בעניין הקורונהאניוהוא
איתא בהנחיותא דמשרד הבריאות למניעת התפשטות הקורונה שאדם שנחשף לאדם שאיתגלי דדבק בו האי נגיפא, בעי למיכנס לבידודא לי'ד יום.
ונראה שלמדו זה מהסגר המצורע דאי לא פחת הנגע, אינו טהור אלא לאחר תרי שבועי בהסגרא.
והכא דאכתי לא מגלי סימנא דמחלתא לית לן למידע אי פשה או כהה ולכן מספקא קא מסגרינן ליה לתרי שבועי.
אלא דיש לברר בגדרי האי חשיפתא לחולה. שאמרו שחובת בידודא היא אכל מאן דהווה במחציתיה שיעור רביעית השעה במרחק ד' אמות.
ראשית יש לעיין האם ד' אמות שאמרו הן ואלכסונן או דילמא בעיגולא. ובשורש העניין יש לחקור האם יש לדמות האי מילתא לדיני עירובין בגדרי מקומו של אדם, דאז אית ליה אלכסונא, או דילמא יש לדמות זה להלכ' הרחקה מהטינוף בהלכ' תפילה.
אך נראה פשוט דאי דינו נלמד מהרחקה בתפילה דהתם בעינן ד'א ממקום שיכלה הריח באית ליה עיקר, וא'כ הכא הווה ליה למימר דבעינן ד'א ממקום שיכלה הוירוס דהא נמי אית ליה עיקר, דהאדם הנושאו הוא עיקרו.
ואם תמצי לומר דמשום דלית ליה ריח כלל אמרו רק ד'א, הווה ליה למימר דאי הויא מחוץ לד'א אכתי צריך שלא יהא רואהו כמו דאמרינן התם.
אלא ודאי הוא מגדרי מקומו של אדם ולכן פשוט דיהבינן להו אלכסונן.
אלא דקשה הרי קיי'ל דכלי שני לא מבשל והאי איניש הויא כלי שני ומדוע גזרו עליהו להכנס לבידודא.
ונראה דמשום הכי בעינן דיהא במחיצתו רביעית השעה בהאי זמנא נהיה יד ארוכה דכלי ראשון וכמה דאמרינן במצקת דשהתה במרק שאין לה דין כלי שני.
אך האי מילתא קשיא לן בקושתא מאי בעי למיעבד להאי דעמד ביותר מד'א מהחולה, אך באמצע היה אדם נוסף שעמד בתוך ד'א לזה וד'א לזה. משום הדבקה בחיבורין ודאי ליכא למיחש אלא היכא דנגעו ההדדי.
אלא דיש לעיין אי האי איניש דממוצע ביניהו הויא בעל בשר בעינן למיחש לפיעפוע דבדבר שמן דבכה'ג אמרינן דהאיסור מפעפע בכולו. ואף דגם איסור מפעפע הוי בנגיעה, דילמא אוירא הויא חיבור לעניין פיעפוע אף דאינו חיבור לעניין מגע. או דילמא נאמר דהויא האי איניש ככלי שלישי, ואף אי נימא דהוי 'יד ארוכה דיד ארוכה דכלי ראשון' אכתי דילמא ליכא למיחש ביה דהוא נ'ט בר נ'ט, ועכ'פ למאן דסבר דבתרי נ'ט ניקלש נגיפו א"כ הכא נמי לית ביה חשש הדבקה כלל.
ויש לדחות דהכא הוא איסורא ולא אמרינן ביה נ'ט בר נ'ט דלא קליש טעמיה. ואף את"ל נגיפא אינו איסורא, הכא דמיירי בסכנתא, דחמירא מאיסורא, כל שכן דאית לן להחמיר ביה. וצריך (חיסון) [עיון] גדול ואכמ'ל.
והנלע"ד כתבתי.

מקורות
רמב"ם הלכ' טומאת צרעת פ"ח ה"ב.
או"ח ס' שצו סעיף א.
או"ח ס' עט סעיף א.
יו"ד ס' קה סעיף ב וכן מבואר באו"ח ס' שיח סעיף ט.
משנ"ב שם ס"ק פז.
כעין דברי הרמב"ם בהלכ' טומאת מת פ"ה ה"ב ועי' בכס"מ שם.
יו"ד ס' קה סעיף ה.
ועי' שם ברמ"א דכתב דאין אנו בקיאין בגדר שמן, וכל דאינו כחוש ודאי חיישינן לפיעפוע.
זוהי דעת השו"ע ביו"ד ס' צה סעיפים א-ב, ועי' ברמ"א שם דמחמיר בתרי נט


עוד תיוגאניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך ז' באדר תש"פ 09:58
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך ז' באדר תש"פ 09:57
@ארץ השוקולד
>@רק בשמחה.


https://www.inn.co.il/Forum/User/158094
ואיך שכחתיאניוהוא
סברות יפות, אך יש להשיבארץ השוקולד
לכאורה ראוי לדמות את שיעור הרבע שעה לשיעור של אדם וכליו הנכנס לבית המנוגע, שם צריך לשהות כדי אכילת פרס. (ויש לומר שמכיוון ומדובר במחלה הקרויה על שם בירה הנעשית משעורה, משום כך השיעור כאן בכדי אכילת פרס שעורין ולא חיטין ואכמ"ל.)
וכן ביחס לד אמות, אף כאן באתי להעיר למעכ"ת שיש לבחון את דיני טומאת ביאה של מצורע, שמדובר ברשותו ולכן בכלל הד אמות יש חשש וממילא אתי שפיר כדברי כבודו שדין ד אמות בא מדין רשותו של אדם
יישר כח!אניוהוא
ברוך תהיהארץ השוקולד
קשיא לי טובא בדברי כת"ר - היכי מדמי דיבוק נגיף לבישול?asd100

והא אין הנגיף מתבשל בגופו של אדם שהרי אין טמפרטורתו מגעת לכדי יד סולדת?? ואף כשמתחמם מחמת חולי רע זה אינו מגיע לכדי יד סולדת.

אלא אי מדמינן ליה להאי קורונה איכא לדמי להא דאמרינן בפרק קי"ט בדיני נגעים בענייני ביינישים וההרחקות המחוייבות מהם,דאמרינן התם שהמדבק בצק טמא לבצק טהור אין נטמאים אלא בשיש כביצה ביניהם. ועל פיד דברים אלו - הנחיותייהו דמשרד הבריאות לא יובנו כלל כלל - נהי דהנוגע יבודד - אך מדוע הנמצא בטווחו של החולה יזדקק לשהות בביתו כאחד הפסילים בבית הבובות המיותם מאז שיש קורונה בעולם??\

 

ונבוכותי בזה מאוד, ואם יוכל כת"ר לסייעני בדבר ולהושיעני מבור מצולות זה - יבורך מפי עליון 

פשוט שהוא כדיני בישולאניוהוא
דהרי בית השחיטה רותח הוא. והחיידק נבדק ע'י משטח גרון שהוא בית השחיטה.
והא אין אדם נעשה ברווז!!asd100

וקיימא לן דחום שהיד שסולדת בו - חום בית שחיטתו דברווז הוא! ואיך יעלה על הדעת לעשות האדם כברווז, וזה לא עלה על לב מאן דהוא מעולם.

אם זה נראה כמו ברווז והולך כמו ברווז עושה קולות של ברווזאניוהוא
כנראה זה ברווז.


וכשהנביא אומר 'ותעשה אדם כדגי הים' זה הגיוני?
מקובלנו מגדול הדור שליט"א ש"אז הוא ברווז"ארץ השוקולד
ולא רק כנראה.

דבריך אינם נהירים לי והם בפני כמעיין חתוםasd100

היכא אשכחינן ליה לאיניש דמיחזי כברווז ואזל כברווז ועביד קָלֵי דברווז דתימא דברווז הוא?

 

וכשהנביא אומר 'ותעשה אדם כדגי הים' זה הגיוני כי הכוונה היא שמכשפתם של עמי(אל) ותמי תעשה אדם כדגי הים וזה פשוט לכל בר דעת שהיא יכולה לעשות אדם כדגי הים כמ"ש "כל המדגג מעלה עליו הכתוב כאילו הצילם לעמיאל ולתמי מבית האיסורים."

אני ראיתי כמה בעלי שפשפות דאזלי הברווזים וצווחי כברווזיאניוהוא
ומה עוד דר' יוחנן אמר שדומות לו בנות ישראל כקאקי חיוורי - דהיינו ברווזים לבנים. עיי'ש.
ולכן ראוי לדמות לדיני מצורע ואז אתי שפירארץ השוקולד
כי אז מדמים לדיני טומאת ביאה במצורע.
וכן מובן מה טעם יש בבידוד
אבל אין רשותו של אדם נחשבת כביתasd100

שאם תאמר כן - נמצאת ארץ ישראל מלאה בתים לא חוקיים, ודבר זה אי אפשר לאמרו שהרי קיימא לן ד"אין הממלכתי בונה בית לא חוקים" וידוע הדבר שממלכתי טובא איתנהו בארעא דישראל ובמיוחד בהר חומה!!

ביאת מצורע לא מחייבת ביתארץ השוקולדאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך