חשש כבד בהתיישבות: בנט יהרוס 14 מבנים בזמן הקרובברוניש
אבל אמרו שאם ימינה עם יד על ההגה, לא יהיו פינוייםחיובי

אז איפה בנט?

ואיפה סמוטריץ?

סמוטריץ שומר את כל הגינויים במסמך וורדברוניש

כדי שיוכל להפגיז כמה שיותר מהר ציוצים כשבנט לא יהיה שר הבטחון.

ולמי אתה הצבעת?הסיבה


למי הצבעת?הסיבה

לא לג?

מצביע לאחרים ובא בטענות לימינה?

לך להתלונן אצל גפני וליצמן

 

על מה יתלונן להם?ה-מיוחד

שבנט מאשר הרס ליהודים? 

הבנתי. בגלל שבמאחזים הצביעו בעיקרחיובי

לעוצמה או לג', בנט נוקם בהם ומפנה אותם.

אחלה תשובה.

אין לכם מה להתלונן בכללהסיבה

אתם מחלישים את הכוח של הימין ומצביעים למי שלא סופר אתכם וממש לא משנה מה הסיבה

ובאים אליהם בטענות, נראה לך הגיוני??

תפנוה לדרעי וגפני שיפעילו מנופים ולחצים על מי שצריך כדי למנוע הישנות מקרים כאלה- הם דואגים יותר להתיישבות

וימינה שמאלנים.

 

ההתיפייפות שלכם משגעת.

למה שנצביע לבנט?חיובי

הוא הכי לא סופר אותנו.

שיעשו חשבון נפש בימינה למה איבדו את האמון של שני שליש לפחות מהציונות הדתית

במקום לבכות שלא מצביעים להם.

 

אני לא הולכת להלל אותוהסיבה

כי אני לא חסידה שלו

אבל לפחות יש לי היגיון בריא. תבדוק למה שלך לא.

מי שבוכה כאן זה אתה ודומך.

 

^^^^^הָיוֹ הָיָה

בנט סופר אותך הרבה יותר מאשר מה שהחרדים סופרים אותך!!

 

(מישהו אמר לי "ההבדל בין מי שמצביע אחרי הכל לימינה למי שמצביע לחרדים  הוא - למי יש חברים חרדים,

כי מי שיש לט - לא מעלה בדעתו להצביע להם.....")

להצביע לבנט שהוא אישר הרס ליהודיםה-מיוחד

זה נקרא מבחינתך לחזק את הכוח של הימין?

 

אז תצביע לגפני. יותר הגיוני.הסיבה


זה לא הוא שאישר הרסה-מיוחד


רק למי שהצביע לשרון הייתה זכות למחות נגד ההתנתקות?אדם כל שהוא

רק למי שהצביע לרבין הייתה זכות למחות נגד אוסלו?

למחות תמיד אפשרהסיבה

אם יש ערכים שאתה רוצה שיקודמו יותר הגיוני להצביע למי שקרוב אליהם.

לא הגיוני לתת כוח למי שלא סופר אותך בכלל וללכת לבכות אצל מי שיותר קרוב אליך. זאת טיפשות ממדרגה ראשונה

לא קשור לדעתי לנושא.אדם כל שהוא

אם היו מצפים שימינה תתערב, בדבר ששר אחר בממשלה עושה, היה היגיון לומר תפנו למי שהצבעתם בשבילם.

כשבאים בטענות על מה שבאחריותו של שר מימינה, אין שום היגיון לומר תפנו למישהו אחר.

בטח שיש הגיוןהסיבה

תראה את כל השרשורים שנפתחים פה

מי על המוקד?

ימינה.

למה?

כי אנשים בתוכם מרגישים קרובים יותר לערכים שהיא מייצגת יותר ממפלגות אחרות

אבל בחרו להצביע למפלגות אחרות כי ..אלף ואחת סיבות.

אף אחד לא בודק בציציות של גפני/דרעי/ ח"כים מהליכוד -

להם מותר לשגות. מותר לא לפעול, מותר לא להילחם במערכת המשפט המעוותת, מותר להיות מגזריים, מותר הכל ולא יבקרו אותם

לימינה לא. כי להם אסור לשגות 

אותם יענישו ולא יצביעו

לאחרים כן יצביעו ולא ידרשו מהם כלום.

 

וחוץ מזה בפוליטיקה זה שמור לי ואשמור לך, אם יש עניין שחשוב לשר מסויים הוא יכול לפנות לשר אחר ולבקש ממנו דברים 

יש "לשגות" ויש להתנהג באופן נבזהחיובי

פעם אחר פעם.

ימינה בשנה האחרונה התנהלה יותר גרוע מגן ילדים, במחילה.

וסליחה מהגני ילדים אם הם נעלבו.

וכן, מאנשים כמו סמוטריץ שמחזיקים עצמם אידאולוגיים גדולים יש צפייה אחרת.

הלוואי והייתי יכול להצביע להם.

הם עשו את כל מה שאפשר, אבל ממש הכל, כדי להעלות בי דחייה וגועל מלהצביע להם. סורי.

אולי הפעם אחרי שירדו ל6 מנדטים, מישהו שם יעשה חשבון נפש, במקום לבכות כל שעתיים על איך שביבי מתייחס אליהם.

 

יכולה להבין את זה,הסיבה

גם אני נגעלתי ממה שהלך עם הרב פרץ בעיקר,

 

אבל אחרי הכל,

את מי הענשת?

אותם?

אותך.

אותנו.

 

תאמין לי שהח"כים יסתדרו כבר יפה בחיים בין אם כח"כים ובין אם בתפקיד אחר.

 

זה לא בשביל להענישחיובי
אם נצביע להם על אוטומט גם בהתנהגות נבזית, אין סיכוי בעולם שמשהו ישתנה.
זו הדרך שלי לומר להם: הגזמתם
רגע, ועדיין נשמע שמגפני אתה לא מצפה בכלל...הָיוֹ הָיָה

ובצדק,

אף אחד לא חושב שא"י מעניינת אותו, וגם לא שאר ערכי הצה"ד.

ועל בנט אתה מתלונן, כי יש לך ציפיות...

 

אז למה הצבעת לגפני?? כדי שיהיה לנו שוב התנתקות????

 

ואתה עוד לא מתבייש להתלונן?

אם כבר הזכרת את הגירוש מגוש קטיףחיובי

אני ב"ה זכיתי בזמנו להעצר במחאות על הגרוש ולשבת בכלא, לזמן קצר אמנם.

לא אשכח איך הלכנו להפגין מול אורלב שיצא מההמשלה של שרון, ויפיל אותה כשהיה אפשר באמת, ולא עזר כלום.

רק כשכבר היה מאוחר מידי הם יצאו מהממשלה.

אז בבקשה לא לשחזר את ההיסטוריה. זה לא שבמפד"ל ההיסטורית היו יותר טובים, בזמן הגירוש.

הצבעתי ליהדות התורה כהצבעת מחאה מול ימינה, ועל הדרך להצביע למפלגה מגוש הימין.

וזה גם בלית ברירה, אחרי שימינה התנהגו באופן נבזה ובוגדני.

במקום לבכות, שימינה יחזירו את האמון בהם, יתגברו על האגו, יתאחדו עם כולם, ויהיו ימין אמיתי.

רואים עכשיו שבנט שר הביטחון שממשיכים ואף מתגברים הפינויים. אז אני באמת לא מתחרט שלא הצבעתי לו.

לא הבנתיהָיוֹ הָיָה

אם אורלב היה פורש לפני כן, ג' לא הייתה מצטרפת?? אתה מאמין במה שאתה כותב?

 

וחוץ מנאמנות לביבי מלך ישראל, אין קשר בין ג' לגוש הימין ולו שוואנץ של גארטל. 

לא אמרתי מה שכתבת.חיובי
אמרתי שחלקו של אורלב בגירוש גדול.
לא בגלל זה הצבעתי ג.
הצבעתי ג כי ימינה המאיסו עצמם עלי בהתנהגות שלהם. ולהישאר בבית לא רציתי.
עדיין לאהָיוֹ הָיָה

אין לאורלב חלק בגירוש, כי פרישה מוקדמת לא הייתה מועילה בגרוש.

 

ואם אתה מודה שזה רק כי נמאסו עליך, אז אוקיי, הודית שזה לא מגיע ממקום מושכל אלא מרגש, מה אעשה, לא יכול לשפוט אותך,

בכל מקרה, אחרי הכל, מעללי החרדים המאיסו את עצמם עלי יותר...

אולי קשור למה שכתבתי כבר שמישהו אמר לי "ההבדל בין מי שמצביע לחרדים למי שלא, הוא בין מי שיש חברים חרדים למי שלא,

כי מי שיש לו - לא מעלה זאת על דעתו...

 

לא שותף למיאוס שלךחיובי
נגד החרדים באופן גורף.
ברור שגם עלי הרבה דברים שעשו לא מקובלים והתנגדתי להם. בנקודת הזמן הזו המיאוס של עסקני ימינה גבר על המיאוס מההנהגה החרדית.
ולכן הצבעתי להם כבררת מחדל.
זכותך לחשוב אחרת.. זו הדמוקרטיה..

ואגב.. יש לי הרבה חברים חרדים.. וגם קרובי משפחה
מה זו "נקודת זמן"הָיוֹ הָיָה

אתה חושב שמישהו שם שינה את עמדתו??

אני גם נעצרתי בהפגנות, אבל המחאות נגד אורלב היו מופרכותהסטורי
היתה סברא רצינית, לפרוש מהממשלה שנה קודם, ברגע שהתכנית עלתה. אז השמאל עוד לא האמין לשרון ולא היה מציל אותו. גורמים אפילו מתונים יחסית במועצת יש"ע התחננו שיעשו זאת.
כל מפלגות הימין, סברו שעדיף להשאר בממשלה ולנסות למנוע מבפנים. בחכמה שלאחר מעשה - הם טעו, אבל קשה היה להעריך מראש.

מייד אחרי ששרון פיטר את שרי האיחוד הלאומי, איתם החליט שהוא לא יכול להחשב פחות ימני מהם והתפטר גם, למרות שלא היתה מזה שום תועלת. בשלב הזה (שאז היו ההפגנות מול אורלב) - היה ברור שהעבודה תציל את הממשלה וכך אכן היה.

אורלב אולי טעה, באותה טעות שטעו איתם, הרב בני אלון וליברמן (שאז נחשב סמן ימני...). הפניית החצים נגדו, היתה בעיקר מהלך צבוע של מתנגדיו מתוך המפלגה, שהלהיבו נוער עם אנרגיות לעצירת הגירוש, לצרכיהם הפוליטיים.
אין לי כח להיכנס להיסטוריהחיובי
עכשיו. תמוה בעיני שאתה מצדיק את אי פירוק ממשלת הגירוש לאחר ששרון הודיע ברורות על תוכניתו לגירוש. והסוף מוכיח שצדקו אלו שקראו לו לפרוש כבר בהתחלה
אני יכול להסכים עם זההסטוריאחרונה
ולא הצדקתי את אי פירוק הממשלה מייד. בחכמת הבדיעבד וודאי שצדקו אלו שקראו לפרק. רק שלפי הנתונים שהיו - כל ח"כי הימין במפד"ל, באיחוד הלאומי ובליכוד העדיפו להשאר בממשלה (ולהתנגד לגירוש, בשונה מנתניהו למשל, שתמך).

השלב שבו היו הפגנות מול הבית של אורלב, היה שלב שבו התפטרות כבר לא יכלה להביא שום תועלת. את ההפגנות הזינו מרחוק, אלו שעד אותו שלב, ישבו טוב מאוד על הכסא...
לא, אבל מי שמצביע לאלו שבזכותם שרון ורבין עשו מה שעשוהָיוֹ הָיָה

הוא אין לו זכות למחות...

אני מניח שסמוטריץ' לא רוצה שיהיה הרס.אדם כל שהוא

גם כי המאחזים חשובים לו, גם כי תושביהם חשובים לו, וגם כי הוא מבין את הנזק למפלגה.

לא ברור שהוא יכול למנוע את זה. 

לגבי בנט, לא ברורה לי עמדתו בנושא. 

 

הברומנס של סמוטריץ עם בנט חשוב לו יותרברוניש

זה לא אותו סמוטריץ של קוממיות שאני זכיתי להכיר, זה אדם אחר. מושחת לחלוטין וצבוע לגמרי.

סתם יום אחד הוא התקלקל, אה,הָיוֹ הָיָה

סתם,

התאהב בבנט...

ואיתו הרב דרוקמן ור' זלמן מלמד,

הרב שמואל אליהו והרב יהושע שפירא.

סתם...

 

"ואני את נפשי הצלתי", נתתי קולי לגפני.

איזה יופי.

הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי

ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:

 

https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773

 

@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו

 

הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:

(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)

 

(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.

 

(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.

 

 

בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.

גם היהודים באימפריה של שלמהקעלעברימבאר

הם מיעוט לשיטתך. כי בכל עבר הנהר מתפסח עד עזה תחום שלטונו של שלמה, הרוב היו גויים.


 

יש 1.5 מיליון ערבים בישראל.


 

עוד 3 מיליון מרוכזים מעבר לגדר ההפרדה וכמעט כולם לא יכולים לעבור אותה . עוד 2 מיליון בעזה.

אם עזה נקראת בעיניך "ארץ ישראל" אז גם לבנון באותה מידה הארץ.


 

בתחומי החוק של מדינת ישראל הערבים הם מיעוט, וגם ביו"ש הם לא אזרחים ורובם לא גרים בשטחי c .

 

בכל מקרה כשנספח את יו"ש, כנראה צריך להגביל את הערבים מיו"ש (שכמובן לא יקבלו אזרחות) מלעבור את גדר ההפרדה, כדי שלא תווצר מדינה דו לאומית דה פקטו.

 

בקיצור - כיום הערבים בשעבוד מלכויות, לא אנחנו. פעם הערבים שלטו עלינו, כיום אנחנו שולטים עליהם. ברוך ה'.

 

אם אתה וכל יהודי העולם יעלו לארץ, אז אחוז הערבים בין הירדן לים (כולל הפלסטינים) יהיה רק רבע מהאכלוסיה

הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
תבססו בבקשה עם טיעונים ונתונים ותרחישים סבירים
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות

אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.

אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות

הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".

מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו

אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
אבל גם כשהיה נמוך הרבה יותר, היה צריך אחריות והיו כאלו שלא עברו.
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה

כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.

מקווהארץ השוקולד
אחרת, זה סימן רע עלינו לדעתי
עובדתיתשלג דאשתקד

אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.

ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...

למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד

לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."

זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)

בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.

מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויק
ביבי שוב ינצח, למרבה הצערshaulreznik

למרבה הצער - כי ימין הוא לא, לכל היותר, ימין תבוסתני שעושה את מה שהשמאל דורש ממנו. אבל כישורי המשחק של ביבי פועלים ניסים על קהל הבוחרים שלו, ואלה ימשיכו להצביע לו שוב ושוב, עד לפרישתו לגמלאות או לעולם שכולו טוב.

מי היית רוצה במקומו?זיויק
החל מעמית הלויshaulreznikאחרונה
דרך אמיר אוחנה וכלה בטלי גוטליב.
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
ציינתי שלכלל אין כל כך בחירה, ושזה שהאסלאם רצחני זה קשור לטבע האומה, כמו הלכה שעשיו שונא ליעקב
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
בערב שמחת תורה היה לחמאס מודיעין טוב יותר, ועם המודיעין הטוב יותר הם גילו שצהל במקרה הטוב ישן בעמידה, או שהיתה בגידה במקרה הפחות טוב... וחלויווה בדרך לאילת. וכו'. וכל השאר כתוב עלי ספר.
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
ומה הוא אמר לפני זה? ומה הוא אמר אחרי זה?


אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר

שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו.  וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".

 

לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.


 

כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".


 

(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)

עיין אור החיים הקדוש בראשית ט"ז ה'הסטורי
שמוכיח באריכות מדיוק הפסוקים, שישמעאל נשאר עבד ולא מיוחס כבן אברהם אלא כ"בן האמה", בעוד השבטים הם "בני יעקב".


השאלה אינה מה הצורך האישי שלך. חלק מתיקון העולם, זה שכל אחד יכיר את מקומו. חלק מהתשובה של בני ישמעאל, זה שיכירו שהם קנויים לבני יצחק.

עיין בראשית כ"ה, ט'איתן גיל

ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו, וכו'.

ובכן, ישמעאל מוגדר בן אברהם. וצע"ג.

אור החיים מתמודד עם זההסטורי
לא כתבתי שום דבר מעצמי
כדאי לשמוע הרצאה של הרב שרקי בנושא…סיעתא דשמייא1
מן הסתם התכוון לפי הסוד, לא בפשטקעלעברימבאר
טוב אנחנו לא חולקים. בסוףקעלעברימבאר

הלכתית הישמעאלים לא עבדים שלנו. כי זה היה לפני מתן תורה, כי הפקעת מלך הפקעה, וכו וכו).

 

אין לנו צורך בתקציבים של הערבים, אלא אם כן הם עשירים יותר מאיתנו ויכולים לסייע כלכלית לעם הקטן שלנו. אבל נראה לי שארהב וסין יוכלו להיות מניקות יעילות יותר לתינוק ששמו עם ישראל. אבל אם סעודיה תרצה לתקצב אותנו, למה לא?

 

הכוונה שישמעאל הוא עבד ליצחק, כמו שאליעזר עבד לאברהם. כלומר דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים. כפוף אליו מבחינה רוחנית.


 

ישמעאל צריכים להכיר שעם ישראל הוא עם האלוקים, והתפקיד שלהם הוא להפיץ את המונותאיזם של עם ישראל בעולם, ולא ליצור לעצמם מרכז רוחני אלטרנטיבי. ומתוך "שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה" רק כך יתקיים בהם " הרבה ארבה את זרעך ולא יספר מרוב"


 

@סיעתא דשמייא1 זה בערך מה שאמר הרב שרקי

חזל חולקים על אור החיים, כי אומריםקעלעברימבאר
שאברהם הוא "אב המון גוים" לעמים רבים. ולא רק לישראל. גם עדיין לא היה מתן תורה, ובן שפחה כנענית לאדון הוא עדיין בנו.


וגם גביהא בן פסיסא מעולם לא טען בויכוח אצל אלכסנדר מוקדון שישמעאל אינו בן אברהם.


אור החיים בטח מתכוון מבחינת הסוד, שרק יצחק ממשיך את אברהם בברית של הקב"ה, וישמעאל לא נחשב ב"לזרעך אתן את הארץ הזאת"

הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון

ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.

חסר משמעות באופן מוחלט.

 

מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.

כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר

דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.

 

שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח


 

 

 

מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
בהקשר שבו אנחנו מדברים *כאן* עם המטומטם האוסטרלי. שחרר מהדחף שלך לשרבב מילים לכל מקום.
ברור שצריך להכלילזיויק
ולכל כלל יש יוצא מהכלל
ולמה הוא עשה את זה? דבר אחד ברור. לא לשם שמיםירחמיאל
הרמבם אומרקעלעברימבאר
שגוי שעשה אחד ממצות בני נוח מפני הכרע דעתו ולא מפני שכך צווה בידי משה, נחשב מחכמי אומות העולם, גם אם לא מחסידיהם (לפי הגרסא הנכונה שם ברמבם)
וזה לא אומר שהוא עשה את זה לשם שמיםירחמיאל
אז הוא מחכמי האומות, לא מחסידיהםקעלעברימבאר
למדת סטטיסטיקה?shaulreznikאחרונה

זהו מדע ההכללות האולטימטיבי שעובד לא רע. מה לעשות שאחמד אל אחמד הוא מקרה יוצא דופן בקרב מוסלמים בני זמננו.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימון
לא הבנתי
מעניין אם הוא והטוען לאוסטרליות אותו אדםארץ השוקולד

סתם תוהה,

תוהה גם האם יש שמשלמים להם מצד אויבינו.

נראה לי אתה מפליג בחשדות שווא🙂קעלעברימבאר
אגב מי ישלם בשביל פורום ש50 איש משתמשים בו? אם כבר משלמים זה לרשתות החברתיות. לא שווה להשקיע פה
הסגנון מאוד שונההסטורי
כל פעם שהאוסטרלי פתח פצל"ש, הוא הצליח להחזיק מקסימום 3 הודעות בלי שיזהו. בהודעה הרביעית הוא נחשף, תמיד. הסגנון זועק.
אתה כנראה צודקארץ השוקולד
אין שני ניקים מתנבאים בסגנון אחד🙂קעלעברימבאראחרונה
מטרת הפוסטרועישםטוב
עבר עריכה על ידי רועישםטוב בתאריך א' בטבת תשפ"ו 7:31

מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות

של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,

עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.

ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.

ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו

מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.

 

 

ציטוט מ: 3,000 טילים בחודש: ישראל עשויה לקבל החלטה דרמטית באיראן 

 

כל חודש עוד 3,000 טילים! עוד שנה מעכשיו - 36,000 טילים!!!

הכל בגלל ביבי הרשע!!!

כשיפלו פה חלילה אלפי טילים לא יעזרו כל ה"יהיה בסדר" הטיפוסי, ויהיה פה אסון אמיתי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בעז"ה ובהשתדלות רבים וטובים, בהנהגת ראש הממשלההסטורי
לא נפלו 'מאות ואלפי טילים'.


לא נפלו 'מאות ואלפי טילים', לא בגלל טוב ליבם של האירנים, הם דווקא ניסו. לא נפלו 'מאות ואלפי טילים' כי צה"ל בהוראת ראש הממשלה השמיד את רובם על הקרקע ואת רוב האחרים, אלו שכן נורו, צה"ל השמיד באויר בזכות פיתוחים שפיתח בעז"ה לאורך השנים, בעיקר בשנות השלטון של נתניהו ובהכוונתו. גם מדינות זרות, עזר לנו ליירט את 'מאות ואלפי הטילים' בזכות קשרי החוץ שראש הממשלה עמל לפתח.


ההתעקשות שלך שכל ההצלחות לא קשורות לראש הממשלה בכלל וכל מה שעדיין לא הסתיים משלל שיקולים מדיניים, ציבוריים, צרכי מילוי המחסנים, צרכי מנוחת החיילים והציבור ועוד ועוד - זה 'הרוע של ביבי', פשוט מביכה.

המשך לפוסט "מטרת הפוסט"רועישםטוב

לפי מקור אחר זה 3000 בשנה ולא בחודש, נקוה שזה המקור הנכון עם ארה"ב - או בלעדיה: האופציות שיציג נתניהו, והמעקף האיראני בגלל הרכיב החסר

חוסר הבנה מציאותיארץ השוקולד

האיראנים בונים ארסנל טילים כי הם שונאים אותנו ולא בגלל ראש ממשלה זה או אחר,

ההתנהלות של ראשי ממשלה ושל כוחותינו תלוי בנו בעיקר, אבל היא משפיעה על אופן ההתמודדות ולא על הסיבה לטילים.

- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אכפת לי
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימון
בגצ צודק כאןארץ השוקולד

די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.

האם הם עקביים?

לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.

זה לא כזה פשוטהסטוריאחרונה
יש חוק נגד העלבת עובד ציבור. הביטוי הזה כמו שהוא - הוא בהחלט העלבת עובד ציבור. כל עצור בתקופת הגירוש, קיבל בסעיפי המעצר בנוסף למה שהוא אולי עשה (חסימת כביש וכד') גם סעיף כזה, כי השוטר הרגיש שפגע בו...


כמובן, לא אומר שבכל מצב זה מוצדק. אבל יש בעיה קשה אם חולצות כאלו שמבזות את אלו ששומרים על כולנו ומעבר לכך, מחלישות את מוראה של מלכות.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
וזה בדיוק הבעיה, ה' מסתתר ומזה יש את היצר הרע (שגםירחמיאל

ה' מתחרט שברא אותו)

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר

במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות

אולי יעניין אותך