זה יכול להיות קצת מעצבן אבל זה לא התרסה אלא לברר ענייןהלב בוער למלך!
ככל שאתה נכנס לעולם של החסידות ולחסידות חבד בפרט יש דברים שמים לב:
1) בחבד מחנכים לשלמות, אין מה לעשות. תמיד מדברים על שלמות בכל מיני נושאים, כגון: הבחירות אחרונות,שלמות ארץ התורה ועם. שלמות של האדם, השליחות שאתה צריך לעשות בצורה הכי מושלמת שיש.
אבל השאלה שצריך להישאל, אין אדם מושלם! אז למה להחדיר לבני אדם משהו שהוא אף פעם לא התקיים?
אני רואה הרבה חברים שלי שהם נשחקו מאוד בגלל השלמות הזאתי.
2) עוד בעיה, התנשאות. הציבור החבדי מאוד מתנשא למרות שהוא לא חסידות גדולה כמו גור ויזניץ וכו'.
סתם דוגמא: הסידור של האדמור הזקן הכי מושלם, ומתפללים רק בנוסח האדמור הזקן.
התורה של החסידות ושל חבד בפרט היא הכי נכונה ומושלמת ולכן אם בן אדם רוצה ללמוד תורה אמיתית זה רק לפי חבד.
עוד שם שמאוד מעצבן זה "מקורב של חבד" מה זה מקורב?
בן אדם שמגיע לשמוע או להתוועד או ללמוד כיאלו עד אז היה כופר ובור ועם הארץ? נו באמת....זה דברים שצריכים להשים לב.
3) תגידו מה באמת קרה לבן של האדמור הזקן? אני מדבר על משה שניאורסון. יש כאלה אומרים שהוא משוגע יש כאלה אומרים שהוא התנצר. אבל למה משתיקים את הנושא הזה?
צריך לדבר על דברים ולא לפחד עליהם. הרבה מאוד משתיקים בציבור החרדי וגם בחבד.
אז אשמח אם תבררו לי את העניין.
אני מאוד אוהב את הרבי אבל לא רואה אותי בחיים נכנס לתוך העולם החבדי. אני גם לומד חסידות . והפוסט לא נכתב בשביל לעצבן או לטרלל.
אז ככההשאלה.
1. הגישה של הרבי זה שכל אחד ימצה את הכישרונות והכוחות שלו בכיוון הנכון. ככל שאדם סוחט מעצמו יותר, הוא מסוגל יותר.
2. צריך להפריד בין התורה לאנשים. לאנשים יש מה להשתפר, התורה גבוהה מאוד.
3. האדמור הרייצ כתב על זה את האמת. תקרא בחבדפדיה.
אני ממש לא חושב שבחבד אומרים שהכל מושלםזיויק
להפך, התניא אומר שכולם בינוניים

ולגבי משה שניאורסון זה מעניין נעשה קצת גוגל
אנסה לענותמושיקו

א.נשיא הדור הוא אדם שלם וו הדרגא ששואפים, להגיע לשלימות האישית בנוסף להשלמת השלימות הכללית.

אצל כל אחד זה מתבטא אחרת והשחיקה להגיע לשלימות בעבודת ה' זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות ליהודי, זה מה שמזכך, הדרך  לא ההגעה ליעד 

ב.חסידות היא דרך בעבודת ה'  וחב"ד היא הדרך הכי מקורית בחסידות, יש מי שלוקח פרטים ממנה ויש מי שמתמסר אליה.

הייחודיות בחסידות חב"ד שהדרך שלה פתוחה לכל אחד בשונה מחסידיות אחרות (לדוגמא הידברות בניהולה בעלז)

ג.לא התנצר ח"ו כמו שכמה היסטריונים מנסים לשכנע, הוא ברח עקב ויכוח עם נוצרים, הגיע למקום מרוחק ושם חי את שארית חייו ונקבר שם.

 

מקווה שעניתי, אגב לא על כל דבר חייבים לדבר ולא כל דבר חייבים לדעת.

 

המשפט האחרון לא מסכים איתו לחלוטיןהלב בוער למלך!
לא מתעסקים עם משפחת בית הרבמושיקו
זה אחד מהא'ב' של החסידות.

כמו עוד דברים (למשל מחלוקות מהעבר ששקעו)
ובכןיחידי

1. בחב"ד דווקא מכירים ביצה"ר ובחולשה האנושית ומשם כל הדיבור על ה'בינוני', שזה יתרון. אעפ"כ שואפים לשלמות בהכל, למה לא?

 

2. מצד אחד, יש לחב"דניקים סיבות טובות לגאוות יחידה. זו באמת תנועה יוצאת דופן, מקורית עם אדמו"רים בעלי יצירה בלתי נתפסת. למרות כל זה, אפשר להבין על מה אתה מדבר... גם אני לא מחבב את הסגירות כלפי שאר היהדות.

 

3. יש בזה כל מיני דעות. אם תרצה להגיע לחקר האמת עיין היטב כאן - https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?whichpage=1&topic_id=1948392. יש שם 61 דפים של דיון. אציין שבדף 5 יש תגובה של החוקר שעסק בפרשה הזו רבות - פרופ' דוד אסף - לטענות נגד מסקנתו על ר' משה ובדף 6 סתירה לגרסת  אדמו"ר הרי"צ נ"ע.

אין סיבה לקבל את גרסת האדמו"ר הרי"צ (מה שכתב מושיקו זו גרסת הרי"צ, שמוטלת בספק כבד ביותר) בגלל שאמר אותה הרי"צ, אם היא לא נכונה בעיניך. העיקר הוא האמת, ורק האמת. אדמו"ר שנוקט דעה מסויימת לא יהפוך אותה לנכונה אם היא איננה.

בכל מקרה, זה לא נושא חשוב במיוחד. 

 

4. יש  סילוף והעלמה של עובדות לא נעימות סביב רבנים ואדמו"רים. יהודי שמחפש את האמת צריך לסלוד מזה

 

תעשה את מה שאתה מאמין בו. אין מצווה להיות חב"דניק. אם חלק מדרך חב"ד נכון בעיניך - תאמץ אותו, זה לא הכל או כלום. 

ענית לו יפה על השאלהמושיקו
מה ההבדל בין מקורב לחסיד

בתשובה של מקורב.

ולא ח"ו כביקורת, אלא עובדתית וזה לגיטימי לחלוטין.
לא עניתי כחסיד יחידי

אם מקורב זה מי שהוא בעל מחשבה חופשית אני לא רואה בזה שום פסול (וגם - באמת לא כביקורת)

אכן!מושיקו
להיות חסיד זה מחייב.
זו זכות, לא כל אחד יכול ורוצה לעמוד בזה.

אך צריך לזכור שיש דרכים נוספות לעבוד את ה' ושום דרך לא שוללת את השניה
קראת את המאמר של דוד אסף בנידון?יחידי
(נדפס עם צילומי מסמכים בספר "נאחז בסבך")
יש לי תורה מסינימושיקו
למה לקחת את הפרשנות שלה?הפרשנות המעוותת, שנשענת על יסודות מעוותים.
יש ראיות שמאשרות גרסה שונה...יחידי

מה היסודות המעוותים? ואם אתה בטוח שהכול שם מעוות - למה לא לקרוא את המאמר (ולקבל/לשלול את המסקנה לפי מידת השכנוע)?

אי אפשר להבין מה קרה אז בראי תקופתנומושיקו

איזה מחשק הוא עשה מולם עד שנעלם.

 

יש תיעוד לתקופת חייו האחרונה ששוללת את המסקנה שלו.

 

האם אפשר לומר ח"ו על דוד המלך שהוא פלישתי ומשוגע כי הוא היה בבית אביש הפלישתי בגת?

יש שני ענייניםיחידי

א. לדעת מה מה האירועים שהיו. ב. לבצע שיפוט מוסרי על סמך הנתונים העובדתיים ולהציע ספקולציות/אגדות שקשורות לתקופה שאין עליה מידע.

 

אם מצליחים לאמת מספר אירועים מסויימים (למשל, שאדמו"ר הזקן הלך איתו למקומות ריפוי בצעירותו) - אפשר לדון על ספקולציות כלשהן לגבי פרטים מסויימים שעדיין לא מבוררים ועל מידת ההיתכנות שלהן . עכ"פ, הגרסה של אדמו"ר הריי"צ לא אפשרית מכמה סיבות.


איזה תיעוד שולל את איזו מסקנה?

תיעוד מאמצע שנות העשרים של המאה ה-19 שקשור אליו - אין כזה ידוע (אם היה, והוא היה מאשש את טענות חב"ד, בחב"ד היו מראים אותו). המסקנה הוודאית של אסף היא אחת - הסיפור עם הכנסייה הוא נכון כי יש לו ראיות (אפילו העתק של מכתב של אדמו"ר האמצעי ור' חיים אברהם שביקשו מהשלטונות שיחזירו אותו למשפחה ועוד). לגבי מה שקרה אחרי - לאף אחד אין ראיות מוחלטות ואפשר לדבר על סבירות לכל היותר, לפחות בשלב הזה.

 

דוד המלך עשה עצמו כמשוגע לפי המסורת. פה מדובר על דברים אחרים לחלוטין כידוע 

לפי המסורת הסיפור כפי שמסופר לא נכוןמושיקו
ואם אתה מאמין לסיפורים על היהודים כפי שהם מוצגים ע"י הנוצרים ימ"ש, זו בעיה גדולה..
היחס של היהודים לנוצרים היה משחק מסוים בשביל להנצל ממלתעותיהם.

אפילו תיקי החקירה של הק.ג.ב. מלאים שקרים היסטוריים..
וזה מתאריך קרוב.

כך או כך אצל חסידים לא מתעסקים במשפחת בית הרב.
זו תורה שבכתב..
..יחידיאחרונה

כתיבה וחתימה טובה

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך