אף אחד לא נגע בדבר הכי יסודי.חוני המעגל פינות
היהדות היא דת יהירה. היא מעולם לא חזרה בה.

והתשובה 'אף אחד מעולם לא טעה' אפילו את שלמה שהיה חלק מהמערכת לא מספקת 'אין צדיק בארץ וכו'

עוד דבר מאוד יסודי זה ההתנגדות לרפורמציות למרות שמאז ומתמיד היהדות עברה רפורמציות...
רק הדברים שידועים לנו
-הותרו שבטים לבוא זה בזה
-הותרו בני עמוניות ומואביות
-בוטלו התעניות
-חזרו הטעניות
-הוחלף הספר תורה
-הוחלפה שיטת הלימוד
-נוספה מצוות התפילה יש מאין
-שונתה עשרות פעמים כמו הארי והגרא
-ובאופן כללי כל רפורמת החסידות שנבראה יש מאין...


וזה רק הקומץ הקטן של הדברים שאנחנו יודעים כרגע בוודאות...

אבות מלאכות ארבעים חסר אחת-לא אתפלא אם זה כפשוטו ופשוט נשכח...


הקשר בין היהדות החקלאית של ימי יהושע והיהדות המודרנית של ימינו היא אפילו לא מצחיקה...


ובאופן כללי היהדות מלאה בדברים מוזרים...
הילכות בית השימוש של השוע, ייבום, שעטנז, בשר וחלב, הפולחנות המתישה והמיותרת, הקורבנות הפגאנים וזה ממש על קצה קצהו של המזלג...
יפה כתבת.פועל במה
צריך יותר דתיים כמוך בעולם
לא חסר דתיים חושביםחוני המעגל פינות
חסר דתיים ישרים אינטלקטואלית...
יש המון שלא חושביםפועל במה
וכן, גם לזה התכוונתי
גם רוב החילונים לא חושביםחוני המעגל פינות
אנשים באופן כללי זה לא עם חכם
מסכים..פועל במה
הבעיה היא בעיקר שמפחדים להתקדם עם העולםקפיץ
אז בואו ניקח משפט כמו: "חדש אסור מן התורה", נוציא אותו לגמרי מההקשר, ובטיעון הזה נשתמש נגד כל דבר מתקדם/טכנולוגי שיכול לעזור לעולם.
כל דבר כזה קודם כל רע ואסור, אחרי זה בואו נחשוב למה. אם תוך כמה שנים לא מצאנו סיבה אמיתית אולי נחליט שזה בסדר.

אם כבר מוציאים משפטים מההקשר אז בתורה כתוב גם "קח לך סמים" , צחקו על זה הרבה לפני הבחירות, אה, פתאום זה לא עובד ככה ואי אפשר להוציא ככה משפטים מההקשר?

ויש כ"כ הרבה קבוצות שכל אחת טוענת שהיא היהדות האמיתית או ההמשך של היהדות. מי בדיוק החליט שאנחנו צודקים?
(וכן. היהדות מלאה בדברים מוזרים עם הסברים יותר מוזרים.)
הבעיה היא שחלק מאלו ש"התקדמו" נשארו אחורהמשה

והתפוררו החוצה.

 

זה יותר מורכב מזה.

בקשר לרפורמה. אמנם מכון הרציה צנזרו אבל תראה מה הרב כתביחידי
בלנבוכי הדור על הסנהדרין

"על כן ודאי יהיו כל פרטי התורה מה שיהיה צורך לתקן ולחדש מסור ביד בית דין הגדול. וכל הממרה על דבריהם, בין להקל בין להחמיר, הוא עובר וממרה על פי בית דין ונידון כזקן ממרא, שהוא עוקר יסודה של האומה ומרכזה. למשל, אם דרשינן טעמא דקרא חולקים תנאים. ואם הבית דין הגדול יקבע הלכה כמאן דדרש טעמא דקרא, ויחדש גם כן כמה הלכות על פי טעמא דקרא, ודאי תהיה הרשות בידם. וכל היוצא על פי הסכמתם זוהי תורה שלמה. ואין לדאוג כלל חלילה לביטולה של תורה על ידי זה, כי כל דרכי תורה המה דרכי נועם ונתיבות שלום. ואם יהיו צריכים בית דין לחדש דברים פרטיים יהיו גורמים ודאי לחיזוק כללי התורה כולם, ולאושר עמנו החמרי והרוחני.

מובן הדבר שכמו שיהיה ביד הבית דין הגדול כח להקל לפעמים בדברים הנהוגים להחמיר כשימצא להם טעם מספיק וראיות מן התורה, כן יהיו ודאי רשאים וחייבים להחמיר לפעמים במה שתהיה השעה צריכה לכך לגדור גדר בתורה לחזקה ולאמצה. אם כן כל שתהיה האומה מוחזקת יותר בשמירת התורה כן יהיה ביד בית דין להקל לפעמים באיזה סייגים וגדרים. ולעומת זה כל שתהיה הפריצות וחלישות רגש הדת נוהג יותר באומה, כן יהיו חייבים להחמיר ולעשות סייג לתורה". (פרק יג ח-ט)



"והנה, כשישראל עומדים במעלה עליונה והלב טהור לגמרי, אפשר להשתמש בכללים יותר רחבים כמו ״למדרש טעמא דקרא״ ולהורות, שיש כח ביד חכמים לעקור דבר מן התורה כשיש על זה הוכחה וצורך. אבל כפי ערך הנפילה של האומה, כן הלב הוא יותר עלול להוציא משפט מעוקל נגד התוצאה של האמת הכללית המוציאה אל הפועל את היושר הכללי שהוא יסוד כל התורה כולה". (מתוך פרק נג ג)

תוכל למקד את עצמך?חוני המעגל פינות
קראת?יחידי
הרב כותב שכשיש סנהדרין אפשר לשנות את ההלכה כמה שרוצים
את זה הבנתי וזה אכן עונה על השניים הראשונים...חוני המעגל פינות
יש שינויים שאפשריים גם בלי סנהדריןיחידי
חרם דרבנו גרשם למשל. לא חושב שאתה מחדש משהו

וטבעי שזה מה שקורה לזהות במשך אלפי שנים. עיין למהלך האידאות בישראל.
הטענות האלו דומות למי שטוען כלפי הליכוד שהוא חורג ממה שאמרו ז׳בוטינסקי או בגין וכדו'. בכלל, אם מעמד הר סיני התקיים וקיבלנו בו את התורה (מה שאכן קרה לדעתי) - זה אומר שהתורה ניתנה ע"י הקב"ה על דעת כל השינויים שהיא תעבור, כי הם הכרחיים.
1. חדרג אינו איסור אלא רק ענישת חרם.חוני המעגל פינות
המשמעות היא לא 'אסור לשאת שתי נשים'
אלא 'מי שנתפס נושא שתי נשים לא מצטרף למניין'


2. אתה מבין שיש חילוק דק בין מי שטוען שהוא 'ימין' למי שטוען שהוא 'מסתמך על מסורת ולכן הוא צודק'
1. לא נכון לדעתייחידי
עבר עריכה על ידי יחידי בתאריך ח' באלול תשע"ט 23:20
2. אני לא רואה שום הבדל. מסורת מסתמכת על מה שהגיע אליה, ובהתאם מעצבת אמירה ערכית/פרקטית מסויימת
ההלכה היא לא 'אמירה ערכית פרקטית'חוני המעגל פינות
היא רצון וציווי ה' הניצחי שקיבלנו במעמד הר סיני.


ויודע מה? אהנ. למה הקפיאו את מהלך הרפורמות אליבך? למה כל הצעה לשינוי ותיקון (סתם זורק קיצור הפולחנות המיותרת) מתקבלת בצורה ככ עויינת במקרה המאוד טוב?

הרפורמות היו חלק בילתי נפרד מהדת היהודית בדיוק כמו כל דת למה להפסיק?
ההלכה היא פרקטיקה...יחידי
אם רצון ה' הוא תושבע"פ לזה בדיוק הוא התכוון.

למה אתה שואל אותי? תשאל פוסקים. ולי נראה שמאז שהרפורמים ושות' הגזימו כבר אין מה לדבר על שינוי עד הסנהדרין, אא"כ מזעריים. ויש כאלו, מה לעשות. כורח המציאות לכו"ע (בנות ששרות בשולחן שבת מאז השרידי אש למשל).
לא הבנתי כלוםנקדימון

מה בדיוק רפורמציות בנקודות שהצגת?

 

ומה זה הוחלף ספר התורה?

תלמד היסטוריה...חוני המעגל פינות
בכיף. איפה?נקדימון

תפנה אותי למקורות המתאימים.

הגמרא דנה בזה שעזרא החליף אותוחוני המעגל פינות
הספר לא הוחלף אלא הכתבנקדימון

זו טענה אחרת לגמרי.

 

ובכלל, שמרנות היא השקפת עולם שסוברת שטוב להקשות על מהפכות

כדי שיהיה אפשר לעיין במבוקש, לבדוק שאינו מזיק ושיש בו צורך, ולעשות את זה מהראש ולא מהבטן.
שינויים אכן מתקיימים, עם סיבה טובה שמסתדרת עם כלל המערכת שבאים לשנות.

אני מבין שאתה פחות בקטע של הילכות ספר תורהחוני המעגל פינות
בוא נבדוק כמה אתה מכיר את המוצר המיותר שאתה משווק


השלם את המשפט-ספר שחסרה או יתרה בו אות אחת הוא...

כל הכבוד! הוא פסול! שתי נקודות!
מה הקשר?נקדימון

א. הספר, כלומר, התוכן לא הוחלף.

ב. לגבי הכתב יש מחלוקת האם שני צורות הכתב כשרות,

ובכל מקרה להלכה למעשה נפסק שהכתב כשר.

מ"מ הספר לא הוחלף. משמעות המילים הזו היא אחרת לגמרי.

א. מאין לך? כל הכתב הוחלף והמשמעות לא...חוני המעגל פינות
. גדול!


ב. אני די בטוח שאתה מזבל את השכל וכיום כתב עיברי קדום פסול כדיכתיב ויקומו המלפפונים וכו...

מוזמן להראות לי את טעותי
מאין לך שהמשמעות כן הוחלפה?נקדימון

אתה מניח הנחות לא מבוססות, מרגיש ספק בנוגע לטענה מסויימת, וחובת ההוכחה היא עלי?!

המוציא מחבירו עליו הראיה - אתה רוצה לטעון נגד עובדות ידועות? תוכיח אתה

אתה מכיר את היהדות וההלכה?חוני המעגל פינות
אין שום סיכוי בעולם שספר תורה בכתב עיברי קדום כשר.

בדיוק כמו כתב ערבי.


אתה הנחת שעיברי קדום כשר ולכן חובת ההוכחה עליך. בטח כשמדובר בהלכה.


עזוב אחינו אתה מדבר שטויות...
נערךנקדימון

צודק. בדקתי. הכתב ששונה מתייחס לכתב שהשתמשו בו ביום יום, אך באמת הן הלוחות והן ספרי התורה היו תמיד בכתב אשורי. הספרים שלמדו מהם בבתי ספר היו בכתב עברי, ואת זה עזרא תיקן.

בדומה לכך שבגלות אירופה הפכו את העברית ללשון הקודש והשתמשו בשפה המקומית לשאר הדברים.

תלוי לפי איזה שיטות בגמרא...חוני המעגל פינות
כרגיל מתחמק. תהנה
ממה נפשךנקדימון

כל זמן שזה מנומק להלכה אז אין שום בעיה

זה לא מנומק להלכה להחליף את הכתבחוני המעגל פינות
בדיוק כמו כתיבת התורה שבעל פה...
זה מנומק, רק צריך ללמוד את זה בשלימותנקדימון


הנימוק העקרוני זה 'עת לעשות לה הפרו תורתך'חוני המעגל פינות
שאין לו שום מקור
זה החלטה שלךנקדימוןאחרונה

א. לא למדתי את הסוגיה לעומק, לכן אני לא יודע איך היא מתפרטת

ב. העובדה שאין מקור היא החלטה שלך בלבד.

מעבר לכך שלתורה שבעל פה יש כח חידוש ולימוד, גם בהחלט סביר שהכלל

ההלכתי הזה (שבא לידי ביטוי מליצי בפסוק) עבר במסורת מאז מעמד הר סיני.

המקור יכול להיות מסורתי או מחודש - ובשני המקרים הוא מקור לגיטימי.

אגב, סברת העמד דבר על חזקתו נשמרת כל עוד לא ידוע על שינויחוני המעגל פינות
כאן הסברה לא קיימת. לך תלמד...
הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך