כל אדם זוכה שאשתו היא שלו! שאשתו היא שלו!בתוך בני ישראל


לא לכל אדם זה זכותמבשר שלום
(מחילה,הייתי חייב)
אממ, זה ציטוטבתוך בני ישראל

וכן, הענין הוא שלא לכולם

(משערת שאתה מכיר את מקור הציטוט, אז)

לא מכירמבשר שלום
מסתמא הרב שאמר חי היום
כל אדם שיך לעצמוReminder
אשה היא לא רכוש של אף אחד
כנל גבר



וואו מה קרה לי בזמן האחרון
נהייתי פמיניסטית קיצונית יותר


לא מדוייק...בתוך בני ישראל


למה לא מדויק?Reminder
את רואה את עצמך כרכוש של משהי?
לאבתוך בני ישראל
אבל בעלי יקנה אותי בעזהי"ת
עם 2 גמלים או 3?Reminder
מחילה, אני לא אוהבת את הביטוי הזה

הוא לא יקנה אותך, ואת לא אותו

אלא שניכם תתחייבו על דברים מסוימים
מה הבעיה?מבשר שלום
אישה לא שפחה,ואדם לא יכול למכור את אשתו.
וגמל זה אחלה דרך לשלם על האישה
כשאתה חי במאה ה15 אז כנראה שכןReminder
אני חי עכשיומבשר שלום
זה לא טענה,כל דור אומר שפעם היה מעפן וגרוע..
תורתנו היא נצחית."דידן נצח"(אגב,זה שיר יפה)
ולכן גמל זאת לא אחלה דרךReminder
כי מה תעשה עם גמל?
אפשר לעשות העברה בנקאית פשוט,
או דרך אפליקציות יש היום אחלה דרכים

טבעת, לדוגמאבתוך בני ישראל


אני צחקתי..מבשר שלום
אנחהו לא בדואים..
אז ברכב בסדר מבחינתך?
אני לא אקנה אותו, הוא יקנה אותיבתוך בני ישראל

ואני מחכה לרגע הזה. כל יום.

 

כן, זאת ברית, דו צדדית, אני נאסרת על כל העולם בשבילו והוא מתחייב לתמוך בי

זאת ההגדרה של התחייבויות הדדיותReminder
במה מתבטאת פה הקניה אז?
שהבעל נותן לאשה טבעת עם עדיםמבשר שלום
ואומר הרי את מקודשת וכו'
הרי את מקודשת זה לא לשון קניהנושם ובועט
זה לשון קידושין, כמו שפרי קדוש מותר רק לכהנים, כך אשה מקודשת מותרת רק לבעל. היא לא שלו בשום צורה
האשה נקנית בג' דרכים..מבשר שלום
וחוץ מזה,שלא חובה דווקא הנוסח הזה..
..נושם ובועט
זאת סוגיה די ארוכה, אבל אי אפשר לומר בשום דרך שהאשה היא 'נכס' של הבעל, אחרת היו לזה כמה נפקמ די מזעזעות
אני מסכיםמבשר שלום
שאדם לא יכול למכור את אשתו..
זה לא כמו כל חפץ,אבל כן יש פה קניין
יש פה סוג של קניין על ה*זכות* שהאשה רק שלונושם ובועט
מי אמר לך?מבשר שלום
..נושם ובועט
ואפשר להוכיח את זה גם מהסוגיא של גט מעושה, ששם הגמרא בפירוש לא משווה בין קניין רגיל לקידושי אשה
פעם הלכתי לדבר עם הרמ לשעברדוס בדם

רציתי לשאול שאלה,
הייתי צריך להקדים הקדמה,
אמרתי לו הרב, ת'כלס קנין אשה זה כמו קניןן חפץ או בהמה להבדיל.
אז הוא אמר לי חס ושלום, זה משהו אחר לגמרי,
אמרתי לו אבל הרב, טכני טכני, זה אותו דבר נכון,
אז הוא אמר שכן.

ויש חולקיםנושם ובועט
מי מה מקורדוס בדם
בחור יקר אנחנו לומדים תורנ לא מה אתה חושב בה, מה המקור שלך?
בחור יקר, אני לא מדבר סתם.נושם ובועט
יש מחלוקת די רצינית בראשונים והאחרונים על מהות הקידושין, האם האשה היא חפץ של הבעל או שהקידושין הם איסור האשה על כל העולם. (יש עוד כמה דעות שנגזרות מזה)
אחרי שלמדתי את הסוגיה לעומק (בישיבה), נראה להסביר שקידושין הם לא קניין ממוני.
אגב, הפועל לקדש מופיע הרבה יותר מהפועל קניין.

מקורות
מאירי, קידושין ב ע"א
רמב"ן, גיטין ט ע"א ד"ה אם יש
יש עוד הרבה מקורות שיוצא מהם שקידושין הן איסור ולא קניין. (אולי בהמשך העלה עוד)

הראש הוא די דעת יחיד שאומר שהאשה היא ממון
או! אשריך! עכשיו אתה אומר דברים הנשמעיםדוס בדם
אעיין בלי נדר
תחזור לפה עם מסקנותנושם ובועט
..נושם ובועט
בהמשך לזה,
ודאי שיש ממד כלשהוא של קניין בקידושין. וזה מה שכתבתי קודם, שהבעל קונה מהאשה את הזכות שהיא שלו.
רגע, אתה מדבר על קניין איסור או קניין ממון?בתוך בני ישראל
(על קניין איסור נראה שכמעט כולם מסכימים, ממון יש שחלקו)
זאת מחלוקת ראשונים אם קידושין הם קניין איסור או קניין ממוןנושם ובועט
אני מדבר על קניין איסור.
לומר שקידושין הם קניין ממון זה מאוד קשה.
בפשט רוב האחרונים מסכימים לפחות על איסורבתוך בני ישראל
וחלק לא מבוטל גם על ממון
מהשוע משמע שקידושין הם איסורנושם ובועט
בקצרה, בעל שמקדש בתשלומים, האשה מקודשת מהתשלום הראשון. משמע מזה שהעניין הוא לא ממוני.
זה לא מחייבבתוך בני ישראל
כי זה על אותו העיקרון של המחלוקת בקניין כסף בקרקעות, האם הוא מחויב בתשלום בגלל ההעברה של הרכוש או שזה רק דרך נתינה
גם לדעת מי שסובר שיש קניין ממוןברגוע

הוא מסכים שגופה לא קנוי לו (זאת גמ' מפורשת)

 

 

@נושם ובועט @דוס בדם אם אתה רוצים לעניין קצת בסוגיה:

https://www.yeshiva.org.il/midrash/39526

👍נושם ובועט
תודה על זה
לכאורה קידושין מלשון הקדש, אבלבתוך בני ישראל

תראה (טוב, קודם בנוסח המשנה) את הדיון של האם כתיבת הכתובה צריכה להיות מדעתה כמו שצריכה להיות מדעת המקנה, ועי' ברמבם אישות ג' ד' בנוגע למה נפסק להלכה.

(קלקלן: כשיטת רב פפא ורב שרביא, קידושין ט.)

בכל מקרה אשה לא מתקדשת אם היא לא מסכימהנושם ובועט
אבל נקנית גם בשתיקה. זאת לא הסכמה כמובתוך בני ישראל

אי התנגדות

לאמבשר שלום
זה כי שתיקה זה ביטוי לרצון
ביטוי לאי התנגדותבתוך בני ישראל


נראה לי שהדיון שם אחרנושם ובועט
באיזה מצב קריצה נחשבת הסכמה, ודאי לא שתיקה גמורה. וגם אם כן זה לא משנה, אם תאמר ששתיקה כהודאה אז זה בעצם שהאשה הסכימה
דרושה גמירות דעת של שני הצדדים,זה וודאיבתוך בני ישראל

אבל היא יכולה להתבטא גם בשתיקה

יופי. כשקונים עבד לא צריך את אישורונושם ובועט
כאן שמקדשים אשה חובה שהיא תרצה
כן, אבל-Reminder
כשאתה קונה רהיט למשל, אתה קונה את זה בשביל שימוש מסוים
הרהיט צריך לאחסן התוכו חפצים נניח

במה הקניה באה לידי ביטוי?
שהאישה מותרתמבשר שלום
רק לבעלה(ביאה).
יש עוד נפק"מ ממוניות..
אהה כן?Reminder
אז במילים פחות עדינות האשה נחשבת כזונה מבחינתכם, לא?
זאת ההגדרה הרי-
קונים אותה כדי לקבל את זה

ווואו, נכון שההודעה הזאת נשמעת ממש מתריסה ומעצבנת,
אבל אני באמת מנסה להבין מה אתם מתכוונים
באמת מסקרן
בעמקותמבשר שלום
אז כן,קונה אישה שיהיה מותר לבוא עליה..
כמובן שאחד מהתנאים לביאה זה שהכל מרצונה וצריך לשמח אותה לפני
הרמב"ם בספר המצוותמבשר שלום
מונה מצווה לקדש.
בכל מקרה,חתונה זה חלק מאורח החיים הישראלי ובניין בית נכון להשרות בו שכינה.
זה נכון שיש צד מיני בחתונה(שקיים אצל שני הצדדים),אבל העיקר זה בניין בית ולקיים מצוות פרו ורבו.
רוב של נשות ישראל נשואות-ואת רואה שאין להן חיים כאלה גרועים..
אין לי בעיה באורח החיים,Reminder
אלא בהגדרת נישואין כקניית האישה


בעיני, נישואין זה התחייבות הדדית, שכוללת בתוכה הרבה דברים
כמובן גם צד מיני
אבל,
לא קניה

וקידוש זה לא קניה


וברור שאני אחשוב בצורה מערבית, ולא תורנית
לזה אני נחשפת יותר
אוקימבשר שלום
מפריעה לך ההגדרה של "קניין".
את רואה שכל הנשים בישראל(חוץ מנישואים אזרחיים)נקנות ומתקדשות ככה-את קואה שגברים יהודים לא סוחרים בנשים,ואין בעיה אמיתית,רק הלשון של המילה "קניין" ולא "התחייבות הדדית".
ההלכה מגדירה ואומרת אחרת,ובעז"ה כשתתחתני תראי שזה לא כלכך גרוע להיקנות על ידי בעל..
מסכימה באיזשהוא מקום.עלה שלכת
כשבאמת אוהבים מישהו, רוצים רק להיות שלו ולהיות איתו.

לא כל כך אכפת מכל הדברים הקטנים שפעם היו נראים גדולים
הנפקמ הממוניות מוכיחות שאתה טועהנושם ובועט
יש מצב שיהיה רכוש ששייך לאשה,
איך זה הגיוני אם תאמר שהאשה שייכת לבעל כמו עבד?
אפשר להקנות לעבד על דעת שלא לחזקת אדוניובתוך בני ישראל
ובפשט כל הנכסים וההכנסות של האשה שייכים לבעל בתמורה לכך שהוא יפרנסה
(אולי אפשר לדון, נכסי צאן ברזל, וכו, בכא ברובד הבסיסי שייך לו)
אאלטצ'יאל

זה רק מדרבנן.

ומה הנפקמ המעשית של זה?בתוך בני ישראל
בפועל זה נהוג.
נפקמ מהותיתצ'יאל

האשה היא לא רכוש ממוני.

אם אתה פוסק שלא.בתוך בני ישראל
לא קשור לכך שזה מדרבנן
לא הבנתיצ'יאל

מצד הדאורייתא ברור שלא.

כי מצד הדאורייתאצ'יאל

אין שום התחייבות בין האשה לבעל (אאלט הפוך זה מח ראשונים).

נאסרת על כל העולם..?בתוך בני ישראל
זה לא ממוניצ'יאל


נכון, כי זה קניין איסורבתוך בני ישראל
אבל בפועל, במעשה הקניין, יש גם נפקמ ממונית וגם נפקמ מדאורייתא

והקניין אחד הוא
נכוןצ'יאל

ולכן אמרתי את מה שאמרתי.

לא הבנתי איך הסקת זה מזהבתוך בני ישראל
מדאורייתא האשה היא לא רכוש ממוניצ'יאל

זה שיש נפקמ אחרת זה לא בעלות, כי יש גם לצד השני.

הוא לא יקנה אותך, הוא יקנה ממך את הזכות שאת רק בשבילונושם ובועט
כותרת מוצלחת, אהבתיעלה שלכת
היא לא נשואהמבשר שלום
אבל בעל קונה את אשתו.
"אישה נקנית בכסף שטר וביאה"(קידושין ב.)
*ה*אישה. מסכן תוספות, מה הוא סתם עבד?דוס בדם


צודק,מחילהמבשר שלום
האשה, לכאורה, אם כבר, לא?בתוך בני ישראל


נכון, הערתי רק בגלל תוספות ושכחתי את מה שאמרתדוס בדם

את לימדת אותי שאשה זה אשה
ואישה זה בעלה?

סביר להניח שלמדת קודם, אבל כן, דברנו על זהבתוך בני ישראל


אני זוכר בוודאות שממך למדתי את זה שרשי כותב עליה ב יוד אחתדוס בדם


ייתכן, יישר כח.בתוך בני ישראל


"... וקונה את עצמה בגט ובמיתת הבעל"קפיץ
אז היא חוזרת להיות "שייכת לעצמה"? "רכוש של עצמה"?
לחתוך משפטים באמצע ולהניח שהצד השני לא יודע אותם זו דרך די גרועה להתווכח
כןמבשר שלום
גרושה אפי' קטנה גם אם אביה חי נחשבת יתומה בחיי אביה.
הגט קונה אותה לעצמה.
קניין בעל לאישה זה קניין שונה משאר הקניינים
הגט לא קשור לאשה,נושם ובועט
וההוכחה לכך זה שלא צריך את אישור האשה לגט בשונה מקידושין(מדאורייתא לא צריך, בפועל צריך).
בעצם הגט הוא הוכחה לזה שהבעל ויתר על הזכות שהאשה העניקה לו בקידושין שהיא רק שלו.
ואז מה?מבשר שלום
הגט זה ביטוי של הבעל לכריתת האישות ביניהם
אבל הגדרה של לקנותReminder
זה להעביר משהו מרשות אחד לשני, בתמורה למשהו
אז ממי היא מועברת?
וגם אם היא לא נשואה היא צריכה להיות רכוש של משהו כדי שבעלה יקנה אותה


מרשות עצמה/אביה לבעלהמבשר שלום
כעיקרון עד החתונה היא ברשות אביה.
אם נערה ל"ע נאנסה,צריך לשלם לאבא שלה.
מה הבעיה שגבר קונה את אשתו?
אז למה הגבת לי איך שהגבת?Reminder
כששאלתי אם היא מרגישה רכוש של משהו
אז גם עכשיו היא כביכול רכוש של משהו
רכוש של אביה

ומה היא לא ברשות אמה?
למה אביה?
ואם אין לה אבא?

ולמה צריך לשלם לאבא שלה, ולא לה?

מה הבעיה?
שכשאתה קונה משהו,
הוא שלך
לא משנה איך תתנהג
ובנישואין זה לא ככה,
צריך להיות בני אדם


כל ההגדרות האלו לא רלוונטיות לכיום פשוט.
נכוןמבשר שלום
השאלות שלך לא סותרות אלא מנסות לברר את ההלכה.
אמרתי לך שאני מרגיש שאת לא באה מנקודת מבט של בית מדרש אלא של בעולם המערבי וזה מוזר לך..
האמא שייכת גם לאבא..
ככה התורה קבעה..
אבל שוב-Reminder
ואם אין אבא?

ולהגיד התורה קבעה אפשר על כל דבר...
היא שייכת לעצמה..מבשר שלום
זה הפסוק בתורה,את רוצה סברא בזה?
..דוס בדם

נשמע שזה כואב לך, ואני מבין, אני חושב שכולנו פה עיינו בסוגיה,
אנחנו, ממש תקפנו את הרמ שלי לשעבר בשאלות האלה שנה שעברה כשלמדנו קידושין, 
אני חושב שאפשר קצת להתחיל לענות, אבל צריך להפוך את הדיון ליותר עדין, אולי שרשור אחר?

מסכןReminder
מנסה לחשוב מה היה קורה אם הוא היה מגיע לכיתה שלי שעברה
לא היה יוצא חי זה בטוח


אולי, כבר אחרי שבת בעה
..דוס בדם

לאא הוא בן אדם ממש חביב, הוא היה שורד,


טויב

כן אבל אנחנו לא חביבות כלל וכללReminder
אז קשה להאמין

נכון? @עלה שלכת
את האמת שבניגוד אליך אני חושבת שהוא יצא בחייםעלה שלכת
הבעיה בבית הספר שלנו היא שהאנשים אצלנו לא חביבים, אבל ברגע שיגיע רב שלמד יותר ממנו ויודע יותר בטוח, והוא מדבר בנחת, בביטחון ובנחמדות לדעתי הבנות כן רוצות לשמוע, לקבל ולברר את הסוגיה לעומק.

אבל אולי זאת רק הכיתה שלי..
הכיתה שלי היתה סוקלת אותו...Reminder
לא היו נותנים לו להשלים משפט,
ישר היו תוקפים אותו במלא שאלות
וגם אם הוא איך שהוא היה מצליח להתמודד עם זה,
הבנות היו בשלב מסוים מפסיקות להקשיב בהפגנתיות ומתעסקות בדברים אחרים בכוונה

חוץ מכמה כאלו שכן היו מקשיבות אבל זאת היתה האוירה לדעתי..
חבל.עלה שלכת
הן מפסידות לדעתי.
הלוואי שהיו מגיעים אלינו רבנים טובים ולא חרדים ומיישרים כל מיני נושאים.
ודרך אגב,עלה שלכת
בגללך קראתי את רוב השרשור
נו ומה דעתך בנושא?Reminder
דעתי היא שאין לי דעה מגובשת מספיק.עלה שלכת
כי לא למדתי מספיק לעומק

ברמת העיקרון אהבתי את מה שנושם ובועט אמר שהגבר קונה את הזכות שהאישה שלו, אבל לא מתכוונים שהיא פרקטית שלו ממש.

ואני מבינה שבזמן חז"ל באמת היה הגיוני שהאישה רכוש הבעל והאבא. לא הבנתי עדיין איך זה מסתדר בימינו.

אבל לא אגיד שזה מאוד מפריע לי. אני בע"ה מתכננת גם להעניק טבעת לבעלי בחיפה ולהגיד משפט או שניים על האיחוד שלנו. לא רואה את החשיבות הרבה בלהתעסק כל הזמן בהלכה נטו אם אפשר הלכתית לשנות את המהות (כמו להעניק טבעת גם לגבר)
די מסכימה איתךReminder
את המהות אי אפשר לשנות הלכתיתצ'יאלאחרונה

אולי אפשר לתת טבעת לגבר (אאלט יש התייחסות מאוד שלילית לזה בהלכה), אבל אין לזה משמעות. גבר יכול לקדש אשה. אשה לא יכולה לקדש גבר.

..דוס בדם

אדייק, היא ברשות אביה עד גיל בגרות אני חושב, 

יותר מדויקנושם ובועט
לאביה יש סמכות על ההחלטות שלה בגלל שהיא קטנה.
קטנה שאביה קידש אותה, יכולה להתגרש ממנו שתגדל בלי גט אפילו
מה?מבשר שלום
מיאון זה רק כאשר האחים או האמא קידשו.
אם האבא קידש זה קידושי תורה.
בעצם,זכור לי משהו כזה
יכול להיות שאתה צודק... צריך לבדוקנושם ובועט
בכל מקרה כוחו של אבא לא נובע מזה שהבת שלו, אלא מכח זה שהוא האפוטרופוס שלה.
נכון,צודק בזהמבשר שלום
אני עכשיו לא מונח בקידושין
^^בתוך בני ישראל

יבמות יג א, מחלוקת ב"ש וב"ה אם רק על אירושין או גם נישואין

..דוס בדם

זה לא בגלל שהיא קטנה כי אם כך גם הבנים היו ברשותו אלא בגלל הפסוק, 

רק אם תגיד אי איפשי, טוב, אבל פה אתה צודק.

לכן אני תוהה מה קרה לי..Reminder
איך ידעתי שמשהו יגיב עלזה
כל הכבוד פטלReminder
תמשיך ככה!

ולא ממש הבנתי למה התכוונת בתוכן ההודעה...
הדיון שנוצר פה ממש משעשעדוס בדם
מה שנקרא, נצלוש רציני, אבל לא נוראבתוך בני ישראל
הזכיר לי עד כמה אני לא מונחת בסוגיא הזאת

הממ, נכוןדוס בדם
כן בטח (מחילה, מוזמנת להתעלם)
נו נובתוך בני ישראל
(אני לא אכנס לדיון, מטעמי וכו')
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך