תשמעו קטעמתיישב בנשמה
מסתבר שאסור לדתיים שאני אגע ביין שלהם...
אמא שלי אמרה לי את זה הבוקר
מהיום אני לא מסונג'ר לקידוש
ביין מבושל או מפוסטרsimple man

אין דין יין נסך...

מחלוקתצ'יאל

במפוסטר אם נחשב מבושל.

אה, אז זה סבבה כזהמתיישב בנשמה

לא נורא...

אמא שלך יודעת שאתה מחלל שבת??רצה לאש
בעיקרון הקטע זה מי שמחלל שבת בפרהסיה
סיפרתי לה אתמולמתיישב בנשמה
את זה היא לא אמרה לי...
אני מחלל רק לבד...
וואורצה לאש
אפשר לשאול איך היא הגיבה?

אנלא יודעת מה הגדרים של פרהסיה, שווה לבדוק
היא היתה קצת עצבניתמתיישב בנשמה
וניסתה לשכנע אותי שזה גרוע, ושאין לי זכות לעשות את זה.
בפועל היא בעיקר תיאלץ לעכל לאט לאט...
אבא שלי ניסה להפעיל עלי מניפולציות שאני אתחרט על העניין, הרגשתי כמו בחקירת שבכ...
אם אתה נכנס לווצאפ זה קצת מודיע לכל העולםקפיץ

אז נראה לי שאין ממש כזו הגדרה של לא בפרהסיה היום

ביטלתי נראה לאחרונהמתיישב בנשמה

לפי admin ווצאפ זה לא חילול בכלל...

חחחח,,,,,,,,
לא טענתי דבר כזהמשה

אבל לגופו של עניין זה תלוי  בעיקר באיך אתה מפעיל את המכשיר  ואם אתה מטעין אותו בשבת.

זה גם מה שאני למדתי...משה

ולא ברור שמי שמשתמש בטלפון הוא מחלל שבת בכלל. על איזה  איסור עובר מי שמשתמש במסך מגע?

ע.י.צ'יאל

די מוסכם בהלכה שכל שימוש בחשמל אסור.

לא הכיוון של הרב רבינוביץ' למשל....מתיישב בנשמה
לא מכירצ'יאל

מה הכיוון שלו?

שחלק מהחשמל מותר בשבתמתיישב בנשמה
אני לא יודע במדויק, אבל משהו כזה...
אבל פלאפון זה לא ממש שימוש בחשמלרצה לאש
טלפון זה לא חשמלמשה

זה מסך מגע. הרב רוזן מצומת אמר שזה מותר לכתחילה (בשביל קודניות וכאלה).

 

להבדיל ממתגים פיזיים שיש להם דין אחר.

הגיוני יותר שהרב רוזן דיבר על מקרים של צורך בטחוני/רפואייחידי
לא לאמשה

כשהוא כותב צורך בטחוני/רפואי הוא כותב גרמא, בדיעבד וכאלה.

 

הוא קורא לזה "מסך קיבולי"

 

ובמקור:

 

ו.    מקלדת 'קודן' לבקרת דלתות

לאחרונה התוודענו לשיטה הקרויה 'מסך קיבולי'. הכל מכירים את מסכי המגע, המופעלים בלחיצת אצבע (בכספומט, למשל). בדרך כלל לחיצת האצבע (או באמצעות 'מקלון') סוגרת מעגל, שהוא בעצם מעין מתג חשמלי. הלחיצה יוצרת מגע בין שתי לוחיות המרוחקות מעט זו מזו ונסגר מעגל.

מאידך, בשיטת המגע הקיבולי אין שום סגירת מעגל. על פני המסך 'מתרוצצים' תדרים שונים באמצעות קבלים זעירים הקבועים במישטח אלקטרוני. אצבעו של אדם, בשל תכונות ביולוגיות, משנות את הקיבוליות האלקטרונית באותה נקודה שבה האדם נוגע. שינוי זה מוחש ע"י התוכנה, וזו מפענחת את השינוי לאות או לסיפרה לפי נקודת המגע.

אגב, אם האדם 'ילחץ' ע"ג הסיפרה לא באצבעו אלא באמצעות מקל עץ למשל, לא יתרחש דבר. אין למקלון זה את התכונה הקיבולית של יד אדם.    

בקודן שבתמונה, מגע אצבע ע"ג המדבקה, בספרה מסוימת, מכניסת את הסיפרה לתוך התוכנה וכך נשמר הקוד. כל עוד מדובר ב'הקשה' ובמגע מרחף בלבד - הכל מותר לפי עקרון 'שינוי זרם בלבד'. 

 

 

זה שונה  לגמרי מאשר המקשים בצד המכשיר שהם דין אחר.

בפרטיקה - אפשר להעיר את המכשיר עם double tap בשבת. עשיתי את זה כשהייתי צריך (יולדת).

בצֹמת מתירים שינוי זרם בכל מצב?יחידי
לצורך גדולצ'יאל

בבית חולים או בצבא.

אז כמו שאמרתייחידי
כמעט בכל מצב בפועלמשה

לא רק לביטחון ובתי חולים, גם לשימושים אחרים. כמעט כל המוצרים שלהם לציבור מבוססים על שינוי זרם למעשה.

אבל נכון שקצת כאב לך?אבישג השונמית

את האמת.

למה זה כאב בעצם?אבישג השונמית


כי זה המשפחה שלימתיישב בנשמה
וזה אומר אני מודר מחלק כלשהו במשפחה...
זה עצוב...אבישג השונמיתאחרונה
אתה מרגיש שכל מה שעשית שווה את הנתק הזה?
בטוח בצדקת דרכך?
הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך