לא יודעת אם זה המקום אבל יש פה חבדניקים?מפצלש"ת

אני ליטאית. ליטאית. ברור?

ולא ברור לי איך,אבל נפגשתי עם בחור שמשום מה הוצג כליטאי ודא עקא מתברר שהוא ממש חבדני"ק.

אז בא נגיד שנעזוב לרגע בצד את המחלוקת רבת השנים בין הליטאים וחב"ד. אין לי שום היכרות עם החסידות הזאת,ואין לי מושג מה זה אומר תכלס לחיים. החלטתי שאני זורמת ולא מורידה את הבחור רק על הנקודה הזאת,אבל יחד עם זאת אני מרגישה שזה מעיב על האפשרות שלי להכנס לקשר,ואני חייבת קודם לברר לעצמי אם זה משהו שבכלל יכול לבוא בחשבון.

יש כאן מישהו מבפנים שיכול להסביר לי קצת על המשמעות של ההשתייכות לזרם הזה?  

את ליטאית ז"אוהוא ישמיענו

מליטא?

כאילו מה זה אומר? ולמה שיעיב?

נראה ליאוי טאטע!
שהיא מתכוונת לדרך חיים
חינוך ילדים, בית סגור/פתוח וכאלה...
אני ליטאית זאת אומרת שייכת לזרם הליטאי (חרדי).מפצלש"ת

כלומר ממש לא חסידית.

אה בציבור החרדי אני חושב שזה די לא מקובלוהוא ישמיענו


(אל תיכנס לזה)כי בשמחה תצאו.

(רק ארמוז שהיו לרבי ביטויים לא פשוטים על אחד מהגדויילים הליטאיים,

ולהיפך [הכת הכי קרובה וכו']. עד היום זה לא פשוט)

מסכים. האחדות בעמ"י זה דבר לא פשוט בכלל.והוא ישמיענו


אופס מחילה.. רק עכשיו קולט שכתבת לי לא להיכנס והוא ישמיענו


וואוימ''ל
איך שדכן מגיע לטעות שכזו?

אם הוא באמת ממש חב''דניק כנראה שהפער יהיה גדול מדי.
במה יתבטא הפער למשל?מפצלש"ת

ואם הוא לא ממש חבדניק אלא ממש קשור לתורות של חב"ד?

או, חבדניק בהכל חוץ מבלשלוח את הילדים למוסדות של חב"ד. 

מה המשמעות של זה?

אני מרגישה ממש בורה בתחום. 

שני מישוריםימ''ל
קודם כל בגישה הכללית - חב''ד הרבה יותר פתוחים לעולם (קצת כמו דתיים לאומיים), ביחס לתקשורת (אינטרנט) ותרבות ופתיחות לחברות אחרות וכו'. כמובן שזה גם תלוי איזו חרדייה את כי גם שם יש גוונים אבל בכל אופן הגישה הבסיסית שונה.

דבר שני בגישה התורנית: יש פער בתפיסה ההלכתית (מתבססת על מנהגי חב''ד ולא על פוסקים, אם צריך דוגמאות והרחבה אפרט) ובתפיסה המחשבתית (יותר קבלית אבל בצורה ייחודית לחב''ד).
אבל בעיקר זה שאצל חב''דניקים הכל נובע מההשתייכות לחב''ד, זה מה שמתווה וזו האמת היחידה (למשל הם קוראים לתורת חב''ד 'חסידות' בסתם כאילו אין עוד חסידויות ולא תראי כמעט אם בכלל שלומדים שם ספרי מחשבה אחרים) , כאילו ההשתייכות לחסידות (או ההתקשרות לרבי כלשונם) היא העיקר וממנה נובע כל השאר. למישהו מבחוץ (כמו הרב שך למשל) זה יכול להיראות כמו כת, במיוחד למי שבכלל לא מכיר, ולכן קשה לי להאמין שתוכלי להסתדר עם זה.
תודה על הפירוט. כמה שאלות ברשותך:מפצלש"ת

1. לגבי הגישה ההלכתית אשמח ליותר פירוט ודוגמאות.

2. מה קורה בגישה המחשבתית? מה הרעיונות העיקריים של החסידות הזו?

3. לגבי הקטע ה"כיתתי" אני חושבת שזו הנקודה שאני ממש חוששת ממנה ולא יודעת איך לברר את מקומו בעניין.

בשמחהימ''ל
1. מספר דוגמאות: בסוכות הגברים לא ישנים בסוכה, ההסבר הוא שיש בסוכה 'אורות מקיפים' (מונח קבלי) ולא ראוי בגלל זה לישון בסוכה - על אף שזה חיוב מדאורייתא.
לא אוכלים לחם/מזונות בסעודה שלישית, גם כאן ההסבר קבלי ובנוסף הרבי למד זאת מפסוק (בניגוד לדרשה מפורשת של הגמרא!).
בפסח מקפידים שלא לאכול ירקות לא קלופים ומצה אוכלים בתוך שקית כדי שלא בטעות יתערבב עם מים (חשש חשש שרויה).
מקפידים על שחיטה של שוחט שלמד חסידות לפני השחיטה.
הקשירה בציצית היא ע''פ שם הויה (ולא ע''פ הגמרא והפוסקים), וגם התפילין קצת שונות.
ועוד ועוד...

2. העיקרון שעומד גם בבסיס התפיסה ההלכתית, והוא החשוב בעיניי, הוא שהמציאות וההלכה בכללה נובעות כולן מתוך 'פנימיות התורה' (כלומר קבלה ע''פ תורת חב''ד). למעשה זו היהדות האמיתית כי היא נאמנה ל'פנימיות התורה' (וכן הרבי הוא 'נשיא הדור' - משה רבנו שבדור ולכן, כמו 'רבותינו נשיאינו' שלפניו, הוא זה שדרכו עוברת התורה בצורה האמיתית והנכונה).

3. ה'כיתתיות' באה לידי ביטוי גם במנהגים השונים (כמו אלו שפירטתי ב1) אבל גם בזה שהרבה חב''דניקים רואים את עצמם 'חיילים' של הרבי, ובזה שהם רואים כמטרה למשוך אחרים לתורת חב''ד (ולאמונה ברבי, כמו אלו שמחלקים ממתקים לילדים כדי שיאמרו ''יחי אדוננו וכו' ''), שאלו דברים שאין בזרמים אחרים ביהדות. את הנקודה הזו את יכולה לבדוק איתו.
וואוו וואוו ואוו. אם הוא חי ככה אין סיכוי בעולם.מפצלש"ת


הם מחלקים ממתקים כדי שהילדים יגידו 12 פסוקים מהתורהמוקצנת

זה לפחות מה שידוע לי על רובם...

נו באמתיהיה בסדר....

כאילו שרק החבדניקים עושים את זה

(מוקצנת?)

סורייהיה בסדר....

חשבתי התכוונת לתהילים

אלו לא פסוקים מהתורהימ''ל
אלא פסוקים מהתנ''ך, מאמרי חז''ל וקטעים מהתניא.

הקטע הוא לא רק שאין קשר ברור בין ה'פסוקים' ואפילו המשמעות של חלקם לא ברורה, ובטח לא לילדים, זה ניחא. אלא זה שהמטרה של ה'פסוקים' הספציפיים האלו (כאילו, מה הקטע ללכת למקום תורני ולאסוף ילדים לאמירת 12 'פסוקים' מסוימים?) היא לא לימוד התורה שבזה אלא האמונה שהפסוקים האלה דווקא מקרבים למשיח (ולכן הם גם מוסיפים אחריהם את הכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד''). וזה כבר בעייתי.
אלו פסוקים ומאמריםultracrepidam

שיש להם משמעות מסוימת וחשיבות מסוימת כלפינו. לאו דוקא קשר ביניהם. ההנחה החב"דית היא על פי רוב (אם אינני טועה) שכל מעשה טוב, במיוחד מעשה טוב ומשמעותי, מקרב את המשיח. אז בשפה החב"דית מקרב את המשיח זה בדרך כלל פשוט "מעשה בעל משמעות רבה"

בסדר גמורימ''ל
הרב שלך החליט משום מה שפסוק כלשהו או שאמירה כלשהי של התניא חשובים יותר מפסוק אחר או מקטע מספר קודש אחר או מקרבים יותר את המשיח? בכבוד - תגיד אותו עם הילדים שלך כל יום כל היום.
אבל להסתובב אצל זרמים אחרים ולחלק לילדים שלהם ממתקים כדי שיעשו את מה שהרב שלך אמר (ועוד אחרי זה להכריז 'יחי') - זה כבר מראה על תפיסה של כיתתיות, התנשאות ופטרונות על היהדות וזה כבר בעייתי בעיניי. וכמו שכתבתי להבנתי זו גישה כללית בחב''ד שבאה לידי ביטוי בצורות נוספות.
מקבלultracrepidam

אלא אם כן תאמר שאכן הפסוקים האלה הם פסוקים שגם לפי תפיסות אחרות הם בעלי משמעות אישית רבה יותר (כמו עשרת הדברות, עוד פרויקט חב"די לילדים)

 

ושאר הדברים אכן נובעים מהתפיסה היסודית שלהם, הם ינהגו כך גם אחרי שהניחו למישהו תפילין, מצוה חשובה לכל הדעות

פחחחחחחמושיקו
ממתי 12 הפסוקים ומדוע הם נבחרו,בדקת פעם?
כן, בדקתי.ימ''ל
אם יש לך מה להגיב לגופו של עניין אתה מוזמן.
הפסוקים הם חיזוק האמונה בה' ובלימוד התורהמושיקו
ופעם אחרונה שבדקתי.
'בראשית ברא אלוקים וכו' ' 'ושננתם לבניך וכו'' זה מהתורה.

אגב הבעל שם טוב עשה אותו דבר,תוכן שונה אותו מהות
לא פחות ממאות ואלפי פסוקים ומקורות אחריםימ''ל
הייחוד שלהם הוא אך ורק בזה *שהרבי* קבע לומר דווקא אותם ולא שום דבר עצמי, זו סתם היתממות.

ללכת עם דבר שייחודי לזרם שלך ולהפיץ לילדים של אחרים זה קצת חצוף, ובעיקר מראה על גישה מתנשאת ופטרונית ביחס ליהדות ולזרמים ורבנים אחרים.
תכלס זה כמו כל קבוצה שמתיימרת לטעון שהאמת אצלה.מפצלש"ת

זה לא רק חב"ד. ולא חסרים זרמים וקבוצות כאלה ביהדות. 

אם זה ממש מעניין אותך כאן יש סיכום של ההסברמושיקו

מהם שנים עשר הפסוקים?

 

וזה לא לזרם שלי, זה לצבא הילדים "צבאות השם" שכל  ילד יהודי הוא חלק ממנו

בבקשהימ''ל
הדגמת טוב מאוד את הבעייתיות בגישה שהצבעתי עליה:
"וזה (הנהגה שהרבי שלך הנהיג) לא לזרם שלי, זה לצבא הילדים "צבאות השם" (תנועת נוער של חב''ד) שכל ילד יהודי הוא חלק ממנו"
צבאות השם זה שייך לכל ילד יהודימושיקו
זה חא מושג שחבד ניכסו לעצמם אלא שגילו לכולם.
כשאני הייתי קטנה הלכתי ל'פסוקים'תפוחית 1
ולא אמרו בסוף יחי אדוננו..
יצא לי כמה וכמה פעמים להיות בעצמי כילד ולראות מהצד כמבוגרימ''ל
תמיד אמרו 'יחי' בסוף.
יש סיפור עם הרב מרדכי אליהו ז"למושיקו
שבגלל הפסוקים ילד אילם התחיל לדבר.

בכ"מ היחי מבוסס גם על פסוק מהתנ"ך.
ואמרו אותו במשך שנים מול הרבי בניסוח קצת שונה.

לסיכום בעובדות אתה צודק.
בפרשנות קצת פחות.


נו נוימ''ל
מי אני שאתווכח עם סיפורי חסידים.

נכון, הפסוק נאמר על דוד המלך (כשהיה חי...).
אתם משליכים אותו על הרבי (ועוד אחרי מותו...)? שיבושם לכם, אבל אל תתנו לילדים שלנו ממתקים כדי שישתתפו בדבר הזה גם.
זה תלוי באנשים שעושים, לא כולם אומרים יחי בסוף כנראה זה תלוימוקצנת


סתם מעניין.. איך אבותינו הסתדרו בפסח בלי שקיותמבקש אמונה


רגע, ועוד שאלה,מפצלש"ת

כל המנהגים והתפיסה ההלכתית השונה, מקורם ברבי האחרון או שזה קדום יותר? 

יש וישימ''ל
למשל בשו''ע הרב (של האדמו''ר הראשון של חב''ד שגם היה פוסק גדול) כתוב במפורש שחובה לישון בסוכה ושחובה לאכול לחם בסעודה שלישית והיום נוהגים אחרת.
קדוםמושיקו
לא מדויקמושיקו
אבל באמת נושאים מענינים לפתוח שיחה..

לקחת בחשבון שחבדניק שלא מחפש חבדניקית העקרונות שלו שונים בדרך כלל
לא יודעת מה הוא מחפש. אולי דווקא כן חבדניקית.מפצלש"ת

נראה לי שהיתה פה איזשהי טעות בזיהוי מלכתחילה.

בכל אופן אם אני הייתי יודעת על זה מראש לא הייתי הולכת על זה.

אך כיוון שכבר התחלנו, אמרתי, נזרום, נראה.

אני חושבת שהוא באותו מצב. 

השאלה העיקרית היא כזומושיקו
הוא כחבדניק איך הוא רואה את הבית ואיך את רואה.
שמדברים על זה ההבדלים צפים ואז יש על מה לדבר..
הם נשמעים מסיונרים למדי|רקאומרת|סמטאותאחרונה
הנה..הולך בדרכך
@פה לקצת נראלי שאת יכולה לעזור לה
מנהגים וחינוךמושיקו
זה ההבדל היחיד.

בלי קשר לענין משיח וכדו'

לפתוח את הנושא איך כל אחד רואה את עצמו בזה
אין אנשים שמוסיפיםיהודי פשוט.
טוב לעולם כמו חבדניקים. צריך להזהר במשנה זהירות כשמדברים על חבד ועל הרבי בפרט.
(ואני לא חבדניק).
הכל טוב. ואם היה נשמע מדברי זלזול, זה ממש לא שם.מפצלש"ת

אני פשוט לא כל כך יודעת על מה מדובר וחשוב לי להבין לפני שאנחנו אולי ממשיכים. 

אני חושבתחיים של
שאפשר להסתדר עם הפערים האלה
אבל רק אם שניכם באים בגישה מכילה ומחליטים מראש אם הבית הולך להיות חבדי וזה אומר שאת מקבלת את כל המנהגים של חבד על עצמך או שלא...
המנהגים ששונים מהליטאים
מה שאני יודעת:
זה מים לנטילת ידיים ליד המיטה בבוקר
כל אישה ובת מדליקה נרות שבת מגיל 3
לא יוצאים מהבית עם מטפחת אלא רק עם פאה
וכמובן כל ההחמרות של פסח
זה מה שאני זוכרת עכשיו
חס ושלום לא היה נשמע כך מדברייך בכלליהודי פשוט.
פשוט ראיתי את כל התגובות והרגשתי צורך לכתוב את זה. השאלה שלך הייתה מובנת לגמרי.
תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
3>advfbאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidamאחרונה

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך