האם בנים מדברים על בנות כמו שבנות מדברות על בנים?אמממ
מעניין אותי לדעת כי אני וחברות שלי יכולות בכיף לדבר על אח של חברה או הבן של המורה או משהו מהשבט. ולהגיד שהוא חתיך או חמוד.
גם בנים עושים את זה?
זה תמיד היה נראה לי כמו שיחת בנות כזאתי...
אממ וואלה לא חשבתי על זה.....אחת שאוהבת

ניראה לי שגם....

כאילו מעניין אותי לדעת אם אחים שלי מדברים עליאמממ
אם חברים שלהם כמו שאני מדברת עליהם אם חברות שלי (מביךךך)
נראה לי שמדבריםסתם בחור אחד

אבל לא על אחיות.....

רק על אחיות של חבר שלא נמצא.....

הגיוני שתלוי איזה- ובאיזה חברה..מנסה להיות אני

כילו- אני יודעתת גם על מקומות ששם הדיבור על בנות הוא פאדיחותתת, וגם על מקומות שזה הנושאים החמים.. קיצרר

חחח לא יודעת... נשמע מביךךקורקודילה:)


וואי, מעניין באמת. אבל,דמעה שקופה

למה אף בן לא הגיב?

הם מתפדחים אחת שאוהבת


אני מוכן לענות במסרים אויוני קדוש

בשיחות אישיות

אז תענה ליייאחת שאוהבת


שלחתי לך מסריוני קדוש


אני גם אשמח לשמוע את התשובה באישינפשי ערגה
זה בדיוק העניין...שושיאדית

בנים בקושי מדברים.... יש להם טונות בראש אבל אין להם את מנגנון ההשתפכות.

זה ממש לא נכון!!!יוני קדוש

בנים יודעים להשתפך טוב מאוד כשהם רוצים.

לא הבנתיצ'יקטנה...
באיזה הקשר המילה 'השתפכות'....
אם הכוונה סתם לפטפטת- אז כן, בנים יודעים לפטפט על מה שמעסיק אותם...
אני הגבתי.ניק כמעט בלי ראש

התשובה היא- לא.

מנסתם זיינוקים כןקרובה
חחח זה ברור...אחת שאוהבת


האמת גם בנות מפסיקותקרובה
לרכל על בנים כשעובר גל הזיינוקיות
מההיכרות שלי זה לא נראה לי נכון לפחות לא אצל כולן...יוני קדוש


יש שנשארות זיינוקיות לנצח..קרובה
חחח תכלסאחת שאוהבת


לא מסכימה...מתנחלת:)

זה תלוי מה רמת ההפרדה שיש בין הבנים לבנות, במקומות שאין מספיק הפרדה - מתחילים לדבר מכיתה ח', הפוך ממה שאת אומרת...

מתחלים לדבר אפילו לפני זה...יוני קדוש


מדברים מאז ומעולםקרובה
וזה יותר שיח מריכולים
שיח בין בנים לבנות אויוני קדוש

בינן בנות לבנות על בנים?

סליחהההבת סוד

זיינוקיות לאא

ברור...אל תהיו תמימות.נועה גבריאל
אני שומעת לפעמים את בני דודים שלי ואני משתגעת.
הם כבר הכירו לי בנות מהשכונה שלהם.
בקיצור,באותה מידה שבנות מדברות על בנים ,אז בנים מדברים על בנות,לפעמים סוג הדיבור שונה.
מה שכן,סוג הדיבור וגם הכמות תלויים ברמת הדוסיות של הבחור וברמת ההפרדה בה הוא חי.
הדוסים בדר"כ (ממש לא תמיד...) פחות ידברו על בנות בפומבי,יותר עם חברים וגם בצורה מאוד מסויימת.
והפחות דוסים ואלו שחיים בפחות הפרדה ידברו על בנות בצורה יותר פתוחה ויותר בפומבי.
אני ממש רואה את זה ככה על בני דודים שלי.
תלוי מי...ניק כמעט בלי ראש

אם הם ערסים מאוד- כן

אם הם קצת ערסים- לא

אם הם באמצע- תלוי מי...

אם הם דוסים- לא

 

זה לא בדיוק הולך על פי החלוקה הזו,אתה יודע...נועה גבריאל
והם לא ערסים,דתים לאומים רגילים,דוסים?תלוי מה אתה מגדיר דוסים,אבל הם לא דוסים אש. יש לי בן דוד דוס רצח וממנו לא תשמע מילה.אז זה ממש תלוי.
ברור שלא בדיוק...ניק כמעט בלי ראש

אבל זאת החלוקה הכי מדויקת שהצלחתי לחשוב עליה... זה גם תלוי באיזה מקום.

אני חושבצ'יקטנה...
שהחלוקה הזאת נוגעת בכלל לסוג אחר של שיח...
חחח הרגת..לדעתי בנים עושים את זה הרבה אבל הם לא מפרטים כמונוסטלנית בפעולה


אז את חיה בסרט חחחנועה גבריאל
וואלה?.....לכי תיקני כרטיס לסרט שלי אולי עוד נישאר בשבילךסטלנית בפעולה

תאב בצע

הם מדברים הרבה יותר גרוע ממנושושיאדית

ממליצה לך לא להקלע לשיח גברים.... 

תמימונתשושיאדית

אם כבר אז אנחנו לא מפרטות כמו שהם מפרטים.... איפה את חיה?

טובבבב בסיידרסטלנית בפעולה


לא.ניק כמעט בלי ראש

אם בן ידבר ככה על בנות, יתחילו לצחוק עליו...

 

מה אבל יש ממש הרבה בנים שמדברים על בנותסטלנית בפעולה


אצלנו איןניק כמעט בלי ראש

אבל זה לא בגלל שדוסים. בעוונותינו מדברים עם בנות ולא עליהן.

חחח בסדר זה גם וגם גם אחנו ככה בעוונותי הרביםסטלנית בפעולה


אני חושבת שכשתניו בנים לא עלינו תוכלו לדבר.. עכשיו זה סתם דיה'הואהמלך

דיון מפגר.. סוריי

זה מאוד תלוי...אנא עבדא דקב"ה

בעיקרון ברוב המקומות בכיתה ז-ח מדברים על בנות אבל בצורה ילדותית (זה הגיל שבו לא מבינים כלום מהחיים אבל מרגישים בוגרים "כי היה לי בר מצווה")...

בעיקרון אני לא יודע מה יש במקומות אחרים, ע"פ הידוע לי לא מדברים על בנות בד"כ, יש בודדים שידברו באופן חד"פ עם שניים שלושה חברים, יש גם הרבה כאלה שגם בקושי יזכירו שיש להם אחות על אף שהם יספרו מליון סיפורים על חוויות שהיה להם בבית וכו'... במקומות כאלה גם אלה שמדברים יש סיכוי אפסי שידברו על מישהי ספציפית ויזכירו שמות של בנות...

 זה גם בגלל צניעות, גם בגלל שאנשים בוגרים, גם כי זה לא מעניין וגם כי ידברו על זה בצורה יותר בוגרת ורצינית עם הר"מ או חבר טוב רק כשיתחילו לצאת...

בכל מקרה - הדוגמה שהבאת (איזה חתיך וכו') זה בטוח לא קורה כי אסור לבן להסתכל על בת... (לראות כן, להסתכל לא!) (ואם זה נשמע לכם הלכה קיצונית אז יש לי עוד כמה...)

אתה מדבר על סוג מסויים של חברהנועה גבריאל
אתה מדבר על חברה יחסית דוסית,שברור שזה יהיה המצב,למרות שעל פי מיטב הבנתי מדברים עם חברים מאוד מסויימים על הנושא.
אבל בחברות יותר פתוחות,שכן יש קצת דיבורים בין בנים לבנות אז בנים כן מדברים,ועוד איך...
אז זה ממש תלוי בחברה,וגם בגיל,בגילאי 13 14 מדברים בצורה מאוד ילדותית כמו שאמרת,אבל גם אחכ אם הם בחברה שזה ליגיטימי הם ידברו.
כמובן שיש בזה חוסר צניעות וזה לא האידיאל,אבל זה קורה.
אני לא חושבת שזה עניין של מגזר זה עניין של ראששושיאדית

בכל חברה יש את אלה החנונים שלא יודעים כלום עד החתונה....

ויש את אלה הסטנדרטים שמקבלים מידע מפה ומשם ומצליבים נתונים 

ויש את אלה שמדברים וחוקרים וקוראים ומסבירים.... אם יש לך שאלה בנושא אתה צריך לשאול אותם...

שוב, בגילאים שהזכרתם, זה הגיל של החשיפה הראשונית, ההלם או ההתלהבות, כל אחד לפי מה שהסביבה משדרת או מה שהוא עצמו מרגיש, בגילאים הבאים ממשיכים לדבר על זה בצורה הרבה יותר בוגרת אבל מדברים וחופריםםםםםם על זה!!!!!

אסור להסתכל *בכוונה להנות מהיופי*אבןגבירול


זה כבר הלכות וכל אחד הולך לפי הרב שלו .. אז אין לכם למהה'הואהמלך

להתווכח

אין פה וויכוח...אנא עבדא דקב"ה

לראות = ראיה עלמא - לפי רוב הפוסקים אין בעיה.

להסתכל = לראות שוב (בד"כ כדאי להנות) איסור שהרבה פעמים הוא גם דאו'!

 

לא בכל דבר יש מחלוקת! בשמירת נגיעה אין שום מחלוקת הלכתית! יש חיוב של שמירת נגיעה ואין שום היתר... (חוץ מכמה פרטים בודדים בהם יש מח' כגון שמירת נגיעה מאחות וכו')

להסתכל זה לא לראות שוב, האיסור תלוי רק בכוונה להנות בעצמהאבןגבירול

רמב"ם מפורש.

והסתכלות ביופיה זו מחלוקת אם זה דרבנן או דאורייתא לגבי נשואה, בפנויה לדברי הכל זה מדרבנן (אם כי בימינו שהפנויות לא טובלות יש שאלה).

אתה מבין שאתה מדבר רק על איפה שאתה חי..ה'הואהמלך


לגיטימי - אני לא יכול לכתוב על מקום וחברה שאני לא מכיר...אנא עבדא דקב"ה


אחי אתה חי בסרט תסתכל מסבביך..תיקו השמן

כמעט בכל ישיבה שתגיד מדברים על בנות..

כמי שיצא לו להיות בקרב דוסים ולא דוסיםאבןגבירול

אצל לא דוסים במיוחד - מדברים בהחלט. תלוי ברמת ה"לא דוסיות", אבל זה לגיטימי להזכיר את זה.

אצל דוסים - הרבה פעמים ממש ברמת הלא לגיטימי. גדלתי בסביבה די מזרוחניקית במקור וכשדיברתי עם קרובי משפחה חרדלניקים יותר, על שמישהי מוצאת חן בעיני נניח - הם היו פשוט בשוק טוטאלי איך אני מדבר על זה בכלל.

באופן כללי אצל בנים דוסים יש יותר אתוס של שמירת עיניים, ובכלל - בהלכה יש איסור לגבר להנות מיופי של אישה שאינה אשתו (אא"כ זה כדי שתהיה אשתו), ולעומת זאת לבנות אין איסור להנות מיופי של בחור נאה. לכן אצל בנות דוסיות דיבור כזה הוא יותר לגיטימי. הטעם לזה הוא בין השאר בגלל שבנות מגיעות למחשבות על העניין הגופני פחות מהר מבנים והן יותר תלויות בקשר רגשי מקדים כדי שזה יקרה (בהכללה). 

 

חלק מזה שדוסים טרור לא מדברים זה גם סתם נערווים, הרי גם אם לא אמורים להנות מיופיה של נערה יפה (קשה ביותר! חלק מכן יפות להחריד) - אם כבר נתקלת בבחורה חמודה ויצא שהיא מצאה חן בעיניך זה לא כזה נורא להגיד שזה קרה (האמת שאולי יש פה עניין כמו שהרמב"ם אומר שאסור לגלות לחבריו חטאים שבין אדם למקום. מצד שני פה זה די מגוחך הרי זה קורה לכולם... אולי צריך לשאול רב על זה). חלק מהאנשים פשוט לא יודעים איך להתמודד עם המצב הזה...

מסכימה לגמרי...נועה גבריאל
גם לי יצא להיות בחברה דוסית ולא וזה בהחלט המצב,אי אפשר להתכחש.
והרגת אותי עם הסוגריים😅
לגמרי נכון מה שכתבת..ולכן לדעתי יש בנות שלא מבינות מה הבעיהה'הואהמלך

בלדבר עם בנים סתם כזה ונגיד לעלות לישיבה בלי סיבה (מי שצריך להבין יבין) וכו..

 

בקיצור חבל שתגרמו לגבר לדבר עליכן תמנעו את זה מראש...שפרינצא בוזגלו


בלי משפטים כאלה,תודה!נועה גבריאל
...נועה גבריאל
עבר עריכה על ידי נועה גבריאל בתאריך ה' באב תש"פ 15:03
נערך
לא הבנתי אותךאבןגבירול

מה רע מבחינתך בכך שגבר ידבר עלייך (כל עוד זה לא משהו גס חלילה)? "וואי פגשתי היום בחורה ממש נחמדה, קוראים לה שפרינצא בוזגלו והיא מצאה חן בעיני נורא. הייתי נורא רוצה להכיר אותה". זה פוגע בך איכשהו?

מצד הגבר זה בעייתי הלכתית, נכון. אבל לך אין פה שום איסור (וכי מצינו איסור לאישה להיות יפה? בצניעות כמובן)

לקשקש סתם עם בנים וזה זה בעיות אחרות גם לאישה אבל לא מהפן הזה.

 

כי אני לא אשמח להכשיל גבר...שפרינצא בוזגלו


יש בהלכה עניין של גבולות השתדלותאבןגבירול

חכמים קבעו כמה צריך להתאמץ בשביל לא להכשיל אחרים וכמה לא ובאיזה איסורים. הרי ברור שגם אם סתם תצאי לרחוב ייתכן שבן כלשהו יהנה מהיופי שלך, נכון? ומה עם לצאת למכולת או לעמוד בתחנת אוטובוס?

לכן חכמים קבעו גבולות. מותר לאישה להיות יפה ולהשקיע בעצמה, תחת מגבלות צניעות ואת לא צריכה לחשוש לזה בפשטות כל עוד את עומדת בגבולות.

לקשקש עם בנים סתם בלי סיבה - זו באמת בעיה מסוימת ויש מה לדון בזה אם זה איסור גם לאישה (רווקה לפחות) בפני עצמה. לעניות דעתי זה באמת כן אסור. אבל גם זה לא מדבר על לבקש עזרה או לעזור למישהו נניח - זה לא נכנס בגבולות של ההתרחקות שחכמים קבעו (מפורש כך בערוך השולחן לדוג').

מסכימה לגמרינועה גבריאל
יש גם נשים שעומדות בכל גדרי הצניעות ועדיין גברים מדברים ומסתכלים עליהם.נו ו...?מה כבר הבחורה יכולה לעשות?
גם מבחינה הלכתית-אישה צריכה לשמור על גדרי הצניעות ותו לא.אם גבר יסתכל עליה או ידבר עליה זה כבר בעיה אך ורק *שלו* ולא שלה. גבר צריך לשמור על העניים שלו ואם הוא לא שומר תשאירי את זה לו,את עשית את שלך ולכן את לא צריכה להרגיש רע עם עצמך.
כי כן,יש גם בנות צנועות שהן יפות,לא רק מי שפרוצה תכשיל גבר,אבל אין מה לעשות,לא ימנעו ממנו עכשיו לצאת לרחוב,יש גבול(חז"ל היו יותר חכמים ממנו והבינו שזה לא הדבר הנכון למנוע מנשים ללכת ברחוב וכת היוצא בזה,וכל מה שאמרתי מבוסס על מאמר של רב,אם אני לא טועה הרב רימון)
אני דיברתי על נשים שבכוונה מושכות תשומת לב מיותרת...שפרינצא בוזגלו

ולא על נשים שמתנהגות בצניעות ומושכות בכל זאת תשומת לב כי אלו הנתונים שה' נתן להם

הבנתי..נועה גבריאל
בכל זאת,לא אוהבת משפטים כמו 'תלבשו כמו שצריך וככה בנים לא יכשלו וידברו עליכן'.
אז נשמה,משפטים כאלה לא עוזרים.
אני לא יודעת מה איתך ולאיזה חברה נולדת,אבל יש לא מעט בחורות שנולדו למשפחות לא הכי דוסות,ושלא הכי מקפידות על צניעות,לתוך זה הן נולדו ,אז הרבה יותר קשה להן לשנות הרגלים מסוג כזה.
אני מכירה מלא בנות שלא הולכות על פי גדרי ההלכה והן לא עושות את זה כדי לקבל תשומת לב,רובן ככולן.ואם את לא מאמינה לי זה כבר משו אחר,אבל זו המציאות.
לא כל מי שהולכת לא צנוע רוצה להכשיל גברים,שתדעי שרובן לא מודעות לזה,פשוט ככה.
הן לא מודעות למה שהן גורמות,ואפילו שמסבירים להן הן לא מצליחות להבין לגמרי ובצדק.
אז מכאן ועד להגיד שהן מושכות תשומת לב יש הרבה מדרגות. רובן בנות איכותיות,עם מידות טובות ודרך ארץ,שלצערינו יש בנות שהן הכי צנועות בעולם(לא מדברת על פריצות מטורפת כמו אצל החילונים,כן?אני מדברת על הרבה בחורות דתיות שבמיוחד בתוך הציבור הדת"ל שלא שומרות על קלה כבחמורה,ויכולות שהחצאית תעלה מעל הברך בקבוע וכו)ואין להן את זה(כמובן כמות מאוד מעטה,אבל זה קיים).אז אני לא באה להצדיק את מי שלא מתלבשת בצניעות,אני באה להגיד שזה חתיכת ניסיון ושבנות לא יודעות מה הן גורמות,ואפילו שהן יודעות זה לא מה שיגרום להן לשמור על צניעות.כי בחורה שרוצה להתלבש בצניעות עוברת תהליך עם עצמה וזה לא קורה בדר"כ מהטפות כאלה ואחרות,אלא באמת מרצון פנימי והבנה שזה מכבד אותה ועוד סיבות.
אז אם את נולדת למשפחה דוסית ושומרת על צניעות מאז שאת מכירה את עצמך,אשרייך!באמת שזכית!אבל לא כולן זכו.
תגובה לכל ההודעות האחרונותאנא עבדא דקב"ה

נאמרו פה דברים נכונים אבל גם כמה לא נכונים...

א. בחורה צריכה להיות צנועה בשביל עצמה - בשביל לכבד את עצמה ולהבין שהיא קדושה והיא צריכה לשמור על עצמה...

זה קצת מצחיק שבנות מדברות על "ניסיון של בנים" כשהן לא מבינות בזה... (סתם הערה - כדאי שלא תדברו על זה ועל הקושי כי אין לכן באמת שום כלי למדוד את רמת הניסיון...).

ב. ההלכה לא מחלקת בין דתייה מאוד למזרוחניקית... כולם חייבות בצניעות בצורה שווה.

ג. חצאית מעל הברך זה ממש ממש ממש לא צנוע וע"פ ההלכה ליד אישה כזאת אסור ללמוד תורה, להתפלל וכו' (כנ"ל מרפק)

ד. יש איסור שנקרא "לפני עיוור לא תתן מכשול" - יש איסור ליהודי להכשיל יהודי אחר.

ה. יש רמה של צניעות שההלכה מחייבת את האישה, ויש רמה של שמירה שגבר צריך... בעניין מה שהזכירו "ללכת לרחוב וכו'" זה בכלל לא בטוח שמותר לכל אחד ללכת בכל רחוב. אני לא הולך לת"א בגלל הפרסומות והמראה שם...

וואו וואו תמיד יש לך את כול הדברים הנכונים והיפים האלאסטלנית בפעולה

כול הכבוד!

תודה!אנא עבדא דקב"ה

זה כי:

א. אני נוהג לא לכתוב שטויות.

ב. אני כותב רק על דברים שאני מבין בהם.

ג. אני יודע לכתוב...

יפה זה באמת ממש חשוב כאןסטלנית בפעולה


חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחשושיאדית

א. שמנו לב לזה.

ב. הסדר הזה הרבה יותר מובן לכן יש לך הרבה קוראים.

ג. רק גברים ידאו לסדר בא' ב' את מה שהם רוצים....

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

יואו הרג אותייייייייי

ברור ברורנועה גבריאל
אתה צודק בכל מה שכתבת.
אבל,לא הבנת את חלק מדברי בצורה נכונה.
אני לא אמרתי שיש הפרדה בין מזרוחניקיות לבין שאר בנות ישראל,ממש ממש לא,כולן מחוייבות בהלכה.אבל אמרתי שבנות שהולכות מעל הברך והן מזרוחניקיות(לא אוהבת את המילה הזו,אבל שיהיה) הן בדר"כ בנות טובות,עם מידות ודרך ארץ,לא הצדקתי את העובדה שהן לא שומרות על צניעות,אלא הבהרתי שרובן לא עושות את זה על מנת למשוך תשומת לב כפי שהיה רשום בתגובה אחת,אלא זה ניסיון שקשה להן וחלקן לא נולדו למציאות של שמירת ההלכות קלה כבחמורה(כמובן שזה הכללות,אבל הרעיון מובן)וכמו שאתה אומר שבנות לא ינסו להבין את הניסיון שלכם כי אין להן שום כלי למדוד את רמת הניסיון, ככה אתם הגברים לא יכולים להבין את הקושי בלשמור על צניעות,ולכן גם אתם לא צריכים להיות שיפוטיים.
ולגבי העניין של ללכת ברחוב-כמובן שיש מקומות כגון תל אביב שיש עדיפות מרובה שגברים לא יסתובבו שם והסיבות מובנות.אבל לא דיברתי על זה,אלא על העניין שלא ימנעו מנשים ללכת ברחוב כדי למנוע הכשלת גברים,כפי שחז"ל בעצמם קבעו.
שוב,דברי ממש לא באו להצדיק חוסר צניעות,להיפך. אני רק באתי להבהיר את כל עניין השיפוטיות כלפי בנות שלא שומרות על כל גדרי הצניעות והן דתיות,תנסו להבין אותן ודווקא ממקום של הבנה והכלה אפשר לקדם אותן הרבה יותר,מניסיון.
..ניק כמעט בלי ראש
עבר עריכה על ידי ניק כמעט בלי ראש בתאריך ה' באב תש"פ 19:07

נערך...

גם לבנות אסורצ'יאל

להסתכל גל גבר כדי להננות מיופיו.

"בבואכם העיר כל האורך הזה למה, מביטות בנויו של שאול היו ולא היו שבעות ממנו דברי ר' יהודה. אמר לו ר"י: אם כן עשית בנות ישראל כזונות, והלא כשם שאי אפשר לזון את עיניו מאשה שאינה ראויה לו, כך אי אפשר לאשה לזון את עיניה מאיש שאינו שלה" (ילקוט שמעוני, שמואל)

המקור מפה:

פרסומות באינטרנט | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ישיבה

 

תודה! אני אף לא שמעתי על המדרש הזה!יוני קדוש

זה משנה את כל הדיון.

 

לא מדובר שם על מראות לא צנועים?נועה גבריאל
לא נראה לי שהסתכלות בנויו של שאול הכוונה היאיוני קדוש

שהן היסתכלו במקומות צנועים שלו.
אלא ביופיו הטבעי בלבד.

לפי השו"עצ'יאל

כל הסתכלות שיש בה הנאה, גם באופן צנוע היא עהירה של לא תתורו. ובלא תתורו נשים חייבות.

זה לא כל כך פשוט דווקא, הוא לא כותב את זה מפורשות באה"ע כ"אאבןגבירול


זכור לי שכןצ'יאל

וכך בשערי תשובה.

הוא לא, אבל מאותה סיבה שהוא לא כותב על כל מצווה אחרתפלונפון מירוסלב

כי כל לאו דאורייתא שייך בנשים וגברים, כמובן.

מה שדנו בו, הוא מחלוקת ראשונים בין כל הראשונים וגיליון התוספות שמתבסס על משהו שר"ת כתב במקום אחר. וזה לגבי "ונשמרת", שיש בו מחלוקת אם הוא דאורייתא או דרבנן. כמובן שעל פי התורה ההלכה היא כמו הרבים, ואכמ"ל.

בחיי, יכול להיות שאתה צודק פהאבןגבירול

הרב עובדיה לא פסק ככה וכן גם החוט שני, אבל באמת לפי מה שהוא כותב פה יש הגיון בזה שגם לנשים אסור. צ"ע.

אבל זה גם לא אותו דבר ביכלל...כשבנות מסתכלות על בנים זה שונהסטלנית בפעולה

מאשר שגברים מסתכלים על נשים...לכול מין יש מחשבות שונות

המקור שהוא הביא שם דן בזה בהערות והוא אומר ועושה מן חילוקאבןגבירול

(שם בקישור)

שכדי להשביע את התאווה אסור לאישה אבל סתם לראות את היופי מותר. וזה חילוק שקצת קשה לי להבין. מכל מקום גם אני לא הכרתי את זה ואני מופתע בעצמי

הרב עובדיה אכן הקל בזהצ'יאל

ובילקוט יוסף סייג את ההיתר וכתב שאין דרך בנות ישראל כשרות בזה.

אבל רוב הפוסקים חולקים על הרב עובדיה.

וואלה?מעניין,לא שמעתי בחיים.נועה גבריאל
גם החוט שני של הרב קרליץ וגם הרב מלמד לומדים כךאבןגבירול

אבל האמת היא שדווקא הסברה פה נראית מאוד במה שהבאת. סחתיין

לפי מה שהבנתי הוא מתיר לאשה הסתכלות ביופי האיש בלי להנות מזה בכלל עם הקשר למתח מיני (כלומר שאשה יכולה להסתכל על גבר נאה כמו לראות תמונה יפה) ואומר שלגבר זה פשוט לא עובד בהגדרה.

אני חושב שמציאותית זה לא כזה ברורצ'יאל

ועיין שעה"צ סימן תקס

הוכחה לזה - כך גם הבן איש חי לומד כךאבןגבירול

(ההרחבות לפניני הלכה מביא את זה)

בבן יהוידע (ברכות שם) ביאר ששמואל לא חולק על רבי יוסי (במדרש המובא למעלה), וכוונתו שהיו מסתכלות בגובה קומתו, "ויופי גובה הקומה אינו מביא לידי הרהור, ורק יופי הפנים ונוי הצורה וזהרורית שלה זה מביא לידי תאוה… שאין האשה מתאוית לאדם ארוך הרבה יותר מאדם בינוני שאינו ארוך… שאין זה מושך הלב לתאוה של ניאוף ח"ו, כי זהו יופי של הידור אנשים שמטילים אימה בקומתם"

 

מה אמרת שלא מסתדר במציאות? זה שהאיש לא יכול להסתכל בלי להשביע את תאוותו? זה לדעתי פשוט, הרי על האיש אין חילוק כלל אם נהנה מכך (כמו שכתב הרמב"ם) ולאישה גם אסור להשביע את תאוותה אלא שלא כל יופי של גבר פונה לתאווה שלה בכלל כנראה. מה שכן - לפי הבן איש חי שפה (וההבנה של ההרחבות לפניני הלכה במשנה הלכות, וגם אני די נוטה לומר כך בו) מה שמתיר המשנה הלכות הוא לא הסתכלות בכוונה להנות מהיופי בכלל, אלא על גובה קומתו של שאול הם הסתכלו בגלל שזו תופעה מרשימה ולא על דמות הפנים היפה שלו.

עיין שם בשער הציוןצ'יאל


איפה? לא מצאתי את זה, ולא הבנתי מה אתה אומר שלא ברור במציאותאבןגבירול

לגבי האשה או האיש?

לגבי האשהצ'יאל

שער הציון בסימן תקס, לעניין שירי עגבים לתינוקות ונשים.

מה זה עגבים?.?......??.סטלנית בפעולה


שירי עגבים זה שירים גסיםאבןגבירול


תיקון טעות שירי אהבה זה עגבים לאו דווקא שירים גסיםטייס


לרוב הכוונה לשירים שדרכם לעורר הרהוראבןגבירול

נכון שזה לא צריך להיות עם מילים גסות בדווקא.

אההה הבנתיסטלנית בפעולה


וואלה. אני חושב שזה די כן, מכל מקוםאבןגבירול

אתה יכול לצטט לי? לא מוצא משום מה, בחיי... יכול להיות סתם פספסתי את זה עם העין?

הספר לא לפניצ'יאל

הוא מפנה לזה לעניין שירה לתינוק כדי להרדים אותו.

אז מסופקני אם אתה מפנה לסעיף הנכון פשוט...אבןגבירול

כשזה יהיה לפניך תשלח לי

סימן תקס סעיף קטן כה בשער הציוןכרם ה'


הבן איש חי לא כותב ככה. הוא הבר פלוגתא הכי גדול בזהפלונפון מירוסלב

עליו מסתמכים מי שלא מקבלים את ההבנה של היבי"א במדרש הזה.

לאפלונפון מירוסלב

הרב עובדיה לא פסק בזה, הוא כתב פסקה קטנה בתשובה לא שייכת.

החוט שני גם כן כתב תשובה קטנה, ולא כתב כמו שהשתמע מהרב עובדיה.

 

גדול המתירים הוא דברי יואל מסאטמר, והוא כותב שגם אם הוא פוסק שזה מותר הרי שזה "דבר מכוער".

וגם לשיטתו אין צריך לומר כשמסתכלת על מנת להנות בצורה שלילת. הוא כותב שם שאצל נשים, מה שלשיטתו כן אסור, חמור פי כמה.

מוזר. כך הרב מלמד הבין את החוט שני, ובנוסףאבןגבירול

הרב עובדיה כן פסק בזה כי אחרי שהמשנה הלכות תמה עליו הוא הגן על שיטתו פה. עיין בקישור ששלח פה צ'יאל

המקורות לפניפלונפון מירוסלב

הרב עובדיה "כמעט" וחזר בו בעניין הזה. ואי אפשר לקרוא לפסקה קצרה בשאלה לא קשורה פסק הלכה.

בכל מקרה, החוט שני הוא שיטה ממוצעת כמו רוב הפוסקים. כך גם פוסק הרב מלמד. יש מי שמבינים את דעת הרב עובדיה כמו השיטה הממוצעת גם.

ואפשר לקרב גם את שיטת הדברי יואל, למרות שהיא די מפורשת להקל יותר.

 

יש חיבור שעתיד לצאת בנושא שסקר את כל הדעות וכל השיטות וכו', אם למישהו יש נפק"מ להלכה.

בכל אופן - לא תתורו, פשוט גם לרב עובדיה שאין בו חילוק.

מה שחלקו הוא בגדר "ונשמרת", ומי שלמד את החילוקים בין האיסורים, מבין את המשמעות להלכה.

יש חילוק במידה והסתכלות היא לגמרי דרבנן, גם אם טעמהאבןגבירול

הוא ולא תתורו זה לא בהכרח נובע ישירות מהמצווה בתורה אלא גזירה דרבנן (יש שמבינים כך בדעת הרמב"ם) כי אז יכול להיות שלא גזרו על נשים.

לא תתורו זה דאורייתא לכל הדעותפלונפון מירוסלב

ונמנית במניין התרי"ג שלו. לא שמענו חולק בזה. גם במי שטעו לומר שבזה חילקו במקום בונשמרת.

אין שום דעה שלא תתורו היא דרבנן! יש דעה שאומרת שסוגים מסויימים של הסתכלות היא דרבנן והיא סניף של לא תתורו, ולא רק של ונשמרת.

הסתכלות לשם פריצות היא אסורה -לכל הדעות-, ולפי המקילים ביותר (וגם מהמחמירים) - חמורה יותר אצל נשים מאצל גברים. ובפועל זה ידוע שאישה שנפלה לזה מתרסקת הרבה יותר.

הסתכלות לשם הנאה, שזה חידוש של המקילים, בגדול (שהובאה בדעת האוסרים), היא אסורה ע"פ חז"ל במדרשים, גאונים, ראשונים ואחרונים. כך נפסק בתשורת ש"י שהיה הגדול שבדורו, ובאו אחריו פוסקים שלא הגיעו למדרגתו לחלוק עליו בסכינא חריפא. והאמת לא איתם.

לא אמרתי שלא תתורו זה דרבנןאבןגבירול

אלא שיש הבנה אפשרית ברמב"ם שהסתכלות לשם הנאה (שאינה הרהור) שזה מושג שבהכרח קיים! עיין בבית שמואל וברמב"ם עצמו (ובגמרא בעצם) לא נכללת בגדרי הציווי המקורי של ולא תתורו, וחכמים גזרו עליו. כלומר - הטעם של גזירת חכמים הוא להרחיק מולא תתורו, אבל זה לא נכלל במצווה דאורייתא.

אין הבנה כזאת, זאת המצאה בדעת הרב פיינשטיין והוא לא אמר כךפלונפון מירוסלב

למי שטוען כך יש רמב"ם מפורש שדוחה אותו.

שוב, לא מעוניין להמשיך בדיון כאן. אם תרצה את הראיות והמקורות אתה מוזמן למסר אישי.

 

כל שאר מה שאתה אומר זה סברות שמבוססות על הבנה עקומה ברמב"ם.

אין שום "עיין בגמרא" ושום "עיין ברמב"ם". כל הדברים האלה לא מפורשים לא בש"ס לא ברמב"ם.

אתה קורא לי מתוך תשובות שאני יכול להבין מי הן רק מהטענות האלה וכל זה כבר עלה עלי ספר העתיד לצאת.

לא מתוך תשובות, מתוך הבית שמואלאבןגבירול

שאומר בפירוש שזה דרבנן לגמרי על הרמבם. תעשה לי טובה. לא אמרתי כלום על הרב פיינשטיין שכך הוא אומר. אתה פשוט ממציא דברים שאני אומר.

ציין מקום לבית שמואלפלונפון מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלונפון מירוסלב בתאריך ז' באב תש"פ 15:07

ובע"ה נעיין. אתה מתכוון לבית שמואל אה"ע כ"ב סק כ"א?

על פניו, יש סתירה מהרמב"ם עצמו לסברא הזאת. קשה לי להאמין שהבית שמואל אמר כך, אבל יכול להיות פשוט שחולקים עליו.

 

אי אפשר לומר שאישה לא נכללת בגדר המקורי של לא תתורו, זה דבר פשוט שהשווה הכתוב וכו'.

אם תאמר, אז מה שהב"ש כתב זה שגירוי יצר אסור משום ונשמרת, שעיקר הטעמים באיסור גירוי בא מהם, ושם זה דרבנן. לא עוקרים מצווה מהתורה נגד חכמים סתם ככה כי בא.

ומכאן שגם לדעת הב"ש שמביא את החילוק הזה, ברור שלאישה אסור להרהר ממש ולהנות ממש, אלא להביא עצמה למצב שעלול להיות בו גירוי, לשיטתו אין איסור (שזה דרבנן, וחכמים לא גזרו בכגון דא). זאת סברת הגיליון תוספות ע"פ דעה של רבנו תם בנידון אחר.

 

כל הרעיון שלך נבנה על זה שאתה מערבב את איסור לא תתורו עם איסור ונשמרת.

אמנם יש בזה הרבה, הרבה, הרבה דעות וכמעט שאין הסכמה על גדרי האיסור (ואפילו אם ונשמרת מדאורייתא, מדברי קבלה [כמעט דאורייתא], או דרבנן. ומה תוקף הדאורייתא לעומת גזירות דרבנן).

בגדול הדעה הרווחת היא שלא תתורו היא על הרהור להנאה ממש, גירוי היצר בידיים, וכו'.

ונשמרת היא על כל מה שהוא מצד עצמו לא עבירה של לא תתורו, אבל יביא לידי לא תתורו. כאן נחלקו אם דאורייתא או דרבנן.

וגם למאן דאמר דאורייתא, יש מי שרוצה לומר שהתורה חילקה (שזה מעיקרא קשה מהש"ס עצמו בקידושין).

מכל מקום, המחלוקת עצמה היא בנדה יג ב"יד המרבה".

ושם כבר רואים שהגיליון תוספות הוא בגדול דעת יחיד (שיטת הרא"ש לא ברורה, שם על אתר מביא כהגיליון אבל מביא ראיות לחולקית, אבל בפסקיו הוא מביא בפשטות כדעת פשט הגמרא וכך הבין המעדני יו"ט על אתר).

ומאידך יש לך את הגאונים, רש"י, הרמב"ן, הר"ן הרשב"א, הריטב"א ועוד הרבה מהראשונים שחלקו על הדעה הזאת ביידים ודחו אפילו את הדעה של ר"ת בנידון השני, ואצ"ל כאן.

ככה שגם אם הבית שמואל סובר שיש חילוק, אליבא דמרן, זה קשה מאוד שמרן יפסוק כך בראשונים בלי להביא שום דיון בהם בשום מקום (וזה לא מופיע באף מקום בבית יוסף).

מכאן שהתירוץ צריך להיות אחר משיטתו.

וברור לכל בר דעת שכל העניין כאן הוא בגדר ונשמרת ולא בגדר לא תתורו, ואין שום שייכא ושום מקום להגיד כך. זה פשט הלשון של הגיליון תוספות שהוא אבי החילוק הזה. הוא מדבר על ונשמרת, ולא מגיע ללא תתורו, מסיבות ברורות כנ"ל.

 

גרמת לי להאריך, למורת רוחי. אם תרצה להמשיך, נעשה את זה מחוץ לכאן. אשמח אם תוכל להתחשב בבקשתי.

כן, הבית שמואל שם באבן העזר כ"א על הסתכלות ביופיהאבןגבירול

שהוא אומר מפורשות שלדעת רבינו יונה זה דאורייתא ולדעת הרמב"ם זה דרבנן. אמנם באמת העצי ארזים מעיר שסביר יותר לומר שזה כן דאורייתא מצד ולא תתורו (הרמב"ם הרי אמר ש"הדברים הללו אסורים בחיובי לאוין", אבל אומר שלוקים על זה מכת מרדות!) אבל לא לוקים על ולא תתורו כי הוא לאו שאין בו מעשה או שהוא לאו שבכללות, ולכן לוקים מכת מרדות מדרבנן והם הוסיפו איסור. יוצא לדעת הרמב"ם ככל הנראה זה באמת מצד ולא תתורו, וכנראה יש פה 2 מרכיבים לאיסור אחד דאורייתא ואחד דרבנן ולפי זה סביר שזה באמת חל גם על נשים. אבל דעת הבית שמואל גם היא דעה מכל מקום. 

מצד ונשמרת הרי בפשטות אין עליהן באמת איסור, הרב פיינשטיין בתשובתו על ליכא דרכא אחריתא מתייחס לזה ואומר שאיסור הרהור המדובר שם הוא מצד הונשמרת ולכאורה בזה נשים לא חייבות. אבל אין משם ראיה לכאן, כי ככל הנראה האיסור על ראיה בעלמא של טפח מגולה הוא באמת מצד ונשמרת בלבד אבל בהסתכלות יש פן של ולא תתורו.

אתה דן באריכות במקום שהוא לא המקוםפלונפון מירוסלב

גם אם גדול עולם כתב דעה ולא פסקו כמותו, מה הנפק"מ? בכל מקרה, עד כמה שאני זוכר הוא לא עוסק בלא תתורו, אבל עסקתי בזה לפני המון זמן.

מצד ונשמרת פשוט לך? לך תפתח את הראשונים. קשה לדון עם מישהו שראה תשובה אחת, במחילה מכבודו.

הרב פיינשטיין והרב עובדיה הם מועטים מהאחרונים שמבינים כך את הגמרא.

כמעט כל גדולי העולם מאז ומעולם הבינו כשיטת רש"י ודעימיה (כלומר כל הראשונים פרט לגיליון תוספות שדייק ברבנו תם משהו).

בכלל, הקושיה שם על הרב פיינשטיין והרב עובדיה, אבל לא נרחיב פה.

 

אם אתה רוצה להמשיך אנא פנה אלי בצורה אישית. הארכנו כאן יתר על המידה.

ממש לא ראיתי תשובה אחת, חצוף שכזה.אבןגבירול

מכל מקום, איך יהיו מצוות בשלא יבוא לידי טומאה בלילה אם הן לא יכולות להגיע לזה? וניחא, אני מכיר את המשנה הלכות בנושא. הקושיה עומדת.

חצוף?פלונפון מירוסלב

נראה לי שאתה מנסה לאבד אותי בדיון.

אתה מכיר את המשנה הלכות, אבל אתה לא מכיר את הסוגיה עצמה בנדה.

"לא יכולות להגיע לזה?" זה איסור תורה לכולי עלמא! ועל זה כל הראשונים, כולל הגיליון תוספות, מסכימים.

פתח את הסוגיה שכבר ציינתי לה כמה וכמה פעמים.

 

אני לא מתכנן לענות פה יותר, פחות נעים לי לדון איתך.

מזל טוב חבריא!צ'יקטנה...
בין הזמנים...😜
תחילת פרק כל הידאבןגבירולאחרונה

אתה כזה הזוי אחי. אתה אומר לי שראתי רק תשובה אחת ואמרתי לך חצוף על זה כי זה לא נכון. ואני מכיר את הסוגיה בנדה, תחילת פרק כל היד שם ויש הרבה שלא מבינים כמו שאתה אומר בכלל. אתה פשוט מניח מראש שאני לא יודע כלום מהחיים שלי בלי שום ביסוס.

אם יורשה לדייק:hartkebhdxcrd

מאיש שאינו שלה - לפי הפשט הפשוט בלי פלפולים למיניהם, מדובר על איש נשוי, או על אישה נשואה. כלומר הבעייתיות לאישה היא להסתכל כרווקה על נשוי, או כנשואה על גבר (נשוי או רווק, לא משנה). ולכאורה זה גם מה שכתב בהערה ד' במקור המובא. ולגבי חלקים מוצנעים, פשוט באמת שיהיה בעיה. אבל סתם להסתכל - לכאורה כמ"ש אין בעיה.

הבלים. לפי הפשט הפשוט כל איש שאינו שלה הוא לא שלה.אבןגבירול

מה גם שהאישה כשהיא לא טבלה בכל מקרה אסורה על הגבר בדיוק כמו שהגבר אסור עליה אז בימינו זה לא רלוונטי בכ"מ.

כמה נקודות:hartkebhdxcrd

א. לא מובן לי למה יש צורך במילה הבלים. אפשר גם לומר שאינני מסכים עם דעתך, בגלל א ב ג. חבל מאוד שזה לא ברור לאנשי הפורום, אם כי זו הפעם הראשונה שאני נתקל בכזו תגובה כלפי. נו שוין.

 

בכל מקרה, לגופה של הלכה, אני באמת לא מכריח את הדיוק. אבל לפני שכבוידו כותב הבלים, יעיין נא בסוכה נא. שהנשים כן יכולות להסתכל על הגברים בלי בעיה ולא חוששים לשום ראיה אסורה. אם היה בכך בעיה, היו דנים מה לעשות אם הנשים יראו את הגברים. או בברכות כ. - למה הגמרא והמפרשים לא חושבים שיש בעיה בכך שהנשים יסתכלו על רבי יוחנן. או על הרבה מקורות אחרים שאם יהיה נחוץ נביא, שגם מהם מוכח שאין בעיה לאישה להסתכל על האיש.

מסכים, שגם אישה אם עושה זאת באופן בעייתי או לא צנוע ממש אז ודאי שאין לעשות זאת. אבל מצד עצם המעשה אין בעיה.

 

אגב, לא כ"כ הבנתי את ההקשר של אישה שלא טבלה שאסורה על הגבר. אשמח את תסביר לי.

אסביר.אבןגבירול

בסוכה הסיבה היא בפשטות שנשים מגיעות להרהור פחות בקלות (לדעתי כל החשש שם הוא הרהור ולא הסתכלות). וגם להסתכלות. לכולי עלמא גברים מתגרים הרבה יותר בקלות, אבל עצם העניין אסור לשני המינים.

לגבי ר' יוחנן זו שאלה טובה, אבל אדרבה - הרי הטובלות הן נשים נשואות (ויש להניח שגם ר' יוחנן היה נשוי), וגם לפי הדיוק שלך זה אמור להיות אסור באותה מידה.

 

והקשר הוא שגם אם לפי הדיוק שלך זה צריכה להיות אישה שהגבר אסור עליה, הלא במילא כל הגברים אסורים עליה.

אשיב להסברhartkebhdxcrd

לגבי סוכה - לפי טענתך כן יש איסור להסתכל, לשני המינים. לא כן? אז למה הגמ' לא עוררה את זה כבעיה?

 

לגבי ברכות - יודע מה, חוזר בי מהדיוק שעשיתי שדווקא לגבר או אישה נשואים יש בעיה להסתכל, אלא כל מישהו שאינו בעלה או אישתו. שכוייח! וא"כ, מה שהמדרש פוסל זו הסתכלות של תאווה ממש, של חוסר צניעות.

במקווה מסתבר שזה לא היה חוסר צניעות (ברור שראש חכמי א"י לא היה נותן שיכשלו ביופיו), אלא שיביטו בו ע"מ שפשוט יהיו להםם בנים כמותו. למה אין בעיה לגבי רי"ח עצמו, שזה לכאורה ממש קשה, איך מסתכל על נשים לאחר שיוצאות מהטבילה - כותב לעניות זכרוני - יעויין בתוס' שם, גליון הש"ס, מהרש"א, שנותנים תי' יפים, וגם בן יהוידע ועין איה. ויש עוד כמובן.

 

[אגב, אחד הפירושים שהוא באמת משתמע מהגמ' שם, שהיו רואות אותו לאחר שהיו טובלות, והיה רי"ח עומד בפתח המקווה. כלומר - במחילה - רואה אותן ללא לבוש כלשהו... אז באמת יש לכך כמה יישובים]

לא מכירה את הגמראקרובה
אבל זה שהוא היה נוכח זה לא אומר שהוא הסתכל. כלומר די ברור שלא.
הנשים אלה שהסתכלו
לרב גידל לפחות שישב מחוץ למקווה כדי להורות הלכות לנשיםאבןגבירול

כן שאלו אותו איך זה מותר לו, והוא פשוט ענה שאין לו יצר הרע כלפיהם בכלל והם כמו אווזים לבנים בעיניו.

מצד ר' יוחנן כמובן שאין קושיאאבןגבירול

כי למי שהוא צדיק גדול שמכיר ביצרו (שלא מתחיל לו אפילו שום שמץ הרהור) מותר לעשות דברים מסויימים שברגיל אסור לסתם אנשים, עיין ריטב"א סוף קידושין וספר החינוך על מצווה של לא להתעדן באחת מן העריות, וערוך השולחן על אבן העזר כ"א. הקושיא היא על הנשים בעיקר וכמו שאתה אומר כנראה שהן לא נהנו מיופיו בהכרח אלא רק ראו אותו כדי שיצאו להן בנים יפים.

 

לגבי סוכה - לגבי שניהם יש איסור, אבל הסיכוי שהאיסור אכן יקרה קטן יותר לנשים. אסור להן להסתכל ולהרהר אבל זה קורה להן פחות. מלבד זאת אני חושב שבכלל כל הבעיה היא משום פריצות ולא כדי למנוע הסתכלות, אני חושב שבדיעבד גם מחיצה של בי"כ כשרה אפילו אם היא לא מכסה את פני הנשים.

 

אשריך

משיבhartkebhdxcrd

אם אתה אומר שיש בעיה להסתכל באופן לא צנוע של תאווה ותועבה - אז מסכים. אבל שוב, רבי יוחנן לא היה עושה דבר שיביא לכך. אז זה היה באמת למטרה טהורה. זה ברור. אתה אומר - לא יהנו מיופיו - ---

כאשר אתה רואה אדם שיופיו דומה לזהרורי אש [יעויין ב"מ פד לעניות זכרוני] אז קצת קשה לא להנות...

 

לגבי הדבר השני שכתבת; לא הבנתי: אם יש איסור, ולו הקלוש ביותר, הגמרא הייתה לפחות צריכה להזכיר אותו, ואז לדחות אותו. אבל היא לא מזכירה כזו בעיה! לכן אני שוב אומר, אין איסור. ושוב, כל עוד זה בגדר הנורמלי ולא הטמא ומסואב.

לגבי מחיצה בביכ"נ - לא הבנתי מה הקשר, זה דיון אחר.

 

אגב, מה בעצם דעתך האישית בנושא? - שאדע על מה אני דן...

...אבןגבירול

לגבי הראשון - איך היה מוכן שהנשים יהנו מיפיו, זו כן קושיא, לא אגיד שלא מכל מקום אין להכחיש שלדעת ספר החינוך במפורש האיסור על אישה כמו על איש. מכל מקום כן אפשר לןמר בדוחק שהן ראו אותו לזמן קצר ולא נסתכלו כדי להנות, ואולי הוא הקל כי זה היה במקום מצווה כדי לשפר את הולד. אבל זו שאלה.

 

השני - זה לא נכון שאם יש סיכוי קלוש אז חוששים לו, אחרת הגמרא הייתה צריכה לתרץ בפירוש למה מותר לצאת לרחוב (הרי קיים הסיכוי שתראה שם אישה יפה ותהנה מיופיה, הלא כן?). ההנחה היא פשוט שהסיכוי קטן מאוד ולא חוששים לו, במיוחד שמדובר באיסור *כנראה* מדרבנן (או מן ספק ספיקא דאורייתא, לא נכנס לזה).

 

לגבי מחיצה בבי"כ - זה קשור כי למיטב זכרוני לומדים זאת מהסוגיה בסוכה. ואם אייני טועה החשש הוא פריצות ולא הסתכלות. וגם זה שהעבירו את הנשים לאחורה זה בגלל ש"היו מגיעים לידי קלות ראש" ולא בגלל שהסתכלו הגברים בנשים סתם (לפי פשט הדברים).

 

מה דעתי האישית לגבי מה? דעתי האישית היא מה שאגיע למסקנה שההלכה אומרת. לא טרחתי עד היום לברר לעומק מדי את גדרי האיסור לנשים (בעיקר משום שאינני אישה), את נושא ההסתכלות ביופי בכלל אני מנסה ללמוד כבר זמן רב (כדי לדעתאיך להתנהל מול נשים בחיי האישיים) והעסק מסובך להחריד, מסתבר.

לגבי מחיצה בבי"כניק כמעט בלי ראש

באופן אישי, בלי קשר לטעם בהלכה, יהיה לי מאוד קשה להתרכז בתפילה בלי מחיצה.

לצערי המחיצות ביישוב שלי מאוד דקות, אבל גם לא באות הרבה נשים לתפילה...קורץ

קשה לא לפזול מדי פעם ... אוף...אבןגבירול

ואני חושב שלכתחילה הן כן אמורות להסתיר, אבל לפחות יש דעות שלא, לא בקי בזה כל כך ומוזמן לבדוק בעצמך.

אגב, נחמד שהרמה של הפורום עלתה משאלות על מי ער ומי ישןhartkebhdxcrd
וחפירות של ריבוי פלונטרים.
ב"ה! אשרינו שזכינו!יוני קדוש


חחח צדיקים אתם!!!גלי הים
בקטע טוב כמובןגלי הים
אצלנו לפעמים זה פתוח ורואים ממשנועה גבריאל
זה ממש מפריע לי,במיוחד שאני קולטת שמסתכלים,וואי...
אשיבhartkebhdxcrd
א"כ, לגבי א הסכמנו שזה כן קושיא. ומה שניסית לתרץ זה לא עומד לפני הפירכות שיש על כך.

לגבי ב, למה הגמרא לא חוששת לראיה ברחוב. אז דבר ראשון הגמרא אם אינני טועה כ ן מדברת על כך, לפחות באופן עקיף בגמרא ע"ז כב במעשה ברבן גמליאל שהביא על כוחה בשוק, יעויין שם אם אכן זה הדף הנכון.
אז בכל מקרה גם יש מקום לחשש. וכעת גם עולה לי שיש דיון שם בעז יט, מעשה דרבי אמי וחברו, לעניין הליכה בדרך שייתכן שיש שם פריצות. נו, אז כן מדברים. אז ב עומד בעינו.
חוץ מזה, זה בכלל לא קשור לקלוש או לא, פשוט כתבתי שאפילו אם היה איסור קלוש לזה הגמרא הייתה מזכירה אותו, אבל דווקא לפי שיטתך זה לא קלוש. אז היא הייתה חייבת להזכיר אותו. אבל בכל מקרה ב יותר בעינו ובתוקפו.

מחיצתך: לגבי הקלות ראש חש מה לדון שם, לא ברור בכלל שזו סתם קלות ראש. יותר מזה. אותה קלות ראש זה ענייני פריצות, כמו שלזכרוני נוכל בסוגיא.

שכוייח על הבירור ההלכתי שאתה עושה.
שכויח גם לךאבןגבירול

ברור שיש בעיה לעבור ברחוב שיש בו פריצות, אבל אני שואל גם על סתם רחוב שנשים עוברות בו, אפילו אם הן צנועות לגמרי. להבנתי זה פשוט לא ברף ההשתדלות הנדרש כדי להנמע מזה. יש רף מסוים.

האיסור לא קלוש, החשש הוא שקלוש. האיסור חמור אבל הסיכוי שהוא יקרה קטן. מותר לי לסוע ברכב למרות שיש סיכוי שזה יהרוג מישהו. מה, זה אומר שרצח בשוגג זה לא חמור? ודאי שזה חמור, אך זה בכל זאת מותר כי הסיכוי שזה יקרה קטן.

ודאי שקלות ראש אלו ענייני פריצות ויש איסור לכולם להיות פרוצים. אבל פריצות זה יותר גרוע מהסתכלות בפשטות.

 

יש על זה ראשון. בוודאי ששאלו את השאלהפלונפון מירוסלב

ויותר מזה, הוא הביא את המדרש לעיל מנקודת מוצא שברור שאסור.

ותירץ בדרך אחרת, ויש עוד תירוצים על כך.

שאול היה נשוי?צ'יאל

החינוך כותב - זולתי בבעליהן. ושבט הלוי פוסק את המדרש הזה בלי חילוק כמו שעשית.

ברור אבל מה הקשר?דמעה שקופה


עונהhartkebhdxcrd

א. כן, הוא היה נשוי.

 

ב. אני חוזר בי מחילוקי עקב דברי אבןגבירול.

ברור שהוא היה נשוי אם היו לו בנות...דמעה שקופה

היו לו גם בנים אבל זה פחות חשוב...

כן, זו הראיהhartkebhdxcrd

פשוט הוא שאל...

כבר אז?צ'יאל


כן.hartkebhdxcrd

בספר שמואל א' פרק יג פסוק א' נאמר 'בן שנה שאול במלכו ושתי שנים מלך על ישראל'. אולם כבר חז"ל במסכת יומא כב,ב דנו בכך שלא יתכן שהיה בן שנה, ופירשו שהכוונה היא כבן שנה שלא חטא לפני כן כמו תינוק בן שנה שלא חטא. וגם לגבי משך המלוכה שלו שנתיים אין זה הגיוני. ורבינו האברבנאל על ספר שמואל מאריך בזה, ומביא ששאול המלך היה בן ארבעים כשנמשך למלך, ומלך 17 שנה.

 

עכשיו: אם הוא רק התחיל למלוך בגיל 40, מסתבר מאוד שבנותיו שהתחתנו עם דוד, לא היו קטנות מגיל 15-20. וא"כ מסתבר שהיה נשוי כבר לפני שמלך.

 

אבל באמת זה לא הוכחה כ"כ פשוטה.

דוד עצמו, בן כמה היה?צ'יאל


לכל הדיון יש נפק"מ?צ'יאל

אם דוד עצמו היה בן 15, לא סביר שאשתו תהיה בת 25.

כששאול נהרג, הוא היה בן 30אדם כל שהוא


מקור? משהו?hartkebhdxcrd


לפי רבינו האברבנאל הוא היה בן 57.hartkebhdxcrd

דעה אחרת מרחבה. רק הבא נא מקור.

הלא כן?

זו הייתה תשובה לשאלה של צי'אל על דוד, לא על שאול.אדם כל שהוא


אה חח סוריhartkebhdxcrd

לא שמתי לב.

זה לא קשור לרמת הדוסיות כבר אמרתי.שושיאדית

אני חרדית.

וזה מצוי לגמרי בחברה שלנו.

מאד.

מאד. מאד.

שבנים מדברים על בנות? באיזו חברה חרדית את חיה?אבןגבירול


זו שאלה רטורית?שושיאדית

אתה חרדי שאתה יודע ככ הרבה?

לא הכללתי את כל החרדים ולא דתיים ולא חילונים

פשוט אמרתי שזה עניין של אופי של אנשים שיותר מדברים על בני המין השני וזה נפוץ בכל המגזרים

 

לא רטורית בכלל. שואל איפה זה ככהאבןגבירול

שאת גם יודעת מה בכלל בנים חרדים בגילך מדברים, ושהם מדברים על בנות.

הלכתית אתה טועהפלונפון מירוסלב

יש לנשים איסור להנות מיופי של גבר, ואכמ"ל.

אמנם זאת מחלוקת, אבל בוודאי שאין שום היתר גורף גם למקילים ביותר (הדברי יואל והיבי"א).

 

בנות פשוט לא יודעות, זה הכל.

בנים אם מישהוטייס

נדלק על מישי או שהוא יחפור עליה או שהוא ישתוק

ווא קיצוני..ה'הואהמלך


--גיימס פוטר

אצלנו כן אבל לעיתים רחוקות

חחחח אהבתי תחתימה שאשכרה אין לך....סטלנית בפעולה


אני מרגישההאקונה מאטטה:)
ממש מוזרה, זה נראה כאילו כולן עושות אתזה על בסיס קבוע, ורק אני לא.. לאיודעת אם להתייחס לזה כאל םאדיחה או זכות😞
אני ניראלי דיברתי פעם אחת על בנים כי נסחפתי ואז הפסקנו לדבר עלזה בכלל..
אבל אני חושבת שבכל חברה יש מי שידבר עלזה, גם אם לא בתידרות.
אני חייה בסביבה שנחשבת *ממש* דוסית, ועדיין יש לי חברות שאומנם עושות אתזה ב"שקט" וכביכול "לא יודעים". אבל זה קיים..
אבל למה למען ה' אכפת לך?
נעים להכיר. גם אני לאקרובה
גם לא כשכולן היו זיינוקיות. לי זה היה נראה מטומטם.
חחח וואייי איזה קטעיםם אפעם לא חשבתי עלזהההגלי הים
אבל נראלי שברור שכן חחח
נראליצ'יקטנה...

מהתרשמותי ממה שחברים שלי מספרים שאחיות שלהם מדברות עליהם (סליחה אם סיבכתי...), שכשבנות מדברות זה הרבה פעמים סתם בקטע הרכילותי... 'ההוא מתאים להיא', ו'ההוא למד שם...' ולאידע מה עוד...

בנים באמת פחות עוסקים בשידוכים וכדו', ואם הם מדברים זה יהיה בעיקר כל מיני בדיחות בעלמא, ואכמ"ל... (אבל נראלי עדיין בגבול הראוי... לדעתי...)

מה שהכי נחמד פה-הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ה' באב תש"פ 23:07

זה לשמוע כמה אתן מרכלות עלינו מאחורי הגב.....

 

 

לא יכלתי שלא לכתוב.

לא נראלי...באולפנה...

אצל בנים זה משהוא אחר. שבנות מדברות על זה זה ממש לא כמו שבנים מדברים. וזה לא צנוע כול כך לדבר על זה נראלי גם בעם של הבנות וזה גם יוצר דיבור ממש גופני. קיצור לא הכי ראוי

 

טוב נראה לי זה לא לעניין שנדבר על הנושא הזה...שושיאדית

אנחנו פשוט מדברים אחד על השני בקודים.... גופני, לא צנוע, יופי, הלכות, יאלה תשתחררו לא מדברים אז לא מדברים.... לא צריך לחפווווור על זה.

לא מבינה מה הבעיה?באולפנה...

יש פה הרבה אנשים בפורומים והם רוצים לדעת ולילמוד מה הבעיה?

 

מה לדעת?שושיאדית

על איזה נושאים עדיף שלא לדבר?

קצת מוזר

דיברתי בכלליבאולפנה...

את צודקת שיש מילים ודברים לא ראוים  בואי לאישי..

 

בנים דוסים, לאפלונפון מירוסלב

בנות דוסיות, הרבה פעמים כן. למרות שזה לא בדיוק עונה על הגדרת הצניעות ושמירת ההלכה וכו'

אני לא עשיתי את בתור מתבגר בבני עקיבאבינייש פתוח

חברים שלי כן, אבל יחסית לא לעיתים קרובות ובעיקר חברה ברמה דתית נמוכה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך