בנותאוי טאטע!
גם בנים שמכירים יכולים ⁦
מכירות סגנון של בנות דוסיות חסידיות/שמנסות להיות 'עובדות" ד' (הגדרה מפגרת, ברור שכולם רוצים לעבוד את ד'!, אבל ככה השתרש הביטוי...),
אבל לא מחויבות לזרם או השקפה של רב ספיציפים, אלא לוקחות את מה שהן חושבות שטוב מכולם
סגנון של חוזרות בתשובה כזה שלא נמצאות באף זרם, אבל כאלה שהן דתיות מבית, פתוחות רוחנית, ולא רק בעבודת ד' פרטית גם בתפיסה והשקפה כללית
יש מקומות שיש שם הרבה כאלו? קהילות קבוצות מסוימות מדרשות בוגרות אולפנא ספיציפית או כל דבר אחר...
אולי מדרשת טהר?מקום בעולם
נכון שיש עניין עם הרבנים שם.. אבל מכירה כמה שממש "פתוחות רוחנית"
אויש הן מתוקותהפי
^^ בדיוק באתי לכתובברגוע


בהחלט יש שם כאלהחיות צבעונית
יחסית הרבה?אוי טאטע!
הרוב שם הרב טליסטיות, לא?
אממחיות צבעונית
מניחה שהן קשורות באיזשהו אופן לרב או לרבנית טל. אולי הוא יכול לבדוק עם השדכנים שם על בנות שהיו במדרשה וכבר לא.
אני דווקא לא חושבתהפי
שהתיאור מתאים למדרשת טהר למרות שיש שם כמה כאלה
מה זה רב טליסטיות?מחייכת =)

הבנות שם זה בנות שממש רוצות לעבוד את ה' ולעשות את רצונו באהבה ובשמחה. וכך כל הקהילה המקסימה של תורת החיים שאני מכירה ממש מקרוב בתור אחת שלמדה במדרשה וממשיכה את הקשר איתם כמה יראת שמים אני לומדת משם, כמה דבקות בה', כמה שמחה בעבודת ה'. שנזכה!!

גם הר המורניקים רוצים..מקום בעולם
וזו הגדרה בדיוק כמו רב טליסטיות..
^^^אוי טאטע!
אין בעיה עם העבודת ד' שלהם או של הרב טל(לפחות לא נפתח על זה דיון)
זה לא עניין ברב טל
הוא פשוט צריך מישהי שלא מגדירה את עצמה בזרם מסוים
ואני חושב שהרב טל הוא זרם
מורכב מורכבאנונימי פלוס

מצד אחד זאת קהליה סופר שמרנית, וכן, די סגורה. אולי אפילו הרמטית במובן מסויים.

מצד שני יש שם חופש ויצירה שלא קיים בהרבה מקומות לכן ייתכן למצוא שם אנשים מאוד מעניינים.  

אבל כמו שאמרת הם נותנים אווירה כללית של זרם.

לא בקטע הזהאוי טאטע!
קוקניקים זה זרם וחרדים זה זרם וברסלברים זה זרם
זה בדיוק הנקודהמחייכת =)

אין זרם של הרב טל. יש פסיקה של הרב טל ויש את מי שבוחר לפסוק כמותו.

אבל האנשים שם ממש מגוונים, כל אחד עובד את ה' לפי הנטייה שלו - יש אחד שמחובר לרבי נחמן, יש אחד שמחובר לרב קוק, לתניא, או אחד שיותר בכיוון ליטאי.. את כולם מקבלים ושמחים בגיוון הזה.

אולי בסוף כן יש את הסגנון של 'תורת החיים' אבל זה פשוט סגנון של עבודת ה' בשמחה..

 

ובמיוחד בטהר אין לבנות כמעט קשר לרב טל. אין זרם מסויים. כל אחת בכיוון אחר מהשניה.. 

 

ככה אני רואה את זה.

 

והשקפה כללית?אוי טאטע!
נראה לי שהם כן זרם
וגם בעבודת ד' פרטית, זה שיש שם גיוון לא אומר שיש שם הרבה פתוחות רוחנית...
מה זה פתוחות רוחנית?מחייכת =)אחרונה


חחהפי
בדיוק תיאור שלי תודה שעזרת לי להגדיר את עצמי (;
לא יודעת איפה למצוא זה לא שיש מקום ספציפי ... המדרשה שלי יש עוד יחסית המון כאלה אבל כן מרגיש לי שדווקא אם תחפשי במדרשות או מקומות אחרים בסגנון אז תמצאי יותר קיבעון ופחות מאמינות בהכל..
אבל כמובן שגם זה לא תמיד נכון אלא יש מצב שבכל מקום תמצאי כמה כאלה.
המון הצלחה
אוי טאטע הגדרת מעולה, רחוק מפנינים מכרהבניחותא


אולי מדרשת תכלת?דעתן מתחיל
איכשהו יש לי מחשבה שהבנות כאן פחות יכתבו כי אאוטינג
תכלתאוי טאטע!
זה של הרב שמואל בצפת?
אשמח לפירוט קצת יותר
לא ממש שלודעתן מתחיל
עד כמה שאני יודע, אבל הן כן קשורות אליו ויותר לרבנית. הן לא ספרדיות מקובלות אם זו השאלה. קשורות גם לישיבת ההסדר שם (שאגב, גם ממש דומה לתיאור שלך).
וקח את דברי בערבון מוגבל עד שמישהי תבוא ותתקן אותי.

תפארת זו אולפנה באווירה חסידית במגדל העמק. גם זה נשמע מתאים, פשוט זו שכבת גיל צעירה יותר או חיפוש אחר בוגרות.
__אוי טאטע!
הם כן אבל בנות עם אופי יותר ספרדי?
הישיבת הסדר שם אתה מתכוון לשל הרב אייל יעקובוביץ?

ותפארת זה המקבילה של"נחלת ישראל" רק לבנות?
לא אופי ספרדי בדווקאדעתן מתחיל

שוב, מההיכרות המוטעה שלי

ישיבת ההסדר של הרב אייל, כן.

 

ונכון, זו המקבילה לנחלת ישראל.

הישיבת הסדראוי טאטע!
של הרב אייל פחות דוסים ממה שהוא מחפש אז אם גם תכלת זה ככה אז פחות מתאים...
או שהם אותו דבר רק בקטע של הפתיחות מחשבתית?

ולגבי תפארת זה גם בנות מכל הארץ או יותר צפוניות?
הישיבה "דוסית" אבל פתוחה מחשבתיתדעתן מתחיל

כל מי שפתוח מחשבתית יהיה פחות "דוס" מבחור ממוצא בהר המור. יחסית להגדרה, צפת בהחלט נחשבת דוסית וכנ"ל המדרשה.

 

תפארת קצת יותר אזורית מהתיכונית שם לפי מה שאני יודע, אבל גם שם מגיעות קצת מרחוק.

(למה זה משנה?)

 

שבות רחל, כמו ששאלת ומהיכרותי הקטנה, קצת פחות חסידית, קצת פחות פתוחה מחשבתית ואכן יותר קוקניקית.

 

עד כאן אני הייתי, אם תרצה מידע נוסף מעדיף בפרטי.

בהצלחה.

שמעתי סיפוריםאוי טאטע!
מבחור שלמד שם ונשמע לי לא בשבילו... לא יודע כמה אתה מכיר...
ואולי לא הבנת את ההגדרה שלי לפתיחות רוחנית, אצלי היא ממש לא סותרת דוסיות לא פחות מהר המור
מכיר את הישיבה היטבדעתן מתחיל

כמו שאמרתי, מעדיף לעצור כאן.

טוב, תודה!אוי טאטע!
על תכלתוירושלים של זהב
הראש מדרשה היא הרבנית טובה אליהו אשתו של הרב שמואל, יש קשר לרב שמואל גם כמובן. מעביר שיעורים ונמצאות בביתו לפעמים.
זה לאו דווקא ספרדי והאופי משתנה משנה לשנה אבל כן אפשר להגיד שיותר חם שם;) יש רגש.
ויש שם הרבה בנות דוסיות מאוד ויש גם שלא ויש שמחפשות את עצמן.. יש שם כל מיני.
זה ברוח חסידית אבל לומדים רגיל, הרב קוק ופ"ש והלכה..
נשמע כן מתאים למה שאתה מחפש האמת.
פחות לגבי התוכנית לימודאוי טאטע!
יותר לגבי האופי...
הם נגיד יתאימו לבחור שלא מתחבר בכלל לרב קוק?(לא רק בלימוד, גם בדעות)
הרב סולובייציק הרב כהנא נגיד כמה הם כאילו בזרם של תלמידי הרב קוק או לא מוגדרות?
הרב קוק זה הדתי לאומי בכלליוירושלים של זהב
אבל כן יש שם יותר "גבעות" שפחות יתחברו לזה..
איך להסביר את זה...אוי טאטע!
אני לא שואל מבחינת דעות,
מבחינת חוסר השתייכות מגזרית ומבחינת אופי פתוח שמנסה לקחת מכולם את הטוב במינון שטוב לו/שהוא חושב
מישהי עם אופי כזה תוכל גם להכיל(בהקשר לנ"ו) בחור שלא מסכים איתה בדרך עבודת ד' או בהשקפה הכללית, זה סימפטום...
אתה מחפש משהו מאוד מאוד ספציפיוירושלים של זהב
לחפש מדרשה של "כאלה" יהיה לך מאוד קשה.
אם יש שם כמה בנות כאלה - יש. אבל מניחה שיש גם בעוד מדרשות..
דוסיות חסידיות יש בתפארת. רגע, אם אתה כבר לא חירש דייטים אזבת מלך!!!!
יכולה להפנות אותך לניקית שלענד תשמח לעזור בנושא
אוי טאטע!
לא בשבילי⁦⁩ ואני לא עד כדי כך פתוחאני צריך קוקניקית...
לחבר...

מה ואיפה זה תפארת?
נראה לי הן מסתובבות בכל מיני מקומותכדור אש


ברוראוי טאטע!
השאלה היא איפה יש ריכוז גבוה?
פאפ, לא יודעתכדור אש

אולי פה?

כמעטמחפשת111

בכל קבוצה שנוהרת לפי רב מסוים תמצא אחת או שתיים עם השקפה פתוחה כמו שאתה מחפש.

פשוט צריך לחפש טוב טוב ולבחון...

נכוןאוי טאטע!
אבל זה יותר מאמץ למצוא אותם
ומכיון שלא מדובר בי אז אני לא יכול לעזור לו בזה
אני כן יכול לתת לו מקומות שיש שם יותר כאלה
תודה לכל העונות והעונים!אוי טאטע!
לגבי שבות רחל הם פחות חסידיות?
או פחות פתוחות? ויותר הרב קוק
לעניות דעתי זה לא זה או זה,השתדלות !
הן גם וגם, במינונים שונים אצל כל אחת ואיך שהיא מרגישה שנכון לה...
לומדים את כולם. מאוד רוחני אבל גם מאוד מעשי, מחובר לקרקע.
מה התכוונתאוי טאטע!
"זה לא זה או זה"? מה שני ה"זה"ים?
חסידות והרב קוקהשתדלות !
לגבי פתיחות לא יודעת למה אתה קורא 'פתוח'...
הלוואי והיו מביניםחיות צבעונית
כמה דברי הרב קוק זה חסידות
לדעתי יותר שילוב של השנייםוהוא ישמיענו
כמו שהרב מסביר במאמר 'דרך התחיה' (המאמר הראשון במאמרי הראי''ה)
התכוונתאוי טאטע!
כמה שניהם זה קבלה ⁦
וחסידות היא מלבוש לקבלהחיות צבעונית
טענה ישנה־חדשה אומרת שלתורת הרב קוק קשר ישיר לתורת החסידות > בציטוטים ובסיפורים שלפנינו יש לכך אישוש ממספר זוויות > לאלו חסידויות נמשך הרב קוק במיוחד, ומה טען ר' הלל צייטלין כלפי עורכי כתביו של הרב?
"לפי דעתי צריכים היו (הרצי"ה והרב דוד כהן הנזיר) לציין את ספרי החסידות הבעש"טית שעליהם נשען הראי"ה עוד יותר מעל ספרי הקבלה הראשונים וכתבי האריז"ל. הדבר ברור לפי הכרתי, שמרן הראי"ה תמך את יסודותיו לא בלבד בספרי החב"ד, אלא אף ב'קדושת לוי', בכתבי רבי מרדכי יוסף מאיזביצה ובנו (מי השילוח, בית יעקב ועוד), ועוד יותר בכל ספרי הכהן (ר' צדוק מלובלין). ולכל לראש, ב'ליקוטי מוהר"ן' וביתר הספרים של החוזה הגדול מברסלב. אילו היה סיפק בידי הייתי יכול להוכיח דבר זה באותות ובמופתים, כלומר בהשוואות מתוך כל אלה הספרים, עד שלא היה כל קורא יכול להטיל שום ספק בהנחתי".
(הרב הלל צייטלין הי"ד, הצופה תרצ"ט)

"בתקופת רבנותו ביפו, היה הספר ליקוטי תפילות של רבי נתן מברסלב, מונח זמן מה בתוך מגירת עמוד התפילה של הרב, והיה הוגה בו מפעם לפעם. ואיש ברסלב מירושלים הוסיף והעיד לרב משה צבי נריה שהרב אמר על עצמו: "אני נשמת ר' נחמן...". פעם דיבר מישהו בנימה של זלזול על מוהר"ן. קם הרב מלוא קומתו ומחה על כך בחריפות עצומה".
(אוצרות הראי"ה – הרב משה צוריאל)

"כפי שאמר לי פעם הרב ז"ל, היה הוגה הרבה בימי נעוריו בספרי המהר"ל ובספרי החסידות, בייחוד החב"דית, והם השפיעו הרבה על מהלך מחשבותיו וסגנונו".
(הרב ישעיה שפירא).


העתקתי רק חלק.
מעניין..רק בשמחה.


ודאיאוי טאטע!
תקראי את המאמר של הרב צייטלין בספרן של יחידים על הרב זצ"ל "הקו היסודי בקבלה של הרב קוק" או משהו כזה

ולגבי מה שכתבת זה מחלוקת... הרצי"ה שהיה הבן שלו "והעומד עימו על דעתו" והממונה הבלעדי ביחד עם הרב הנזיר על עריכת כתביו, אמר שהרב היה המשך גר"א!
וכל המקומות שנראה בפשטות שהמקור של הרב היה בליקוטי תורה של האדמור הזקן, הרב צבי יהודה היה מחפש את המקור בזוהר או באריז"ל דווקא למרות שהוא פחות פשוט ויותר עקיף

אז לדעתי למרות כל הרבנים(נראה לי שגם הרב נריה איתם) זה עדיין מחלוקת והמאזניים נוטות לכף של הרצי"ה

למרות שכל הדיון הזה זה ממש להיפך ממה שהרב זצ"ל רצה
הכל זה תורה ומה זה משנה מאיפה זה בא?!
אם זה אמת אנחנו לוקחים
מסכימה לגבי הסוףחיות צבעונית
ואפילו חושבת שכל צדיק אמת כמה שיש לו השגות עצומות, בסופו של דבר כל אחד מחזיק או חושף חלק מן האמת, כי אחד דיבר אלוקים, שתיים זו שמעתי. כמו קריסטל שהתנפץ וכל אחד מחזיק חלק. לכן כדאי מאד להיחשף לכמה שיותר;)

והאמת שבכלל התכוונתי במה שאמרתי קודם, זה שהדיבורים של הרב מכוונים למעלה חסידית, שהיא מעל הטבע הרגיל והלוואי והיו מסתכלים על זה כך. (ופועלים כך כמובן)
אוי טאטע!
זה האחדות הכוללת שם שם

ולא בטוח שהבנתי למה את מתכוונת, אבל למדת פעם את צימאון לאל חי?
קראתי איזה פעמייםחיות צבעונית
לא יכולה להגיד שלמדתי לעומק, אבל בהחלט זאת הכוונה.
על ''מקום מנוחתנו הוא רק באלקים'' מתכוונים בפנימיות שהיגיעה תגיע לסופה כביכול רק כשאנחנו נהיה אלוקיים.
זה קצתאוי טאטע!
להתעלם מהסוף...
אנחנו פוגשים את אלוקים דרך הגילויים שלו...השערים...
דרכנו הגילוייםחיות צבעונית
אם נפתח את השערים.
האריזל כותב שזאת סיבת הבריאה וצמצום האלוקות דרכנו. ''להוציא לאור שלימות פעולותיו שמותיו וכינוייו.
לא רקאוי טאטע!
גם דרך העולם והטבע
וזה לא סותר לאריז"ל
אבל בואי לא נתווכח על זה...
חח טוב 👍חיות צבעונית
במי השילוח? וואו מעניין.. תודה!והוא ישמיענו
אומריםאוי טאטע!
שהרב בסוף ימיו ראה את כתבי ר' צדוק
והוא אמר עליו שהוא כמוני רק יותר רדיקלי
ור' צדוק היה המשך של האיזבצער

חתיכת ניצלשתי לעצמי ⁦
אה בקטע הזה..והוא ישמיענו
מה?אוי טאטע!
ולא באיזה קטע?
כאילו דרך ר' צדוק ולא דרך מי השילוח ⁦והוא ישמיענו
אה, לאאוי טאטע!
לא באתי להסביר, לפי מה שהוא כותב שם הרב גם למד מי השילוח באתי להוסיף שבהשקפה הם היו כנראה מאוד דומים
חחח בגלל זה לא הבנתיהשתדלות !


עזבו, השכל שלי לא איתי בזמן האחרון.
מסכימה איתךתופסת אומץ
תורת הרב קוק מתעסקת בפנימיות ועניינים מהקבלה, והרי חסידות יונקת משם בדיוק.
נראה לי שמי שלא ממהר להגדיר את ההשקפה שלו ואת עצמו, יכול לגלות הרבה פעמים שאם הוא מתחבר לתורת הרב קוק, הוא כנראה באופן כללי מתחבר לפנימיות ולחסידות, גם אם יש חילוקי דעות.. השאלה לאיזה כיוון לוקחים את זה ומהי התפיסה הכללית.
בסופו של דבר יש המון נקודות משותפות וקווים מקבילים, ובאמת העיקר שהכל זה תורה כמו שכתב@אוי טאטע!וזה מה שחשוב.
אוי טאטע!
הרב קוק היה לעומת הפתיחות, לא לעומת החסידות
(כידוע ממחלוקת הרב צבי יהודה והרב יעקב אריאל האם הרב קוק היה חסיד או מתנגד, ודו"ק ואכמ"ל)
בעבודת ד' פרטית יותר קל להיות פתוח, לוקחים מכל אחד מה שמתאים עוזר ומחזק ואפשר לקחת מהרבה חסידויות
לגבי השקפה ותפיסת עולם, הקוקניקים(שאני בתוכם כמובן) יותר סגורים מחשבתית
וגם אם לומדים הרבה אחרים, בסוף ברור שהרב זצ"ל תמיד צודק 😜
הוא צריך מישהי שחיה/גדלה בציבור/מגזר דתי לאומי אבל לא מגדירה את עצמה חלק ממנו ולא מחויבת לרב זצ"ל
על מגזרית כזאתי
חח לקח לי זמן להבין מי נגד מי שם בהודעה שלךהשתדלות !
שורה תחתונה, אחלה בנות! לא יודעת איך להגדיר. תמיד שווה לנסות...
איזה מוזר שאתה רואה ברב קוק סגירותוירושלים של זהב
הוא הרי הפתיחות הגמורה, הכלליות, ההתעמקות, החתירה לאמת..
זה שישיבות הקו הפכו אותו למשהו אחר לא אומר שזאת תורתו..
לא בקטע הזהאוי טאטע!
בקטע שאנחנו בתור קוקניקים
חושבים שהאמת שלנו הכי כוללת
והרב קוק תמיד צודק בלי שאלה בכלל
ויהיה לנו קשה להתחתן עם אנשים שהם לא כאלה
הרב קוק לא סגור אבל אנחנו סגורים עליו הוא הרב'ה שלנו
ובסוף אנחנו "קוקיסטים"
צודקוירושלים של זהב
אבל אם באמת נלמד ממנו נדע שצריך גם ללמוד מאחרים, וגם, ממש לא להיות קוקיסטים.

וכל אחד צריך רב, אתה יודע, בעולם הזה. לא סותר שצריך ללמוד ולקבל גם מאחרים...
מסכיםאוי טאטע!
אבל יש רבנים שהם הכי שמחים שהתלמידים שלהם חולקים עליהם
הרב אמור באידאל לבנות את השכל של תורה ולפתח את יכולת הלימוד
ללוות אותך בצעדים הראשונים וגם אחרי בתורה, אבל בסוף צריך לדעת ללכת לבד
באידאל כל אחד אמור לברר את הדרך שלו בעצמו
חנוך לנער על פי דרכו
אם הדרך של הרב שונה מזו של התלמיד הוא אמור לדעת לחנך את התלמיד לפי הדרך של התלמיד למרות שהוא חולק עליה
כמובן שזה לא מתאים לכולם, אבל...
ר' שלמה החזיר את הרב גינזבורג בתשובה ואמר לו שמתאים לו חב"ד למרות שההשקפות שלהם על הגאולה חולקות
והרב גינזבורג החזיר את הרב ארוש בתשובה ואמר לו שמתאים לו להיות ברסלב
אבל גם הוא וגם הוא הלכו לדרך מסויימתוירושלים של זהב
הרב גיזנבורג למד מרבני חבד והרב ארוש מברסלב
נכוןאוי טאטע!
אבל בגלל שזה מה שהתאים להם
לא כולנו בדקנו את כל השיטות והגענו למסקנה שהרב זצ"ל הוא הדרך שמתאימה לנו
מדרשותמי.תהום
טהר
תכלת
נשמת
הזו במעון
מעלה לבונה (לא מדרשה אבל...)
בת חן
יצהר
בת עין


בכללי כל צפת בערך..
נשמת ומעון פחות הסגנון לענ"דבינה.
אבל באמת שכל אחת היא עולם, וצריך לברר ספציפית ולא על המדרשה שלה
חברות שלי ואני חחלב אוהב

רובן נשואות לצורך העניין...

את!חיות צבעונית
❤️❤️❤️
חיותתתת ♥לב אוהב


אתאוי טאטע!
לא מגדירה את עצמך כברסלברית?

ואני צריך מקומות שיש (יחסית) הרבה כאלה
לא אנשים או אנשות ⁦⁩ ספיציפיות
חח סוג שללב אוהב

זה סוג כזה של אנשים שמתחברים להכל

לבנות לא ראיתי מקום שמייצג את הסגנון הזה

יותר אצל גברים בישיבות מסוימות

צריך לבקש מה' פשוט

מעניין מה שאת אומרתחיות צבעונית
ונכון..
בנות מטיילות ואוספות יותר מאשר בנים שנמצאים בישיבה ויותר סביב סגנון מסויים.
בדיוק... בנות איכשהו מוצאות לעצמן את הסגנון שהוא כמוהן..לב אוהב


לסיכוםאוי טאטע!
מה שאני מבין מרוב התגובות פה
שפשוט צריך לחפש במדרשה חסידית ולמצוא שם את האלה שפתוחות רוחנית... אז בכל מקרה אני כנראה לא יעזור לו...
בכל מקרה תודה לכל העונים והעונות!
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

צריך להתחזק בזה...מה כבר ביקשתי

בעז"ה!!

ובהצלחה עם הכלבים נשמע פרויקט מיוחד במינו

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך