והתוצאות 🥳🥳🥳 - נסיונות פעילים
אהמ. |מיואש|
קושיא גדולה לי במה נבחרתי לו לא הגשתי מועמדות ואף לא הצבעתי לעצמי, אבל נסגור חשבונות עם מי שכן אחרי פורים, והרי אין חידוש בכך שיש קושיא, זאת רק מצטרפת היא לקושיות רבות אחרות על חג הפורים, דהרי דבר ידוע הוא שקושיות רבות על חג זה דעת"ל עלינו לטובה, הרי סיפור המגילה כולו אינו רצוף הגיון, ומלא בסתירות (הא סתרי תורה) ואף שם ד' לא בו, וע"כ לכאורה ניתן לטעון שלא חלו על המגילה איסורי התורה. ודבר זה יבאר מדוע נהרגו בני המן, שאם המן חטא מה להם והרי לא יומתו אבות על בנים וגו'.
ויש שירצו לומר שחטאו, א-לא שוודאי שלא עשו כן, שאם תימא דיעצו לאבי'הן הרי שוייזתא לא בעל מוח י'הודי הי'ה ולא למד בקוריאה, אזי יש להוציאו, ואם תימא דהשתתפו בכסף שנתן המן לאחשוורוש הרי שדלפון לא יכל לעשות זאת. א-לא יש לומר שמאחר והיו גויים ונפגעו ע"י י'הודים משמע היו כולם חכמים כולם נבונים כולם יודעים את הכסף כולן, וע"כ ניתלו עימו. וכן יש לראות מבקשת שמעון ולוי למול את שכם, ומשמשון שלקח ערלות הפלישתים ולא רק מאה כפי שנצטווה, שי'הודי פחות מאתיים פחות אין הכי נמי למנהג הגויים, אך לו הי'ה מותיר מאה פלישתים הרוגים בשדה ותיהום עליו הארץ.
וכן יש לראות זאת מכך שיש י'הודים החוזרים ושנים "להשמיד להרג ולאבד את כל חיל עם ומדינה הצרים אותם" פעם עם ו' ופעם בלי, אך ודאי שהמן חפץ לה(ו)רגם בכל מידה שהיא, ואילו הי'הודים מתחילים להתלבט על הריגת צריקהם מה ואיך ומה יגידו.
וכן יש לטעון כך משום לא ילבש, דנחלקת הגמרא אם זנבה וקרנה של אשת המלך היכן היו, דחד אמר קרן בראשה וזנב בגבה וחד אמר קרן בראשה, ועכ"ד וצ"ע.
דלכאורה נאמר לא ילבש איש כלי אשה ולא תלבש אשה כלי גבר, ואיך יכול ד' ליצור לה כך. א-לא דמתוך דבשר חמורים בשרם ניתן לטעון שאין שוני רב וזנבה מקומו קבוע מראש. א-לא ניתן לטעון שלא פסקנו כך להלכה והרי עכ"פ (אף) הקרן מהי.
א-לא יש לטעון כי בניגוד לבגדי גברים ונשים שניתן להורידם וכגון שנהגו להוריד למנחה של פורים ולשים למנחה של יו"כ (חלילה) אם אילו נבראים בידי שמיים אין לו שליטה לאדם וממילא פטור. ויש לעיין בדורנו שמורידים זנבות לאנשים הנולדים איתם וכיוצ"ב ודו"ק.
ויש לנפק"מ לו יוכל אדם המחופש וזנב קבע לו בתחפושתו להצטרף לזימון. ויש לדון דלכאורה לא נראה שאם כן יצטרך, דהרי חי'ה לבושה לא מצטרפת לזימון. וצ"ע מה שבמקרה שיש בידו תנ"ך או ספר תורה, וכן אם מצטרפין כנשים, ואכמ"ל.
וכן יש לדון מדוע לא קיים אחשוורוש בה מחזיר גרושתו אם לא הרגה, שמא אך גרשה חסרת כל ועני חשוב כמת. ויש הגורסים כי מכיוון שלבש בגדי כה"ג ושויא אנפשי'ה חתיכה דאיסור נאסרה עליו וצ"ע.
אבל לפני כן, ברצינות, מי הגיש אותי? |מפטש|
(סביר להניח שזאת היתה טעות)

