ד"ת [לשבת ו -] לחיים! אח..
וואו.
אהלן לכוווולם.
מה שלומיכם?
 
 
הד"ת המתוק ההוא. אז , הנה הוא לכם -
משו ש - וואלה , אין , זה עקרון פשוט - קצר וענק בחיים.
 
 
מכירים את זה שאתם יושבים בבית כנסת בשבת וחושבים לעצמיכם -
"באמת אין אות מיותרת בתורה?! מה? לא היו יכולים לקצר קצת את כל "הטקסים" האלה??"
אז...
אם אתם מכירים , חבר'ה - תתכוננו.
השבת זה הולך לקרות. ו - לא סתם , אלא כבר בתחילת הפרשה...
 
וְהָיָה, כִּי-תָבוֹא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה; וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּ בָּהּ.  ב וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תָּבִיא מֵאַרְצְךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ--וְשַׂמְתָּ בַטֶּנֶא; וְהָלַכְתָּ, אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם.  ג וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֵן, אֲשֶׁר יִהְיֶה, בַּיָּמִים הָהֵם; וְאָמַרְתָּ אֵלָיו, הִגַּדְתִּי הַיּוֹם לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ, כִּי-בָאתִי אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֵינוּ לָתֶת לָנוּ.  ד וְלָקַח הַכֹּהֵן הַטֶּנֶא, מִיָּדֶךָ; וְהִנִּיחוֹ--לִפְנֵי, מִזְבַּח יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.  ה וְעָנִיתָ וְאָמַרְתָּ לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי, וַיֵּרֶד מִצְרַיְמָה, וַיָּגָר שָׁם בִּמְתֵי מְעָט; וַיְהִי-שָׁם, לְגוֹי גָּדוֹל עָצוּם וָרָב.  ו וַיָּרֵעוּ אֹתָנוּ הַמִּצְרִים, וַיְעַנּוּנוּ; וַיִּתְּנוּ עָלֵינוּ, עֲבֹדָה קָשָׁה.  ז וַנִּצְעַק, אֶל-יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ; וַיִּשְׁמַע יְהוָה אֶת-קֹלֵנוּ, וַיַּרְא אֶת-עָנְיֵנוּ וְאֶת-עֲמָלֵנוּ וְאֶת-לַחֲצֵנוּ.  ח וַיּוֹצִאֵנוּ יְהוָה, מִמִּצְרַיִם, בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה, וּבְמֹרָא גָּדֹל--וּבְאֹתוֹת, וּבְמֹפְתִים.  ט וַיְבִאֵנוּ, אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה; וַיִּתֶּן-לָנוּ אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת, אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ.  י וְעַתָּה, הִנֵּה הֵבֵאתִי אֶת-רֵאשִׁית פְּרִי הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר-נָתַתָּה לִּי, יְהוָה; וְהִנַּחְתּוֹ, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, וְהִשְׁתַּחֲוִיתָ, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.  יא וְשָׂמַחְתָּ בְכָל-הַטּוֹב, אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--וּלְבֵיתֶךָ:  אַתָּה, וְהַלֵּוִי, וְהַגֵּר, אֲשֶׁר בְּקִרְבֶּךָ.
 
 
רואים את כל זה ^^ ? לא , אל תקראו את זה עכשיו.
11 פסוקים בענין. מחר , שאתם קוראים את הפרשה , תקראו מה כתוב שם.
בנתיים - האמינו לי - כתוב שם - "הסטוריה" , "גאוגרפיה" , אולי גם שיעור "דרמה"... ו -
אני יושב , ו - לא מבין. בשביל מה??...
אז , כמובן , ישר בא רש"י ומסביר לי. וכך דבריו:
"ואמרת אליו - שאינך כפוי טובה".
 
רגע , אתם מבינים מזה?! כל הפסוקים ההאלה שהודגשו למעלה , הם באו לומר ש...
אני לא כפוי טובה?? לא הבנתי , אישית - בשביל להראות שאני לא "כפוי טובה" הייתי כותב בתורה רק - "ואמרת , תודה ה'" ו - אולי מוסיף גם - "בזכותך הכל סבבה"...
אבל...מלהיות כפוי טובה ועד לפתוח לי בשיעור....היסטוריה?!? לא הלכתם קצת רחוק?
וואו , מה קורה פה??
 
 
אלא , בואו נשים לב - וזה מסתדר כמו בגד לגוף. ממש , במדויק -
"תודה" , זה לא הכרת הטוב. אדם יכול לומר הרבה פעמים "תודה" , ו...הוא אפילו לא שם לב מה באמת הטובה שעשו לו. זה נובע אצלו מהרגל. להגיד "תודה" כי - "אני מנומס"...זו - לא תודה אמיתית. כזה אדם , בהחלט יכול להיות כפוי טובה...
באה התורה ומלמדת אותנו - להגיד תודה באמת - זה להכיר בטובה. כן , תעשה סקירה הסטורית , תכיר בטובה שה' עשה לך. תבין ש - זו באמת טובה. כל ההסטוריה עד היום - תכיר בזה. בלי זה , לא היית...
האא...רוצה גם להגיד את המילה "תודה"? הנה , אחרי שהכרת בטובה - תגיד - "תודה" = "ועתה , הנה הבאתי את ראשית פרי האדמה אני נתת לי ה'"...
אבל , זה , ה - תודה עכשיו , תבוא ותנבע רק מהכרת הטובה שהכרת לפני אמירת התודה.
ממילא , מובן מדהים מדוע פותחים לנו בשיעור הסטוריה...משום ש - שיעור ההסטוריה (כן כן , בואו נעריך...) , הוא הכרת הטוב. ו - הכרת הטוב חייבת להיות קודמת לאמירת התודה. כי כך ורק כך - זו אמירת תודה אמיתית. זו אמירת תודה בכל הכוונה. לכן , רק אחרי שמכירים בטוב - "וירעו אותנו המצרים ויעננו" וכו' - רק אז אפשר לומר בפירוש - "ה' , תודה. באמת"...
 
ווואו. ו - עכשיו רק עוד משו קטן שתפתחו אותו לבד ע"פ העקרון שאמרנו -
שימו לב למדרש הבא:
לאה תפסה פלך הודיה, ועמדו הימנה בעלי הודיה.
יהודה
(בראשית לח) ויכר יהודה ויאמר צדקה ממני.
דוד אמר (תהלים קלח) הודו לה' כי טוב.
דניאל אמר (דניאל ב) לך אלהא אבהתי מהודא ומשבח אנה.
 
אז - דניאל ודוד - מובן מה כאן ה - "בעלי הודאה" - הם מודים לה'. אבל...
יהודה?! הוא מודה בחטא , מה כאן ההודאה ש - "ירש" מלאה??
אלא , אם נגיד שבאדם שאומר תודה באמת , יש גם הכרת הטוב - ממילא , יהודה - שיודע לומר תודה שהרי "אמו" לאה -
"תפסה פלך הודיה" - יש בו גם את הכוח של ה...הכרה...בטובה ו - בחטא. מכח זה נובע התודה האמיתית. ו - אם יש תודה אמיתית - אז , בהכרח גם יש...
תמשיכו. ע"פ העיקרון שאמרנו...
 
 
וואי. זה פשוט א-ד-יר.
זה פשוט נכנס בי ואמר לי - "וואלה. אמת".
אז...מחר בקריאת התורה , אנחנו נרדם?!
 
אין לי שום מילה להוסיף על כזו מתיקות.
רק , לסיים בברכה -
יהי רצון שנזכה בעז"ה כל עם ישראל להכיר במעשינו - ומתוך כך , להכיר טובה לחבר ולהגיד לו "תודה" , באמת ו -
כך , בעמ"י , "איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק".
 
 
["קפיץ קפוץ" - מי שיכול , בבקשה. שגם אחרים יוכלו להנות...]
 
 
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל.
שבת מלא אור ושמחה.
א-מ-ן



פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך