מישהו פה מתנגד? למה?
מישהו פה מתנגד? למה?
תתחיל ללמוד רק ככה משיגים ריבונות במקום הכי קדוש לנו
סיפרתי לך שפעם חלמתי שאני פוגש אותך ואת המשפחה שלך ליד ההר אחרי שעליתם ואני תכף עולה,
זה היה ליד מדרגות לולייניות שעולות למעלה ולמעלה הי'ה בית מדרש מקסים ליד ההר והנחתי שם תפילין,
זה בערך החלום, הי'ה מקסים. זה הי'ה די מזמן.
אז למה שלא תעלי ביום החתונה שלך (אם את רווקה) ואם את נשואה תטבלי ותעלי
ודרך אגב אלו שלא עולים עולים עם כל מיני תירוצים שאסור שהרי המצווה היא לעלות ולבנות את בית המקדש במהרה בימנו
טומאת גלות בחיים לא שמעתי על זה...
טומא היוצאת מן הגוף מקווה מטהר ולשטח הר הבית תופס הטבילה כניסה לעזרא דורשת היטהרות מטומאת מת
בעז"ה תתפללי על זה
שכל טומאה היוצאת מן הגוף מקווה מטהר ככה שמספיק מקווה כהלכה בשביל כדי להיכנס לשטח הר הבית
לא כל טומאה, זב צריך במים חיים, היום לא חוששים אבל ההוראה היא שמי שחושש שישא-ל רב.
(ואני לא בטוח אם זבה צריכה מעיין גם כן)
בדיוק מה שכתבתי
אפשר לדבר עם רבניות מתנועת נשים למען המקדש
עצוב שלא קריטי שמגקום קודשנו ותפארתנו נהפך לשממה
שלושת גדולי המתירים - ראש וראשון לדרישת המקדש הגר"ש גורן, ואיתו עמו מרן הגר"ד ליאור והגרנ"א רבינוביץ', שלשתם אסרו בתוקף עליית רווקות בגלל דברי הריב"ש שרווקות לא תטבולנה.
לא שמעתי על רבנית כלשהיא מהתנועה הנ"ל שראויה לחלוק על אחד מהם...
צריך להזהר שאהבה לא תקלקל את השורה, ולא להוכיח בכח שצדקו החוששים מהתרת העליה.
יש רבנים גדולים שכן התירו לרווקות אם אתה רוצה אני יכול להפנות אותך אליהם
אם את מכירה רב בסדר גודל שיכול לחלוק על הרב גורן, הרב ליאור, הרב רבינוביץ, וכו'.
תגידי מי הוא.
לי אישית, כאחד שבעצמו לא עולה אך רואה בעין יפה את העליה. נחמץ הלב. פשוטו כמשמעו, כשאני רואה שזה הפך להיות פרצה שכל אחד תוקע בה את ראשו. האם בהלכות שבת גם היו נוהגים ככה?. בהלכות בשר בחלב? בהלכות נידה? למה רק בהר הבית יש לאנשים אומץ ותעוזה כזו גדולה?
כשרואים את זה, לא קשה להבין למה שמונה רבנים גדולים, שחתמו בעבר על תמיכה בעליה חזרו בהם וחתמו על הכרוז הגדול עכשיו של ההתנגדות, ביניהם הרב אליקים לבנון, הרב גרינברג נשיא ישיבת כרם ביבנה, הרב מנחם בורשטיין, ועוד.
הם פשוט רואים שבלתי ניתן לומר "מותר, אבל.." שבלתי ניתן לרסן את העולים שיהיו לפי פסיקת גדולי הדור, אז הם מעדיפים לומר אסור בכלל וזהו... פתאום כולם מבינים ממה חשש ר' אברום שפירא זצ"ל... למה הוא לא סמך שיעלו "רק על פי ההלכה.."
חבל שארגוני ופעילי ההר יורים לעצמם ברגליים.
פשוט כואב הלב. מאוד.
ממזמן הוכח שהוא לא יתכן.
זה הגיוני כמו אלו שחוששים שהכותל הוא כותל העזרה, ולכן מתרחקים ממנו י"א אמה.
אין דבר כזה "טומאת הגלות" שמונעת מלעלות להר בית ה'. חלילה.
ואני כותב זאת כאחד שלא עולה. בנתיים לפחות.
הרב דוב ליאור הרב רבינוביץ' זצ"ל הרב ישראל אריאל הרב צפניה דרורי הם לא גדולי דור? או שהם לא נחשבים
אם במציאות את פסיקת שלושה מהם (וניתן לומר - המרכזיים שבהם) אינך מוכן לקבל?
לא חכמה להיתלות באילן גבוה סתם כי במקרה הוא אומר כמוך. השאלה אם מקבלים את מרותם או לא.
זה כביכול מראה שהם נכונים שגם 12 המרגלים כולם היו אנשים ורובם המוחלט חטאו ככה שצריך לחקור את ההלכה ולהביא טענות מכאן ומכאן ולראות היכן מתיישבת דעתך. וזה רק אחרי חקירה של הנושא. והמקום הקדוש בעולם שווה את זה
ברגע זה הודית, שלא ממש מטריד אותך מה הרבנים אומרים. אלא מה אתה חושב.
אז לך תערוך את התגובה שלך לנחמיה, ותשאל אותו "אני לא מספיק גדול דור? בא תסמוך עלי"....
כי זו הטענה שלך. ולא הרבנים.
על הרב ליאור אתה מצפצף.
על הרב רבינוביץ' אתה מצפצף.
על הרב צפניה אתה מצפצף.
אתה מחליט לחקור ולפסוק לבד, לפי מה שיעלה בדעתך. בלי שום טיפת יראת הוראה.
אז אל תיתלה בהם. תגיד את האמת. תגיד שהרב ליאור שווה בעיניך למרגלים.
(ואוף. כל כך עצבנת אותי עם הדימוי הזה. אני חושש שהקב"ה בכלל לא מעוניין שמישהו שמשווה את הרב ליאור למרגלים יבא "למקום הכי קדוש בעולם" הוא מסתמא מעדיף שתעשה קודם תשובה על זה)
א' אני חושב שהטון שלי היה ראוי כלפי פגיעה ברב ליאור.
ב' עיקר העניין כאן הוא יסודי ושורשי וקריטי. אם שומעים לרבנים, או עושים "מה באלך" ומנפנפים בהם כאילו הם דגל ביום ירושלים, אבל כשהם אומרים משהו הפוך אומרים "זה כמו המרגלים"
לפי גדולי הדור שפסיקתם נראית לך יותר.
אפשר לתת רבנים שונים לנושאים שונים.
אבל אי אפשר לעשות מה-בא-לך בכל תת שאלה, וכל פעם למצוא רב שאומר ככה..
בזה אני מקל כי ככה דעת הרב עובדיה,
ובזה כי ככה דעת הרב אליהו
ובזה כי ככה דעת הרב אוייערבך
ובזה כי ככה דעת רב בית הכנסת מהשכונה ממול.
זה בדיחה מההלכה.
ואתה יודע מה, מי שבא לו לעשות ככה - שיעשה,
אבל שלא יהיה צבוע.
שלא יקריא רשימת רבנים, אם ממילא דעתם אינה מעניית אותו.
שיגיד בפירוש שהוא סומך על עצמו וביי ביי.
ואנחנו נשב ונבכה על דור שככה עלתה בימיו.
ותקרא את זה הטענה שסך רבנים טוענים כך - נסיונות פעילים ואת זה אז הנה, יצא המרצע מן השק!! - נסיונות פעילים
כי רק שתדעי שבמועצת הרבנות הראשית שמונה 14 רבנים יש רק 2 רבנים מהציונות הדתית והם הצביעו בעד הסרת השלט של הרבנות בכניסה להר. לרבנות יש אג'נדה חרדית מובהקת ואם הם היו חיים לפני מאה שנה הם גם היו פוסקים שאסור לעלות לארץ וכולנו יודעים איך זה הסתיים...
הרבנות כיום היא לא גוף פוסק מוחלט כו הסנהדרין
רק הציונות הדתית סוגדת לבעצם פסקים לא שלה אלא... חרדים
והחרדים? מה אכפת להם מהרבנות יש להם רב והוא יחליט ושהרבנות תקפוץ להם בזיגזג קצת אבסורדי ללכת אחרי מוסד כזה
פשוט התפיסה שלהם גלותית ולא תואמת את החיים כיום בארץ ישראל
הפסק נותן להר הבית והישאר בזוי ומחולל כמו שהוא היום
קושיות ולא היה להם מה להשיב מאז הבנתי מה צריך לעשות: "עלו ההר ובנו הבית"!!
אז שאלתי אותו באופן אישי...
והוא ענה לי שככה פוסקים כל הרבנים ושלא הגיע הזמן ועוד כל מיני תשובות שלא מסתמכות על מקורות
או שהוא היה "חרדי"...
אבל אתה, ציוני דתי גאה, יודע טוב מאוד שר' אברום לא שווה מאומה.
הידד.
@קרובה @נשמה כללית עזבו כל אחד ישאר במקומו בכל מקרה אז הדיון הזה עקר
ליל מנוחה לכם
לא מנסה לשכנע אותך.
אני רק רוצה הצהרה ברורה, אסור לך להוליך שולל אנשים.
אמור בדיוק מה מנחה אותך, הכרז על כך.
זה מה שאני מבקש, ותו לא.
טרם הגבת לדברי כאן:
דמגוגי'ה!
אני קורא להורדה מהשלטון <צ> {כן, היו בחירות פעם]
{לא}
איזה שלטון?
עלי'ה להר הבית זה מצוות עשה,
שמירת שבת אאלט זה הימנעות, כלומר מצוות לא תעשה,
אם הי'תה שא-לה על האם מישהו קם כל יום לותיקין אני לא חושב שהשא-לה המתאימה הייתה אם מישהו שומר שבת, נכון זו מצווה דאורייתא,
אבל לא נכון לכל אדם בכל זמן לקיים כל מצווה דאורייתא, יש פעמים שאנשים חושבים שהם מתעלים אבל לטווח הארוך זה פוגע בהם, יש להם תחושה א-לילית של עילוי (או בלשון הרב שרקי חווי'ה פגנית), ואז הם מסתכלים למציאות והם לא שם ואז הם נופלים (האמת שאפשר להכניס את זה ברב קוק עם החיבור לחול שאם אין אז אחרי העלי'ה נופלים, אפשר כל מציאות ולא רק חול.
רה"י תיאר את זה כדבריםשראה שאנשים מחפשים עוד מצוות עוד מנהגי חסידות עוד עוד עוד עד שלא מוצאים יותר ואז הם נופלים, זו המעלה של יצחק שקראו שדה, שהי'ה המשך, אברהם עלה בהר למעלה 'המציא' דרך חדשה, ויצחק המשיך חפר את הבארות שחפר עשה מה שעשה והתעלה בלי קפיצות,
(מה שהרב שרקי דיבר בשיעור על תפילה מה ההיגיון בה, דע לפני מי אתה עומד ולא בחווי'ה פגנית)
אז נכון, אני לא אגיד לאנשים לא לקיים מצוות עשה כי אולי זה יזיק להם, אבל פשוט לי שעלי'ה להר הבית השיקול לא עובד כ זו מצווה דאורייתא+מותר לעלות=אני עולה. צריך להיות שיקול מה מדריגתו של האדם, האם לא נכון עכשיו יותר ללכת בדרך מישור (את הכבש האחד תעשה בבוקר ואת הכבש השני תעשה בין הערביים),
רהי אמר לי שמקובלנו מרבותינו שיש ענין לא להיות משונה,
שא-לתי את הרב ש בשנה שעברה מה לעשות ליום ההולדת ואני חושב ללכת לכותל, אמר לי שאשב ללמוד וגם אתבונן מעט (אחכ שאל אותי אם קיבלתי משהו על עצמי)
ורהי סיפר שכשהיו שוא-לים את הרב צביודא מה יעשה בחור שראה טומאה בלילה אז הוא ענה 'לשבת ללמוד'
פעם הייתה לנו פעילות עד ממש מאוחר יומיים ברצף, ואני רגיל ללכת לישון הרבה יותר מוקדם מזה, שאלתי את רהי מה לעשות, אמר לי להשלים בשבת ואם צריך לישון טיפה בהפסקה,
אין ספק שעלי'ה להר הבית מצריכה התבוננות שכלית עמוקה ולאחר מכן היא חווי'ה רגשית עצומה, ודווקא מתוך כך זה עלול ליצור לאדם אשלי'ה שהוא צדיק ולגרום לו להמשיך בדרכו העקלקלה,
{אפילו יצא שעניתי על מטרת השרשור.}
וכמובן שזה אאוטינג
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד