עולה להר הבית, מוריד בעיינכם?
בנים. אם הבחורהשלמי תודה
מעלה ומורידultracrepidam
מעלה כי היא כנראה מחוברת לעבודת ה' דרך המקדש
מוריד כי היא לא מקשיבה להוראה של רוב הרבנים שלא לעלות
הרב ישראל אריאל אומר שמותר לבנות לעלותגעגועים למלך!
שכל אחד יעשה כמו הרב שלו..
זאת דעתךultracrepidam
אני חושב שבסוגיה כזאת יש חסרון כשאדם פועל נגד הוראת רוב הרבנים, גם אם הרב שלו אמר לו שמותר
חוץ מזה, שגם לי יש את הרב שלי
ואני מתייחס לבנים שעולים להר הבית באותה צורה. הערכה על המצוה שבזה ותחושת אי נוחות עם אי הציות שבזה
סבבה לגמריגעגועים למלך!
מבחינתי כשהבסיס ההלכתי של רוב הרבנים שאוסרים מגיע מהסברה שככה אמרו כל הגדולים לפנינו אבל מתעלמים מהמחקר המקיף שיש בנושא ומהעובדה שיש לזה ביסוס הלכתי מעוד חזק, אני לא רואה כזה בעיה להקשיב למיעוט בנושא הזה. (אני מדבר כרגע על בנים)
הנושא כאן הוא לא אם לעלות, הוא מה היחס לבת זוג שעולהultracrepidam
ואני לא אוהב את האמירה שהרבנים לא מחפשים את רצון ה' לפי התורה. אני חושב שהם פשוט מבינים את רצון ה' אחרת ממך
צודק סליחה זה היה לא במקום ולא נכוןגעגועים למלך!
אבל אני חושב שיש בנושא הזה יצר הרע מאוד גדול שמרחיק את הרבנים מלהסתכל עליו בצורה אובייקטיבית בדרך שרב אמור להסתכל על סוגיה הלכתית...
חמור בעיני הרבה יותר האמירהultracrepidam
שכלל רבני ישראל לא מחפשים לקיים את רצון ה' על פי התורה, חמור הרבה יותר מעצם העליה שלא בהיתר.
היחס הכפול שכתבתי הוא ביחס למי שמאמינה שמה שהיא עושה זה בסדר
ואז הבעיה היא שהיא מתעלמת מדעת רוב הפוסקים בסוגיה כל כך משמעותית
והמעלה זה הרצון שלה לקרבת ה'.
אם היא באמת לא יודעת על הבעיה, יש כאן רק מעלה (ורק חסרון של חוסר ידיעה)
ואם היא טוענת שהרבנים לא רוצים לקיים את רצון ה', יש כאן בעיה חמורה מאד
מה נפלתגעגועים למלך!
כמו שאמרת שהנושא כאן הוא לא האם לעלות, כך לא הנושא כאן הוא האם להקשיב לכל ה״הפוסקים״ (שלך)
אף אחד לא טען שהרבנים לא רוצים לעשות את רצון השם- אמרתי סליחה זה היה בטעות ומבחנתי זה לא נכון
אז תשחרר.
זה לא נכון!הסטורי
סיכום הסברות שנאמרו ע"י הפוסקים נן בכתב והן בע"פ, אפשר למצוא בפרסומים של הרב אב"י סלבצקי שליט"א.
כל נושא הר הבית בנוי על מחקרגעגועים למלך!
איפה היה ממוקם ההיכל בהר הבית.
אין שאלה שמותר לתמאי מתים לעלות מחוץ לעזרה, אלא שסוברים שאסור לעלות טוענים שאנחנו לא יודעים היום איפה היה ההיכל ולכן יש חשש שניכנס לעזרה.
אז נשאל מה צריך לעשות כדי שכן יהיה מותר לעלות? לחקור טוב איפה היה ההיכל.
לא הבנתי מה פה קשר לכלים הלכתיים
לא הבנתישלמי תודה
בחורה פשוטה, יש לה רב שסומכת על מה שהוא אומר ועל הדעה ההלכתית שלו, שואלת אותו בכל עניין והולכת תמיד לפי מה שהוא אומר לה לעשות. מה שייך אליה דעתם של כל הרבנים בדור האחרים?
אם המצב הוא כמו שאת מתארתultracrepidam
שהיא בתמימות יודעת שזה מותר ולכן היא עושה כך, באמת אשריה ואשרי חלקה
זכתה לעשות בהיתר גמור מה שאנשים אחרים לא יכולים לעשות בהיתר
לא כל רב רשאי להורות בכל נושא.א.י.ש.
בענייני הר הבית אין מסורת פסיקה,
ורק גדולי הפוסקים יכולים להכריע במחלוקות הראשונים סביב הנושא.
עם כל הכבוד לרב שלה, אם הוא לא ברמה הזו, אין שום משמעות לדעתו.
אין משמעות לרוב אלא אם דנו כולם יחדבינייש פתוח
הרשב"א אמר את זה. דעת יחיד נדחית בהלכה ומכלל הן אתה שומע לאו כלומר מה שלא דעת יחיד איננו נדחה. והרב גורן ממש לא לבד בעניין הזה
לא אמרתי שזאת דעה דחויה מההלכהultracrepidam
אמרתי שיש לי יותר כבוד למי שלוקח בחשבון את הדעה של רוב הפוסקים, ולא מחליט על דעת עצמו לסמוך דוקא על פוסק יחיד (במקרה שאינו רבו מובהק או בשעת הדחק גדולה וכדו')
מעלה מאוד!געגועים למלך!
(כמובן רק עם יש היתר הלכתי מרב)
בטחשלמי תודה
השאלה הייתה על עצם העניין, נניח שהבחורה דוסית ויש לה רב ששואלת אותו שאלות הלכתיות ועושה תמיד לפי מה שאומר
אז כןגעגועים למלך!
בעייני זה מאוד יעלה
לאימ''ל
זה עצמו לא מעלה ולא מוריד.
השאלה, כמו כמעט תמיד, היא מה עומד מאחורי.
מוריד מאודבגבורה ננצח!
גם מור הרב ליאור המתיר לבנים לא מתיר לבנות
ב"ה לא כל הכבוד לה שכל אחת תעשהmetorafi
מה שטוב לה יש כאלה שזה דווקא יהיה להם טוב
מזה מוריד?הפי
תלוימלכישוע
אם עולה כי 'נראה לה שזה בסדר' או משהו אחר כגון הא - יוריד
מעלה ברמות, ואם היא עולה להר הבית ועושה עם החברות סיבובחסדי הים

מעלה מאוד!חבקו"ק בנשמה!
אמנם אני בת,איכה
לא זוכרת אם זה תקנה או לא, אבל מנהג ישראל הוא וממש לא מצליחה להבין את מי שמבטל אותו.
אחרי החתונה, שתעשה מה שהיא רוצה.. לא עניני.
זה לא באמת נגד המנהגסביון
בזמן המקדש גם אכלו קטניות בפסח.א.י.ש.
גדולי הפוסקים המתירים לעלות להר דנו בשאלת תקנת הריב"ש והכריעו שהיא חלה גם על עלייה להר הבית כיום.
זו טענה שלא ממין הענייןסביון
ויש גם מי שהתיר. @בתוך בני ישראל טוענת שהרב ישראל אריאל מתיר.
מה שלא ממין העניין כאן?א.י.ש.
גדולי הפוסקים דנו בשאלה האם התקנה "התייתרה" לאחר היתר העלייה להר הבית. הם הסיקו שלא.
הרב ישראל אריאל, עם כל הכבוד, לא בר הכי לחלוק על הרב גורן והרב ליאור בנושאים כאלו שאין בהם מסורת פסיקה.
גם אם הם אסרו, הטענה על קטניות לא קשורהסביון
כי הוא לא בר-הכי.א.י.ש.
בשאלות שאין בהן מסורת פסיקה וצריך ליצור אותה, לא כל רב יכול להכריע.
זה נושא רחב שקשה להרחיב בו במסגרת מצומצמת.
ויש רבים שטוענים אותן טענות על קטניות, כך שהטענה כן קשורה.
ומי אתה שתקבע איזה רב יכול להכריע ואיזה לא?!געגועים למלך!
לא אני קבעתי. יש היררכיה הלכתית.א.י.ש.
לא כל אחד יכול לפסוק בכל דבר.
מה זה הררכיה הלכתית?געגועים למלך!
במיוחד כשהרב אריאל הוא גאון עצום בתורה ויודע יותר מהרבה גדולים במיוחד בנושאים האלו
למה להזכיר שמותהפי
לא הבנתיגעגועים למלך!
שמות של רבניםהפי
את מצחיקה עליו כל הדיוןגעגועים למלך!
החצוף הזה טוען שהרב אריאל לא בר הכי לפסוק בנושא הזה
אבל למה להיגרר אחריוהפי
כן אה, צודקתגעגועים למלך!
אשרייך
הררכיה הלכתית -א.י.ש.
זה, למשל, שלא כל אברך שסיים רבנות יכול לחלוק על הרב שלו,
לא כל ר"מ צעיר יכול לחלוק על ת"ח זקנים,
ולא כל ת"ח חשוב יכול לחלוק על גדולי הפוסקים.
היה על זה דיון פעם באחד הפורומים. הביאו מקורות וכו'. אנסה לחפש במוצ"ש בל"נ.
אני באמת לא בא לדון איתךגעגועים למלך!
וזה ההודעה האחרונה שלי בנושא.
אין שום הבדל בין הרב ליאור לרב אריאל בפסיקה, שנייהם גדולי דור ולשניהם יש בקיעות עצומה בתורה, זה שהרב אריאל לא הוציא ספרי שו״ת זה לא אומר שהוא לא מגדולי הפוסקים.
ביחוד זה שהבקיעות של הרב אריאל בנושא טומאה וטהרה בכללי ובעניין הר הבית בפרט יותר גדולה מרוב הפוסקים בארץ.
בפעם הבאה שים לב לפני שאתה מזלזל בצדיק, פוסק, וגדול עצום בתורה, שאתה יודע על מי אתה מדבר!
והייתי רוצה שתבוא לרב ליאור ותגיד לו מה שכתבת פה על הרב אריאל שהוא סתם עוד איזה רב, הכאפה שהוא יביא לך נראה לי שקצת תעורר אותך!
אתה טועה, ואתה מוזמן לשאול בעצמך את הרב ליאור...א.י.ש.
דווקא הניסיון להציג כאילו כל הרבנים שווים תוך טשטוש הפערים בגדולתם הוא זלזול בכבוד התורה.
לא כתבתי "שהוא סתם עוד איזה רב" אבל הוא גם לא מגדולי הדור.
סליחה שאני קצת אגרור אותך.אוא"ר
אני מגדיר את עצמי כתלמיד של שניהם(עד כמה שאפשר), והיה לי אפי' חברותא מסויימת עם הרב אריאל.
אבל צריך לדעת שיש מדרגות בתורה, הרב אריאל עם כל גדלותו התורנית העצומה לא גדול כמו הרב ליאור, הוא אינו דיין ואינו יכול להתיר עגונה. הוא אוהב את התורה בכל נימי נפשו ושוקד עליה יומם ולילה כפשוטו ממש, אבל עדיין ידיעתו העצומה איננה כמו של הרב ליאור שהוא ממש אחד מפוסקי הדור.
הטשטוש בהבנה שיש מדרגות בגדלות בתורה מחריב את יסודותיה של ההלכה וגורם לכל רב שכונה(אני לא מתכוון לרב אריאל) לחשוב שהוא פוסק הדור.
אני מבקש משנייכםגעגועים למלך!
תשאלו את הרב ליאור אם הרב אריאל מוסמך לפסוק בעניינים האלה.
זה שאין לכם מושג וחצי מי זה הרב אריאל זה אומר שאתם יכולים להגיד מי יכול לפסוק ומי לו?! אם אתם באמת חושבים שלא, תשאלו את הרב ליאור. ואני אומר לכם שאם אתם תגידו לו מה שכתבתם פה שהרב אריאל לא בר הכי לפסוק ולחלוק עליו, הוא יעיף לכם כאפה.
הטשטוש במדרגת גדולי חכמים בגלל חוסר היכרות שלהם, מחריב את יסודותיה של ההלכה.
ובאמת אם חוץ מלזלזל אתם רוצים לדעת תשאלו את הרב ליאור.
תאמין לי שאני מאוד מעריך את הרב אריאלאוא"ר
אני ממש מעריץ אותו, אין לי ח"ו שום כוונה לזלזל. את המשפטים שאני כותב לא באים רק ממני, יש רבנים גדולים ממני שאומרים אותם אע"פ שחלקם לא מתקרבים לרב אריאל בגדלות אבל זו נראה לי אמת.
איך ניתן להשוות כאשר הרב אריאל אינו דיין(עוד לפני שאר ההבדלים) והרב ליאור כבר ישב עם גדולי הדור בבי"ד הגדול והוא בעצמו בחן את הדיינים?
אני לא אומר שהרב אריאל באותהגעגועים למלך!
רמה של הרב ליאור, אבל וודאי שהוא יכול לחלוק עליו וזה יחשב לפסיקה בדיוק כמו פסיקה של הרב ליאור.
אני נמצא ליד הרב אריאל כבר כמעט שנה וחצי, יום יום, ואין לאף אחד את הזכות לדבר על רמת הגדולה ויכולת הפסיקה של הרב אריאל ולדבר עליו כאילו הוא אתמול הוסמך לרבנות.
אם זה נראה לך האמת מה אכפת לך לשאול את הרב ליאור? הרי וודאי אם כל הרבנים אמרו אז הוא לא יגיד אחרת...
האם גם בהיתר עגונה הייתה אומר שהרב אריאל יכול לחלוק?אוא"ר
ודאי שהרב אריאל יכול לחלוק על הרב ליאור, אבל בנושאים שיש להם השלכה לאומית כאשר נגיע לחלק המעשי של קיום הפסק בפועל ישנה בעיה מסויימת כאשר ת"ח גדול נחלק על רוב ככל רבני ישראל שחלקם אף גדולים ממנו ובתוכם גם מורו ורבו הגאון הרב גורן. ולא נמצא כמעט רב בעל שיעור קומה בדרגתם שעומד לצידו.
אני קצת מקצין, אבל כמו שלא תמצא היום כמעט כאלה, שיחלקו על ראשונים, אע"פ שהלכתית אין בעיה, מהסיבה שמבינים שמדובר בליגה אחרת, כך גם פה(אמנם הקצנתי אבל זה בשביל שיהיה יותר מובן).
למה מדובר כאן על השלכה לאומית?ברגוע
מדובר על ביטול מנהג באופן חלקי
מהסיבה שכתבתי אח"כ...אוא"ר
הרבה מהנשים שעולות מביאות את הרב אריאל בתור תי'(לפחות מי שאני פגשתי בעליות להר), והפסיקה שלו כהוראה לציבור פותחת פתח עצום ביציבות של ההלכה שגם ככה מצבה לא טוב.
היום צריך להשתדל לשים גדרים בזה, אע"פ שניתן לחלוק ובמצב מתוקן היה אפשר גם להורות אולי(היה על זה פעם דיון, @א.י.ש. הפנה אליו קודם(לא מצליח לתייג את ההודעה)), אבל היום ודאי שראוי להתאגד ולחדד את זה שישנם פוסקי דור שאע"פ שאנו חו' בהלכה כיוון שהם הפוסקים אז...
אף אחד לא חולק על זה שהרבבתוך בני ישראל
עניין עגונה זה שונה. הרב לא הקדיש את חייו לזה, ולא גדול בדורו בזה (למרות שגם בזה יש לו ידע עצום).
מחילה, בפשט, מי שלא מתיר לעלות להר, חולק על ראשונים שעלו והתירו.
1. שמעתי פעם מהרב בורשטיין בשיעור(מקוה שמדייק)אוא"ראחרונה
2. לא דובר פה על עצם העליה להר, אלא על הטבילת רווקות לצורך עליה.
אשריך!אוא"ר
אבל אתה לא היחיד שצמוד לרב אריאל שליט"א, המשפחה שלי עוד מימית נצמדה אליו ואני גדלתי עליו.
כל עוד היא לא מזלזלת בדעות אחרות שאוסרות את העליה זה בסדרברגוע
אני לא מצאתי היתר לרווקות לעלות להר הביתוירושלים של זהב
אשמח לראות שאני טועה
תודה!וירושלים של זהב
וגם הרב אליעזר מלמדגעגועים למלך!
אפשר מקור?ברגוע
הרב אריא-ל מתיר בהחלט ובפה מלא עליית רווקות.בתוך בני ישראל
דווקא בחסידויות מסוימות, כשנהגו שנשים טובלות בערב יוה"כ, לא נאסרה טבילה זו...
ממש לא מוריד.. מעלה מאוד!חלל הפנוי
אני אשמח לדעת שלא אכפת לו (אם הוא בעד אפילו טוב יותר)חופשיה לנפשי
אמממאחיה1
אם בעקבות רב שלה שהיא שאלה אותו לפני שעלתה- לא הייתי פוסל.והוא ישמיענו
תודה! @בתוך בני ישראל
ו@געגועים למלך! לגבי הרב אליעזר- אני יודע שהרב מתיר לעלות ועולה בעצמו. אבל מה המקור לעליית רווקות? אשמח ללמוד
מעלהארץ השוקולד
כפי שצוין, יש מחלוקת בין רבני זמננו, יש פה מקורות של רבנים שחלקם התירו וחלקם אמרו שלא. (אם כי כפי שצוין, זה לא איסור אלא גזרה)
עליית נשים
@ברגוע
@והוא ישמיענו
מובא פה בפשטות שהרב אליעזר מלמד מתיר לנשואות ואף חושב שזה דבר ראוי, אבל אני לא ראיתי פה התייחסות לרווקות אצלו לאף כיוון.
מה שכן, יש את הרב ישראל אריאל, הרב שמואל אליהו והרב יובל שרלו שהובאו כמתירים כאן. (הרב יעקב אריאל לא נפתח לי והרב רבינוביץ כותב שעדיף שלא.)
הרב אריאל כותבוהוא ישמיענו
הרב יעקב אריאל, נכון?ארץ השוקולד
(פשוט לא הצלחתי לפתוח את זה אצלי)
כן. חח תודה לך על הקישור!! זה בזכותך..והוא ישמיענו
בכיףארץ השוקולד
רגעהפי
איזה מגניבהפי
דעות שונות בהלכהאנונימי פלוס
זה קשה לקבל את זה אבל לאורך כל הדורות וגם בדורות שלנו יש מחלוקות (גם בזמן שסנהדרין היו היו מחלוקות רק שהיו גם מכריעים אותם) בהלכה.
חוסר הבנה בעניין זה זה חוסר הבנה של א' ב' ביהדות.
בורות.
שיטחיות.
כמובן שקנאות לדרך היא דבר חשוב. אבל זה לא סותר את ההבנה לנ"ל.
מעולם לא העלתימזמור לאל ידי
כיון שלחתן נמחלים כל עוונתיו.
לא מרגיש מספיק טהור כרגע בכדי להעלות
להר ה'.
מנגד מעריך מאוד את מי שעולה
חושב שזה צו השעה למול נוכחות הוואקף הערבי
העושה שם כשלו בהעלמת עין של ממשלות ישראל.
סליחה על ההקפצהא.י.ש.
בהתחשב בעובדה שגדולי הפוסקים *המתירים לעלות להר*
אוסרים עליית נשים בכלל ורווקת בפרט - בהחלט מוריד בעיניי.
הרב דוב ליאור:
"ממילא אין לאפשר לנשים פנויות לטבול במקווה
כתקנת רבותינו המובאת בריב"ש
כדי למנוע פריצת גדרי צניעות".
מקור:
לא רק רווקות. הרב ליאור: "אין לנשים לעלות להר הבית כלל" | כיפה
הרב גורן:
"אין לפנויות להיכנס להר הבית, משום שאסור להן לטבול לנידתן ולזיבתן לדעת הריב"ש".
מקור:
ספר 'הר הבית', פרק ל'.
ממש לא מוריד. רק מעלה. ומאודקול הנבואה
לגבי מי שטוענים שאסור כי תקנת הריב"ש וכו.
אפשר להבין למה חלק מהרבנים לא יתמכו בעליית רווקות או אפילו יתנגדו מחשש שהעלייה תביא לפריצות.
אבל להגיד שיש איסור?
עד כמה שזכור לי כשקראתי את דברי הריב"ש ראיתי שהוא לא תיקן שאסור לרווקות לטבול. זה פשוט לא מה שהוא אומר. הוא התנגד לתקן שרווקות יטבלו במטרה שחומרת נפילה לביאת פנויה תהיה קטנה יותר. וזה דבר אחר לגמרי. והגיוני לגמרי שהוא התנגד. זו נתינת לגיטימציה לעבירה.
כאן מדובר על דבר אחר לגמרי. זו טבילת מצווה כדי לעלות לראות פני ה'. ברור שבזמן המקדש רווקות טבלו ויטבלו. פשוט בזמן הגלות לא היה טעם שרווקות יטבחו אז נמנעו מזה.
ב"ה חזרנו לארץ ואנחנו חיים בגאולה ואפשר לראות פני ה' בהר בית ה' וזה חלק חשוב מתהליך ההתעוררות לבניין המקדש וחזרה לעבודת ה' יחד כל ישראל כעם שלם ולא רק כיחידים וכקהילות כמו בגלות.
לכן כתבתי -א.י.ש.
גדולי הפוסקים המתירים עליה, עיינו בדברי הריב"ש והכריעו לאסור.
הרב דוב ליאור:
"ממילא אין לאפשר לנשים פנויות לטבול במקווה
כתקנת רבותינו המובאת בריב"ש
כדי למנוע פריצת גדרי צניעות".
מקור:
לא רק רווקות. הרב ליאור: "אין לנשים לעלות להר הבית כלל" | כיפה
הרב גורן:
"אין לפנויות להיכנס להר הבית, משום שאסור להן לטבול לנידתן ולזיבתן לדעת הריב"ש".
מקור:
ספר 'הר הבית', פרק ל'.
גדולי הרבנים לא "לא תומכים" אלא אוסרים זאת מכל וכל.
לדעתם יש איסור.
עיון והרחבה בדברי הריב"ש:
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb
מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה?
בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.
כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.
גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.
לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.
תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.
מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
סליחהיובללל
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמיאחרונה
את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.
ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.
לגיטימי אבלזיויק
תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...
תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..
..יובללל
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+
לאו דווקא רק בפן התורני.
לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת
בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה
מאשר היא.
אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי
אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון
עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה
שהיה בבית שממנו באה.
אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה
אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.
אבל גם לפי המקורות,
כתוב בשולחן ערוך לישא
בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.
המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.
וגם אם החליטה לשנות כיוון
מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף
תזכר במנהגי הוריה.
אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי
וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה
אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים
ולא כאלה חזקים.
מה דעתכם?
מענייןיובללל
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb
תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.
תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.
המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות
חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה
יכול להיות שכבר כתבו בדומה
תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.
החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.
תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...
גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.
תראה שיש ביניכם התאמה וכו'
אולי זו אשתך?
ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...
האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.
אנשים קשים זו התמודדות
וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה
בהצלחה וה יתן לך עצה טובה
זה כואבהפי
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
נכון ממשהפי
3>ברוקולי
😶זיויק
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
כן. מבין..בנות מרכלות עלי
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
כן, מביןארץ השוקולד
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
חנוכה שמח🥰
אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אין עליךadvfb
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
כןadvfb
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
תודהלגיטימי?
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
אתה מתכווןהפי
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
האופציה הראשונה חחחadvfb
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
וואו. מעניין.פצלשי"ת
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא תשובה כפרהadvfb
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
זה מובןארץ השוקולד
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה
הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.
לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
להתחיל קשר חדשראובן255
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
תשובה לארץ השוקולדראובן255
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?אחרונה
אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.
התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?
בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?
אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?
איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?
במה מתבטאת הפתיחות שלך?
בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.
לא.לגיטימי?
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מדהים!חרמון
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע
מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..
והרהרתי בשאלה האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!
כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.
לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!!
שזה הבסיס.מוקי_2020
-דעתי-.
המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.
ניקח את שוק הרכב.
אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,
אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.
עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.
אבל קודם הבסיס.
ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.
במה הוא עובד ?
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ?
כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)
בהצלחה.
..שפלות רוח
אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"
חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥
זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאן
כְּקֶדֶם
~אני אוהב מזרחית~
ספק אשכנתוז
שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם
פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם
סלח לי, אנא
זה המחנההרמוניה
השפעה חיובית;)
כתבת בפורום הנכון?
את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
חחחחהרמוניה
מבולבלת מאדדדד
אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏
פפפפפכְּקֶדֶם







ימח שם עראפת



נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך
חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקר
ימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי
סליחה @הרמוניה
לטובת מההרמוניה
בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛)
אהה אליסיה משהו מה שמה
כן?
חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי
נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.
היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.
האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.
מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)
מה זה TIDAL?הרמוניה
לבריאות
למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.
בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי
TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..
חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום
אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...
אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי
אפ ששהרמוניה
יום אחד גם אתה תחזור בתשובה
כְּקֶדֶם
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי
🍿
..הרמוניה
זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...
יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים
לא אמרתי את זהאני:)))))
מי שרבצדיק יסוד עלום
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע
ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...
השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.
נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.
אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.
..הרמוניה
השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא
נכון
