אחרי שמועצת הלול שילמה למגדלי העופות כסף כדי שלא יגדלו עופותספק
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך כ"ג באב תש"פ 05:41

מה שגרם, כצפוי, לעליית מחירי העוף - אלון שוסטר, שר החקלאות, פנה למשרד האוצר בבקשה להטיל פיקוח על מחירי העופות...

 

פשוט לא ייאומן!

מועצת הלול שילמה למגדלי העופות 4 מליון שקלים כדי שאלה לא לגדל עופות ע"מ שיווצר מחסור ומחירן יעלה, ועכשיו, כשהוא באמת עלה, שר החקלאות מבקש להטיל פיקוח על המחירים - כן, אותו פיקוח נהדר שהוביל למחסור בחמאה וביצים לפני פסח... 

 

עכשיו אתם יכולים להמשיך להתווכח אם צירופו של הרב רפי פרץ לימינה יועיל לאלקטורט של בנט או לא...  


רגע, ביצים זה אוכל שמי שעני לא יוכל לקנות יותר? גם עוף?אריך וייס
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך כ"ג באב תש"פ 05:40
אה, הרב רפי פרץ עדיף מבנט. את מי זה מעניין עניים, בטח לא את מי שפה.
לא הבנתי מה הרב רפי אשםזה רק אני
הוא לא אשם, אבל זה כ"כ מגוחךספק

אנשים מתווכחים בלהט אם בנט צריך את הרב רפי ברשימה או לא בזמן שעובדי הנמלים שדדו אתמול עוד כמה מאות מליונים על חשבון יתר האזרחים שקורסים כלכלית, עומד להיות מחסור בביצים בר"ה בגלל השוק הקומוניסטי המונהג במדינת ישראל, מחירי העופות עולים כי מועצת הלול משלמת לחקלאים כדי שלא יגדלו עופות, המדינה משלמת לאנשים כדי שלא יעבדו, הסתדרות המורים מאיימת (כרגיל) שלא לפתוח את שנת הלימודים ואין שום תכנית כלכלית כרגע מלבד להעביר את החובות שלנו לילדים ולנכדים שלנו - אבל זה מאוד מאוד חשוב אם הרב רפי הוא נטל או נכס על רשימת ימינה...  

 

אחרי זה אותם אנשים בדיוק קוראים לציבור הדתי-לאומי לצאת מהמגזריות... 

????‍♂️משה
אני מסכיםזה רק אני
למפלגות הציונות הדתית אין משנה כלכלית רצינית, הפעולות שלהם הם בעיקר בתחום הדתי והמדיני-ביטחוני (שבו הם דווקא יצאו יפה מ"המגזריות").
אבל לדעתי אתה טועה כשאתה מייחס את הבעיה לציונות הדתית, בישראל באופן כללי האזרחים, וכנראה כתוצאה מכך גם חברי הכנסת, לא מדברים על כלכלה, איני חושב שיש מפלגה אחת בכנסת כיום שהנושא הכלכלי הוא פן מרכזי ואפילו תת מרכזי במצע שלה, את הציבור בישראל זה כנראה לא מעניין כל כך, לפחות לא כמו הביטחון והדת ואם זו בעיה כלל ציבורית אי אפשר לטעון לאוזלת היד של הציונות הדתית דווקא.
זה שכולם ככה, זה לא תירוץספק

אני גם לא רואה אף מפלגה אחרת עוסקת בכזאת אובססיביות (וברמה כזאת של גועל נפש) במי יהיו המקובמנים שייכנסו לרשימה. 

 

גם בתחום הדתי, אין יציאה מהמגזריות. בביטחוני, אין להם שום השפעה או עמדה ייחודית כלשהי. 

 

את הציבור בישראל זה מתחיל עכשיו, לעניין. 

במשך שנים על גבי שנים התנהלה הכלכלה בישראל בצורה פושעת וחסרת אחריות ועכשיו, כשסוף סוף הציבור מתחיל להבין את זה בזכות משבר הקורונה שפוצץ את הבועה הזאת - כאן עסוקים בלריב על הרב רפי - כן או לא. 

 

מפלגות אחרות מתחילות לדבר על כלכלה (גם אם לפעמים בכיוונים הרי אסון) - לא רואה עכשיו את יאיר לפיד וחבריו רבים על "אלעזר שטרן - נטל או נכס?". 

זה לא עניין של תירוץזה רק אני
אתה מאשים את המגזר, ואת משתמשי הפורום בסקטוראליות יתר מפני שאינם עוסקים ודנים בנושאים כלכליים, אבל זה לא "אשמת" הציבור הדתי, הציבור הכללי לא עוסק בכלכלה והציבור הדתי לא שונה ממנו.
אני לא יודע למה בציבור הישראלי השיח הכלכלי כל כך מועט למרות שזה נושא שמאוד משפיע על כל אחד, אולי בגלל שהנושא מסובך ובבתי הספר לא מלמדים אותו וממילא הציבור לא מוצא את ידיו ורגליו במושגים כמו דירוג אשראי, תל"ג וכדו' ולכן הבטחה של פוליטיקאי שידאג לתחום כלכלי מסוים תזכה לקול ענות חלושה משום שהציבור לא מבין מה הוא רוצה.
זה כן. אם רוצים לדאוג לאזרחי מדינת ישראל ולא למגזר מסויםספק

אז זה המקום להתחיל. 

בעיני, זה שאף אחד לא עושה כלום בנושאים הללו לא פוטר את מי שמודע להם להתחיל לעשות. 

אני מבין שיש צורך לשים את זה פה פעם נוספתמרדכי
לא זוכר ששמת את זה בפעם הראשונה... למה זה קרה רק עם ביצים?..ספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך כ"ג באב תש"פ 10:05

זה ממש מסקרן, אתה לא חושב?

(כלומר, זה קרה גם עם חמאה, אבל אז נחתם צו שמאפשר ייבוא חופשי ומאז יש חמאה מכל הסוגים ומכל המינים בסופרים ובשפע. המחיר אפילו נמוך יותר מהמחיר המפוקח! אולי הצרכנים הישראלים החזירים גם אגרו חמאה?). 

 

המחסור לא היה בגלל אגירה - כמה פעמים עוד אנשים יחזרו על השטות הזאת? 

המחסור היה כי לא היו מספיק. 

ברגע שהתחיל המחסור, אנשים התחילו לאגור - לא להיפך. 

להאשים את הצרכנים שהם קנו יותר מדי - זה פשוט מגוחך!

יצרן צריך לשמוח כשצרכנים קונים המון ולהגביר את קצב הייצור. ככה יצרנים עושים כסף. 

ראית פעם את אוסם מאשימים את הצרכנים שהם קונים יותר מדי ביסלי? זה נראה לך כמו משהו שסביר שיקרה? 

אם יהיה מחסור, אוסם יגבירו את קצב הייצור. זה האינטרס שלהם שהצרכנים יקנו כמה שיותר. 

 

מדהים שבמוצרים אחרים, אם יש מחסור ואפילו אם אנשים מתחילים לאגור בעקבות המחסור הזה - הוא נעלם כעבור יומיים. 

בארה"ב גם היה מחסור בביצים שהסתיים בתוך שבוע (למעט אזור המפרץ בקליפורניה שם גם יש חוקים ססוציאליסטים בנוגע לביצים - לא כמו כאן, אבל יש). 

כאן, היה מחסור בנייר טואלט שנגמר בערך בתוך יומיים. אף יצרנית של נייר טואלט לא האשימה את הצרכנים. 

 

איך אתה (או שאול אמסטרדמסקי) מסביר את זה?

יש משהו שמייחד את הביצים מהשארמרדכי

בס"ד

 

בפסח השימוש בביצים גדל באופן משמעותי, יותר מאשר ביסלי או כל מוצר אחר. הרי זה אחד הרכיבים הכי משמעותיים בכל מאכל כמעט שיש בפסח, ובכמויות הרבה יותר גדולות מאשר בשאר השנה. לכן תמיד בפסח יש עלייה בצריכה ועל אחת כמה וכמה כאשר נכנסים לסגר שאף אחד לא ידע אז כמה הוא ימשך ואם הוא יחמיר עוד יותר.

 

בלי ביסלי, אפיפיות ואפילו מצות (למעט ליל הסדר ולחם משנה בשבת ובחג) אפשר להסתדר כל הפסח. בלי ביצים, זה כבר בלתי אפשרי.

 

גם ההשוואה לנייר טואלט אינה נכונה בעיני. הרי נייר טואלט לא מתקלקל ויכול להיות קיים במחסנים גם במשך שנים. לעומת זאת לאגור ולשמור ביצים לאורך שנים זה לא דבר שאפשר לעשות. לכן ברגע שיש מחסור, אפשר לפתוח את המחסנים של נייר הטואלט ותוך מספר ימים לחסות על הכל. אם יש לך ביצים שהיו מאוכסנים במחסן אפילו חודש, כבר לא ניתן לשווק אותם.

באמת?ספק

ואף אחד לא מצפה לזה למרות שזה קורה שנה אחרי שנה? לא נראה לך קצת תמוה? 

ולא רק זה... אכלוסיית מדינת ישראל גדלה בכ-5% מאז 2018 אבל מכסות הביצים נשארו זהות בשנתיים האחרונות ולא הוגדלו - אז אם היה מחסור השנה, מה לדעתך זה אומר לגבי השנה הקרובה? 

בכלל, למה יש צורך במכסות? חוץ מליצור מחסור במוצר מסוים, את העלאת המחיר שלו ואת הירידה באיכות שלו - מה הן תורמות בדיוק? 

 

ואין עליה בביקוש למצות? 

אתה בטוח? 

כי אני יודע בודאות שהיתה עליה בביקוש למצות לעומת שנים קודמות - ועליה משמעותית. 

 

מדהים שלא היה מחסור באף מוצר אחר!

 

בנייר הטואלט החל מחסור - כלומר, לא היה גם במחסנים - אבל הוא נסגר כעבור יומיים בגלל הייצור המוגבר. 

לעומת זאת, למרות המחסור, מדינת ישראל השמידה ביצים של לולנים שחרגו ממכסת הייצור שלהם. 

 

שמע, משום מה, המחסור תמיד קיימים בשווקים שמונהלים ומפוקחים ע"י מדינת ישראל בצורה קומוניסטית. 

הסיבה שהיה מחסור בביצים היא בדיוק אותה הסיבה שאנשים עמדו בתור ללחם ברוסיה... אני מניח שאנשים שם פשוט קנו יותר מדי לחם ואגרו אותו במקפיא... 

 

חוץ מזה, בארה"ב גם היה מחסור בביצים - והוא נסגר אחרי שבוע. 

כל מה שאתה טוען כאן לגבי ביצים בישראל והיכולת לאחסן אותן - נכון גם לגבי הביצים בארה"ב, לא? 

זה לא שבארה"ב יש סופר-ביצים שיכולות להחזיק מעמד ארבע שנים ללא קירור, נכון? 

 

אז איך אתה מסביר את זה שבארה"ב לא היה מחסור שנסגר כ"כ מהר באותו המוצר בדיוק? 

ואני אוסיף עוד דבר אחד שחשבתי עליו כעת -מרדכי

בס"ד

 

ברגע שבעלי הסופרים והמרכולים הבינו את הבעיה, מתישהו באמצע פסח, והתחילו להגביל את קניית הביצים (כל אחד לפי הקריקטוריונים שלו) זה השלב שהמשבר התחיל להתייצב ולאט לאט להיגמר. ברגע שבעל המכולת המקומית במקום שבו אני הייתי, החיל להגביל תבנית למשפחה, אז אם הייתה מגיע בערב עדיין היו נשארים לך ביצים (ואם הייתה מגיע בסוף היה והיה נשאר, אז בכלל יכולת להתפנק עם תבנית נוספת). 

 

מכולת נוספת שאני מכיר מכרה מלכתחילה 30 ביצים (M) ללקוח, לא יותר ולא פחות, והיום להם ביצים כמעט לאורך כל המשבר, וכך היה בעוד מקומות נוספים ששמעתי עליהם. לכן וודאי שיש פה קשר למצב שאנים אגרו מלכתחילה מלא ביצים וזה מה שהוביל בין היתר למחסור.

עובדתית, זה לא נכון.ספק

המשבר נגמר אחרי שהמכולות מספרד, פורטוגל ואוקראינה הגיעו ושווקו.

לא שניה אחת לפני כן. 

בעלי החנויות החלו להגביל את רכישת תבניות הביצים לאחת ללקוח עוד לפני פסח. 

המחסור נמשך עד שבוע לאחר הפסח. 

לוח הזמנים לא מסתדר עם התירוץ הזה. 

 

הייתי בלא מעט חנויות בהן היתה הגבלה של תבנית אחת ללקוח עוד לפני פסח - וגם שם לא היו ביצים אחרי שעתיים. 

 

לוח הזמנים לא מסתדר עם התירוץ הזה.

מצטער, נסה לחשוב על משהו אחר. 

 

אולי במכולת קטנה שמשרתת 20 אנשים, לאפשר לאנשים לקנות 30 ביצים היה משאיר לכולם 30 ביצים - אבל עשה לי טובה - זה לא מספיק באף שנה לסעודת ליל הסדר עבור משפחה קטנה. 

עוגה סטנדרטית של פסח היא 6-8 ביצים. 

2 עוגות, ביצה לכל קערת ליל סדר, סלט ביצים - והופ, 30 ביצים נעלמו כלא היו. לא נשארו אפילו ביצים למצה-בריי במוצאי חג ראשון... 

הגבלה של 30 ביצים לאדם בפסח, זה מחסור מטורף. 

 

כך אני מכיר מכמה וכמה מקומותמרדכי

בס"ד

 

יכול להיות שהיו מקומות שבהם זה היה אחרת

אולי ביישובים קטנים. (אני זוכר שבהר ברכה היתה חמאה)ספק

בערים ובסופרים גדולים - מה שתיארתי הוא בדיוק מה שהיה. 

האמן לי, הייתי צריך לדאוג לביצים גם למשפחתי וגם לחמותי שלא יצאה אז מהבית. 

זו היתה משימה מאוד לא פשוטה וביקרתי בלא מעט סופרים. (כן, בזמן הקורונה, הסתובבתי בסופרים וחיפשתי ביצים... זו כבר לא סתם אי נוחות, אלא סכנת נפשות של ממש). 

 

מה שכתבת לא מסתדר עם לוח הזמנים. 

שאלה:ספק

המצב בישראל כרגע הוא כזה: 

1. הביצים כאן הן כמעט הכי יקרות במערב. (מקום רביעי, אם אני זוכר נכון. יותר מפי 3 ממחירן בארה"ב). 

2. האיכות שלהן ירודה - לפי משרד החקלאות, כשליש מהביצים נגועות בסלמונלה. (בערך פי 100 יותר מהמדינות מהן אנחנו מייבאים ביצים במידת הצורך). 

3. אנחנו סובלים ממחסורים קבועים באספקת הביצים אחת למספר חודשים. 

 

השאלה היא כזאת:

האם אתה לא סבור ששחרור השוק ופתיחתו לתחרות ישפר את המצב הקטסטרופלי שבו נמצא שוק הביצים נכון להיום?

תלוי מה אתה מגדיר פתיחת השוקמרדכי

בס"ד

 

כל עוד זה פה בארץ, אז יש מה לשנות את הנהלים. בנוגע לייבוא אני כבר יותר נוטה להתנגד (בנושא הזה)

גם וגם.ספק

אתה חושב שייבוא לא יוביל להורדת מחירים ושיפור האיכות? (כמו שקרה עם החמאה - למרות המחיר המפוקח). 

לאפשר למשפחות עניות לקנות מזון יותר בזול זה לא חשוב? 

 

ואיך "נהלים" עוזרים - גם אם מדובר רק בארץ? 

 

ומה עם המחיר? למה לעזאעל לא אכפת לנו מעניים?אריך וייס
שיבחרו בין אבוקדו לביצים... הם רוצים גם וגם??? חזירים...ספק

ותמונות של אננס הם יכולים לראות בגוגל... 

 

מישהו הרי צריך להגן על מגדלי הביצים הלא יעילים במדינת ישראל. 

מה הגישה שלך ביחס ליבוא באופן כללי?אדם כל שהוא


בימים כאלה אני מודה לקב"ה על כך שלא מייצרים יותר סוסיתא...ספק

בחום הזה, ממש לא היה מתאים לי לנהוג ברכב עם מאוורר שמחובר לדשבורד אחרי ששילמתי עליו חצי מליון שקל...  

אני תמיד בעד לתת עדיפות קודם כל לתוצרת כחול לבןמרדכי

בס"ד

 

אם התוצרת הישראלית לא מספיקה ויש מחסור מאותו המוצר, רק אז להתחיל לייבא. קל וחומר בנושא החלקאות.

כמובן שבמצב כזה צריך להגיע לאותם מועצות וארגונים ולהציב להם תנאי שבו המחירים יהיו הוגנים (גם להם וגם לצרכן) ואם יש תחום שבכל זאת בוחר להפקיע מחירים, אז להתחיל לייבא.

 

זה על רגל אחת, כי אין לי את הזמן כעת להאריך.

אבל אי אפשר לדאוג ל"מחירים הוגנים" ושלא יהיה מחסור.ספק

עשרות שנים של ניסיון סובייטי וזה פשוט לא עובד. 

לא ברוסיה, לא בונצואלה ולא בישראל. 

במדינות עם שוק חופשי - אין אף פעם מחסור וגם המחירים שם זולים יותר. זה פשוט עובד. 

 

גם מהו בדיוק מחיר הוגן? מה הוגן במחיר שנקבע בצורה שרירותית ע"י פקיד? 

 

למה צריכים להגן על תוצרת גרועה ולא יעילה כחול-לבן? למה שבמקום לעשות משהו שהישראלים לא טובים בו, לא נייבא ושאותם ישראלים ימצאו לעצמם תעסוקה חדשה? 

למה הביצים כאן צריכות להיות כמעט הכי יקרות בעולם המערבי?

למה אין עכשיו אבוקדו בחנויות ומסעדות סושי ומסעדות מקסיקניות סופגות מכה כלכלית קשה? במה דמם של מגדלי האבוקדו סמוק יותר מדמם של בעלי המסעדות? 

למה הישראלי הממוצע צריך להאמין שאננס גדל בקופסת שימורים? כי איזה חקלאי מקומבן החליט שישראל היא מדינה בעל אקלים טרופי?

 

למה חקלאות זה "קל וחומר" ביחס לכל תחום אחר? כי "ביטחון תזונתי" אין ולא יהיה כאן לעולם. 

 

במקום להתעקש לייצר מה שאנחנו לא טובים בו - למה שלא נייצר מה שאנחנו כן טובים בו ונייבא את כל השאר? 

 

בדיוק בגלל זה אנחנו המדינה השמינית הכי יקרה בעולם - כי אנחנו מתעקשים לייצר דברים שאנחנו גרועים בהם בגלל רגשות רומנטיים כלפיי החקלאות כחול-לבן בלי שום סיבה אמיתית. 

בדיוק בגלל זה, העניים סובלים הכי הרבה. 

זה כבר גובל בנאביותאריך וייס

למה לקבל מוצרים גרועים במחיר גבוה? 

 

כל הנושא של הפיקוח הוא בדיחה, בתחילת הקורנה היה איזה אחת ששקלה להטיל פיקוח על מיסכות. המחיר שהוצע היה 3.4 שקל למסיכה פשוטה. כמה עולה היום מיסכות? מה היה קורה אם היה פיקוח?

מה שיפה בסיפור הזה הוא היופי במנגנון של קביעת המחיר ע"י השוקספק

כשהיו מעט מסיכות והיה מחסור בהתחלה - לפני שקצב הייצור בכל העולם עלה - המחיר היה גבוה אז אנשים קנו מעט.

ברגע שנגמר המחסור וקצב הייצור הדביק את הביקוש, המחיר צנח ועכשיו המסיכות הן כבר כמעט בחינם. 

 

כלומר, מנגנון קביעת המחיר ע"י השוק החופשי דאג לווסת את המחסור מצד אחד והוריד דרמטית את המחיר ברגע שקצב הייצור הדביק את הביקוש. 

 

מה שכן, זו חרפה שאין מפעל מסיכות כחול-לבן!!!

חייבים להקים מפעל כזה ולחסום ייבוא של מסכיות זולות מסין!!!

אין ברירה - חייבים להיות מסוגלים לספק לאזרחי ישראל ביטחון היגייני... אם יהיה חרם ונהיה תלויים רק בייבוא, כולנו נידבק בקורונה...  

מחירים גבוהים זה לאו דווקא עניין של הוגנות...אדם כל שהוא

אם אתה צריך לשלם לעובדים במפעל יותר מאשר המפעל המתחרה בסין או בטורקיה, אין לך יתרון משמעותי שמצליח לשפר את המוצר או להוזיל עלויות, וגם עלות ההובלה לא מכסה את ההפרש - המוצר שתייצר יהיה יקר יותר ממוצר דומה שמיובא.

 

אם תמנע יבוא, אז גם אם לא יווצר מחסור, הצרכן ישלם מחיר יקר יותר.

אם תאפשר יבוא, כנראה שהמפעל בארץ ייסגר [אא"כ הוא יצליח להסב את עצמו למוצר שבו יש לו יתרון וכדו']. 

 

בנוסף, אם תצליח להקטין מאוד את היבוא, אז גם הביקוש בארץ למטבע זר ירד מאוד, ואיתו יפגעו הענפים הכלכליים שמבוססים על יצוא.

אצלנו הגבילו, ושוב ושוב תוך חצי שעה בערך כבר לא היו ביציםמ.א.
אגב, גם היתה עליה מאוד גדולה בביקוש למצות - אבל לא היה מחסורספק

באורח פלא, למרות שאנשים קנו הרבה מצות והיתה עליה גדולה מאוד בביקוש (של כ-15%) - לא היו חסרות מצות. 

בכל סופר היו מדפים על גבי מדפים של מצות. 

 

איך אתה מסביר את הפלא הזה ולמה הוא לא התרחש גם בהקשר של הביצים?  

 

אם זה היה בגלל השוק החופשי...אדם כל שהוא

הייתי מצפה שבמצב של עלייה לא צפויה בביקוש, ייקרה בדיוק מה שקרה עם המסכות -

מחסור, עליית מחירים, עלייה בייצור, ירידת מחירים [שיכולה לרדת יותר מהמחיר הראשוני].

אלא שבמצות לפסח, ייקרו בעיקר השלבים הראשונים, כי התפוקה של המפעלים בזמן הקצר עד פסח מוגבלת, ואין יצרני ענק בחו"ל שיכולים לקנות מהם בהתראה קצרה, ועד שהמפעלים יוכלו להגדיל תפוקה, יעבור הפסח.

 

אז למה בביצים היה מחסור ובמצות לא?

יש לי השערה - בביצים, לפני פסח מייבאים ביצים, והמצב בעולם הקשה על היבוא שהיה אמור להיות ממדינות שנפגעו אז קשה.

אבל מצות מייצאים לפני פסח, ואם נתקעה סחורה, היא נשארה בארץ והגיעה לשוק המקומי.

מה שקרה הוא שיצרניות המצות חזו את העליה בביקושספק
והתאימו מבעוד מועד את ההיצע.

הקורונה לא פגעה בייבוא של כלום. בשום שלב לא היה מחסור באף מוצר מיובא כולל דגים טריים, למשל.

פשוט כשיש מחסור בביצים, המדינה מטפלת בזה וזה לוקח המון זמן ומבוצע בחוסר יעילות.
לא רק שכל הפרוייקט לקח זמן -בינתיים, בארץ, השמידו ביצים של לולנים שחרגו מהמכסה שהוקצבה להם.

אגב, אם היו ביצים מיותרות, ניתן היה לייצא גם אותן - אבל בגלל בשיטה הסובייטית הנהוגה בארץ, הן כ"כ יקרות, שאף אחד בשום מקום בעולם לא יקנה אותן.
מה הייתה הסיבה לעליה, וממתי הם חזו אותה?אדם כל שהוא


שהרבה ישראלים נשארו בארץ במקום להיות בחו"לספק

ושמסעדות היו סגורות כך שרוב האנשים הסתמכו על האוכל שהם מכינים בבית. (בבית אנשים אוכלים מצה-בריי. במסעדות, אנשים אוכלים פסטה מקמח תפו"א). 

 

הם חזו אתה העליה לפני הפסח והגדילו את הייצור. 

מאפיות מצות עובדות במשך חודשים רבים על השבוע של פסח..אדם כל שהוא

איך בסוף התקופה הזו, הם הצליחו להגדיל משמעותית את ייצור המצות?

ולגבי בתי המלון בחו"ל, אני משער שחלק גדול מהם קונים מצות מהארץ.

ולמרות שהשוק המוסדי קרי מסעדות ובלי מלון היו סגוריםאריך וייס
היה עדיין מחסור בבצים.

אתה כותב ביחס למה שכתבתי, או בלי קשר?אדם כל שהוא

אם ביחס למה שכתבתי -  "בתי המלון בחו"ל, אני משער שחלק גדול מהם קונים מצות מהארץ" אז אני משער שבתי המלון בחו"ל לא קונים ביצים מהארץ.

אם בלי קשר - אותם אנשים שלא אכלו בשוק המוסדי, היו צריכים לאכול במקום אחר. [מלבד תיירים מחו"ל שלא הגיעו, אבל מולם יש  הרבה מאוד ישראלים שלא יצאו לחו"ל, או שחזרו].

 

קמח כשר לפסח שאופים ממנו מצות הוא מוצר בפיקוח, בניגוד...אדם כל שהוא

לאלכוג'ל ומסכות.

ובאלכוג'ל ומסכות היה מחסור, ובמצות לא.

 

[אני לא באמת טוען שבזכות הפיקוח לא היה מחסור במצות, אבל מנגד גם לא מקבל את הטענה שכל מחסור הוא תוצאה של פיקוח ורגולציה].

קמח הוא מוצר שלא מתקלקל אם מאוחסן כראויספק

אז אין מחסור כי המחסנים מלאים. יש אח"כ שנה להשלים חוסרים במחסנים. 

 

המחסור באלכוג'ל ובמסיכות נגמר בתוך שבוע בערך והמחיר צלל. 

לנו עוד יש חבילה של 50 מסיכות שקנינו ב-100 שקלים. היום המחיר הוא 10 שקלים. 

 

ואסור לשכוח שאותו מחסור באלכוג'ל ומסיכות נבע מזינוק חד בצריכה בכל העולם בצורה כמעט מיידית - ועדיין, השוק החופשי פתר את המחסור מאוד מאוד מהר. 

 

אתה חושב שאם היו מכניסים את המסיכות לפיקוח - כפי שהציעו כמה חברי כנסת פופוליסטיים - יש סיכוי שהייתה יכול לקנות היום מסיכה ב-10 אגורות? 

 

ואגב, מחיר המצות היה יורד דרמטית אם לא פיקוח המחירים. 

לכל מוצר יש מאפיינים מיוחדים...אדם כל שהוא

לאלכוג'ל וכפפות הייתה עליית ביקוש עולמית, וביצים זה מוצר שא"א להגדיל ייצור בצורה מיידית, כיוון שא"א להעביד את התרנגולות במשמרת נוספת, וצריך לגדל תרנגולות חדשות, ויש עוד מאפיינים ייחודיים לתחומים כאלה ואחרים, כמו הזמן שניתן לשמור את המוצר ועוד.

 

אני לא חושב שזו דרך הסקת מסקנות ראויה, לייחס כל מחסור במוצר בפיקוח לכך שיש עליו פיקוח, וכל מחסור במוצר שאינו בפיקוח לסיבות אחרות, להתפעל מכך שהמחסור במוצר בלי פיקוח נפתר במהירות, ולייחס את זה לנפלאות השוק החופשי, להתעלם מכך שמחסור במוצר המפוקח גם הוא נפתר במהירות, ובוודאי לא ליחס את זה לנפלאות השוק המפוקח.

 

אני לא חושב שהיה צריך להטיל פיקוח על מחירי האלכוג'ל והמסכות, וחושב שזה היה מחריף את המחסור בהתחלה.

אבל, אני לא רואה איזה תמריץ כלכלי להורדת המחירים בהמשך היה נפגע מהפיקוח, ולכן נראה לי שירידת המחירים בהמשך הייתה מתרחשת גם עם פיקוח [והופכת את הפיקוח ללא רלוונטי].

 

לגבי המחסור הארוך בחמאה, אני מסכים שהוא כנראה תוצאה של פיקוח, ולא הייתה סיבה שיקרה בשוק חופשי.

לא כאלה שרלבנטיים לענין.ספקאחרונה

לאלכוג'ל ומסיכות היתה עליה פתאומית בביקוש - והפלא ופלא, היום הם עולים גרושים. (תוך זמן מאוד קצר המחסור נסגר). 

ועובדה שבארה"ב היה מחסור בביצים והוא נסגר שם בתוך פחות משבוע - אז כנראה שכן אפשר להגדיל את הייצור או לייבא ממדינות שכנות, ולא בהיסטריה לארגן מטוסי ביצים - אלא באופן קבוע. כמו בכל מקום אחר.

אפשר גם לייבא ביצים מעוד מדינות חוץ מפורטוגל, אוקראינה ואיטליה. אפילו את הביצים בירדן אפשר להעביר תחת פיקוח וטרינרי - אלא שמועצת הלול לא רוצה שנייבא משם כי זה קל מדי. 

 

זו הדרך בה מסיקים מסקנות. 

בודקים מהו הדבר האחד המשותף באופן עקבי לכל מוצר שנוצר בו מחסור, מתייחסים למנגון ולנזק שהוא יוצר ומכירים בעובדה שפיקוח על מחירים והגבלת ייבוא גורמים למחסור. 

המחסור בביצים לא נפתר במהירות. המחסור בחמאה לא נפתר במהירות. המחסור באבוקדו לא נפתר במהירות. 

ומדובר על מחסורים שיש רק בישראל ולא בשום מקום אחר בעולם. 

המחסור בנייר טואלט - נפתר בתוך יומיים בישראל. 

מצד שני - המחסור הכלל עולמי באלכוג'ל ובמסיכות נפתר מאוד מאוד מהר למרות שאפילו לא היה מאיפה לייבא בגלל שהדרישה היתה כלל עולמית. 

 

אין דרך אחרת להסביר את זה.

 

ברגע שיש פיקוח על המחיר, למעשה המדינה תיאמה מחירים וזה יהיה המחיר הקבוע. 

אתה יכול לראות את זה למשל בחמאה - אף אחד לא מחר חמאה במחיר נמוך ממחיר הפיקוח למרות שחמאה מיובאת נמכרת במחיר זול יותר היום. 

וזה לא רק ענין פסיכולוגי - אלא גם תפעולי. אם יש פיקוח על מחירים אז החברה המייצרת לא תתייעל כיוון שההתייעלות לא שווה את הרווח אותו היא תקבל. 

חברות בשוק חופשי משקיעות רווחים בהתייעלות - אם יש מחיר מפוקח, אז עד שהחברה תחזיר לעצמה את מה שהיא השקיעה בהתייעלות, יעבור יותר מדי זמן וזה לא משתלם. 

לכן המחלבות בארץ נחותות לעומת המחלבות בשאר העולם - כך שיותר זול לייבא חמאה מחו"ל מאשר לייצר אותה בארץ למרות ההובלה בקירור. 

לכן הלולים בארץ הם לולי זבל שנגועים בסלמונלה - כי ללולנים אין שום אינטרס או אפילו יכולת, לשדרג את הלולים לסטנדרט מערבי. 

 

בשוק חופשי אין מחסורים אלא אם יש קטסטרופה כלל עולמית - וגם אז, השוק מסתגל מאוד מהר והמחסור נפתר. 

ברגע שהמדינה מתחילה להתערב - אז אין ביצים, אין חמאה, אין אבוקדו, אין שמנת, אין לחם אחיד לא פרוס וכו'. 

 

הסיבה לכך היא גם די פשוטה: 

למה שפקיד כלשהו יידע טוב יותר איך השוק צריך לעבוד מאשר הכוחות שמייצרים את אותו השוק? 

מאיפה אתה מביא את המידע הזהה-מיוחד

גם ששילמו

וגם פיקוח

 

אתה יכול למצוא הכל בעצמך בגוגל או ברשתות החברתיותספק

אם אתה עוקב אחרי האנשים שעוסקים בזה. 

כולל מסמכים רשמיים, כמובן. 

על זה יש לנו שליטהסביר11

🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)

📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:

לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,

ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,

🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות

מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
אלא על אלו ששלושים שנה פועלים בפול גז, על ניוטרל. הרבה רוח ופובלציסטיקה - 0 עגול של עשיה.
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznikאחרונה

כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:

 

1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.

2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.

 

שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.

יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
…שגם הוא שמאלן, בוגד, קפלניסט, לא ראוי.
יש מורכבות בחיים? יכול להיות שיש מילים טובותהסטורי
ובכל זאת התנגדות להצבתו של האיש במוקדי קבלת ההחלטות?

יש עליו הרבה מילים טובות, בעיקר הערכה על שנים רבות של מסירות נפש קבועה למען עם ישראל כחייל וכקצין זוטר.


יחד עם זאת יש ביקורת רבה על שורת החלטות משמעותיות שקיבל, מאז שנהיה גנרל ועד היום - מאי חיסול נסראלה במלחמת לבנון השניה והשיא כמובן: 'תר"ש גדעון' שבגללו לצה"ל לא היו מספיק כחות מוכשרים ומצויידים בפרוץ המלחמה. החלטות הללו ורבות נוספות, שהוא אישית חתום עליהן, עלו לנו בהרבה מאוד דם ודמעות. ההחלטות הללו לא הגיעו בחלל ריק, אלא בגלל היותו מאמין אדוק בדת הפרוגרסיבית.


אם הוא היה מתכבד ויושב בביתו, היה אפשר להגיד שהוא שילם את המחיר הכבד ביותר במלחמה ולהניח לו - העובדה שהוא עדיין באותן תפיסות הרות אסון, מכריחה להלחם להרחיק אותו מכל עמדה בכירה ובוודאי עמדה של קבלת החלטות.

כן, עופר וינטר זה משהו אחר . נכון?סיעתא דשמייא1
מה הקשר? מה השאלה?הסטורי
הוא בהחלט אחר מאייזנקוט וככל הידוע לי, לא הוא האחראי העיקרי לזה שצה"ל לא היה עם מספיק כחות בפרוץ המלחמה.

(זה לא אומר שהוא מתאים לפוליטיקה)

כשם שלא ממנים רב טוראי לרמטכ"לאיתן גיל

כך לא בוחרים פוליטיקאי מתחיל לראש ממשלה.

ואני הקטן לא מכיר אפילו רמטכ"ל אחד שגיליון הציונים שלו מראה על פוליטיקאי מצליח.

משה דיין כשלון.

יגאל ידין כשלון.

רבין היה כשלון, ואלמלא כדורי האקדח של יגאל עמיר, אף אחד לא היה יודע מיהו.

אהוד ברק כשלון.

בני גנץ כשלון.

גדי אייזנקוט הוא מהזן של כל קודמיו, ותקופתו הקצרה בקבינט המלחמה הוכיחה בבירור שגם הוא כלומניק פוליטי מהלך על שתיים. יאמר לזכותו שבהשוואה לבני גנץ הוא אכן פחות גרוע. 

שום בשורה פוליטית לא צמחה, לא צומחת, ולא תצמח מהם. ההתלהבות של חלק מאיתנו מגנראלים היא פאתטית, וחלק בלתי נפרד מהקונספציה הידועה שהביאה אותנו לעברי פי פחת.

 

 

וכל הפוליטיקאים סיפור הצלחה. נכון?סיעתא דשמייא1
דיברנו על רמטכ"לים.איתן גיל

ואפשר להוסיף: רוב אנשי הצבא הבכירים. לא כולם.

יש מי שיוסיף. אני אהיה בארץ ושוקל להשתתף בבחירות.סיעתא דשמייא1
אני ממליץ להצביע לבנטאיתן גיל

הוא הכי קרוב בעמדותיו לחסל את מדינת ישראל, מה שירגיש לך בנוח לשבת בארץ נוכרית.

אומר את האמת - חוקית זו זכותךהסטורי
אבל מאוד לא הגון, שמי שלא מתכוון לחיות בארץ בארבע השנים שאחרי הבחירות, יצביע וישפיע על מי תהיה הממשלה שהחלטותיה ישפיעו עלינו ולא עליך.
האמן לי השפיע עלי מאוד מאודסיעתא דשמייא1
זו לא שאלה של אמונה, אלא של פרשנותהסטורי
אתה מחזיק בעמדה נפשית אוטו-אנטישמית, שמניחה שהיהודים אשמים בזה ששונאים אותם. ממילא אתה קונה את השקר, שהסיבה לאנטישמיות היא ההתנהלות של מדינת ישראל.

האמת היא הפוכה - האטישמיות ושנאת ישראל שהיתה כל הדורות (לא, מוסלמים לא באמת היו צריכים תירוץ כדי לרצוח/לאנוס/לבתר/להתקיף יהודים - הם עושים זאת ברצף 1400 שנה), רק הלבישה את ההתנהלות הקבועה, בתירוץ שאנטישמים כמוך קונים.

אני מחזיק באמונה שהכל מאיתו השם יתברך….סיעתא דשמייא1

… אני יודע יש השגחה עליונה וכל מה שקורה מבחינה פרטית וגם מבחינה לאומית לטוב ולמוטב נובע ממנו יתברך.

יראת השם היא לנגד עיני כל רגע ולכן אם באים עלי יסורים אני מיד מפשפש וממשש.

בכללי אני מרגיש מבורך ושלם על כל  צעד שאני עושה בחיי בכל אתר ובכל זמן.

אני אוהב כל יהודי בכל מקום.

מתרגש תמיד לקראת נסיעתי לארץ הקודש , לעלות לירושלים , להתפלל בכותל המערבי ולהנות מזיו השכינה.

אז תשאר בארץקעלעברימבאר
זה לא כל פשוט. יש הרבה שנאה…סיעתא דשמייא1
… וחילול השם.

כל השנאה שנמצאת פה היא יבוא לא חוקי מחוץ לארץ.איתן גיל
יש חילול השם בזה שיהודים גרים מחוץ לארץהסטורי
בה ד' אמר להם לגור.
שוב החלפת טיעון!הסטורי
כשלא נח לך להתמודד עם הפרשנות שלך, אתה בורח להשגחה.

בוודאי שהכל מאיתו יתברך, גם חוקי הטבע והפסיכולוגיה האנושית - זה לא אומר שאנחנו אשמים בזה ששונאים אותנו.

אבל זה אפשרות. הרב יוסף…סיעתא דשמייא1

…טוען שטראמפ התהפך עלינו בגלל רדיפת לומדי התורה. זה בידינו. יכול להיות .

על אותו משקל אני טוען שמכוון שלא היה צורך בצה"ל לגייס את לומדי התורה לפני השביעי באוקטובר אז כנראה השם לא אוהב את העובדה שמפלגות דתיות הולכות עם "הימין על מלא".

לכל יהודי  שחש את השם מבשרו כל רגע ורגע יש את הזכות לפשפש ולמשש בכל רגע ורגע כל עוד הוא שואף להשתוות הצורה.

כאשר חיינו כמדינה היו בסגנון "בקש שלום ורודפהו" זכינו הרבה יותר לסיעתה דשמייא מאשר כיום כשאנחנו רודפים אחרי כל סנטימטר מרובע של אדמה באופן אובססיבי.

איך דחפת את זה לכאן?!הסטורי

איני טוען שאין מישור אמוני, במישור האמוני תתחזק בתורה, במצוות, בלימוד זכות על עושי רצון ד' מיישבי ארץ הקודש. אגב, תשאל את הרב יצחק יוסף אם אולי, רק אולי, יש עלינו קפידא כי אלפי שבבניקים בטלנים נמנעים מהרבה מצוות ובינהן ממצוות עזרת ישראל מייד צר.


ההצבעה בבחירות היא הצבעה ארצית. היא חלק מההשתדלות. היא משפיע על חיינו, על ביטחונינו וכן - גם על השאלה כמה נוכל לקיים מצוות.


לך זה לא נוגע, אתה בין כך ובין כל לפי חז"ל מוגדר כ'עובד עבודה זרה בטהרה', כלומר אתה וודאי לא מתכווין לכך, אבל אתה במציאות של עובד לעובדיהם.

לא ראוי שתתערב בהחלטות שנוגעות לחיים שלנו ולא לחיים שלך.

דחפתי כדי להמחיש…סיעתא דשמייא1

… שאפילו הרב יוסף מאשים אותנו בהתהפכות של טראמפ. עכשיו כדאי שתבין שאם בני הבכור יוצא למילואים ללבנון ביולי אז בטח ובטח מה שקורה בארץ הקודש נוגע לי.

לי לא מתחשק להיות אב שכול או ממשפחת נפגעי טרור אתה מבין!!!!

דבר שני אין כאן מישור אמוני ומישור מעשי הכל כלול בכל. לפי מראות בכל העולם כשרואים איך המשטרת ישראל גוררת חרדים על הכביש זה רך מבזה אותי כיהודי. אני לא מצדיק אף צד אני רק מתאר מצב.

תמסור לרב יוסף שליט"אהסטורי
שלפני שהוא מאשים - יברר עם נציגיו דרעי וארבל, למה הם סיכלו את הרפורמה המשפטית באופן כללי, ולא תמכו בחילוט פיטורי היועצת שבגלל הוראותיה נעצרים בחורי ישיבה באופן ספציפי.
כןמשה

הם מתייחסים לרפורמה המשפטית כאילו שזה בעיה של המתנחלים (כמשל) ולא שלהם.

אני יודעהסטורי
אח"כ בחוצפתם הם 'זורקים' על הקואליציה, את הצרות שעושה להם מערכת המשפט.
אגב, סתם לפרוטוקולמשה

קרה משהו גדול במערכת המשפטית בישראל  בשנים האלה שאחרי 7.10 אבל גם קצת קודם. אחד מהם זה שהיא התמלאה באנשים שאפשר להגדיר אותם בערך כ"ימין קפלניסטי". כלומר שהם לקחו את הצד של סמוטריץ' ומנהלת ההתיישבות שלו אבל ממשיכים לרדוף את ביבי/בנגביר/החרדים.

 

היועצת המשפטית לממשלה עצמה לענ"ד גם בקטגוריה הזו. היא אשת ימין כנראה. רואים את זה בהחלטות מסויימות שלה.

כרגיל מאשימים את כל העולם ואשתו. האספסוף אוהב זאת.סיעתא דשמייא1
מראה דחוףהסטוריאחרונה
תבחר ותשאר בארץ אחר כךקעלעברימבאר
הוא שמאל, קפלן, שתקן כטקטיקה, הוא גרבייםנקדימון
רמטכל לא מוצלח שהתוכניות שלו הזיקו לישראל.

עוד גנרל שהוזה שבגלל שהיה לו הכי הרבה טסטוסטרון מבין כל המועמדים במטכל אז הוא פוליטיקאי מתוחכם ומנוסה.


הוא לא ראוי, אבל הוא ה"לפיד" של הבחירות האלה. שותק ולא מתבטא בכלום כדי להיות ברירת מחדל של עדר מפגר. זה יצליח כנראה בפעם הראשונה, ואחר כך יזרקו אותו - השמאל יודע להחליף גרביים מהר מאוד.

טוב . קבלתי....סיעתא דשמייא1

...תמונה כללית מהצוות המייצג את הפורום הנכבד.

הבנתי. תודה

תמיד שמחים...נקדימון

...לעזור למבולבלים.

אולי יום אחד יתקנו דרכיהם הנלוזות.

הוא מצוין!קעלעברימבאר

באופוזיציה

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 20:41

..

זה שהוא מזרחי משחק רק לרעתוhamedinai
כלל אצבע: מזרחי או חרדי שמתחנף לשמאל, בדרך כלל בגלל שמכר את נפשו לשטן.

המזרחים מכירים היטב את המנטליות המזרח-תיכונית, והחרדים גם הם מכירים: "עשו שונא ליעקב".


אלו לא טועים נאיביים כמו השמאל האשכנזי החילוני; הם עושים זאת למען טובות הנאה וליטופים מהשמאל הקיצוני, או בגלל שהם אחוזים בגרון.

אולי איש נחמד אבל אין כושל כמותו בכל פרמטרזיויק
הכל ברור ,רק לא קולטים שזה צריך להתבטא בקלפיסביר11
אם ה' לא יבנה בית... אם ה' לא ישמר עיר...hamedinai
"אִם ה' לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ, אִם ה' לֹא יִשְׁמׇר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר." (תהילים קכז, א)

​אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:


​* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.


​* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.


​* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.


​ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.

נכוןבחור עצוב
אבל שכחת את החצי השני של המשפט. 
"שוא שקד שומר" - סימן שצריך שומרחתול זמני

"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים

"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים

"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים

 

............

ההשוואות שלך לא נכונותבחור עצוב
נכון. אתה צודק.חתול זמני

סתם, לפי מה?

אני מכיר את הפירוש הזה אבל:

 

– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק

– בוודאי שלא פשט הפרק

– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים

– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"

– די והותר פירושים נגדיים לכך

 

=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.

 

=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.

 

"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]

 

"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]

 

שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]

 

בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.

אין לי כח לקרוא הכלבחור עצוב

כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.

לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.

הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה. 

אם אין לך כח לקרוא הכל, איך אתה לומד גמרא?חתול זמני
כשאתה תהיה גמרא, ראשון או אחרוןבחור עצוב
נדבר. לא מוציא כוחות על חתולים. 
אם היית טורח לקרוא היית רואה שהבאתי ראשוניםחתול זמני

ואחרונים...

 

מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.

בכיףבחור עצובאחרונה

רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.

התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל. 

הפוסל, במומוהסטורי
הזחיחות היא שלך. אתה פותח כאן שרשור מבקר, תוך 0 ידע הסטורי והבנה מהותית. האבות המיסדים של ארה"ב באמת ראו בבני ישראל ובעם ישראל את הדגם המבני והמוסרי שלהם. נכון שהפרוגרסבים זנחו את הערכים הללו, אבל רבים בארה"ב (בעיקר בחוגי המפלגה הרפובליקנית), חיים בתודעה כזאת עד היום.

לא שאנחנו חותמים על כל ערך שלהם. הרבה מתפיסת 'בני ישראל' שלהם, עברה דרך התרגום של הנצרות-הפרוטסטנטית על עיוותיה.

אני לא שגריר ארצות הברית בישראל…סיעתא דשמייא1

….  מתי תבינו שאנחנו מתגרים במעצמה שבראשה עומד הפכפך שלא חושב פעמיים לפני שהוא מחליט לעשות מעשה.

אתם עוד תביאו עלינו את החורבן ומרד בר כוכבא ביחד. אתם סכנה לכל יהדות העולם כולל העם בישראל.

ימי בין המיצרים הבאים עלינו לרעה רק מחזקים בליבי את גודל הסכנה .

בעזרת השם אני אהיה בחגים בארץ . רק שלא יבטלו לי את הכרטיס בגלל השטויות שהמנהיגים שלך עושים.

ודרך אגב אני מכיר ההסטוריה שאתה מנסה ללמד.

רוב האמריקאים לא יודעים או לא רוצים לדעת את זה.

אתה קורא את עצמך?!הסטורי
מי שאמר את הדברים, הראויים כשלעצמם, אינו שגריר ישראל בארה"ב, אלא שגריר ארה"ב בישראל. הוא יסתדר עם מי ששלח אותו ואשריו שמוכן להגיד את האמת, גם כשמסתכן בפיטורים.

את החורבן הביאו ברי-קמצא כמוך, שהעדיפו להיות נגד אחייהם ולרקוד מה יפית מול הגויים. אנחנו גמרנו עם הגלותיות.

אני לא מאמין ששגריר אמר דבר כזה בלי אישור מלמעלהמשה

מהקצת הכירות עם טראמפ שיש לנו בעולם אנחנו יודעים שזה איש שמסוגל לשלוח אנשים להגיד דבר והיפוכו. זה בונוס אצלו.

מה אתה רוצהברגוע
מי מתגרה?? שגריר ארה"ב החליט לבד לומר את זה
הוא גם אבגליסט. כשהיה...סיעתא דשמייא1

.... מוסלמי נשיא ארצות הברית עשו מזה מטעמים לגבי נאמנות.

מספיק להתמם ולגלגל עניים.

??ברגוע

כתבת כאן על זחיחות והתגרות באומות, על מי דיברת??

זה התגרות בפירוש.סיעתא דשמייא1
שהאקבי התגרה בטראמפ?ברגוע

זה חדש.. לצאת נגד התגרות של נוצרים בנוצרים..

אבל מה אתה רוצה מחברי הפורום??

כלום. פשוט...סיעתא דשמייא1

... הפורום בו נאמרו הדברים שם אותנו יחד איתו.

זה בדיוק כמו השמועה שביבי דחף את טרמפ לצאת למלחמה וזה גרם לטרמפ להתרחק מביבי בלשון המעטה.

מי יודע איך יגיב לזה טרמפ. כיום הוא שומע לקטרים יותר ויותר.

אתה חייב למצוא לך תחביבברגוע

במקום לחפש כל הזמן איך להוציא את המתיישבים הצדיקים ביו"ש רע

יש מתיישבים ויש מתיישבים.....סיעתא דשמייא1

... באופן כללי התיישבות מנקרת בתוך אוכלוסיה עויינת לא תורמת לעניות דעתי לשלמות ארץ ישראל. זה רק מבעיר אש.

בעבר עשינו את זה יותר בחוכמה.

האוסטרלים מעולם לא עשו זאת בחכמההסטורי

אולי אם כוונתך שעל המתיישבים לפעול נגד הפולשים מערב, כמו שהאירופאים שפלשו לאוסטרליה נהגו בילידים שבאמת חיו שם אלפי שנים - זאת באמת תהיה חכמה.

אבל בחכמה הם יודעים לפייס את הצצאים....סיעתא דשמייא1

1. בכל מוסד כולל בתי ספר נוסף על דגל המדינה גם הדגל של הילידים.

2. בכל טופס ממשלתי יש שאלה ספציפית אם אתה יליד כדי לתת הפליה מתקנת.

3. שבטים שעל אדמתם יש מחצבים מקבלים תמלוגים.

....ועוד הרבה זכויות .

הכל כדי להמעיט להבות.

כמובן שזה לא דומה אבל מה לעשות  השם שם את הישמעלים בארץ ישראל 

כדי להצדיק את הדברים בפרקי דרבי אליעזר:

"ולמה נקרא שמו ישמעאל? שעתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע באנקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים"

בפרק ל"ב, המדרש מתאר תיאור נבואי (הנמסר על ידי רבי ישמעאל) ובו חמישה עשר דברים שעתידים בני ישמעאל לעשות בארץ ישראל באחרית הימים. אירועים אלו מתארים בעיקר תקופות קשות של שלטון ומלחמות, כגון: [1, 2]

  • מדידת הארץ בחבלים.
  • הפיכת מקומות קדושים לאתרים עבורם.
  • מלחמות שונות, חרפת רעב ואי-שקט בארץ ישראל לפני בוא המשיח

 

בקיצור הערבים בארץ ישראל זה גזרה משמים שהציונות צריכה לחיות אותה בחכמה דבר שהפסקנו לעשות מאז 1977.

אין לך מושג איך לומדים מדרש אגדההסטורי
ואיך מוציאים ממנו מסקנות (בעיקר איך לא).

אגב, אני בהחלט בעד שנחזור לטפל באויב הערבי בשיטות של בן גוריון:


כיבוש-גירוש-התישבות שמוחקת את שרידי הערבים שישבו שם.

בלי אגב כל ישראלי…סיעתא דשמייא1
… היה בעד הפנטזיה הזאת אבל זה ילדותי לחשוב שמהשהיה אפשר לעשות ב48 אפשר לעשות עכשיו. הטרגדיה היא שבממשלה יושבים אנשים מכובדים שמאמינים שאפשר וגורמים לנו לכל היהודים  צרות בהתבטאויות שלהם כשהם יודעים שזה לא ראלי לבצע את הדברים ועושים זאת כדי לשמר קולות בוחרים בלבד.
גם בתש"ח, היו שטענו שילדותי לחשוב שנצליח להקיםהסטורי

מדינה. האמת - זה היה הרבה פחות סביר, שש מאות אלף איש, רגע אחרי שואה, כשכל העולם הערבי מאיים לעלות עלינו וכל המדינות ה"נאורות" מטילות אמברגו.


לפני שנה וחצי קיבלנו לגיטימציה מנשיא המעצה הגדולה בעולם להגירה של הפולשים בעזה. מנהלת ההגירה לא קמה, רק כי הגורמים ה'משפטיים' עאלק, תקעו מקלות בגלגלים.

בעז"ה, ובהשתדלותנו לקיים מצוות ירושת הארץ, זה יגיע ומהר משחושבים.

אגב, גם היה להם הסבר גאוני למה הם לא יכוליםהסטורי
לקלוט פליטים יהודים הנמלטים מהנאצים:

בוועידת איוואן שהיתה אמורה למצוא פתרון לפליטים, לכל מדינה היה תירוץ למה היא לא יכולה לקלוט. כשהגיע תור אוסטרליה, התשובה היתה : "אין באוסטרליה פליטים ולכן גם לא התעוררה בה בעייה של גזענות , אך אם יגיעו פליטים יהודים תתעורר בעיה שכזו , ואין האוסטרלים מעוניינים בזאת."


במילים אחרות - אין אצלינו יהודים, אז אנחנו לא שונאים אותם. שבני הגזע הנחות הזה ימשיכו למות בגרמניה ואנחנו נגלגל עיניים, שאנחנו מאוד הומניים ונגד גזענות.

חחחח מזכיר לי טיעונים של שמאלנים:קעלעברימבאר

" אנחנו יודעים שמדינה פלסטינית תהיה אסלאמיסטית דקטטורית עניה שתדכא את אזרחיה ותגרום להם סבל יותר ממה שהם חווים עכשיו , אבל לפחות אנחנו לא נעשה להם כיבוש"

סיבה מצוינת לכך שתשתוקנקדימון
השגריר צודקאיתן גיל

האבות המייסדים של ארצות הברית שאבו מן היסוד היהודי התנכ"י, ועלה רעיון לאמץ את השפה העברית, שירד מן הפרק בשל דלילותה של השפה העברית באותם הימים. כנגדה עלתה הצעה להפריד את המדינה מהדת, מכל דת, והיא התקבלה בסופו של יום.

כך ואחרת, לארצות הברית של אמריקה אין שפה רישמית, ונכון להיום האנגלית אינה שפה רשמית. העברית נפסלה כאמור, והיא אולי עוד תשוב.

שטרות הכסף בארצות הברית נושאים עד היום שם שמיים, ולא בכדי.

הבעיה בארצות הברית היא נחילי הארבה הפרוגרסיבי שמשתלטים עליה 24/7, ואם לא די בכך הם מקבלים חיזוק מן השרץ הקפלניסטי המקומי שמכסה את עין הארץ, ומתפשט במהירות האור אל מעבר לאוקיינוס.

אם מטרת הגעתך ארצה היא בהשראת המרגלים מפרשת שלח, אז במטותא, השאר במקומך. לא מעוקצך ולא מדובשך.

כן בעל הבית . סליחה שלא בקשתי ראשות.סיעתא דשמייא1
רשות ולא ראשותאיתן גיל

אתה לא מקורי, כל הדר בחו"ל מרשה לעצמו לירוק עלינו, ואין שום סיבה שתנהג בשונה מדף המסרים של קפלן 

תתבייש....סיעתא דשמייא1

....כאחד שעדין חי את הטראומה של בונדי ביץ  ששניים נהרגו חצי מטר משמאלו  ואחד נפצע חצי מטר מימינו

כדאי שתבין שיש שותפות גורל לכולנו!!!!

אחרי כשלון מרד בר כוכבא כל היהודים בעולם סבלו.

כאן בארץ נרצחו יותר אנשיםאיתן גיל
ועדיין זו ארצנו, וכאן נהיה, ולא בארץ נוכרית
היא ארצם של כל היהודים בעולם.סיעתא דשמייא1
Interbeingנקדימון
בלי היסוד היהודי אכן לא היתה אמריקה, כיקעלעברימבאר
אמריקה נוסדה בגלל ההומניזם של עידן האורות. שקיבל השראה מהתנך.

לא יודע מה היה קורה אם האמריקאים לא היו מורדים בבריטים. איזו מדינה היתה כיום שם

זה ממש לא מעניין את רוב האמריקאים ולכן...סיעתא דשמייא1

...להתנצח אתם על זה ממש זה לא מועיל.

את אוהבי ישראל בארהב, כןקעלעברימבאר
וגם את האוונגליסטים.

הם יודעים שלעם ישראל יש בשורה לעולם

ברור. אני פוגש אותם יום יום כאן גם כן…..סיעתא דשמייא1

….זה מחמם את הלב , מעודד ומביא תקווה . אבל לצערינו הם לא הרוב האלקטורלי. בנינו גם בישראל הימין האמיתי אין לו רוב אלקטורלי . זה שהליכוד תאב שלטון וחיבר אותם אליו יחד עם הדתיים ונתן להם להיות דומיננטיים עשה את ההבדל.

אז כמו שהדתיים בגלל הליכתם עם הליכוד קבלו לאחר השביעי באוקטובר את המכה על ידי כך שהם כרגע בפוקוס לגבי הגיוס ימין מקבל בממשלת הליכוד חוסר בטחון בכל הגזרות וצונמי מדיני בכל העולם.

תקציבים ומשרות אמנם יש אבל

השגים אמיתיים אין ממש.

זאת המציאות לצערי.

הכי טוב לחפש בעצמנו מידע, ככה מפילים תעמולהנקדימוןאחרונה

תתחילו בשיחה הזו גוגל שמשכה עבורי מידע מרחבי התקשורת האמריקאית:

https://share.google/aimode/cv99KlHn7Uvo3E155


וגם תבקרו כאן Top Republican decries Trump’s Iran deal: ‘Reagan is rolling over in his grave’

וכאן https://edition.cnn.com/2026/06/18/politics/republicans-trump-iran-agreement-congress

וכאן https://www.washingtonpost.com/politics/2026/06/18/parts-trumps-iran-deal-sharply-criticized-by-some-key-republicans/

 

מה תגלו? שמי שצריך להצדיק את עצמו זה טראמפ והסגן הקתולי שלו. 

למה טראמפ התהפך מול אירןאיתן גיל

הוא טעה?

הטעו אותו?

כולי האי ואולינקדימון
מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

אבל, בהנחה ש, כלומר אם, ואני מתכוון להתנות את הדברים שלי באופן ברור, אכן ייחתם הסכם כניעה ללא אף שפן בכובע או טריק בשרוול אזי הייתי אומר שמישהו שם עוד כמה דברים במטוס הקטארי שטראמפ קיבל במתנה.


העובדות לגבי איראן לא השתנו, ההשלכות של כניעה לאיראן הן הרות גורל על המערב כולו, על אמריקה, על ישראל, על המחשבה האילאסמית, על המסקנות של סין ושל רוסיה (וגם של צפון קוריאה), על העולם הערבי - הכל נשאר זהה, אז מה קרה לטראמפ? המישור הרוחני "לב מלך ביד ה'" אבל במישור הארצי זה נראה לי דבר פרסונלי לחלוטין כלומר שתלוי במשהו שקשור בטראמפ עצמו.


אבל כמו שפתחתי ואמרתי: מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

הוא לא חשב שיסגרו את מיצרי הורמוזברגוע
איפה כל הגנרלים שלו.איתן גיל

אם היה מפציץ אותם 24/7 עד שיתחייבו לשמור על מיצרים פתוחים, האמינות שלו היתה מרקיעה לשחקים במקום יורדת לטמיון

הוא אוכל עכשו את מה שבישל, וגם אנחנו.

ובעיקר אנחנו.

שאלה טובהברגוע

לא בטוח שהיה עוזר להפציץ אותם בלי הפסקה כי הם עקשניים, אבל כן היה צריך להתכונן יותר טוב לאפשרות שהם ינסו לחסום את הורמוז

אי אפשר היה להפציץ אותם 24/7 כי הם כבר הצליחוכמו🐌תמס

להבעיר את שדה הנפט של אחת המפרציות ואיימו להבעיר את כולם.

הוא היה צריך במכת הפתיחה להשמיד את הגרעין עם הרבה אמהות של כל הפצצות ולא עם כמה בודדות. ואז מההלם הם היו יורדים על ארבע. אבל הוא פחד. הם איימו לפגוע במתקני ההתפלה של המפרציות ושכולם ימותו מצמא. אי אפשר לנהל מלחמה כשאתה מפחד מהאויב ולא מוריד לו את האאש. והראש פה זה הגרעין, לא הנפט.

אפשר היה לייצר שטח סטרילי ברדיוס 500 ק"מ מהמיצריםאיתן גיל

אבל טראמפ ההפכפך התהפך פעם נוספת.

כמו סטייק.

אולי הוא חשב על זהכמו🐌תמס

אבל האמין שמאורע כזה ייצר קואליציה של המערב, דהיינו נאטו תצטרף, והמפרציות יואילו לעזור.

נאטו לא רצתה לשלוח אפילו שולות מוקשים שלא לדבר על לאבטח ספינות.

והמפרציות, עצרו אותו מתלקוף והתחיחו לשלם מליארדים פרוטקשיין לאיראן. זה הרס את הסנקציות והסגר שהוא יצר.

לא נותרו לו הרבה ברירות לפתוח את הורמוז. אם היה מפציץ את האי חארג האיראנים כבר הודיעו שיפציצו את שדות הנפט של המפרציות. והוא נבהל - הוא מצא את עצמו בעמדת הדביל שהרס את כלכלת המערב, ורצה להחלץ מזה בכל מחיר. והאיראנים גבו את כל המחיר.

קודם כל - המילה האחרונה עוד לא נאמרההסטורי
בנתיים, כל הסיפור הוא הארכת הפסקת האש לצורך מו"מ, אמנם בתנאים שפחות מחזיקים את הרגל על הצאוור שלהם וחבל שכך - אבל האפשרות לחזור ללחימה, קיימת. אני מצטרף ל @נקדימון, בזה שטראמפ כבר כמה פעמים היה נראה שהוא הולך למו"מ גרוע, כשבפועל התכונן ללחימה.

אחרי שאמרנו את זה, מסכים שאיך שהדברים נראים נכון לכרגע - טראמפ נשבר וויתר על כל מה שהציג כקווים אדומים בוהקים.


הרושם הוא שהוא עם כל זה שאינו פוליטילקלי-קורקט כמו יריביו במפלגתו ומחוצה לה, הוא עדיין חושב בראש מערבי-חילוני-מודרני, ולא העריך נכונה את כח העמידה של אומה בת שלושת אלפים שנה ועם אמונה דתית פונדמטליסטית. כמי שכבר עשה כמה עסקאות מוצלחות בחיים - היה ברור לו שאחרי שערפנו את רוב ההנהגה ופגענו להם קשה בכלכלה, הם יבינו שהצעד ה'הגיוני', הוא להסכים ל'עיסקה' בתנאים שלו. ממילא, אין צורך והצדקה לגרום שם הרג מיותר והרס שיגרום לאזרחים התמימים לרעוב.


בגלל זה הוא עצר, פעמיים, את המתקפה כשהם היו קרובים לקריסה במחשבה שעכשיו הם יסכימו לעסקה, מה שיותר אלגנטי מבחינתו מלהשמיד מדינה (אגב, בדיוק כמו שעיסקת החטופים הראשונה הגיעה כשחמאס היו על סף קריסה ולוחמים שלהם סירבו להלחם. לולי הלחץ הציבורי המטורף בנושא - הנצחון המוחלט בעזה היה מגיע בסביבות חנוכה תשפ"ד). הוא רק לא לקח בחשבון את כח העמידה שלהם. יותר מזה, המצור על הורמוז היה גאוני - הם כל יום דיממו מאות מליוני דולרים, עוד כמה שבועות היו קורסים כלכלית. רק ששוב מתברר שהמערב השבע פחות מסוגל לעמוד בעליית מחירי הדלק, מאנשי האמונה (המעוותת) כשהם רעבים ללחם.

מתי באמת נדע שהופקרנו לגורלנו?נקדימון

ביום שתרד הפקודה להסיג את הכוחות בחזרה לאמריקה.
 

אבל אם נהיה כנים, אחרי 39 פעמים שהוא איים בחודשיים האחרונות ולא עשה כלום, אני כבר נוטה להאמין שטראמפ הגדול הוא הרבה יותר קטן ממה שיש בחלון הראווה.

 

אבל גמו שאכן כבר אמרתי, קל לפטפט. מניסיון העבר אי אפשר ללמוד כלום, מהכתבלבים השונים אפשר ללמוד פחות ממה שאפשר ללמוד מהניסיון, ולכן נותרנו רק עם תחושות ומשאלות לב. 

זה לא המערב השבעסודית
בשבוע האחרון המפרציות עלו לרגל לאיראן לשלם פרוטקשיין. כל הסגר הכלכלי שלו ירד לטימיון. הוא מצא את עצמו ללא שום מנוף.לחץ מולם. אלא אם היה מתגבר על הפחד להפציץ אץ האי חאג. אבל כל הזמן הם איימו שישרפו את כל המפרץ ו אמין להם
השאלה היאזיויק
איך הוא לא צפה את חסימת מיצרי הורמוז
הורמוז שבר אותוזיויק
כסף (מהקטארים?)סודית

לעניות דעתי

 

 

כי הייתה אפשרות להמשיך עם המצור עוד חודשיים. הכלכלה העולמית הייתה נקלעת למיתון? היה יכול להפציץ גשרים כמו שאיים והכל היה נראה אחרת.

ברור שרק הורמוז מעניין אותו, אבל היה יכול להלחם קצת יותר. בלי מגפיים על הקרקע. 

 

אבל אז היינו מודים לטראמפ המשיח ואמריקה הגדולה שהצילו אותו

 

 

בקיצור, זאת הסיבה:

"אשור לא יושיענו, על סוס לא נרכב, ולא נאמר עוד אלוהינו למעשה ידנו, אשר בך ירוחם יתום". 

כה אמר ה' למשיחו לכורשנקדימון

לא ברור לי למה את מחליטה בשביל עם שלם איך הוא תופס את המהלכים בעולם. תחליטי בשביל עצמך בלבד. את כנראה היית אומרת שאלוקים לא שותף להצלחה ולניצחון.

אל תדברי בשמנו.


את מחליטה בשביל נציגי הציבור הדתיים והחרדיים שיש בממשלה.

את מחליטה בשביל המוני חוזרי בתשובה ומתחזקים במהלך 3 השנים האחרונות.

את מחליטה בשביל אלפי חיילים שמבקשים ציציות לפני שיוצאים לקרבות.

את מחליטה בשביל ציבור דתי וחרדי ענק.


על סמך מה את מחליטה את הקביעות ההבליות האלה?!

מה?סודית

לא הבנת אותי בכלל.

אם טראמפ היה פותר לנו את בעיית איראן ברור שהיינו אומרים שהוא שליח ה'.

אבל הוא בגד בנו.

במה ההתחזקות ולבוש הציצית סותר את מה שכתבתי? ערב הגאולה יש שיבה אל ה'. וכן. אנחנו במצב שאין לנו על מי להישען חוץ מהקב"ה. הוא מזריח מאות מליארדים לאויב הכי חזק חזק שלנו שמקיף אותנו סביב עם הפרוקסי שלו, והם כולם צוהלים ושמחים, רק אנחנו שואלים להיכן נלך ונבוא. 

באמת לא הבנתינקדימון
בתגובה עליה הגבתי כתבת שהיינו אומרים שטראמפ ואמריקה הם אלה שהצילו אותנו. את באת שם לקטרג על עם ישראל.
אני בחיים לא מקטרגת על עם ישראלכמו🐌תמס
תסתכל בעיניים טובות ותראה בעצמך
הוא מתכוון אליסודית
הוא חושב שאם אמרתי שהיינו רואים בטראמפ מושיע זה אומר ששכחנו את הקב"ה. וזה לא מה שאמרתי. אני אמרתי שהקב"ה רצה שנרים עיניים רק אליו. לא דרך שליח. אולי לא כתבתי מספיק ברור
יש פה מהלכים גאונייםש.א.צ

איך זה שכל פעם אנחנו שוב פעם אוכלים את מה שטראמפ וביבי מספרים לנו דרך התקשורת בכזאת תמימות?

כמה פעמים האמנו שהם רבו והם בכאסח ואז פתאום תקיפה מטורפת באיראן עם שיתוף פעולה מדהים בין טראמפ לביבי?

כמה פעמים היינו עוד שנייה בהסכם ואז קרה משהו מפתיע ובלתי צפוי?

עובדים עלינו ומסובבים אותנו דרך התקשורת

כל מה שיש בתקשורת קחו בערבון מוגבל

נחיה ונראהכְּקֶדֶם
גם הגירוש מעזה והבריחה מלבנון היו גאונייםאיתן גילאחרונה
איזו בושהרועישםטוב

 

 

 

איזו בושה, להיות חתום על אותו מסמך עם ארכי רוצח מרושע. 

איפה הימים שלא עושים משא ומתן עם טרורטיסטים.

כל המשים ליבואריק מהדרום
כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים, 'כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם'. ועוד ציוו ואמרו, 'אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן'. ועוד ציוו ואמרו, 'אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות', 'וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון'. וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות.
אם הבעל עשה צבא או קיבל פטור חוקי מקבל גם היוםמשה

אולי יעניין אותך