קיצור הלכות הנהיגהalezish
להרה"ג החוסיד לענטסיאן אב"ד וראש ישיבה דק"ק אשר בעיר מאזודע

  הלכות נהיגה נכונה בבני ברק ובירושלים
    ב. הוי עז כיגואר וקל כסמארט, רץ כאלפא וגיבור כטוסון לעשות מה שבא לך על 
  הכביש.
 
  ג. מייד כשייכנס לרכבו ימשמש בכרית האוויר שלו ובחגורתו, שרבו הסיכויים 
  שיזדקק להן.
 
  ד. טוב להחזיק ההגה ביד אחת, שתהא ידו השנייה פנויה לעסוק בתורת החיוג. 
  והמחמירים עוסקים בתורת החיוג ביד אחת ובלגימת הקפה ביד השנייה. יש שנהגו 
  להוציא ידם האחת אל מחוץ לחלון, ולא ידעתי מנהג זה מניין.
 
  ה. ירבה אדם בשיחה עם האישה בנייד בזמן הנהיגה ובלבד שלא ידבר במכשיר 
  הדיבורית, שמא יבוא לידי תקלה ויאחז בטעות בהגה בשתי ידיו.
 
  ו. מצווה גדולה להיות בעקיפה תמיד, שנאמר: "תסור מן הדרך אשר יורוך מימין 
  ומשמאל, שוב מימין ושוב משמאל".
 
  ז. הרכב מקום הטומאה הוא, ואסור לו לאדם להרהר בדברי מוסר שם. על כן טוב 
  שיהרהר בעסקיו ובחשבונותיו שלא יבא לידי הרהור של ואהבת לרעך כמוך חלילה.
 
  ח. שעת עצירת הרכב ברמזור או בפקק שעת רצון היא. חסידים שבתל אביב מקפידים 
  וקוראים באשמורת הבוקר, בפקקא דאיילון, את כל עיתוני היום באחד מקרא ושניים 
  תרגום. נשים צדקניות נוהגות לסלסל בשערן ולשחק בקוקוהיהן בכל עצירה ועצירה 
  מחדש.
 
  ט. זקנות שבירושלים היו מדליקות את אורות הערפל האחוריים מראשית החורף ועד 
  סוף הקיץ, לקיים מה שנאמר: "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה". משרבו סומים 
  בישראל בגלל הסינוור, התירו חכמים להתנגש בפגושיהן ולכבותם.
 
  י. רגילים הם בני ישראל במסעות ובחניות במדבר סיני ועל כן מותרים הם בחניות 
  כפולות ומשולשות. באשמורת הבוקר, בשעת הורדת תינוקות של בית רבן במוסדותיהם, 
  התירו חכמים גם חניות מרובעות. ובכרכים המוקפים פיצוציות יש המתירים גם חנייה 
  מחומשת.
 
  יא. מצווה דאורייתא לנהוג ג' פעמים בשנה בבני-ברק ולברך הגומל בשם ובמלכות. 
  במקצת קהילות מברכים גם "ברוך שעשה לי נס במקום הזה".
 
  יב. בית הלל אומרים: יאותת, יאט ויפנה. בית שמאי אומרים: יאט, יפנה ורק אז 
  יאותת. ונהגו ישראל שלא לאותת כלל, ומנהג ישראל דין הוא.
 
   יג. מנהג טוב הוא לצפור בעת שפורענויות מתרגשות לבוא לעולם. ויש המחמירים 
  לצפור גם כשבנות ישראל נושאות חן בעיניהם. מי ששכח לצפור בערב, יצפור בלא 
  ברכה בבוקר.
 
  יד. הרואה מקום שנעשתה בו תאונה לישראל יעצור את רכבו, יבהה במתרחש וישהה שם 
  קמעא. חסידים ואנשי מעשה אף יאמרו: "תראה, הלך לו השאסי".
 
  טו. התשובה היא יסודו של עולם, ומייד כשחש האדם חרטה על המסלול בו בחר, מצווה 
  מן המובחר לסטות מיד לכל נתיב אחר אליו מתחשק לו לעבור, ואין מוחין בידו.
 
  טז. גזרה מלכות הרשעה כי יש ללבוש אפוד זוהר בעת שהייה בצד הדרך – ואינו מנהג 
  טוב: שהנהגים החוזים מרחוק באפוד הזוהר סוברים בטעות כי מדובר בשוטר ומאטים 
  רכבם לשווא.
 
  יז. הרואה פיאט מולטיפלה וטויוטה פריוס ודיהאטסו מאטריה - מברך: "ברוך משנה 
  המכוניות".
 
  יח. אין איסור אונאה בשוטר. ומותר לאדם לטעון כי הוא בהריון, אשתו במילואים, 
  וחמותו הבריאה גוססת כדי להימנע מתשלום קנס לרשויות.
 
  יט. בני ישראל מלכים בני מלכים הם ואין ראוי שיתדלקו רכביהם בעצמם. משרבו 
  עוונותינו, גזרה מלכות הרשעה על תדלוק עצמי, ובני ישראל מלכלכים ידיהם בדלק 
  ובסולר כדי לחסוך שקל שמונים.
 
  כ. לעולם יסתכל אדם בשלושה דברים ויבוא לידי תאונה: בשלטי חוצות, בסימוני 
  מע"צ ובמדבקת "איך אני נוהג?" שלפניו
כחחחח..=]]]נחמד...=]]מוריה!!
חחח...דוסית גאה!
גדול!!
מנוסח ממש יפה
ענק!!!nbmur
המצאת את כולם???
חחחאריקל
נשפכתי
ענק!משה
מוכר, אבל גדול! רחלקה
סוף סוף משהו חמוד שאני לא מכיר..אלישע בן אבויה
חחח... חזק!!!שבלולון
כבר כתבו את זה בפורום "לימוד נהיגה" זה שיא החאפשר לתקן
נכון רק העברתי לפהalezish
כי לא כולם בדיוק נכנסים לשם
קבלו מספר "עובדות":מלכה בנשמה!!אחרונה
החיים הם כמו קפה
או שהם שחורים
או שהם הפוכים
ואם לא
זה נס....




כולם רוצים להיות בגן עדן
אבל אפחד לא רוצה למות....




אל תינחר בשיעור פן תעיר את חברך.....






אל תחזור על דיברי המורה
הוא שונא שמדברים שטויות.....





החיים הם כמו אופניים
קשה?   אתה בעליים.....






אני נגד אלימות
אבל מיש מרביץ לי? חוטף....











המשך (הפעם שלי)alezish
כא. חייב איניש לבסומיא במכוניתיא עד דלא ידע בין ברוך הירוק לארור האדום.
כב.הוא היה אומר(אודי דוידי אם אין  אני לי מי לי, וכשאני לעצמי מה אני ,ואם לא עכשיו אימתי .
והבני ברקים שונים כך- אם אין מעבר ברחוב אז אצפור, וכשאני לבד אסע מהר, ואם לא עכשיו אעקוף אז מתי?
כג. המשתלב לכביש בפקק אומר ברוך הפראייר מפנה המקום.
כד.גזירת הכתוב שאם יש לך רמזור אדום והכבישים ריקים אל תיסע ואנשי ירושלים חולקים וטוב לנהוד כך
עוד המשך(חדשים שלי)alezish
כה .אמרו חז"ל כל הצופר בקול גדול יותר מוחלים לו מן השכנים
כו. כל מי שמשתדל לא לחסום את הכביש כאילו נכנע לשלטון הצייעניאים.
כז. הצופר שלא מדעת אין צפירתו צפירה וצריך לצפור בעצמו יותר חזק.
כח. מי שלא קרא כל הסטיקערים שבאוטו שלפניו לא יצא ידי חובה( הבני ברקים מסתפקים ב459 הראשונים כמנין סטיקער
כט. אם במכונית נמצא האדמור מסעטמאר יש לזרוק עליו אבנים (במיוחד אם הוא נוסע בשבת)
ל. חסידים הראשונים היו שוהין      שעה אחת אחר שהתחלף הרמזור כדי לדבר בטלפון (והנוהגים ע"פ הדיבורית אין צורך בכך)
לא.מי שלא ראה לימוזינה מימיו לא ראה מה זה התלהבות לשווא (תמשיכו לחפש)
לב.הרואה שוטר מאותת לו- ילחץ על הגז ויצעק ציוני
המשך 3alezish
לג.העוקף נכון פעלו
לד.לא עוצרים כשאין מעוצבנים באחור
המשך 4alezish
לה. המשקר לשוטר מובטח לו שהוא בן העולם הבא
לו.אמר רב עצירא כשאין שוליים עוצרים בכביש
לז.העומד בפקק יחכה לאח"מים
חחח...זה היה חמוד...שיראל.
חחחח....המשך..ילץ
הרואה את הפרארי למבורגני בוגתי אומר : מה רבו מעשיך ה'.
חזק!!!!!!!!!!!!בעזרת ה'!!
הייתי אתמול...זכוכית מגדלת
בבני - ברק, והם באמת נוהגים כמו משוגעים, נראה לי שמי שעושה שם טסט, יכול לנהוג אח''כ בכל הארץ בלי בעיות
ההיתי שבוע שעבר...זלמן לוי
בבני- ברק, ואיזה מטומטם אחד כמעט דרס אותי... הוא פנה בלי להסתכל ואני עברתי במעבר חציה אבל הוא הסתכל על איזה חנות בכלל... בשניה האחרונה קפצתי הצידה והא דפק ברקס... מטומטם!!!
צריך להכיר את כללי התנועה של בני ברקאלישע בן אבויה
בס"ד

הם לא משוגעים, זו פשוט תרבות תנועה אחרת. אני מסתדר שם מצויין ואני מסוגל לעבור גם בלי מעבר חצייה..
ראיתם את הסיפור ב"בשבע"?אנונימי (פותח)
יש כלל תנועה אחד, עשה מה שאתה רוצה.11111
דבר אחד לא הבנתי.בין השמשות
בס"ד
 
איפה סעיף א'?
אני מכיר קצת את הכללים בבני ברק...זלמן לוי
אני נמצא שם הרבה, אבל הפעם זה היה ממש טימטום! זה כבר היה בבני ברק בהתקדמות...
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך