תובנה שצנחה עלי לפתעאורות הכתובה
הצעה מסויימת. ביקשתי פרטים, שאלתי אם מסכימה לשלוח תמונה
הנחתי שלא אקבל, בהתבסס על המדרשה בה למדה, והקו התקיף בנושא הנ''ל

באמת, הבחורה לא רצתה למסור תמונה. זרמתי בכל זאת, וההצעה עברה לידיים שלה

בינתיים, השדכנית ניסתה להסביר לי הרציונאל מאחורי הסירוב למסור תמונה,
אם היא אכן תעביר תמונה שלה, היא תרגיש ששופטים אותה על פי החיצוניות שלה, ובוחרים אותה על פי החיצוניות שלה

בסופו של דבר חזרה תשובה שלילית. הבחורה מחפשת בחור שלומד בישיבה כרגע. כמובן בהשראת רבני המדרשה הנ''ל

ואז נפל לי האסימון

תפאדל. מכיר את המציאות הזו של מסנן ה'עכשיו בישיבה',
אני חי המציאות הזו. מכבד ומעריך את הרצון. גם אני רציתי ולא זכיתי, להתחתן בתוך הישיבה


רק שאותן בנות, מאותה מדרשה, של אותם רבנים
שנורא חרדות (ומאד תקיפות, אגב) משפיטה חיצונית שלהן
פועלות בדיוק באותה שיטה, ובאותו מנגנון, במישור אחר

'בית של תורה'. 'להתחיל זוגיות מתוך עולם של ישיבה'
מכיר אתזה. הייתי שם. באמת מבין
היום אני גם מבין שיש בזה מוטיב מאד חיצוני.
לא רלוונטי הקביעת עיתים
לא רלוונטי המקום הנפשי והחיבור לה', לתפילה, לתורה
זה בכלל לא נספר
חשוב המיקום הטכני. כרגע, פיזית, בישיבה

ובסדר, מכבד, אנחנו אוסף של רצונות שונים בתחומים שונים
כל גחמה של מישהו או מישהי בעלת משמעות בעיני- מעצם זה שהוא או היא נותנ/ת לכך משמעות אישית



אבל ה', זו חיצוניות
מה שכתבתהשאלה.
הזכיר לי את היום יום של היום "שבת פר' תצא תר"ג בשולחן קידוש היום הואיל ה"צמח צדק" לאמר: עוה"ז הוא עלמא דשיקרא [=עולם השקר], לכן הנה גם בהטוב מעורב פסולת, וצריך בירור בדרך מלמטה למעלה ובדרך מלמעלה למטה. העוה"ב הוא עלמא דקשוט [=עולם האמת] - הנה גם הדברים בדברי תורה המדברים בענינים הנראים לחסרון, הרי כמו שלומדים אותם בג"ע - הם מעלה..."
יישר כח על הד"תנאור97
וואו, כתבת כל כך נכון. אשריךהשתדלות !
אלה בהחלט דברים שצריך לשים יותר לב אליהם.
תוכל אפילו לדבר עם הרבנים של אותה מדרשה? אם תשאל אותם אישית ותעיר אותם לעניין זה יעזור, לא? לפחות לפעמים הבאות, לאנשים אחרים...
לדעתי הוא במקום אחר בחייםהשאלה.
שלב אחר, העמקה מסוג אחר, התמודדות אחרת. לא צריך לחזור אחורה
לא התכוונתי בקשר לאותה בחורה, אלא באופן כלליהשתדלות !
הרעיון הכלליהשאלה.
של בנות בשלב הזה, עם הצמצום החממתי שהן נמצאות בו, אולי לא רלוונטי לעומק ההתמודדות של השלב שלו. אולי הוא כבר העמיק מעבר למקום שהן נמצאות בו
נשמע כמו תפיסה לא נכונה לגבי בנות מדרשההשתדלות !
הן בהחלט מפעילות שיקול דעת. פשוט גם מקשיבות לרבנים. שאגב, במקרה הזה, לא ברור לחלוטין שזו דעת הרבנים במדרשה או החלטה שלה בלבד. מה שכן, הרבנים רק מייעצים, ולא מחליטים בשביל הבנות.
משמע מדבריו שהבחורה הנ"ל כבר לא במדרשה ויצאה קצת מהחממהנאור97
אז זה שהיא עדיין עומדת על דעתה ורצונותיה מעיד דווקא על חוסן פנימי ויכולת התמודדות.
למרות שבתכלס אני חושב שאת צודקת. הם במקומות שונים. תהא הסיבה אשר תהא.
יותר מקובעות מחוסן פנימיהשאלה.
סביר להניח שהוא נמצא במקום שבנות מדרשה יהיו בו44444
תוך כמה חודשים....
וואי....קשה. תצליח! הבית של תורה מושפע ממנה כל הזמןנפש חיה.
וזה חשוב.



החשיבות של התורה- מניעה את הבית להפוך לכזה.
גם שנים אחרי ישיבה, חותמה נשאר.



ולא חייבים להתחתן עם בת מדרשה שנופלת באותו מוקש של שפיטה ופלומבה.....
הכל לטובה !!נבנהמקדש
בתור בוגרת מדרשה אני יכולה להבין אותה, לא מסכימה בכלל איתה ..
יכולה להגיד שגם לי ניסו להכניס לראש שהאידאל זה בחור שנמצא בישיבה ומשובח יותר שרוצה להשאר שם כל החיים . אני אישית לא הצלחתי להסכים עם זה בחיים, וזה מתוך האידאל שהאמנתי בו ורציתי לבנות עליו את הבית שלי ..
בנות שרוצות בחור שנמצא בישיבה זו בחורות שרוצות רק תורה . כנראה ש98 אחוזים מהרצון שלהן זה זה . ואלה בחורות שכנראה לא באותו אידאל כמוך . וזה בסדר, כי בסופו של דבר תצטרך להתחתן עם אחת ולא עם כולן ..
ושהעניין הזה לא יערער לך ולא בקצת אפילו את הביטחון, יש המון בחורות שמאמינות דווקא באידאל של מימוש התורה בחיים בחוץ ולאו דווקא בחממה של הישיבה ..
"גדולה מימושה של תורה יותר מלימודה" !!בהצלחה
נ.ב.אורות הכתובה
יצא לי לקחת לא מזמן טרמפ עם זוג אברכים,
האשה בוגרת מדרשה נפלאה, בה מכווינים באופן גורף להיות אברכית, להנשא לתלמיד ישיבה בהווה. זה המקסימום שאפשר לשאוף בשלב זה
וזה מקסים, וזה טהור, באמת. לא כותב בציניות

ובזכות אותם רבנים ואותו קו במדרשה- יש בנות רבות שזוכות להנשא לבחורים שבישיבה ולהיות אברכיות. וזה באמת קסם. זה קסום.

רק נקודה קטנה למחשבה
סטטיסטיקה
מתוך מעגל חברתי נתון. לא תמיד כולן כולן כולן מתחתנות בשנת המדרשה, או בשנה שאחרי
לצורך העניין, יש גם בנות שמתחתנות בגילאים המופלגים כ-24 ו-25. אפילו 26. ה' ישמור

הרבה הרבה פחות סביר שהן תנשאנה לאברכים בשלב זה, מכל מיני סיבות.

אז בשנות הרווקות שלהן, בזמן שחברותיהן ב'ישיבה',
עם מטפחת מלאה, עם עגלת תינוק בע''ה,
ומישהו בחיים לחיות את ההווה, לשתף את העבר ולחלום את העתיד

ולכשתתחתנה, במרבית המקרים לעניות דעתי, עם מישהו שלא בישיבה

מה התחושה שלהן אז?


שמחות שסוף סוף התחתנוהשאלה.
ויכולות להתחיל להגשים את הקמת המשפחה
חושבת שכשיוצאים מהחממה של המדרשהנבנהמקדש
כשיוצאים מהמדרשה מקבלים כאפה של המציאות, והדעה משתנה .. אלא אם כן זה משהו שממש ממש חשוב לה והיא לא תהיה מוכנה לוותר עליו אז כמובן שאז היא תהיה מכוונת רק לאברכים . בד"כ כשיוצאים לעולם מבינים את המציאות וכך גם הציפיות משתנות כבר לבד ..
והמדוברת מעל גיל 24?לישועתךקיוויתי
יש בזה ממד של חיצוניותחדשכאן
אבל אתה מסכים שזו לא אותה חיצוניות.

רלוונטי מאוד הקביעת עיתים! ורלוונטי מאוד כל שאר מה שכתבת! אבל לא תוכל להכהות את הערך שיש ברצונות האחרים.
צודק, הסטטוס לא מלמד האם יש משהו פנימי בתוך הרצון הזה. אבל הוא כן יכול ללמד אם אין את אותו רצון (אפילו שהבן אדם נפלא).

זו יכולה להיות חיצוניות, אבל אחרת לגמרי..

(אגב, אני מבקש תמונה 🙃
מקווה שאוכל לממש את הרצון להתחתן מתוך הישיבה 🙂)
מסכים איתךאוי טאטע!
שזה חיצוניות, אבל זה חיצוניות בענייני קדושה
ויש רבנים שהחיצוניות של הקדושה חשובה להם
בין אם מצד עצם החיצוניות ובין מצד ללכת על בטוח
אני לא מסכים עם הגישה הזאת
אבל לא שייך להשוות
בין חיצוניות גשמית של תמונה ויופי במקום מציאת חן
לבין חיצוניות בעניני קדושה של בחור שלומד בישיבה או אחרי
ועוד לימוד זכות קטן הגיוני שבחורות פחות חזקות(לא אומר כלום על המקרה הספציפי, לא מכיר...) באמת יותר צריכות את החיצוניות הזאתי
כמו שיש אנשים ציונים דתיין שדוקא החינוך החרדי עזר להם להתחזק רוחנית, כי זה הרמה שלהם וזה מה שמתאים להם
ואתה בחור יותר חזק ובנוי ולא צריך את החיצוניות
ואז זה באמת פשוט לא מתאים, וכל אחד צריך לעבוד את ד' לפי דרגתו
המון סיעתא דשמיא! ושתזכה למצוא מהר את האחת שבאמת מתאימה!
לגבי ההגדרההשאלה.
של חיצוניות גשמית לגבי תמונה - ככה מקטלגים את זה, כי אנחנו לא מספיק בקיאים בפרוש של חכמת הפרצוף להבין את התת מודע שלנו, מה מושך או דוחה אותנו דוקא למראה מסויים. כך שלא בטוח שמדובר בהכרח בהגדרה גשמית, בדיוק כפי שהגדרה בענייני קדושה לא בהכרח (ואולי בהכרח לא) מעידה על קדושה.
אבל ודאיאוי טאטע!
שיש מושג כזה של מציאת חן כמו אסתר שהיתה ירקרוקת מכוערת ובכל זאת נשאתה חן בעיני כל רואיה, משיכה למראה זה דבר שמתשתנה עם הקשר
ולגבי ההגדרה בקדושה אני לא מסכים איתך, אבל לא יודע למה אתה טוען את זה אז לא יודע למה לענות
באופן כללי בחור שכל זמנו פנוי ומוקדש ללימוד תורה ודאי יעזור לו לבנות בית של תורה
זה לא אומר שמי שלא בישיבה לא יכול אבל זה יותר קשה ופחות ברור
וואי תכלס אני כל כך כמו הבנות האלה. פדיחהשבותי
לא מבין למה זה פדיחהסבבי
לרצות מישהו שפיזית בישיבה. מי שהיה בישיבה יודע, יש ישיבה ויש עבודה ויש צבא. כולם מכוונים ליבם לשמיים ובכל זאת, יש משהו אחר בבניין בית מתוך הישיבה. זה לא איזה בקשה מנותקת. לא שמי שלא הוא פסול, פשוט מקום אחר, זרם חיים אחר. ביינישים יודעים, אברכים יודעים.
רק מה שכן צריך לוודא זה שהבקשה של הבחורה באה ממקום מבורר
אגיד משהו קצת מורכב וקשה ומקווה שלא יגרור זעם..זוהרת בטורקיז
אני ובעלי ב'ה התחתנו שהוא היה בישיבה(אני גדולה ממנו) ותאמת? מרגישה שאני מכירה את בעלי הרבה יותר טוב אחרי שהוא יצא מהישיבה.
חושב לבד, מביע דעה, חוקר, מנסה להבין מי הוא, ולא מי בישיבה רוצה שהוא יהיה.
אולי זה תהליך שבעלי עבר ספציפית כמובן.
אבל זה מקסים בעייני.
הוא רואה את הרתגר לקום לתפילה במניין כשהוא לא בישיבה, ומזה חצי שעה ללמוד תורה בזמן שאתה בצבא/עובד/לומד.

אני לא אחת מאמינה שצריך לפסול על סמך מדרשה.
ממש לא.
אבל בשבילך, אם מציעים לך שוב אותה המדרשה, שווה מאוד לברר לגבי הבחורה את בדברים שאמרת.

אני לא כל כך הבנתי אם היא עכשיו במדרשה או הרגע סיימה, מישהו פה כתב משהו נכון, אתה עברת תהליך מסוים, נשמע שמאוד עמוק, בעוד שהיא עוברת תהליך אחר עם עצמה.

מכירה בנות שגם אחרי שסיימו תואר עדין מעדיפות בחור ישיבה.

כמו שאמרת, הזוג האברכים זה קסום ומיוחד.
אני לא אומרת שלא,
אבל אתה במקום אחר, אתה שלם במקום שלך, תסגל לך תורת חיים כמו שאומרים.

ולכן, אולי אולי, שווה לנסות לצאת עם בנות שלא כרגע סיימו מדרשה במקום שבו הרבנים מוליכים קו של להתחתן עם אברך.
לא מתוך סינון,מתוך זה שכנראה זה מה שהן רוצות ומייחלות, ואתה לא צריך להרגיש שאתה מצטער על זה שאתה לא בישיבה.

ההיפך.
אל תצטער על זה שלא התחתנת בישיבה.
עכשיו אתה זה אתה במקום שאתה נמצא, וזה המקום הכי טוב עבורך, ותבואי האישה שתעריך את זה ש ואוו הוא לומד ועדין מתעקש על עיתים, הוא באמת חיי כולם של תורה בחיי המעשה.

או בקיצור, תיהיה בטוח בעצמך.

מניחה שאני מבינה לגבי איזה מדרשה דיברת, לכן אמרתי את זה.. כי אני מבינה את הקו שם.
בהצלחה!
בהחלט לא לפסול .. כן אתה יכול לבררנבנהמקדש
מה הכיוון שלה, אם היא מעוניינת באברך , אבל לא לפסול על פי מדרשה . במדרשה שלי כן כיוונו לבעל אברך אבל אישית זה בחיים לא היה האידאל שלי . חבל לפספס בגלל משהו כזה . עדיף תמיד לבדוק 😋
הייתי קוראת לזה חוסר פתיחותמישהי 1
ולא חיצוניות. למרות שאני מאוד מבינה את התסכול הזה
תשמע, אותה בת שיש לה רצון כזה- אני לא אזלזל בה. כנראה היא מאוד צעירה כי זה בעיקר פונקציה של גיל ופתיחות מחשבתית

אגב, נחמד לשמוע שיש עוד מקום שפוי בעולם שהנורמה היא שלא מעבירים תמונות ( יש לי ניחוש)
יש גם ישיבה כזאת??
צודקדעתן מתחיל
וטוב שכתבת.
מחשבה..kaparalay
עברו לי בראש הרבה מחשבות כשקראתי..
בעייני הנקודה המשמעותית היא לדייק משהו שלדעתי קצת ערבבת-
יש הבדל בין בחורה ששואפת להיות אברכית לבין בחורה ששואפת להתחיל זוגיות מתוך הישיבה (לעניין 'בית של תורה' לא אכנס כרגע.. נראה לי שזה קצת שונה בהקשר)

בואו נדבר על זה רגע.
להיות אברכית זה לא קל- בלשון המעטה. שמועות אומרות שעם התורה לא הולכים למכולת (או לפחות לא משלמים בעזרתה). זאת הקרבה גדולה (יכול להיות שהיא מגיעה עם שכרה לצידה. יכול להיות שזה גם מאוד משמח. לא נכנסת לזה כרגע..)..
קשה לי להאמין שהבחורות מהמדרשה שעליה אתה מדבר (אין לי מושג איזו, אז אני לא חותמת על הדברים ב100%..) החליטו להיות אברכיות רק כי לכך כיוונו הרבנים של אותה המדרשה. הרי בסופו של יום, הרב הוא לא זה שמכלכל להן את הבית.
אם יש כאלו שכן- אני נוטה לחשוב שבשלב זה או אחר השאיפה הזאת תשתנה (או תתברר)..

לא חושבת שנכון להגיד על דבר כזה שהוא חיצוניות.

אני גם לא יודעת אם נכון להתייחס לזה כאל תופעה שתלויה במדרשה כזאת או אחרת.
אני יכולה להגיד מהיכרות אישית שלמרות שיש סטיגמות כאלה ואחרות על מדרשות, הן לא תמיד מדוייקות, או מלמדות על כל הבנות שעוברות בהן (ממש כמו שישיבה לא..)
יפהנאור97
הכינוי שבחרת מגניב.. תמיד כשאני נתקל בו זה גורם לי לצחוק..
אז הנה, תצחק שוב..(;kaparalay
חח תודה צחקתי..נאור97
נשמע לי שיש הבדל בין הדרישות שלכםיהלומ
היא רוצה משהו שמשעותי לה לסגנון הבית שלנ
שזה לא עניין טכני אלא מהותי.

המראה של הבחורה הוא הרבה יותר טכני. חשוב, בהחלט, אבל טכני ולא מהותי.
מתחברת ממשרקשאלה
בתור בוגרת מדרשה שהחלום היה להיות אברכית...

גדלתי, בגרתי, ראיתי עולם
וגיליתי אנשים שנמצאים בישיבה, וה' ירחם
וכאלה שכבר לא בישיבה, ומחוברים יותר מכאלה שעדיין שם
כן, זה חיצוני. אבל כשנמצאים קרוב למדרשה יש איזו אופוריה וקצת חוסר הכרה במציאות
תורה זה חיצוניות?!קוטג
זה לא רק מיקום טכני, זה משפיע וזה אחר. בחור שלומד בישיבה שונה מבחור שעובד/לומד. כי הוא שמור יותר.
"שמור יותר"מקום בעולם
שמישהו יסביר לי את הביטוי המגעיל הזה.
במחילה.
שמור ממה? מרוע העולם מסביב? מעולם התועבה?
למה הכעס?קוטג
הוא שמור מכל הדברים החיצוניים שלא צריכים להעסיק אותו. כלומר, יש לו פחות ניסיונות, כי הוא נמצא במקום שבו מה שעושים זה לומדים תורה.
הוא נמצא בחברה שלמה שלומדת תורה. וחברה זה משפיע.
אדם שנמצא כל היום עם חברה חילונים לא יראה כמו אדם שנמצא כח היום עם אנשים שלומדים תורה.
אנשים שלומדים תורה הם קדושים יותר, ובחייאת, אין מה להתעצבן על זה. זו דעתי.
ולהיות בסביבה קדושה זה עושה טוב לבן אדם.
נישאר חלוקים מקום בעולם
רלימב"המחודש כאן
@פצל"פ אתה מוכן להזכיר לי בערב?
סוף סוףפצל"פ
אחד שזורם
שימחתני!

בעז"ה
(זה חד פעמי!)
לא בטוח שהוא התחבר למחווה הזו. מניח שהוא היה מעדיףנאור97
כיף (בחיריק)
יש סמייליפצל"פ
של כיף?
מזכיר לךפצל"פ
@מחודש כאן
כל אחד והערב שלו⁦⁩ ⁦
סתם... היה עומס ולא היה לי זמן...
סליחה על האיחור, תקופה עמוסה קצת...מחודש כאןאחרונה
אני לא ממש יודע למה אתה מבקש תמונה, אבל אני מניח שחלק מהרצון הזה הוא פרקטי, זיהוי בפעם הראשונה שנפגשים. באותו אופן, גם הפרמטר, החיצוני כלשונך, של לומד כרגע בישיבה, גם יכול להיות מבוסס על רצון פרקטי.

בישיבה, בד"כ, אנשים בוחנים את ההתנהלות היומיומית שלהם הרבה יותר מאשר כשהם ממשיכים הלאה (בהחלט יכול להיות שאתה יוצא מן הכלל בתחום, לא יודע לא מכיר אותך באופן אישי מספיק). אני יכול להעיד בעיקר על עצמי שאחת הסיבות שאני רוצה להתחתן דווקא כשאני עדיין בישיבה, היא הכי פרקטית שיש, בישיבה אני מצפה לתת לבית קריאת כיוון תורנית, ולבסס אותה עד לרמת היומיום הפשוט ביותר, בין היתר בשביל זמנים שאני לא אהיה בפועל במסגרת של הישיבה (לצורך הדוגמא לצה"ל, כן עוד לא התגייסתי, אבל חוץ מהתירונות, אני אישתי לעתיד תראה אותי כל יום בבית, אז לא לדאוג (-; ).
בקיצור לא חייבים להסתכל על זה דווקא כשיקולים חיצוניים, הם יכולים להיות מאוד פרקטיים או בעלי כל הגדרה אחרת.

@אורות הכתובה
תודה לך,זה הגיע אלי בדיוק ברגע הנכוןסמטאות
אני נגד תמונות,נגד לשלוח ונגד לקבל,
מהסיבה הזו ומעוד כמה.
ופתאום לקרוא מה שכתבת נתן לי ניעור שוואלה,
אזלא תמונה,אבל אני שופטת חיצוניות אחרת ולא משמעותית מידי.
תודה.
לא חושב שאתה יכול לצפות מאנשים לעקביותultracrepidam

אף אדם הוא לא באמת עקבי. אנשים הם דברים מורכבים. אנחנו לא באמת מבינים את עצמנו, לא את המניעים העמוקים שלנו ולא את הפחדים האמיתיים שלנו.

 

אנשים עקביים באמת זה מה שאתה יכול לכנות "מתחפר בעמדה". אנשים בריאים מעדכנים את עצמם, ומחזיקים בכמה נקודות שעדיין פתוחות כדי שיוכלו לצמוח. האדם הסביר הוא גם לא פילוסוף גדול, ודייך שהוא יודע שהוא לא רוצה משהו, ההסבר והתיאוריה באים כדי לתרץ. אדם שקודם פיתח תיאוריה ופונה ליישם אותה זה יכול להיות מסוכן (כך התפתח הקומוניזם, ועוד)

 

ובאמת חושב שמסנן ה"לומד בישיבה" הוא מסנן שיש בו משהו (וכמוך גם אני לא בשלב הזה. חבל שאז לא פגשתי את הבנות האלה),

יותר מאשר מסנן המראה, שהוא באמת חיצוני

 

מה שאתה אומר על קביעות עתים, והמקום הנפשי, והחיבור לה' והכל - זה לא לקבל את סולם הערכים שלה. אתה יכול לטעון שיש לה סולם ערכים מוטעה. כמו שאדם יכול לטעון שמישהי צריכה לאהוב אותו ולהתחתן איתו. אבל זה לא יהיה היא. זה יהיה הדמות שלה שבנית לעצמך

 

(סתם מחשבות לא מסודרות. אני לגמרי מבין את התסכול שלך, גם אני חוויתי אותו לא פעם. אבל התליה של שני הדברים זה בזה נראית לי לא נכונה)

אתה צודק. אבל הציפיה שלך ממנה קצת לא הוגנת לדעתי.נאור97
נשמע שהיא יחסית צעירה ואולי בגלל זה עדיין לא הגיעה לשלב הזה שאתה מתאר. היא במסלול ה"רגיל" כרגע. רוב האנשים נפתחים לחשוב ולהשתנות בעקבות חוויות שונות ודברים שקרו להם. בלי דבר שידרבן קשה לעשות את זה.
אמנם היא יכולה להתבונן וכו' אבל זה לא יקבע בנפש כמו מי שחוותה והבינה את הדברים שאתה אומר.

היא כנראה בשלב שהיא מחלקת בין בחור שלומד תורה לבין לראות תמונה. תמונה מבחינתה זה משהו יותר חיצוני. ואילו בחור שלומד תורה זה מדד למשהו וזה פחות חיצוני.
יתכן שעוד שנה שנתיים היא תבין שגם פה יש מוטיב חיצוני ותחתור יותר לעומק.

אתה בע"ה תמצא מישהי שמכוונת אליך. שאדרבה, תראה אותך, המשלב, כלכתחילה.
אתה מניח שצריך לחפש מישהי שמחפשת דוקא את מי שאתה?ultracrepidam

אני רוצה מישהי שמחפשת את מי שאני רוצה ומסוגל ומשתדל להיות, ומוכנה לקבל את החסרונות שלי.

 

הייתי מעדיף מישהי שתרצה לכתחילה את הלומד בישיבה, ומבינה מורכבות ולכן יודעת לקבל גם את מי שלא

 

וחיצוניות זה חשוב. גם חיצוניות של מראה וגם חיצוניות של לימוד תורה. רק צריך לזכור שזאת חיצוניות אבל זה עדיין חשוב

לא חולק. חוץ מלגבי ההתחלה- השאלה היא מי הוא הלכתחילהנאור97
אישית בעיניי הדרגות הן ככה (מהטוב להכי טוב)-
1. קובע עיתים ועובד/אוניברסיטה (כמובן עם כל השמירה וכו').
2. לומד תורה (עדיף על הקודם כי בפועל הוא עסוק ברוחניות ברוב יומו).
3. קובע עיתים וגם עובד/לומד באוניברסיטה מתוך תודעה שזה גם גילוי ה' בעולם (זה דרגה שיותר קשה להגיע לדעתי אליה מאשר לשבת בישיבה וללמוד). כלומר אין אצלו סתירה מהותית בין לימודי קודש לבין לימודי חול ועבודה. זה גילוי ה' וזה גילוי ה'. רק ברמות שונות.
4. רק לומד תורה. אבל מתוך התודעה שבסעיף הקודם.
פגשתי המון בני תורה צדיקים רציניים ומתמידים בחיי. יכול להעיד שמהזן הזה פגשתי רק אחד שהוא *די* כזה. שחי את החול לא רק מתוך יר"ש אלא מתוך תודעה שהוא קדוש. ולא קדוש שמבוסס על כל מיני דמיונות וכו' אלא כי הוא הפנים וחי ותופס בפשטות ובטבעיות את קדושת הטבע.
תודה על התגובות המחכימות, חלק מהנכתב לקחתי איתי. תענוגאורות הכתובה
חידשתם והארתם לי
שכוייח!
אתה מאשים את הבנות בשפיטה חיצונית וב"גחמה"ברגוע

אבל האמת היא שהן בסה"כ מקשיבות לרבנים שלהם..

מותר לך לחלוק על הרבנים הנ"ל, רק צריך לדייק שלא מדובר על שפיטה חיצונית שהן המציאו, אלא על התעקשות על משהו שהרבנים שלהם הדריכו אותם להתעקש.

 

בסופו של דבר נראה שגם אתה מסכים שיש יתרון להקמת בית כאשר הבעל לומד בישיבה/כולל, השאלה היא באיזה גיל הבחורה צריכה להבין שהיא כבר לא תזכה לזה או שלא כדאי לה להתעקש על זה. יכול להיות שלא מדגישים את זה מספיק במדרשות.

גם הרבנים שלהן לוקים באותו דבראנונימי פלוס

או שמגזימים לכיוון חינוכי מסויים שיוצר רושם מוטעה אצל הבנות.

בקיצור - אין הכי נמי.

..לבנה כירח
עבר עריכה על ידי לבנה כירח בתאריך י"ג באלול תשע"ט 17:17

תודה על זה .

בעיני דווקא יש יתרון למישהו שכבר אחרי הישיבה44444
הרבה אנשים משתנים אחרי הישיבה וטוב לראות את הבן אדם אחרי השינוי. יש כמובן יתרון כלכלי וכד'.... אבל היתרון הצרכזי בעיני זה שכבר נפגשים עם אדם שעבר את התהליך של ה"יציאה מהישיבה".
באמת חבלניצנים
אנשים מפספסים את הזיווג שלהם על דברים כל כך חיצוניים.

בית של תורה זו זכות ובעל תלמיד חכם זה זכות.
זכות שאם הקב"ה שולח זה נהדר.
אבל זה לא משהו שהוא באמת בשליטתנו. כך שמאוד יכול להיות שהיא תתחתן עם בחור שעדיין בישיבה אבל אחרי החתונה.
הוא כבר לא יהיה בישיבה ואז מה...

עוד דבר המסגרת הישיבתית היא מעטפת.
הרבה יותר קל לשמור ולהקפיד על תורה ומצוות בישיבה. אבל כשיוצאים החוצה ומתחתנים אצל הרבה גברים פתאום משהו מתערער.

כך שאם בחור כבר לא בישיבה אבל הוא עדיין מקפיד על לימוד ועל שמירת תורה ומצוות זה הרבה הרבה יותר מלמד על האישיות שלו והחוזק הפנימי שלו.
וואו אחי חבל על הזמןשונא מדיה
מה שכתבת פה זה חומר חזק..
לאחרונה הצלחתי להשיג באמת חומר חזקאורות הכתובה
אם מעניין אותך אני יכול לקשר אותך לספק טלגרס שלי

שכוייח
מסכים.מזמור לאל ידי
מאוד מסכים.

כנ"ל לדרישות:
רק חתיך
רק עם תואר
רק היה בצבא
רק היה קרבי
רק היה קצין
רק אשכנזי

ואלף ואחת דרישות הזויות יותר או פחות...
רק עם תואר זו דרישה לגיטימית בעיני- משמעה מישהו שכבר מפרנס.44444
יש לזה השלכות משמעותיות על השנים הראשונות כזוג.
זה דומה בעיני לדרישה "מישהו שכבר עשה צבא". יש לזה השלכות משמעותיות. זה משהו מהותי ולא חיצוני שפוסלים עליו.

ההבדל בין זה לבין "נמצא כרגע בישיבה" שמי שכבר גמר ישיבה לא יחזור אליה ומי שעדיין לא גמר תואר הוא עוד יגמור אותו בעז"ה וזה יהיה רלוונטי.
מישהו עם תוארניצנים

בכלל לא אומר שהוא כבר מפרנס או מראה על יכולת הפרנסה שלו בעתיד

 

וההפך יש הרבה אנשים שב"ה מפרנסים יפה מאוד ואין להם תואר

ואני מכירה אנשים עם תואר שמתקשים מאוד להתמיד ולמצוא עבודה. 

 

כך שבעיני זו לא משוואה נכונה

אני מתארת לעצמי שהדרישה למישהו עם תואר מגיעה מ-2 כיוונים:44444
1. מישהו שבמילא רוצה לעשות תואר וסיים אותו.
2. מיהו עם יכולת פרנסה של מישהו עם תואר (תואר פרקטי). יש מקרים יוצאי דופן אבל לרוב לטווח הארוך למי שיש תואר, מרוויח הרבה יותר. יש יוצאי דופן אבל לא נפוצים ואפשר להגיד את זה בזמן ההצעה.
בעיני דרישה לגיטימית (בטח יותר מאיפה הוא שרת בצבא)44444
תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
קשקוש נאו-שוביניסטיצדיק יסוד עלום

תורידו את הראש בבקשה, בנות חוזרות מפורקות מעלבון אחרי דייטים

קצת יותר רגישות

נכון בנות יותר רגישותאביעד מילוא

אבל גם בנים רגישים אני אחרי הדייטים חזרתי  מפורק  מזה שלא התקדם

אני כמובן צוחק מגזים ומתמרמרצדיק יסוד עלום
בנות תבעו בעלות מלאה על הקושי שבדייטים. רק הן מסכנות ורק הגברים מזעזעים ולא רגישים
חד משמעיתהפיאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

התופעה שנקראת "גוסטינג"משה

נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.

נשים תמיד צודקות, גברים תמיד טיפשיםצדיק יסוד עלום
בעולם המודרני? כןמשה

בעולם הקלאסי זה היה הפוך.

יחי הפמיניזםצדיק יסוד עלום
נשים עושות את זה גם וזה ילדותי ברמותהפיאחרונה
זה אכן מזעזע, אבל תשמחו שלא התחתנתם/ן אתו/המתוך סקרנות

מי שלא מסוגל להיות רציני ולעמוד מאחורי מה שבוחר לעשות, לכאורה גם בנישואין יתנהג כך (גם בנישואין יש הרבה דרכים לעשות גוסטינג וד"ל).

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך