מה אתם חושבים על בית ספר דתי מעורב בגילאי חטיבה/תיכון?שירה????
אני דיי דוסית אבל אני לומדת בבית ספר(חטיבה+תיכון) דתי מעורב, שאנשים שומעים את זה הם מעקמים פרצוף כאילו אני עכשיו הולכת להיות חילוניה...
זה שאני בבית ספר מעורב זה לא הופך אותי לפחות דתייה(או שלדעתכם כן?) אני יודעת לעמוד על העקרונות שלי ועל הדעות שלי יפה מאוד פשוט לא הסתדרתי בבתי הספר באזור שלי(אין באיזור שלי הרבה מבחר של בתי ספר ורוב מה שיש זה רמה תורנית מאוד מאוד נמוכה)...
אז מה אתם חושבים על חינוך דתי מעורב? לדעתכם מי שלומד בבית ספר כזה זה הופך אותו לפחות דתי?
כל הדעות יתקבלו בברכה
לדעתי ממש לא טוב שיש בית ספר דתי מעורבפיקאר

אני למדתי ביסודי במעורב (כיתות נפרדות) ולא זכור לי שהיה קשר לכיתות של הבנות

אבל בתיכון לא נראה לי יש מצב שלא יהיה בעיות צניעות לכן נראה לי ממש לא טוב 

חלק מהדברים מופרדים..שירה????
הכיתות אם מופרדות ושיעורי קודש וספורט...
אני חושב שבי"ס מעורב זה לא טובמנסה להיות דוס

גם אם חלק מהדברים מופרדים, כי לדעתי הבעיה היא באווירה ולא בזה שיושבים בשיעור מעורב.

כמובן שזה לא הופך אותך לפחות דתיה, זה פשוט גורם לך להתמודדות הרבה יותר קשה.

האמת לדעתי פחות בעייתי לשבת בשיעור עם מישהי אלאפיקאר

להיות איתה בהפסקה (ברוך ה' אצלנו אפילו אין כמעט מורות )

כנלמתנחלת אמיתית

רק שאצלנו פחות דוסים

ומכיתה ג' זה התחיל...

 

אצלנו בסוף לא פתחו כיתת בנים בשכבה אבל זה לא מנע מבנות לשמור על קשר עם בנים...

 

בקיצור:

חוויתי ןלא ממליצה.

לא ביסודי ולא בתיכון.

קפץ לי..מתנחלת אמיתית

התכוונתי כמו @פיקאר

..הכל עוד אפשרי
אצלנו היסודי מעורב גם בכיתות עד ד' ... וגם הבנ''ע מעורב..
ובכללי אני חושבת שזה ממש תלוי באישיות, ברמה, ובדוסיות..
זה לא שאני תומכת בזה.. אני פשוט ממש חושבת שזה תלוי באישיות והסביבה...
אני חושב שזה לא הגיוני - בית ספר מעורב שקורא לעצמו דתי!אנא עבדא דקב"ה


הייתי יותר עדין אבל מסכים לחלוטין על תיכוןפיקאר

גם יסודי עדיף נפרד אבל לפעמים אין מספיק תלמידים

שמתי לב שהיית עדין - אבל אני לא ובכוונה!אנא עבדא דקב"ה


טוב אז3,000

אני לומדת באולפנה לא דוסית בעליל, ושאנשים שומעים שאני לומדת שם תמי ד חושבים שאני הולכת לצאת חילוניה והחצאיות מקסי והנוקיה זה סתם שלב, אבל אצלי דווקא זה שאני לומדת באולפנה לא דוסית גם לי יותר להתחזק- אני לא חושבת שהמקום שאת לומדת בו קובע מי את ומה הרמה הרוחנית שלך, זה פשוט נותן לך קושי מסוים יותר מהשאר- אבל זה כן מוזר בית ספר דתי מעורב.. אבל זה לא אומר עלייך כלום

וואי.. צודקת ממשהכל עוד אפשרי
לא מסכיםפיקאר

אני סבור שאחד הדברים שהכי השפיעו עלי ברמה הדתית זה הישיבה שבה אני לומד 

אולי יש הבדל בין ישיבה לאולפנה אבל אני לא חושב (אם כי מעולם לא למדתי באולפנה)

מה שאני באה להגיד3,000

זה שעליי הרמה הדתית של האולפנה זה אחד הדברים שהכי השפיעו עליי.. רק ההפך!

זה שבנאדם לומד במקום פחות דתי מאחרים (בית ספר מעורב זה קצת שונה אני מסכימה) לא אומר שגם הרמה הרוחנית שלו פחות חזקה מאחרים..

אי אפשר לשפוט אדם ולהגיד שאיפה שהוא לומד מראה עליו שהוא פחות טוב, כי אין לך בכלל מושג מה הרמה הדתית של הבנאדם, ודווקא יש אנשים (כמוני) שזה שהם לומדים בבית ספר לא דתי ממש גרם דווקא להתחזק יותר והילחם יותר על מה שמאמינים בו, וזה לא בא כי זה שהם מכירים.. ואי אפשר להגיד עליהם שהם פחות דתיים ממך

זה שאדם לומד במקום פחות דתי לא מכריחפיקאר

שהוא פחות דתי מאדם שלומד במקום יותר דתי אבל ברוב המקרים הוא יצא פחות דתי מאשר אם הוא היה לומד במקום יותר תורני לענ"ד

אני ממש כמוך 3,000מתנחלת אמיתית

זה שלמדתי ביסודי בבי"ס לא דוס רק הפך אותי ליותר דוסית..🙃

תני כיף!🖐3,000


אי אפשר להגיד3,000

ברוב במקרים כי ממש אין לך מושג.. כל אדם שונה ומגיב לזה שונה.. רוב האנשים שלומדים במקום פחות דתי בוחרים ללמוד בו כי זה מתאים לרמה הרוחנית שלהם, נכון, אבל אי אפשר לדעת אם דווקא מיזה הם יחליטו להישאר אותו הדבר או דווקא לעלות.. ויש הרבה מקרים של דתיים שלומדים במקום שהוא םחות חזק מהם אבל זה לא הופך אותם גם לפחות חזקים ברוחניות

גם אני יכולה היגד שברוך השם אני מכירה אנשים מהרבה זרמים נקרא לזה, וכן יש כאלה שיראו פחות דתיים אבל במציאות כשעבדנו איפשהו והביאו לנו אוכל, אני שנחשבת יותר דתייה ממנה לא חשבתי בכלל על לבדוק כשרות ולה זה היה באינסטינקט אי אפשר להגיד שרוב הסיכויים שמישו יצא ממקום מסוים פחות דתי כי יש לרמה רוחנית ככ הרבה משתנים, וכן זה קובע אבל זה לא בהכרח הדבר הגדול שמשפיע ומראה את הרמה הרוחנית של הבנאדם

דווקאהכל עוד אפשרי
אני מתי שהייתי היסודי הייתי ממש חזקה רוחנית ויותר דוסית, אבל מרגע שאני עברתי לאופנה (שנחשבת יחסית דוסית..) התחלתי יחסית להדרדר..
ואני גם ממש חושבת שזה תלוי באישיות ובבנאדם...הכל עוד אפשרי
ממש נכון!מתנחלת אמיתית

יש לי חברה שיחסית הדרדרה שם (במיוחד בכיתה ו' שכבר יותר אכפת

ולי היה יחסית טוב

לדעתי כאילו אי אפשר לקבוע3,000

זה ממש תלוי באדם ובמה שהוא עובר באותו זמן, וגם לדעתי בית ספר מעורב זה לא אופטימלי אבל אי אפשר לקבוע אם דתייה יותר או פחות לפי זה

והיי אחותי!

הכל עוד אפשרי אני לא צריכה להזכיר לך..(:

אני בישיבה השנייה הכי פחות דוסית שאני מכירחובה?
ואני ב"ה על גבול הדת"ל נורמלי-חרד"לי.
ממש מסכימה אני גם ככהאין קדוש כה':)

אבל יש אנשים שזה גורם להם להיות הדוסיות שמה ולחזק והם מקבלות מזה מלא, אבל זה לגמרי תלוי בבת.

לגבי ביס מעורב לא יודעת, לא התנסתי, אבל זה נראלי גם תלוי בבת.

יש אופציה אחרת?

אם את מגדירה את עצמך דיי דוסית אז זה לא מקומךרויטל.

אפילו שאת בחורה דיי חזקה ויש לך יראת שמיים,

כי אי אפשר לדעת מה ילד יום,ולכן לדעתי תתקדמי

הלאה ליותר חזק מבחינה רוחנית,בהצלחה רבה לך.

כן יש לי שתי חברים בתיכון כזהצבע לחיים

הם דווקא דוסים

 

אין דבר כזה.הָיוֹ הָיָה

או דתי או מעורב.

נגזרת פשוטה מהמשוואה:

דתי=מקפיד על הלכה.

מעורב = נוגד את ההלכה.

 

לעמוד על העקרונות - זה אומר לא ללמוד בכזה מקום, כי זה בעצמו עיקרון.

מלבד שגם אם זה לא היה עיקרון בפני עצמו, עדיין - סורי, אבל אין דבר כזה חזקה מספיק ועומדת על שלך. אין אפוטרופוס לעריות, אמרו או לא אמרו?

 

ואת כותבת שמה שיש מהדתיים באזור זה רמה תורנית נמוכה - אז לא הבנתי - הרמה הדתית במקום שאת לומדת היא גבוהה?

 

ולגבי הלא הסתדרת, אז טוב, לא אמרתנו שאת מרשעת, לא צועקים עלייך, ולא שופטים אותך.

כל אחד והניסיון שלו, וכולנו נופלים בנסיונות כאלו או אחרים. אבל את האמת צריך לדעת, שזה לא בסדר, ושזה נפילה, אולי מתוך ניסיון קשה. אבל עדיין.

 

 

 

ןלעצם העניין של הרמה התורנית, אז 3000 מעידה משהו מעניין, יתכן, אבל זה לא המצב הקלאסי. במצב קלאסי אדם מושפע מסביבתו, והוא צריך לדאוג שהסביבה תהיה טובה.

מעיקר הדין מותר בית ספר מעורבשירה????
@נשמה כללית
כל עוד שומרים על כללי ההלכה
זה לא ממולץ בכלל אבל מעיקר הדין זה מותר...
זה נכון שזה מעמיד אותי בקושי יותר גדול מאשר מי שלומד בבית ספר מופרד, אבל גם בני עקיבא זה מעורב(אני לא בבני עקיבא) וזה תנועה של דתיים ולפי מה שהבנתי לא ממש שומרים שם על כל כללי הצניעות וההלכה...
יש לך מקור?חושבת בקופסא

מחיפוש גוגל קצר כל המקורות בעד חינוך מעורב היו של ארגוני שמאל אנטי דתי וארגוני הקרן לישראל חדשה שאת הסדר יום שלהם כולם צריכים להכיר (פירוק המעמד של היהדות והפיכה שלה לדבר שולי ולא מחייב מול העקרונות הנאורים והצודקים)

 

בגדול אם הם משתמשים במונח "הפרדה מגדרית" אז האמינות שלהם צריכה להיות בספק.

הרעיון של "מגדר" זה קישקוש פוסטמודרני שאסור להיכנע לו.

 

בגדול אי אפשר לחלוק עם האמת המדעית שיש זכר ונקבה, אז הם המציאו את המגדר,

מושג שכולו תלוי ברגשות סובייקטיביים והקטגוריות של גבר ואישה תלויות בו לדעתם.

 

אז אם יצור אנושי\ת נולד\ה זכר, זה רק המין שלו\ה, המגדר יכול להיות כל מה שאותו\ה יצור\ה אנושי\ת ת\ירצה.

אם הוא מרגיש שהוא גבר, אז המגדר שלו הוא גבר, ואין לזה שום קשר לכך שהוא גם זכר.

ואם "היא מרגישה שהיא אישה" אז המגדר "שלה" הוא אישה ו"היא" לא חייבת להיות נקבה בשביל להיות "אישה"

וכמובן שהוא\היא יכול\ה להחליט שהוא\היא לא גבר ולא אישה אלא אחד מ67 (ויותר)המגדרים הנוספים ואז גם כאן, שום קשר למין.

 

(והעובדה שכמעט 100% מהזכרים מזדהים כגברים וכמעט 100% מהנקבות מזדהות כנשים לא רלוונטית בכלל, צריך להפוך את כל המושגים בשביל שמיעוט קטנטן ירגיש בנוח)

 

ואם תקרא למישהו לא לפי הזהות המגדרית שלו, אתה פושע נורא וטרנספובי, שמערער על הזהות של אותו\ה מסכן\ה,

ושוב, מין לא משנה כלום.

 

די סטיתי מהנושא, אבל נראה לי חשוב שאנשים יקראו את זה ויפנימו את הסכנה של המקורות האלה והרעיונות שלהם.

 

גם כאן הוא כותב שזה לא ראויחושבת בקופסא

אני חושבת שזה בשביל להציל אנשים מלעבור על הלכה שנפסקה להם בפרוש.

 

הקהילה של הבית כנסת שלנו מאוד מגווונת ויש שם חרדים וגם מסורתיים בקושי שמגיעים רק לתפילת נעילה (ככה זה כשהמאפיין היחיד הוא "דוברי רוסית")

אז הרב של הקהילה יודע להיזהר עם הפסיקה שלו כדי לא לגרום לאנשים לעבור על דברי רב בנוסף לשאלה שלהם.

 

בפסח שנה שעברה הזמינה אותנו לסעודה שנייה ביום החג עצמו משפחה אחת, ההורים שלי פגשו אותם גם בליל הסדר, ותוך כדי דיבורים הם סיפרו שהם לא הגיעו לנקות את המטבח בזמן, ועשו את זה כבר אחרי זמן ביעור חמץ.

 

ההורים שלי הלכו לשאול את הרב אם מותר לנו להתארח אצלם כי זאת בעיה עם החמץ,

אז הרב ענה: "בתור חבר, אני לא הייתי הולך אליהם" הוא אמר את זה בתור עצה חברית ולא פסיקה, כדי שאם נחליט כן ללכת אליהם, לפחות לא נעבור על דברים של רב.

(ברור שלא הלכנו אליהם, אם אני זוכרת נכון הזמנו אותם אלינו במקום "כי נשאר לנו מלא אוכל מליל הסדר")

 

אז אני חושבת שזה המקרה גם כאן, ובכלל אולי הוא גם מכוון אנשים לבית ספר מעורב אבל דתי כדי שלא ילכו לבית ספר חילוני לגמרי.

ברור שהוא מדגיש שזה לא ראוי.

נכון,עדיף שלא ללמוד בבית ספר מעורבשירה????
@חושבת בקופסא
ברור שרב ימליץ לא ללמוד בבית ספר כזה, אבל מי שכן לומד בבית ספר כזה לא עובר על ההלכה(במידה והוא שומר על כללי הצניעות וההלכה)
אני לומדת בבית ספר מעורב לא כי אני רוצה אלא כי אין לי ממש אופציות
באיזו כיתה את?חושבת בקופסא

זה בית ספר איזורי?

איך עובד התהליך קבלה של האזור שלך לבתי ספר שונים?

עולה לט'שירה????
@חושבת בקופסא
זה בית ספר יחסית קטן אבל באים ממלא מקומות בארץ ...זה גם בית ספר אמריקאי (יש ילדים שלא דוברים עיברית)
ואין לך שום בררה?חושבת בקופסא

אגב את לא חייבת לתייג אותי בכל תגובה, זה סתם עושה שתי הודעות על תגובה אחת.

 

בטח לא תבטלי את ההרשמה שלך בגלל תגובה באינטרנט, אבל הבית ספר הזה עונה על מה שאת מחפשת?

מה את בכלל מחפשת בבית ספר\אולפנא?

 

אם תגידי שזה לא משנה או לא ענייני, אז למה שאלת את זה פה?

 

כן זה עונה על מה שאני מחפשתשירה????
זה בית ספר אמריקאי ואני במקור אמריקאית(נולדתי בארה"ב) אז אני יותר מתחברת לסגנון האמריקאי מאשר הישראלי...
סורי, זה לא נקרא פסיקת הלכה.הָיוֹ הָיָה

תשובה בשתי שורות, נטולת מקור הלכתי, ואפילו לא כתוב מי המשיב, רק "צוות ישיבת" 

אז ובכן, כבוד תורתי שליט"א, על תקן "צוות ישיבת ערוץ 7", פוסק שאסור....

 

 

וברצינות, עצוב שככה פוסקים "הלכה"..

מרן ר' אברום שפירא זצ"ל היה אומר על דברים כאלה שמה שכתוב מאחוריהם זה "90 אחוז ממה שאשתי אמרה לי, ו10 אחוז ככה נראה לי מהבטן".

 

 

כשיהיה מקור הלכתי מוכר, ספר/רב שיהודים דתיים נוהגים על פיו, יהיה מה לדבר.

 

(טוב שוין, אני יודע שגם יש רבנים מוכרים שיגידו ככה... מה אני יכול לעשות...)

 

 

 

 

וכל זה מלבד ההתחמקות שהוא בעצמו שתל, שאם זה בי"ס דתי אז "מסתמא" שומרים על הלכה.... את עצמך ציינת קודם שגם במקומות דתיים לא שומרים בדיוק על ההלכה.....

בכנות: בבי"ס מעורב אין שום נגיעה? אין ייחוד? שחוק וקלות ראש אין?

אם זה ככה אני צנצנת.

מסכימה איתךחושבת בקופסא

בכלל לא שמתי לב לחוסר במקורות ובשם העונה.

לא מחייב שהילדים לא שומרים נגיעה..שירה????
אני הבהרתי לכל בית הספר בצורה יפה שאני שומרת נגיעה, ייחוד, והם מכבדים את זה...
מי שרוצה לשמור על כללי ההלכה יצליח לעשות את זה בכל מקום, אם הוא מאמין במה שהוא עושה ויודע שזה נכון הוא לא צריך להקשיב לאנשים שמנסים להסית אותו מהדרך שלו...
זו דעתי, תודה רבה לכל מי שהגיב את דעתו.
למה את כותבת כאילו את מותקפת?חושבת בקופסא

את שאלת את השאלה. אם כל מה שחיפשת זה אישור יכולת לשאול את אמא שלך, כאן יש אנשים שעונים על בסיס הלכה ניסיון ודעות משלהם.

אני לא כתבתי כאליו אני מותקפת...שירה????
ידעתי מראש שאנשים לא הולכים להסכים איתי ורציתי לשמוע עוד דעות של אנשים חוץ מהסביבה שלי, אין לי בעיה שלא מסכימים איתי-הכל טוב.
שכל אחד יעשה מה שטוב לו...לא עברתי לבית ספר בלי להתייעץ עם רבנים ואנשים גדולים. כמובן שלא פירטתי את כל הסיבות שבגללן אני נמצאת בבית ספר כזה, רציתי לשמוע דעות של אנשים בעיניין-ושמעתי.
.....הָיוֹ הָיָה

א' הגבתי לדברי אותו רב עלום שם, שטען ש"מסתמא"... אז במילים פשוטות: שלא יבלבל במח. זה שאת אומרת שתקפידי זה יפה מאוד, שאלתי אם מישהו יכול לומר שככה המציאות בבתי הספר, כמו שהוא טוען...

 

ב' גם על לא לעשות צחוקים עם בנים תקפידי? זה שו"ע!

 

ג' אין אפוטרופוס לעריות, כל הכבוד שהבהרת לכולם, אני באמת מעריך אותך על האומץ והרצון, ומייחל ומשתוקק למענך שכך יהיה, אבל לצערי קשה לי להיות בטוח שזה לא יגיע לזה. קשה מאוד. 

הרמב"ם כתב שעדיף לגור במדבר ולא ליד מי שדעתו קלה ברוחניות כי בוודאי שהוא ישפיע עליך! הרמב"ם אומר שזה ודאי. את חושבת שאת, בחורה בכיתה ט', חכמה וצדיקה והכל, בכנות, אני לא מזלזל, אלא באמת בהערכה, אבל את חושבת שאת יותר מוצלחת מהרמב"ם?

את מודעת לגודל הניסיון?

ואולי יהיה בחור שובב שיעשה לך דווקא? סתם כזה בצחוק.. לעצבן... את בטוחה שלא יקרה?

ומה אם יצחקו עלייך, ילעגו לך....

ומה אם... ואם... ואם....

ולגבי יחוד בכלל... מה הסיכויים שלא יקרה...

ההלכה לא נקבעה סתם, היו לה סיבות להיקבע כפי שהיא נקבעה.

 

זה לא כל כך עובד עם "זו דעתי", השאלה היא מה ההלכה. לא מה הדעות הפרטיות שלנו. 

ואת בוודאי לא יותר חזקה מכל פוסקי ההלכה וגדולי ישראל וכו',

כנ"ל, עם כל ההערכה אלייך, אבל זה פשוט אירוני שילדה בכיתה ט' תגיד "אני חזקה, אני לא אפול", במה שההלכה מבטיחה שאי אפשר להיות בטוח, גם לא רבי מאיר ורבי עקיבא, אז את??

 

 

 

 

מה אגיד לך, אם את סופית מחליטה שזה מה שתעשי,

אז אין לי אלא להתפלל איתך, שתזכי באמת לשמור על כל ההלכות כראוי,

להקפיד ולשנן,

ולא להכשל,

שתשארי שמורה וטהורה.

ותקדשי שם שמים.

ולא תעברי חלילה על איזו הלכה קטנה..

ותעמדי בפיתויים..

ולא יהיו פאשלות

ותהיי גיבורה.

הלוואי.

מחזק את ידייך.

אז דעתך היא שטות - בעניינים כאלה אדם לא יכול לסמוך על עצמו..אנא עבדא דקב"ה

"אין אפוטרופוס לעריות" - זה לא סיסמה...

 

אדם לא יכול להגיד אני אהיה בסדר, אבל אני אכנס ללוע הארי - לא מנצחים את היצר במגרש שלו... זה לא עובד...

 

גם אסור לאדם להביא את עצמו לידי נסיון...

 

חוץ מזה שדעתך לא משנה - מה שמשנה זה דעת תורה...

תראה לא כתוב בשו"ע שאסור בית ספר מעורב אז כנראה מותרפיקאר

לא ברצינות (אם כי זה לדעתי היתה הסברא של מי שכתב את זה

אפשר להגיד שאין איסור בבית ספר מעורב אך בפועל לדעתי אין מציאות שבית ספר מעורב יתנהל ע"פ ההלכה

גם לא כתוב בשו"ע שאסור להדליק טלויזיה בשבת.הָיוֹ הָיָה

בשו"ע יש עקרונות. ההשלכה שלהם על כל פרט ופרט היא ההלכה...

 

אני מקווה שזה היה המניע היחיד של אותו כותב תשובה, כי יש מקום לא מבוטל שהיה מעורב שם עוד כמה דברים...

טוב, לא חשוב, אנו לא דנים בצדיקותו אלא בצדקתו. וצודק סיכמנו שהוא לא, כי גם הטענה הזו איננה טענה.. אז זלום על ישראל....

לא כתוב בגלל שעדיין לא הייתה טלויזיה.ניק כמעט בלי ראש

אם היו כותבים את השו"ע בימינו, היו כותבים בו שאסור להפעיל מכשיר חשמלי.

ועדיין לא היו כותבים בו שאסור ללמוד בבית ספר מעורב.

(למרות שאני נגד בי"ס מעורב)

וכל מה שמוזכר בספרות השו"ת שהיה קיים - כן מוזכר בשו"ע?הָיוֹ הָיָה

אני חושב שאם השו"ע כתב "להרחיק מן הנשים מאוד" אז נכלל בזה בי"ס מעורב....

מחילה זה היה חצי בצחוקפיקאר

מסכים לחלוטין שזה אסור

אני מסכים איתך בזה,ניק כמעט בלי ראש

אבל אני לא מסכים עם הדוגמה שהבאת על טלוויזיה...

צודק..הָיוֹ הָיָה

התכוונתי להביא את הרעיון. שהשו"ע הוא הכללים. וכו'.

אמממ... על סמך מה כבודך פוסקת כך?הָיוֹ הָיָה


אני למדתי ביסודי עם כיתות נפרדותחושבת בקופסא

כיתת בנים וכיתת בנות.

ברמת הבית ספר לא היה קשר בין הכיתות, שום דבר לא היה משותף, לא שיעורים לא פעילויות ואפילו הם טרחו לעשות שתי מסיבות סיום שונות.

המושג שכבה היה קיים רק בטיולים: "שכבות ה'-ו' יטיילו במעיין כך כך" וגם כאן, כל כיתה לעצמה.

 

(שזה ממש פיספוס מבחינה חברתית, את תקועה במשך 6 שנים עם פחות או יותר אותן בנות ואין לך איך להרחיב קשרים או לברוח אם לא טוב לך, אני הייתי משחקת בכיתה ו' עם בנות בכיתה ב' כי לא הסתדרתי עם הכיתה שלי, ומצד שני היו בנות שחטפו הלם כשהן היו צריכות להתחבר ליותר מ28 הבנות שהן מכירות מהגן)

 

אבל ברמת התלמידים עצמם לא קשה לעלות במדרגות קומה אחת ולבלות עם הבנים שהן גם ככה מכירות מבני עקיבא.

אז זה היה מבחן אישי של כל תלמיד עד כמה הוא מקפיד על זה בעצמו.

 

אני לא חושבת שצריך להכניס ילדים לפני בר מצווה (וגם אחריה) לדילמה הזו, הרעיון בחינוך בתוך חממה\בועה זה קודם לספוג וללמוד בלי הפרעות, ואחרי שיש בסיס חזק וכלים, אפשר להתמודד עם העולם שבחוץ.

 

ומעורב לגמרי זה מטופש, גם אם שמים וילון בזמן התפילה, קשר חברי עם בנים זה מדרון חלקלק.

בדרך כלל במקומות כאלה שמירת נגיעה היא איזה מעלה של יחידי סגולה, וגם על ייחוד כנראה לא שמעו.

 

וגם אם את מקפידה כמו שצריך, אין סיבה לשים את עצמך תחת לחץ תמידי. 

 

גם של "אני הכי דוסית פה, אני כזאת מיוחדת ושונה"- זו בעצם שיטה להתבלט, גם אם זה לכיוון חיובי, זה לא נראה לי בריא לקשור את הדימוי העצמי שלך לכך שאת שונה, אם תכנסי למקום שבו את כמו כולם זה יכול לגרום לך לרצות להתבלט לצד השני.

 

וגם של "אני הכי דוסית פה, אני כזאת מוזרה ותקועה"- זה באמת מבאס לא ללכת עם החברות לים מעורב, ולמה לך להכניס את עצמך לדילמה הזו? מי אמר שתמיד תצליחי לעמוד בה כל הזמן? יכול להיות שהחברות יהיו הכי פתוחות ומקבלות, ועדיין באופן לא מודע יצא להן לחץ חברתי נגד "הבעייתית שהורסת את התוכניות".

 

בקיצור, למה להיכנס לכל הבלגן הזה?

אסור או מותר - לפעמים אין ברירה!!!מתנחלת אמיתית

אין בי"ס (יסודי) לא מעורב לבנות ביישוב שלנו.

(לבנים יש ת"ת ומי שלא רוצה הולך לחמ"ד שהוא מעורב אבל לא באותם כיתות)

 

בקיצור לפעמים אין ברירה.

אם את מסכימה שזה אסור - אז מה פשר המשפט הזה?הָיוֹ הָיָה

ברוסיה לא היה בי"ס ללא חילול שבת, אז חיללו שבת?

 

אם את טוענת שבמקרי דוחק מותר - אז כמובן אחלוק עלייך, אבל אני אבין מה את טוענת.

 

אבל כעת - מה?

 

אם אסור, אז אסור. בשביל מה אנחנו דתיים? מה זה "אין ברירה"?

אתה תשלח ילד בכיתה א' לסוע שעה כל יום כדי להגיע לבי"ס?מתנחלת אמיתית

חוץ מזה - הכיתות נפרדות.

לא אומרת שלא הייתי רוצה ללמוד בבי"ס נפרד...

בכיתה א' אני חושב שעדיין אין איסור.הָיוֹ הָיָה

אבל לעצם העניין:

שוב. מה שאסור אסור.

אין קונצים.

אם תצטרכי לשלוח ילד שעה הלוך חזור כדי להמנע מחילול שבת - תעשי את זה?

 

כל הכבוד שהיית רוצה. מעריך (בכנות. לא ציני) אבל זה לא רלוונטי כעת לשאלה העקרונית: האם לפעמים עוברים על הלכה כי "אין ברירה"

זה לא ממש רק עד כיתה ה' מעורבמתנחלת אמיתית


טוב.הָיוֹ הָיָה

אני לא "פוסק", ולא יודע להכריע מהו בדיוק הגיל שבו אסור.

 

במחשבה שניה, לכאורה גיל 9. אז אכן זה בעייתי.

 

ובל מקרה לא זה הנידון, אני הגבתי לך למה שכתבת פה: אסור או מותר - לפעמים אין ברירה!!! - נוער וגיל ההתבגרות שאלו הם דברים לא לגיטימיים בעליל. מה שאסור - אסור! אין דבר כזה "אין ברירה" אין ברירה זה רק אם יש פיקוח נפש. שום דבר אחר לא דוחה איסורי תורה

האמת ששכנעתם אותי..שירה????
ותודה רבה לכם על זה!
גרמתם לי להבין שהבעיה בבית ספר מעורב גדולה מאוד, ושמאוד מאוד לא מומלץ ללמוד במקום כזה...
וכבר התחלתי לחפש אולפנא...
אז שוב תודה לכולכם😁
יוווו!הָיוֹ הָיָה

זה רציני?

או שאת צוחקת עלינו?

|מפחד להתרגש לחינם|

שיא הרצינית!שירה????
וואי !!!!הָיוֹ הָיָה

מרגש מאוד!!
כמה כיף לשמוע!!

ממש שימחת, אין לך מושג כמה!!

 

כל כל כל הכבוד לך.

כל הכבוד על האומץ לשאול.

על האומץ לשנות דעה.

על האומץ ללכת בעיקבותיה.

על האומץ לשנות את החיים בגלל שהבנת משהו שונה ממה שחשבת!!

 

ה' גאה בך, ומאושר ממך, ומתפאר (ממש עכשיו! כןכן!) בפני כל פמליא של מעלה בהתנהגותך!!!!

כמה זכויות צברת לעצמך כעת, וואו, כמה,

 

אשרייך, כל הכבוד.

שיהיה בהצלחה ענקית למצוא אולפנה טובה שתתאים לך, ושיהיה לך בה כיף וטוב, ותגדלי לתפארת.

 

מרגש מאוד מאוד, 

וכיף לשמוע שיש לנו כאן בפורום חלק בזה.

תודה רבהשירה????
זה באמת בזכותכם!
וואו אחותתת3,000

כל הכבוד!! את אחת היחידות שאי פעם פגשתי שבאמת הקשיבו לאנשים מתוך כווונה להפנים

אשרייך!!!

בהצלחהה

וואו, את פשוט ענקית.דמעה שקופה

מלא הצלחה בהמשך,

 

איך עליך!!! חיבוק

ואוו!מנסה להיות אני

תותחית אשש!

הלוואי על כולנו, להצליח לבחור במה שאנחנו חושבים שזה האמת...

וואו את פשוט אדירהה!!!!!אין קדוש כה':)אחרונה

אין עלייך נשומהלה!!!

כל הכבוד!!

ממש בהצלחה!!

מוזמנת לפרטי להתייעצות

מחקרים מוכיחיםבינייש פתוח

שזה גורם לבני הנוער להתרכז זה בזה במקום בלימודים. חילונים שאלו אותי האם היו לי בנות בכיתה, אמרתי שלא היו בכל בית ספר אמרתי להם את המחקר והם הביעו הסכמה בנוגע לעצמם

אם כבר מחקריםחושבת בקופסא

זה מזכיר לי את המחקר הזה שבנות לומדות יותר טוב בכיתות נפרדות.

היו כבר בתי ספר חילונים שהתחילו להפריד בשיעורי מתמטיקה, עד שצעקו הדתה וזה הפסיק.

 

כמו הרבה תחומים אחרים, (התפתחות העובר- אם זה באמת יצור אנושי אולי לא מוסרי לעשות הפלות,

טיפולי המרה- כי מותר לאנשים לבחור רק את מה שהשמאל מאשר, 

והבדלים פיזיים ומנטליים בין המינים, כי זה שובינסטי להגיד שאולי לא כדאי לדחוף נשים לכל מקום)

התוצאות אולי לא הולכות עם הנרטיב של השמאל אז אז אסור לחקור את הנושא יותר מידי, אז התוצאות שיוצאות כנגד ממש מוטות ולא כדאי לסמוך עליהן.

בגדול הסיבה שאין תוצאה חד משמעית היא שהשמאל אולי לא יאהב את התוצאה החד משמעית אז הוא מחבל במדע כדי להשיג את מה שהוא רוצה.

 

^^^^כל מילה!!!!בינייש פתוח


כרגיל....הָיוֹ הָיָה

את כותבת בחכמה דברי טעם נבונים!

 

הדתה!!!!!!!!!!!!ניק כמעט בלי ראש

געוואלד!!!!!!!

אתה נגד הדתה????אנא עבדא דקב"ה


ואתה נגד ציניות?חושבת בקופסא


אני בעד ציניות מצחיקה...אנא עבדא דקב"ה

לכן אני גם נגד סרטי קומדיה...

אני חושב שהם פגיעה בעולם הקולנע ובכשרונות של תסריטאי...

כן הומור, לא קומדיה!

התכוונתי שהוא אמר את בציניותחושבת בקופסא

ואין מה לקפוץ.

אבל ברצינות אני לא בעד הדתה, כי זה לא דבר שקיים.

המונח הזה כ"כ מקודם בתקשורת עד שאנחנו לא קולטים שזאת לא מילה.

תיקון השגיאות מסמן לי אותה עם קו אדום בדיוק כמו "החלנה" כי אלה לא מילים.

 

זה מונח שנועד להפחיד ולהרחיק אנשים מהתקרבות למסורת שלהם, והוא נשען על ההנחה:

"דתי זה רע, אני לא רוצה להיות דתי, הבת שירות הזאת תהפוך את הבן שלי לדתי בכך שתכין לו סביבונים מדיסקים ותספר על המכבים, וזה רע"

 

אז אני בעד הבת שירות עם הדיסקים, אבל  מה שהיא עושה זה לא "הדתה".

השאלה שלי לא מתייחסת למושג אלא להגדרה...אנא עבדא דקב"ה

אני בעד כפייה דתית. אני בטוח בזה שהתורה בעד כפייה דתית...

"או שתחלל שבת או שתיסקל" זה הלכה.

"כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני""

 

ה' לא שואל יהודי אם הוא רוצה לקיים מצוות...

טוב זה כבר דיון שונה לגמריחושבת בקופסא

אבל אני אגיב בקצרה.

ה' לא שואל יהודי אם לקיים מצוות או לא, אבל אין אתה לא בסנהדרין ולא סגנו של אלוקים אז זה לא טיעון הלכתי.

ואיך זה יגרום לאנשים להתחבר ליהדות? 

אני לא מדברת על ילד בן 10 שלא בא לו להתפלל בבוקר ועדיין הוא חייב, כל תושבי גוש דן הם לא הילד שלך, והם לא יעריכו את העמדה החינוכית הזאת.

שיהיה ברור שאני בעד צביון יהודי למדינה, נגד אוטובוסים וחנויות בשבת, בעד חתונה וגרושים כדת משה וישראל, ונגד מדינת כל אזרחיה ובעד מדינה יהודית.

אבל זה כפייה דתית עושה רק נזק תדמיתי ומוכיחה את הטענה שלהם שאנחנו דוסים חשוכים ומדיתים.

 

(אגב כבר מלא זמן רציתי לכתוב על זה, החתימה שלך היא נוראית.

אם אתה הולך לפי ההיגיון של דרגות עדיין לא היית כותב "יהודי הוא גוי מפותח", נכון?

זה סתם גזעני ואתה מנופף בזה בחתימה שלך כאילו זה כבוד.)

 

אתה ממש קיצוני, וזה לא עוזר למטרה שלך.

תגובה:אנא עבדא דקב"ה

הדיון על סנהדרין הוא דיון לתוצאה, אבל האידיאל הוא כפייה דתית, האידיאל הוא להרוג מחללי שבת.

ה' לא שואל מישהו אם הוא התחבר, הוא רוצה שהוא יקיים. חיבור זה מאוד חשוב - אבל זה שלב ב'. לכן יש היום כאלה שמחליטים שהם מקיימים רק חלק מהמצוות - לא יודע על דעת מי.

אני לא מחפש שיעריכו את העמדה החינוכית שלי, אני עבד ה' ואני צריך לעשות רצונו - כמו כל יהודי...

לא אכפת לי איזה נזק עושה כפייה דתית, זה מצווה וזה נצרך והנזק לא מעניין אותי. ברית מילה עושה נזק תדמיתי של אכזריות ופגניות, שמירת שבת עושה נזק תדמיתי של ניתוק, נינוע לולב וישיבה בסוכה עושה נזק תדמיתי של טיפשות - אז מה? לא אמור להיות אכפת לי מה יגידו או יאמרו על קיום מצוות ה'!

 

(אגב - באופן כללי יהודי זה לא גוי מפותח, זה הרבה יותר מזה... וכן - זה כבוד להיות הבן של ה')

 

אני קיצוני מבחירה, ולמעשה זה מאוד עוזר למטרה שלי...

הטעות שלך היא:הָיוֹ הָיָה

שאתה רוצה להאכיל את האנשים את הכל בבת אחת...

אם תנהג בנועם - תוכל לגרום שכולם יחשבו כמוך.

ואם לא - לא.

 

אז נכון, כפיה דתית זה חשוב, כשזה אפשרי.

אם זה לא אפשרי - אז אל תצרח את זה בראש כחל חוצות.

כי גם לא כפית כלום, וגם הרחקת ממך אנשים.

 

עדיף שתדבר דיבורים יותר מתיישבים על הלב, וכשהבנאדם יכנס לבית מדרשך למדהו על הכפיה...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך