מדריכה באולפנה שזקוקה לרעיונותיכן!!בעז וענווה
אהלן!בינה.

ככה, כיתה י"א היא כיתה די עמוסה לימודית בד"כ. אני חושבת שממש חשוב לעשות מדיי פעם ערב/ בוקר כיתה מפנק כדי לשמור על אווירה טובה וגיבוש
אפשר לקחת משהו מחוברת הערבים של בנ"ע, ולשדרג אותו שיתאים לרמה של בנות בכיתה י"א, זה ממש נחמד. ואפשר דברים בסגנון של ג'אסט דאנס (באולפנות דוסיות, אפשר להשתיק את השיר ולשים שירי הרקדה תורניים במקום. זה ממש מצחיק וכיף!), להכין מצגת של הכל הולך, ערב קריוקי, מאסטר שף, המירוץ למיליון, תפוס ת'פוזה וכל מיני דברים בסגנון
איך ליצור קשר? אני חושבת שלייצר סיטואציות שמאפשרות שיחות עומק. כלומר לגרום לכך שתשבי עם בת אחת על אחת, ותדברו בקטע טוב. לא בקטע של "שיחה אישית" רשמית, מעיקה ואולי אפילו מלחיצה. אבל פשוט לפתוח פתח. איך עושים את זה? זה תלוי בסגנון שלך ובאופי של חניכות שלך. אני מכירה מדריכות שהוציאו בנות משיעורים ל"שיחה אישית" ופשוט עשו את זה בדרך חברית וכיפית, כמו לזרוק קוביה שעל כל צד כתוב שאלה וצריך לענות על מה שיוצא (גם המדריכה וגם החניכה זורקות, תור-תור וככה מכירים אחת את השניה ונוצרת הרגשה של פתיחות ושאת דמות מהמערכת שכאן בשבילה, אבל עם פחות דיסטנס) אפשר את אותו רעיון עם פתקים פשוט, או משהו אחר בסגנון. באופן אישי, לי ולחניכות שלי זה לא התאים, והשתדלתי למצוא דרך לגשת אל כל אחת. אם זה ללכת עם מישהי לטייל באזור, להזמין בת אחרת לבקר אצלי בדירה, לאפות משהו יחד, אפילו ללכת איתה לקניות בעיר, לצאת לגלידה אחרי הלימודים, או ללמוד עם מישהי למבחן. ממש כל בת והאופי שלה, והדרך שלך לגשת אליה.
תהליכים משמעותיים, אני חושבת שכדאי לעבוד בשיתוף עם המחנכת של הכיתה, ממש כדאי שתהיה בניכן תקשורת טובה ושתעבדו ביחד. יש כל מיני מבצעים, מבצע שביעית, הצגת שביעית, מבצעי אדר, מבצע חנוכה, אולפזמון, ערב כשרונות צעירים, טיול שנתי, מסע משואה לתקומה, משהו סביב המחצית, סביב החגים ומעגל השנה, סופשנה... כל אולפנה והמסורות שלה, ואפשר כמובן גם לחדש! רק חשוב לראות מה כל כיתה עושה, שלא יהיו התנגשויות... מהנסיון שלי, אלו הדברים שהכי גורמים לתהליכים משמעותיים להיות.
ממש חשוב לדעתי לייצר קביעות כלשהי, נניח להציע למי שרוצה ללמוד איזה משהו באחת מההפסקות בשבוע (לדוג' מסילת ישרים), באולפנה שהדרכתי בה למדתי עם חבורת בנות כל בוקר את הרמב"ם היומי, זה היה ממש משמעותי! זו גם נהייתה חבורה כזו וצ'יפרתי אותן מדיי פעם. צ'ופרים לשבתות אולפנה, מבחנים, מתכונות, בגרויות.. ד"ת לשבת/ח"ג, לעשות משהו כיפי כל ראש חודש (הרקדה, משחק כלשהו תלוי בסגנון) וממש להיות שם בשבילן.
שווה מדי פעם סתם לשחק משחקים כיפים כמו ג'אנגל ספיד אנושי, זכרון אנושי, נחש מי, פיםפםפום, עתידות ואפילו מחניים. זה ממש כיפי ונחוץ מדיי פעם להתאוורר ולא רק ללמוד!
בהצלחה ממש, מקווה שלא חפרתי מדיי 😅 אם את צריכה עוד רעיונות, בכיף

תודה גדולה!בעז וענווה
בשמחה ממש!בינה.אחרונה
שירות עם נוער בסיכון/הדרכה בפנימיה/משפחתוניםמשתמשת💋
אני בכיתה יב והכיוון שלי זה לגמרי ילדים או נוער בסיכון, או ילדים בכללי (אבל משהו משמעותי) ואני פשוט מרגישה אבודה רצח. למי פונים? איך נרשמים? איך אני יודעת מה אני באמת רוצה? את מי שואלים? איזה מסגרות יש לי שיכולות לענות למטרה שלי?
ממש אשמח שמישהי שכבר הייתה שם תכוון אותי כי ברצינות אין לי מושג.
דרושות בנות שירות אחראיות למעונות ויצו לגיל הרךwizo1
מחפשת שירות משמעותי ומספק?
רשת מעונות ויצו מגייסת מחנכות-מטפלות לגיל הרך
בואי לקחת חלק חיוני בחינוך הדור הבא
● הכשרה מקצועית מתמשכת על חשבון הארגון
● עבודה בצוות מקצועי ואיכותי
● סביבת עבודה חמה, משפחתית ותומכת
0522333957
אהלן! מישהו עוד כאן?ה' אור לי.
בהצלחה לכל האלופות כמוני שמתחילות שירות מחר 
קושי בשירות האם לעזוב?אנונימית 888
היי.. אני בת שירות במקום מסוים-מבחינת המקום גם לא ככ כיף לי אני דיי סופרת את השעות עד שזה נגמר, אבל אני עוד מאמינה שאולי זה ישתנה, הקושי האמיתי הוא עם המדשית שלי אנחנו פשוט לא מסתדרות אני אומרת א' היא חייבת להגיד ב', היא לא סובלת אותי ואני גם לא מאוד מחבבת אותה.. קשה לי מאוד ככה!
לא ממש באלי לערב רכזת אני מרגישה שזה סתם יעשה בלאגן (גם הרוב מתחת לפני השטח.. לכאורה אנחנו קצת מדברות ואין משהו דרמטי, אבל אני רואה בשיח שלנו וגם דברים ששמעתי..)
הצילוווו אני עוד רגע משתגעת כאן.. מה כדאי לעשות?
אשמח לרעיונות לפעילות פתיחה לכל האולפנה ביחדמירי כהן
הי
אני מדריכה באולפנה שנה הבאה ואשמח לרעיונות למשחקי היכרות לקבוצות גדולות. משחקים שעושים אווירה ולא נמרחים..
סגרת\מחפשת שירות בחיפה? מדרשת 'באורך' מחכה לך!חגהבגה
שנה הבאהמבשרת :)
מה אומרות, לחפש מקום אחר? מאיפה להתחיל?
או להישאר עוד שנה במקום שלי?
אשמח שתענו

