בית מקדש- איפה הגעגוע?עובדת ה בשמחה????

שבוע טוב.

השבת יצא לי להרהר קצת בנושא של בית מקדש. למה אנחנו מתגעגעים בדיוק?

אחי, בערב שישבנו העלה את הנושא ושאל: "איך אנחנו יכולים להתגעגע לדבר שאנחנו לא יודעים מה הוא?איך? אנחנו לא באמת מכירים את הקדושה שהיתה שם את ההשתוקקות לה' שהיתה שם ומה שאנחנו מדמיינים זה פי אלף כפול מזה אנחנו לא יכולים לדמיין את זה!" הוא נתן גם משל שמספר על משפחה עם 2 ילדים והם גרו בבית מפואר ממש! יום אחד פרצה שריפה בבית ולא נשאר זכר הכל נשרף כליל הם אהבו את הבית והיו מחוברים אליו, ולדור שאחריהם הם מספרים על הבית הנ"ל כמה יפה וכמה מפואר הוא היה וכמה הם מתגעגעים אליו אבל הם לא באמת יכולים לגרום להם באמת להבין את הגעגוע..

 

בעצם..למה אנחנו משתוקקים שיבנה!? אחרי שיבוא המשיח? אנחנו לא יודעים מה זה אומר.. 

אולי אנחנו מתגעגעים סתאם? אולי לא צריך בכלל להתאבל כי מדובר לפני 2000 שנה? 

לא! הנפש שלנו יודעת מה זה! היא משתוקקת כל שניה מחדש! הנשמה שלנו שעמדה שם לפני יותר מ3000 שנה במעמד וקיבלה את התורה הייתה גם שם האותה תקופה וינקה מהקדושה ההיא שה' הפיץ בעולם דרך ביתו בעצום!! הבית שאליו הגיעו מכל העולם כדי לחזות בפלא הגדול אנחנו לא באמת מרגישים את הקדושה שהיתה שם אבל הנשמה שלנו, הנפש האלוקית שלנו לא מפסיקה להשתוקק כל שניה ממש! אנחנו מחכים לזה מאוד! לא מרגישים? צריך לפתוח! לפתוח את הלב!! לפתוח כדי להאמין וממש ממש להאמין ולומר כל יום אני מאמינה באמונה שלימה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אני מאמינה!! 

שיהיה שבוע שבו באמת נצליח להביא את המשיח!! שבוע שממנו נצמיח את הגאולה השלימה ולא נצתרך בכלל לצום!!

 

 

ואוו...טאטע אוהב אותי!

כ"כ עמוק יפה ממש התחברתיי

 

זה נראה שענית לעצמךקרובה
חחח נכון...חיים דבר יקר
משו בסיגנוןעובדת ה בשמחה????


יפה מאווודחיים דבר יקר
כתבת מאוד יפה אבל... (יצא קצת ארוך אבל כדאי לקרוא)אנא עבדא דקב"ה

באמת מאוד חשוב חיבור לבית המקדש! זה העיקר...

אבל הגעגוע לבית המקדש זה בגלל הבית עצמו - זה בגלל המציאות שנקראת "בית המקדש".

מציאות של "עין בעין יראו" ו"לחזות בנועם ה'".

מציאות של מלכות ישראל השלימה והאמיתית - "מלך ביופיו תחזנה עיניך" עם כל מה שזה כולל (פמליא של ת"ח, ספר תורה לכל מקום וכו'".

מציאות של סנהדרין ושופטים - מקום ממנו יוצא הנהגה לכלל ישראל, מקום שבו מבררים תמיד מה רצון ה' האמיתי ואיך עושים את זה.

מציאות של כהונה וכהונה גדולה - אורים ותומים, קה"ק יחוד קב"ה ושכינתיא שלם.

מציאות של נבואה - לשמוע את דבר ה', להרגיש אותו, לראות אותו.

(ר"ת משכ"ן - מלך, שופט, כהן, נביא).

גאולה זה לא "רק" בית מקדש - זה מציאות אחרת לגמרי ממה שאנחנו מכירים - זה קרבת ה' שאין לשאר, זה שמחה אמיתית, זה אמונה אמיתית לראות, להבין ולדעת שהכל זה רק הוא ית'! מציאות שבה כל העיסוק שלנו הוא הגדלת שמו ית'. מציאות בלי יצה"ר. מציאות כ"כ קדושה וכ"כ גבוהה שאין לנו כמעט השגה מה זה אומר עד שנהייה שם!

בית המקדש הוא הכלי, אבל אסור לשכוח למה יש כלי. 

כתוב בגמרא (סנהדרין) ובמדרשים שבשעה ששרף נבוזראדן את בית המקדש הוא התגאה שהוא הצליח וכו' ויצאה בת קול ואמרה "בית שרוף שרפת, קמח טחון טחנת, עם הרוג הרגת". שריפת בית המקדש היה הביטוי המעשי של החרבן אבל התער הוא על כל המצב שנקרא גלות.

גם ידוע מהרב צדיקים שכל הצרות שיש לעם ישראל, הכי גדולות והכי קטנות - הכל הכל הכל זה בגלל המצב שנקרא גלות, ולא רק צרות, גם כל הקושי שיש בדור שלנו של חלישות הדעת, והמצב הנורא של הפריצות שיש רח"ל ברחוב ואינטרנט, ואפילו בחור שלומד גמרא ולא מצליח להבין - הכל נכלל בגלות.

לכן כדאי כשעושים תיקון חצות או אומרים קינות - בשביל להתחבר לבית המקדש ולגאולה לחשוב על כל הצרות שעוברות עלינו, על כמה משפחות לא חשבו שהם יהיו השנה ל"ע יתומים, על כל הפיגועים שהיו רח"ל ל"ע, על כל הצרות הגדולות והקטנות, על כמה אנחנו רחוקים מה' וכו' וכו'...

לזכור שהנשמה היתה בהר סיני והיא יודעת מה זה גאולה זה חשוב, אבל זה כמעט לא אומר לנו כלום... הכוח הפועל בעולם הזה (עשיה דעשיה) הוא הנפש (כבד) והרוח (לב), הנשמה (מוח) זה החלק המרומם שהרבה יותר קשה להתחבר אליו... צריך להתחבר לחרבון בדור שלנו, אם ה' לא היה רוצה שנתחבר מהמקום שלנו ומהדור שלנו הוא היה גואל אותנו - ה' יושב ומחכה שנתחבר לגאולה, שנבכה על בית המקדש!

(המלצה למי שרוצה להתחבר - יש הנהגה של הרבה יהודים שבשלושת השבועות אומרים תיקון חצות גם בחצות יום וגם בחצות לילה (ביום אומרים בלי תיקון לאה). מאוד מומלץ - ה' בעצמו עושה תיקון חצות - שאוג ישאג על נוהו)

 

מקווה שעזרתי שלא הארכתי...

תודה! התחזקתי מהדברים!מקופלת
...עובדת ה בשמחה????

רק עכשיו יוצא לי לקרא באמת את מה שכתבת. 

חייבת לומר שממש התכוונתי לזה לא חשבתי שצריך להרחיב כי ניראלי זה דיי ברור ש"בית המקדש" זה מציאות בפני עצמה 

וברור שגאולה זה לא רק בית מקדש, בית מקדש זה חלק עיקרי בתהליך הגאולה(אמרתי משו דומה גם לאחותך) ועם שאר הדברים ניראלי שאני ממש מסכימה כתבת את זה פשוט ביותר הסברה!

תודה!!

נכון. מחשבות מאוד יפות ונכונותכלי פשוט
ואנחנו יכולים לאט עם הרבה עבודה פנימית להתחבר יותר. אפילו לדמיין יותר את המקדש בחיים שלנו, לא רק בתשעה באב..
אשרינו שיש לנו כזה נוער מחובר. איזה נחת לקרוא את הדבריםנפש חיה.
בשרשור!
אני מחכה לבית המקדש כדי...אמממ

לראות את ה' בעולם, כאילו ממש לראות...

להוכיח לכל ה"אתאיסטים" שאנחנו צדקנו כל הזמן.

ולכל שונאי ישראל שאנחנו העם הנבחר.

את כל הניסים.

וגם את המנגינות של הלויים, יש לי חולשה לניגונים.

 

 

כוספים ומשתוקקים לבניין הבית השלישי בעז"הרוצהלהיותבשמחה

תורה נפלאה ועצה מה לעשות לקרב את בניין בית המקדש:


וְזֶה בְּחִינַת: וַיַּצֶּת אֵשׁ בְּצִיּוֹן וַתֹּאכַל יְסוֹדוֹתֶיהָ (איכה ד). יְסוֹדוֹתֶיהָ – זֶה בְּחִינַת אַרְבָּעָה יְסוֹדוֹת, שֶׁנִּמְשָׁכִין מִבְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, מִבְּחִינַת תְּלָת גְּוָנִין דְּעֵינָא וּבַת עַיִן, שֶׁנֶּאֶכְלוּ וְנִשְׂרְפוּ עַל־יְדֵי: וַיַּצֶּת אֵשׁ בְּצִיּוֹן, עַל־יְדֵי הַהִתְגַּבְּרוּת מְאוֹרֵי אֵשׁ כַּנַּ"ל:
וְהִנֵּה מַה שֶּׁעָבַר אַיִן, כִּי כְּבָר נִשְׂרַף בֵּית־מִקְדָּשֵׁנוּ. אַךְ כָּעֵת, שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְצַפֶּה לָשׁוּב אֵלֵינוּ וְלַחֲזֹר וְלִבְנוֹת בֵּית־ מִקְדָּשֵׁנוּ, רָאוּי לָנוּ שֶׁלֹּא לְעַכֵּב, חַס וְשָׁלוֹם, בִּנְיַן בֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, רַק לְהִשְׁתַּדֵּל בְּבִנְיָנוֹ. עַל־כֵּן מְאֹד צָרִיךְ לִזָּהֵר לָקוּם בַּחֲצוֹת, לִהְיוֹת מִתְאַבֵּל עַל חֻרְבַּן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ, כִּי אוּלַי בַּגִּלְגּוּל הָרִאשׁוֹן הָיָה הוּא הַגּוֹרֵם שֶׁיֶּחֱרַב הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, וַאֲפִלּוּ אִם לָאו, אוּלַי הוּא מְעַכֵּב עַתָּה בִּנְיַן בֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, וְנֶחֱשָׁב גַם־כֵּן כְּאִלּוּ הוּא גָּרַם לְהַחֲרִיבוֹ. עַל־כֵּן צָרִיךְ לִזָּהֵר מְאֹד לָקוּם בַּחֲצוֹת, וְלִהְיוֹת מִתְאַבֵּל מְאֹד עַל חֻרְבַּן בֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הִבְטִיחַ לְכָל הַמִּתְאַבֵּל עַל צִיּוֹן לָשׂוּם לַאֲבֵלֵי צִיּוֹן פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר (ישעיה ס"א). פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר דַּיְקָא. פְּאֵר זֶה בְּחִינַת הַמֹּחִין, בְּחִינַת תְּפִלִּין, בְּחִינַת רֹאשׁ בַּיִת, בְּחִינַת כְּלָלִיּוּת הַגְּוָנִין, בְּחִינַת תְּלָת גְּוָנִין דְּעֵינָא וּבַת עַיִן, בְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, בְּחִינַת שַׁבָּת הַמֵּאִיר לְבֵית־הַמִּקְדָּשׁ כַּנַּ"ל. תַּחַת אֵפֶר – אֵפֶר זֶה בְּחִינַת מְאוֹרֵי אֵשׁ, (שֶׁהוּא הַהֵפֶךְ מֵהַנַּ"ל), הַיְנוּ שֶׁיִּהְיוּ נִכְנָעִין מְאוֹרֵי אֵשׁ, שֶׁעַל־יָדָם נִשְׂרַף הַבֵּית־ הַמִּקְדָּשׁ, וְיִתְגַּבְּרוּ מְאוֹרֵי אוֹר, שֶׁהֵם קִיּוּם הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ כַּנַּ"ל, וְזֶהוּ פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר, כַּנַּ"ל. נִמְצָא, שֶׁעַל־יְדֵי שֶׁהוּא מִתְאַבֵּל עַל הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, עַל־יְדֵי־זֶה מַכְנִיעַ מְאוֹרֵי אֵשׁ, וּמִתְגַּבְּרִין מְאוֹרֵי אוֹר, שֶׁהֵם בְּחִינַת שַׁבָּת כַּנַּ"ל. וְזֶה מִתְאַבֵּל– רָאשֵׁי־תֵבוֹת: לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם (שמות לה). כִּי עַל־יְדֵי שֶׁמִּתְאַבְּלִין, נִכְנָעִין מְאוֹרֵי אֵשׁ כַּנַּ"ל. וְזֶהוּ: בְּיוֹם הַשַּׁבָּת, כִּי אֲזַי מְאִירִין מְאוֹרֵי אוֹר, שֶׁהֵם בְּחִינַת שַׁבָּת, בְּחִינַת תְּלָת גְּוָנִין דְּעֵינָא וּבַת עַיִן, שֶׁהֵם מְאִירִין לְהַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, בִּבְחִינַת: אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ וּמִקְדָּשִׁי תִּירָאוּ כַּנַּ"ל. וְזֶה שֶׁכָּתוּב (שמות לא): לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם. וְאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (זוהר פנחס דף רמג: ובתי' כד): לְדִרָתָם כְּתִיב – לְשׁוֹן דִּירָה. הַיְנוּ כִּי עַל־יְדֵי שַׁבָּת, שֶׁהוּא בְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, עַל־יְדֵי־זֶה נַעֲשֶׂה דִּירָה, דְּהַיְנוּ בְּחִינַת הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁקִּיּוּמוֹ עַל־יְדֵי שַׁבָּת כַּנַּ"ל. גַּם דִּירָה מַמָּשׁ, כִּי עַל־יְדֵי שַׁבָּת, שֶׁהוּא בְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, עַל־יְדֵי־זֶה נִכְנָעִין מְאוֹרֵי אֵשׁ, וְנִצּוֹלִין מִשְּׂרֵפוֹת כַּנַּ"ל. נִמְצָא שֶׁקִּיּוּם דִּירוֹת יִשְׂרָאֵל הוּא עַל־יְדֵי שַׁבָּת כַּנַּ"ל:

 

תורה ס"ז תנינא ליקוטי מוהרן

 

rabenubook.com

לקחת מהיום הזה לכל השנהאין כמוך אבאאחרונה

ופשוט מסתכלים קדימה אחרי חורבן לתקומה ומה אני יכול לעשות בשביל לקרב את הגאולה ולבניין ביהק השלישי.

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך