד תושב"ע.

לפי רוב האחרונים, בכל מקרה.

יש דעות שבתנאים מסויימים (שספק רב אם מוכיחים משהו היום), שמוכיחים שהאשה יראת שמיים מספיק, ויוצאת דופן מרוב הנשים, מותר לה ללמוד/ללמד אותה.

..קיש תפוא

יש אנשים שטוענים שאשה לא לומדת כי היא נולדה יותר קדושה, אז למה בשביל ללמוד היא צריכה להוכיח שהיא יראת שמיים מספיק?

שני דברים שוניםצ'יאל

המהר"ל כותב שנשים פטורות כי דרך התורה באה להן באופן טבעי.

האיסור על לימוד הוא מסיבות אחרות לגמרי.

אולי, אבל אני לא באה במטרה להתעמק, אני באה במטרה לדעתקיש תפוא

ולהבין אפילו קצת.

לא הבנתי.צ'יאל

מה את רוצה להבין?

את הכל. כל מה שכתוב שם.קיש תפוא


מה שמותר לךצ'יאל

ללמוד את כבר יודעת? ומה שאת חייבת?

לא.קיש תפוא

וואלה אתה צודק, אבל סתם, בוער לי כזה לדעת למה בלימוד תורה שזה הדבר הכי בסיסי והכי מותר יש לי הגבלות.

באופן כלליצ'יאל

כי צורת הלימוד הזאת לא מתאימה לנשים, ויש חשש שזה יזיק להן ולתורה.

אבל לא חסר מה ללמוד שמותר לנשים: הלכות פסוקות (חובה), פשט תנ"ך, אמונה.

אוקיי, אז אני מבינה שזה ימשיך להציק לי בלי שיקרה כלום.קיש תפוא

אבל תודה.

רגע.קפיץ
ואתה כבר שולט בהלכות, לפחות במה שצריך ליום־יום?
(שבת, כשרות, תפילות )
ופשט תנ"ך אתה שולט?
ע.י.צ'יאל

הלכות שרלוונטיות לחיים שלי כרגע, אני יודע לא רע.

ולי יש עניין של ביטול תורה איכותי, שלכן אין.

יש לך שם של מישהו שאוסר?קפיץ
כל השרשור כל הטיעונים שלך הם "רוב האחרונים אוסרים". אין שמות ואין טיעונים.
להגיד: "זה לא מיועד לנשים" זו לא תשובה אמיתית
השו"עצ'יאל

אביא אחרונים בהמשך בעז"ה.

איפה?מה כתוב שם?קפיץ
ע.י.צ'יאל

יו"ד רמו ו

ע.י.צ'יאל

1. אני חייב בלימוד הזה, אני לא לומד (רק) בשביל עניין.

2. לי הידע יועיל בתחומים שלא שייכים בנשים.

3. לנשים אסור ללמוד תורה.

ביליתי תקופה ארוכה פה ושם במדרשת גמרא של בנותמשה

חייב לציין - בנושאים דתיים אחרים ראיתי שם לא מעט פשרנות מסויימת ורמה נמוכה.

 

מצד שני,  זה לא שבנים שלומדים גמרא בתיכון הם יותר טובים. לגמרי לא.

איזו בעיה הלכתית?דוס בדם
ע.י.צ'יאל

לימוד תורה שבעל פה לנשים.

מה הבעיהקפיץ
תמצאי אבא/אח/חברה שלמדה קצת ותתחילי.
פשוט לפתוח ספר ולנסות להבין קצת על מה הם מדברים שם.
תלמדי משנה תורה.רק בשמחה.


לא כל טיעון מפוצץ הוא נכוןנושם ובועט
אם יש לך רצון חיובי ללמוד ולהעמיק בתורה, תממשי אותו!
יש המון פלטפורמות אפשריות להתחיל ללמוד גמרא
אל תדאג, לא שוכנעתי כל כך מהר..קיש תפוא


אהה ברור..נושם ובועט
רק שלא ירתיע אותך ללמוד
ובנוסף ידע זה גם כח (במיוחד כלפי אנשים כאלו)
תבררי עם עצמךחצילוש
מאיזה מקום זה מגיע. יש דברים שמגיעים לפני לימוד גמרא, כמו לימוד תנ"ך למשל. אחרי שיהיה לך ידע תורני רחב בתנ"ך, הלכה ואמונה ותהיי מיושבת ומבוססת, אין בעיה ללמוד גמרא. לענ"ד הרב אבינר אומר שלפי רוב ,בנות לא לומדות גמרא, אבל יש כאלה שזה מתאים להן אחרי שיש להן בסיס תורני עשיר וכל אחת כפי יכולתה ומדרגתה... אם יש לך דמות תורנית שמכירה אותך עדיף להתייעץ אם זה מתאים לך ולאישיות שלך. ובכל אופן לא כדאי ללמוד לבד, צריך הדרכה לזה.. כשאמרו שנשים מוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן, לא באו להעליב. זה מבנה הנפש הנשית, הכל בערבוביה, ואפשר לחשוש שנשים יקשרו עניינים שונים זה בזה וזה יביא לבלבול ויגרום נזק לתורה. אצל בנים זה שונה, למרות שבעיני יש הרבה שאוהבים להתפלפל וכשישאלו אותם על משהו מתרי עשר הם יתחילו לגמגם. מצד שני, רואים רעה חולה של בנות שלא מקפידות על צניעות, מתגייסות לצבא וחוזרות במנטרה אחרי סיסמאות לשחרור האישה היהודית מכבלי היהדות, שלומדות גמרא במדרשה. הרצון ללמוד ולגדול הוא מדהים! אבל טיפין טיפין. שימי לך יעד שתגדלי ותלמדי, ותתחתני עם תלמיד חכם ויחד תעשו חברותא בגמרא
בוא נחזור לכאןקפיץ
@צ'יאל כי אני מהפלאפון וזה לא נוח.

קודם כל המקור שם אומר שנשים יכולות ללמוד דווקא תורה שבע"פ ודווקא תורה שבכתב זה בעייתי.
דבר שני - יש לאישה שלומדת שכר, מכאן שזה לא אסור ואפילו דבר טוב.
להגיד שלאישה אסור ללמוד כי " נשים לא מספיק חכמות להבין" זה בערך כמו להגיד שצריך לאסור על נשים ללמוד מתמטיקה. ולהגיד שזה שאישה תצא מהבית זה איסור זה בערך כמו להגיד שאל תצא מהבית־מדרש בישיבה בכלל. גם לא כדי לישון
אפשר להפוך את המסךנושם ובועט
לא נכוןצ'יאל

מה שאמרת זו גרסת הטור, שכבר העירו כל האחרונים שהי משובשת, ופסקו הפוך.

 

לא נכון. לאשה יש שכר - יש בזה שני הסברים: א. בדיעבד, אם למדה והוכיחה שהיא צדיקה ויוצאת דופן (כמו שהיו נשים יחידות בדור), אז נאמר שיש לה שכר. ב. זה הדין המקורי, לפני גזרת חכמים.

 

האיסור הוא לא בגלל חכמה, אלא בגלל מבנה נפשי (ויש דעות שהחשש שונה בכלל).

יש לי הצעה בשבילך אם תרצי. מוזמנת לפרטי.ענבל
את רוצה תורהחיים שלאחרונה
בקטע של תנך או בקטע של הלכה?

אני עכשיו לומדת הלכות
כי החלטתי שאני חייבת לדעת יותר
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך