לא. עכשיו אני אשכנע אותך אחת ולתמיד!נחמיה17
להציק בעיניים זה לא קטע מספיק טוב?קפיץ
נו באמת.נחמיה17
זה היה ציני!קפיץ
(והאמת שאני גם רוצה להבין מה הקטע באמת)
ברור שזה נובע משם ה'נחמיה17
אממה?
א' לרוה"פ אין בעיה שך כתיבת שם ד' במחשב.
ב' מילה שיש בה סמיכות של "אל" אין בה קודש בהכרח. כנ"ל "יה"
גרמניה, כאמור....
אממבתוך בני ישראל
והסיבה המרכזית לא ראוי'ה לפרסום על גבי הפורום. בכא -
הרב יעקב אריא-ל- כתיבת שמות הקב"ה | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית
הרב שמוא-ל א-לי'הו- הפרדה בכתיבת שם ה
ועי' בנוסף:
הפרדת אותיות שם ה
וכן כתיבת שם השם | שאל את הרב
מוזר. כי הבאת שני מקורות סותרים מאותו רב..נחמיה17
הפרדת אותיות שם ה- תבוא עליו ברכה
כתיבת שם השם | שאל את הרב- החומרא היא לכתוב "יהודא"
שלפי שטתך צריך לכתוב י'הודא.
תגובתי בשרשור נפרד.
הוא התכוון לחומרא מפאת שם השם שעלול להגרם בכתיבת השםבתוך בני ישראל
לכן משמע שלא חשש לחומרא בעצם כתיבת שם ד' כשכותבים כרגילנחמיה17
וגם בשו"ע מופיע מה דין מי שכתב הוי"ה במקום יהודה. שתולה עליו ד' ומוחק. אבל שם הוי"ה הוא חמור מאוד.*
וזה רק מחשש שיקרה לו ככה.
אבל בכתיבת שם יהודה אין קודש. א"כ יש חילוק בין שמות כמו נחמי' לגרמניה. כי נחמיה זה במובן של שם ד'. ואילו גרמניה ממש לא. ועדיין גם בנחמיה אי קדושת ה' וזה שם חול. זו משנה מפורשת. אלא שבנחמיה יש עוד צד לכתוב נחמי'. עיי' אגרות א רל"ד.
*- למשל, לא מצוי שכותבים י-הוה למרות שא-דני וא-להים מצוי מאוד.
אם כבר הבאנו את הרב שמואל אליהו. הוא לא כותב א-ליהועברי אנכי
או קליהו או קליקו או מה שזה לא יהיה.
הרב בן איש חי בשו"ת תורה לשמה סימן תצו מדבר על זה באמירה בעפ.
אני די בטוח שיש אשכנזים שמחמירים ממה שהוא כתב שם קצת יותר (לא טרחתי לבדוק
) ואני גם יודע שהרב עובדיה מסכים עם זה. יש לו על זה תשובה ביבי"א בחלק מסויים סימן ו.
והנה התשובהעברי אנכי
(תודה לאתר היברובוקס שחוסך ממני לשלם כסף על אוצר החכמה וכיוצב)

לא קשורנחמיה17
שם מדובר על אמירת שם ד' ממש רק לצורך לימוד.
לא הסוגיא שלנו.
לא לחומרא אם אתה לא מכווןבתוך בני ישראל
ולעיתים הכוונה עולה גם כך.. זא, כשאני אכתוב 'נחמי'ה', אני אחשוב על נחמ י'ה. וע"כ יש לכתוב כך, ומפאת שאין לי יכולת לדייק מתי ואיך, אזי תמיד.
לא. עוד אגיב בשרשור נפרד. אין לי פאני עכשיו.נחמיה17אחרונה
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות