שבוע טוב!אני פה דברו!
למה כשאני עוברת ליד חילונים אני לפעמים מרגישה קנאה? או בושה כאילו אני לא טובה מספיק ? זה תחושות מתסכלות ואני צריכה עזרה...
לגמרי נכון שזה מציקאני פה דברו!
בפרטי.....צעיר מתנשא


מרגישה ככה, רק עם חרדיםבנתיים פה
מה זתומרת? עם חרדים אני מרגישה יותר מפותחת...אני פה דברו!
אבל מבחינה דתית אני מרגישה חפיפניקית..בנתיים פה
כזה לא טובה מספיק..
הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמייםאוהביה
כל עוד הכוונות שלך רצויות, המעשים לא יאחרו לבוא, תמיד חשוב לזכור להתפלל ולבקש על הכל מהכל, לדוגמא על כוונת הלב והמוח בתפילה, להרגיש סיפוק בעבודת ה' וכו' הכל בסופו של דבר מסתכם בכמה מבקשים, הענין הוא שלא תמיד באמת רוצים, וה' אוו כמה טוב ה' שלא רוצה להעמיס בכוח, ורק מחכה לתפילה אמיתית וישר מרעיף ים של שפע, תאמיני לי אני מדבר אחד שבפוטנציל ה' ישמור יכל להיות היום אי שם באיזה סרט לנקה אוכל כריש או משהו, וברוך ה' רק תפילות זה מה שעוזר לי לעמוד בקבלות
חחחח רק עכשיו הבנתי על מה האיכסאוהביה
כמובן שעניין אכילת הכריש בסרי לנקה הייתה מטאפורה כן, חצי דבר מתוך זה לא נשמע לי אפילו כחוויה נסבלת, אני הרבה יותר יעדיף לאכול תנין
סתם סתם שלא יקחו אותי שוב ברצינותאוהביה
הכוונה היית שמה שהכי חשוב זה יראת הלב, ושבן אדם לא באמת אחראי למעשיו, ושחס וחלילה לולא השמירה של ה' הגוף היה נופל במלא תאוות, אז מה שחשוב זה תמיד להתפלל ולבקש בכל עניני עבודת ה' ואחרי זה בוודאי שה' יפתח את הפתח הזה, וכשזה יקרה,
יפסיק להיות מורגש העניין הזה ששואלת השאלה ציינה לגבי החוסר נוחות הזה ליד חילונים, (שאני לגמרי מבין ואפילו חווה מידי פעם)
דווקא לא על זה.בריאות ונחת
אני גם עם חרדים מרגיש, שברוך ה' אני לא נפלתי לטעות שלהם.עף על עצמו


אם תפנימי יותר את המטרה בחיים תרגישי בעיקר רחמים כלפיהם..עם הארץ
המטרה להיות קרוב יותר למוסר האלוקי ולהתענג על זיו השכינה. הרבה מהם לא בכיוון בכלל.
לייק. גם אני מרגשי ככה - רחמים כלפי אחינו החלונים וגם החרדיםעף על עצמו


אולי את לא שלמה עם הדרך שלך?דעתן מתחיל
שווה לברר ולבדוק באמת האם את שלמה איתה. כששלמים עם דרך החיים שלנו, כשחיים אותה ממש, גאים בה ושמחים איתה. מנופפים בה לכל עבר.
לא הייתי רוצה להחליף עם חילוני, או עם חרדי, או עם כל אחד אחר. אני חושב שהאמת איתי, למה שארצה להתרחק ממנה?
את לא שלמה עם המקום שלך.מנסהלעזור12330
אם את אוהבת את מי שאת ואת המקום שלך מבחינה דתית ואת רוצה לעבוד על זה אז לכי ללמוד לכי לחקור לכי לעשות דברים שיעזרו לך להאמין במאה אחוז בדרך שלך. כשאת יודעת את האמת בדרך כלל מה שאת מרגישה זה חמלה או פיספוס לגבי אלו שלא מכירים ויודעים בטח ובטח שלא קנאה הם חיים חיים רקים חסרי משמעות מבילוי לבלוי לקנית בגדים לאהבה נכזבת לא יודעת אם יש מה לקנא באנשים כאלו. בסופו שך דבר מה שחשוב לנו בחיים האלו זה משמעות. והיא נמצאת אצלנו. לא אצלם.
קנאה- כי יש דברים שאסורים לנו לא כי הם רעים אלא כינאור97
הם יכולים להביא למקומות לא טובים שבעתיד סיכוי טוב שנצטער עליהם. כמו חבר מהמין השני ואי שמירת נגיעה איתו. אז מצד אחד אנחנו שמחים שאסור אבל מצד שני מרגישים פספוס כי יש פה דבר שבעיקרו הוא טוב ואנחנו "מפסידים" אותו. ולכן אנחנו מקנאים.

בושה- כי אנחנו רוצים להיות כמו כולם ולא יוצאי דופן. זה קשה אמנם אבל מחשל. והכי חשוב- זו האמת.
ואולי גם כי יש לפעמים נטיה להרגיש שחלק מהמצוות הן דבר מיושן. בשביל זה צריך להעמיק בלימוד אמונה ובמציאת טעמים למצוות שיהיו רלונטיים גם לימינו (הרב קוק ב"טללי אורות" דיבר על זה). יש המון להרחיב בזה אבל זה העקרון.
כי זה הדמיון.mom


וואו תודה חברה! עזרתם לי מאודאני פה דברו!
לקנא? האמנם ?rutyg

עובדת בבית ספר  חילוני. 

עולם כל כך שונה.

עטוף בהילה של חופש ופתיחות.
בתכלס חווים המון מתח על רקע בנים -בנות.
מערכת ערכים זה לא לאלכוהול. לא לסמים ולא לנהיגה פרועה.
כן ללהטבי"ם וכן לערבים.

אבל מעבר, אין חינוך לערכים אמיתים.

הבדל של שמיים וארץ!!!!

מה יש לקנא? לרחם, ולהתפלל שהקב"ה יראה להם (וגם לנו) את האור.

לגמרי. מזדהה עם כל מילה, פשוט לי, לא יודעעף על עצמו

מה עובר בראש של פותחת השירשור, באמת שאני תמהה איך דתיה חושבת ככה אולי זה בילבול של גיל צעיר, אולי משהו אחר ...

 

בהצלחה

יכול להיות..אני פה דברו!
וואי נשמעתי ממש כופרת??אני פה דברו!
הכל בסדר, הכל טוב בעז"ה, כולנו בנים אהובים של השם .עף על עצמו

כולנו צריכים לעבוד על עצמינו להיות יותר מחוברים לארץ ישראל ע"י החיבור שלנו לתורה ומצוות

או של יהודיה שמנסה לפתוח עינייםצעיר מתנשא


מה הקשר לפתוח עניים?עף על עצמו


זה טוב שאת מרגישה וגם תתחילי להשתמש בראש והכל יהיה טוב בעז"ההאברך דוד


כחוזר בתשובה... אין לך מה לקנא.מבקש אמונה


מצטרף לתגובה (אף אני חוזר בתשובה)shaulreznik

המוסר החילוני הוא כמו מטוטלת, פעם זה אסור וזה מותר, וכעבור שנים המותר הוא אסור, והאסור הוא מותר, בהתאם למה ש"הוגי דעות" החליטו. אין מה לקנא בהם ואין מה להתבייש לידם.

לקנא בהם?? הם מסכנים. שיזכו לחזור בתשובה ולהגיע אל האור.נעמה א12


אכן כן - אין מילה יותר טובה - לחזור אל האור אהה, כן כןעף על עצמו

באמת שככה אני מרגיש את היהדות מול החילוניות ו

אמונהנתן ישראל

קנאה כי האמונה לא בהירה בלב אז הלב חומד,הלב יכול לחמוד את השטויות הכי גדולות ...אמונה היא הזדהות בלב עם משהו וצריך אינסוף פעמים להפנים עד שהלב יזדהה וככל שהדבר יותר "גבוה" יותר זמן להפנים...ופה זו הבחירה החופשית מה כל אחד עושה עם הלב שלו...דרך אגב מה ששלי באמת זה רק מה שיש בלב....

יכול להיותדשא סינטטי

שזה בגלל שאת חושבת שאין להם שום מחויבות לכלום, הנאה אין סופית, שום הגבלות..

 

 

 

אבל אם תבדקי טוב, תראי שדווקא התומ"צ הם אלו שנותנות משמעות לחיים, ביטחון, רוגע ושלווה פנימית. 'עבד ה' לעולם חופשי'

 

 

 

אם את רוצה עוד הרחבה, מוזמנת

אני ממש לא מרגיש ככה... אני מרגיש תחושה שלדרך אמת ונכונהעף על עצמו

 ובעיקר רחמים עליהם שהם עדיין לא זכו לאור של התורה והמצוות בארץ ישראל !.

 

צהריים טובים

זה אומר בעצם שאני לא שלמה עם עצמי?אני פה דברו!
זה אומר שאת צריכה לעשות עבודת חיפוש. להבין את המעלות במקוםמנסהלעזור12330
לא בהכרח זה ההגדרה - אלא שאת עדיין לא גילית מספיק את הצימאוןעף על עצמו

הרוחני שחבוי בתוך הנשמה שלך !, וככל שגדלים בגיל יחד עם עמל של עבודת ה', מגלים יותר ויותר את הצימאון הזה, וזה עבודה לכל החיים... תמיד מגלים אותו יותר ויותר, זה נפלא !

 

מאחל המוןן בהצלחה !!!

וואו אז כנראה אני בשלב הזה.. אני יותר בקטע של ברסלבאני פה דברו!
וואי וואי גם אני קינאתי באנשי סדוםלוט, זה אני
לא נגמר טוב.
חוץ מנציב מלח ונכדים מהבנות שלי לא יצא לי מזה הרבה
חחח אהבתי לוטאני פה דברו!
כי הם טובים יותר בהרבה מאוד דברים וכי הם לא מחוייבים למצוותאשכנזי פריווילג


וואלה כי זה נראה חיים טוביםהלב בוער למלך!
אבל בתכלס הם לא טובים
לעניות דעתי,אביטולי
1. קנאה אפשר להרגיש גם כלפי אנשים דתיים שנראים לך מוצלחים ממך בקריירה, בלימודים, בחינוך ילדים ועוד ועוד.
2. בושה זה בעצם חוסר ביטחון עצמי. עם הכיל זה עובר, תאמיני לי. גם בגיל 35 יש לי רגעים של הרגשה עילאית ורגעים של רגשי נחיתות וחולשה אפילו.
קבלי הכל באהבה.
אלו בעצם מחשבות שמתרוצצות לך בראש אך זה לא ה" אני" האמיתי שלך. העבודה שלנו היא להבין שזה לא אני. זה נסיונות וההפרדה שלהם ממני זה ניצחון גדול.
את תגדלי בעז"ה בעבודת השם ותרגישי אהבה לעצמך ולבורא שתביא איתה את החוזק הנפשי. חזקי ואמצי.
כבר כתבתי הכול דמיון, בסופו של יום כולם אותו דבר.mom


ממש כמו בשיר "בסוף כולם אותו דבר"צעיר מתנשא

שהוא במקרה ההמנון של הלהט"ב....

אאוץ'? זה ההמנון? אני חולה על השיר הזה...אני פה דברו!
כי "לאנשים חופשיים" יש יותר אפשרויות, זה בעניין קנאהחופשיה לנצח

בעניין בושה, זה את צריכה לבדוק מה יש בחינוך הדתי שגרם לך להרגיש לא טובה מספיק.

 

ולכל הדתיים יפי הנפש כאן שחושבים שהם המציאו את הגלגל וחשים רחמים על "חילונים" - אתם פשוט אנשים פאתטיים אם יש לכם זמן פנוי לרחם על אנשים חופשיים שתורמים לאנושות ולחברה. אתם משליכים עליהם את כל התסכולים והקנאה שיש לכם. אתם חיים בחברה דתית וחרדית, שמגיל צעיר תוקעת את האף שלה בחיים שלכם ושוטפת לכם את הראש. שכנעתם את עצמכם שבחברה החילונית אנשים מתעניים רק בבגדים ובשטויות וזה ממש קשקוש. כל המשפחה שלי עתירה באנשים שתורמים לחברה, רופאים, מהנדסים, עורכי דין, אנשי רוח. לכל אחד יש לפחות 2 תארים אקדמיים. יש לנו הרבה פרופסורים במשפחה ולאף אחד מהם אין זמן לחשוב על דתיים ועל חרדים או "לרחם עליכם". 

 

אתם מדברים על חפיפניקיות. תסתכלו על עצמכם וזה בכלל לא קשור ליראת שמיים. אתם באמת חושבים שאם יש אלוהים אז קשקוש כמו חציצה מעניין אותו? איזה שטויות תקעו לכם בראש. אתם משתייכים למגזרים שמאמינים שצריך להסליל אתכם. אתם מקבלים השכלה גרועה שמשאירה אתכם עניים. אתם לא תופסים שמה שנעשה למזרחים, אתם עושים את זה לעצמכם בהתנדבות?

 

תתחילו לקרוא אפלטון ואריסטו. לא פלא שאתם חושבים שהחילונים רק מתעסקים בבגדים. הרי זה כל מה שמעסיק אם כבר אתכם!!! כל היום צריך ללבוש את זה או את זה, בגלל "צניעות" וקשקושים אחרים. אתם מתלבשים בבגדים שמסמנים אתכם כחסידים, כחרדים מודרנים, כדתיים לאומים וכו', ואתם טוענים שחילונים שמים דגש על חיצוניות? אתם הגמלים שלא רואים את הדבשות שלהם. קיבלתם חיים חד פעמיים ומי שמבזבז אותם זה אתם, הדתיים והחרדים.

 

את יודעת פותחת שרשור יקרה, עכשיו אני מתחילה לרחם עליך... ועל כל הלוזרים שכתבו כאן נגד "החילונים". בלעדינו לא הייתה קמה כאן מדינה. כולכם הייתם בשטעטל ובגטו אם זה היה תלוי בכם. האינטרנט שבו אתם עכשיו כותבים לא היה קיים, אם לא היו "חילונים". אבל אתם עבדים ואתם לא רוצים להשתחרר.

אוי-כמה בורות,אתה מאמין שאלוקים ברא דברים סתם....יהיהטוב

אלוקים ברא עולם גדול ועמוק, בו שום דבר לא באמת "קשקוש", להרחבה אפשר להתחיל כאן:

משמעותה של ההלכה לחיינו?הרב יעקב אריאל הרב מדן הרבנית רחלי פרנקל

אתה צודק בבסיס אבל...אשכנזי פריווילג

דתי אמיתי תורם לחברה לא פחות מחילוני ואולי אפילו יותר. אנחנו חוקרים ועובדים ומתקנים את העולם לא פחות מכם, אנחנו עושים את זה בתור אידיאל ומתאמצים ושואפים לתיקון העולם לא רק חומרית אלא גם רוחנית. זה ההבדל העיקרי, לנו אכפת גם מהנפש של האדם והמוסריות שלו. אנחנו לא חיים מתוך אידיאל של חייה ותן לחיות, אנחנו שואפים לתיקון החברה ויותר חשוב לנו שאנשים יתנהגו טוב מאשר שיהיה להם טוב מבחינה גשמית.

ומה שאמרת בנוגע לפגאניות שבהלכה אני מסכים לגמרי. מקווה שהם יתעוררו.

לא הבנתי, אתה חושב שהלכות חציצה במקוה מיותרות??יהיהטוב

אני לא חושב שרבך הרב מיכאל אברהם תומך בזה...

אני לא בדיוק כמו הרבאשכנזי פריווילג
אני לא מאמין בסמכות חכמים והגמרא.
לא למדתי את ההלכות האלה אבל כן כנראה הרבה מזה לגמרי מיותר כמו כמעט בכל דבר.
שתהיה בריא אחי..עף על עצמו


איכסאביטולי
כמה שנאה יש בך. תנוחי. תנשמי עמוק. תתחילי לחשוב למה את כל כך שונאת אוכלוסיות שלמות. אין כאן דאגה למישהו שבעינייך אבוד. יש כאן שנאה בכמויות, זלזול, עלבונות על ימין ועל שמאל, התנשאות. ועוד נדמה לך שהמצאת את אריסטו.. ומתוך כל זה נדמה לך שמישהו כאן יקשיב לדבריך? לא. אנחנו עבדים לבורא עולם. את עבד לפרעה במלוא מובן המילה. ואכן יש לך פה רע.
תנסי להכיר בלי לפחד, לא נאכל אותך מבטיחה.
אני באמת מרחם על חילונים. בהצלחה לךעף על עצמו


1. לא צריך ללמוד הרבה היסטוריה כדי לדעת כמה הדתיים קידמו אתיחידי

המדע ואת הפילוסופיה. גם דתיים מתקופות פרימיטיביות, גם מוסלמים (את המתמטיקה למשל) וגם יהודים, ולעיתים ממש כערך דתי. 

 

2. די משעשע לראות את הבעלות שניכסת לחילונים על כל דבר מתקדם בעולם. על סמך מה? אין מהנדסות חרדיות? אין דתיים עורכי דין ורופאים? ובטח שאין דתיים אנשי רוח, כי רב, בין אם רב שעוסק בתורה ובין אם בפילוסופיה כללית, עד שלא קיבל אישור מהאקדמיה לא נחשב לעומת סטודנט שנה א' בפילוסופיה באו"פ. יש בזה אמת כלשהי? כדאי לבדוק. חוץ מזה, איזה אנשי רוח חילוניים רציניים יש היום? הפקולטות האלו מתות. המקומות היחידים בהם עדיין עוסקים אלפים בעניינים שברוח הם בתי המדרש שבישיבות.

 

3. אם יש מסורת על כך שחציצה מעניינת את אלוהים - אולי היא באמת מעניינת אותו? אסור לו לרצות בזה?

 

4. מי החילונים שקוראים היום אפלטון ואריסטו שבשמם ההטפה הזו? איזה חילוני ממוצע בוחן את המציאות בשכל ישר ולא מזלזל מראש בכל טענה שנשמעת מפי פילוסוף תאיסט?

 

5. הלבוש החילוני מעיד על חילוני שהוא כזה בדיוק כמו לבוש חרדי. מה ההבדל אם ככה?

 

6. בלעדי החילונות באמת לא הייתה קמה לנו מדינה ועוד כמה דברים מועילים לא היו באים לעולם (האמת שלא מעט), ועל כך בהחלט צריך להודות להוגי התנועה ולאנשיה עד היום.

 

7. ודאי שיש בעיות קשות ומושרשות בתרבות הדתית העולמית והיהודית בפרט, אבל האופן שבו הדברים נכתבו לא ישר במיוחד, בלשון המעטה.

חזק וברוך, בגלל שהיא נשמעה לי ילדה, לא טרחתי כמוך...עף על עצמו

צריך גם לציין לה, בנוגע לתרומה למדינה שהיא הזכירה - שצהל עצמו קבע שמוסדות הציבור הדתי הוא מקום ראשון בכל הנוגע לשליחת בחורים ליחדיות קרביות ולמסירות נפשם על המולדת,  -  באופן לא פורפורציונאלי בכלל לשיעור גודלם באוכלוסיה,

 

על מה את מדברת - את חייבת לדעת שהדתיים הם מלח הארץ (כמו שגם נתניהו אמר כמה פעמים) ומחנכים את תלמידיהם ובניהם למסירות נפש והקרבה עצומה למען המדינה, וכל ההצלחה הגדולה שלהם, נובעת דווקא בגלל שהם קשורים לתורה, אצל החילונים האהבה לציונות רופסת.. אצלנו היא לחם חם...

 

אני לא בא לומר שאין ציוניים וחיילים חילונים שמשקיעיים המון בצבא, אבל אין ספק שאנחנו לא נופלים מכם, ואדרבה עולים בהרבה הרבה, וזה נתונים של צה"ל עצמו כמפורסם לכל!!!, לא נתונים שלנו!!.

 

נ.ב - אין לי כלל עניין בתחרות, זה בכלל לא מעניין אותי כקליפת השום..., רק בגלל שאמרת דברים כל כך תלושים מהמציאות (אני נגעתי רק בדבר אחד, אבל כל דברייך שם , הם כאלה...), הוצרכתי להגיב.ץ

 

כל טוב לך, ושתדעי שאני מכבד מאוד מאוד חילונים!!, חבל שנגגרנו לשיח הזה.

אני נשמעתי לך ילדה? לא הבנתי 😐אני פה דברו!
זה לא היה כלפייך, אלאעף על עצמואחרונה

דיברתי כלפי @חופשיה לנצח 

 

בהצלחה

<>צעיר מתנשא

בקשר ל"האם מעניין את אלוהים"
נראה לך שמעניין את כוח המשיכה אם אני עובר בממש קצת את הגג? הרי יש לו עוד מלא דברים ויבשות למשוך למה שזה יעניין אותו??

נשיאת עיניים לציבור החילוניותו לא
אני חוזר בתשובה שחי בשכונה דתית-לאומית
אני אוהב ומכבד את הציבור הדתי-לאומי, חושב שהוא מורכב מיחידים מדהימים, אבל חולק עמוקות על השקפת העולם הציונית-דתית (שתי מילים סותרות).

אל תקחו את דבריי באופן מכליל,
אבל חלקים מסוימים בציבור הציוני דתי נושאים עיניהם אל עבר הציבור החילוני, כמרימי הנס והדגל, משיבי ציון, מנצחי המלחמות, גדולי ההיי-טק ושאר אתוסים ציוניים שמקבלים טוויסט מיתי מתוך הערבוב של הדת עם הציונות שכולה התנערות ממנה. והציבור החילוני? הוא נושא עיניו בערגה... אל הגויים.

להבנתי זאת המציאות המצערת שלא פלא שיוצרת נפילת רוח גדולה בחלק גדול מהדתיים-הלאומיים, וחיקוי דרכים שלא שייכים אצל יהודים וביהדות.
כן כולנו יהודים, וכולנו עם אחד, אבל על השקפה אפשר לחלוק, וההשקפה שהביאה איתה הציונות היא לא שיבה למקור אלא התנתקות ממנו.
וואו חזקאני פה דברו!
לא יודעת איזה "חלק גדול" של הציבור נגמה לך שאתה מכיראביטולי
אך בשמי, אחת מהציבור הדתי/חרדי/לא הגדרתי לעצמי, יכולה לומר שנושאת עיניי לאבא בשמיים. כמי שבילתה בסצינה החילונית, לא מתגעגעת לכלום ובדיוק כמו הציבור הדתי, לא כולם שם "היי סוסייטי"...
לא מבינה את ההכללות. לא כולם בציבור החילוני מוצלחים. ממש ממש לא.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך