אחריות..ה'הואהמלך

 

למה בנים לא יכולים להתחיל משימה וגם לסיים אותה?

מה קשה בלטאטא ולהחזיר את היעה והמטאטא למקום? בחייאת! כמה זמן זה כבר לוקח שצריך לחסוך את זה??

למה אי אפשר להוציא את הכביסה מהמקלחת ישר אחרי שמתקלחים? ולמה אי אפשר להשאיר יבש או אם נרטב לפחות לנגב?

למה בכל מקום שהם נמצאים כולםםם חייבית לדעת שהם הגיעו ושהם היו ושהם הולכים?? חסר לכם צומי?

למה לעשות הכל דווקא? למה תמיד לנסות בכוונה לעצבן?

כמה זמן כבר לוקח לשים את הצלחת בכיור אחרי הארוחה? המחשב יחכה לך עד שתעשה את זה . מבטיחה.

 

טוב כמובן שזה בהכללה מטורפת וממש לא כל הבנים ככה.. מאחרי כל דבר יש סיפור אז כאן הסיפור הוא כזה.. יש לי אח שנתיים מתחתי שעצבן אותי כרגע . כפרע עליו .. לא אומרת שאני מושלמת כי אני לא אבל כל מה שכתוב למעלה יכול להוציא אותי מדעתי..

יש מצב שהמישמות שהוא עושה בבית יותר קשות. ( זה לשמור על הקטנים, ועוד כמה) אבל את האלה שאני עושה אני לפחות עושה עד הסוף.. 

 

מסקנה גם לבנים וגם לבנות, שלא קשורה לאחים קטנים.. קחו את המשימות שלכם עד הסוף . גם אם זה משימות מעצבנות שהפילו עליכם. באמת שזה חשוב גם בסניף גם בכיתה וגם בבית.. במיוחד כשמארגנים דברים.. אם מחלקים את המשימות לכולם וכל אחד עושה את זה עד הסוף יוצא תמיד מטורף.. שכל אחד ילמד מזה מה שהוא מבין .. ( כל האלה שהם לא בכורים(; תהיו חמודים לאחים שלכם. גם להם קשה איתכם )

וואיפרח תלוש

מסכימה איתך עם כל מילה!

אחים שלי מסוגלים לפתוח את המקרר ופשוט ללכת...

זה מחרפן!!

בעיקרון הרעיון של מה שכתבתי זה לא רק הקטע הזהה'הואהמלך

זה הקטע של לקחת משימה עד הסוף ולעשות דברים לגמרי..

 

כן הבנתיפרח תלוש

אבל בקטע הזה אין לי מה להגיד

כי אני גם כזו לפעמים...מטורלל

חח אז הכל טובה'הואהמלך


..אחינעם=)

לפעמים יותר קשה לילד מסויים בבית לעזור יותר משאר האחים. לא קשור דווקא לבנים. לדעתי זה יותר של גישה . לדעת איך לדרבן את הילד לעזור. וכמו שכתבת אתם יכולים לעשות שיתוף פעולה במשימות שלכם בבית. ואז גם יהיה לכם יותר כיף=)

אני יכתוב שוב.. מה שרציתי לכתוב כאן זהה'הואהמלך

הקטע של לקחת אחריות עד הסוף ..

ברור. בכל מקרה החלטתיאחינעם=)

להתמקד בזה בשביל כאלה שנתקלים בבעיה כזאת וקוראים את התגובות

אחים שלך מתחילים משימה!!!! כפיים!קרובה

אצלנו גם זה לא.

 

המסקנה רלוונטית לכולם. מאוד.

הי הי הי הי הי הי הי הי הי היחיים דבר יקר
מוחההההההההההה

טוב תאמת שזה אולי טיפה טיפה טיפה נכון..

סבבה תבינו אותנו...
אם רק תנו לנו להסביר תמיד יהיו לנו תירוצים!
מבטיח!
יעני זה או שאין להו כוח..
או שאנחנו עיפים..
או שאנחנו מתעצלים...

סתםםם אני כזה רק ממש לעפעמים בשביל הקטע כי זה כיף
שמעי... הלוואי שאלה יהיו הצרותשמואל_(הי)

אצלי בבית אני מנקה מסדר מבשל לאחיות שלי, הלוואי שהן היו רק עושות משהו...
עזבי שיתחילו ולא יסיימו, הן לא עושות ליטרלי כלום.
ואחכ אני עוד צריך להכין להן אוכל לפי הזמנה, ולפני שבת לבקש מהן להרים את הדברים בחדר, כי לסדר? מה פתאום... רק נשים עם המיטה... אבל אני לא אבא שלהן אז מה אני יכול להגיד חוץ מ... "יאלה אני רוצה לסיים לשטוף, תרימו" חחחח

תתחיל לחנך אותן! נשים מקומן במטבח!!קרובה
אתה/המשפחה שלך זן נדיר. אחים שלי רק אם הם שוטפים את החדר שלהם הם זוכים להרגיש טעמו של מטאטא.
ואוו, נשמה, הגזמת!האקונה מאטטה:)
נשים לא מקומם במיטבח! ממש ממש ממש ממש ממש לא! אצלנו גם במשפחה המצומצמת וגם במורחבת הבנים במטבח בדיוק כמו הבנות!
אותו דבר לגבי ניקיון..
לא רואה שום סיבה שאני אעשה את עבודות הבית ואחים שלי הבנים (אין לי אחיות) לא יעשו. כל אחד לפי מה שמתאים לגיל שלו.
אני מסכימה איתך..טאטע אוהב אותי!

למה אני צריכה לעמוד שעות אחרי שבת לנקות מטבח ולשטוף כלים בזמן שאחים שלי בקושי מסדרים סלון  וחדר שלהם אנחנו 2 בנותושלוש בניםאבל הבת השניה היא בת שלוש אז לא כזה עוזר אהי חושבת שהם צריכים להיות שותפים בבית בדיוקקק כמוני

 

חחח צחקתי.קרובה
בין השאר מקומן של נשים גם במטבח. הכל טוב 😌
אבח כמובן שהמשמעות השלילית והרגילה הייתה בצחוק
וואו...אני והאני
משפחה מיוחדת
אח שלי צריך ללמוד ממךה'הואהמלך


וואי מזה מאיפה הגעתם??טאטע אוהב אותי!

אתם נדירים באופן קיצונייי

 

וואי כל מילה שכתבת זה בול אחים שליאני והאני
חחח כל הבנים אותו דבר
(טוב, אולי חוץ מ @שמואל_(הי))
אני מרגיש מיוחד עם כל התגובות חחחשמואל_(הי)


החלק הראשוןאפש"ר

ממש ממש לא נכון! למה את חושבת שבנים= עצלנים עם ראש קטן שלא מסיימים שום דבר עד הסוף? לצערי אצלינו בדיוק הפוך..

כתבתי שזה לא כולם.. וגם כתבתי שזה בגלל שאני מעוצבנת על אח שלה'הואהמלך


בגלל זה אמרתי החלק הראשון..אפש"ר


יאוו, כ"כ מבינה אותךך!האקונה מאטטה:)
כאילו זה לא רק בנים. אנשים באופן כללי שחושבים שיש אחריהם משרת אישי שיגמור את העבודות שלהם.
התחלת- תסיים.
אני נגיד אקרא לאחים שלי לעשות את המשימות שלהם. חא אעשה במקומם.
אני אסביר להם אפילו אלף פעם איך לעשות, כי הם חייבים ללמוד..
בדר"כ זה לא ממקום רע, הם פשוט לא מבינים, שוכחים או פשוט לא מודעים לזה שזה קשה לסביבתם..
זה מהסיבה הפשוטה, שהכינוי זכר הוא בסגי נהורכיפת ברזל-סרוגה
יש פה אחד שבדיוק בגלל הכינוי הזה קורא לבנות שכחות..אפש"ר


כן התלבטתי אם לתייג אותו😅קרובה
כבר עידכנו אותי...אנא עבדא דקב"ה

יש בדיחה שאומרת שזה אבסורד שליצור ששוכח ימי הולדת, ימי נישואין, לזרוק את הפח ולקנות שתי חלב ולא אחד קוראים "זכר"...

חחח קרובה
אגב - אני כותב שכחות מאותה סיבה שאני מדבר אל נשים בלשון רביםאנא עבדא דקב"ה

יש הנהגה שלא לדבר בלשון של שיחה אישית עם נשים כמו רוצה, יכולה וכו', אני כמעט תמיד אדבר עם שכחות בלשון רבים או גוף שלישי... (בעניינים האלה יש מלא מלא הנהגות...)

למה זה אותה סיבה?קרובה
אני לא מכירה את ההנהגות הנ''ל אבל בטח הם של צניעות.
מה זה משנה המילה הנרדפת שהמצאת?
אין לי בעיה עם המילה המקורית...אנא עבדא דקב"ה

פשוט זה לשון של נקבות ואני מעדיף להתשמש בה כמה שפחות...

 

אגב - יש מלא הנהגות שאת לא מקירה במלא עניינים שונים...

כן אבל בטח היא מקורית במיוחדקרובה
...הָיוֹ הָיָה

לגבי ה"בטח של צניעות".

זה נכון.

אבל לא מאוד מומלץ לעוף עם זה.

אנא עבדא כמובן מוזמן לעשות מה שבדעתו.

אבל זה לא "הנהגה" במובן הקלאסי של המילה.

זה לא חמרא שמצפים מבן תורה יר"ש לנהוג בה.

ורוב גדולי עולם שאנו מכירים - לא נהגו בה.

צריך לדעת את המשקל של הדברים,

ולשום אורחותינו בפלס ומשורה.

מסכים עם כל מילה...אנא עבדא דקב"ה

ההבדל בחסידות בין מנהג להנהגה:

מנהג: שווה לכל נפש, כולם צריכים לעשות (בקהילה).

הנהגה: הדרכה מיוחדת שכל אחד צריך לחשוב עם עצמו (ועם הצדיק) אם זה מתאים לו...

...הָיוֹ הָיָה

כמובן שאתה צודק בחילוק הנ"ל.

רק שמה שאני מסיק ממנו, בנוגע להנהגה המסויימת הזו, זה שהיא מאוד מאוד לר רלוונטית לרובא דרובא של האנשים.

זה לא רק "לא שווה לכל נפש", אלא כפי שכתבתי - אף לא מתבקש מת"ח ויר"ש בד"כ. 

אני אישית שמעתי מרבים מאוד מגדו"י שאינם מקפידים בזה, ואפילו כאלה שמסופר עליהם שכן - לדוגמה הגר"ש אוייערבאך זצ"ל, שבאזני שמעתי אותו מדבר על נשים ובלשון נקיבה ובלי שום קונץ.

אצלי אחים שלי יודעים מה לעשות, והם מכינים אוכל לא פחות טוב.אמממ

רק חבל שהם מעדיפים שלא לעשות את זה.

חבורה של פרזיטים

חחחאני והאניאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך