בן שנתיים לא מדבר בכללדניאלה1500
לא מדברדניאלה1500
מבין הכל אבל לא אומר אפילו אבא או אמא רק די הוא אומר
ללכת לרופא אף אוזן גרוןיראת גאולה
משם להתקדם לבדיקת שמיעה.
אמא יקרה,לה' המלוכה
עבר עריכה על ידי לה' המלוכה בתאריך כ"ט בחשון תש"פ 21:22
אל תדאגי את עצמך לשווא.
כל ילד וההתפתחות שלו.
בסוף כולם מדברים, עד כדי מצב של להשתיק אותם קצת, שיהיו בריאים.

ילד בן שנתיים צריך לומר משהו כמו עשרה מילים.
אז הוא כן נכלל בקבוצה של התפתחות איטית, אבל זה ממש לא קובע כלום.

ישנם ילדים שצוברים, צוברים את כל האוצר המילים הקיים. ופתאום ביום אחד, באוטוסטראדה מוציאים הכללל החוצה. מדברים שוטף, כמו באופן ניסי!

כן כדאי להיות במעקב בטיפת חלב.
לאחיות שם יש את הכלים לאבחן אם יש מקום לדאגה או לא. הן תדענה להפנות אותך לאן שצריך, במידת הצורך.

והן שם מאודדד מחמירות ומלחיצות לפעמים לחינם, כי הן הולכות לפי הספר במדוייק. קחי זאת בחשבון.

* הכי חשוב לשים לב שהוא יוצר קשר עין.

במקביל תנסי לגרות אותו:
תדברי איתו הרבה, בשפה ברורה, לאט, בפה פתוח ותחלקי את המילים להברות.
תשאלי אותו שאלות קצרות, ותעני עליהם גם.
תספרי לו סיפורים קצרים עם ספר ותמונות מושכות את העין.

שוב, הוא כזה פצפון שיהיה בריא. תתפללי עליו. ואל תטרידי את עצמך יותר מדי, אני בטוחה בעזרת ה', שזה יסתדר.
יקרהשריקה

מה שכתבת על איך לדבר איתו - מצוין

 

אבל-

בגיל שנתיים ילד אמור להגיד הרבה יותר מ10 מילים!

מילים ראשונות (עד 10 מילים) אמורות להופיע סביב גיל שנה, ועד גיל שנה וחצי. עד גיל שנתיים אמורות להתווסף כבר הרבה מילים.

בגיל שנתיים ילד שלא אומר 50 מילים - אמור להתחיל לקבל טיפול.

ילדים יכולים להגיע בגיל הזה גם ל300 מילים.

 

כמובן שמילה ראשונה לא נחשבת למילה שלימה כמו שמבוגר אומר, אלא להפקה קבועה של רצף צלילים עבור משמעות מסוימת, למשל: צצי עבור מוצץ, בוק עבור בקבוק וכו'

 

 

אמנם יש ילדים שמתחילים לדבר מאוחר, אבל יש ילדים שזקוקים לטיפול מקצועי שיקדם אותם מאד,

וככל שההתערבות תתחיל מוקדם יותר - כך טוב יותר.

 

 

לפותחת-

כמה דברים:

1. תקבעי תור לאאג ותבקשי הפנייה לבדיקת שמיעה

2. תבדקי בקופת חולים שלך מה הפרוצורה לאבחון קלינאית תקשורת. תתחילי בהקדם, כי אלו תהליכים שלוקחים זמן,

ומקסימום אם יתקדם וישלים פערים - יגידו לך שאין צורך בטיפול.

3. תתלי דף על המקרר - ובמשך שבוע תכתבי כל  מילה שהוא אומר. שהכוונה כמו שכתבתי למעלה לכל רצף צלילים קבוע.

4. אם הוא אומר מילה - תרחיבי את מה שהוא אומר, למשל: כדור - כדור גדול, כדור אדום, לזרוק כדור. תספרי סיפורים חזרתיים שהוא יכול לנסות לנצטרף אלייך, למשל 'מעשה בחמישה בלונים' תעודדי אותו להצטרף אליך ב'בום טרח' זה חלק חזרתי.

 

 

בהצלחה יקרה!

 

 

 

 

(גילוי נאות: הכותבת קלינאית תקשרת)

 

 

 

50 מילים בגיל שנתיים? ואם לא אז להתחיל טיפול?לה' המלוכה
עבר עריכה על ידי לה' המלוכה בתאריך כ"ט בחשון תש"פ 22:04
עבר עריכה על ידי לה' המלוכה בתאריך כ"ט בחשון תש"פ 22:03
מחילה מכבודך, אבל שלא תדאגי אותה לשווא.

אני מכירה אישית אמהות לילדים, שבקושי דיברו בגיל שנתיים, ובגיל שלוש לא מפסיקים לדבר!!

מפאת כבודך העוסקת המלאכת קודש הזו, לא אכנס איתך לוויכוח, כי בטח את מבינה יותר ממני, אבל זה נשמע ממש מוגזם.

ואני גם אמא לכמה, כך שעברתי את זה כל זה, ב"ה. וזו בגדול הציפיה של טיפת חלב מהילד בגיל הזה. ואולי להרכיב כמה משפטים בודדים, בעלי שניים, שלושה מילים, משהו כזה.






בטיפת חלב מצפים ל10 מילים כבר בגיל שנה וחציבארץ אהבתי
ילד בן שנתיים שעוד לא אומר אבא ואמא זה בהחלט איחור.
יכול להיות שהוא יפתיע וישלים פתאום את הפער, אבל יכול להיות שבאמת יש לו קושי ואז ככל שיחכו יותר עם הטיפול הפער יגדל.
וגם ככה לוקח הרבה זמן ממתי שמתחילים בירור עד שבפועל מתחילים טיפול, אז חבל סתם לחכות. מקסימום יגיעו לאבחון עוד כמה חודשים ויגידו שאין צורך בטיפול...
אוקיי, הבנו שהוא באיחור.לה' המלוכה
אבל לצפות מילד שיגיע ל300 מילים, מה זה האוניברסיטה הפתוחה? מסכנים רק נולדו...

ואם אין אינם הוגים 50, אז לשלוח לטיפול?

לא מסתדר לי.

הכי טוב שתמשיך אצל טיפת החלב, הן עושות עבודתן נאמנה, ויותר.

הן תראנה לפי ההתפתחות הכללית: המוטורית, הקוגנטיבית, הגופנית, מה ואיך ניתן לעשות, או שאולי לא צריך לעשות עדיין כלום.

רק בשורות טובות.
אמא יקרה, שיגדל לך להיות, בן בריא בגוף ונפש, בחיים תקינים ומאושרים. 🌺

ו'שריקה' הקלינאית, תצליחי בתחום. תרווי נחת מכל ילד שהתפתח אצלך. יישר כוח!
יש הבדל גדול בין לא אומר אבא- אמא לבין 50 מילים....44444
50 מילים זה לא כ"כ הרבהשריקה

באמת לא התייחסתי לנשוא הצירופים כי הייתי קצת קצרה בזמן

בגיל שנתיים מצפים לפחות ל50 מילים ולפחות לצירופים של שתי מילים.

(למשל: עוד מים, הנה כדור וכו')

 

יש קשר הדוק בין כמות המילים ליכולת לצרף שתי מילים ביחד.

ילד עם 20 מילים כנראה לא יצרף,

ילד עם 50 מילים- כבר יוכל.

 

 

אין לי ענין להדאיג סתם,

אבל בעיני יותר חמור אמא שתהיה שאננה ולא תיקח את הילד שלה לאבחון- כשהוא צריך אבחון, ולכן הפערים ילכו ויגדלו.

עדיף לעבור אבחון ללא צורך - ושאיש מקצוע שראה את הילד (כן, אני לא חושבת ששאלה בפורום אינטרנטי יכולה לתת לי מידע מספק כדי לענות) יגיד שהכל בסדר,

 

לשאול בטיפת חלב - זה מצוין,

ואני בטוחה שיפנו אותה לטיפול.

אבל להגיד - אל תדאגי, הכל בסדר, הוא ישלים פערים - זה חסר אחריות. ואם בגלל זה היא תפנה לאבחון רק עוד שנה? ועד שתגיע לטיפול יעברו עוד כמה חודשים טובים?

זה בזבוז זמן יקר מאד.

 

 

מגיבה לךלה' המלוכה
א. האמא לא שאננה, עובדה ששואלת ומתעניינת.

ב. יש עוד אפשרויות שצריך, להתייחס אליהם לפני ששולחים לאיבחון אצל קלינאית תקשורת. בואי לא נשכח שזה רק פעוט הן שנתיים.
ואם באמת ילד באיחור כל כך גדול ובגיל בוגר מדי. תמיד יש רופאי התפתחות כמו קלינאית תיקשורת/ וריפוי ועיסוק/ טיפול רגשי טכו' שעובדים באופן עצמאי, אך עובדים עם קופות החולים, ויש השתתפות עצמית נמוכה מאוד. והתורים אצלם זמינים יופי. תוך שבוע אםשר להיכנס לטיפול.
קשה לי עם הלחץ הזה סביב הילדים. תמיד צריך לפקוח עין, ולהיות עם יד על הדופק. אבל במקביל, צריך לתת להם את היכולת להתפתח לבד בקצב שלהם, לפי היכולת שלהם.
ממש לא מדובר פה במקרה קיצון.

ג. כמו שאמרתי, טיפת חלב הרבה פעמים מקצינים את המציאות, ומחמירים את המצב כי הולכים אך ורק לפי הספר.

ד. לגבי חוסר האחריות.
לא אמרתי שלא תבדוק, שתהיה שאננה ויהיה בסדר!!!
אלא, שתהיה במעקב אצל טיפת חלב, ותעבוד איתו בבית, ושתתפלל עליו. וכן- שלא תדאג.
אם זו אמא טריה? הכל בהתחלה נראה מפחיד, חשוך ומשתק. לא יעזרו פה דאגה ולחץ.

הקב"ה לא משאיר אף אחד לבד.
ובסוף הכל מסתדר. בטח ובטח, פעוט שלא מדבר בגיל שנתיים. זה לא ילד בגיל 5. קצת פרופורציה.
בסוף כולם מדברים. והרבה.
כמה דבריםאור זורח
א. אם הילד לא צריך קלינאית לא יתנו לו. וגם אפשר לשאול באבחון אם אפשר לחכות עם זה. אבל עדיין שווה לבדוק, ולא כזה סיפור.
ב. זה שכולם מדברים בסוף זה נכון. השאלה איך הם מדברים. שפה זה לא רק לדבר. זה אוצר מילים זה יכולת להתבטא בצורה מסודרת, יכולת חשיבה וכו'. זה משפיע על הלמידה ועל החברה. ויש ילדים (גדולים..) עם קושי שפתי שאומנם מדברים אבל מאוד קשה להם בכל מני תחומים בגלל הקושי השפתי.
אין בעיה, לא חולקת. זה איחור התפתחותי ללא ספק.לה' המלוכה
אבל יש לקחת את הדברים בפרופורציה.
להתחיל דבר דבר. בשביל זה יש את טיפת חלב.
ישנם הרבה גורמים לעיכוב שפתי.
לא להסיק מסקנות, ולבנות מגדלים על האוויר
ולקפוץ לסוף.

פשוט, לשמוע שפעוט בן שנתיים, אמור לומר 300 מילים, ואם לא הוגה 50, צריך ללכת לטיפול, נשמע לי אובר מוגזם.



אחיות טיפת חלב הן רק לסינון בסיסיבארץ אהבתי
הן לא למדו באופן מורחב על התפתחות שפתחת של תינוקות. הן מצויינות בתור אחיות, ויש להן גם ידע על אבני דרך בהתפתחות ילדים, אבל רק ידע בסיסי בתור כלי סינון- מה שהן יודעות זה לבדוק אם יש 10 מילים בגיל שנה וחצי, ואם מתחילים צירופים בגיל שנתיים.
לקבל תשובה מקלינאית תקשורת שלמדה על התפתחות שפה במשך 4 שנים, זה הרבה יותר אמין מאשר מה שאומרת האחות בטיפת חלב.

ושריקה לא כתבה שצריך להגיע ל300 מילים, אלא שילדים בגיל הזה יכולים להגיע גם ל300 מילים, אבל כן מצפים ל50 מילים לפחות (שזה לא כל כך הרבה, ובהחלט בסיסי בשביל להתחיל צירופים שגם מצופים להתחיל בגיל הזה). ולא בהכרח שפעוט שלא אומר 50 מילים חייב טיפול, אבל הוא כן צריך אבחון אצל איש מקצוע שיוכל לראות אותו ישירות ולשים לב לכל הנתונים כדי לקבל החלטה אם להתחיל טיפול.

את צודקת שלא צריך להילחץ, ולא צריך לקחת את זה קשה, ורוב הסיכויים שהוא ישלים את הפער והכל יהיה בסדר, אבל כן צריך לבדוק מה קורה, כדי לא להפסיד זמן סתם.
היא כתבה *בהדגשה* שילד שאין לו 50 מילים אמור לקבל טיפוללה' המלוכה
ואני לא מזלזלת לרגע בידע ובעבודת קודש שלה. אך טיפת חלב הן המקום לקבל אינדיקציה להמשך הטיפול. הרבה פעמים זה נובע מסיבות אחרות.

שיהיה בהצלחה לכולם בעזרת השם.
נראה לי את ממש נסערתשריקה

ואני לא מצליחה להבין למה

 

ההדגשה שלי היא לא על כך שצריך 50 מילים,

ההדגשה שלי הייתה על כך ש10 מילים, כמו שכתבת, זה ממש ממש אבל ממש לא מספיק בגיל שנתיים.

זה מינימום בגיל שנה וחצי.מינימום.

(וכן, בגיל שנתיים צריך לפחות 50 מילים. לא חוזרת בי. רק לא ראיתי שהדגשתי את זה).

 

ההדגשה שלי היא על זה שאמא שהבן שלה אומר רק מילה אחת צריכה להתחיל בהקדם תהליך.

 

אני לא מבינה מה הכוונה מסיבות אחרות-

אני לא התייחסתי לשום סיבה.

ילד שלא מדבר - צריך טיפול שפתי.

 

 

ואולי ההסתכלות שלך על המקצוע הזה קצת שונה משלי, כי שאלת למעלה - למה לרוץ לקלינאית תקשורת, לא ישר קלינאית תקשורת - כאילו ילד שהולך לקלינאית תקשורת הוא ילד עם בעיות קשות וחמורות.

אז לא,

ילד עם איחור שפתי, אפילו קטן, הולך לקליאנית תקשורת, מקבל טיפול מקצועי,

בוודאי שההורה מקדם בבית - כמו שכתבת, אבל יחד עם הדרכה מקצועית, ועם התכוונננות למקומות שהוא הכי צריך בהם קידום - הוא יקבל שבוע שלם של חיזוק וקידום בבית, ובעז"ה יתקדם יותר.

 

לא מבינה מה כ"כ מקפיץ אותך בזה שילד יקבל טיפול.

 

 

 

 

 

וסתם אגב, זה באמת לא האישיו,

אבל את מגיעה ל50 מילים כ"כ בקלות:

שמות של אנשים: אבא, אמא, סבתא, סבא, שם הגננת, אחים - 10 אנשים בקלות

ש"ע מוכרים: שמיכה, כדור, בובה, בננה, במבה, מיטה, בקבוק, מוצץ, נעליים, וכו'

פעלים פשוטים: נפל, נגמר, נשבר, לאכול, לשתות, ללכת, תביא לי,

מילים חברתיות: הנה, עוד, כזה, די, 

מקומות: הביתה, גינה

חיות (כן, ילד בגיל שנתיים מזהה חיות. לומדים על זה בגן ורואים את זה ברחוב): כלב (גם האו האו נחשב מילה), חתול, ציפור

 

לא כתבתי 50, אבל הכיוון ברור. 

מדובר על ש"ע מוכרים מאד מאד, פעלים פשוטים, אנשים ומקומות

ילד בן שנתיים בהחלט מפיק את זה.

ויש ילדים שמגיעים גם ל300, לא כולם, אבל יש כאלה.

 

 

 

ומוסיפה עלייך לגבי המילים-טארקו
מילה יכולה להיות הברה אחת, כלומר מילה חלקית, אם הילד חוזר עליה בהקשר של המילה הספציפית.
למשל -מר בשביל נגמר זה מצוין
טה-אמבטיה
ועוד.
הילדים שלי בגיל שנתיים (ועוד לא מעט מבני הדודים)44444
בגיל שנה וחצי אמרו רק אבא- אמא.
ובגיל שנתיים ממש לא אמרו 50 מילים כמו שתיארת.
שמות- ממש לא. רק אבא-אמ- וסבא-סבתא.
פעלים- רק אחד- בואי וממש הסביבות שנתיים.
שמות עמם- צצי, מים/(בבוק ) ועוד כמה מילים בערך 10 אולי טיפל'ה יותר.
כקגע יש לי ילד בן שנתיים בדיוק.
היה בטיפת חלב השבוע ולא הפנו אותנו לשום מקום. ככה שזה כנראה בטווח הנורמה.
זה שטיפת חלב לא הפנו לא אומר שזה בטווח הנורמהאמונה19
עם כל הכבוד שיש לי לאחיות טיפת חלב שעושות עבודת קודש,
הן מוגבלות ביכולת שלהן לזהות האם הילד בטווח הנורמה (וזה גם לא מצופה מהן להיות פיזיתרפיסטיות, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, רופאות ותזונאיות יחד)
הן מנסות לבדוק ולהפנות לאבחון במידת הצורך,
אבל עדיין יש מספיק פעמים שהן שולחות ילדים לאבחון ואין צורך בטיפול, וכן הפוך- לא שולחות כאשר צריך לשלוח
ולכן אם אמא לא רגועה לגבי ההתפתחות של הילד שלה, אז מחילה, שלא תסמוך רק על טיפת חלב אלא תלך עם החששות שלה הלאה.
למה את כל כך נגד אבחון קלינאית?טארקו
אם היא תחשוב שאין צורך, תאמיני לי שיש מספיק עומס על המטפלים כדי שלא יקחו ילדים שלא צריכים.

זה לא הופך את הילד לבעיית, אפילו להפך-לגשר עכשיו בגיל שנתיים יכול לתת לו את הדחיפה שהוא זקוק לה במקום להצטרך גן מיוחד כי הוא לא מדבר בגיל 4...
בגיל שנתיים צריך להגיד משפטים דו-מיליים...רצה לאש
למה את כל כך מפחדת שהיא תדאג?ליכא
זה דבר טוב לדאוג לילד שלך.
באופן אישי פנינו לקלינאית בגיל שנה וחצי. הרבה חשבו שאנחנו מגזימים אבל בהחלט עלינו על קושי משמעותי וככל שמטפלים יותר מוקדם, אפשר לעזור הרבה יותר. היום הגישה היא לנסות לאבחן קשיים בשלבים מאוד מוקדמים ולא סתם לחכות שהדברים מסתדרים לבד. כי לפעמים זה לא מסתדר לבד וזה לא נכון שבסוף כולם מדברים.
עמלינו הם הבנים. איזה הורה לא דואג לילד שלו?לה' המלוכה
והיכן כתבתי לא לדאוג? יש לדאוג בצורה בריאה, ויש להכניס לחץ ופאניקה.

אין בעיה ללכת לקלינאית תקשורת, וגם גם חייב, כשצריך.

אבל יש לשלול סיבות נוספות קודם, לפני שהאמא מתחילה להתרוצץ לקלינאית לחינם.

ישנם עיכובים שפתיים הנובעים:

- סיבה נפוצה, שלילדים עם קשיי שמיעה או זיהומים ודלקות אוזניים חוזרות ונשנות, יש גם ליקויים שפתיים, זאת מכיוון שילדים שאינם שומעים את השפה מתקשים לתקשר עם הסביבה.

-כישורי השפה מושפעים מהפרעות קוגניטיביות שונות, כמו דיסלקציה וליקויי למידה אחרים.

- בעיות פסיכולוגיות יכולות לגרום לעיכוב שפתי, לדוגמה, הזנחה חמורה של הילד יכולה להשפיע על כישורי השפה והתקשורת שלו.

- בנים סובלים יותר מהעיכוב מאשר בנות.

-תינוקות שנולדו לפני הזמן, ותינוקות שנולדו במשקל נמוך מדי נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את ההפרעה.

- היסטוריה משפתית ( ביולוגי או גנטי),
של עיכוב שפתי מעלה את הסיכויים ללקות בה, וכך גם ילדים להורים עם מנת משכל נמוכה.
( אלה הגורמים שידועים לי לפחות, ייתכן ויש עוד).

ואחרי ששוללים את כל אלה, או שמטפלים במה שצריך, ועדיין, רופא משפחה או טיפת חלב, ממליצים על קלינאית תקשורת, זה בוודאי הצעד הנכון והחשוב לעשות. וכמה שיותר מהר.


אבל קלינאית תקשורת לא מטפלת רק בילד שיש לו עיכוב בלי שום גורבארץ אהבתי
גם אם העיכוב השפתי נובע מגורמים שונים כמו מה שציינת, עדיין הכתובת לטיפול היא הקלינאית תקשורת שתעזור להדביק את הפער, תתן הנחיה להורים איך להתנהל איתו בבית כדי לעזור לו ללמוד את השפה, וגם תפנה לגורמים נוספים אם צריך.
הדבר היחיד שבאמת חשוב לברר לפני פניה לקלינאית תקשורת זה בדיקת שמיעה, שכבר ציינו פה. את שאר הדברים הקלינאית עצמה תוכל לבקר באבחון (בהתפתחות הילד יש גם אפשרות לאבחון רחב יותר, משתתפים בו אנשי מקצוע נוספים חוץ מהקלינאית, אם בטפסים שמגישים בבקשה לאבחון עולה רושם שיש בכך צורך- רופא התפתחותי, פסיכולוג, מרפאה בעיסוק וכו')
פעמים רבות, לאחר שמטפלים בגורם, הילד מדביק פעריםלה' המלוכה
עבר עריכה על ידי לה' המלוכה בתאריך ב' בכסלו תש"פ 21:32
עבר עריכה על ידי לה' המלוכה בתאריך ב' בכסלו תש"פ 20:22
בצורה עצמאית, ומהירה להפליא. כמו בדיקת אוזניים, וטיפול בזיהום ודלקת.
ולעיתים בכלל לא צריך טיפול, אלא שהזמן יעשה את שלו. כמו עיכוב משפחתי, שזה גנטי.

ואם כבר, התפתחות הילד, הוא מסתעף לכל מיני רופאים חוץ מקלינאית תקשורת.

אבל הפואטנה הובנה, אני מאמינה. עייפתי מהנושא.
כל אחת שתעשה מה שהכי נכון לה ולילדייה, לפי ראות עינייה.
אין לילדים, מי שירגיש אותם כמו אמא שלהם...

רוב נחת.
הבעיה שתורים לבדיקות שמיעה ולקלינאית תקשורת לוקחים זמןיעל מהדרום
לק"י

לכן ממליצים לקבוע תור מעכשיו, ומקסימום אם המצב משתפר- מצויין, ומבטלים את התור.

זה לא שאם עוד חצי שנה הוא יישאר באותו מצב, יהיה לה תור מהיום למחר לטיפול (וגם לא לעוד שבוע. יותר סביר שזה ייקח כמה חודשים).

מקסימום הולכים לבדיקה ואומרים שהכל בסדר (זה לא טיפול פולשני או מזיק).
שתקבע, זה לא האישיו.לה' המלוכה
האישיו, זה הלחץ סביב הילד.
שבאם הילד אינו יודע 50 מילים , הוא צריך טיפול!
את יודעת מה זה יכול לעשות לאמא טריה, שהבן שלה בקושי מדבר?

המשפט הזה הוא גס מדי, בשביל פעוט בן שנתיים.
ההתפתחות של ילדים בגיל זה, מאוד משתנה, ויכול בפרק זמן קצר, להשתנות פלאים.

זה נשמע, כאילו אני נגד קלינאית תקשורת, חס וחלילה. ההיפך הוא הנכון.
אוי ואבוי להורים, שמזניחים את הצרכיים הבסיסיים של ילדיהם, לחיים בריאים ומתוקנים.
אנחנו ההורים חייבים להחזיר את הנשמות שהופקדו בידינו, בריאים ונפש ובגוף, אחרי 120! ה' ישמור אותם.

העניין הוא, שצריך להכניס יותר פרופורציות, ולהסתכל על מכלול הדברים, ולתת משקל לכל המרכיבים שיכולים לגרום לעיכוב בשפה.


מסכימה איתך שצריך פרופורציותיעל מהדרום
לק"י

רק לא הרגשתי שהלחיצו פה
לומר שילד שלא אומר 50 מילים בגיל שנתיים, צריך טיפוללה' המלוכה
עבר עריכה על ידי לה' המלוכה בתאריך ב' בכסלו תש"פ 23:54
ועוד בהגדשה,
זו לא הלחצה בעינייך? בעיני כן.
ובכלל תקראי את התגובה שלה אליי ותביני.


אבל עזבי, שחס וחלילה שזה, כבר לא יפגע בקלינאית היקרה.

האמת שפותחת השרשור לא הגיבה, אז אין לדעת אם נלחצה או לאיעל מהדרום
אם אני אומרת כן להיות במעקב בטיפת חלב, וכן לטפל בו בביתלה' המלוכה
רק המצלתי שלא לדאוג יותר מדי,
ומגיבים לי שזו חוסר אחריות מצידי לומר כך!
אז- זה נשמע שהילד צריך טיפול קלינאית, חד וחלק, ללא פשרות!!

בואי נאמר, שהיותר סיכויים, שלפעוט בן שנתיים, יש התפתחות איטית בשפה, נופל על אחד הגורמים שכתבתי לעיל, עובדה שלא ממהרים לשלוח בן שנתיים לקלינאית, אלא נותנים לזה זמן להבשיל מעצמו.

אלא אם כן, רואים שילד יש התפתחות כללית איטית, כמו קוגניציה,גופנית ואינטילגנציה נמוכים.
ומסיקים שילד גם בגיל מאוחר יותר, יהיו קשיים בקליטת השפה ובהבעתו.

ככה סתם, ישנם עוד דברים לטפל בהם לפני הקלינאית/ לשלול אותם.

ותאמיני לי, שטיפת חלב כל כך מחמירות, שאפשר לסמוך עליהן ועל שיקול דעתן בס"ד.
לפותחתשריקה

הוספה למה שכתבתי למעלה, אני רואה שפספסתי...

 

המטרה של רשימת המילים על המקרר - היא מעקב מדויק אחרי המילים של הילד.

לפעמים זה עוזר לגלות שבעצם יש לילד יותר מילים ממה שחשבנו וזה מרגיע.

 

דורש תשומת לב מלאה למשימה - להפקות שלו

50 מילים בגיל שנתיים????44444
אף אחד מילדי לא אמר כ"כ הרבה מילים בגיל שנתיים, גם בעלי וגם הרבה מבני הדודים שלהם.
בגעל 4.5 כבר אמרו לי שיש להם שפה עשירה יותר מהממוצע.
תמיד מוזר לי לראות ילדים בני שנתיים אומרים אפילו משפטים. זה קיים. בגיל שנתיים- שנתיים וחצי טווח הנורמה מאד גדול.
לפנות לרופאת ילדיםמעורב
ולבקש הפנייה להתפתחות הילד.
בלת"קרק טוב!
בשביל להגדיר ילד כ'לא מדבר בכלל' צריך שגם לא ישתמש בהברות. מה אני מתכוונת-
אם ילד קורא 'אה' לאוכל ו'בה' לבקבוק ו'בא' לאבא/כל אדם וכו' זה נחשב מילים. תינוק לא חייב לדבר בשפה שלנו דווקא, העיקר שהוא מתחיל לשיים (מלשון לתת שם) ולהגות הברות.


ולשאלתך-
בהנחה שאין בעיית נוזלים באוזנים (אף אוזן גרון יכול לבדוק בקלות)
ואין בעיית שמיעה (אפשר לנסות לקבוע תורים. לפחות באזורי התורים הם מעכשיו לעוד חצי שנה.. )

מה שעוזר ברמה הביתית הפשוטה (ואני לא אשת מקצוע, אז קחי בערבון מוגבל) זה:
לדבר הרבה עם הילד במילים פשוטות: 'קח כדור' ולא: 'ששון, קח את הכדור הירוק הזה'
להצביע על הדברים שאתם מדברים עליהם.
קולות של חיות- להגיד לילד.
קשר עין כשאתם מדברים איתו וחיתוך ברור עם השפתיים.
השמעת מוזיקה ושירים (אצל אחיי הקטנים עד קרוב לגיל 3 כמעט לא דיברו. התחלנו לשים להם קלטות עם שירי ילדים ואמא שלי טוענת שמאז התחילו לדבר פתאום בקצב)

אחותי גם לא דיברה עד גיל מאוחרעינבק
אבל אם את מרגישה שמשהו לא בסדר אז האינטואיציה האימהית הכי חשובה..
ואולי לגרום לו לדבר ולהקריא לו סיפורים
במקביל לבדיקת שמיעה, כדאי להתחיל תהליך בקופה לאבחון קלינאיתבארץ אהבתי
זה יכול לקחת זמן עד שיהיה לכן תור אז לא כדאי לחכות.
ובדיקת שמיעה בכל מקרה צריך לעשות לפני האבחון.
כמה שפות מדברים בבית?רפואה שלמה
אם יותר מאחת זה ההסבר
ואם רק אחת מה שחשוב זה שהוא מבין.
יש ילדים פרפקציוניסטים שמתחילים לדבר רק כשהם שולטים בשפה.
זה נכון שיש ילדים שמדברים רק ששולטים בשפהאור זורח
אבל גם הם אומרים מעט מילים. לפעמים זה נראה קצת אבל אם סופרים מגיעים להרבה. הבן שלי דיבר ממש מעט בגיל שנתיים ואז גילינו שיש לו נוזלים וירידה בשמיעה. שטיפלנו עשה ממש קפיצה. אם יש בעיה ממש חבל לפספס.
מילדים דו לשוניים מצפים להגיע לאותו מספר מיליםליכא
פשוט צריך לספור את כל המילים שאומר בשתי השפות (או יותר) שיודע.
לא נכון! דו לשוני פרפקציוניסט יש כללים אחריםרפואה שלמה
להתייעץ עם רופא ילדים.

מידיעה ברורה, זה דווקא כן נכוופסידונית
ובנושא הזה הייתי ממליצה להתייעץ עם קלינאית תקשורת דווקא
היום טוענים שזה לא מעכב דיבוריעל מהדרום
לקבוע תור לבדיקת שמיעה כבר עכשיוסגסו

לאחר מכן ללכת לרופא ילדים רגיל ולבקש הפניה לבדיקת שמיעה (אין שום צורך בא.א.ג)

לאחר הבדיקה למלא טפסים להתפתחות הילד ולבקש איבחון קלינאית תקשורת

אין צורך לדאוג. רוב הילדים שמאחרים בדיבור יהיו בסדר, אבל זה משהו שחייבים לבדוק כי זיהוי בעיה מוקדם מוביל לשיפור באיכות חיי הילד לכל החיים

אחי גם היה מבין הכל ולא דיברלטובה
ובגיל 3 אחרי חופשה התחיל לדבר הכל... אולי תעשו לו שינוי אווירה מקום אולי יעזור.
מסכימה ולא מסכימהשחר245

זה נכון שלא צריך להכנס להיסטריה אבל גם לא כדאי להיות שאננים.

יש הרבה ילדים שלא דיברו בגיל שנתיים ובגיל שלוש לא סגרו את הפה ויש גם הרבה כאלו שהיו צריכים טיפול.

מכירה מקרוב חברה שביתה לא דיברה בגיל 3 וחצי

בנתיים הם היו עשרה מפגשים אצל קלינאית והילדה מדברת כבר משפטים שלמים ב"ה.

 

ולעומת זאת בני המתוק הולך לקלינאית מגיל שנה וחצי עד עצם היום הזה (בן 7).

בגיל שנתייים תיקשר עם סימנים.

בגיל שלוש מילים ראשונות.

בגיל ארבע משפטים קצרים.

היום ברוך ה' מדבר הכול אך עדין לא לגמרי ברור.

וגם במקרה הזה ברור שהיינו צריכים ללכת לטיפול וכמה שיותר מוקדם...

 

לא חבל להתעכב עם זה ? ילד שלא מסוגל להביע את עצמו עלול להפוך למתוסכל ועצבני...

 

אז אין צורך להכנס להיסטריה ודאגה אך כן כדאי לעקוב ולטפל אם צריך.

 

בהצלחה !!

פרכל השביעין

פרגולה למטה

בלי לחץכתום כתום
הבת שלי לא אמרה כלום חוץ מ-אמא. לכולם ולכול דבר...
פתאום לקראת שנתיים פצחה בקשקשת -ישר משפט שלם ועוד של גדולים...." אהלן הנה אני..."
אז אם מבין מה שאת אומרת-כנראה גם שומע בלי בעיה, שחררי לחץ וזה יגיע
שמחה בשביל הבת שלךאמונה19

אבל עם כל הכבוד, ההורים החלט יכולים להתרשם מרמת ההבנה, אבל קצת קשה לדעת לבד אם הילד אכן מבין הכל

והאם ההבנה שלו תואמת גיל. בשביל זה צריך אבחון של קלינאית תקשורת.

וגם אם אכן ההבנה תואמת גיל, זה לא אומר שהשמיעה 100% תקינה. ליקוי קל בשמיעה יכול להשפיע על ההבעה/ההיגוי גן אם ההבנה תקינה.

לפותחת השרשור-

בגיל שנתיים, ילד שלא מדבר כלל, חשוב לפנות לבדיקת שמיעה ולאבחון של קלינאית תקשורת.

מכיוון שהתורים בשני התחומים ארוכים, ממליצה להתחיל את התהליך כבר עכשיו.

ממליצה לך עוד היום:

-להזמין תור לבדיקת שמיעה ולרופא א.א.ג.

-לגשת למשרד המרפאה ולבקש טפסים להתפתחות הילד

 

לאחר מילוי הטפסים לגשת לרופא הילדים, לבקש הפניה להתפתחות הילד, ולהגיש את ההפניה והטפסים למרפאה.  ברגע שמגישים את הטפסים נכנסים לתור לאבחון בהתפתחות הילד.

את ההפניה לבדיקת שמיעה עדיף לקבל מרופא א.א.ג. אבל אפשר גם מרופא הילדים

 

בהצלחה!

 

 

 

אני קלינאית תקשורת-פלאפל

יש כאן ערבוב של שתי תופעות שונות (למרות שיש דמיון בסימפטומים) מצד אנשים רבים פה בשרשור.

האחת נקראת LT- LATE TALKERS דהיינו ילדים מאחרים לדבר.

אלו ילדים עם רכישת שפה מאוחרת יחסית.

אותם ילדים שמספרים עליהם שבגיל שנתיים -שלוש לא אמרו מילה, ואח"כ לא הפסיקו לדבר.

הילדים הללו אמורים לסגור את הפערים עד סוף גיל הגן בלי התערבות טיפולית.

פשוט הדיבור מתחיל מאוחר.

לעומתם, ישנם ילדי SLI - ילדים עם לקות שפתית ראשונית. 

אלו ילדים עם קושי אמיתי מולד ברכישת שפה.

הם באמת מתקשים מאד ועלולים לצבור פערים ותסכולים.

כשילד כזה לא מטופל, הוא רק יצבור ויגדיל פערים ולא ידביק אותם.

אז איך יודעים להבדיל?

זו שאלת מליון הדולר, ולא תמיד גם אנשי המקצוע יכולים לדעת.

אבל אם האמא חוששת, אז מדוע לא ללכת לבדיקת שמיעה ולאבחון?

מאיפה הרתיעה?

ואם לילד יש חום שמדאיג אותך לא תלכי לרופא?

קופ"ח נותנים אפשרות לאבחון וטיפול, אז למה לא לטפל?

גם אם לא תקבלי טיפול, תוכלי לבקש הדרכה ועצות בשביל לקדם את הילד.

בכל מקרה, יהיה בהצלחה רבה!

בימינו יש כלים מקצועיים רבים ואנשי מקצוע מעולים.

ואי"ה הילד יהיה בסדר, בעזרת ה' - ובהשתדלותינו.

תגובה מעולהפסידוניתאחרונה
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך