נראה לכם הגיוני??!דסדוסה

שכשערבי נכנס בכוונה תחילה לאירוע כדי לתקוף חייל יהודי משחררים אותו בטענה שהגן על עצמו

אבל כשיהודי באמת מנסה להגן על עצמו מפני מחבל רוצח ימ"ש עוצרים אותו וגם שוללים לו את הנשק ואפילו לא מנסים להסביר למה...

לא הגיוני בכלללללללללללללטאטע אוהב אותי!


באופן כלליילדה של אבא

 

הרבה דברים לא הגיוניים יש במדינה שלנו

ברורמעונן

כמו עוד הרבה דברים שנראים הגיוני פה.

 

IזועףI

לא הגיוני בכלל!שם נורמלי ????
אני מסכימה עם @ילדה של אבא הרבה דברים לא הגיוניים במדינה שלנו (לצערי... 😪)
לא! חד משמעית!חסרת טאקט


בעיקרון יש לי משפט כזה שאומרה'הואהמלך

שלא שואלים שאלות על המדינה . א. כי אין תשובה ב. כי אין הגיון

ממש לא הגיוני!!!שירה????
ממש אבל ממש לא!!!!אין קדוש כה':)

אבל המדינה שלי לא תמיד הגיונית, מה נעשה

אני לא קשורה למדינה שלכם.. אני כאן בגלל שזה הארץ שלי ואין ליה'הואהמלך

כח להכנס לויכוח על זה עכשיו...

חוששני שלא ממש הבנתיאין קדוש כה':)

מה זאת אומרת לא קשורה למדינה שלכם?

להכחיש קשר ברמה מסויימת... לא יום העצמאות לא צבא..ה'הואהמלך


חושבת גם ככה לפעמים.ילדה של אבא

צריך לעשות הפרדה-

ארץ ישראל ומדינת ישראל.

 

אנחנו גרים באדמה הזאת כי היא קדושה, היא אדמת ארץ ישראל שהובטחה לנו וכו'..

על גבי (חלק מ) האדמה הזאת הקימו את מדינת ישראל.

למדינה יש חוקים ושרים ואזרחי המדינה שהם לא רק בהכרח יהודים.

 

נראה לי ש@ה'הואהמלך התכוונה שהיא לא מרגישה חלק מהמדינה שלא הולכת בדיוק לפי התורה ומרגישה יותר מחוברת לארץ ישראל.

אני לא לא מרגישה מחוברת למדינה אני לא קשורה עליה..,ה'הואהמלך


ממש לא "צריך לעשות הפרדה"הָיוֹ הָיָה

כי ההפרדה הזו היא טעות..

ארץ ישראל דורשת שלטון יהודי עליה, ולזה קוראים מדינה.

אין מה להפריד ולהבדיל.

אבל כשאין את המדינה היהודית הזאת זה לא קשורה'הואהמלך


מה זה אין? היא ניצבת לפנינו!הָיוֹ הָיָה

מישהו יכול להכחיש שיהודים שולטים בארץ?

אלה יהודים אלה?? הם מתייוניםםה'הואהמלך


טוב נו...הָיוֹ הָיָה

בשולחן ערוך שקיבלתי לבר מצוה כתוב שיהודי הוא מי שאמו יהודיה.

 

לא מצאתי שם קריטריון אחר.

רשע נגיד? מחלל שבת בפרהסיה?ה'הואהמלך


הוא יהודי, רשע רשע, אבל יהודי.הָיוֹ הָיָה

אחאב היה יותר טוב?

מנשה?

אחז?

 

 

הנביאים בזמנם היו מתים שממלכת ישראל תראה כמו מדינת ישראל היום.

טוב אז בוא נסכם שהמדינה הזאת היא מדינה יהודית רשעהה'הואהמלך


מסכים לחלוטין. והיא חשובה וקדושה למרות שהיא "רשעה".הָיוֹ הָיָה


ווהווו ווהווו אני חשה שטיפהלה הגזמתאין קדוש כה':)

מתיוונים???? זה העם שלך!! האחים שלך!! אולי הם לא מתנהגים כמו יהודים, אבל בשורש, הנשמה שלהם מייחלת, מקווה ומצפה ליום שבו הם ימשיכו להתנהג כמו יהודים כשרים וטובים.

"ימשיכו" ולא "יתחילו" !! כי ככה הם, יהודים!! אחים שלנו!! חיבוק

שמעת על המושג רשע? מחלל שבת בפרהסיה?ה'הואהמלך


ממש לא כולם.. ואיך זה קשור נגיד למי שמפנה יישובים בארץ ישראלה'הואהמלך

? הוא גם רשע וזה לא קשור לתינוק שנשבה..

זה מאוד קשור לתינוק שנשבה!!אין קדוש כה':)

ואיך הגענו לפינוי ישובים?

רשע אבל יהודי טהור!!אין קדוש כה':)


תסתכלי במה שילדה של אבא כתבה לךאין קדוש כה':)


החלטתי שזה לא מתאים בדיוק לשלטון המדינה..ילדה של אבא
אמנם הרוב המוחלט של החילונים היום נחשבים תינוק שנשבהילדה של אבא

אך מנהיגי המדינה קצת גדולים ומכירים יותר ובוודאי שהייתה להם בחירה, מה עוד שהם נועצים באומות העולם על עתיד מדינת ישראל.

מנהיגי המדינה יודעים בדיוק מהו השלטון הרצוי במדינה יהודית ובוחרים להתעלם מכך.

נכון, והרבה פעמים אני מבקרת אותם על זהאין קדוש כה':)

אבל את טיפה סוטרת את עצמך.

מצד אחד שיש להם אפשרות ללכת לפי השלטון הרצוי אבל את גם אומרת שהחומריות מסיטה אותם אז הם בעצם תינוק שנשבה..

...ילדה של אבא

התכוונתי שהחומריות מסיטה כל יהודי חילוני שגדל בעולם החומרי בתור תינוק שנשבה.

 

אך למנהיגי המדינה יש כעת בחירה (לאחר שגדלו בעולם החומרי וכו') שמשפיעה על העם ולמרות שיודעים הם מהי האמת, לא בוחרים בה.

והם לא מושפעים מהעולם החומרי?אין קדוש כה':)

למה את חושבת שלהם יש בחירה ואדם פשוט הוא בבחינת תינוק שנשבה?

 

מסכימה איתך לגבי זה שהם יכולים לבחור משו מסוים והם לא, פשוט מנסה להבין אותך..

ההשפעה של הבחירה שלהם הרבה יותר גדולהילדה של אבאאחרונה

ויש לה השלכות מעבר לחיים הפרטיים שלהם.

 

הם צריכים להכיר באחריות ובהשלכות ולבחור את הבחירות נכונות.

הם כן מושפעים מהעולם החומרי בדיוק כמוני וכמוך.

אך הם לא יכולים להאשים אותו, עליהם לעמוד מולו ומול האתגרים, להתמודד ולעשות את רצון ה'.

בסך הכל הם שליחים כאן ויש להם כח רב, הציפיה מהם היא שישתמשו בו לטוב ולמען העם שאותו הם מנהיגים.

המושג "תינוק שנשבה" לא מדבר על אדםחושבת בקופסא

שכל מה שהוא יודע על היהדות מגיעה מ"היהודים באים" וברגע שהוא יבוא לסעודת שבת הוא מיד יחזור לשורש נשמתו.

תינוק שנשבה הוא אדם שפשוט לא קיבל חינוך לשמירת מצוות ובגלל זה הוא לא מקיים אותן.

 

אם בנוסף לחוסר בסיס מהבית הוא גם מחלל שם ה' (כמו היוצרים של "היהודים באים") אז הוא כבר לא תינוק שנשבע, הוא רשע או מחלל שם שמיים ברבים או שיקציע או מונח אחר.

 

אבל תינוק שנשבע לא הולך ורודף אחרי משמעות לחיים העלובים שלו בהכרח, יכול להיות שהוא מאוד מרוצה מלהיות חילוני, למרות שהזמינו אותו לסעודת שבת והוא מאוד אהב את החמין.

והוא גם יכול להיות פוליטיקאי, ששוב מאוד מרוצה מלהיות חילוני, ולמרות שיש לו את הכוח לעשות מדינה יהודית, הוא לא עושה את זה, כי הוא לא חונך לרצות מדינה יהודית.

זה לא הופך אותו לרשע.

החוסר מודעות שלו לא גדולה או קטנה משל כל חילוני אחר.

רשע לא יכול להיות יהודי טהור.. הנשמה שלו טהורה לא הוא והמעשיה'הואהמלך

והמעשים שלו

אם הוא יהודי בוודאי שנשמתו טהורה.ילדה של אבא

הרב קוק אומר שלכל יהודי יש בנשמתו חלק מסגולת ישראל.

וזהו הניצוץ היהודי שמלמד עליו זכות.

לכל יהודי יש נשמה טהורה שרוצה לעשות רק את רצון ה' אך התאוות החומריות מסיחות את הדעת ומשכיחות מהאדם מהו רצונו הפנימי.

אולי שולטים בארץ, אבל המדינה היא לא בדיוק יהודית..ילדה של אבא


איפה כתוב שזה חסר ערך?הָיוֹ הָיָה

נכון, זה בעייתי וכואב.

 

אבל זו עדיין שלטון יהודי בארץ הקודש. שזה מצוה מן התורה ודבר מקודש.

 

למרות כל הביקורות.

טוב, זה כבר תלוי בעניין של השקפהאין קדוש כה':)

אבל ואבל גדול אני ממש לא מסכימה איתך!!

את לא יכולה להגיד שאת חיה בארץ ישראל ולא במדינת ישראל, כי מדינת ישראל היא נמצאת על ארץ ישראל ובלי מדינת ישראל עם ישראל לא יכול להתקיים על ארץ ישראל!!

(וואו כמה ישראל. נשימה.)

אני בטוחה שאת רוצה שתהיי מדינת ישראל, כי כמו שהזכרתי מקודם עם-ישראל-לא-יכול-להתקיים-על-ארץ-ישראל-בלי-מדינת-ישראל, אז אולי את לא מסכימה אם הדרך שלה, אבל הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק!! 

זאת המדינה שלך בין אם תרצי ובין אם לא, זאת מדינה יהודית!! החלום של כל היהודים מכל הזמנים!!

אבל הדרך פחות, אז כאן המקום שלנו לשנות , להוסיף, להפיץ את אור התורה ויש אוסף יהודים נפלא שעושה את זה!! זה הזמן להצטרף אליהם!!

^^^ אצלנו לא אומרים בבית את המילה מדינה.דמעה שקופה


נכון אתם קוראים מגילה כל הלילה?הָיוֹ הָיָה

בטוח דופקים אצלכם חמש דק' בכל פעם שאומרים "מדינה ומדינה"

למה אתה חושב?דמעה שקופה

אבל כן, דופקים אצלנו ב"ויעש העץ".

למה אתה חושב?דמעה שקופה

וכן, דופקים אצלנו ב"ויעש העץ".

אוי ווי...הָיוֹ הָיָה

מה לכם ולסכסוכים פנים-שכניקיים?

יש לך היום משהו מלכתוב אוי ווי...דמעה שקופה

יש לנו קטע ברור מאוד נגד המפלגה הזאת

שאולי מתה עוד לפני שנולדתי,

אבל גם המן ימ"ש מת לפני שנולדתי.

 

 

עכ"פ זה כנראה מכפר על כך שחב"ד מוחים רק בחלק מ"המנים".

מה לעשות שאני שומע הרבה דברים שגוררים את זה?הָיוֹ הָיָה

לא אמור להיות לכם משהו נגדם יותר מאשר נגד דגל.

אלא אם כן אתם רוצים להכריע בויכוח ולומר שהם הממשיכים האמיתיים....

יש לו משהו אישי נגדי.דמעה שקופה

(או שנגד משיחיסטים בכללי? |תוהה|)

 

 

תקשיב, נשמהלה.

 

אין לי שום דבר נגד מדינה,

אני דווקא בעד מדינה.

 

אבל מדינת הלכה.

חלילה...הָיוֹ הָיָה

גם לא "נגד" "משיחיסטים" אלא "מחלוקת" עם ה"משיחיסטים" ו"נגד" "משיחיות".

 

והא, כן, אני גם בעד מדינת הלכה.

אבל גם בעד המדינה שטרם הגיע לכך בינתיים.

 

 

ולא ענית לגבי עץ...

פסנתרה.דמעה שקופה

אני גם לא בעד המחלוקת הזאת...

 

 

|מתעלמת|

|נשמה מתייאש מלקבל תשובה|

 

 

אמור לי מה אתה רוצה שאענה, ואומר לך.

??הָיוֹ הָיָה

אבל את (לצערינו) בעד משיחיות.....

 

|יותר נכון, מתייאש מהסיכוי שלכם לגלות את האמת |

 

את מה שאת חושבת.

אני מעדיפה פסנתר מאשר חליל. דמעה שקופה

אבל את לצערנו ולא אמר לצערי אלה לצערנו, שבא לרמז שרוצה שאף היא תצטער איתו.

ופירטו כבר באישי כי אין כאן המקום לדבר על כך מפאת כבוד המקום וכבוד מלכותו נשומלה.

ועוד הוסיף "משיחיות" אמר משיחיות ולא אמר משיחיסטים, שכיוון להדגיש את חוסר ידיעותיו בנושא הנידון.

 

|כאילו שלא ידעת שאני מסננת ספגטי... |

 

בוא תשאל זאת בתור שאלה,

ולא בתור קביעת עובדה ורצון שאענה לך.

ולמה באמת? יותר קל לנגן או קול יותר יפה?הָיוֹ הָיָה

ברור שכולם צריכים להצטער...

ולמה בורות? אני הדגשתי, שאני נגד משיחיות ולא נגד משיחיסט'ן...

 

 

|שואל שאלה|

למה את נגד עץ יותר מנגד דגל?

את מחליטה שהם האותנטיים?

 

לא קבעתי עובדה, אבל איזה מן דרישה זו שלא אשאל מתוך רצון שתעני?

כי פסנתר אני יודעת מגיל צעיר, וחליל |בוש ונכלם| *עוד* לא.דמעה שקופה

"צריכים"?

*אתה* רוצה שאצטער,

לא מעיד בכלום לגבי אם אני צריכה / לא צריכה.

 

אמממ |תוהה|,

למה כבודו קורא משיחיות ולמה משיחיסטיות?

 

 

לא יותר, אני נגד שניהם.

אהה.הָיוֹ הָיָה

אמרתי שאומר? זו דעתי.

 

לא אמרתי משיחיות ומשיחיסטיות, אלא משיחיות ומשיחיסטים. את לא מבינה מה ההבדל?

 

אהה, פשוט אין במגילה דגל? זה הבעיה? עכשיו הבנתי...

~~דמעה שקופה

יש לך דעות דעותיות במיוחד.

|תחושת בטן שאם ח"ו רח"ל הוא יצליח (לא יקרה!!) לשנות את דעותיי הדבר יסב לו עונג רב.

 

אני משיחיסטית, ואם באלך לריב מכות אז לא באמצע הפורום כשכולם רואים.

(כבר אמרתי שאין לי פדיחות מכלום, אבל קצת בעייתי בקטע של צניעות וכו'.

 

אמרו לך פעם שאתה גאון?

 

|מגילת אסתר מזכיר לי את פורים|

|באלי אוזני המן|

|נזכר בטעם|

|לא רוצה פורים|

 

אבל באמת שאין כמו סעודת פורים...

 

 

תכלס, אנחנו סתם מנצל"שים כאן שטן...

 

הָיוֹ הָיָה

א. ב"ה.

ב. ודאי, זו זכות גדולה להחזיר בתשובה.

ג. לכבוד מה?

ד. בתאבון.

~~דמעה שקופה

|מתעלמת|

 

"להחזיר בתשובה"

יש איסור לחכות למשיח ולא ידעתי?

 

לכבוד זה שסוף סוף הבנת משהו שמסבירים לך כבר חצי שעה.

 

תודה, לשמור לך מהעוף?

~~~~~~הָיוֹ הָיָה

 

א. מרשה לך.

ב. לצפות צריך, אבל את יודעת מה דעתי על זיהוי המשיח שלך ודעתך לגבי "מצב הצבירה" שלו.

ג. הרי לא הסברת מאומה...

ד. בכיף, ואין צורך.

~~דמעה שקופה

א. תודהתודה. |קד|

ב. *דעתך*

ג. זוהי דרכם של נשים, בכל זאת...

ד. חמוד שאתה משאיר ככה אוכל לאחים שלך.

~~הָיוֹ הָיָה

ב. אכן דעתי, רק שהעירותי שעלייך לדייק בדברך עליה.. לא תאמרי שאני נגד לצפות למשיח, אלא שאני נגד לזהותו עם איזה אדמו"ר זצ"ל. ולכן סבורני שמי שיעזוב טעות זו הרי הוא חוזר בתשובה. אז מה לך כי תליני עלי?

ג. חיים קשים איתכם. איך זה שיש בל"חים בעולם? (@אנא עבדא דקב"ה?)

~~דמעה שקופה

ב. רק עקצתי כי זה מצחיק שאתה משנה יחס אל בנאדם רק כי הוא משיחיסט או לא.

ג. נכון, אבל אתה צריך להתרגל... (בכל זאת, גם אתה תתחתן עם אישה בסוף.*)

 

בלחיזם לשלטון!!!

 

*בסוף ומה רצתה לומר, שאחרי שמתחתנים עם אישה, מגיע הסוף.

אלה, שאף היא עצמה אישה. ונחלקו נשמה ודימי למה אמרה זאת.

 

אמר רב' נשמה: לא מצאנו סיבה, אלה שבעלת התגובה נחיתית.

ואילו דימי מנגד: אין הכותבת נחיתית, אבל נהנית היא מצחוק על דברים כאלה ודומים לו.

ופסקו כולם שמדובר בבל"חית.

~~~הָיוֹ הָיָה

ב. אוי ווי, לכל אורך הדיון אני מדגיש שאינני משנה יחס אל האדם, ואין לי שום בעיה עם משיחיסט, אלא דעתי היא אך ורק בנוגע לאידיאה עצמה - למשיחיות.

 

ג. ה' יעזור...

~~דמעה שקופה

"אין לי בעיה" אמר ופיטש משיחיסטים להנאתו. פטיש

 

אמן כן יהי רצון.

יעזור ונוג"ה יתחתנו במהרה בימינו. @מגובלת- & @מנסה להיות אני לוקחות על עצמן את מלאכת הקודש.

~~מנסה להיות אני

הוא פשוט מפטש אנשים להנאתו.. לא רק משיחיסטים..

אמן ואמן! אבל מה הקשר אלי?? 

זה רק @מגובלת- השדכנית המוכרזת (שדורשת בלעדיות על העסק..)

אני ממש מופתעת מהתגובות פהחושבת בקופסא

לא חשבתי שיש כ"כ הרבה "מתנגדי מדינה" (זה לא מושג כ"כ מוצלח) נמצאים באתר דתי לאומי.

 

שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא חושבת שמדינה כרגע היא ניצוץ הקדושה וכל חייל כמו כהן בבית המקדש וכל שירת התקווה גורמת לי להזיל דמעות,

ועדיין אני חושבת שמדינת ישראל היא כוח טוב בעולם, שהיא נס גדול שצריך להודות עליו בכל יום, והקיום שלה הוא ההתחלה של הגאולה.

וזה לא סותר את העובדה שיש לי המון ביקורת על המדינה, המון, והייתי שמחה לראות מדינה שפועלת ע"פ התורה בכל התחומים.

 

(מדינת הלכה, כמו הדתה, זה מושג שנועד לעשות דה-לגיטימציה לקרבה ליהדות. להשתמש בו באופן חיובי רק משרת את המטרות של שונאי היהדות "תראו את דוסים החשוכים שרוצים לעשות מדינת הלכה שבה יגלחו לכל הנשים את השיער ויתנו קנסות על אתרוגים פסולים! חייבים לעצור אותם!"

 

וגם המושג הלכה ולא תורה או יהדות נראה לי דומה לאיך שאומרים "הלכה רבנית" כאילו יש את היהדות הפתוחה והמכילה של נאמני "תורה" ועבודה, ואז באו רבנים רשעים וקיצונים והשתלטו עליה לחוקים רעים שנקראים הלכה. אני לא נגד הלכה, אבל ככה מתנגדי יהדות תופסים אותה והשימוש הזה משחק לידיים שלהם)

 

אבל מדינה שתענה בדיוק על ההגדרות בצורה אידאליות תתקיים רק בביאת המשיח, וכדי לקרב את ביאתו, צריך לקחת את המדינה הפגומה מאוד הזאת ולקרב אותה כמה שניתן לאידאל הזה, ולנתק את עצמינו מהמדינה לא יעזור בשום צורה.

 

לפני הפורום הזה לא הייתי מודעת לתופעה של בני נוער מתנחלים ש"מורדים" במדינה.

ברור שידעתי על נערי גבעות, אבל גם הם לא נראו לי כאילו הם יגידו שהם לא אומרים בבית את המילה "מדינה" כמו נטורי קרתא קיצוניים.

ואני חושבת שזה קשור לתפיסת העולם של הרבה בני נוער,

(אני שונאת את המונח הזה ואת הרעיון שלכולם בקבוצת הגיל הזאת יש התנהגויות ותפיסות משותפות אבל באמת שראיתי את הרעיון המאוס הזה מתקיים כאן)

תפיסה של "הכל או כלום" או שהדבר הזה מושלם או שהוא כוח רשע נוראי, שזו בעצם תפיסה ילדותית שמושלכת על רעיונות בוגרים.

 

הרבה יותר קל להתמודד ככה עם המציאות, להשליך החוצה ולהסתגר מכל מה שרע, ובאמת במשך כמעט 2000 שנה דבקנו בתפיסה הזאת.

אבל אם היינו ממשיכים ככה לא הייתם עומדים כאן בארץ ישראל, מה שהביא אותנו לכאן זו התמודדות עם הרע והחילון  לא רק במלחמה ראש בראש, אלה גם בשיתוף פעולה והסכמים שהביאו אותנו כבר לחצי הדרך.

בתחומים מסוימים זה אפילו לא רבע ולא שמינית דרך, ויש שמנסים לכרסם בדרך שכבר נבנתה, ואני ממש לא בעד לשבת בחיבוק והכלה לכירסומים האלה, אבל באותה מידה לזרוק את כל העבודה לפח בגלל שיש כרסומים זה מטופש ופועל נגד המטרה.

 

ובתשובה לשאלה, כן, מה שאת מתארת לא הגיוני בכלל, וצריך לפעול נגד זה. וחיפוש תגובות אישור זועמות לא בדיוק עוזרות לפעול כנגד.

(אם זה בכלל קרה בדיוק כמו שאת מתארת. כלל ראשון בדיקת פייק ניוז, תהיה הכי חשדני במידע שאתה רוצה שיהיה נכון)

גם אני ממש הופתעתי מהתגובות...שירה????
נכון, אנחנו פה בגלל שזו הארץ שלנו.
אבל ברוך ה' יש לנו מדינה וצבא חזק!
לצערינו המדינה לא מתנהלת לפי התורה ויש פה שמאלנים שמסוגלים למכור לנו את המדינה לערבים...
ומה נעשה שמדינות ערב כ"כ שונאות אותנו?? אם הצבא לא היה ואנשים היו מתיישבים פה בטענה ש"זו הארץ שלנו" סביר להניח שכל הערבים היו קמים עליהם והם לא ממש היו מצליחים לשרוד...
אני מסכימה עם הטענה שזו הארץ שלנו-ואני גרה פה כי זאת הארץ שלי, אבל ברוך ה' יש לנו מדינה וצבא חזק שנותן לנו לישון בשקט בלילה. ולדעתי דווקא אלה שגרים ביו"ש (גם אני גרתי שם) צריכים להוקיר את הצבא עוד יותר כי הוא שומר על היישובים ודואג שערבים לא יעברו את הגבולות, ואם לא היו את החיילים האלה שעושים סיורים כל הזמן מסביב לגדרות הגבול ורואים אם יש פירצה או עקבות המצב היה יכול להיות הרבה יותר גרוע שהיו חודרים לפה מחבלים. ואני זוכרת בתור ילדה קטנה שפתאום רצים חיילים ומודיעים שכולם חייבים להיכנס לבתים כי מחבל חדר מהגבול ואני לא רוצה לדעת איך זה היה נגמר אם כל הילדים היו נשארים בחוץ(כי אם אין צבא אין מי שיתריע ויפעל נגד הדברים האלה). אז נכון שהמדינה לא מתנהלת לפי התורה אבל אנחנו לפחות צריכים להגיד תודה שיש לנו מדינה!
אני לא נגד צבא.דמעה שקופה

רוב הבנים במשפחה שלי שירתו,

ואני מעריכה מאוד את חיילי צה"ל.

אני מסכימה איתך ממשחושבת בקופסא

רק שהשיתוף פעולה שדיברתי עליו הוא לא ערבים אלא עם חילונים.

ברור שצריך לבוא לפה ולקבוע עובדה שהארץ שלנו ולא של הערבים.

אניילדה של אבא

מאוד מוקירה את הצבא וגאה בו.

אבל מצד זה שהחיילים שומרים על ארץ ישראל וכובשים אותה.

לא מצד שירות המדינה.

 

בזה אני גם מסכימהחושבת בקופסא

אני מאוד מעריכה את המדינה אבל המילים "תרומה למדינה" צורמות לי.

אנחנו לא באיטליה הפשיסטית שצריך להקריב את חיינו למען המדינה,

אנחנו תורמים לעם ולארץ, ומוכנים אפילו ליפול בשביל זה (שימו לב שזה מוצא אחרון ולא אידאל, אנחנו לא פשיסטיים או שהידים) ולא בשביל "המדינה".

 

ושוב, החיילים לא כובשים את הארץ, הם משחררים ומגינים עליה, בחירת מילים משנה כאן.

יפה, לכך התכוונתי בעיקרוןילדה של אבא

אנחנו לא תורמים למדינה, אלא לעם ולארץ.

קצת נעלבתי שאמרת שזו תפיסה ילדותית.

 

ואנחנו לא נטורי קרתא, בסך הכל בודקים ומבררים לעצמינו מה טוב ומה לא בעולם.

התפיסה הילדותית זה השחור ולבןחושבת בקופסא

יש טובים ויש רעים ואין שום מורכבות בכלל.

(גם השמאל קיצוני שמערבב קומוניזם עם פוליטיקת זהויות חושב בשחור לבן (אבל אצלם הלבן הוא רע והשחור הוא טוב)

אני לא אומרת שבכל דבר יש מורכבות עצומה, יש דברים שמאוד פשוט להחליט אם הם טובים או רעים,

אבל ביסוס תפיסות עולם שלמות על שחור לבן כזה זה מעשה ילדותי.

...ילדה של אבא

לא בדיוק תפיסות עולם

בסך הכל מחשבות ובירורים..

 

רק כשנדע בדיוק מה טוב ומה רע, נוכל להכיל גם את האמצע ולהכיר בו.

 

באמת לא למדתי את הנושא מספיק לעומק ואין לי מספיק תשובות בינתיים, אז נעצור כאןחיוך

אבל הצבא הוא חלק מהמדינה...שירה????
אם לא הייתה מדינה לא היה את צה"ל
נכון..ילדה של אבא

אך גם לפני שהייתה מדינה היו את המחתרות והגדודים.

המדינה ייסדה את צה"ל באופן רשמי.

העניין הוא מה שמניע את החיילים, התרומה למדינה או התרומה לעם ולארץ.

 

בגוש קטיף ראינו כמה השפעה יש למדינה על צה"ל וכמה המדינה מונעת מהחיילים להגשים את הערכים שלהם.

לגבי המשפט האחרוןחושבת בקופסא

לצערינו יש חיילים שהיו בעד הגירוש, ורוב מי שבפועל גרשו היו כאלה. האימונים היו איך לא להישבר מהעמדה שכבר הייתה להם.

את שוב חושבת על "חיילים- בעד הארץ- טוב. מדינה- גירוש- רע" כשזה הרבה יותר מורכב מזה.

^^^ מסכימה איתך ממש.דמעה שקופה


היום הכל הגיוני...שושיאדית
אם זה היה הפוך זה לא היה הגיוני...
ימות משיח😔
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך