אוקיי..נושא שנורא מציק לי...פתחוומתבגרת..

למה אנחנו היהודים צריכים להרגיש עליונות על הגויים ???

אולי בגלל זה הם כל כך שונאים אותנו ..

מי היה  אוהב את מי שמתנשא מעליו?

תחשבו שניה...

 

מי אמר שצריך להרגיש עליונות? עכשיו בגלות ודאי שלא!מוטי10


תמיד אומרים שאנחנו יותר והם יהיו משרתים שלנו בגאולהמתבגרת..


למה אנחנו יותר טובים מהם?מתבגרת..


עכשיו בגלות לא אבל באמת כשמשיח יבוא הם יהיו העבדים שלנומוטי10


היית שמח לשמוע את זה לדוגמא מדת אחרת...מתבגרת..

הם גם מאמינים בדת שלהם ..

מה אנחנו יותר טובים מהם?
 

את שואלת למה הדת היהודית צודקת?מוטי10


הערה חשובה, בהיסטוריה הגוים שנאו גם מתבוללים מבקש אמונה

כנראה השנאה היא על עצם זה שקיבלנו את התורה שהיא אמת. 

יש גוים בדיוק חכמים שהפוך - מתלהבים מיהודים ומאד נרגשים להתקרב אליהם ולמה שהם מייצגים. 

 

 

"להרגיש עליונות" זה לא לבטא עליונות.מי האיש? הח"ח!

יהודי צריך לחוש שהוא "תולעת ולא איש" (תהלים). העליונות היא תכלית מלמעלה שליהודי - ולצורך העניין שום ברייה חומרית - אין תפיסה בה כלל, "ולתתך עליון על כל הגוים" (דברים) זה הכרזה מלמעלה ולא שום איזו התייהרות או אפילו יומרא משלנו מלמטה. התכלית היא לדעת שמה שנדרש מהיהודי זה יותר מאשר מכל אחד אחר (ולא שמאחרים אין דרישות כמובן), אבל חלילה לחשוב שזה ניתן כדי לחוש עליון ובטח לא גאוותן. זה יהיה ההיפך מהתכלית שניתנה. כל החיפוש וכל החקירה וכל הדרישה וכל הלימוד זה כדי שנעשה את הדבר הגדול שמייצר את העליונות אך שלרגע חלילה לא נחוש גאווה על מתן התכלית הזו, רק שמחה בה ורק חדווה על הזכות שאין לה שיעור.

מי אמר שדווקא אנחנו צודקים ?מתבגרת..

אולי האיסלאם אמת

או הנצרות ואני ממש מאמינה באלוקים באמת שזה לא קשור אולי יש כמה דתות לא ידת..

 

זאת האכסיומה כאן.מי האיש? הח"ח!

אם אין אכסיומות אין שום טעם בכלל לדיון.
גם במתמטיקה ישנן אכסיומות שאף אחד לא עסוק ביומיום בירידה לתקפותן.
אני כבר לא נכנס להנחות קונטרוברסיאליות בהרבה, כגון סמכות חכמים, תקפות תורה שבעל פה המשנאית והתלמודית הבתר מקדשית, מנהגי ישראל וגבולות המנהגים והדינים.
אני בקושי נוגע בהקשר ההיסטורי והאמפירי של המקרא כקאנון וכמקור לשאלות רוחניות.
ואני גם לא נכנס למקומה של הדת בעולם מדעי מודרני (כגון מה לחוש כשמתעטפים בטלית שחורת פסים השכם בבוקר ומתעטרים בתפילין כנזר תפארה, ועשיתי זאת בתקופה מסוימת בחיים תחת ההבנה שמחוץ לקירות בית התפילה הדוממים, המקדש המעט, עמדה במלוא הדרה עיר נוכרית אדירה של מיליונים, מושלגת ומקושטת לפני אידיהם בדצמבר).

אולי... ואולי..יהודה224
גם האיסלאם וגם הנצרות אלו העתקות גסות של היהדות... וגם מלא סיפורים לא הגיוניים...
נקודה אחת מגלה לי לפחות את האמת. והיא זה שהיהדות דוחה גויים מלהתגייר והנצרות והאסלאם רק מחפשים להמיר דת לדתם... נקודה למחשבה👆
רבי יהודה הלוי כתבבן_אהוב
ש"ישראל באומות כ-לב באיברים" - למה הלב חש עליונות על היד? כי הוא עליון יותר.
אבל, וזה אבל גדול, בלי יד אי אפשר להתפתח כגוף. זה לא שאנחנו צריכים להתעלל בגוים כי אנחנו עליונים יותר אבל צריך להכיר בעליונות הזו וליצור הפרדה ברורה.
בדיוק היה לנו שיעור על זה עם הרב דרוקמן השבוע.
בקצרה, שונאים אותנו כי אנחנו מעוררים את המצפן המוסרי של העולם. רוצחים אותנו כי אנחנו מעלים על נס את הערך של "לא תרצח". זה בקצרה

מאיפה אתה בטוח ..מאיפה כולם יודעים למה הם שונאים אותנו??מתבגרת..


כי האמת היא כמו קוץ בעיניים של מי שמשקר...נפש חיה.
וכי הם פועלים מתוך שנאה בגלל שאין להם את המוסר שלנו.
לגוי אין נשמה
ליהודי יש
הנשמה היא חלק מאלוקים
ובגלל זה אנחנו זכינו בעיטור הזה, ואנחנו משמשים דוגמא לכל העולם ונושאים על נס את שם ה'.

וזה מאד מתקרב לנבואות שמוכיחות את זה
ואת ההערכה של הגויים אלינו
אפשר לראות במציאות


מי שהוא חלק מצבא
לא שואל למה הוא לא שייך לצד של האוייב....

ואידך זיל גמור.


תשמעי ותחקרי זה מצויין




ממליצה שיעורי הרב פיירמן ממכון מאיר
ביוטיוב.
בהצלחה!
וללמוד עם מישהו ספר הכוזרי אפשר משיעורי הרב שרקי . מאד יועיל לך.
אני אנסה לענות חזרה בשאלהבן_אהובאחרונה
נניח שיש כיתה שיש בה תלמיד מצטיין ומשקיען אחד שקוצר מאיות וכל השאר לא מצטיינים ולא משקיעים ומגרדים עובר במבחנים - את מסכימה שהתלמיד הזה יהיה שנוא?
למה? הוא עשה משהו רע?

אלא, שהוא מצביע על ההבדל בניהם, הקנאה היא שאוכלת אותם שהם לא משקיעים כמוהו ולא מתפתחים כמוהו, למרות שיש לנם אפשרות להיות כמוהו.
עם ישראל תמיד היה המצפן המוסרי בעולם ולכן רצו להשמיד אותו, לא נוח שיש תמיד הרגשה שיש מישהו שיותר טוב ממך וכל פעם שאתה מוותר לעצמך יש איזשהו קול פנימי שאוכל מבפנים.
אם תסתכלי טיפה ביומנים של הנאצים ימ"ש תראי שזו השאיפה שלהם: להשמיד את העם שמרים את דגל המוסר בעולם, הפ שאפו לחזור למציאות פראית, של "החזק שורד" (לכן הם השמידו את כל החלשים, הזקנים, החולים, הלא מושלמים..) כי אין מוסר!
עזרת לי עם העבודה בדיוק בנושא טנקסאחלה יום לכולם

אולי נתן לך לקרוא כשתהיה מוכנה...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך