פורום עזרא
בהנהלת:
מכתב פתיחה
איך אפשר להסביר מה החזון של עזרא?? צוויג^^
אין לכם תשובה ???? (או שסתם אפח'ד לא מחובר...)צוויג^^
אני אנסה..לוטמניה
עזרא הוקם לפני 90 שנה בגרמניה ע"י תלימדי הרש"ר הירש וממשיכי דרכו.
שיטתו הייתה מעיין פשרה בין תנועת האורטודוקסים ששללו כל מגע בין הגויים, לבוש סגנון דיבור וכו', לשיטת הרפורמים שהשתלבו בכל התחומים בחברה הגויית עד כדי איבוד הזהות היהודית המאחדת אותם.
הרש"ר הירש השמיע את דרשותיו בגרמנית, עודד ללמוד באוניברסיטאות ולרכוש השכלה וכו'.
בנוסף, הרש"ר הירש התנגד מאוד לציונות!
והוא דחה את העליה לארץ ישראל לימות המשיח.
וכיום-
עזרא מהווה מעין פשרה בין הציבור החרד"לי לציבור הדתי..התנועה דוגלת בהשתלבות החברה הישראלית כיחידים, ולכן חבריא א' נפרדת כדי להרגיל את החניכים לחיים של תורה. וכהכנה לחיים של השתלבות בחברה בה החניכים יצתרכו לדבר הרבה עם המין השני, החג"ס מעורב.
בהקשר להפרדה...סתם בלבולי מוח! לדעתי כל הקטע הזה=====
זה טמטום אחד גדול! כי בסה"כ דברים שהם לענייני הסניף צריך לפעמים לארגן ביחד אבל יש גבול!...לפעמים זה מגיע למצב של-א הכל בדיוק קשור לסניף...[לפחות אצלנו זה ככה] ואכן זה עובר את הגבול!עוד יותר מציק לי הקטע שהמדריכים אמורים לחנך להפרדה והם בעצמם בלי זה.. קיצור,אני נגד זה...
ואני מקווה שכשאני אהיה בהדרכה בעז"ה [אם אני אהיה
] זה ל-א יהיה ככה...
] זה ל-א יהיה ככה...מסכימה איתך,קלמנטינה
אבל אלו דברים שתלויים בעיקר בסניף, ולא בתנועה.
ואפילו אם רוח הסניף לא בדיוק בקטעים,
גם מדריך אחד יכול לשנות את ההתנהגות של הצוות.
[מניסיון.]
ואפילו אם רוח הסניף לא בדיוק בקטעים,
גם מדריך אחד יכול לשנות את ההתנהגות של הצוות.
[מניסיון.]
ומה עם חבריא ב'??הודיה...=)
הם לא צריכים הפרדה??הודיה...=)
חבריא ב' נפרדים.קלמנטינה
אני לא חושבת שההפרדה תלויה בסניףלוטמניה
כי ההנהלה ממש לא מועדדת להיות נפרדים, אפשר אפילו להגיד שההנהלה מעודדת להיות מעורבים..
להנהלה אין קו אחיד בנושא.. השבת מדריכים הייתה מעורבת.. והיום עיון למדריכים היה נפרד.
יש הרבה סניפים שבחג"ס אין באמת הבדל בינם לבין בנ"ע מבחינת ההפרדה.
הכככל תלוי בסניף.ואל תתווכחו איתי(:הודי'ה
המדריכים לא אמורים לחנך להפרדה...אין כמו במבה
ההפרדה בחבריה א' היא כמו שלוטמניה אמר - להרגיל אותם לחיים של תורה, אבל העולם הגדול מעורב ואנחנו רוצים להשתלב בו ואתה לא יכול לומר שגם לנשים יש זכויות לעבוד בכל מיני עבודות ובאותו זמן לומר שאסור שיהיה להן קשר עם בנים... לכן הסניף בעיקרו נפרד, אבל בחג"ס מנסים קצת להראות שיש כזה דבר בנות.....=)
המדריכים אמורים לחנך. צניעות זה חלק מהחינוך.קלמנטינה
הגיוני שצריך קשר עם בנות בגיל של תחילת חג"ס ובהמשך החיים,
[עזוב, יש מישו/הי בעולם שלא הי'ה לו/ה חבר/ה בכיתה ח'? זה לא קשור לחג"ס. בכל מקום.]
אבל תלוי איזה קשר. קשר של שלום שלום וענייני הסניף [ולהיות נחמדים זה בסדר. בגבול הנחמדות! ] זה סבבה לגמריי.
אני מכירה גרעין שיש בו לפחות 3 זוגות של חצי שנה ויותר.
וזה ל-א האידיאל של התנועה. [עובדה. לא מכניסים אותם להדרכה.]
אי אפשר למנוע דברים כאלה, אם לא מחנכים מלכתחילה לצניעות.
תודה על ההקשבה.
[עזוב, יש מישו/הי בעולם שלא הי'ה לו/ה חבר/ה בכיתה ח'? זה לא קשור לחג"ס. בכל מקום.]
אבל תלוי איזה קשר. קשר של שלום שלום וענייני הסניף [ולהיות נחמדים זה בסדר. בגבול הנחמדות! ] זה סבבה לגמריי.
אני מכירה גרעין שיש בו לפחות 3 זוגות של חצי שנה ויותר.
וזה ל-א האידיאל של התנועה. [עובדה. לא מכניסים אותם להדרכה.]
אי אפשר למנוע דברים כאלה, אם לא מחנכים מלכתחילה לצניעות.
תודה על ההקשבה.
טוב, לוידעת...צוויג^^
מעודי לא ניסיתי אבל לא נראה שכשאתה עם בנים בצוות, בישב"צים , בארגונים של דברים זה הכי פשוט לשמור על קשר כזה... זה גיל כ"כ מוזר כזה (טיפש עשרה) וזה נסיון לא פשוט ...
לדעתי, זה גיל גרוע להתערבבות עם בנים וזה בעייתי...
זה בעייתי, אבל את תקראי את התגובה של אוהבת את אבאקלמנטינה
בעיון, תמצאי שם תשובה.
[או שרק אני מצאתי?]
[או שרק אני מצאתי?]
אז בעצם. עזרא זה מין פשרה...צוויג^^
(לא רוצה לזלזל או משהו אבל) אין ממש ערך או חזון ממשי חוץ מלשמור תורה אבל "לא להיות דוסים מדי"...
אממ.קלמנטינה
אני אמנם מנהלת פורום עזרא, אבל לא ממש מסכימה עם הדרך של התנועה.
אבל.
התנועה הוקמה לפני 90 שנה. עשור לפני בנ"ע, והמון לפני אריאל.
זו הדרך שהמייסדים שלה חשבו כנכונה. לא היו להם "מתחרים" ברמות שונות של דת, הם רצו לתת תעסוקה לנוער, וחשבו שזו הדרך.
[אני לא בקיאה במה שהתנועה עברה במשך השנים, אבל ברור לי שהייתה הדרדרות כלשהי.]
לא נתתי פה עובדות, זו בערך דעתי עם קצת מציאות.
[וכבר אמרתי, לא מסכימה עם הדרך של התנועה.]
אבל.
התנועה הוקמה לפני 90 שנה. עשור לפני בנ"ע, והמון לפני אריאל.
זו הדרך שהמייסדים שלה חשבו כנכונה. לא היו להם "מתחרים" ברמות שונות של דת, הם רצו לתת תעסוקה לנוער, וחשבו שזו הדרך.
[אני לא בקיאה במה שהתנועה עברה במשך השנים, אבל ברור לי שהייתה הדרדרות כלשהי.]
לא נתתי פה עובדות, זו בערך דעתי עם קצת מציאות.
[וכבר אמרתי, לא מסכימה עם הדרך של התנועה.]
תודה על ההקשבה.
התנועה לא עברה התדרדרות, זה פשוט לא נכוןמשה
הייתה לי פעם שיחה בנושא הזה עם גורי, המזכ"ל לשעבר, שהעיד כי "בסניף עזרא גיגי רקדו מעורב". המגמה מעולם לא הייתה כלפי חוסר צניעות בוטה.
מתקנת אותך, אבל גם מסכימה.קלמנטינה
לדעתי יש פה איזשהיא אידיאולוגי'ה מסויימת, שמובילי התנועה מסכימים איתה.
הנה, יש עוד תנועות שיש בהן חג"ס נפרד, ולא חסר אצלהן חניכים, ברוך ה'.
לדעתי, האידיאולוגי'ה הזו מוטעית.
הנה, יש עוד תנועות שיש בהן חג"ס נפרד, ולא חסר אצלהן חניכים, ברוך ה'.
לדעתי, האידיאולוגי'ה הזו מוטעית.
[אם להניח שהיא לא, יש סניפים שבהם החג"ס מעורב אבל נפרד.
שמדבירם רק בעניני הסניף, ולא סוטים יותר מדי למעורבות. יש גם מדריכים בודדים שמובילים סניף לאט לאט אל הצניעות המתבקשת. אם רק נתלונן ולא נעשה כלום, אפילו בקטן, בתוך הסניף המטר על מטר שלנו, לא יזוז כלום.
אה, שנה הבאה יש ועידה. נראה אתכם? מי שרוצה שינוי צריך להשקיע בו.]
שמדבירם רק בעניני הסניף, ולא סוטים יותר מדי למעורבות. יש גם מדריכים בודדים שמובילים סניף לאט לאט אל הצניעות המתבקשת. אם רק נתלונן ולא נעשה כלום, אפילו בקטן, בתוך הסניף המטר על מטר שלנו, לא יזוז כלום.
אה, שנה הבאה יש ועידה. נראה אתכם? מי שרוצה שינוי צריך להשקיע בו.]
עם כל הכבודאנונימי (פותח)
עזרא-עם כל הכבוד לא סגורה על דעותיה ומטרותיה..כל סניף מחליט בעצמו.
והאידיאולוגיה שמלבישים על אי הפרדה בחג"ס היא אינה שייכת זה לא משנה הגיל ולהתמודדות בחיים לא קשור עצם היותי בתנועה מעורבת כלל וכלל לא!
מטרתנו כעובדי ה' לשמור על צניעות מוחלטת ולהפריד מההתחלה ועד הסוף הדיבור לצורך מטרה ולא מעבר אנו חייבים לחיות בחיי קדושה!
"קדושים תהיו!"..
והאידיאולוגיה שמלבישים על אי הפרדה בחג"ס היא אינה שייכת זה לא משנה הגיל ולהתמודדות בחיים לא קשור עצם היותי בתנועה מעורבת כלל וכלל לא!
מטרתנו כעובדי ה' לשמור על צניעות מוחלטת ולהפריד מההתחלה ועד הסוף הדיבור לצורך מטרה ולא מעבר אנו חייבים לחיות בחיי קדושה!
"קדושים תהיו!"..
היי.היי. עד פה.אוהבת את אבא
בס"ד להש"ית
כמו שלוטמניה כתבה "עזרא" נוסדה בגרמניה
לפני 90 שנה. בנ"ע יצאה מתוכה. כן. כן.
ואריאל מתוך בנ"ע.
עכשיו, זה שאתה אומר שעזרא "לא סגורה" על מטרותיה ודעותיה- לא נכונה בעליל.
וזה שטויות לגמרי. יש לה מטרות וערכים ברורים.
רק שהסניפים באיזורים השונים "שונים" בצניעותם,
וזה מתבטא בצוות, ובהפרדות.
עזרא מנסה לשמור על "האידיאלסטים" שלה.
מנסה לשפר, לעזור והכי חשוב- לתת ערכים לילדים אלו.
אריאל שומרים על הנוער "הדוס" כפי שכנראה אתה מכנה.
עזרא שומרים על הנוער שיש איתו קצת בעיות אבל..גם הדוס.
ובנ"ע שומרים על הנוער "האובד" לרב..לכן פותחים הרבה בנ"ע בכל מיני איזורים.
אישית- מעריכה את כל התנועות נוער.
ועזרא- מטרתה: תורה עם דרך ארץ.
שבעצם- זה הכל!
[הנושא הוא רחב, אם באמת באלך לדעת עוד, כנס לאתר של עזרא]
כולם אותו דברמתניהילה
העיקר מתבטא בסניף ברמתו הוא..
אפשר למצוא גם סניפי בני-עקיבא נפרד, ברמה כזאת או אחרת(קבוצות נפרדות / סניפים נפרדים לגמרי).
וגם סניפי עזרא מעורבים...
ברוח התנועה בכללותה אפשר למצוא מחלוקת עד כמה נפרד, באיזו צורה וכו'..
עד כמה שהצלחתי להבין זה גם בבני-עקיבא וגם בעזרא..
אשריכם ישראל, כולנו מתכוונים לשם שמים וזה העיקר!!
הדיון חשוב, בעיקר עיסוק בדברי הרבנים..
ב"ה הציבור בתהליך של התקדמות מכל הכיוונים..
שנזכה להיות חרדי לאומי(קרי: שומרי תורה ומצוות, קלה כבחמורה ומוסיפים בקודש את הלאומית- כלל ישראל/מצוות ארץ-ישראל וכו')
בוגר עזרא שנשוי לבוגרת בני-עקיבא וקומנרית בבני-עקיבא לשעבר
יש סניף חדש בגבעה הצורפתיתדורין השמיני
שממש צריכים מדריך אני ישמח אם משהו ידבר איתי
0557759795 חיים
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
אולי תכתוב בנוג"הפתית שלג
תרגםדורין השמיני
אוליביישן נ
יש פה מישהו
מדהים מדהים מדהים! פשוט לבכות מהתרגשות!דבקות
שיר חדש לאיתן אביחי עם מילותיו של האדמו"ר מפיאסצנה
מחפשים סניף להדריך בו? מצאתם!!
תילי חורבות
תגידומילה אחת
שמיניסטית יכולה להיות מרכזת ?
צריך רעיון לפועולהאוריה מרדכי
,הודעה חשובה ,נא לקרוא
ריק סאנצ'ז
הפורום הנפלא ביותר -בדיחות!!
כולנו מחכים כבר שנים שהפורום הזה יחזור לקדמותו
ששוב פעם נוכל להיכנס ולחייך חיוך ענק
והנה חברים!!!
משאלת חייכם התגשמה!!!
הפורום קם מחדש!!!!!!
אז כולם - מחזירים עטרה ליושנה!!!!!!!
אז תתיגו חברים, תקראו להם , והכי חשוב - תחיכו מכל הלב
קישור - פורום הבדיחות של החבר בניהולם של @תורין ו @ניק כמעט בלי ראש