שאלה רצינית לרציניים בלבד.קרובה

אלה שרוצים לחיות, בהנחה שזה לפחות הרוב- למה אתם רוצים לחיות?

דגש על הרצון. לא על הסיבה לחיים שמשננים לנו ללא הרף.

אני לא רואה שום סיבה לחיות!אנא עבדא דקב"ה

בעיקרון אין ערך לחיים!

אני חי כדי לעבוד את ה'... הכהנים בחורבן הבית התאבדו כי הם ידעו שזאת העבודת ה' שלהם ואם אין בית מקדש אז "טוב מותי מחיי"...

 

אין ערך לחיים! המשפט הזה נשמע נורא אבל לדעתי הוא נכון... (הכל ע"פ הראש ישיבה שלי שעשה איתי חברותא על זה)

אני לא חי בשביל לחיות - אני חי בשביל לעבוד את ה'...

אני לא פוחד למות... אני פוחד ממה שיהיה אחרי - כשישפטו אותי על מעשי...

ללא תורה ומצוות אין ערך לחיים שלי...

 

אני נגד המושג "תהיה אדם טוב", אל תהיה "אדם טוב" - תהיה עבד ה' - זו המטרה...

תורה ומצוות זה לא בונוס, זה לא בנוסף...

זה לא שהיה עולם והקב"ה אמר "כדי שהוא יהיה יותר טוב אני אוסיף לו תורה" - העולם נברא בשביל התורה...

הזהות שלי היא שאני יהודי, שאני עבד ה' ללא זה אין לי מה לעשות פה...

 

ולכן כשאני חוטא אז אני לא רק מרגיש רחוק מה', אני מרגיש חצי מת... כי איבדתי חלק מה"אני" שלי...

אני חוזר על המשפט - אין ערך לא חיים! לא חיים בשביל לחיות ולא חיים בשביל למות...

המשפט הזה הוא המציאות - אם אני ארצה או לא ארצה...

הייתי יכול הרבה פעמים לברוח, לא להיות דוס, לא להדבק לחסידות, לא להילחם מול היצר הרע מלחמה תמידית מאוד מאוד מאוד מאוד קשה על כל דבר קטן... אבל לברוח לא נותן לי כלום... ככה אני לא חי...

יהודי שלא עובד ה' הוא לא באמת חי... יכול להיות שכיף, שטוב לו - אבל הוא לא חי...

מקווה שאני נחשב רציני...אנא עבדא דקב"ה


ענית מאוד רציני ובכיוון שלי אז אני אמשיך, ברשותך:קרובה

אם החיים נועדו לקרבת השם וכל מה שרשמת, אז למה לא שואפים להגיע למצב הזה בגיל 10 ולמות? למה 'למשוך' בעולם הזה 120 שנה? הרי אם מתאמצים אפשר להכניס בימים בודדים את מה שעושים במשך שנים, וככה "להשתלם" מוקדם יותר ולהגיע לעולם הנצח.

זו שאלה מאוד טובה ואני אנסה לענות...אנא עבדא דקב"ה
עבר עריכה על ידי אנא עבדא דקב"ה בתאריך י"ג באב תש"פ 13:48

א. זה חשבונות שמיים - ע" הידוע לי אני לא קב"ה ב"ה...

ב. בגלל שאין לי ערך בחיים ממילא לא משנה לי כמה זמן אני אחיה...

ג. ירדתי לעולם בשביל משימה - לעשות רצון ה'... אני עושה כמה שאני יכול - אני צריך "למלא מיכל במצוות" עד נקודמה מסוימת. משם אני עובר לעולם שכולו טוב... אדם הראשון היה צריך 730 שנה בשביל לעשות את התפקיד שלו, אברהם אבינו היה צריך 175 שנים, משה רבנו היה צריך מאה עשרים שנים וכו' - אני לא יודע מתי אני אפטר וזה גם לא אמור לעניין אותי...

אם אני עדיין חי זה אומר שעדיין יש לי תפקיד... הקב"ה מנהל את העולם ב"דרך הטבע" (- הדרך שבה הקב"ה מנהל את עולם הד"כ [באופן כללי ע"פ הרבה צדיקים אין באמת משהו קבוע - יש הנהגה שבה ה' בוחר להשתמש תמיד - כגון שיהיה שמש וירח וכו' אבל גם זה בריאה והנהגה מיוחדת]), ע"פ דרך הטבע אדם צריך הרבה שנים בשביל לעשות את התפקיד שלו...

ד. אני חוזר - אין לי עניין בעולם הבא - אני לא עובד בשביל עולם הבא (ע"פ חסידות - כמו שקרה עם הרבי ר' בער (המגיד) שהבטיח לעקרה שיהיה לה בן, ושמע בת קול שאומרת שנגזר על אותה עקרה שהיא תהיה עקרה ובגלל שהוא הבטיח לה הוא הפסיד את העולם הבא שלו - והוא פשוט התחיל לשמוח ואמר שעכשיו הוא יוכל לעבוד את הקב"ה לשמה! ור' אברהם מסלונים (בב"א) אמר לאחד לא חסיד "אל תהיה חסיד - חסידים אין להם לא עולם הזה ולא עולם הבא אבל הכל כדי בשביל להיות חסיד"), אני לא עובד בשביל לנוח בעולם הבא (בשנה בקצת ממה שאמר המסילת ישרים), אני עובד כי ה' אמר לי... אני לא מתעסק בעולם הבא.. אני עכשיו פה - אז אני עובד פה!

ה. כל העניין שלי הוא לעשות רצון ה', לא לגמור את התפקיד שלי - אם רצון ה' שאני אחיה הרבה שנים בעז"ה אז זה מה שאני יעשה - ואני ינצל אותם לעבודתו ית'...

ו. בכל מקרה - הגוף הוא כלי לנשמה (שמגיעה רק בגיל 18-20 ע"פ קבלה) ולרוח (שמגיעה בבר מצווה), ככל שאני עובד את ה' יותר הנשמה שלי יותר גבוהה וככה היא תהיה יותר קרובה אליו ית'...

ז. אני מנסה להשיג אותו ית', ולהתענג עליו  ית' פה - בעלמא הדין...

ח. אני חוזר - אני לא יכול לדעת כי - אני לא הקב"ה ואני לא יודע חשבונות שמים...

..קרובה

ב. לכן רציתי תשובה של מי שרוצה לחיות. אבל תודה.

ג. למרות הכל- למה שאני לא אתעקש לרצות לגמור את המשימה שלי עוד היום?

ד. ואני כן מאוד מאוד רוצה עולם הבא. בלי זה לגמרי אין לי צורך בעולם הזה.

ה. כמובן.. זה עניין החיים. אבל רק החיים הרוחניים! 

 

תשובות:אנא עבדא דקב"ה

ג. כי המשימה שלי זה רק מה לעשות ובאיזה דרך אלא גם במשך כמה זמן - יש מושג שנקרא "עולם שנה נפש" תלמדי אותו (כי אין לי זמן להסביר), הוא יסביר ך קצת...

ד. זה לפי דעתך, אני הולך לפי החסידות - שאין לי עניין גפ בעולם הבא - אם רצונו ית' שיהיה לי עולם הבא אז יהיה לי... ואם לא אז לא - זו לא המטרה שלי - אני לא מסתכל על זה בכלל...

ה. החיים הגשמיים הם חלק מהחיים הרוחניים - בלי החיים הרוחניים החיים הגשמיים לא שווים כלום! ובלי החיים הגשמיים מה אני יכול לעשות עם החיים הרוחניים! אל תנתקי בניהם! הקאצקער אמר "השמים שמים לה', והארץ נתן לבני אדם - לעשות ממנה שמים"...

באמת רבי נחמן אמר שיש אחד שברבע שעה פועל מה שאחר פועל בעשרותרוצהלהיותבשמחהאחרונה

שנים וגם שיש אדם שאומנם חי מעט יחסית לאחרים אבל חי טוב כלומר מצד עבודת ה'. מצד שני הוא אומר שכול רגע שה' יתברך נותן לנו זה הזדמנות פז להתחבר לחי החיים.

 

וְכֵן הָיָה נִכְנָס בַּעֲבוֹדַת ה', וְכָל עֲבוֹדָתוֹ הָיָה בְּהֶצְנֵעַ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד, עַד שֶׁלֹּא יָדַע שׁוּם אָדָם מִמֶּנּוּ כְּלָל, כִּי הָיָה סָתוּם וְגָנוּז מְאֹד. וְכָל עֲבוֹדָתוֹ הָיָה בְּסֵתֶר וּבְהֶצְנֵעַ גָּדוֹל.
וְעִקַּר עֲבוֹדָתוֹ בַּתְּחִלָּה הָיָה בִּפְשִׁיטוּת גָּדוֹל בְּלִי שׁוּם חָכְמוֹת כְּלָל, רַק בִּפְשִׁיטוּת גָּמוּר.
וְכָל דָּבָר וְדָבָר שֶׁעָשָׂה הַכֹּל הָיָה בִּיגִיעָה גְּדוֹלָה וּבְכֹחַ גָּדוֹל וּבִמְסִירוּת נֶפֶשׁ. וְלֹא הָיָה לוֹ שׁוּם דְּבַר עֲבוֹדָה שֶׁבָּא לוֹ בְּנָקֵל, רַק כָּל דָּבָר וְדָבָר בָּא לוֹ בִּיגִיעָה גְדוֹלָה מְאֹד, שֶׁהָיָה מְיַגֵּעַ עַצְמוֹ כַּמָּה זְמַנִּים בִּשְׁבִיל כָּל דָּבָר וְדָבָר מֵעֲבוֹדַת הַשֵּׁם.
וְהָיָה לוֹ כַּמָּה וְכַמָּה עֲלִיּוֹת וִירִידוֹת אֲלָפִים וּרְבָבוֹת עַד אֵין שִׁעוּר וָעֵרֶךְ.
וְהָיָה קָשָׁה וְכָבֵד עָלָיו מְאֹד מְאֹד לְהַתְחִיל לִכְנֹס בַּעֲבוֹדַת ה' לְקַבֵּל עָלָיו עֹל עֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ. וְהָיָה רָגִיל לְהַתְחִיל אֵיזֶה יָמִים לַעֲסֹק בַּעֲבוֹדַת ה' וְאַחַר־כָּךְ נָפַל מִזֶּה וְחָזַר לְהַתְחִיל וְחָזַר וְנָפַל. וְכֵן הָיָה כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים.
עַד שֶׁפַּעַם אֶחָד נִתְחַזֵּק אֶצְלוֹ שֶׁיִּהְיֶה חָזָק מְאֹד שֶׁיֹּאחֵז בַּעֲבוֹדַת ה' לְעוֹלָם, וְלֹא יִסְתַּכֵּל עַל שׁוּם דָּבָר בָּעוֹלָם. וּמֵאָז וָהָלְאָה נִתְחַזֵּק לִבּוֹ בַּה'.
וְאַף־עַל־פִּי־כֵן גַּם אַחַר־כָּךְ הָיָה לוֹ תָּמִיד עֲלִיּוֹת וִירִידוֹת הַרְבֵּה מְאֹד מְאֹד, רַק שֶׁאַחַר־כָּךְ הָיָה חָזָק שֶׁלֹּא יַנִּיחַ עֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ לְעוֹלָם, אַף־עַל־פִּי שֶׁיֵּשׁ לוֹ יְרִידָה לִפְעָמִים, אַף־עַל־פִּי־כֵן יִהְיֶה מִתְחַזֵּק עַצְמוֹ בַּעֲבוֹדַת ה' יִתְבָּרַךְ בְּכָל מַה שֶּׁיּוּכַל.

rabenubook.com

חשבתי ברצינות.."כשחר אורך"

 

הנה כמה סיבות למה אני רוצה לחיות:

כדי לאסוף עוד יהלומים לעולם הבא.

כדי לעשות טוב לאנשים אחרים.

כדי לקדש את שם ה' בעולם.

כדי לחיות בארץ היפה שלנו, לשתול עצים ולבנות בתים.

כדי לגדל את הדור הבא של עם ישראל.

כדי להראות לגרמנים וליוונים ולרומאים ולבבלים.. שעם ישראל חי!

כדי להבין יותר לעומק למה ה' ברא אותי..

 

 

"אני רוצה למות רק בשביל לחיות את מה שבאמת לא אנטי להיות,
לא רוצה למות בשביל לחיות ואז לגלות שחייתי בטעות"

 

אז את רוצה לחיות בשביל עצמך - לא בשביל ה'...אנא עבדא דקב"ה


אולי גם,מה רע?"כשחר אורך"


מעולה. זה גם מה שרציתי לשמוע😌קרובה
אני לא אמרתי שזה רע... אבל לדעתי זה לא תפקיד של יהודי...אנא עבדא דקב"ה

התפקיד שלי הוא להיות עבד ה'... לעשות מה שהוא רוצה...

אני לא מחפש עולם הבא כדי שיהיה לי כיף - זה נקרא לחיות בשביל עצמי - ממילא יש לי עניין בחיים...

אבל לי אין - אני חי בשבילו ית', ולכן אני אשתדל לעשות רצונו חי או מת - כל העניין של מסירות נפש זה זה - להפסיק לחיות בשבילי ולהתחיל לחיות בשבילו...

אני לא אמרתי שזה רע - זה נראה לי בזבוז - את צריכה לעשות את רצונו - לא את רצונך...

טוב,צודק.."כשחר אורך"

 

מה שאמרת הוא השאיפה של כל כל יהודי, הוא המטרה- שנעבוד את ה' לבדו ונתבטל אליו.

לדעתי יש בזה דרגות.

כשתינוק נולד הוא רוצה רק לאכול ולישון..

במשך השנים הרצונות שלנו גדלים ואנחנו לומדים להסתכל מעבר לעצמי- לאחר- ולקב"ה.

עד שאגיע לרצון נקי ואמיתי לעבוד את ה' בלבד יש לי רצונות בדרך שעוזרים להגיע לשם.

 

ולגבי המסירות נפש- זו גם מדרגה והלוואי שנזכה לכך.

 

 

אני לא דברתי בכלל על רצון!אנא עבדא דקב"ה

דיברתי על מה אני עושה פה...

אני לא באתי לעשות מה שאני רוצה!

הרצון מאוד חשוב - הוא לא המטרה...

השאלה הפותחת היא למה אתה רוצה לחיות."כשחר אורך"

 

אין לך רצון של עצמך לחיות?

זה לא משנה הרצון שלי...אנא עבדא דקב"ה

אני לא באתי בגלל רצון - בעניין הזה הרצון הוא חסר חשיבות...

אם רק המטרה חשובה"כשחר אורך"

 

אז ה' היה יכול לברוא רובוט שפשוט ממלא פקודות..

 

אנחנו בני אדם, וה' רוצה את הלב. את הרצון שלנו להתקרב אליו.

אבל הלב הוא שלב ב...אנא עבדא דקב"ה

קודם כל צריך להבין שבאנו לעבוד אותו אם רוצים ואם לא...

מוח שליט על לב...

.."כשחר אורך"

 

מאוד קשה לעבוד בלי רצון.

כמובן שצריך לכוון את הרצון למקומות הנכונים.

 

היה איזה רב אחד ששאלו אותו במה הוא עוסק,

אמר שהוא בונה גשרים- מהמוח ללב.

 

נכון שצריך להבין את התפקיד אבל גם רובוט יכול למלא פקודות. 

 

באמת מעניין למה יש לנו רצון אם הוא לא חשוב לדעתך.

 

 

אני לא אמרתי חלילה שהוא לא חשוב!אנא עבדא דקב"ה

אמרתי שהוא שלב ב', בהתחלה אי אפשר לעבוד עם רצון...

עיקר העבודה זה כשאין רצון!

הרצון הוא חשוב אבל הוא לא העיקר...

לא באתי לעולם בשביל הרצון - הרצון הוא חלק...

עבד של מלך הוא לא עבד מרצון... כמובן שעם רצון הוא יהיה הרבה יותר טוב, וזה האידיאל אבל גם בלי רצון הוא עבד והוא בא בשביל העבדות - לא בשביל הרצון.

עדיין הרצון קודם."כשחר אורך"

 

יש בחירה חופשית.

גם עבד יכול לבחור אם לבוא לעבודה או לא.

אתה אומר שאין לנו בחירה? שאנחנו חייבים לעבוד את ה'?

 

הרצון מפעיל את העשיה. לרע ולטוב.

לדעתי העבודה בחיים היא לכוון את הרצון לטוב. למטרה. לעבוד עליו שלא יתפתה להסחות דעת למינהם..

 

המטרה היא עבודת ה'- על זה אני מסכימה.

אי אפשר להגיע אליה בלי רצון.

 

הדוגמה שלך של העבד לא נכונה...אנא עבדא דקב"ה

עבד לא יכול לבחור אם לבוא, משרת יכול לבחור אם לבוא...

גם עבד יכול לבחור לא לבואשחר אורן

הוא פשוט ייענש על זה.

ולא, זה לא נכתב לשם הדמגוגיה, יש כאן משהו מהותי, כל עוד אדם יכול לשלוט בגוף שלו הוא בוחר מה לעשות איתו, גם עבד.

ואז?...צ'יקטנה...
סליחה שאני מתערב...
חלק מהסיבות שהיא רוצה לחיות בשבילם זה לשם שמיים כפי שהבנתיקרובה
אכן"כשחר אורך"

 

וזה העיקר. 

יפה___

רק תיקון קטן:

"אני רוצה למות רק בשביל לחיות את מה שבאמת נועדתי להיות"...

....מנסה להיות אני

כמובן שיש ת'עניין של הייעוד והתכלית וכל זה.. אבל לפחות אצלי- מה שבאמת נותן לי ת'סיבה כרגע ביומיומי, לרצות להמשיך לחיות, זה כל הרגעים הקטנים והמשמחים שיש בחיים.. ההנאות הקטנות, הפשוטות..

אתה חי מהנאה להנאה?קרובה
וכשלא כיף? אתה עדיין רוצה לחיות?
...מנסה להיות אני

א. אני בת
ב. התכוונתי שברגעים שקשה לי, אני משתדלת להזכר בדברים הטובים, שאני מחכה להם.. או אפילו סתם דברים קטנים כמו- שיחה כיפית ומשמחת עם חברה וכו.. ואז אני אומרת לעצמי- וואלה, זה רגעים ששווה לחיות בשבילם..

...קרובה
א. סליחה
ב. תודה על השיתוף
ברצינות.צ'יקטנה...
נכון לעכשיו אני רוצה פשוט להנות מהעולם...😎
מקווה שאתה נהנהקרובה
תשובה יפה. |קנאה|
בעצם יש החלפה קרובה
התלבטתי באמת אם לכתוב.. 😒צ'יקטנה...
אבל אמרתי פ'סדר, עונים לכל הקוראים...
מאז ההחלפה אני נהנה...😜צ'יקטנה...
לא יתכן. כי אני לאקרובה
כנראה את צריכה להתחזק קצת...😏צ'יקטנה...
🤣🤣🤣🤣קרובה
בגבולות שנראים לי נורמאליםקרובה
למה גם עם סמארטפוןצ'יקטנה...
אני מקבל דברים כריבועים???!!!
ומה 'בגבולות שנראים לך נורמאלים?'
הראשון היה סמיילי מתפוצץ מצחוק,קרובה
השני זה ציטוט חופשי שלך.
את זה הבנתי...צ'יקטנה...
כוונתי לשאול באיזה הקשר.. כתשובה ל?
בתגובה לעצמך במה להתחזק.קרובה
אהה, ודאי!צ'יקטנה...
בגבולות וכו'..

טוב, התחלתי להתבלבל😑
הזויקרובה
שהתבלבלת.קרובה
או שזה פשוט לא מהנה...צ'יקטנה...
או שזה פשוט לא בוצע.קרובה
ההתחלפות?צ'יקטנה...
אני סבור שבוצעה, ומה שלא בוצע זה השימוש שלך בה... ההצעה הראשונה שלי למצב- שאת צריכה להתחזק...
אוף חשבתי שזה היה רק בדיחה🥺קרובה
כנראה לא מספיק האמנתי בה.
עזבי גרבייםצ'יקטנה...
דף יומי כבר למדת היום??? סתם...
כן, זאת הייתה רק בדיחה..
אה זאת הייתה בדיחה??? חחקרובה
עזבתי ומחקתי. זה שלך😝
למדתי תקציר רמב״ם יומי (במקומך?)
אני 'בשביל הנשמה'😏😌צ'יקטנה...
ואגב- את זה אני משאיר אצלי...
פשששקרובה
סוף סוף קצת רצינות.
ביקשתי מפורשות שרק רצינים יענו פה. האשמה עלי או עליך?
האשמה ל? לזה שעניתי? או לזה שסוף סוף קצת רצינות? או...?צ'יקטנה...
חוצמזה- הודעתי מפורשות שאני עונה ברצינות! ואני עדיין סבור ככה. (וגם אמרתי 'נכון לעכשיו'.. )
אבל אתה יכול להגיד רק בשם עצמך!קרובה
ופה התבלבלנו😌
ומה עכשיו?
אמרתי לא בשם עצמי?😕צ'יקטנה...
עוד לא החלטנו.קרובה
קיצרצ'יקטנה...
- רצית שיענו לא רק כאלה רציניים אלא רק כאלה שחיים בשביל *מטרה רצינית* ואני כ'ילו הרסתי? סורי. ..
לאקרובה
תודה על מה שענית.

התכוונתי להמשך..
טובצ'יקטנה...
לא היית חייבת לזרום איתי...😜
חחח מי אמר שלא האשמתי את עצמי?קרובה
זאת הייתה שאלה. ובצחוק.
לא חשבתי שלא...צ'יקטנה...
גם התשובות שלי בצחוק...
מסילת ישרים:ניק כמעט בלי ראש

בביאור כלל חובת האדם בעולמו "שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה."

תודה, אבל זה מה שהתכוונתי שזה סיבות לחיות, אבל לא רצון.קרובה
זה נכון. אבל זה יותר תשובה לתכלית.קרובה
אני מחפשת תשובה לרצון
אני לא מפחדת למות אני מפחדת לא לחיות...שפרינצא בוזגלו


האם לחיים יש ערך? הכול תלוי במי שחי אותםשפרינצא בוזגלו


אי אפשר להגיד שאני רוצה למלא את היעוד שלי?אח בדם!!

לא חשבתי מספיק רק מציע כיוון למחשבה...

 

יש לכל אחד מאיתנו תפקיד/ים בעולם.

לרצות לחיות כדי להצליח למלא את התפקידים שלנו זו לא תשובה מספקת?

(שואל גם את עצמי.. ממש לא בא לתת מוסר..)

בהצלחה בבירור!!!

זה בדיוק השאלה שלי,קרובה
אם אני אמורה לרצות למלא את הייעוד, או לאהוב את החיים עצמם.
כלומר האם אני רוצה שהיעוד שלי יושלם בקרוב, או ב120...
תודה!
ולמה את רוצה לחיות?מה זה כיסא?
כדי להשיג כל דבר שאפשר להשיג ולגסוס בתחושת סיפוק...שפרינצא בוזגלו


לא שאלתי אותך שאלתי את קרובה.מה זה כיסא?
מי אמר שאני רוצה לחיות?קרובה
ההודעה ששלחת. או שאת כותבת מהקבר?מה זה כיסא?
שנון אבל לא מצחיק. לא רשמתי בהודעה ששלחתי שאני רוצה לחיות.קרובה


זה שאת חיה מוכיח שאת רוצה לחיות לא?מה זה כיסא?
אם לא אז למה את לא נוטלת נפשך בכפך?
לא מוכיח.קרובה
כי נפשי לא נפשי.
וחוץ מזה אני חושבת שיש סיבה שאמורה לגרום לי לרצות, ואני מחפשת אותה.
א. לא הבנתי מה הכוונה נפשי לא נפשי.מה זה כיסא?
ב. את מתכוונת שרע לך בחיים ואת רוצה לגמור אותם או שהחיים משעממים ואין להם משמעות? או שממילא הם יגמרו בסוף? אם תוכלי תדייקי את השאלה.
אלוקים נתן לי את הנפש הזאתקרובה
והוא בלבד יקח אותה ממני לעתיד לבוא.
אני לא רוצה לפרט על עצמי,
אבל אני מתמקדת בשאלה על הרצון לחיות, ולא על המשמעות והתכלית של החיים
נראה לי ש משמעות של החיים נותנת להם טעם וסיבה לחיותמה זה כיסא?
כי הכוונה במשמעות החיים היא למה לחיות מה המשמעות של החיים זה כמו לשאול למה לרצות לחיות. המשמעות נותנת סיבה לחיים ואם היא לא נותנת אז היא לא משמעות החיים.
לדעתי לא,קרובה
מכיוון שאפשר לחיות מעט שנים או הרבה שנים.
גם לחיים של 12 שנה יש משמעות.
אז אם רוצים לעבור עוד שנים זה בגלל שרוצים *לחיות*.
לא הבנתי מה את מוכיחה מזה שגם לחיים של 12 שנה יש משמעותמה זה כיסא?
למה זה אומר שהמשמעות של החיים לא היא הנותנת את הטעם להם?
כי הטעם=סיבה=משמעותקרובה
וגם ב12 שנה יש את כל אלה.
אז למה לי לרצות להשיג את אותו דבר 24 שנים אם אפשר בחצי?
מי אמר שאפשר בחצי? אולי כל פעם יש משמעות וטעם חדש לחיים שלאמה זה כיסא?
היה בגיל 12?
אני לא תופס למה את חושבת שאפשר לממש את משמעות החיים בזמן קצר.
א. עובדתית.קרובה
אין מישהו שחייו ללא תכלית. ועובדה שיש אנשים שנפטרים צעירים. גם להם הייתה משמעות.

ב. למה לי למצוא תירוצים כל פעם? חייבת להיות סיבה חשובה *לרצון*
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך