עבר עריכה על ידי קרן-הפוך בתאריך כ"א באב תשע"ט 07:35
עבר עריכה על ידי קרן-הפוך בתאריך כ"א באב תשע"ט 07:35
כדאי לענות בכנות על שאלות שלהם – ולתת מידע מצומצם. אם הם שואלים שאלות נוספות – להרחיב. לא למנוע מידע.
בשלב זה אין מה להכנס לתפקיד הביולוגי של האשכים.
זה חלק מהגוף שלנו.
הגוף שלנו מכיל המון איברים. רובם בפנים ואנו לא רואים אותנו.
הלב בתוך החזה.
לתת לילד לחוש את פעימות הלב, להניח את יד ימין על צד שמאל של החזה ולחוש בפעימות. אנו לא רואים - אך מרגישים את הלב שלנו.
להסביר על הריאות. החזה והבטן מתנפחים ומתכווצים עם הנשימות.
וגם את הריאות אנו לא רואים.
יש לנו קיבה שהאוכל מגיע אליה ושם יש כל מיני תהליכים שלוקחים את הדברים הטובים מהאוכל, ויטמינים, סוכר, ברזל ועוד ועוד. ואת הקיבה אנו לא רואים ולא מרגישים.
ככה הילד לומד להבין שהגוף שלנו הוא מכונה מורכבת מהרבה איברים.
ויש גם איברים חיצוניים.
לכל דבר בגוף יש תפקיד בתפקוד שלנו.
אנו לא יודעים איך כל דבר עובד.
יש אנשים מומחים, כמו רופאים, שלומדים על הגוף.
אם תרצה וזה יעניין אותך - כשתהיה גדול אולי תהיה רופא?
גם בהמשך, העברת מידע צריכה להיות בטפטופים, לענות על שאלות סקרניות בצורה מינימלית כדי לספק את הסקרנות הרגעית.
תשובה נוספת אפשרית, לילד סקרן מאוד - הכדורים האלו מייצרים הורמונים שגורמים לך לגדול.
נולדת תינוק קטן קטן, ואתה כל הזמן גודל. בסוף תהיה גדול כמו אבא.
הגוף שלנו מייצרים חומרים שנקראים הורמונים והם באים בטפטופים קטנים קטנים ומתפזרים בגוף, וככה הגוף נהיה גדול משנה לשנה.