יש שתי אופציות...על התפר

או שאדם פועל לפי היגיון צרוף ונקי = ואין שום היגיון ב להיות דתי.

או שאדם פועל לפי רגש = ואין שום טוב ב להיות דתי.

אז אנשים מתחילים להיות דתיים = כשההיגיון מתעוות. וזו רק שאלה של זמן עד שהכל יתעוות בגלל זה. תפיסת החיים, האסור מותר, הנכון ולא נכון, הכל יתעוות, לתוך תפיסה חד גוונית ואפורה שלמישהו היה כל כך חשוב שתאמינו בה ותחיו אותה, כדי שתהיו מאושרים לנצח.

 

דת  = דבר מדהים,

דתיים  = פחד + אמונה שהדת תפתור את הפחד. 

אז כשמורידים את הפחד - הדת חוזרת להיות דבר מדהים,

ואמונה ודתיים נופלים מהמשוואה

 

סוף..

כתבת נחמד.אנונימי (2)
אמונה זה יפה והכרחי .
תודה.על התפר
עבר עריכה על ידי על התפר בתאריך י"א בסיון תש"פ 14:03

לא אלוהים.

אמונה בדת.

התכוונת לאמונה בחוקים. במצוות .באיסורים ?אנונימי (2)
כי זו הדת . החוקים המצוות האיסורים.

אם אתה אומר שדת זה דבר מדהים. זה בעצם החוקים האלה.

צגדיר את ה'דת' שכתבת שזה דבר מדהים.
אמממעל התפר
עבר עריכה על ידי על התפר בתאריך י"א בסיון תש"פ 18:03
 
 

דת = אוסף של טקסטים, הגות, ותרבות.

דתיים = כל מי שמאמין שהדת תושיע אותו ממשהו שהוא פוחד. (להיות לבד ובודד ומסכן במשפט בעולם הבא זה גם פחד)

כשהדתי מאמין בדת, הוא הופך אותה ממשהו שיכול להעשיר אותו למי שהוא - דתי. 

לדתי הטקסטים לא מעשירים אותו הם כבר מצווים, הם חובה.

והוא כבר לא אדם שמשתמש ביופי של הדת - הוא אדם שמתבטל אליה בפחד.

וככל שהוא יהיה יותר דתי הוא יותר יבטל את עצמו, 

וככל שהוא יבטל את עצמו הוא יבטל אחרים בשם הדת. 

למה אין היגיוןחולת שוקולד
אם מאמינים בשכר ועונש ההיגיון הוא לא להענש
יש כאלה שמקיימים מצוות מאהבה וזה פחות הגיוני אבל קיים
בהגיון צרוף אין....על התפר

העיוות של ההיגיון הוא כתוצאה מהפחד. ואם מלמדים מישהו שיהיה עונש אז גם יגיע הפחד, ואז העיוות. 

לכן אין הגיון באמת.

אם יורשה לי לתייג אותךחינוך כושל
המיחידי
לא ממש הבנתי את הטיעון.
בכל אופן, מכיר כמה אנשים שמשתדלים ללכת אחרי ההגיון הצרוף שבחרו בחיים דתיים.
קיוויתי שאתה תביןחינוך כושל
אבל אכן. גם אני מכירה ותייגו אותו
המעל התפר

זה לא ממש טיעון - זה שיתוף של מציאות.

מכיר כמה אנשים שקראו את הספרים של אותם האנשים שטוענים שהם משתדלים ללכת אחרי ההיגיון הצרוף.

ואופס....

זה עדיין לא נשמע להם היגיון צרוף. 

אני אחד מאותם אנשים.

ואגב, גם הילדים של אותם אנשים מסכימים איתי. 

אופס....

אין מציאות של היגיון צרוף דתי. 

 

ייתכןיחידי
יש כאלו.
אבל אחר בקשת מחילה, אלו סיסמאות בעלמא. יש טיעונים ואפשר לבדוק אותם ולהחליט מה הגיוני ומה לא. אני לא חושב שהמשפט "אין מציאות של הגיון צרוף דתי" קרוב להתממשות במציאות. תסתכל על הרמב"ם ועל הרלב"ג, על ר"ש שקאפ ועל הגאון מוילנא - הם לא היו אנשים שהיה אכפת להם מההגיון? כמובן שזה לא אומר שהם צדקו בכל דבר ושצריך לקבל מראש את כל טענותיהם, אבל להגיד שאין שיטתיות או שבהכרח אין הגיון בכל אופן של חשיבה דתית זה די מופרך. גם אם לא הכול נכון, אין כאן איזו מגמה חדמ"ש של אנטי הגיון. יש דברים נכונים ויש דברים שלא, אבל הרבה טענות מתקבלות על הדעת גם אם נחליט שלא לאמץ אותן.

מעבר לזה, זה לא הכול או כלום. בטח כשברור שלדת חדרו במהלך השנים סיגים, דבקו בה והבאישו את שמה הטוב וההגיוני.
לענ"ד הרובד הבסיסי, שהוא ההיענות והחיוב לקיום מצוות, מבוסס והגיוני למדי. על השאר כבר יותר קל לערער, אבל גם בתחומים האלו אפשר ונכון להגן על הרבה עקרונות יסודיים.
הרובד הבסיסי של הדת הוא לא היענות וחיוב לקיום מצוותעל התפר

אחר בקשת המחילה, הרובד הבסיסי של הדת הוא הרבה יותר מהותי מססמאות של מיכי. 

וחבל שלא כתבת ביחד עם שורת הרבנים שהבאת את שפינוזה הוא היה מאזן קצת.

הרמב"ם והרלב"ג היגיון צרוף? אנשים שמקדשים את ההיגיון בקדושה דתית זה לא הגיון צרוף.

זו הסיבה שהפרשנות שלהם על המקרא מאוד מאוד הזויה. כנ"ל הפרשנות והתפיסה על העולם והאדם. 

בלי קשר שברמה האישית מי שמחזיק בתפיסה הרמבמית לדעתי פשוט לוקה במזוכיזם נפשי. 

 

זה קדום יותר מהרב מיכייחידי

חוץ מזה גם אתה יודע שהמשמעות המקורית של המילה "דת" בפרסית היא חוק, אם מדברים על מהי דת. 

וכבר במקרא. מהי התורה אם לא ספר חוקים, שמאחוריהם כמה עקרונות תבוניים בסיסיים (ובראשם מלחמה בעבודה זרה)? זה בולט מכל פינה. אגב, מעניין בהקשר הזה שהתנ"ך הוא ספר כפירה במובנים של אז. 

 

לא הגיון צרוף? והוגי הנאורות, אפילו קאנט, שקידשו את התבונה גם הם אנטי רציו לשיטתך? בעצם לכל הוגה דעות עד ריצ'ארד דוקינס לא היה אכפת מההגיון הצרוף, עד שבא דוקינס וגאלנו... 

 

אתה לא חייב לאמץ את הפרשנות שלהם למקרא. חקר המקרא התקדם מאז. י

אני לא רמב"מיסט, ואני די מסכים איתך לגבי הסיפא

 

השאלה היא לא מה המשמעות של המילה דת, או תורה במובן המקראיעל התפר

השאלה מה הרובד הבסיסי של הדת היהודית - שאגב, אז לא נקרא דת, ולא יהדות אבל זה לא משנה.

הרובד הבסיסי של היהדות הוא החוויה של יהו-ה מדבר באדם, בתוך האדם. עיין

לאחר הרובד הזה הגיעו הטקסטים, עריכתם, קדושת הטקסטים, איבונם, הקפאתם, ופירושם.

 

 הם לא קידשו את התבונה בשם הדת. 

לא כל מה שקאנט אומר זה הגיון צרוף, ובטח ובטח שדוקינס לא היגיון צרוף. 

 

 

אני מדבר על הדת כיוםיחידי
לא על זו של יוצאי מצרים. והיום היא בעיקר הלכה.

למאי נפק"מ קידשו או לא קידשו? יש דברים הגיוניים, יש דברים לא הגיוניים, ומכאן כל אחד יסנן.
אז מי חושב בהגיון צרוף? ולהויזן וחבריו?
ואני מדבר על *דתיים* כיום - שהם לא הגיון צרוףעל התפר

הדת היא רק אובייקט. הדיון על דתיים.

 

אתה חשבת בהיגיון צרוף. 

 

עד שמישהו הגיע והפחיד אותך על עולם הבא ועונשים וערך עצמי שתלויים ב ללמוד ולקיים את הטקסטים. 

 

אין ילד שפתאום יאמר אני דתי, ואללה זאת האמת. חייבים להכניס לו מלא דברים פסיכולוגים כדי שיטשטשו את חוסר ההתאמה בין הדת למציאות של היגיון צרוף, ויגרמו לו להיות דתי.

 

לא. גם הם לא תמיד היגיון צרוף. גם הם. 

שוב,יחידי
אין פה שום טענה. אוקיי, אז הדת היא אופיום.
ואם אף אחד לא חושב בהגיון צרוף, אין סיבה שייגרע מעמד הדתיים בדווקא
ילדים חושבים בהיגיון צרוף. אתה חשבת בהיגיון צרוף.על התפר

והדת היא לא אופיום!

דתיים לוקחים אותה כאופיום. זה אחרת לגמרי.

ילדים?יחידי
פחות.
מעבר לזה, התורה לא אמורה לנבוע מתוכנו בחשיבה הגיונית, למעט המוכנות לציות לה. ההתוודעות אליה ואל הדרישות שלה באות מבחוץ (בהתגלות).
על משקל "למה לי קרא, סברא היא?!", דהיינו שה"קרא" (והתורה באופן כללי) בא במקום שהסברא לא תורה בהכרח על רצון התורה.
דיברת על טענות בלי בסיס.....על התפר

כשאתה כותב שהיא התגלות ומבחוץ - וציות לה בעיקרון גורף מישהו?,

אתה פשוט כותב את מה שכתבתי עליו שהוא לא היגיון צרוף.

זו פשוט דוגמה חיה.

ואחלה ציטוט של המחברת החמישית\פרק אחרון במצוי ראשון. 

לא קראתי את המחברת החמישיתיחידי
וגם לא את הפרק האחרון במצוי
על זה נאמר "למה לי קרא"

ואוקיי, אם התכוונת למובן כזה של הגיון צרוף זה משהו אחר. אני לא רואה שום הגיון בעקשנות רציונליסטית עד רמה כזאת. התורה לא שואפת להיות "הגיונית" במובן שאתה מדבר עליו. היא לא מחליפה את ההגיון, אעפ שההגיון מחייב לקבל אותה. התוכן שלה נובע מתוכה, לא מהגיון אנושי (למעט אולי אנשים כמו אברהם אבינו, שלמד תורה מכליותיו, ואכ"מ).
היא הייתה כזו עד שהיא הפכה לממוסדת. אברהם אחלה דוגמא אגבעל התפר


נו נו, חכה לעתיד לבואיחידי
מצוות בטלות, וכולנו נהיה כמו אברהם אבינו
מצוות בטלות ואנחנו כמו אברהם בלי קשר לעתיד לבוא.על התפר

הכל תלוי בחשיבה שלך. אתה זה שקושר את המציאות לעתיד לבוא. 

לא מבקר אותך - פשוט אין בזה שום מהות. 

לחכות כדי שתוכל להיות מי שאתה היום.

אם לא הייתי מכיר את המקום ה"רועד מפחד" משינוי - של הדת - הייתי אומר שזה הזוי.

אני לא חושב שזה עובד ככהיחידי
זכותך. אצלך ההחלטה מה לחשוב ואיךעל התפר


כמה שטויות. מחילה...חוני המעגל פינות
לא בקטע הרע אבל קצת קפצת מעל הפופיק...
וואו התגעגנוsimple man


אופס..על התפר

(חושב למחוק את השרשור כי חוני אמר שזה שטויות

מהרהר שוב מה לעשות..

מחליט להשאיר אותו....)

חייזר

אם אתה מאמין שתורה מן השמיםמשה

גם אם אתה מתעב אותה, אתה תקיים, כמו שאתה משלם מס הכנסה וביטוח לאומי ימח שמם וזכרם.

 

סביר יותר שאתה תקיים אותה כמו שאנשים בישראל שומרים על חוקי התנועה, אבל בגדול זה העניין.

 

אם אתה לא מאמין בזה, אז אין קשר לכל ערימת החוקים הזו. עזוב אותה.

הקטע הוא שאין סיבה שתאמין שהתורה מן השמיים..על התפר
עבר עריכה על ידי על התפר בתאריך י"ג בסיון תש"פ 15:06

ואם אתה חושב שיש סיבה זה רק כי אתה רוצה להאמין ככה כי אתה פוחד שלא להאמין ככה.

לא כי זאת האמת.

 

האמת היא שאין שום סיבה הגיונית לומר שהסיפור המסורתי על אלוהים שבחר בעם אחד, והתגלה לעם אחד בלבד, ואמר חוקים בגוף שלישי שיש בהם סתירות וכפילויות ושמעורים ומושפעים המון מההווי והתרבות המוסרית הפולחנית והחברתית של הסביבה אז - - - -  כנכון.

 

אלוהים נצחי בשמיים שאומר תורה נצחית לעם שמייצג אותו כמבשר הבשורה של אלוהים שרק הוא זכה לה כי הוא הכי קרוב אליו - זה סיפור חסר כל היגיון מכל צורה שהיא. זה אחלה סיפור ברמת הפסיכולוגיה וההרגשה הטובה, זה לא מחזיק מים. 

 

מי שמאמין שזה הגיוני זה כבר התמודדות שלו עם עצמו והפסיכולוגיה ששולטת בו, הרבה לפני שזה התמודדות עם הטקסט והדת. 

אדם אחד (מוחמד, ישו) יכול לחלום משהומשה

אני מתקשה למצוא דרך לגרום למאות אלפי אנשים להאמין שקרה משהו בעבר.  זה יותר מורכב מאיך שאתה מייצג את זה.

 

יש למערכת הזו נקודות חולשה אחרות, זה נכון, אבל לא קשור לזה.

הפסיכולוגיה הרבה יותר עמוקה מהיגיון ורציונליות.על התפר

דתיים נשארים דתיים כי יש שם פסיכולוגיה - לא הגיון. 

נוצרים ומוסלמים גם.

 

הדת היא טובה, גם הנצרות והאיסלם טובות. 

העניין זה דתיים. 

העולם המודרני הוכיח שכולנו דתייםמשה

את הדת אפשר להחליף, אבל את עצם קיומה של דת, כנראה שלא.

 

אפשר לזרוק את אלוקים והיהדות לעזאזאל, ואז עוברים להאמין בדת של אפל, או בדתות הכדורגל השונות, או בעוד הרבה דתות קדושות עם מאמינים וטקסים דתיים.

הקטע הוא שלא זורקים את אלוהים, ולא את הדת.על התפר

אלוהים משתנה מטרנסצנדנטי לאימננטי,

מישות שופטת למעלה, ומצווה למטה, - לישות אוהבת וחיה. 

והדת הופכת לתרבות.

 

אנשים הולכים לדת כדי להשתייך, כי הם נפרדים. הם בודדים, ותחושת ההשתייכות חשובה להם.

אז יש כאלה שהולכים לנצרות, אסלם, או יהדות, כדי לצאת מהבדידות של הנפרדות.

ויש כאלה שעוברים לדתות כדורגל או אפל. או כל מיני..זה לא משנה זה אותו דבר.

 

אבל אפשר לעשות משהו אחר. לא להיות בנפרדות מהמציאות ומהעולם, ב"אני" ו"הם", שזה המקום של הבדידות שרוצים להשתייך בגללו.

 

 

משהו שכדאי לך לראות

יווו כמה שזה נכוןחולת שוקולד
לגמרי אם הייתי נולדת במשפחה חילונית הייתי נוהגת לפי ההיגיון שאומר שאולי הדת נכונה ואולי לא ומחליטה אם שווה לשמור מצוות בשביל הסיכוי שהיא נכונה.

בגלל שנולדתי במשפחה דתית החלטתי לא לקחת סיכון ולשמור מצוות למרוץ הספק וזה לגמרי פסיכולוגי כי אני בוודאות מפסידה מקיום מצוות אבל הרווח לא וודאי (לא בטוחה שאקבל שכר) לעומת האפשרות האחרת ששם אני מרויחה בוודאות מאי קיום מצוות אבל ההפסד לא וודאי (לא בטוחה שאענש)
האמת? חלום חיי לעזוב את הדת אבל הםסיכולוגיה חזקה ממנו. מי יכול לשכנע אותי?
בעצם את מאמינה בזה שיש עונשים?משה


מאמינה שאולי, לא בטוחה בכללחולת שוקולד
מהפסידונית

כל כך הרבה זמן עבר מאז שקראתי פוסטרים פסואודו-עובדתיים עם גרפיקה גרועה והדגשות במקומות מוזרים

בדרך כלל זה היה בבני ברק על המדרכות סביב מעונו של הרב אמון יצחק הזכור לטוב

הפוסט עדכני לגמריעל התפר

מהימים שבהם את יכולה לפתוח את הרשת על הפון ביד בבית, ולקרוא פוסטים פסאודו-רציונלים של מיכי ודומיו על ההיגיון של להיות דתיים.

 

פסאודו רציונליות זה המקום שבו אנשים עם פסיכולוגיה דתית ושכל מפותח פלוס נמצאים בו. זה מין כלא קטן שבו יש רק אותך ואת המחשבות שאסור לך לפקפק בהן, וכדאי לך להראות שהן רציונליות וידידותיות. זה עדיף יותר. קשה להישאר הרבה זמן בכלא בלי להתיידד עם מי שאיתנו. 

 

אני לא חושבת שממש קראת את הרב מיכיפסידונית

והאם ההיגיון של דוקינס מוצא חן בעיניך יותר?

מי האדם הרציונלי שאותו אתה מהלל כל כך?

ולמה בכלל זה משנה.

לא הבנתי כלום האמת.

או אה....על התפר

אני יכול לצטט כל מקום בכתבים שלו. להסביר לך את ההנחות יסוד שלו. ולהסביר לך את הנקודות החלשות וה"שמיניות באוויר" שלו. אני גם יכול לפתוח איתו דיון על זה, פשוט פתחתי איתו כל כך הרבה דיונים שבכולם או ברובם הוא נשאר בורח מלהתעמת עם דברים שהוא חושב שהם יכולים לערער את תמונת העולם שאותה הוא השיג ב50-60 שנה.

דוקינס כמו מיכי רק הפוך. 

 

אין אדם כזה. שפינוזה הכי מתקרב לשם ברמה האישית, אבל אני לא רואה בו כמישהו שקשור אלי ברמת ההשפעה הערצה והלל. והעקרונות שלו גם מתנגדים לכך שיהיה לי קשר כזה איתו.

 

מה שהפוסט בא לומר זה שהמקום הנפשי רגשי רציונלי הוא מקום שקשור בקשר גורדי לפסיכולוגיה ולחיים, מעבר או אולי מאחורי כל ספרי הפילוסופיה-דת-לאום-אמת אבסולוטית וסבירה מאוד כלשהי. 

את המשפט האחרון כבר אמר מזמן פרויד, ורבים וטובים אחריופסידונית

ולפניו.

אותי אישית הידיעה הזאת לא מונעת מלהתקדם ולחפש את המקום שלי באופן רציונלי, מתוך ידיעה ברורה שלעצם הצורך בחיפוש יש בסיס נפשי חזק. מצוין, מכאן אפשר להתקדם.

באמת אין אובייקטיביות (ואדם אתאיסט אינו אובייקטיבי ומושפע מאופן גידולו, חינוכו וחסכיו באותו אופן בו אדם דתי אינו אובייקטיבי ומושפע מאותם הגורמים). זאת הכרה קשה ומפחידה כשנתקלים בה לראשונה. עם השנים היא מחלחלת לאט והופכת לאיומה פחות.

העניין הוא שיש אפשרות אחרתעל התפר

ומי שנמק עם הידיעה המפחידה הזו לא התברך בגדולה אנושית של הכרה באמת, אלא בויתור מחוסר ברירה וידיעה. 

תוכל להרחיב? לא חושבת שהבנתיפסידונית


כתבתי שיש אפשרות אחרתעל התפר
עבר עריכה על ידי על התפר בתאריך י"ז בסיון תש"פ 00:08

את יכולה להיות רציונלית דתיה,

או רציונלית אתאיסטית. 

שניהם מונעים מפסיכולוגיה שגורמת להם להמציא טענות רציונליות. 

אבל אפשר להיות משהו אחר.

מעבר לפסיכולוגיה.

לנתק אותה מההשפעה שלה על הרציונליות,

זה המצב של ההיגיון הצרוף,

במצב הזה אין שום סיבה להיות דתיים,

ואי אפשר להיות דתיים. 

 

ומנתקים את הפסיכולוגיה בדרך מסוימת.

אתה מבין שמדובר הפרדוקס, נכון?פסידונית
אם אתה מנתק את הפסיכולוגיה מהדתחינוך כושל
אתה מנתק אותה גם מהאתאיזם
במצב שבו אין סיבה להיות אתאיסט
אי אפשר להיות אתאיסט.
נכון, 100%.על התפראחרונה

וזה לא הופך להיות פרדוקס. 

לצורך הדיון והדוגמא שהועלתה כאן  - מיכי ודוקינס אלו שני צדדים של אותה מטבע ושמה פסיכולוגיה.

המקום שמעבר לפסיכולוגיה, הוא מעבר לדת, ולאתאיזם. 

הוא מתעלה עליהם. 

נראה לי שאני שםחולת שוקולד
ומה הפסיכולוגיה מאחורי ה"שם"?על התפר
אם אלוהים היה מתגלה אלייך בפתח הדלת לבוש גלימה ואומר לךעל התפר

תקשיבי, את טובה כמו שאת, את לא צריכה להקשיב לספרים או לרבנים - היית משנה חשיבה? 

 

ושאלה ראלית יותר, אם מה שלימדו אותך על שכר ועונש על מצוות - לא עומד במבחן המציאות - את תשני חשיבה?

 

ושאלה חשובה נוספת - על הצד הלא וודאי לדברייך שיש שכר ועונש על מצוות איך את יודעת שיש שכר ועונש על מצוות?מה הסיבה לכך שאת אומרת שיש את האפשרות הזו?

 

 

כן וכןחולת שוקולד
הסיבה שככה לימדו אותי ושיש מסורת כזאת, ברור שאם הייתי בעולם שאין בו בכלל חשיבה כזאת לא בייתי חושבת על זה, אני לא אברהם אבינו..
אוקיי אז..על התפר

אם היית רוצה לקבל ידע שמוכיח שאלוהים לא מעניש על "עברות" ו"מצוות" של הדת - מה היה חשוב לך כדי שתחשיבי את הידע הזה כוודאי ומשנה חשיבה? מה צריך כדי שתהיה לך יכולת לבטוח בידע הזה?

האם יש איזה שהוא אדם בהווה או בעברsimple man

שאתה מחשיב כחכם ממך?

 

דהיינו בן אדם שאפילו אם לא תבין לגמרי כל מה שהוא אומר עדיין תאמין שהוא צודק כיון שהוא חכם יותר.

האם יש איזה שהוא אדם בהווה או בעברעל התפר

שאתה מחשיב כאנושי ממך?

 

אם ענית כן, אז לדעתי אתה טועה בהגדרה של המילה אנושי.

אם ענית לא, גילית שיש משהו בתכונה האנושית שגורמת לכולנו להיות אותו דבר, יכול לומר מהי? 

אפשר להגדיר אנושי בכל מיני דרכיםsimple man

בחלק מההגדרות אני אענה כן, לחלק אני אענה לא

 

אם תסביר איך אתה מגדיר אני אוכל לענות בכן ולא

בהגדרות שתענה לא - למה? מה מגדיר אנושי?על התפר


הפיזיולוגיה של אנשיםsimple man


פיזיולוגיה גנטיקה ותפקוד שלך ושל קוף לא כזו שונה בהרבהעל התפר

מה גורם לך להניח שאתה אנושי והוא לא? 

יש הבדלים וזה מספיקsimple man

אני לא מגדיר כך אנושי אבל זו ההגדרה שאענה עליה לא

 

אתה מוזמן לומר איך אתה מגדיר

מעוניין לענות מה ההבדל(ים) שגורמים לך להגדיר אחרת?על התפר


אני מאמיןsimple man

בדעת=בחירה

 

שקיימת רק אצל יצורים אנושיים

 

ושהיא מתפתחת

אחלה. ומה גורם ליצור אנושי לבחור? ליכולת לבחור?על התפר

נתת פעולה שהוא עושה - בוחר

מה גורם לאדם וקיים באדם ולא בקוף שגורם לו לבחור?

שאלה טובהsimple man

זוהי יכולת מטא פיזית שאלוהים נתן לאדם ואני לא יכול להוכיח לך את זה

 

עדיין לא הבנתי מה התשובה לשאלה הראשונה ששאלתי?

אתה לא צריך כי זו בדיוק התשובה שליעל התפר

תודעה - מודעות. 

 

ומסכים שהיא מטאפיזית. 

 

אז התשובה לשאלה שלך היא שאם הדבר שיש בו את ה"יכולת מטא פיזית שאלוהים נתן לאדם" אומר שמשהו נכון או לא אז זה נכון או לא.

 

והחכמה של האדם בהווה עבר או בעתיד לא משנה לי.

לא כל דבר שהוא "נכון"simple man

אומר שכל בן אדם מסוגל להבין אותו

 

זה דבר פשוט

נכון ואפילו יותר מזה -על התפר

הרבה מאוד\כמעט כל דבר שהוא נכון - אנחנו לא מסוגלים להבין. 

השאלה מי שולט

ההבנה שלך -

או החלק הזה שאמרת עליו "שאלוהים נתן לאדם" אותו. 

בקיצורsimple man

אתה בטוח שכל דבר שאתה מבין הוא האמת הצרופה וכל דבר שאתה לא מבין היא שטות

 

בקיצור אתה רואה את עצמך כאדם החכם ביותר אי פעם

לא תשיג כלום עם הבנה. הבנה לא עוזרת.על התפר

ואני לא מבין כלום.

אולי זה הדבר היחיד שאני מבין.

שאני לא מבין כלום באמת. 

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.
אחד האירוניםמאן דאמר

זה לצאת בשבת בתל אביב לבר רנדומאלי לנסוע ברכב לעשן לחלל שבת לגמרי.

ואז כשאתה חוזר למיטה אתה ממלמל מסטול שמע ישראל כי בלי זה קשה לך להרדם

חחח מזדהה ממשהגיבן מנוטרדהם

להניח תפילין ולקרוא לא תתורו ואז להיות במועדון בלילה 😉

בול ככהמאן דאמר

בלי קשר לזה שחיי הלילה של תל אביב זה אחד המדרדרים

ותאמת שלי לא יוצא להניח תפילין ביום יום כמעט בכלל

אני ערסהגיבן מנוטרדהם

זה חלק מהטקס של קפה וסיגריה של הבוקר 🤷🏽‍♂️

בלי זה משו חסר לי 

אחד האירונייםנעמי28
אני שומרת 6 שעות מבשר לחלב רק אם היה לי טעים 🤦🏼‍♀️
אמיתי חחח?הגיבן מנוטרדהם
קרהנעמי28אחרונה

אבל זאת הפעם היחידה שלא אכלתי כשר

ולא אחזור על זה בינתיים


משום מה זה מחסום שקשה לי לעבור

למרות שלא מאמינה🙄

אולי יעניין אותך