מבינה אותך.
לא יודעת אם מה שאכתוב לך הוא בכלל ישים במצב כזה, ובכל זאת...
תקשורת מקרבת יכולה לעזור לפעמים, לזהות את הצורך שלה ולגלות הבנה או לתת מענה לצורך. אבל באמת צריך להיות בפוקוס כדי ליישם.
דוגמה: הילדה צורחת , רוצה שתביני לה את הסנדלים שלה.
את: אני רואה שאת ממש ממש רוצה שאני אביא לך!
הילדה, אופציה א': נרגעת קצת, אומרת ''נכון''!
אם הילדה אומרת ככה זה אומר שהיא כבר מרגישה שהיא בצד שלך, ושאת לא ''נגדה''.
את: את מרגישה שקשה לך לקחת סנדלים עכשיו?
''לא''!
את: את ראית שהבאתי לקטנה ואת גם רוצה?
''כן''!
את: הבנתי.
וכאן יש שתי אפשרויות- או שאת תתרככי, אבל לא בתור ויתור, אלא מתוך רכות והבנה, ותגידי לה ''בסדר, מתוקה, אני רואה שזה חשוב לך''
או שתחליטי לעמוד על שלך ותגידי לה ''אני מבינה מתוקה, אבל בכל זאת את כבר גדולה וכשגדולים- מביאים לבד סנדלים, אז רוצי מהר להביא כדי שנספיק לשחק הרבה זמן בחוץ''.
הילדה, אופציה ב: ממשיכה לצרוח, ולא מגיבה
את: תקשיבי מתוקה, אני לא יכולה בכלל לדבר עם ילדה שצועקת ככה, וכל עוד את צועקת, אנחנו בכלל לא הולכים לגינה.
ואחרי שהיא נרגעת, לנהל שיחה כמו למעלה.
בכלל, למרות שבמצב כזה זה קשה, כדאי לנסות להרים אותה עלייך, זה יכול לתת מענה לצורך לתשומת לב, אם אכן זה הצורך, ובכלל, עוזר להרגעות כללית...
שוב, ממש לא תמיד זה קל לעשות את זה, בתוך הצרחות והבלגן לנסות לזהות את הצורך של הילדה ולתת לו מענה
אבל מנסיוני, ככל שמכניסים את זה יותר למודעות, ככה מצליחים מדי פעם, וככל שמצליחים יותר, ככה מצליחים עוד יותר...