אולי אני אהיה דתייה לאומית?בוגרת קטנה

בינתיים אין לי מגזר

 

 

למה צריך מגזר?

ומה זה אומר להיות חרד'ל \דתל' תורני?

 

 

לא צריך מגזרחדשכאן
זה יכול להקל להגדיר לעצמנו ולאחרים מה אנחנו. עוזר לנו להתנהל.
בלי קשר למגזר הספציפי, חשוב להכיר את הדעות והרעיונות שמאחורי המגזרים. בשבילך, שתדעי באלו ערכים את מאמינה ומה חשוב לך בחיים.

חרדי לאומי זה אולי יותר "דתי" מדתי תורני⁦🤷🏻‍♂️⁩
נראה לי שההבדל בין דת"ל תורני לחרדל הוא לא בקיום מצוותזאטוט

אלא בהשקפה. וכמובן שא"א להגדיר במדויק כי זה מושג שנוצר מעצמו.

לא צריך 'מגזר', צריך לדעת מה חשוב לך בתחומי הכלל והפרטהסטורי
הרבה פעמים העובדה שיש לאנשים הרבה משותף בתחום הזה, מגדירה אותם כ'מגזר'.
הא, ומה מגדיר את המגזר החרד'ל? והתדל' תורני?בוגרת קטנה


הציבור הדת"ל מגווןברגוע

חרד"לים או דת"ל תורניים (אותו דבר) אלה פשוט כינויים למי שמקפיד יותר על שמירת תורה ומצוות.

כמו שאצל החרדים יש את החרדים הרגילים ויש "חרדים מודרניים".

אני חוזר וטוען שזה הפוךהסטורי
לא בחרתי 'מגזר', הייתי שמח גם להיפטר מהתייוג הזה. מציאותית, התורה שלמדתי, מביאה אותי לשלוח את ילדי למוסדות מסויימים, להיות קשור לתלמידי חכמים מסויימים ולפעול למען ערכים מסויימים.
בתור פרט פחות צריךמבשר שלום
אבל כחלק מקבוצה צריך קהילה של בית כנסת,מוסדות לימוד שונים לילדים,הצבעה בבחירות.
חוץ מזה אני חושב שאם טדם יודע שהוא חלק ממשהו יותר גדול-זה משמח,נותן רוגע פנימי וממלא תשוקה פנימית.
אהמבוגרת קטנה

אף פעם לא הייתי חלק מקהילה, אף פעם לא הייתי שייכת לשומקום

 

בכל חג אנחנו הולכים לבית כנסת אחר, פעם חרדי, פעם ספרדי, פעם שכנזי , פעם שמחת תורה בברסלב בשמואל הנביא ופעם אצל הרב קוק

 

אתה מבין?

אני בכלל בעד חינוך ביתי ולא באמת אכפת לי מפוליטיקה

 

 

אז אולי באמת זה לא כזה הכרחי

 

האמת היא שאני גם לא יודעת איך זה להיות חלק ממשהו, בגלל זה אני שואלת, סתם מנסה להבין, אולי זה משתלם

מה זה חינוך ביתי?מבשר שלום
עד איזה גיל הם ישארו בבית?
נראה, כשהם יגדלו, גיל 6 כבר נחשובבוגרת קטנה


גיל 6 זה בדיוק הזמן ש"חייבים להחליט"44444
יש לזה השלכה על בחירת ביה"ס.
זה לא אומר כלוםימ''ל

העיקר שיהיו לך סנדלים.

וגרבייםחדשכאן
זה כבר שייך להגדרה של תת-מגזר ימ''ל

 

חושף שיניים 

 

דתי לאומיחדשכאן
תורני!!
גם בחורף? בוגרת קטנה


אפשראיכה

אבל את יכולה גם בלנסטון.

 

בן ישי וגזית גם הולך.

 

הא, נס, יש לי בלנדסטוןבוגרת קטנה
עבר עריכה על ידי בוגרת קטנה בתאריך כ"ט בניסן תש"פ 20:36


זה אומר לחגוג ביום העצמאות אבל להתעצבן כשמפנים אותך בוז
עגבניות!!!
לגמרי🙂חדשכאן
ד"ל זו השקפה מורכבת. לא שחור ולבן.
כל כך מורכבת שאף אחד לא מבין אותה לגמרי בוז
יאללה עגבניות!

סתם סתם
אני במצב רוח לוחמני
מובן כמוחדשכאן
להשתתף בבחירות ולא להדליק משואה🙂
מורכב..

וסליחה על הניצלוש
יש הבדל.בוז
זה טקס שממומן על ידי הממשלה. הממשלה גם מממנת את מצעד הגאווה. אתה משתתף בו?

כמו שאמרתי.. מורכב🙂חדשכאן
אבל באמת לא רוצה לנצלש.. המשכתי שם..
גם מוסדות החינוך של חב"ד ממומנים ע"י הממשלה...הסטורי
ולפחות היסודי גם נחשב ממ"ד44444
המציאות מורכבתהסטורי
מה לעשות...
קצת אור וחושך משמשים בעירבוביה...הודעה


הגיוני סך הכלמבשר שלום
רצית שנחגוג כשמפנים אותנו?
לא בוז
אז למה שנזרוק עגבניות?מבשר שלום
כדי להכין שקשוקהבוז
ניצלוש זה שרשור מאד רציניבוגרת קטנה


יש המון רצינות בבדיחות שלי.בוז
לא צריך מגזרחופשיה לנפשי
הבחירות של האדם בחיים "ממגזרות" אותומישהו כל שהוא
בהחלט לא חייבים להגדיר את עצמנו השייכים למגזר כזה או אחר
אבל
בסוף בבחירות שנעשה בחיים זה יקרה לבד
איפה אני הולך ללמוד ובנה אני עובד? איך אני מתלבש? איפה לגור? ליד מי? לאיזה בתי כנסת הולכים? מי החברים שלי? לאיזה בתי ספר הילדים הולכים?

ברור שיש אנשים מגדריים יותר שכל התשובות שלהם אומרות דבר אחד ויש אנשים פחות שבחלק מהדברים הם כך ובחלק אחרת אבל בסוף כל בחירה של אדם מגלה משהו ממי שהוא....

אני לא צריך את המגזר הוא פשוט אני...
אני משתדלת לשמור מצוות בגדולחופשיה לנפשי
וזהו
למשל החתימה שלך...מישהו כל שהוא
אומרת שאת פחות חרדית
כי חרדים לא מצטטים אריק אינשטיין ועוד איזה משהו בסינית....

כל פעולה של אדם מגדירה אותו השאלה היא רק כמה...
מי שרואה אותך ברחוב חושב שאת? חרדית ד"ל או חילונית?
נכוןחופשיה לנפשי
אבל זה לא אומר הרבה חוץ מזה וזה קוריאנית אגב, לא סינית.

לגבי מי שרואה אותי-חילונית כנראה שלא, זה עוד אף פעם לא חשבו שאני.
אבל החלוקה היא כזו-לרוב דתיים ישימו לב לצבע השיער הלא סטנדרטי שלי וחילונים לאורך החצאית.
חוץ מזה שאני לא מגדירה את עצמי לפי מה שאנשים חושבים זו לא דרך חכמה לחיות בה.
אני פשוט אנימישהו כל שהוא
אבל הדברים שאני עושה מגדירים אותי לבד...
אם אני למדתי בישיבה של דתיים לאומיים ולובש בגדים של דתיים לאומיים ואומר הלל ביום העצמאות אז אני דתי לאומי....
אני לא עושה את כל זה כי אני רוצה להיות שייך אלא כי זה נכון בעיני.
את כתבת את החתימה כי את אהבת אותה וצבעת את השער כי זה יפה בעיניך וזה מיד הגדיר אותך כלא חרדית ....


אגב את המילה הראשונה הגוגל לא מצליח לתרגם...מה זה?
אפילו שלמדתי בבית ספר חרדי ולעתים קרובות אני מזדהה איתם?חופשיה לנפשי
בכל מקרה-אני דתייה וסלאמת אם אתה מתעקש.

למילה הראשונה אין תרגום מילולי ספציפי, היא באה כמילת עידוד.
תנסי לגלות מאיזה שבט מבני ישראל אתחסדי הים
מגזר מועיל לשידוכים ולמוסדותכי בשמחה תצאו.
וגם זה אולי.
בשביל להיות דתי לאומי לא צריך כלום,
וזה גם לא אומר כ"כ הרבה.

מרוב מגוון כבר איבדו כמעט כל ייחודיות,
וכמעט על כל הגדרה יש שיתווכחו או יגידו:
'אבל ***** לא כזה, מה הוא לא חלק מה'ציבור שלנו'?
הדרך המושלמת לברוח מעיסוק במגזריותאריק מהדרום

היא להתחתן.

או למצוא משהו אחר לעסוק בו.

שזה אותו הדבר בעצם.

פה בדיוק הבעיהבוגרת קטנה

עם מי להתחתן?

 

אני לא יכולה להתחתן עם חרדי רגיל שטוב לו בדרך שלו, או דת'ל רגיל שלא מוכן לצאת עם מישהי שהיא לא בדיוק בדיוק כמוהו, כן, אני לא ממש עסוקה בזה כל היום אבל קצת

כן, האמת היא שזה סתם פרט שוליבוגרת קטנה

צריך להתאים מהרבה בחינות אחרות, ויש דברים הרבה יותר חשובים שצריך שיהיה בבעל.

כן יש מגזר כזה. הוא כ"כ גדול שנהיו בה כבר תתי מגזרים.....44444
מגזריות זה חלק מהאנושות.
זה קיים בכל חברה.
אני לא יודע מה זה חרדי רגילאריק מהדרום

אני לא חושב גם שיש הרבה כאלה, ואת גם לא חייבת להתחתן עם מישיהו שהוא בדיוק כמוך, בעיקר חשוב שתהיה תקשורת, הערכה הדדית, גב כלכלי ומשיכה אחת לשניה ולהפך.

 

ואת גם יכולה לנסות למצוא עיסוק אחר בלי קשר לחתונה, המגדריות לא באמת חשובה אם לא מתעסקים בה.

תודה, ויש לי עיסוקים אחרים, ברצינות..בוגרת קטנה


יש המון בחורים שלא מוגדריםבת 30
כל אחד והענין שלו בחיים.
מתוכם את.תצטרכי רק אחד
ואח"כ צריך לבחור מוסד לילדים....44444
בכלל לא חייבה-מיוחד

זה מה שאני חושב

 

הא, מעולה, אז לא צריךבוגרת קטנה


איזה יופי שמקשיבים ליה-מיוחד


בוגרת קטנה

כשאתה אומר לאנשים מה שהם רוצים לשמוע...

 

סביר להניח שהם יקשיבו

מעריך מאוד את החיפוש והשאלותארץ השוקולד
פעם (לפני 3-4 שנים פה) כתבתי על הבדלי גישות בין המגזרים ושאלות חשובות בנושא.

לא צריך, אבל זה נח.

אולי בהזדמנות. אכתוב, אבל כעת אני עייף ועסוק מכדי להרחיב
מעניין מאודונסי
השאלות שלך מעוררות אותי למחשבה.

1, למה או האם, צריך מגזר.
2, מה זה אומר המגזרים שציינת.
3נושא שעלה:חתונה.

1, בני אדם הם יצורים חברתיים שזקוקים לקהילה שלהם. משום מה, גם יש להם נטיה לחשוב שככל שיותר אנשים יסכימו איתם-אז הם יותר צודקים. (אגב, זה לא נכון, זה יותריעזור להם להגשים את הערכים אבל לא מוכיח את הצדק).
בנוסף:
אנו נוטים להכניס דברים למסגרות. זה עוזר לנו להבין את העולם. לכן אנו נוטים לשייך אנשים לקבוצות, ובגדים זו דרך נוחה לעניין.

2, מה זה אומר להיות חרד"ל או דתי לאומי תורני. רוב האנשים שהכרתי ציינו בכך שילובים של הזהות הדתית והלאומית. יש שם היתוך בין המושגים הללו ברמה זו או אחרת.
כלומר, רואים ערכים דתיים במדינה וערכים לאומיים בדת.

התוספת "תורני" או הדיוק "חרדי לאומי" באים להדגיש מחויבות גדולה לתורה.

אני אישית לא אוהבת את המושגים משום שהם בעיני ההתמגזרות של ההתמגזרות. לא צריך להתבדל על כל שוני.
הייתי מעדיפה שהמושג 'ישראלי' יכלול בתוכו את כל הדיעות ואת כל השבטים.
אבל לא נורא. יש אנשים שצריכים את ההתמגזרות והכל בסדר.

3, חתונה.
או הו. לא אכחיש, זה אחד הנושאים הלא פשוטים תמיד.
במיוחד לאנשים שנמצאים על הגבולות. אבל היי, את זו את. ולא ניתן לברוח מדרך ההסתכלות שלנו על העולם על ידי חתונה.
ניתן לדייק אותה על ידי מידות.

לסיכום: הייתי שואלת אותך מי היא הקהילה שלך. (לא דווקא של בית כנסת). היכן את מרגישה שייכת.
תודה על התגובהבוגרת קטנה

אין לי ממש קהילה

 

יש כמה 

 

 

מגזר זה מונח מפלג אבל כן חשוב שיהיה לאדם עמדהadvfb

השקפת עולם - 

איך את מתייחס למדינה? איך את מתייחסת לראשיה החילונים ממשקפיים דתיות?

יאללה יום העצמאות..

וואו מזדהה ממששלהבת י-ה
עבר עריכה על ידי שלהבת י-ה בתאריך ל' בניסן תש"פ 11:51

ממש מתחבר להתלבטויות שלך, היו לי לא מעט התלבטויות בנושא.(בכללי לא מחבב את כל הקטלוגים האלה)
אני גם הולך לבתי כנסת מגוונים ולא מתסכל על המגזריות, שומע ונכנס לשיעורים מכל מיני רבנים ועוד.
כרגע אני מגדיר את עצמי דתי לאומי תורני אבל באמת רק כי אני חייב לרשום משהו בכרטיס היכרות.
בפועל אני חושב שמה שחשוב זה היראת שמיים,קיום המצוות והחיבור לקב"ה.
זה גם מה שאני מחפש בבחורה כשאני יוצא איתה כי לדעתי זה העיקר. (ופחות חשוב ההשתייכות המגזרית,המקצוע,מראה חיצוני וכו')

צריך הגדרות!עמית בונן

הכי חשוב זה היראת שמיים- המחויבות להלכה, ללא שום פשרות. זה ברור. ואגב על זה כל המגזרים מסכימים! [כמעט.. לא דיברתי על חילונים, דתלשי''ם או דתיים לייט.. הם לא מהווים צד בדיון.]  מכאן כבר יש דרכים בעבודת ה' שאת צריכה לבדוק את נכונותן וכן אם את מתחברת אליהן [בתנאי שנכונות..] לדוג' כלל ישראל לא רואים בעיה בחסידות וכיום כל המגזרים מקבלים ממנה. לעומת זאת לגבי היחס למדינה יש מח' בין גדולי ישראל מהצד החרדי והדת''ל. שם צריך לברר, לגבש דעה בלי קשר אם מתחברים. 

אם לומר הלל ביום העצמאות ומה תהיה ההשקפה שלך לגבי המדינה זה יכול להיות קריטי יש השקפות שמובילות לטעויות קשות. יש חשיבות להשתייכות למגזר מסוים שתואם את דעותייך מפני שאת צריכה לברר מה נכון מהי גישת התורה לכל מיני דברים בחיים שיהיו להם השלכות לכל תחום בחיים שלך. איך יראה החינוך בבית וכ'ו זה קריטי גם לשידוכין. אם יהיה פער גדול מידי ויהיו חילוקי דעות בנושאים קריטיים יהיה לך קשה לחנך למה שאת מאמינה בו. היחס לתרבות המערבית. יש בזה מח' בין מגזרים. 

לסיכום אם את רוצה לכוון לרצון ה' את צריכה לברר את ההשקפה שלך. ההשקפות השונות מייצרות מגזרים שונים, ציבורים עם לפחות מכנה משותף מהותי אחד. משם זה כבר ניואנסים..

 

כתבתי כאן על היתרון שבהשתייכות למגזר מצד ההגדרה העצמית שהיא נותנת לך ולא להווי החברתי שנותנת. [שגם זה חשוב בפ''ע ואכמ''ל] 

 

אמנם אסייג שזה לא אומר שאפשר לתייג ולשים סטיגמה על מגזרים כמו הציבור החרדי או הדת''ל. לדוג' כל חרדי גונב את המדינה וכ'ו גם לשון הרע על ציבור שלם בעמ''י וגם לא נכון בשטח. [אגב זו הסיבה שהיום יש טרנד כזה להיות נטול הגדרות והשתייכות מגזרית. אני בא להגיד שזה נובע ממקום אמיתי אך הפיתרון לא נכון. אפשר וצריך להשתייך [תודעתית לפחות] למגזר שאת מאמינה בדרכו ובכל זאת לא להדביק תוויות על עצמך או על אנשים ממגזרים אחרים.]

 

אגב, הציבור החרד''ל/דת''ל תורני זה אותו מגזר. 

 

בהצלחה.

הצורך בהגדרות ע"פ דברייך הוא נטו בהשקפהadvfb

מגזר זה בהרכח דבר חברתי והוא לא קשור בהכרח להשקפה.

מעבר להשקפה - ישנה מנטליות חרדית ויש מנטליות דתית לאומית. יש קשר בין המנטליות להשקפה אבל הם שני דברים שונים גם אם אחד נובע מתוך השני. קחי לדוגמא יהודי שגדל בציבור החרדי כמו יהודה משי זהב (יו"ר ארגון 'זקא') שהוא ציוני בכל רמ"ח אבריו אבל הוא גדל בציבור החרדי ולשם הוא משתייך.

 

הצורך בהגדרות הוא ביחס שלי לתופעת הקורות בעולם.

מה היחס שלי לתרבות המשתנה בעולם?

מה היחס שלי לציונות? עד כמה היא דבר מרכזי ביהדות?

 

אבל היחס שלי לדברים הללו, שהוא חשוב מאוד, הוא עדיין לא אומר שום דבר עלי. אני תמיד נשאר אני. כל המשחקים הללו של אנשים שהם חייבים להגדיר את עצמם הם עוברים לשאלה 'מה זה אומר עלי?' שהיא בכלל לא רלוונטי. תגדיר אותי חארדי, תגדיר אותי אבטיח. מה זה משנה? העיקר שאני מברר את דעות שאני מאמין בהם. הגדרות בחברה יוצרות חילוקים מיותרים. עוד מעט נגדיר שמי שעולה להר הבית ומי שלא עולה להר הביתת הם שני מגזרים, זה שטויות.

לא יודע אם אני חולק על דבריך אבל בהחלט חשוב לסייג את הצורך בהגדרות. שישאר בשכל ובלב האישי ולא יפלג אותנו חברתית, אין בזה שום טעם.

נכון, אתה צודק!בוגרת קטנה


מסכים אתך לגמרי גבר! אנו לא חולקיםעמית בונן


לקח לי כמה שניות לקלוט את השם שלך חחחהודעה
זה היה אולי נכון פעם, היום זה לא כל כך נכוןאנוניקי

בס"ד

יש כאלו בהשקפה דתית לאומית של אתחלתא דגאולה, ונמצאים בתת מגזר החרדי, ויש כאלו שהם אפילו לא יודעים שהם חרדים בכל רמ"ח איבריהם, אבל למעשה הם מתנהלים ממש כך. ולהבדיל יש חרדים שלא יודעים שהם ציונים דתיים, אבל מתנהגים כך ממש. ויתירה מזאת, אני גם חולק על כך שקיים קשר בין ההשקפה כיצד לראות את הדברים בעולם מבחינה דתית, לאיך להתנהל בהם.

ולכן היום להגיד למישהו בתפר שיש לו השקפה חרדית זה לא נכון. יש כל כך הרבה תתי מגזרים וחילוקים דקים שהגבולות מטשטשים. אני מניח שגם ה@בוגרת קטנה שכאן היא יודעת שהיא לא דתית לאומית ב100% והיא גם לא חרדית ב100%, אבל העניין הוא שאם ככה לפי דבריך אין לה מקום. כי זה או פה או שם. אבל זה לחלוטין לא נכון.

 

 

נכון, באמת אין לי מקוםבוגרת קטנה


לא יש לך מקוםאנוניקי

בס"ד

כאן איתנו בפורום

אבל את צודקת חייבים למצוא מקום לאנשים שהם א-מקומיים (זה קצת אבסורדי) והשאלה כיצד לבנות מגזר מאנשים שמתכחשים למושג מגזר...

יש לך רעיון? 

לי יש, אבל זה על חשבון מגזרים אחרים... (להרוס להם את המגזריות פטיש, וככה שלכולם לא יהיה מגזר נקים לנו מגזר משלנו - האי מגזריים) 

אבל אנשים כאלה אוהבים להיות חופשייםבוגרת קטנה


חופשי זה ביחס למצבים קוקנרטייםאנוניקי

בס"ד

אבל כשלא יהיו מגזרים, אז גם אם תהיי הכי חופשייה בעולם, תוכלי לעבור אולי דירות, אבל לא תוכלי באמת לעבור מגזר (אם לא תחליטי שאת דתייה לאומית או חרדית, ותהיי הראשונה בכך..).

כך שלא באמת תוכלי לממש זאת. ולכן עדיין מצאתי לך אפשרות ל"מקום".

קצת סדרבינייש פתוח

אם את שוללת לחלוטין את הרעיון של בעל אברך כאשר גם פרנסה וגם גידול הרבה ילדים הוא עלייך, או את הרעיון שרב מגדיר כמה ילדים יהיו לך (כנראה הרבה) או את הרעיון לשלוח את הילדים לבתי ספר שמעודדים חינוך באורח חיים כזה שגם שולל שירות בצבא/ציון יום העצמאות  (מה גם שהם יתחתנו רק דרך שדכנים שיבדקו בציציות של הבני דודים), 

ומצד שני את מוכנה/מעדיפה לצאת עם בחור בוגר ישיבה תיכונית וישיבת הסדר (שמו הסתם ירצה שילידיו ימשיכו בדרכו), לכי בדרך הזאת. (כמובן שאם את בסדר עם הפסקה הראשונה הראשונה לכי על זה)

קחי בחשבון שיש ציבור חרדי שאצלו בהמון מקרים כל המצוין לעיל בפסקה העליונה בא באותה חבילה, לכן נוצרו המגדרים האלה. זאת הגישה שלי ולכן אני בוחר בדרך השניה אבל אין לי בעייה לגור בבני ברק וללמוד דף יומי/לשמוע שיעורי תורה עם חרידים.

אם את מזדהה עם הרבה מהדברים שיש בציבור החרידי ולא מוכנה להתפשר עליהם אפשר לקיים אורח חיים דומה ואת הילדים לשלוח לבית ספר מעורב מבחינת חינוך ומבחינת בוגרים שחלקם הולכים לישיבות חרידיות וחלקם הולכים לישיבות הסדר

..בוגרת קטנה

לא, אני לא רוצה להיות חרדית

למה כל כך קשה לאנשים להבין זאת?אנוניקי

הם חיים באיזה קונספציה מוזרה לחלוטין. 

 

באמת קשה לאנשים להבין את זהבוגרת קטנה

את צנועה, אין לך סמארטפון, לא עשית שירות לאומי ולא בגדת באלוקים, אז את חרדית

 

לא , אני לא

 

כן, את כן

 

וויכוח נדוש ומעצבן...

אז את קווניקית!מישהו כל שהוא
סתם...
בגדת באלוקים? מה הכוונה?בינייש פתוח


לא בגדתי באף אחד, הי!בוגרת קטנה

הכוונה היא שזה לא היה מהלך דרמטי זה ששיניתי את המגזר שלי, ואני מקיימת מצוות כמו תמיד, באדיקות, זה שאני עוברת לא מגדירה את עצמי זה לא בגלל שירדתי בדת או משבו כזה, אפילו להיפך, הבנת?

קצת בלאגןהסטורי
יש לא מעט חרדים עובדים וגם לא מעט אברכים ציונים בכל ישותם. באף מגזר רב לא מחליט כמה ילדים יהיו למישהי, שומרי תורה ומצוות, בין אם הם ציונים ובין אם לא - הוּלכים בשאלות הללו לפי ההלכה והגוונים בין הפוסקים בשאלות הללו כמעט לא תלויים בשאלת הציונות של הפוסק. (חפפנים מכל המגזרים לא מתעניינים בדעת התורה בנושא, נכון שתחת המטריה הגדולה של הציבור הדתי לאומי, יש יותר שבאופן מוצהר שומרים שבת כשרות וכד' - אך לא מתנהלים לפי ההלכה בכל חייהם, אך לא נראה שזה החיפוש שלה).
אפילו שאלת הצבא כבר לא חותכת באופן מובהק, כאשר יש יותר ויותר חרדים, שהולכים לצבא משיקולים פרגמטיים.
נכון שיש יותר ויותר אברכים שעובדיםבינייש פתוח
אבל עדיין האשה לוקחת תפקיד יותר משמעותי בפרנסה. וחבר שלי מהיכרות אישית אמר לי שיש קהילות של חרידים שהרב מחליט כמה ילדים יש למשפחה (בלי להיכנס לפרטים איך זה עובד) ומי שהתגייס לצהל משיקולים פרגמטיים/כלכלים לא יתנגד לשלוח את ילדיו (וסביר שאף יעודד או יעשה זאת גם אם בלית ברירה בשביל לא לפגוע בשידוך של קרובי המשפחה) לבית ספר ששולל שירות צבאי ואת יום העצמאות
אולי יש קהילות ספציפיות מאודהסטורי
מידיעה ברורה ממש, ברוב מוחלט של הציבור החרדי, הרב ממש לא מחליט כמה ילדים יהיו למשפחה.

יש סוגיא של מתי מותר למנוע הריון ובאלו אמצעים - זה נמצא גם אצל רבני הציבור הדתי לאומי. בלא מעט מהמחלוקות, הרבה רבנים בציבור הדתי לאומי - מחמירים מהרבה רבנים בציבור החרדי.

גם לגבי אברכים - יש גם אברכים ציונים מאוד, שהאשה במסירות לוקחת עליה חלק גדול מעול הפרנסה. (נכון שלא מציגים את זה כדגם האידיאלי היחיד).
מגזר זה סתם מכניס לשבלונה מסויימתמבקש אמונה

לדוגמא אני אישית כמעט בכל מגזר (דגש על מגזר - לא תורה של רב מסויים) מוצא משהו שאני לא מסכים איתו..

אז למה לשייך את עצמי ולוותר על האמת? 

 

לדעתי עדיף שתגידי במפורט מה הן דעותייך ולפי זה תמצאי מישהו שחושב כמוך או קרוב לזה..

כן, הכי טובבוגרת קטנה


מבקש אמונה

אגב, החתימה שלך...

אבל אם תעשי זאת מה יהיה עם כל הבחורים שנמצאים במצב שלך אנוניקי

בס"ד

לא יודע אם זה שיקול הכי נכון, אבל זה היה אגואיסטי למידיי בשבילי לכתוב זאת

הבחירות שאעשה לא משפיעות על כל עמ'יבוגרת קטנה


פעם אמר לי חבר במצב דומההסטורי
שסביב חיפוש אשתו, הוא גילה שבאפור יש אין סוף גוונים עקרוניים...
לא צריך בכלל.אלון מצוי

אני אישית חושב כך, מגזר זו המצאה די מציקה, שמפלגת וקורעת את העם, במיוחד כשהתקשורת האיומה משתמשת במונחים האלה.

 

אבל בהחלט ראוי לשים לב שישנם ציבורים בעם ישראל שהולכים בדרך מסוימת ולצידם עוד אחת כזו ועוד אחת ועוד אחת וכו'.

אפשר לומר שישנה שיטה ודרך חיים שבה הולכים הרבה "חרדים", וישנה שיטה דומה שבה הולכים הרבה "דתיים לאומיים".

 

אני פעם שמעתי על המושג הזה "חרדי לאומי" ועל המושג "דתי לאומי תורני", זה לפעמים מעלה גיחוך, וכשרואים את שניהם ביחד, זה ממש מדליק נורת שאלה תמהה ביותר מה לכל הרוחות ההבדל בין 'דתי לאומי' ל'דתי לאומי תורני' ל'חרדי לאומי'. אין לי תשובה, ומבחינתי (לרוב המוחלט) מי שינסה לענות לי על זה די יומרני ומן הסתם אוהב פילוסופיה.

 

שמירת מצוות והלכה, חובות האיברים וחובות הלבבות, זה העיקר. 

יפה אמרתבוגרת קטנה


לא, אני חושב שיש הרבה שאוהבים פילוסופיה אבל לא אוהבים הגדרותאנוניקי

מהסוגים הללו!!!! חיוך גדול

אפ אפ אפ..כי בשמחה תצאו.
כשל לוגי!

הוא טען שהמגדירים אוהבים פילוסופיה,
ולא שאוהבי הפילוסופיה יגדירו.

בלי קשר, מניח שלרוב חובבי הפילוסופיה יש יותר מה לעשות מלתייג אנשים למגזרים.
צודק, אבל מאידך עד כמה שידוע לי זה לחלוטין לא קשור.אנוניקי

נראלי שאני אפילו לא מכיר אחד שאוהב פילוסופיה ואוהב להגדיר. אבל אני חושב שאני מכיר רבים מידיי שאוהבים להגדיר ואינם אוהבים פילוסופיה. 

זה שאתה לא יודעאוי טאטע!
לא אומר ש(רוב) מי שכן אומר שטויות
זה פשוט אנשים שיותר נמצאים וחיים שם
ולכן שמים לב להבדלים יותר דקים, ככל שאתה יותר קרוב אתה רואה יותר את הפרטים הקטנים, מרחוק הכל נראה בכללי אותו דבר

סתם לא אהבתי את הזלזול... אם באמת מעניין אותך מוזמן לשאול
אתה רואה צורך עקרוני בהגדרת מגזרים?advfb

זה כזה חשוב לדעת שיש 'חרדי לאומי' ו'דתי לאומי תורני' וכולי?

באמת אני לא מיבן מה קריטי בזה. אשמח אם תסביר

זה לא צורך עקרוני...אוי טאטע!
זה פשוט יותר יעיל
לכל אחד יש את ההעדפות שלו ועל מה הוא פוסל
ואם לשני השקפה דתית או רמה דתית שונה הוא רוצה לדעת את זה ולשקול, ובצורה כמה שיותר מדוייקת

וכמו שכתבתי בתגובה הקודמת בסוף, עיקר מה שהפריע לי זה הזלזול שהשתמע מדבריו, גם אם אין לזה שום צורך או נפק"מ, בפועל יש אנשים שיודעים מה הההדל בין חרד"ל לתורני לאומי, ולומר שכל מי שאומר שהוא יודע הוא יומרני ופילוסוף זה זלזול
מה ההבדל?ה-מיוחד


לדעתי זה כן.אלון מצוי

מי אלה האנשים שיותר חיים ונמצאים שם? אני גם מהם, גם אתה, וגם כל אחד פה.

מה עושה את ההבדל?

אל תשכח שיש לך חרדי לאומי - דתי לאומי תורני - דתי לאומי קלאסי - דתיי התפר - דתי לאומי לייטי - דתי לאומי ליברלי וכו'. אני באמת מנסה להבין לפי מה בדיוק עובדת החלוקה הזו. ואני חושב שהגעתי להבנה, זה סתם בלוף, אין שום יכולת למדוד הבדל בין אנשים, ואם הגעת להבדלים כ"כ דקים, אז תצטרך לחלק יותר (חרדי לאומי ממלכתי - חרדי לאומי לא ממלכתי - דתי חרדי לאומי - דתי תורני שמרני לאומי - דתי תורני לאומי - דתי תורני ליברל לאומי - דתי לאומי קלאסי תורני - דתי לאומי קלאסי ליברל - דתי לאומי לייטי שמרן וכו' וכו').

יש גם את הגרסאות החילוניות: דתי לאומי אולטרה אורתודוקס, דתי לאומי אורתודוקס, וכו'.

 

אני לא חושב שאני מזלזל במישהו, פשוט זו טעות מצערת, שאין לה שום בסיס מקצועי. אין כלים למדוד כאלה חלוקות, אין מי שימציא מלבד התקשורת כאלה שמות. 

פחות חשוב המגזר אבל חשוב בשלב מסויים בחיים44444
להתקבע על אידיאולוגיה מסוימת, על דרך מסוימת ועל מטרה מסוימת.
באופן טבעי זה יחבר אותך למגזר מסויים שדומה לך בדעותייך.
מגזר ותתי- מגזרים נוצרים באופן טבעי- בעיקר בחברות אחדיאולוגיות. זה פשוט טבע האדם.
הרבה מהאנשים שלא רצו להיות מגזריים בשלב מסויים התחברו לאנשים כמוהם ויצרו מגזר.
אצל חוזרים בתשובה זה ממש נפוץ.
יובל דיין אגב, סיפר בסדרת יסמן (ראיתי רק את הפרקים שלהם- כל השאר גםככה היה משעמם) שבתור חוזרים בתשובה הם לא התאימו למוסדות החרדים (נתחיל בזה שהם התחברו לחסידות אבל לא דיברו אידיש). מה שגרם להם לפתוח מוסד שמתאים להם- והופ נוצר מגזר....
וזה חוזר על עצמו בהרבה קהילות של חוזרים בתשובה...
ושמה זה הכי בולט.

בעיני מגזריות זה תהליך סוציולוגי טבעי במיוחד בחברות אידאולוגיות.

אגב, מגזריות זה נח פרקטית זה חהגיד בקצרה "תורה שלמה". אז נכון שזה בקצרה ולא מדוייק אבל עדיין נותן הבנה כללית.
תחשבי בדייטים- צריך להסביר למישהי על הבחור הרי לא תפרטי את כל דעותיו בכל נושא בעולם צריך מילה קצרה שתגדיר את דעותיו. כנ"ל לגבי סגנון.
תחום דומה- מוסדות חינוך.
חייבים לתת הגדרה אחרת זה מתכון למוסד בלי עמוד שדרה ובלי דרך. גם לא תגיד להורים את כל הדעות והדקויות. צריך להסביר בתמציתיות ופה נוחה ההגדרה.
תודה על התגובהבוגרת קטנה


יש הבדל בין דת"ל תורני לחרד"לנפנפנפאחרונה
ישנם שני הבדלים מרכזיים בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי.
ההבדל הראשון הוא היחס למדינה- אנחנו בעד והם נגד(אני מכליל) וזה מתבטא בזה שאנחנו חוגגים ביום העצמאות, מתגייסים לצבא, אוהבים את המדינה וכו' והחרדים לא.
ההבדל השני- היחס לעולם החול והחומר. אנחנו בעד והם(שוב מכליל מאוד) נגד. אנחנו בעד ללמוד לימודי חול, להשתמש בדברים הטובים בעולם החומר(סמארטפון לדוג) וכן הלאה. הם לא.
לכן, חרדל הוא חרדי לאומי. אדם שכן תומך במדינה וזה מתבטא במה שכתבתי, אבל לא בעד עולם החול והחומר. בהבדל הראשון הוא עם הדתיים לאומיים ובהבדל השני הוא עם החרדים.
דתי לאומי תורני הוא עם הדתיים לאומיים בשני הדברים, רק ממקום הרבה יותר תורני והוא מקפיד הרבה יותר על תורה ומצוות
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך