הצורך להתנצלשוביה!

עד כמה לדעתכם יש צורך להתנצל כשמביעים דעה שאולי לא תהיה נוחה לחלק מהאנשים? מצד אחד זה מרגיש התרפסות וזה גם לפעמים מגיע לריצוי אובססיבי כי תמיד יהיה מישהו שדעתך לא תמצא חן בעיניו. מצד שני לפעמים זו נקודה רגישה אצל מישהו והוא מרגיש לא בנוח..

תנסי להרגיש את האדם שאת מדברת איתוחיות צבעונית
אם את מרגישה שהוא נפגע אז יש מקום לבקש סליחה שאולי היינו צריכים להיות רגישים יותר.
אבל אם זה רק מקום 'לא נוח' אז אין מה להתנצל. יש מקום גם לדעות שלך(:
יפה ומסכיםארץ השוקולד
אני חושבת שחשוב להתנצל אם מרגישים צורךפרח-אש

אבל לא חושבת שהייתי מתנצלת על דעה שלי אלה אני משתדלת לחשוב מה אני מרגישה שאני צריכה להתנצל עליו בדיוק 

 

אולי אני חוששת שלא הייתי רגישה מספיק 

אולי אני השתמשתי במילים מאוד חדות (ואז אני הרבה פעמים אתנצל אם מישהו נפגע וביחד אסביר שהרגשתי צורך לומר ככה כי אחרת לא הייתי מעבירה את דעתי לגמרי...)

 

 

עוד אופציה היא לומר שאני מקווה שאף אחד לא לקח אישי ונפגע מדברי 

אם השיח הכללי הוא מכבדadvfb

בזהירות וברגישות אפשר להביע כמעט כל דעה בלי שזה יפגע במאן דהו.

לפעמים, זה לא כך ולכן כדאי להמנע מלהביע עמדה באופן מלא או בצורה מפורשת וישירה.

 

גם מישהו שדעתי לא מוצאת חן בעיניו, זה לא מעיד אם הוא מעריך את שיקול הדעת שלי.

הוא מעריך באופן כללי את שיקול הדעת שלי הוא לא יגרום לדעה הספציפית הזאת להאפיל על זה.

 

להתנצל על דעה זה נראה לי הכי לא כדאי. עדיף פחות לומר הדעה מאשר להתנצל עליה.

ההתנצלות מצדיקה שיח לא מכבד לענ"ד. היא מצדיקה את זה שלא כל אחד יכול לומר את דעתו ויכבדו אותה.

אמירה מעניינתארץ השוקולד
היה מי שאמרadvfb

שהמדד לכך אם המחלוקת מסויימת היא לשם שמיים הוא עד כמה אני מצליח להציג את הדעה השנייה באופן מלא ומכבד.

סימן יפהארץ השוקולד
אבל חושב שהוא סימן להקשבה ולא סימן של "לשם שמיים"
נכון אבל אם אין הקשבהadvfb

אז בטוח שהמחלוקת אינה לשם שמיים. אפילו לקרוא לה מחלוקת זה גבולי...

אולי זאת בדיוק הנקודה - מחלוקת לבירור האמת נטו ולא בעלת נפח אישי היא מקשיבה כמה שניתן, לעומת מחלוקת שיקולים זרים גורמת לחוסר הקשבה מסויים.

^^חיות צבעונית
חוסר הקשבה זה עוד במיעוטו. יותר להשמעה עצמית(:
אבל יש מחלוקות שהם לא אישיים והם לא לשם שמייםארץ השוקולד

מה עוד שלי צורם לשמוע "מחלוקת לשם שמיים" כדבר חיובי כאשר מופיע פעמים מספר בחז"ל כמה המחלוקת של בית הלל ובית שמאי היא נוראית.

מסכים עם דבריך בסיומת לחלוטין, רק חושב שהמחלוקת לא חייבת להיות קשורה לממד הדתי אלא היא תלויה בהתנהלות האנושית שלנו

מחלוקת הלל ושמאי עצמםadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך א' באב תש"פ 00:32
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך א' באב תש"פ 00:31

מוזכרים במשנה בתואר 'לשם שמיים' ובאמת לא ידוע על מחלוקתם עזות כמו הופיעה במחלוקת תלמידהם.

בית הלל ובית שמאי מופיעים כמחלוקת לשם שמיים? לא זכור לי. יכול להיות מאוד שכן. אבל ה'לשם שמיים הראשון מופיע מפורש במסכת אבות.

והדימוי לשם שמיים זה ברור שזה אמור להיות חיובי.

אולי זה באמת היה שווה מחירים מאוד גבוהים. וגם כל הביטויים שם נתונים אולי לפרשנות קצת שונה לפעמים כפי שפרשו חלק.

מחלוקת לכאורה היא תמיד בדיעבד, אולי היא טובה בתור פתרון ביניים.

הפרשנות כי מחלוקת לשם שמיים היא דבר לא חיובי במהות היא מעניינת ואולי נכונה, אבל בטח לא הבלעדית.

אפשר להבהיר לו שלא התכוונת לדבר רעבינייש פתוח
בלי להתנצל
אם היא פוגעת באופן נחרץהפי
באוכלסיה מסויימת בוודאי שצריך במקרים אחרים צריך לנסות להיות רגישים אבל לא כל מה שאומרים צריך לפגוע במישהו .. יש אנשים שנעלבים בכוח וזה לא קשור אליך
אף פעםפלונפון מירוסלבאחרונה

יש פתגם (לא זוכר את הפתגם המדוייק) שאומר שהאמת לא צריכה להיות ביישנית.

כמובן שצריך גבולות בלשון, ובמידות כשאומרים את האמת.

 

הדור הזה, עם הרגישות המאולצת והנטיה להפגע לשם התשומת לב, הוא נורא ואיום.

אסור להתחשב באנשים כאלה, כמו שאסור לרחם על מי שאין בו דעת.

נבגדתי...מחפש אהבה

אני מוקף בחברים טובים, חברים שבינתי איתם את הקשר במשך שנים, ביניהם גם אח שלי. יום אחד אני מגלה שהם סגרו כולם ביחד טיסה בלי לעדכן אותי. לפני חודש הם יצאו לטיול בלעדיי. וחבר אחר גרוש שהייתי איתו ברגעים הקשים, פתאום התארס וכבר לא סופר אותי...

נתתי אהבה כי אני באמת אוהב אותם, אבל זה כזה לא הדדי ברמה דוחה.

אני ממש שבור. כל כך השקעתי, נתתי את עצמי, למה הם מתנהגים ככה?

נמאס לי כבר מחברים. אני מיואש. לא מאמין שיכול להיות עוד חבר אמת בעולם הזה.

בסוף כל אחד מעניין אותו רק את עצמו.

 

כואב ממש, שולח חיבוק מכאן🫂ארץ השוקולד
מאחל שתמצא חברים טובים יותר 
מזל רע. מזדהה לגמרי עם התחושהנקדימון

פעם לפני שנים שאלתי חבר, לא סתם אלא חברותא, אם הוא רוצה לטייל בבין הזמנים. הוא סירב שלא בא לו. וכששאלתי אותו "הרי אתה כן יוצא לטיולים כי הנה הלכת עם ההוא ועם הזה", אז הוא ענה שיש חברים לטיולים ויש חברים לחברותא.
 

מיותר לציין שמחקתי אותו מחיי, ולו רק בגלל חוסר הטאקט לחשוף את היחס הזה.

 

מאחל לך שתמצא אנשים שראויים לחברות שלך. בעז"ה תלך לקודקוד, תמצא קבוצות חדשות, חייך ישתפרו בעז"ה.

לדעתך שם אנשים יודעים יותר להיות חברים?מחפש אהבה
אני לא הייתי בקודקוד כי אני לא חרדינקדימון
וגם אף אחד לר יכול להבטיח דבר כזה, אבל ככלל לפי מה שאני מבין זו אמורה להיות קבוצה די טובה בסך הכל
אולי כדאי לדבר איתם על כך. ואז לראות על מה ולמהנחלת
מה אני יכול לשאול אותם? זה עובדותמחפש אהבה
נכון. לא לשאולנחלת

אלא לדבר על כך;

 

הייתי כל כך שמח לו היית מודיע לי שהתארשת...

 

די נפגעתי כשלא שיתפתם אותי בטיול. כחברים טובים, ציפיתי שתשתפו אותי...

 

ככה. בלי להטיח. רק לבטא את אכזבתך וכאבך.

 

ותראה למה זה יוביל;  

 

תראה, יכול לקרות מצב כזה, כשיש כמה אנשים כשלא לכל אחד יש אותה תכנית

ואז צריך ללהטט, וזה די מעייף....כדאי לך לברר. עם כל אחד יכול לקרות מצב כזה.

אם מדברים על זה, המתח יורד, הדברים מתבהרים, ולפעמים רואים את הדברים

אחרת, ואפשר לסלוח. והם יכולים לעשות תשובה וללמוד להתחשב יותר. לא?

 

 

אם תשאל את דעתי-Lavender

במצבים כאלה, הכי קל וטבעי לחשוב על האפשרות הראשונה: שהחברים שלך פשוט אנשים רעים ובוגדניים.

 אם זה שרשור פריקה זה לגמרי מובן, ואתה מוזמן להתעלם מהאפשרות השנייה.

אבל יש גם אפשרות אחרת: יכול להיות שמבחינתם הכל בסדר והם אוהבים אותך, אבל התפיסה שלכם לגבי מהות הקשר היא שונה. מבחינתם אתה אולי חבר חמוד, זורם וכיפי, אבל לא מעבר לזה – בעוד שמבחינתך הם היו הבסטיז שלך. חוסר ההדדיות הזה הוא המקום שבו נוצר הפער הכואב.

בנקודה הזו עומדות בפניך כמה אפשרויות:

האחת: להיפגע, לנתק איתם קשר ולחפש חברים חדשים ולקחת בחשבון שגם קשרים עם חברים אחרים יכולים להיות לא הדדים במיוחד.

השנייה: להבין שזה המקום שלהם בחייך, ופשוט לא לצפות מהם ליותר...

לגבי החבר שהתארס – רק רציתי להזכיר שיש אנשים שכשהם נכנסים לקשר רציני או מתארסים, הם שוכחים מכל העולם ושקועים בבן/ בת הזוג שלהם.

 זה ממש לא אומר שהבעיה היא בך. יש סיכוי סביר מאוד שפרק זמן מסוים אחרי החתונה, הוא ייזכר בחברים הטובים שזנח מאחור וינסה לחדש את הקשר (אם כי בד"כ קשר עם חבר נשוי הוא לרוב שונה משמעותית מקשר עם חבר רווק או גרוש).

מאחלת לך שתמצא בקרוב זוגיות ואהבת אמת (אם אתה בקטע), ושתזכה לחברים טובים, נאמנים ובעיקר – הדדיים.

 

 

ולגבי קודקוד, מכירה כמה בחורים משם ובסך הכל יש שם חברה נחמדים ממש, אבל לא כולם שם מכירים לגמרי את כולם, נראהלי תלוי בסגנון...

אבל זו הזדמנות חדשה בסך הכל.

צודקת אבלנחלת

ייתכן שזה פשוט לא הסתדר איכשהו....

 

וגם, מחפש אהבה, אחותי! עצמי ובשרי! הודיעה לי על אירושי בנה , בבוקר אחרי (אם אני לא טועה)

קיבלתי הלם. גם לידת הנכד הראשון נודע לי מבלי שידעתי שכלתה מצפה.

 

אבל אני כן אמרתי לה, שעין הרע או לא עין הרע, כאחות אני מצפה שתהיי יותר גלויה, כי זה מעליב.

 

וזה הסתדר, תודה לקל. היא לא אומרת לי על החודש הראשון...אבל גם לא בבום, אחרי שהרך הנולד

הגיע out of the blue....

 

אז יש כאן אולי נקודה נוספת לקחת בחשבון: יש אנשים שמאוד חוששים מקנאה, עין הרע...

הרי אין ברכה אלא במה שסמוי מן העין...

 

יכול להיות דווקא מאוד מעניין מדוע לא שיתפו אותך בשני המקרים. ותמיד, תמיד -

למרות שקל יותר להיפגע ולהשתבלל ולהיסגר,  כדאי לפתוח את מה שפוגע ומכאיב -

לפחות עבורנו; שנדע שעשינו דבר מה כדי לברר את הדברים. אחרת נשארים מצולקים

ואנחנו המפסידים מזה ראשונים. לא החברים (זו כבר הבעיה שלהם).

 

בל נשכח שכולנו רק בני אדם, אחרי הכל. מי שאף פעם לא מאכזב....נו, אתה

יודע מיהו.

 

נשמח לשמוע מה קרה לאחר שדיברת.

 

שבת שלום!

^^כחתול זמני אני מחזקחתול זמני
כלבנדר אני מודה לך על החיזוקLavenderאחרונה
האמת שזה כואב ומבאסSeven

אתה צודק!

אבל טוב לדעת מי יש סביבנו באמת גם אם זה מאוד כואב..


בכל אופן אני בחיים לא שומרת בבטן אומרת מה יש לי (בלי התלהמות) וממשיכה הלאה בחיי

בדכ 2 אופציות

יש סיבה והיגיון מניח את הדעת

אין סיבה ואז הם או מתנצלים ולוקחים להבא או שזה לא מתאים הקשר הזה ודרכנו מתפצלות

אבל לפחות הלב נקי

נפלא ממש. לכך התכוונתי.נחלת
אניoo

לא מאמינה ב'חבר אמת'

קשרים בנויים על אינטרסים

על תן וקח

זה טבע של בני אדם

ואין מה לצפות להדדיות רק בגלל שאתה נותן אהבה


אנשים אוהבים לנסוע ולטייל עם מי שזורם להם

ולא עם כל אחד שהם בקשר איתו

גם אם הוא לכאורה קשר טוב


מה שהכי חשוב בחברות

זו מודעות

מה הקשר נותן ומה הוא לוקח

האם זה קשר טוב והאם הוא שווה


והמשפט האחרון די נכון

אנשים עסוקים בעיקר עם עצמם

וזה לא ממש רע

לדאוג לעצמך

כי אז אתה מרגיש טוב והכל יכול לעבוד יותר טוב

וואו. באמת תודה לכולם על החיזוקים והעצותמחפש אהבה

זה באמת מעניין להיכנס לראש הזה- כאילו, הם ראו את החברות שלנו שונה משלי.

אבל זה הכי מבאס, כי אני חשבתי שזה הדדי. אני לא חושב שהם אנשים אטומים. דווקא הם אנשי נפש, וזה סוג של משבר... "משיח השם אשר אמרנו בצילו נחיה בגויים" כזה.

באמת יש פה עוד שאלה ענקית האם חבר הוא בנוסף לחיי נישואין או רק סוג של תחליף זמני [פה הדעות שלכם חלוקות].

ומעל הכל, באמת מה שהכי קשה לי זה ההבנה שאין ידיד אמת בעולם הזה. אדרבה, אם מישהו מצא שייעדכן אותי זריז איך כי אני לא שורד.

בקשר לחבר הגרוש, זה באמת ממש מעניין. כי יש אנשים שקשה להם עם מחוייבות אפילו מינורית. אז אולי כשאני נתתי לו אז הכל היה טוב, וברגע שאני רוצה להיתרם מהקשר פתאום הוא נסגר [אמרתי לו את זה, הוא לא הכחיש].

מי שיכול לעשות סדר בבלאגן - תודה מראש

 

קורה,חתול זמני

ציפיות יש רק לכריות.

מה שהיה גם אם נגמר או השתנה לא בהכרח לא היה אמיתי.

אני כן מאמין בחברי אמת אבל לא בהכרח במובן של best friends forever.

ברור שאת כל אחד מעניין בעיקר הוא עצמו, זאת נקודת המוצא.

ועדיין אפשר להוציא מזה הרבה, גם אם פחות ממה שמצפים.

סקר: מי הניק הכי משפיע/מוערך עליכם בפורום?מחפש אהבה
הערה חשובה: אני יחסיתחדש פה, אז אני לא נוגע בדבר..מחפש אהבה
אני אתמחפש אהבה

נחלת

נקדימון

@נוגע, לא נוגעחתול זמני
ברמה האישיתחתול זמני
משפיע/מעריך אלה מילים קצת חזקות בשבילינקדימון

אבל אני אוהב לקרוא את טיפות-של-אור בעניינים תורניים, ואני חושב שגם ארץ-השוקולד. שניהם בעלי ידע רחב ומעמיק.

 

השאלות של זיויק מעניינות ומעוררות בדרך כלל, אבל אני לא אוהב את העובדה הוא עצמו לא מוסיף גם את דעתו שלו.

 

חתול-זמני מסקרן אותי גם כן. יש סגנון ייחודי לבחור הזה...

מהחביבים עלי...Lavenderאחרונה

@חתול זמני שנון ומסקרן

@די שרוט בפעמים הנדירות שמפציע בפורום שורט לי את המוח מבפנים 😂

 אני אוהבת את הלוגיקה של @לגיטימי 

@נחלת סבתוש חמודה 💗

ובאופן כללי יש כאן הרבה חברה טובים ונחמדים ואין לי כוח להמשיך לתייג

סקר: איזה רכב יש לכם והאם אתם מרוצים?מחפש אהבה
אין לי רכב ואני מרוצהאריק מהדרום
כסוף, מרוצהפשוט אני..
קריטי הצבע 😂😂😂Lavenderאחרונה
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
החייםoo

בנויים

מתנועות

תהליכים

בחירות

אינטרקציות


סוערים יותר או פחות

תלוי בקצב ובסגנון שבוחרים

הדברים המעניינים לרוב יותר סוערים 

חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויק
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
כמו האמיש או נזיר בודהיסטי.נחלת
כן?אריק מהדרום
אני מבין שזו הפעם האחרונה שאת משתמשת באינטרנט, חשמל או כפתורים בבגדים.
לא חושבת שהתכוונתינחלת

לחיים פשוטים , לוותר על טכנולוגיה שעשויה לעזור. על האינטרנט אגב, הייתי מוותרת. כן. בהחלט.

 

גם לא חושבת שזו היתה הכוונה בשאלה; - פשוטים או סוערים.

יהיה קל יותר לענות אם יפרטו את הכוונה בשאלה.

 

לדידי, חיים פשוטים הם חיים הקרובים לטבע. להרגיש את האדמה, הצמיחה.

להתלבש פשוט, לאכול פשוט, ללא יומרות שצריך לרדוף אחריהן, לא לרוץ

אחרי דברים עד שהנשימה מתקצרת. להעריך כל יום ולהיות יכולים להנות

ממנו, מהמתיקות שבו....

 

כן. לא להתערבב באנשים אחרים, להיות יכולה לחיות עם עצמי, למלא

את עצמי, להספיק לעצמי.

 

ואם אפשר בבקתה פשוטה עם עץ ענק גדוש עלווה, בסמוך, 

ובעלי חיים נחמדים בגינה (שאני הכנתי), ולשבת באכסדרת

העץ הנוחה עם כוס קפה או משהו, בערב, להקשיב למלמול

העלים, לציוצים מנומנמים של ציפורים שהופרעו קצת

משנתם......הרי זה משובח.

 

מובן שאני לא חיה כך. אבל זה מאוד מושך אותי. מעורר

בי געגוע למשהו כזה.

 

אולי זה יהיה, אחרי 120, גן העדן שלי....

 

 

 

 

זה גם עניין של גיל כמובןנחלת

החיים קצת....מעייפים לפעמים. שוחקים...

החיים שאת מתארת קוסמים לכל גיל לדעתיLavender
אז עוברת לטלפון מקשים?זיויק
😄
א. מדוע לא? ב. אבל הבהרתי שזו לא היתה הכוונהנחלת

בחיים פשוטים.

 

אגב, אפשר גם בלי ט לפון בגלל. מכתבים למשל. או ביקורים ומפגשי רעים אחת ל....

 

באמת. ברצינות. כי אם אסתפק בעצמי, לא אהיה זקוקה לשיחות טלפון ו/או אחרות רבות.

 

יש כמובן סכנה של ניוון איזה שהוא, ללא מגע חברתי,ללא אינטרקציות, אבל אפשר לאזן;

ואז האיזון הזה, הויתור על הפרטיות המוחלטת שלי - הוא יהיה הסערות שלי.

 

באמת באמת הייתי שמחה לנסות את זה לזמן מה. אולי חודשיים בתור התחלה, כדי לראות

ולהרגיש איך זה.

 

הבעיה שאין מקום כזה שאפשר להיות בו ללא חשש. ללא אנטישמיות (אם זה בחו"ל)

ללא העלבויות משאר בני המשפחה; זה בהחלט יראה מוזר. ומה יגידו לנכדים?

(בתקווה שההורים יעכלו את זה איך שהוא...); סבתא בוחרת להתבודד - ללא

טלפון ללא קשר איתכם לזמן מה, ללא ביקורים, ללא....

 

צריך אומץ כדי לעשות צעד כזה.

 

נ.ב.  לאחרונה ביקשתי מאחד הבנים פינגווין כמתנת יום הולדת...כך שהילדים

לא יהיו מזועזעים מי יודע מה...אולי בעצם כן כי הם יודעים שאני רק כלב (סליחה

אבל זה הפתגם, לא?) נובח.

 

הם מכירים אותי. לא אשה אמיצה מי יודע מה. חולמת הרבה אבל לא מגשימה.

 

חבל.

 

 

 

כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדיםנקדימון

"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.

עיין שם והטה ליבך למוזיקה.

סועריםאני:)))))
פרטי נאזיויק
בעד חיים יחסית פשוטים אך מעורבים עם הציבורארץ השוקולד
אם סוער בציבור ארצה לקחת חלק
הגדרה מעניינתזיויקאחרונה
אחשוב על זה 
למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל?דבדב

למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל?
 

 

למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל? |  גדליה בסופ"ש - הטור השבועי


 

הרגע בו ויתרתי על 'צפיה במשחק' שרציתי לראות - בנה אותי לחיים הרבה יותר מחוויית הצפיה ש"הפסדתי".


 

1. כשמציגים לי באותיות קידוש לבנה "חגיגה" - אני חושד. בסופרמרקט "חגיגת קניות" - אמורה להוציא ממני יותר כסף. ומה קורה במשחק המשווק להמונים כ"חגיגה" מדי ארבע שנים ומשודר בחינם? האם זאת באמת 'חגיגה להמונים' או שמישהו (שוב) מנסה לעבוד עליי ולקחת לי משהו שאני לא שם לב בכלל שהוא לוקח לי?


 

2. על פניו המחייכות, נדמה שהעולם מתחלק לשניים: אלו שאוהבים כדורגל ואלו שלא אוהבים. מי שלא אוהב - לא רואה כדורגל ומי שאוהב - מתמסר לחגיגה. כמדומני, אני משתייך למגזר השלישי והמקופח. זה שאף אחד לא סופר את קיומו: אלה שאוהבים כדורגל (איך אפשר שלא לאהוב צפיה פסיבית בבידור?!) - ובוחרים, למרות ה'אהבה' - להפסיד את ההנאה הזאת ולא להתמסר אליה, מתוך בחירה.


 

3. בואו נשים את זה על המגרש: לשבת 90 דקות (כל אימת שיש משחק 'טוב') - וליהנות מחגיגה מעשה רגלי ארגוני ספורט שאין בקצה שלה שום דבר - זאת חוויה רגשית מניפולטיבית שרק בני אדם מתוחכמים יכולים לייצר ולסחוף אחריה את ההמון העולמי, במשך דורות. ההמון אינו אשם ולכן איני בז לצופי כדורגל, חלילה. אני אוהב אותם מאוד ובו זמנית עומד בהשתאות מוחלטת מול האפשרות להתמסר להבל ולהישאר שלמים. לחבק תחום שמעצם הגדרתו גוזל לך כל כך הרבה זמן ומחשבות - ולנמק בפשטות ש'אתה פשוט אוהב כדורגל'. אלוקים אדירים. כל מה שבא לי הוא לנער את השעבוד הזה ולהזכיר שיש דרכים שוות ואמיתיות יותר לחוש הנאה, סיפוק והתלהבות (גם אם מדברים עליהן הרבה פחות).


 

4. מילא כשאתה צעיר מאוד ויש לך זמן פנוי בשפע. אתה חי באשליה שאם רק תסדר נכון את הלו"ז תספיק הכל. אפילו 'לבזבז את הזמן' על צפיה בספורט. אך בגיל מסוים, אתה מבין שכל דבר בא על חשבון משהו טוב יותר שלא תצליח (שוב) להגיע אליו. וכדורגל, בואו נשים את הכדור על נקודת הפנדל - זאת בעיה קשה מאוד. משאבי הזמן והראש שנלקחים מגברברי העולם המתעניינים בספורט - עצומים מאוד. קשה למדוד עד כמה הסיפור משפיע על מערכות יחסים וחיי משפחה. הפוטנציאל בנושאים הללו הוא שער מוחמץ כי כבר קשה לנו לדמיין חיים בלי צפיה בספורט. המשאבים נתפסו וצריך להסתדר עם אלו שנשארו. כן, אני שומע את הקולות ברקע: כדורגל דווקא מחבר, מרגש, מלהיב, מאוורר, אסקפיזם. וזאת בדיוק השאלה: האם 'הדברים החיוביים' בכדורגל אינם עניין שולי ביותר אל מול הפוטנציאל שלנו להתחברות, התלהבות והתאווררות ע"י דברים אמיתיים, בריאים, טבעיים ונכונים? התייאשנו מעצמנו עד כדי כך שהשלמנו עם זה שחיינו יונקים את חיותם מהמחוזות המצומצמים של הרחבה?


 

5. אישית, קשה לי לספר לעצמי שצפיה בכדורגל מקצועי זה 'איוורור' לא מזיק כשכל פינה בגלובוס מסבירה לי בלי מילים שמדובר בפולחן מסודר עם צבעים, חוקים, שעות שידור, אגו וים כסף. לטעמי, 'איוורור' - זה משהו שיש בו חופש ושמזין את הנשמה שלך תמורת ליטרת הזמן שאתה נותן לו. שעה על חוף בודד בלי טלפון - זה אוורור. הליכה רגלית - זה אוורור. גם לשחק בעצמך כדורגל - זה אוורור. צפיה בכדורגל היא לא יותר מתחום בידור מרוקן שלא יכול לנצח בתחרות מול דברים שיש בהם מהות ומנוחה אמיתית שממלאת את המצברים. בנוסף, התחום משעבד אותך אליו - כמו כל אמצעי בידור - ורוצה עוד ועוד מהזמן שלך. נגעת - נפגעת. כשיש לגיטימציה ציבורית ומגזרית רחבה - קשה מאוד לצאת מזה. אני מברך את הרגע ההוא לפני המון שנים כשחבריי הצעירים אצו דחופים ומבוהלים 'להספיק את המשחק' ובחרתי למרות תאוות הצפיה - לוותר. פשוט לוותר כדי להרוויח את זכות הבחירה לגבי זמן החיים בפלנטה הזאת. ותודה אבא שלא צפית מולי במשחק ספורט ולא השארת אותי תקוע עם המסורת הזאת לנצח.


 

הכותב הוא יוצר טקסטים, ספרים ועורך 'גדליה מייל'. סרטיו "אבא עם אלוקים" ו"בית עם אלוקים" יצאו לאחרונה.


 

הרשמה לגדליה במייל: https://ngedalia.substack.com/


 

סרטים, ספרים וטורים באתר: www.nadavgedalia.com

שאלהנחלת

האם מכירים מישהו יהודי הידוע ומוכר כרצף טוב? מקצועי?

בירושלים או בסביבתה, או מוכנים לעבוד בירושלים?

 

הרצפה שלנו די מבקשת את זה, למרות שאני לא בטוחה

שהמניע שלי לגמרי טהור לחלוטין...

 

הוא חייב להיות הגון כאדם וגם במחיר. 

 

פשוט, לא יכולה עם ערבים המסתובבים בבית...

 

תודה!

פורת נוב🤭פתית שלג
תודה! מקצועי? נסיון? הגון? טלפון?נחלת
חחח אני לא מכיר אותו אישיתפתית שלג

מדובר בזמר ויוצר בחסד עליון מדרום הר חברון, שמתפרנס מבניה. שמעתי עליו בעיקר כרצף..

 

 

תודה רבה. השאלה במה הוא יותר טוב.....נחלת
תשאלי במוקד עבודה עבריתאונמראחרונה

יש בטוח. גם אם לא מלא

יש לי עבודה קטנה חד פעמיתמשה

אצלי במשרד (פ"ת), עבודה פשוטה משרדית שדורשת קצת יעד בהלכה בסיסית אבל לא יותר מזה. 

צריך לצערי פיזי כי יש התקן פיזי שמעורב בעניין.

 

צריך אפשרות לתת חשבונית/קבלה חוקית כדי לשלם עליה (או שנסתדר אחרת).

 

שאר הפרטים באישי.

הלכה בסיסית זה מושג חמקמקפשוט אני..
ואני בקלות יכול לנצלש עם דוגמאות אבל אוותר לך😘
קצת חגים, יעלה ויבוא, כאלהמשהאחרונה
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
אני מודע השאלה אם פותחת השרשור מודעתאריק מהדרוםאחרונה

אולי יעניין אותך