ריבונו של עולםFff
מכאיב כל כךרקלתשוהנ
וככה ליפול מגובה הציפיות אל האכזבה.
אני לא יודעת מה להגיד לך.
כל הכבוד לך שניסית. והלוואי שה' יאיר את עיניכם.
כואב כ''כמופאסה
רבש''ע בטוח שם את הדמעות שלך במקום מיוחד.
לפעמים הפיצוץ הוא תחילת התיקון
לפעמים הפרידה היא התיקון.
אל תוותרי על השמחה שלך, אל הצמיחה שלך.
בית שמנמיך, מתסכל, מזלזל לא ראוי להיקרא בית
קחי את הבגדים שלך תלכי למקום אחר
קשה וכואב ככ!אר
את יודעת, מהודעות קודמות שלך, נראה לי שהוא תופס את בגדיסודית
הכהונה שלך כחלוק וסינר. באמת שאני כותבת מלב שלם ונקי אחרת לא הייתי מעלה בדעתי לכתוב לך
אם נורא חשוב לו שתבשלי לו ושטפי כלים ו"תשרתי אותו" כי ככה הוא ראה בבית שלו, אני חושבת שמוקדם להתאבל על הבגדים היפים.
שתי החברות שאני הכי מעריכה מבין החברות שלי נשואות לגברים עם ציפיות כאלו. וזה מה שהן עושות ושתיהן מלכות.
אחת אמרה לי פעם בשקט, כשהתארחנו אצלם בשבת, שנורא חשוב לו שהיא מוזגת לו ושמה לו אוכל בצלחת. זה מכבד אותו וגורם לו להרגיש מלך. תקשיבי, היא מלכה אמיתית, הוא איש חינוך די ידוע אני מאד נזהרת לא לתת פרטים, אבל יצאנו מהבית שלהם קצת המומים.
יש הרבה צורות נכונות לחיות את החיים וכל זוג מה שמתאים לו, ולא רק האופנה שכרגע בפורום.
לפני שאת מתאבלת על הבגדים היפים,
תפרגני לעצמי סינרים מהממים, כפפות עבות לסירים חדשות ויפות, מגבות חדשות, בגד בית שיושב עליך ממש טוב, ותמליכי את עצמך על הבית.
(האמת, תוך כדי בא לי מאד להזמין לעצמי אבל ברור לי, שבעלי יגיד שזאת הוצאה מיותרת לחלוטין, ואני אתבאס... נראה לי אני רק אציץ באתר של פוקס הום וגולף בשלב זה).
ואם יש לך חרדות, תטפלי בתרופות בלי להתבייש.
אם יש לך חרדה אז כל הזמן יש עננה בבית זה לא טוב
ואל תקחי ברצינות אף מילה שנאמרת בכזה שרב כבד
ה' ישמח אתכם.
אמיתי?מיואשת******
אמיתי. וזה נעשה מאהבה והערכה, תתפלאיסודית
אני גםאולי בכלל
מא אוהב שאשתי מגישה לי אוכל זה ממש הרגשה רומנטית בשבילי, ואמרתי לה את זה בכיף. אם לא מסתדר לה אז לא.
אבל אני אוהב עוד הרבה דברים.. ואנחנו החברים הכי טובים בעולם.
כן, זה הפך ממש לפשע אם מישהי או מישהוסודית
אין לי מושג מה כללי הפורוםמיואשת******
את יעצת למישהי להחליף את בגדי הלילה הרומנטיים שלה לבעלה שלא רוצה קרבה איתה בסינר.
זה מגעיל בעיני
יש תמיד מקום לגם וגם, וזה גם מצד הגבר וגם מצד האשה יש מקום להיות רומנטי בלהגיש אוכל לבעלך ויש מקום להיות רומנטי בלשטוף כלים לאשתך
אבל בצורה שאת הצגת את זה, למישהי שפתחה שרשור כזה מלא פגיעה, זה נשמע שהצעת לה להיות שפחה בבית בשביל שהוא יסכים לרצות בקרבתה. וזה מגעיל.
למה את מייחסת לי רוע כשאני כותבת ממקום נקי ושלםסודית
אז אני משקיעה, נכנסת לכרטיס, קוראת את הסיפור, וכותבת שהנר דולק ואפשר עוד לתקן.
בשולי הדברים, בלי קשר לפותחת בכלל, אני רוצה להזכיר את דברי הרמב"ם שכתב לאשה לנהוג בבעלה כמלך והוא ינהג בה כמלכה.
מצטערת שאני לא חושבת שבביבידול הוא בגד אש הקודש.
אני חושבת שהתרבות המערבית קלקלה המון.
לא אמרה לה שתהיה שפחה שלו ותנשק לו את הרגליים.
אני באמת חושבת שאם אשה מטפחת בכיף את הבית שלה ומשמחת את בעלה בדברים שבעיני הם ממש שטותיים, אבל אם זה טוב לו אז למה לא, לא צריך לעשות פיל מזבוב.
יש לי מספיק בטחון עצמי כדי להרים באופן קבוע את זוג הגרביים התורן שזרוק בעמדת העבודה מאז שחזר הביתה.
זה לא הופך אותי לשפחה. מבחינתי אני מכסה באהבה על ה'פשע' הזעיר הזה ואהבה מכסה גם על פשעי.
נראה לי שפספסת דברים בסיפור הזהמיואשת******
האשה הזו לא מתנגדת לטפח את בעלה ולשמח אותו
היא מתנגדת לגישה שלו שהיא צריכה לעשות הכל בבית ולשרת אותו , כן, כמו שפחה. היא מתנגדת לזה שתפקידה היחיד זה להיות בבית ותפקידו לעבוד. היא רוצה חיים אחרים (נורמליים)
ברור לחלוטין שהבעיה של הגבר הזה לא תיפתר בזה שהיא תרים לו את הגרביים , וגם לא תגיש לו את האוכל. זו גישה מערכתית כללית שלו לכל הזוגיות ותפקיד האשה בעולם מבחינתו.
בייבידול הוא לא בגד אש הקודש. גם סינר לא.
הגישה שצריכה להיות ששנינו עבדים לזוגיות!יהודה224
עבדים זו מילה קשה ומוציאה חשקוואוו
גם משה עבדי, ועבד ה' מוציאים חשק...יהודה224
אם הוא רוצה שהיא תהיה בביתאני123
זה הכי בריא שיש
תרבות המערב גרמה לנו הנשים ללכת לעבוד כמו שפחות בעבודה מחוץ לבית.
בזמן שהתפקיד של אשה זה להיות עקרת הבית!
לא תמיד זה עניין "תרבות המערב"יהודה224
ויש כאלה שזה ממש מתאים להן.
אני חושב שכל עוד היציאה לעבודה היא לא אידאה אז סבבה אבל אם זה הופך לאיזה ערך כזה חשוב זה באמת נכנס תחת תרבות המערב....
ממש לא תמיד זה תרבות המערבלמה לא123
פשוט א"א לחיות עם משכורת אחת,אז אין ברירה והאישה יוצאת לעבוד
תעריכו אותה
גם אני יוצאת לעבודאני123
זה כבר נהיה נורמה
אבל יודעת מה?
כל הכבוד לה ולכל הנשים שעובדות
על מה כל הכבוד..?וואוו
זה בציניותאני123
גם אני אישה שלא סובלת את עבודות הבית.קרן-הפוך
ניקיונות - הריח של חומרי הניקוי, בפרט אקונומיקה, מפריע לי ברמות קשות. לא מסוגלת לסבול ריח של אקונומיקה.
בעלי כבר יודע שאין מה להתקרב אלי אם נשאר לו ריח אקונומיקה על הידיים. (ולכן למד להשתמש בכפפות).
סדר וניקיון - הוא הפדנט של הבית.
כלים בכיור - לי לא מפריע שיערם וללכת לישון... הוא ההיפך.
אז זה לא תרבות המערב שגרמה לשינוי התרבות החיים הנשית - אלא נשים במערב שמאסו בחיים בחברה פטריארכלית, והצליחו לגרום לעולם המודרני להתייחס לנשים באופן שיוויוני (ועדיין לא הגענו למנוחה והנחלה).
את קוראת למנוחה והנחלהאני123
לגבי עולם פטריאכלי-
ככה זה
לגברים ונשים יש תפקידים שונים
כוונתי ב-מנוחה ונחלהקרן-הפוך
לדוגמא:
קידומים בעבודה ורמות שכר.
אני עובדת בהייטק.
השכר גלובלי.
ועדיין יש פערי שכר בין גברים ונשים - גם בתפקידים זהים.
פערי שכר קשורים באופן ישיר להבדלים בשעות העבודה ובמידת ההשקעה שלך מעבר למסגרת השעות הפורמלית.
גברים משקיעים בעבודה יותר שעות מנשים.
כי מקובל בתרבות שלנו שנשים יוצאות הביתה מוקדם להיות עם הילדים.
לא מדברת על תינוקות. אלא ילדים בגילאי גן ובי״ס, שאין הבדל אם אבא או אמא יגיעו הביתה ב 16:00 אחה״צ לשחרר את המטפלת או לקחת את הילד מהצהרון.
גם עובד או עובדת שלוקח פסק זמן (למשל חופשת לידה) לא מרוויח כמו מישהו שלא לוקח פסק זמן מהעבודה.
אני רוצה לצאת מוקדם לילדים שליסודית
עשיתי קריירה כי ככה חינכו אותי.
אני עושה שעות נוספות (חלק מהבית) אז לא מופלית בשכר. השווינו תלושים.
אבל אם זה היה תלוי בי, בשמחה שבעלי יעבוד בלי סוף,
ואני אכין אאפה, אבשל, אנקה (אני אוהבת מאד לנקות אם כי בד"כ לא באקונומיקה), אטפח את הבית ואערוך קניות...
גם אני אוהבת לצאת מוקדם
מיואשת******
ואם זה מה שטוב לכם במערכת הזוגית תעשו את זה, למה לא?
אבל לא לכל אחת זה טוב. אנשים שונים יש להם צרכים שונים וזוגיות זה למצוא מה שטוב לזוג הספציפי הזה *ביחד*
לא שאחד יכתיב לשני
זוג שטוב לו שרק הגבר יעבוד , מעולה להם.
זוג שטוב לו שרק האשה תעבוד והאבא יגדל ילדים (כן,יש כזה דבר ) מעולה להם
וזוג שרוצה להתחלק, צריך למצוא את החלוקה שטובה *לו* כזוג. בלי כפיה של צד אחד על השני ובקריאות "זה מקומך תישאר שם" כי אז זה לא זוגיות זה עריצות.
אני חושבת שכאשר הם יצאו, היה צריך לברר את זהסודית
אפשר להסתכל על זה כעריצות מצידה, אפשר להסתכל על זה כעצלנות מצידו. במיוחד אם היא בת לאם שלא עבדה בבית ולא מחוצה לו.
מרגישה שטוחנת מים.
אם את חושבת שבייבידול יכול לכסות על כזה פער, אז אני חושבת שלא. ושאפשר לשנות טיפה את ההסתכלות.
אבל תמשיכו לחמם אותה, אין ספק שהפמיניזם יעשה לה רק טוב. כמו לכולנו.
סילפת כל כך הרבה ממה שאמרתימיואשת******
הוא לא יכסה על הפער
גם הסינר שהמלצת לה לא יכסה
חחחח כמה שאת צודקת..דנוור
אין דבר שעושה רע והרס לנשים את החיים כמו הפמניסטיות..
יבוא יום וכל הנשים יבינו את זה.
אנחנו טיפוסים שונים...קרן-הפוך
אבל לא כייף שבקידומי שכר מסתכלים בעין עקומה ומשווים את הביצועים שלי לגבר שנשאר במשרד עד הערב.
ניקיונות וקניות (אוכל. בגדים אין בעיה ...) - לא אוהבת.
פערי שכר תמיד יהיויהודה224
תלוי. אצלנו מקפידים שלא, אחרת יש עילהסודית
למה פסימי?
מיואשת******
פעם אמרו- רופאים תמיד יהיו גברים, אין מה לעשות
נשים לעולם לא תצבענה, הן לא מבינות בזה אין מה לעשות
גברים יחזרו הבית רק בשבת ויעבדו כל שאר השבוע עד צאת נשמתם, אין מה לעשות
מה שיפה הוא שבכל דור יש אנשים מדהימים שעובדים לשנות דברים כדי שיהיה לאנשים אחרים טוב יותר. זה קורה ברזולוציה של עשרות שנים, אבל זה משתפר. ממש כמו לטעת עץ חרובים שהילדים שלך יאכלו ממנו.
זה שיהיה שכר גבוה יותר לא אומר שטוב יותריהודה224
אני מדברת על משכורת של אותם שעותמיואשת******
אבל יש פערי משכורות של עובדים באותה משרה אותן שעות. קודם נמגר את זה אחר כך נחשוב הלאה

זה ככל הנראה לא אותן שעות ממשיהודה224
אין לי ענין לנהל על זה דיוןמיואשת******
זו לא סטיגמהבת 30
גבר לא בהריון, גבר לרוב לא יוצא לחופשת לידה, לא מקבל שעת הנקה.
מילואים?מיואשת******
לא חשבתי על זהבת 30
אולי אני מוזרהלמה לא123
וישנה
עדיין אני חושבת שלא דומה אמא שרוב היום עם הילדים מאשר אבא שרוב היום עם הילדים.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡סודית
את לא מוזרהבת 30
אאוץ'נשוי ושחוק
לא דומה זה לא אומר לא טובמיואשת******
אין לי כח להיכנס לויכוח הזה ולדיון הזה פה אבל אם זה מנחם אותך שניהם בעיני מדהימים
וילדים שלא רואים את אבא שלהם כל השבוע יש להם חסר גדול. יש משמעות לראות ולהיות עם שני ההורים במשך היום. לא סתם הקב"ה נתן לילד אבא ואמא.
איך הבנת מזהלמה לא123
שהאבא לא חשוב?
רק אמרתי שיש עדיפות לילד להיות יותר עם אמא שלו מאשר עם האבא
ואני אתן דוגמא:זה נפוץ יותר במשפחות אברכיות שהאמא עובדת מצאת החמה ועד צאת הנשמה ולאבא יש יום רגוע יותר
האבא מלביש את הילדים בבוקר ושולח אותם,האבא מאכיל צהרים, האמא באה לשעתיים שלוש אחרי צהריים ומשכיבה ילדים.
האבא הולך לטיפת חלב עם התינוק התורן וכו
לא שזה רע,יש אבות מהממים שנשים צריכות ללמוד מהם.
אבל לדעתי התבלבלו פה היוצרות והכל התהפך לגמרי. האמא צריכה לראות יותר את הילדים שלה.
אני מבינה שיש כאלה שלא מסכימות איתי. זכותך
כמובןלמה לא123
שאם אפשר לראות את שניהם זה עדיף
רק התכוונתי שאם ישנה התלבטות מי יהיה יותר עם הילדים ומי יעבוד יותר
בעיני חד משמעי האמא צריכה להיות יותר
בעיניי ,העולם המערבי שטף לנו את המוח,מה שיצא שלא רק שאין לגמרי שיווין,אלא שניהינו עבד לעבודה ,לקריירה ולפעמים יש כאלה ששוכחות מה חשוב יותר וחבל
כמו שאמרתי אני לא מתכוונת להיכנס לדיון הזהמיואשת******
בעיני שניהם חשובים באותה מידה. וכמו שאת חושבת שתרבות המערב שטפה לנו את חשיבות האמא וכו, אני חושבת שהרבה לפני זה נשכחה חשיבות האבא. כמו כל דבר בעולם קודם הולכים לקיצון ואז חוזרי םלאמצע . זה תהליכים שנמשכים שנים רבות
יום אחד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים וילדים יזכו לראות ולגדול עם שני ההורים שלהם ביחד בבית, וכולם מגדול ועד קטן יבינו שעבודה זה בשביל פרנסה ולא תכלית החיים ולא צריך לרדוף אחרי קריירה וכסף כל החיים. לא נשים ולא גברים. העיקר הוא הבית והמשפחה. אמן ואמן.
אמןלמה לא123
זהו ,שאני לא מלכלכת בכלללמה לא123
לא אמרתי שזה רע שהאבא הולך לטיפת חלב
לדעתי אין כמו חיבוק מאמא כשהתינוק בוכה מחיסון
כן,כן אם בעלי היה לוקח לחיסון הוא לא היה מרגיע את התינוק כמוני. הוא אדיש יותר.
לא שהוא לא טוב ולא שלא אכפת לו.
אבל,חבל על הוויכוח
עזבי
אני מכירהלמה לא123
בעלי היה אברך תקופה
שכל אחד יעשה מה שנוח לו וחושב לנכון,כמובן.
אבל האופי של בעלך לא קשור לזה שהוא אברךמיואשת******
אוקיילמה לא123
גדלתי עם אבא דפוק
וקשה לי לדמיין שהוא מטפל בי
כל דקה מיותרת איתו היתה סיוט מתמשך
חשבתי שהתפטרתי מהתקופה הזו,כנראה שאני עדיין סוחבת משקעים משם
וואו. חיבוק גדולמיואשת******
אני גדלתי על אבא מקסים אבל שראיתי אותו רק בשבתות, את בטח מזהה שיש לי משקעים מהתקופה הזו גם

בסופו של דבר כל בית וכל זוגיות הם בפני עצמם. לכל גבר ואשה יש נקודות חוזק וחולשה בגידול ילדים והם משלימים זה את זה. ואנחנו מנסים לבנות לילדים שלנו את הכי טוב כזוג. את, אני, כולנו. ❤️
תלוי, לדעתי יש יתרון לאמא בהרעפת אהבה הרבה יותר מהאבאיהודה224
ואני אומר את זה ממקום שמבין מאד מה זה להיות עם הילדים בבית כי אני עם הילדים כל יום + ילדה מורכבת (וכן אין על אמא)תגידו מה שאתם רוצים!
שששש......למה לא123
אין על אמאמיואשת******
זה לא סותר
זאת דעתי, זאת דעתך. הכל טוב.
גם אצלנו, שני אנשי הייטק, זה כך ...קרן-הפוך
בעלי מארגן ומפזר בבוקר, וחוזר מאוחר ממני הביתה.
לטיפת חלב - לרוב הוא הלך.
לרופאים עם הילדים החולים - לרוב הוא הולך.
להישאר בבית עם ילד חולה - מתחלקים חצי חצי.
[=דנווראחרונה
לא ידעתיאני123
ברור שאם אשה עובדת פחות שעות מגבר. היא תקבל פחות משכורת ממנו.
זה לא נכון?
לא מדובר על הבדלים בהיקף המשרה.קרן-הפוך
ובמקומות בהם עובדים גלובלי, ואין שכר על שעות נוספות.
הנשים מצטיירות כפחות משקיעניות, הגברים מתוגמלים על ״הנראות״. דופקים הרבה שעות במשרד, לאו דווקא יותר תפוקה ויותר יעילות מנשים.
פשוט אפשר לדפוק את הנשים בשכר.
יש סל קידומי שכר פעם בשנה - הגברים יקודמו בד״כ יותר מנשים בשווי שכר לשעה או בשווי המשכורת החודשית, כי הם מצטיירים משקיענים יותר, פרודוקטיביים יותר.
אוקי קרן הפוך עם זה אני מסכימה איתךאני123
זה לא נכון אישה שתהיה באותו מעמד של הגבריהודה224
אתה כותב מניסיון של עבודה במגזר הפרטי?קרן-הפוך
המשכורות והתנאים טובים, משכורות של הייטק.
אני יכולה להרוויח לדוגמא 19,000 ₪, ועובד שיושב לידי, גבר, באותו תפקיד - 20,500 ₪.
בהעלאות או מענקי השכר השנתיים - לאישה שהיא אמא לילדים קטנים יתנו בונוס 80% ממשכורת חודשית, ולגבר באותו צוות - 90% או 100% מהשכר החודשי.
כי בפועל בפר שעות הוא יעבוד יותר ממךיהודה224
וזה בדיוק שורש הקיפוח של נשים.קרן-הפוך
השכר והתגמולים צריכים להיות לפי עמידה ביעדים מדידים - לא לפי נראות.
בשיחות משוב השנתיות כל עובד וכל מנהל מקבל יעדים, מידי רבעון יש שיחות משוב על עמידה ביעדים, יש ציונים וקביעת אחוזים - אך בסופו של יום, לרושם החיצוני והנראות של העובד כלפי המנהל, יש חשיבות ונשים מרגישות מקופחות.
מה לעשות?? בפועל הם עובדים יותריהודה224
לא שזה ערך אבל כך זה נמדד
מנוחה ונחלה זה שלשתי בני הזוג טוב במערכת הזוגיתמיואשת******
ולא שאחד מהם מסביר לשני מה התפקיד שלו
או שאנשים מבחוץ (נכון, את למשל) מסבירים לנשים מה התפקיד שלהם
אם לך ולבעלך טוב באיך שאת חיה, מעולה. אני שמחה בשבילך בלי שמץ של ציניות
אני אוהבת את תרבות המערב, כחלק ממנה למשל יש לי זכות להצביע , יכולת לכתוב בפורומים ומזגן. סתם כמה דברים קטנים שאני יכולה לחשוב עליהם כרגע.
למה לא? זה אחלה שלום בית.אני123
כל עוד מה שחשוב לה זה לא לצאת לעבוד אה?כי זה לא מקומה לשיטתךמיואשת******
נכון הם צריכים להגיע להסכמה ביניהםאני123
נרטה לי שזה תלוי מאדאמא וגם
אישה שבעל מקרה יודעת להכנס לזה ולהינות מזה זה דבר אחד.
אישה שממש לא זה דבר אחר.
אני ממש מבינה את מה שאת אומרת וגם מסכימה עםFff
^^^^מנסה לעזור
אז הבעיה היא שלדעתך הוא לא מעריךסודית
את מעריכה את לימוד התורה שלו? מרגישה שזכית? אומרת לו את זה?
או שהתחושה שלך היא שיש לך פרזיט בבית
כן. מעריכה ואומרת. הוא יודע כמה זה חשוב לי.Fff
מעניין,לצער אישה מותר?למה לא123
זה לא כתוב בשולחן ערוך?
יש שם פרק שלום בהלכות "בין אדם לחברו"
פשוט הזוי לי אברכי כולל שאין קשר בין מה שלומדים לאיך שמתנהגים
זה מאוד שכיחדי שרוט
אני אפילו לא מופתע
מה שכיח??מנסה לעזור
אברכים צדיקים על חשבון הנשים שלהםדי שרוט
כנראה שאת/ה לא מכיר/ה אברכים אמיתיים!!מנסה לעזור
וחבל.
זה ממש לא שכיח..
לפחות אצל מי שאני מכירה (משפחה/ חברים/ שכנים)
מה זה שכיח? שכיח זה לא רובדי שרוט
ברור שיש אברכים טובים.
פשוט יש שכיחות גבוהה של אברכים שהם צדיקים על חשבון הנשים שלהם. יש גם כאלה שלא, הכל טוב.
בעלי אברך אמיתי - והוא האחראי על שטיפת כלים בביתפתק ממו
כל יום
אני אחראית כביסות וסדר כללי בבית
שטיפה רצינית הוא בד"כ, ולפעמים אני עוזרת לגרוף
כותבת שידעו שזה ממש לא המדד, אברך או לא....
אדם כמו שהיא תיארה חייב לעבור איזו הדרכה יותר נכון טיפול זוגי פנימי
אצל מטפל מומחה.
זה מענין מה שאת כותבתבת 30
או שההלכה הזו יושבת לו טוב על הבסיס של התפיסה הזו?
ההלכה משרתת את האינטרסים שלו. כן זה מצערFff
אוף. מצער מאודבת 30
תודהFff
תראי. להתחיל מלחמת רבנים בביתסודית
את מביאה את הרב שמואל אליהו
זה לא יצור קרבה.
אצל ההורים שלי שניהם עבדו קשה ושניהם החזיקו ומחזיקים את הבית. אז זו הדוגמא שראיתי.
אני מבינה שאמא שלך נתנה דוגמא אחרת. אבל את התחתנת עם בן תורה שרוצה להשקיע את הכוח שלו ללמוד אותה ומצפה שתהיי עזר.
ואת כנגדו..
בגדים אינטימיים לא פותרים מחלוקת כזאת.
את צריכה להחליט, אם הוא חשוב לך מספיק כדי לבוא לקראתו. מאמינה שגם הוא יבוא לקראתך סה"כ הוא שטף כלים 3 פעמים אז יש חזקה שהוא יכול...
בשולי הדברים, בזכות השרשור שלך
מצאתי מפה ממש יפה לשבועות, ואני מהרהרת איך להציג את הרעיון בפני בעלי, אבל ההרהור לא ממקום של כעס אלא יותר ממקום מתלבט האם שווה להתווכח או עדיף לחסוך ולגהץ את המפה היפיפיה של סבתא שלו .
ברור שהוא יבחר שאפשרות 2 ויתעקש עליהסודית
צריך להכיר לך דתיי יתר אמיתייםיהודה224
אוקיי מצויין, אם את צודקת כמובןיהודה224
ברור שעדיף מדתי חסר
..
קלטתם לכמה תתי שרשורים השרשור הזה התפתח???מיואשת******
אבא ואמא
פמיניסטיות ושוביניסטיות
חרדות ודיכאון
תימנים
ועכשיו גם דתיות יתר
רק חסר פה דיון התנגדות חיסונים וכיסינו את
כל נושאי הפורום!



חחחחלמה לא123
רק לא חיסונים!!!!!!
את מחסנת??נשוי ושחוק
זה לא קשור לדתיי יתר. זה לא קשור לדת בכלל.כוחה של מילה
זו לא הדת שגורמת לזה. זה היצר הרע שלו שעושה הכל כדי להרוס.
נכון שמאברך ובן תורה יש יותר ציפיות.
מקווה שבעלה של הפותחת ישכיל להתבונן בעצמו, יחזור בתשובה ויטפל במידות האלה שפוגעות באשתו ובו.
השאלה אם זה מתאים לפותחת. לא לכל אחד זה מתאים.מנסה לעזור
ואם כבר-
גם אישה צריכה להרגיש מלכה בתוך הבית שלה.
אם לבעל כיף וטוב שאשתו מגישה לו ומוזגת לו אוכל ושתיה וגם לה טוב בזה- מעולה.
אבל, מצד שני, זה לא הפחתת כבוד לבעל להציע לאשתו אישה כוס שתיה חמה/ קרה מידי פעם. לעזור לה במה שהיא צריכה וכו'.
ככה אני חושבת.
אני נהנית למזוג אוכל לבעלי- למה לא?
אבל בעלי לא עושה את עצמו שייח שצריכים להגיש לו הכל עד הפה ולו בעצמו אסור לעשות כלום. להפך.
רק מעירה (או מאירה) שגם בעלי (ובטוחה שעוד הרבהוואוו
עגבניותמיואשת******
אם צורת החיים הזו טובה ומתאימה לשניכם, זה מקסים. זוגיות זה דבר אישי.
אבל אם לאחד מבני הזוג זה לא מתאים, אז זה לא.
שוכחים שפעם נשים היו נחשבות טפשות מכדי לה ביע בבחירות. האם זה אומר שצריך להיזכר בזה ולחזור לזה? יש הרבה גברים שעדיין חושבים ככה. אני מכירה כמה. אז מה?
זוגיות היא שונה כי אם לשני בני זוג טוב משהו מסוים אז שימות העולם וזה לא עניינו של אף אחד. אבל אם זה לא טוב לאחד מהם, אז זה לא טוב. וזהו. וצריך לעשות את זה אחרת.
רוצה להביא דוגמאמיואשת******
למה בחיי האישות ברור לכולם היום (תודה לאל) שזה לא בסדר ושגם אשה צריכה להנות וחובת הגבר להנות אותה והם צריכים למצוא מה שטוב להם ביחד. אבל בחיים הרגילים בבית עדיין יש מי שחושב שמקום האשה בבית ואם ככה היא פשוט צריכה ללמוד לעשות את זה בשבילו גם אם זה לא טוב לה גם אם היא סובלת גם אם היא לא נהנית בחיים. העיקר שתמליך אותו ותחזור למקומם הטבעי של נשים שנשכח.
( לא מדברת על מחווה מסוימת כמו למזוג אוכל לבעל שזה משהו מתוך מכלול חיים וזה חמוד אם שתיהם אוהבים את זה, מדברת על צורת חיים שלמה כמו שמתארת הפותחת )
כי יש הלכה בעניין. לכן זה ברורסודית
ונראה לך שההלכה חדשה מהחמישים שנה האחרונות?מיואשת******
לא ממש נכון?
אז למה פעם זה לא היה ככה? כי יש קדמה.
ב"ה.
וזה צריך להיות מובן בכל תחום.
הסבתות שלנו ראו חיים טובים הלי בגדי אש קודשסודית
ואני לא שם.
מאיפה את יודעת איך נוצר הניק שלי? הוא לא קשור בכלל לנישואיםמיואשת******
אין לך מושג . וואו, איזה שפיטה של מישהי שאת לא מכירה ולא יודעת עליה כלום.
לא התחלתי בפורום הזה והניק הזה לא קשור לנישואים שלי בשום צורה, אם זה דווקא מענין אותך אני מאושרת בחיי הנישואים שלי, תודה ששאלת.
הסבתות שלנו לא נהנו מחיי האישות שלהן. רובן. את מוזמנת לשאול אותן. הן גם לא חשבו שזה מקומן להנות. זה היה משהו שעושים בשביל הגבר
בגדים לא קשורים לזה בכלל , משום סוג
אני לא יודעת מאיפה לוקחים את הרעיוןלמה לא123
שפעם היו חיים מושלמים?!
הזוגיות היתה מושלמת,לא היה לחץ של כסף,ואנשים חיו באושר ועושר
פעם היו חיים קשים פי מיליון מהיום,אמהות ותינוקות מתו בלידות,ילדים רבים נפטרו בצעירותם.
אנשים מתו בגיל צעיר ממחלות פשוטות
ועוד
ועוד
אנשים פשוט הסתפקו במועט והיה להם אושר בסיסי,הם לא שפטו אושר במושגים חיצוניים כמו היום
התגובה לסודיתלמה לא123
ולא תמיד היה אושר...בת 30
לא בטוחה בכלל שאצל דור הסבים והסבתות תמיד היתה אהבה בין בני זוג. היה כבוד, היתה מחויבות, היה קשר.
אבל אהבה? ממש לא תמיד.
התחתנו כי ככה עושים, זה חלק ממסלול החיים.
זו גם כ"כ הכללהלמה לא123
"פעם"
פעם היה גם וגם,היה אושר והיה עושר
היה עצב והיה עוני וכו וכו
לא הכללתיבת 30
ותלוי אצל מי ומתי...
לא ממש מכליל😅
התכוונתי באופן כללילמה לא123
שאנשים אומרים "פעם היה" זה מכליל
לא התכוונתי אליך
אני יודעת רק על הסבתות שליסודית
לא יפה..miki052
את בטוחה?נשוי ושחוק
בטוחה במה?מיואשת******
בזה שהסבתות שלנו רובן לא נהנו? כן. אבל יתכן שאני מבוגרת יותר מהרבה פה וכשאני אומרת הסבתות שלנו זה אולי הסבתות רבות שלכם. אבל בגדול, לפני כ80 שנה, חיי אישות לא היו משהו שהדריכו אליו נשים יותר מדי, ובטח לא חשבו להסיבר להן או לגברים איך להנות. ולא היה את מי לשאול. פשוט עשו את זה כי זה מה שצריך לעשות, זה נחשב כמשהו שגברים צריכים יותר וחלק מתפקידה של אשה טובה לספק את הצורך של פת בסלו וזה.
לא היה אינטרנט, מטפלים זוגיים וכל השאר.
אם נהנית איזה יופי ואם לא אז לא. זה מה שהסבתות שלי(ז"ל) סיפרו לי
דווקא נראה שנשים בזמן חז"ל כן נהנו, יש הוכחותדוד10
אף אחד כאן לא קם לשמור על כבודם של חז"ל, אז אני נאלץ לנסות לעשות זאת.
סליחה שאני חולק עליכם. לא חולק על מה סבתות מספרות, אלא מצטט מקורות ידועים. סליחה על האריכות.
נשים בתקופת חז"ל היו נהנות. הן ובעליהן היו פחות פרימיטיביים ממה שאנו חושבים.
רוצים ראיות?
למעשה יש בנושא מספר גמרות שהובאו להלכה.לא הבאתי את כולן, אבל גם מאלה מבינים את הרעיון.
כבר בגמרא דנו אודות עינוג עצמי של נשים, לפני למעלה מאלף וחמש שנה. כלומר חז"ל ידעו היטב את מנגנון ההנאה הפיזיולוגי של נשים. את מילות הגמרא "נשים לאו בנות הרגשה נינהו", ביארו בעלי התוספות, על הנאה מינית ללא בן-זוג. "שאינן בנות איסור הרגשה".
בפועל, המשיכו הראשונים ודנו מנקודת המבט ההלכתית ביחס לנשים. ישנה מחלוקת בין הראשונים האם קיים איסור על פעולת האוננות: בעלי התוספות והרא"ש סברו שאין איסור כזה, לעומת חכמי ספרד ובראשם הרמב"ן שסברו שישנו איסור. בספרי הפסיקה: השולחן ערוך לא מזכיר את האיסור לנשים. מהשתיקה שבדבריו מסיק החיד"א שהוא פסק כשיטת בעלי התוספות שאין איסור הלכתי לנשים לאונן. מעצם הדיון ההלכתי אודות איסור בפעולת אוננות של אשה, לומדים אנו שכבר אז הכירו את הנושא ואת מערכת העינוג הזו.
זו הוכחה אחת שכבר חז"ל היו מודעים לנוכחות העונג הגופני באשה. קשה להניח שבמודע מישהו מהם ציער את בת זוגו ומנע ממנה את הנאתה.
הוכחה נוספת, מכך שכבר בגמרא ובספרי הפוסקים דנו על קיום יחסים חד-מיניים בנשים.
הגמרא כותבת: "אמר רב הונא, נשים המסוללות זו בזו פסולות לכהונה". וביאר רשי במסכת שבת ובמסכת יבמות: "המסוללות" - דרך תשמיש זכר ונקבה, משפשפות ניקבתן זו לזו. מתחככות משום תאוות תשמיש.
אמנם להלכה נפסק שאינן פסולות לכהונה, אינן נאסרות לבעליהן משום כך ואינן לוקות על מעשה זה. אך על הבעל למנוע מאשתו להכניס לביתם נשים הידועות למעשה זה או לצאת אליהם.
סיכום, אין אנו מתווכחים על מה שסבותייך סיפרו לך, אלא רק מצטטים מקורות מן התורה בעניין.
כמו כן את הפסוק שאמר לבן הארמי ליעקב אבינו "אם תענה את בנותי", ביארו חז"ל: "למנוע מהן עונת תשמיש". כלומר חז"ל ראו את מניעת התשמיש כעינוי לאשה. כמובן שזה מבוסס על ההנחה שאשה נהנית מהחוויה, אחרת מה הבעיה למנוע ממנה משהו שאינה נהנית ממנו?
כמו כן, חז"ל ראו צורך להוסיף סעיף מפורש בכתובה שמתחייב בעל יהודי לרעייתו, אודות חובתו לקיים עימה יחסים סדירים. "ומיעל לוותייכי כאורח כל ארעא". כלומר הבעל מתחייב לאשתו לבוא עליה כדרך כל הארץ.
גם להלכה נפסק שבעל שאינו מקיים התחייבות זו מחוייב לגרש אשתו ולשלם לה את כל סכום כתובה.
קיצור, כנראה כבר לפני מאות ואלפי שנים ידעו ברור אודות הצורך הנשי בהנאה מינית, יחד עם הדרך/ים להגיע אליו.
אף אחד כאן לא קם לשמור על כבודם של חז"ל, אז אני נאלצתי לנסות לעשות זאת. סליחה על האריכות. כל הרוצה לחלוק מוזמן, ישוטטו רבים ותרבה הדעת, יגדיל תורה ויאדיר.
לא צריך לשמור על כבודם של חז"ל כי לא דיברנו עליהם!מיואשת******
עם כל הכבוד לך, וההודעה הארוכה והיפה - על מה אתה מתנפל בדיוק????
דיברתי על הסבתות שלנו
בשום מקום לא הוזכרה תקופת חז"ל
ואין צורך לקום ולהגן ואני לא יודעת מה, תרגע.
ועם כל הכבוד ההודעה שלך מה זה לא במקום, לא ראויה בכלל. צריך להגן בעיקר על הפורום מהודעות כאלו. איכס.
את כל כך פתוחה עם הסבתות שלך?למה לא123
וואו
ז"ל... כן.מיואשת******
מה זה כל כך פתוחה, לא ידברנו בפרטי פרטים על מה היה. יצא לנו לדבר על הדרכת כלות וזה והן סיפרו לי קצת שפשוט אף אחד לא דיבר יותר מדי על יחסים. באת , עשית וזה.. לא אפרט פה הרבה. לא ניהלנו שיחות נפש על הנושא. ממש לא
וכן, היו לי סבתות מדהימות 
כיף לךלמה לא123
גם אבא מקסים,גם סבתות מקסימות, זכית!
לצערי אני לא...
אוף. חיבוק גדולמיואשת******
אבל העיקר זה המשפחה המקסימה שבנית לך
ועוד יותר כל הכבוד כי כשאין דוגמא טובה זה עוד יותר מדהים לבנות משפחה מיוחדת.
ואת יודעת, לכל אחד יש חבילות משלו, לא את הכל כותבים פה מן הסתם...
ברור לילמה לא123
שלכל אחד החבילה שלו
אבל אין תחליף לאבא נורמלי
אבל לבעלי יש סבתא מדהימה ממש,אני מעריצה אותה
אז זה קצת תחליף
תודהלמה לא123
פעם ממש התייסרתי מהחוסר
היום אני חיה איתו די בשלום
זה מה יש וזהו
מה שאני חושבתמנסה לעזור
שאם זה באפשרותך, תייצרי לילדים שלך את מה שהיית רוצה והיה חסר לך.
זה מנחם אותנו אח"כ קצת וגורם לנו לחוויה טובה (מניסיון בדברים אחרים)
בהצלחה רבה וחיים טובים, אמן.
לגמרילמה לא123
אני עובדת על זה קשה,כי זה לא בא לי בקלות
את צודקת לגמרי
ב"ה בניתי משפחה לתפארת
כל הכבוד לך. אלופה.מנסה לעזור
![]()
ודאי שזה קשה אבל אלו החיים שלנו...
להתאמץ ולעבוד.
ונראה לי שלכל בן אדם יש בחיים קושי מסוים (אם כי שונה) ועליו לעמול קשה אם הוא רוצה לשנות אותו.
לאחד זה אבא/ אמא/ סבתות/ משפחה
לשני זה עבודת המידות- כעס/ קנאה/ עצבות וכדומה
ולאחר זה בא בעבודה על המשקל הפיזי ![]()
כל אחד מה שהוא היה רוצה לשנות.
יש כאלה שיעשו מאמץ כביר ויצליחו לשנות את זה . גם אצלם וגם לדורות הבאים אחריהם (כי מה שאת קונה בעמל ויגע- לילדים שלך זה יבוא יותר בקלות ואת סוללת עבורם את הדרך)
ויש כאלה שירימו ידיים מראש ויגידו: ככה נולדתי וזהו!
ויישארו בביצה שלהם....
יפה שאת בוחרת לעמול ולהשקיע (עם כל הקושי!!) ומאחלת לך להצליח ולראות רק נחת מכולם!!
![]()
אמן ואמןלמה לא123
תודה על היחס והאיחולים
רוצה להוסיף שלא רק שאל תתיסרי מהעברנב"י
נכון.תודהלמה לא123
נכון. לסבתות של פעם היתה צניעות ובושהכלה נאה
אבל סבא ירא שמים שלמד קצת תורה מאמינה שידע שיש לו גם תפקיד לשמח את אישתו.
אי אפשר לומר שפעם היה גרוע או יותר טוב.
טוב שכתבת.סודית
תיאורי עינוג עצמי של נשים זה משב רוח מרענן?מיואשת******
הניק הזה כותב הודעות עם מילים ותיאורים לא הולמים לחלוטין. אין סיבה לעודד אותו. להפך
משב רוח מרענן של ידע בים הבערות והנבערותסודית
מיואשתחדשה ישנה
אבל, סליחה שאני אומרת לך את זה, ''את התחלת''... מה שכתבת גם לא בדיוק שייך לפורום פתוח. לדבר על אם אישה נהנתה או לא נהנתה ביחסים...
נהנתה או לא נהנתה זה בלי תיאוריםמיואשת******
(מי שהתחילה זה פותחת השרשור למעשה, אבל גם היא השתדלה מאד לכתוב בלשון נקיה , ולדעתי גם אני. אם את לא חושבת ככה אשמח שתגידי לי מה בדיוק היה לא מתאים לדעתך שאדע להבא. גם באישי זה טוב)
תשאל את סבתא שלךמופאסה
אני ממש לא בטוח בזה
אני הייתי נותן להם יותר קרדיט
אבל זו רק דוגמא ולא העניין
מאד תלוי במקום המגוריםמיואשת******
אם סבתא שלך חיתה בארה"ב אז אולי זה לא נכון
אם סבתא שלך מליטא\פולין\רוסיה וכו, אני די בטוחה שזה נכון לרוב מוחץ
אוי, נו, מפרשת סוטה את יכולה להבין שאת לא צודקתסודית
אוי נו, מסבתות שלי מפורש אני צודקת
מיואשת******
מה שהיה בזמן התנ"ך זה דבר אחר ממה שהיה לפני מאה שנה. ודבר אחר ממה שיש היום
חבל.סודית
נשמע קיצוניאולי בכלל
הפוסקים בכל הדורות דנו בשיעור חיוב עונה 'בזמן הזה', שהוא חיוב של איש לאשתו.
הלוואי שהייתי יכול...נשוי ושחוק
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸👑👑👑👑👑👑סודית
רק גברים? גם נשים היו שמחות לחיות כמלכה עם משרתים ועוזריםקרן-הפוך
כמו מלכת אנגליה והנסיכה קייט מידלטון...
איך את מעיזה לומר כזה דבר?מיואשת******
מה, את לא יודעת שנשים בתוך תוכן רק רוצות להגיש ולשרת ולנקות ? את לא מבינה שרק אם הן תתחברנה לחלק הזה בתוכן הן תהיינה מאושרות ושלוות
מלכת אנגליה? מנכלי"ת פייסבוק? הן נראות לך שמחות? מאושרות. זה הכל שקר! הן אומללות! האני הפנימי שלהן משווע למשהו לנקות ולבשל ובשנתן הן חולמות שמישהו משאיר להן גרביים מלוכלכות להרים. זה היעוד האמיתי של אשה בחיים והן מסכנות שהן לא מבינות את זה. הקדמה הרסה הכל!

<מי שלא בראש הזה, אל תטרחו להגיב לי, אין לי כח להתווכח על זה. תהיו מאושרות איך שטוב לכן>
זו סוגייה שבעולם היהודי ההלכתי העתיק היתה פתירהקרן-הפוך
בלי קשרלמה לא123
לא נראה לי שמלכת אנגליה כ"כ מאושרת
לי זה נראה שיש לה חיים די אומללים
חחח. בהחלט יכול להיות
מיואשת******

חחחח לא בגלל זהלמה לא123
נכון, היו שמחות אבל זה יותר בטבע הגברי מאשרוואוו
👍👍👍סודית
בוודאי שמדובר בצרכים שוניםמיואשת******
בני אדם הם לא מכונות. יש להם צרכים שונים . יש גברים שצריכים יותר כבוד ויש נשים שצריכות מלא כבוד
לא סתם הקב״ה מזווג זיווגים. צריכים לבוד כזוג על הכרת הצרכים זה את זה ולדעת איך להתנהל כשיש צרכים סותרים ואיך להתפשר ולא לצפות ממישהו משהו רק כי הוא אשה או גבר.
אויש. עצובמנסה לעזור
שה' ישמח אתכם בקרוב..
בא לי לבוא אלייך , להביא לך כזה חיבוק, חיבוק של חברה ,ה' אלוקינו
אבל אין , כלום לא מאחה כי חברה זה לא בעל.
אבל בא לי . ובא לי להגיד לך שאת כזו מהממת
שאת אלופה, שאוף כמה כמה ה' גאה בך ,
ואני יודעת , כי גם לי יש איזה שהוא קושי קטן כרגע, יודעת שהוא רואה ושומע אותי כל דמעה שלי, כל תפילה גם כשלא בא לי, גם כשאני שואלת למה בזמן אתגר..
ואל תישברי, ותלכי לטפל בעצמך, כי את הכי הכי חשובה. ותפני למי שצריך- כדי שאת תהיי רגועה.
חיבוק גדול גדול מהמיקלדת.
אני.
^^^מנסה לעזור
חיבוק חזק גם ממני!!
מרגשת, מצטרפת לאיחוליםנב"י
אחרי שיראה שאת לא נגדו אלא בצד שלו יוכל להקשיב גם לשלך ותראי, יכול מאוד להיות שיצטער שפגע בך כך ויעריך את כל ההשתדלות שלך.
ואל תפסיקי להתפלל על זה, אין תפילה ששבה ריקם.
שולחת לך חיבוק ענק
גם ממניאין עתיד
את מהממת ומגיע לך שיהיה לך טוב
תעריצי את עצמך את שווההה ומי שלא מבין את זה
כנראה לא ברמה שלך.
אויש כ"כ משפילאולי בכלל
אם אפשר לשאול מה כן יש ביניכם, למה הוא מעונין בנישואים?
הוא מעוניין נראלי. לא מעוניין בקרבה כרגע. כרגע כבר שבוע וחציFff
מעריך שהגבתאולי בכלל
שיהיה לך הרבה כוח.
רק רציתי לומר שאם יש לכם בסיס של רצון זה בזו המשפט שהוא אמר לא בהכרח סוף פסוק, רצון בקרבה היא תלוית מצב, ואם תחליטי שאת רוצה לנסות להציל את הנישואים אז זה יכול להשתנות.
בהצלחה
מעוניין שתהי אשתו בלי להתקרב אלייך?נשוי ושחוק
את כותבת מאוד יפה, בטוח שכואבנשוי ושחוק
מזעזע וכואבסוסה אדומה
עברת חוויה מזעזעת שלדעתי עוד אולי תצטרכי לטפל בה.
אני בטוחה (ואולי אפילו קצת מקווה - כי אחרת זה מעיד על איבוד צלם אנוש) שאת מרגישה מושפלת.
תראי, אני לא יודעת אם פספסתי חלק מההתרחשויות בינכם (הרבה זמן לא הייתי כאן)...
אבל יש לי הרגשה שאת נלחמת כל הזמן.
ואני לא בטוחה שזה נכון להלחם.
ואני לא בטוחה שאת נלחמת על הדבר הנכון.
תבדקי שהוא שווה אותך ואת המלחמות שלך.
ותזכרי... מלחמה היא נחלת בני המאדים.
תשקלי את הצעדים שלך לפני שיהיה מאוחר מידי.
אוהבת אותך ושולחת לך מלא חיבוקים.
מגיע לך הרבה הרבה הרבה יותר.
תודה רבה. כן אנחנו בטיפול וכרגע אני בטיפול לבדFff
מהדברים שכתבת בעברסוסה אדומה
עושה רושם שאת מתמודדת עם התנהגות מאוד מאוד לא נורמטיבית מצידו ושאין לך נסיון כדי להבין שזה מאוד לא תקין מה שקורה בינכם.
קורה שיש בעיות בין בני זוג,
אבל יש תחושה שהאיש שאת נשואה לו מתנהג בצורה מאוד מאוד בעייתית מצד אחד, ומצד שני לא נראה שהוא מודע לזה או עושה מאמצים הולמים כדי לעבוד ולהשתפר.
מצד שני, נראה שאת מאוד מאוד נלחמת על הזוגיות הזאת, ואני תוהה אם זה לא אך ורק בגלל שאת לא מבינה כמה ההתנהגות כלפייך שהתרגלת לקבל (ואפילו רק הדברים שכתבת כאן) היא לא נורמטיבית בעליל.
לדעתי תרשי לעצמך להתחיל להאמין שמגיע לך יחס טוב(!!!)
מגיע לך שיחזר אחריך גם בלי בייבידול, ושלא יעלה על דעתו אפילו לייבש אותך כשאת כל כך משתדלת ומשקיעה בשבילו! (אני בשוק מהאטימות!)
ובכלל כל התקשורת בינכם והמנהגים שלו תמוהים מאוד מאוד בעיניי.
הוא חייב טיפול.
אני לא יודעת אם בקצב הזה ובמצבכם בכלל כדאי שתחכי לו.
את אוהבת אותו בכלל?
אני כותבת את כל זה אך ורק כי עושה רושם שאת לא מבינה מספיק כמה זה לא נורמלי.
אני לא מכירה את הדברים מקרוב, וכתבתי רק ממרחק הדברים שקראתי כאן.
תוכו אכל וקליפתו זרק.
בהצלחה אהובה. מאחלת לך בחירות טובות ונכונות,
ושתאמיני שמגיע לך יחס אחר לגמרי.
תודה אני באמת מתחילה להבין את זה למרות שאם אנחנו בטיפולFff
כתבו לך כבר רבים וכתבו נכון ויפהאליפ
אבל אנשים בעלי תפישת עולם אידאולוגית מן הסוג הנ"ל צריך מישהו שהם סומכים עליו שישפיע עליהם. יש מישהו כזה? רב? חבר? קרוב משפחה?
הוא ככ מתוסבך שהוא מעדיף לחיות ככה ולסבול מאשר להיפתח ולחיות חיים מלאים?
כן זה חלק מהתפיסה הפירמטיבית שעדיף לסבול ולאFff
ואם תקבעי לו עובדהאליפ
איך היא יגיב?
היינו בטיפול זוגי. עכשיו אני בטיפול לבד. הוא לא מתנגדFff
שמחה לשמוע שאת מטפלת בעצמךמיואשת******
ברורFff
הם תימנים הוא יתעקש על הרמב"םסודית
הוא מתאמץ למלא את יעודו בעולם.
ובחינתו זה היעוד שלה, במקום למלא אותו היא קונה בגדי ****.
יכול להיות שהרב יוכל ללמד אותו שפה אחרת לדבר בה אבל להחליף את הראש לא יכול להחליף.
וכשהיא עומדת מול החברות שלה שמתחלקות חצי חצי כי שני בני הסוג עובדים, היא אומרת לעצמה הלא גם אני עובדת למה יגרע חלקי.
אברכות זה כתר זהב משובץ יהלומים אבל הוא כבד.
הנה לך שרשור לשבועות
יש כל כך הרבה אברכים בני תורה אמיתיים שזהלא בסדר ההשמצה שלךמיואשת******
פשוט לא בסדר
בני תורה אמיתיים, שמכבדים את הנשים שלהם ושותפים בבית, ויש להם דרך ארץ ומידות טובות יחד עם תורה
לא יודעת מאיפה את מביאה את הדברים ההזויים שלך.
בן תורה אמיתי לא מצפה שאשתו תשרת אותו. ממש ממש לא. מהיכרות אישית עם קהילה גדולה של אברכים, זה הכי לא הצורה שהם מתנהגים.
לגמרי. נכוןאהבתחינם
את עושה חיל!
זה ממש תלוי...יהודה224
ויש שלומדים שעות מסויימות וכן עוזרים בבית.
אבל אני חושב שזה נורא תלוי מה היא מוכנה להקריב בשביל שלימות הבית האם בסינר וכפפות בכלים ובישולים נגמר הסיפור או שזה עמוק יותר מזה?
אם זה רק כפפות ובישולים אז הייתי מציע לה כמו @סודית ללכת עלזה ויכול להיות שזה ממש ישתנה עם הזמן לטובתה
אבל אם זה עמוק יותר זה יהיה בעייתי כנראה כמו לחתן גבר מלפני 100 שנה עם אשה בת זמנינו שזה מתאים יותר לסטיבן שפילברג מאשר למציאות...
אלו שלומדים כל היום ולא עושים כלום בבית זה בהסכמה ועידודמיואשת******
והם נדירים
נכון.יהודה224
לגמרילמה לא123
אם הוא היה אומר אני גמור מכל היום,ואין לי כח לנקות
או אפילו שסתם מתעצל
זה עוד מובן
אבל,מתוך שהיא צריכה לעשות את זה כי זה תפקידה
מעניין,בכתובה הוא התחייב להמון דברים,מעניין כמה מתוך ההתחייבויות שלו הוא ממלא
וגם לפי הראש שלו גבר אמור לפרנס ולא האישה,
נכוןאולי בכלל
ואיך אמר לי מישהו, הוא מכיר כאלו שתוך כדי שכתבו בהקדמה לספר 'לאשתי שפורקת מעלי כל עול' צעקה להם האשה 'נו מתי אתה מסיים לכתוב, צריך להשכיב את הילדים'.
^^^^ ממש כך!!מנסה לעזור
אני תמיד אומרת שאישה שנשואה לבעל שתורתו אומנותו והוא מבצע את מה שהוא לומד- יש לה גם עולם הזה וגם עולם הבא!!
והיא באמת זכתה...
בן תורה אמיתי זה מי שיש לו קודם כל מידות טובות ויראת שמים שהוא לא מצער את אישתו והוא עושה הכל כדי שאשתו תרגיש טוב ותהיה שמחה ומאושרת ואח"כ משלב במקביל גם לימוד תורה ומקיים מה שהוא לומד.
התורה באה כדי לעדן ולרכך את נפש האדם ולא כדי לעשות אותו מלך וכל השאר עבדים שלו מסביב.
(וממילא, אם הוא הולך בדרך התורה ודואג שלסביבה שלו יהיה טוב- הוא נהיה באמת מלך!)
אהההההההההה מיואשת תודה שאת פהההההה' אלוקינו
אולי נקרא לה מאויישתמופאסה
לגמרי !אנונימי (2)
@מיואשת****** אלופית !
לגמרי אין לי כח לשטויות שנכתבו פה .
אבל זה מרגיש וכל מה שקוראת רואה את התגובה שלך ונרגעת

ושיש לך סבלנות לענותה' אלוקינו
נכוןטרמפולינה
תגובה למיואשת...טרמפולינה
באמת??? מרשים! כי האישה עובדת כאילו?וואוו
יש לי חברה כזאת שבעלה עושה כמעט הכלמנסה לעזור
יש לו הפסקה בין 2 ל-4 בצהרים. אז הוא מביא את הבנות שלה מהגנים, מבשל, מכבס. מה שיכול.
האישה חוזרת מהעבודה ב-4 והוא הולך שוב לכולל עד 8-9 בערב.
היא מטפלת קצת בבנות. מקלחות ארוחת ערב..
ובלילה משלימים את השאר.
ת'כלס היא אומרת שהוא עושה יותר ממנה והוא "עקרת הבית".
אצלנו בבית- שנינו לא נמצאים בבית הרבה.
אני עובדת משרה מלאה בחוץ ובעלי אברך כולל ומוסר שיעורים.
אבל בעלי עושה הרבה בבית.
יותר בשעות הערב/ הלילה...
הוא שוטף את הבית לשבת/ מגהץ בלילות/ מסייע במקלחות (אם הוא נמצא בבית בשעות הללו)
אני יותר אחראית על הכביסות. בעיקר על מיון והפעלת מכונות. שנינ תולים כביסה ומורידים- מתי שמסתדר ולמי שמסתדר.
בישולים- זה אני.
מה עוד?
עובדים ביחד. מי שיכול- עושה.
אין כאן: זה התפקיד שלי/ שלך.
אגב, אני גם אומרת את זה לילדים שלי.
כולם חיים כאן בבית וכולם רוצים שיהיה לנו נעים טוב לחיות כאן. אז כולם צריכים לתת יד ולעזור. כל אחד במה שהוא יכול.
סודית יקרה חבל לי על ההכללה. אבא שלי גם תימניFff
חוץ מהנקיון הכל טוב?סיה
השאלה אם זה מתבטא בעוד דברים
אם תחזיקי מטאטא ומגב בידיהודה224
ויכול להיות שכשלא ראית את אמא שלך מחזיקה מטאטא ומגביהודה224
כי אני כגבר ממש לא רואה בזה השפלה וגם בלזרוק זבל לא רואה השפלה.
מבחינתי יש מחוייבויות בית שצריך לעשות והויכוחים סביב זה נובעים יותר מעצלות שלי או של אשתי ולא מאיזה תחושת השפלה להחזיק מטאטא או מגב או לשטוף כלים...
זה לא קשור להשפלה. אני לא מריגשה מושפלת עד היוםFff
תרבות המערב השכיחה ממנואני123
תוכלי להסביר מה הכוונה ״תרבות המערב״?קרן-הפוך
איזו תרבות ואורח חיים קידמו את מעמד הנשים, כולל זוגיות שיוויונית - תרבות המערב או תרבות ארצות האיסלאם?
תרבות המערב עדיין רואה שתפקיד האישה הוא להיות רק עקרת בית?
תרבות המערבאני123
תרבות המערב הכוונה- מודרניות .
הכוונה שיש מודל מסויים למראה חיצוני של אשה שנחשב יפה.
היו תקופות שדווקא אשה מלאה היתה נחשבת יפה.
והכוונה לזה שהעולם מתקדם. מתקדם לזה שנשים לא ישבו בבית אלא יצאו מהסינר שלהם וילבשו מדי חוץ יפים.
כל הקידמה והטכנולוגיה .
למה צריך לקדם את מעמד האשה בכלל?
כשמקדמים את מעמד האשה-
זה בא עם חובות. למשל לשאת בעול הפרנסה
היית רוצה לחיות כמו בדואית?קרן-הפוך
האישה שם ממש שפחה.
למה שארצה לחיות כמו בדואית?אני123
ממצב של איזון את מדברת איתי על קיצוניות?????
מה קשור בדואים?
אנחנו לא בדואים.
תכף תקראי לי פרימיטיבית.
אני עובדת!!! ויש לי עסק!
אז איך בדואית קשור כאן?
אני אומרת שלא צריך לדרוש שויון
אין בעיה נשים תצאנה לעבוד.
יש בעיה שאת מבקשת שיוויון
אין שיוויון ולא יהיה.
כי תפקידים של גבר ותפקידים של אשה זה לא אותם תפקידים.
ומה דעתך שגברים יהיו בהריון וילדו?
כנראה לא הבנתי אותך.קרן-הפוך
בעולם שהיה לפני קידום מעמד האישה.
ככה הבנתי ממה שכתבת:
״למה צריך לקדם את מעמד האישה בכלל?
....
כל הקידמה והטכנולוגיה ...״.
אז הבאתי דוגמא מתרבות שכולנו מכירים, שחיה כמו בעולם הישן, המשקפת את חיי האישה בעולם שלפני המהפכות.
הו. חלום חיי. דעתי היא שזה יהיה נפלאמיואשת******
מקווה שתתירו לנשים שאוהבות להרות ללדת ולגדל ילדיםסודית
ברורמיואשת******
אשה שאוהבת לשבת בבית ולגדל ילדים ולטפח ולבשל ושמחה שרק בעלה יעבוד אני מאד מכבדת אותה. העיקר שטוב לה. כל אחת צריכה למצוא מה שטוב לה וגם הדגשתי את זה בתשובות שלי לאורך השרשור.
אישית הריון ולידה כפי שהם היום (ולא כמו שיהיו בעה כשהמשיח יבוא) הם עונש עבורי (מי אמר היפראמזיס וניתוח קיסרי ולא קיבל ?) אז הלוואי שבעלי היה יכול להתחלק איתי בזה.
ומה קורה כשאשה מוצאת את עצמה במקום שלא טוב לה?סודית
מה תגידי לה?
תתגרשי, כי את עוד צעירה, תמצאי מישהו שיאהב אותך באמת ויהיה שותף מלא?
או - תתחילי לבוא לקראתו בלי מרירות ותנסי לראות מה קורה.
אין אפשרות ג בשאלה שלי.
ובכוונה לא כללתי יעוץ שלזה היא כבר הולכת
אני לא יכולה לענות על זה בלי להכיר את כל הסיפורמיואשת******
ומה את היית אומרת לה לו היתה מנסה לבוא לקראתו בלי מרירות והוא היה נשאר איתן בגישתו?
הייתי רוצה לדעת כמה דבריםסודית
האם הוא מבין שבהריון / לידה זה יפול עליו ויצטרך לעשות הכל במקומה
האם היא מטופלת נגד חרדה אצל פסיכיאטר כמו שצריך
והאם יש בו משהו ששובה את הלב ושווה להתפשר על זה אפילו לכל החיים.
זה לא פייר
מיואשת******
אגב יש גברים שחושבים שבהריון ולידה עדיין הנשים צריכות לעשות הכל כי הקבה ברא אותן ככה אז יש להן כוחות ללדת וגם אז הן אמורות למזוג להם אוכל ולטפח את הבית. כן מכירה אחד כזה. אז לפחות זה את מבינה שלא הגיוני וזה נחמד לשמוע

בכל מערכת זוגית יש דברים שצריך וכדאי להתפשר עליהם . פשוט אני חושבת שזה משהו שצריך להיות בשתי הצדדים וברור להם לעבוד על זה ומתוך כבוד הדדי ולא הכרח. יכול זוג לדבר ולומר וואלה ממש חשוב לי שתכיני לי כוס קפה כשאני חוזר ותתני לי את האוכל ראשון בסעודת שבת כי זה חשוב לי. זה מצוין. הכל טוב. השאלה אם הוא מוכן לשמוע גם את הבקשות שלה על מה שחשוב לה ואם הוא מוכן למלא חלק מהבקשות שלה ולוותר על חלק משלו או שהוא מאמין שהיא צריכה להיות ככה וככה כי היא אשה וזהו. וזה תפקידן של נשים. נקודה סימן קריאה ואין עם מי לדבר. מצב כזה מעבר לזה שהוא לא נורמלי הוא גם מקולקל מידות ומראה שבן אדם בכלל לא רואה את אשתו כבן אדם אינדיבידואלי עם צרכים משל עצמו אלא ממפה ממנה להתנהג בצורה מסוימת מעצם היותה אשה. יעני - כלבים נובחים חתולים מתלקקים ונשים עושות ספונזה. טבע העולם.
אבא שלה עבד, עשה את עבודות הביתסודית
יצא לה להתחתן עם מישהו שדומה לאמא שלה.
זה הכל. שתבחר.
אבל לא ממקום שמנוהל על ידי חרדות.
אני ממש לא מבינה מה את רוצהמיואשת******
אני לא חרדתיתFff
זה מצוין, כי ההתמודדות שלך לא פשוטה בכללסודית
2. אמא שהאבא מפנק היא אמא שמחה, אבל לא יודעת אם הרגילה אותך לעשות מה שהיא לא עשתה.
3. יש אכזבה מכך שלמרות שהוא מקדיש את כולו ללימוד את לא רואה את ההשפעה על המידות.
4. הוא משווה בלב ואולי גם במילים אותך לאמא שלו ולנשים צדיקות של חברים שלוקחות על עצמן קריעת ים סוף. זה מכאיב וזאת טעות מצידו. לך יש את המעלות שלך.
5. זה בא כפקודה ולא ממקום של שותפות, וזה מרחיק ופוגע.
6. היה טיפול זוגי שהוא נטש אותו.
7. אפילו דברים שלא קשורים לחלוקת העול, אלא הם רק משמחים ומחברים, הוא הכניס לתוך המשוואה הזו.
אני לא יודעת אם יש מישהו בעל השפעה שינער אותו, אני חושבת שאם היה כבר היית מבקשת.
אבל אם את אוהבת אותו והעומס עליך לא גדול מדי, אפשר לנסות לראות אם הוא לא מתרכך כשרואה שאת מתאמצת כל כך בשבילו.
אני מקווה שכן.
גם כי יבוא ילד והוא ימצא את עצמו מכין אוכל דוטף כלים עושה כביסות רוצה או לא, - אחרת פשוט לא יהיה לו...
וגם כי פשוט שאת צריכה שיתאמץ בשבילך, ואי אפשר שכל המאמץ יבוא רק מהכיוון שלך.
הסברת מקסיםFff
היא לא ציינה מי בישלוע'ה קניותוואוו
אכן אימי עשתה ועוד הרבהFff
אני ממש מסכימה עם מה שכתבת בסוףFff
ממש מצדיקה אותךכלה נאה
שעם קצת ויתור והסתכלות שונה החיים יכולים להיות יפים.
אוקיי אז כל מה שאת אומרת זה העטיפה זה לא המהותיהודה224
אני מחפשת שותפות. רגש יש ב''ה בזה הוא טובFff
עכשיו קראתי את כל השרשורים שלי בפורום ואני רואהFff
לדעתי אם תלכו לטפללמה לא123
יש על מה לעבוד,כי את אומרת שהוא אדם טוב.אבל פשוט מקובע
אל תתיאשי
תודה אני בטיפול הוא לא רוצה להמשיך...Fff
את מחפשת רגש, שותפות פיזית מוכיחה על רגשיהודה224
אלא שיראה את זה פיזית, שקשה לו שאת מתאמצת או מתעייפת בניקוי וסידור הבית והבישולים וכו...
מה?? אמא שלך בחיים לא נגעה במטאטא?וואוו
אל תכתבי לעולם את השם של הרמב"ם בתור אחד שח"ו מצדיק את זהה' אלוקינו
מציעה לך לקרוא את ההדרכה שלוסודית
כיום החיים השתנו, יש יותר שיוויוניות.
הבעיה מתחילה כשהחיים הפרטיים שלך לכם לא זהים לאלו של זוגות אחרים.
ושם את צריכה להחליט אם ללכת על מלחמת מקורות או לבדוק טוב טוב מאיפה ההתנגדות הפנימית.
האם זה כי אמא שלי לא עשתה ורציתי להיות כמוה? (נוחות)
האם זה משפיל אותי (בושה)
האם זה כי אצל החברות שלי זה שונה (תחושת אי צדק)
האם זה כי אני מתאמצת ואין הכרת הטוב (אכזבה)
האם זה כי אני מפחדת שבהריון השיטה תקרוס? (חרדה)
וכו'
אחרי שהיא מבינה מה קורה אצלה בלב, היא יכולה לנסות לתקשר. אבל התקשורת חייבת להיות מילולית.
אם יש טינה שהצטברה, בגדי קודש רק מבעירים את האש הזרה
קראתי ועדיין משאירה את תגובתי.ה' אלוקינו
זה ממש לא אברכות!!!Never say never
בעלי הצדיק לומד אבל מתנהג כמו בן אדם תודה לאל!!!!!!!
קשה לדעתסודית
דרך ארץ זה לא חד חד ערכי= ביצוע עבודות הבית. היא כתבה שיש לו רגש טוב כלפיה ב"ה.
זאת סתירה בתוך התיאור ומרגיש לי שיש עוד אי דיוקים
יכול להיות שהוא קורע את עצמו בלימוד ומאוכזב שהיא לא שם בשבילו כמו אשת רבי עקיבא
שהוא בכלל לא היה מוכן לזה כי אצלו בבית הדוגמא הפוכה, אז אם בשביל גבר שעובד, קל וחומר בשביל התורה -
קשה מאד לדעת איך בדיוק הוגדר האידאל של לימוד התורה לפני החתונה, מה הובטח..
יכול להיות לו חברים עם נשים צדקניות והוא שומע סיפורים, וכואב לו שאצל כולם כך ואצלו ככה.
תלוי גם כמה הלימוד בשקיקה יש בזה הבדלים גם כן..
מוזר שאין תמיכה בה מצד הרבנים שלו שיודעים דבר או שנים על שלום בית
יש תמיכה מצד הרבנים.. הוא לא רוצה לשמוע.Fff
כאן בשרשור הזה.סודית
נפלט לך
אין בכלל מה להתדיין בנושאNever say never
עדיף שיסגור את הגמרא מאשר יצער אותה!!!
אולי הוא רואה בזה בטלנות, מי יודעסודית
באמת אין טעם בדיון.
ניחמו אותה
הציעו לה עוד זוית הסתכלות
ללכלך עליו מיותר לגמרי. תשאלי את בעלך הצדיק מה הוא חושב
זה ממש לא פשוט אולי גם הפוך יכול לעבוד כי קשה לויהודה224
אין קשר לאברכות, מסכימהסודית
סביר שהלימוד מעדן אותו יחסית למה שהוא היה בלי..
וואו איזו זעקה מטלטלת לקדוש ברוך הואאושפיזין מהירח
אנחנו שבוע וחצי אחרי מקווה והיינו ביחד רק פעם אחת.Fff
סתם רשמים מהלב...
תעשי לו טובה ותיפגעי ממנו...נשוי ושחוק
שקשה לו בנישואים. למה לעשות לו טובה ולהיפגע ממנו?Fff
מה קשה לו? לא ברור....ה' אלוקינו
ואם קשה לו מה לדעתיו דרכי הפיתרון ?
הוא רוצה להשאיר כך את המצב?
הוא רוצה לטפל ?
לא ברור....
אני מניחה שהוא מתוסכל ושגם אני לא טלית שכולה תכלתFff
את קצת טובה מידי.בת 30
אבל זה לא נשמע לי כ''כ בריא עבורך.
גם אם לא טלית שכולה תכלת, ואף אחת מאיתנו לא כזאת, עדיין החלטה מצד הבעל על ריחוק והצהרה שהוא לא רוצה קרבה זה דבר פוגע ביותר!!! אין יותר פוגע מזה!!
אני בטוחה שהרבה זוגות מגיעים לליל הטבילה כשיש ביניהם מתח, או מריבה. אז מה. הנורמלי זה ששני הצדדים עושים מאמץ להתפייס ולהתקרב.
המצב שאת מתארת הוא לא נורמלי, ואת לא יכולה להאשים את עצמך.
''הוא מתוסכל''. אוקיי, מותר לו להיות מתוסכל. אבל אם ההלכה כ'כ חשובה לו הוא אמור לדעת שמצוות עונה היא מצוה חשובה.
וגם אם הוא מתוסכל אז שיעשה עם זה משהו.
אמירה של ''בינתיים אין קרבה'' היא אמירה שמשאירה אותך באוויר. תהיה קרבה? לא תהיה קרבה? למה הוא מתכוון? הוא חותר למשהו?
אפשר להתפוצץ רק מהמחשבות האלו.
ככה הוא אולי יראה סוף סוף שהוא פוגע בך...נשוי ושחוק
להתכונן לשבת יפה, ומה שיהיה - יהיהסודית
השרשור הזה מתחיל להדאיג אותי.
מה זה "ככה זה היה עד עכשיו"?
הוא היה פוגע ואת היית מפייסת?
קרה גם להפך? ושהוא פייס אותך?
אני לא מסוגלת לעשות עוד שבת ככה. אנחנו בלי ילדים אין לאןFff
הוא לא רוצה ליסוע להורים לשו בזמן שאנחנו בריב.. כדי לא לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ. אבל אני כבר לא יכולה ככה להיות פה לבד. שבת זה הכי קשה
אני מאד מאד מזהראולי בכלל
אבל לי זה נשמע מוזר. אני/אשתי במצב כזה היינו שואלים את בן הזוג, ככה זה לא נמשך או שנפרדים או שמתחיל שינוי עמוק.
אבל כמובן שאני לא מעודד דבר כזה בלי להכיר
נשמע כמו בעיית תקשורתמיואשת******
והוא מבטא זה ב״הענשת״ בן הזוג על ידי ריחוק ושתיקה והתעלמות.
זה לא תקין בכלל וצריך להעמיד קו אדום שתקשור היא חובה וככה לא מנהלים קונפליקטים.
אני מודה בפה מלא שאני לא הבן אדם המתאים לייעץ
איך לעשות את זה כי זה מכעיס אותי והנטיה שלי היא לעשות דווקא בחזרה אבל זה לא הדבר החכם והדרום שמתאים לעשות.
לדעתי מישהי @נגמרו לי השמות תדע לעזור לך יותר איך לישם את זה ולדרוש תקשורת מכבדת גם במצבי כעס
תודה רבה אני בטיפול פסיכולוגי בדיוק על זה.Fff
אז תתייעצי עם המטפלת מה כדאי לך לעשותמיואשת******
וכן, מותר לבקש מהם לפעמים עזרה מחוץ לשעות העבודה.
זה מתחיל להשמע כמו פאסיב אגרסיב..סודית
אם את נושמת לרווחה שזה לא מוכר לך ,אז תעשי מה שאת רוצה.
אם משהו מטריד אותך - תכתבי כאן.
לא מגיע לך אחרי שהכנת שבת שגם יתנכר אליך ולא תהיה תקשורת. אם הוא שוביניסט זה דבר אחד, אבל אם הוא ממרר את החיים ככה או ככה זה כבר משהו אחר.
חיבוק.
ואת לא גרושת הלב.
תודה. לא הכנתי שבת רוב השבתות שהיינו בריחוק.Fff
יפה שאת מודעת ומנסה לטפל בעצמךמיואשת******
טוב זה מאד קשה העצה הזו, אבל אם יש לך כח שווה ניסוי
תחזיקי מעמד, ואם יש לך כוח להכין שבת תכיניסודית
אולי הוא יתעשת עד שבת בשישי החום אמור להשבר
גם אני לא הייתי יכול...נשוי ושחוק
צודקתבת 30
אם הקשר חשוב לו הוא ידע מה לעשות.
ואם לא- אז העניינים יתבהרו.
הלב נחמץ
אלעד
לגמרי..אהבתחינם
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.
אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית
בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.
לא עקום..כי אני אני
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית
יש לי חברה סופר סופר קרובה,
חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..
ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.
עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.
ואני לא יודעת מה לעשות.
האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה
פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??
מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה
משהו לא מסתדרפשוט אני..
לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.
ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...?
היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
בדיוק מה שאני חשבתימשה
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית
תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)
אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג
אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.
בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven
הרי זה לא אסור..
אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...
בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)
כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה
??חתול זמני
אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית
גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה
איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן
וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)
לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה
למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...
המלצות לצימרחושבת בקופסא
מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.
יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.
אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.
מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)
עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.
תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)
אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?
אנחנו מתניידים באוטובוסים.
עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.
אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.
מומלץ ממש ממשכנפי נשרים
צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש
כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.
אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר
תודה רבהחושבת בקופסא
אפשר להגיע בתחב"צ?
מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?
אשמח לעוד תגובות
עוקבתרוני 1234
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)
נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא
אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.
אבל תודה, אשמח לעוד תגובות.
ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות
הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend
היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.
אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).
הבעלים של הצימר מקסימים.
יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.
או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים
)
יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).
זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך 
ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).
לא יודעת לגבי תחב"צ.
אנחנו נהנינו מאוד וממליצה
תהנו המון
איזה כיף ❤️
שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון
700 ללילה
נראה מאד יפה
טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה
כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.
(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)
אשמח להמלצות בכיוון.
מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות
בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.
ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון.
כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה.
מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף
אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)
עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬
התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)
אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…
נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.
למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.
תודה לעוזרים🙏🏻
לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..
אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.
נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.
לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף.
אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...
גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי
לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).
ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג
עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.
עם סכום כסף כניסה ויציאה
כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש
אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב
בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש
כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם...
ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה
לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.
אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות
ומה זה אומר עלינו כזוג?
ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?
או מכל הריחוק הזה?
או מכל הקושי הזה?
יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,
ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".
לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי
אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".
ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.
הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.
וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.
וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.
ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!
זה פשוט מדהים.
כמה הדבקות מובילה לחיים
כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.
לדבוק בטוב כמובן.
* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.
* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו.
לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.
* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.
* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.
ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,
יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:
הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.
למשל,
לא דומה אהבה לתינוק בן יום
לאהבה לילד בן שנתיים
לאהבה לאותו הילד בן 10
ככל שהילד גדל,
ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.
כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.
אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!
אותו רעיון גם עם בני זוג,
בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'
ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום
אחרי שנה עוד יותר
אחרי 10 שנים עוד יותר
ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.
וגם אם קשה לנו עכשיו -
הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.
כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו.
כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,
לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.
וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.
אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -
או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,
מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!
מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.
אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?
רגע!
לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.
אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.
ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️
וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות
קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:
אשתי, תודה שחיכית.
היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.
זה משהו לחגוג יום הולדת 80.
לא בא ברגל...
וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.
ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?
המחשבה עלייך.
המחשבה על כך שחיכית לי.
את חיכית.
חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.
וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!
חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו
או לא להאמין.
לבחור
אם להישאר
או להיפרד
אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",
או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.
ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.
את בחרת בנו.
כל פעם מחדש.
את בחרת לחכות.
את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,
את ידעת מבפנים, שזה יגיע,
שאנחנו נעבור את זה.
וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,
שאמר לך להילחם
שאמר לך לחכות.
זמן.
כמה כמה שהוא משאב חשוב.
ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת
כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול
כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול
כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול
כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,
שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?
ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?
ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?
ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?
ומה היה קורה אם היינו נפרדים?
בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?
אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.
על מה הייתי יכול לפספס
על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי
על המשפחה המדהימה שבנינו
על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות
ושרים לנו שירים
ומחברים לנו ברכות
וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!
אתם!
אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?
אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל
ושוב נפל
ושוב קם
ושוב
ושוב
אנחנו מודל להערצה!
ממנו שואבים!
והאמת? אני מבין אותם.
תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!
תראי כמה אהבה יש בינינו
כמה עוצמות
כמה חוויות
כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.
כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.
ואיזה מזל שחיכית לי
ואיזה מזל שהאמנת בי
ואיזה מזל שלא וויתרת
ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר
ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך
ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,
ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -
אנחנו עדיין בדרך!
וכמה בהמשכה השמים צלולים
והשמש מאירה
והחיים מחייכים
וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה,
במורד הגבעה,
בהמשך הדרך הזו.
ואת, שחיכית,
וידעת
והאמנת
ובחרת
ואהבת
ללא תנאים
לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.
תודה.
את לא יודעת עד כמה תודה.
תודה שחיכית.
(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות
בעקבות בלת"ם שמיד צץ,
אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:
@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.
וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.
אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן.
ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן
).
ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤
כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד 
🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות
יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:
כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.
אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?
אתם נורמליים.
זו המציאות שלא נורמלית.
אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?
הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?
את נורמלית. אתה נורמלי.
פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?
כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?
התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?
הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?
לא מבינה את עצמך?
שואל מה נסגר איתי?!
תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!
את נורמלית. אתה נורמלי.
ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?
בעיקר חמלה.
הבנה.
לגיטימציה לאנושיות שלנו.
המון חמלה ואהבה.
לעצמי. לאשתי. לאישי.
לקחת נשימה עמוקה
ועוד אחת
להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר
ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.
ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.
ולנסות למצוא עוגנים גם כעת
ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר
לנו, ולזוגיות שלנו.
בשורות טובות ב"ה 🩵🙏
מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע
האם יש שם חנויות במחירים טובים?
מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים
הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..
אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות
תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה
זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.
אם אתם מהאיזורנפשי תערוג
שווה אולי לקפוץ
לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר
תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה
אבל לפני שרצים לחנויות
90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט
מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

