אולי זה לא כל-כך קריטי הויכוח על היהודים באים?אריך וייס
הדבר היחיד שקריטי זה שאנחנו מממנים את זה מכספי המסים שלנוספק
מצד שני, אנשים כאן רוצים שיממנו להם דברים שהם רוצים על חשבון כספי המסים של אחרים - אז אני לא מבין על מה בדיוק הם מתלוננים...
הם מתלוננים על הפגיעה בדמיות החשובות לעם ישראל כלשונםאריך וייס
בסדר. בשביל זה יש את חופש הביטויספק
אם נתחיל לאסור על אמירת דברים בגלל שחלק מהאנשים לא אוהבים לשמוע אותם - אנחנו נהיה בבעיה גדולה.
לדעתי, עיקר הבעיה היא שזה ממומן מכספי המסים שלנו - אבל כאמור, מי שרוצה לקחת מכספי המסים לתועלתו עבור דברים שאחרים לא אוהבים, צריך להביא בחשבון שאחרים עשויים לקחת את כספי המסים שלו ולעשות בהם דברים שלא בהכרח יהיו לרוחו.
שיבזו את היהודות עד מחר, העיקר לא מהכסף שלנו. גישה מעניינתמרדכי
גישה יותר מעניינת היא לאסור על אנשים להגיד דברים שמעליביםספק
אנשים אחרים.
תענית דיבור כלל ארצית ללא הגבלת זמן...
זה לא עניין של דברים שמעליבים אנשים אחרים.(:
זו מדינת ישראל, ויש דברים שמקודשים לעם ישראל.
כמו שמוחים נגד ארוויזיון בשבת, וכמו שאסור לפתוח בתי עסק ביו"כ,
אסור שהמדינה תממן הפקה של סדרה שפוגעת בכל מה שקדוש ויקר לעם ישראל.
זה בדיוק הענין הזה.ספק
את חושבת שיש דברים מקודשים לעם ישראל ואחרים חושבים שלא מדובר בדברים מקודשים.
הרבה אנשים צוחקים על הדת ועל המסורת של עצמם. (אני יכול לספר לך בדיחות ששמעתי מרבנים... כלומר, מילתא דבדיחותא...).
אנגליה היא מדינה נוצרית וצוחקים שם על הנצרות.
את לא רוצה שהמדינה תממן דברים שמעליבים אותך כי הם מקודשים בעיניך - אבל שכן תממן דברים שמעליבים אחרים כי בעינייך הם לא מקודשים.
זה כל הסיפור.
..(:
אני לא יודעת למה אתה מתכוון כשאתה אומר שהמדינה מממנת דברים שפוגעים באחרים.
לא חושבת שזה נכון, המדינה הייתה ונשארה בעיקר יפת נפש שנזהרת מכל שמץ גזענות.
אבל עדיין, זה ממש לא רק זה.
זו מדינה יהודית. לא ערבית ולא דרוזית ולא נוצרית. זו לא סתם מדינה שמכילה המון יהודים, זו המדינה של העם היהודי.
זה כמו שתלך למשפחה ותתחיל ללעוג ולזלזל באבא ואמא. הם ישנאו אותך ויוציאו אותך מהבית על טיל, גם אם הבדיחות הן לא כאלו נוראיות. כי אתה פוגע בקדוש להם , לא סתם באת והעברת בדיחות 'רק אצלנו..'.
אין לך זכות לשבת בבית של משפחה ולפגוע במה שקדוש ויקר לה. זהו.
ולתת דוגמה על נוצרים שנהנים לצחוק על עצמם זה לא נכון, כי כנראה לא מדובר בדבר שקדוש להם. נוצרים מודרניים, לא אדוקים, ליברליים וחופשיים, ברור שיהיו כאלו יפי נפש ולא יזיז להם שמישהו אחר שמח, גם אם זה על חשבון 'האמונה שלהם'.
אז אני אסביר:ספק
יש אנשים שפוגע בהם שהמדינה מממנת ישיבות שבהן - לפי טענתם - מלמדים להפלות נשים לרעה.
אני לא נכנס כאן לויכוח אם זה נכון או לא נכון - הנקודה היא שהמדינה מממנת משהו שמעליב אנשים מסוימים.
גם אותי יש תכנים שמעליבים - למשל, כשמגיע איזה גיא רולניק ומנסה לשכנע אנשים שסוציאליזם זה דבר טוב ולא תפיסת עולם שמובילה תמיד לעוני ומוות.
זה מעליב אותי ופוגע בי.
זה בדיוק זה.
מה שקדוש לך - לא בהכרח קדוש לאחרים.
לך זה קדוש, לאחרים, ערכים אחרים קדושים.
במצב נורמלי, הערוץ הזה היה פרטי והיה אפשר לעשות חרם על הערוץ - מה שהיה גורם לפחות צפיה בו וזה בתורו היה מוביל לירידה במחיר של דקת פרסום ולפגיעה בהכנסות עד כדי קריסה.
כשהערוץ ממומן מכספי המסים של כולנו - לא אכפת לו מהרייטינג.
פה מתחילה ונגמרת הבעיה.
מונטי פייתון - אנגלים, וכידוע, אנגליה היא מדינה נוצרית בהגדרה - עשו מערכונים מאוד נחמדים על הנצרות. למעשה, הם עשו סרט שלם.
הכמרים כעסו אבל הציבור ברובו, אהב.
מה שכן, הם עשו הכל על חשבונם (ועל חשבון משקיעים) ולא על חשבון משלם המסים הנוצרי באנגליה.
אז כמו כן גם אסור שהמדינה תממן כל דבר שקורה בשבתאריך וייס
אז שאף אחד לא יממן את השני וזהו
א. ברור שיש הבדל(:
כשראשי עיריות החליטו לפתוח הסעות חינם לים בשבת, הם עשו כביכול מתוך תירוץ אומלל שאנשים לא מסוגלים להוציא רכב, וחיה ותן לחיות, תנו לנו להנות ביום החופשי שלנו.
סדרה כזו אין לה שום תירוץ מלבד- איזה מצחיק זה לקחת את הדבר שאנשים הכי מאמינים בו, והכי קדוש להם, ולצחוק על זה מולם.
כמו ילד קטן שנהנה להגיד מילים גסות.
זה, זה מחריד. זה משהו שאפילו בלי קשר למימון של המדינה, לא צריך להיות. למרות שברור שעיקר הזעקה של המוחים היא על זה שהסדרה היא ציבורית, ומקבלת לגיטימציה רשמית של המדינה, כביכול חתמנו עליה ועודדנו אותה.
ב. נו, ועל חילול שבת ציבורי, גם עושים הפגנות.
על זה עוד יש את הסטטוס קוו, שמנסים לאט לאט למחוק,
לכן יש לנו איזשהו גב לומר- אסור, אתם לא חוקיים.
אף אחד לא חשב שיום יבוא ויהודים ייהנו להפיק כזו סדרה מזעזעת.
שמעי בדיחה:ספק
הקב"ה אומר למשה: "לא תבשל גדי בחלב אמו".
משה רבנו: "אה, לא לאכול בשר וחלב יחד?"
הקב"ה: "לא תבשל גדי בחלב אמו"
משה רבנו: "אה, אתה מתכוון שיהיו גם סטים של כלים נפרדים לבשר וחלב?"
הקב"ה: "לא תבשל גדי בחלב אמו!"
משה רבנו: "אה, גם לא עוף?"
הקב"ה: "יודע מה? תעשה מה שאתה רוצה..."
בואי, להציג את שלמה המלך כנער מתבגר ומתוסכלאריך וייס
כמו כן לשאול את הבבא סאלי משהו שלא יודעים עליו והוא עונה בתגובה: "אצלי בבית יש מלא תמונות של בעלי שווארמיות" זה באמת מצחיק ולא פוגע.
..(:
בוא, להציג את אבא שלך כזקן טרחן וטיפש, נופל באוטובוס ומתחיל לבכות, זה זלזול? לא. זה מצחיק אנשים מסוימים מאד.
זה כואב, לא?(:
זה לא סתם 'חח, בדיחה לא מוצלחת..'
זה ממש פוגע ומכווץ שפוגעים במשהו שהוא כל כך יקר לך.
כן, אבל *מבחינתם* זה לא אבא שליאריך וייס
אז שוב, הנה באים דוסים ומנסים לכפות על אחרים ואחרים כופים בחזרה על דוסים.
מבחינתם זה *בדיוק* אבא שלך.(:
הם לא סתם בחרו דמויות מההיסטוריה, שכולן מוכרות אז יהיה מצחיק להפוך אותן למגוחכות.
הם בחרו את הדמויות שלנו, מההיסטוריה והמשפחה שלנו, כדי שלנו יכאב כשנראה אותם כל כך עלובים ומגוחכים.
תחשוב. פעם כשהיית בגן הקב"ה היה נראה לך כמו איזה סבא חזק ועצום שיושב בשמים. ואברהם אבינו היה כל כך צדיק, וענק כמו עוג מלך הבשן.
אחר כך הגיע תנ"ך בגובה העיניים, אברהם אבינו לא היה *כל כך צדיק*. הוא היה בנאדם, פשוט, כמונו, שמנסה ומתאמץ ונופל וחוטא לפעמים. לא צריך להגזים עם היראה וההערצה.
ואז הם לוקחים אותו, מלבישים עליו כותונת של סבתא, מבט מטורלל בעיניים וקול של זקן טיפש, ונתנים לנו להנות מהבדיחה הכל כך מצחיקה.
זה בדיוק העניין, זו לא בדיחה. זה לא, נו בסדר, סתם בדיחה, שחררו. זה לא משהו שמותר לצחוק עליו. יש דברים שהם פשוט מקודשים, מעבר לגבול, וזהו זה. דמיין לעצמך סרט מצחיק על איך הכניסו את המיליונים לתאי הגזים והם צרחו בהיסטריה. והכל במין מחזמר קורע מצחוק כזה.
ראית את המערכון של דוד בן גוריון חוטף ילדים תימנים?ספק
לא ראיתי כלום(:
אז הם צוחקים על הרבה דברים חוץ מעל התנ"ך.ספק
זה די שומט את הקרקע מתחת לטיעון שלך:
"הם לא סתם בחרו דמויות מההיסטוריה, שכולן מוכרות אז יהיה מצחיק להפוך אותן למגוחכות.
הם בחרו את הדמויות שלנו, מההיסטוריה והמשפחה שלנו, כדי שלנו יכאב כשנראה אותם כל כך עלובים ומגוחכים."
נו בסדר,(:
אז מה. שיצחקו כמה שהם רוצים על סתם דמויות מההיסטוריה. אולי אם זה לא היה גס הייתי אפילו נהנית לראות.
אבל שיתבגרו ויבינו שיש דברים שלא צוחקים עליהם. בטח לא כשהקהל הוא עם ישראל.
חוצמזה, לראות את דוד בן גוריון חוטף תימנים זה כל כך משעשע?
לא יודעת, לא ראיתי ואולי זה לא כל כך נורא, אבל אני חושבת שיש עד היום משפחות עם פצעים מדממים מהחלק הזה בהיסטוריה שלנו.
תחשוב שעוד כמה שנים יראו סאטירה מצחיקה על איך שרצחו את רבין, או על הרצח של שלושת החטופים.
על רצח רבין יש מערכון, או ליתר דיוק על יגאל עמיראריך וייס
מאד הפריע.(:
לך תסתכל צנזרו קטע עליו לפניו כמה שנים.
וזה עדיין לא אותו דבר.
זה פצע וזה משהו קדוש.
הענין הוא שזה שומט את הקרקע מתחת לטיעון שלךספק
הם צוחקים על הרבה דברים ולא בוחרים דווקא מה שיפגע באנשים מסוימים.
עכשיו את עוברת לטיעון אחר לפיו "יש דברים שלא צוחקים עליהם" - כלומר, את כבר לא מייחסת להם זדון אלא חוסר רגישות.
שוב, לדעתך יש דברים מסוימים שאסור לצחוק עליהם ולדעת אחרים יש דברים אחרים שאסור לצחוק עליהם.
גם לך וגם להם אני אומר: תתבגרו!
אנשים מעליבים ואנשים ייעלבו בחיים.
זה קורה לכווווולם.
הבעיה היחידה בסיפור הזה היא שכאן, את נכפית לממן את מי שמעליב אותך כשהוא עושה זאת.
מצד שני, את מעוניינת לכפות עליהם לממן דברים שמעליבים אותם - כך שזה די מתאזן.
לא לא ממש לא עוברת לטיעון אחר(:
יש דברים שלא צוחקים עליהם, והם נהנו מאד למצוא עוד ועוד דמויות שיצבוט לנו בלב לראות כמה מעליבים אותן.
זדון לחלוטין.
ונו באמת, אי אפשר להתווכח כשאתה נותן טיעון כמו- מעליב אותי אם הם לומדים במוסדות שלהם תכנים שמפלים נשים לרעה. זה כמו ההזיה הזו שלא נותנים לציבור החרדי לקיים הופעות בצורה צנועה ונפרדת.
עצוב לנו מאד אם הם לומדים במוסדות שלהם דברים שקריים ורעים על התנ"ך, או שלומדים שחרדים הם נצלנים ומתנחלים הם רוצחים. ועדיין, אין לי זכות לבוא ולומר, מעליב אותי, תסגרו את הספר.
אותך מעליב שמלמדים שסוציאליזם זה אולי דבר טוב? אז אותי מעליב שמלמדים שאסור לעקוף מימין.
יש דברים שלא צוחקים עליהם *לדעתך*אריך וייס
באמת לא נכון לצחוק על דברים שמקודשים גם למוסלמים.(:
אם רק היה מפריע להם,
ואם זו הייתה המדינה שלהם.
וגם אם לא.
אז לצחוק על בן גוריון והרצל לא צובט בלב לאנשים מסוימים?ספק
או שהרגשות שלך יותר חשובים מהרגשות שלהם?
אז טוענת שמה מעליב אותם זו הזיה - והם טוענים את אותו הדבר לגבי מה שמעליב אותך.
אם תפסיקי לחשוב לרגע שדעתך יותר טובה טובה מדעתם של אחרים ושהרגשות שלך חשובים יותר מהרגשות שלהם בצורה שרירותית - את תראי שמדובר על שני צדדים של אותו מטבע.
את מזלזלת ברגשות של אחרים - אז טבעי שאחרים יזלזלו ברגשות שלך.
כבוד צריך להיות הדדי.
זה לא נכון.(:
אני מרגישה שזו דמגוגיה. נחמד להטיל וטו על דברים מסוימים ולומר- זה מעליב אותי.
אני לא יודעת, אולי כל הדיון הזה מיותר מההתחלה.
לא רוצה לפגוע.
חסר פה פשוט לב יהודי. לב יהודי חם.
שמרגיש שזה כואב לו לראות איך משפילים את ישעיהו הנביא ואת האר"י הקדוש, כמו שיכאב לו אם היו משפילים על הבמה את ההורים שלו.
תנסה לשנייה לדמיין. את אמא שלך עומדת על במה ומלבישים אותה בשמלה מכוערת, שמים לה פאה צבעונית, וגורמים לה להישמע כל כך עלובה. פתטית. מגוחכת.
וכולם מסביב צוחקים, מה, חופש הביטוי פה.
אי אפשר בכלל לנסות להשוות את זה לפגיעה בגלל חילוקי דעות.
את פשוט מזלזלת ברגשות של אחרים. הדם שלך סמוק יותר?ספק
יש אנשים שמאוד נפגעים מהיחס של היהדות לאישה (לפחות לפי תפיסתם).
מבחינתם, לממן את זה, זה בדיוק כמו להציג את אמא שלך כשהיא עומדת על במה ומלבישים אותה בשמלה מכוערת, שמים לה פאה צבעונית, וגורמים לה להישמע כל כך עלובה. פתטית. מגוחכת.
וכולם מסביב צוחקים, מה, חופש הביטוי פה.
איך מסבירים לאדם שגם לאחרים יש רגשות בדיוק כפי שלו יש? איך מסבירים לאדם שלא מסוגל להבין שהוא לא מיוחד ושלא מגיעות לו זכויות יתר?
קשה.
אני לא מזלזלת.(:
האמת שרציתי עכשיו להוסיף את זה.
אני לא יודעת אם מה שאתה מתאר אכן מתרחש או שאתה סתם מוציא להם מילים מהפה.
אבל ברור לי שזה יכול להיות, שנשים ירגישו פגועות מאד מהיחס של התורה והיהדות לאישה. (מחוסר ידע גמור, גם אני נמצאת איפשהו על הרצף..)
ברור לי שנשים יכולות להרגיש שדורכים עליהן ממש, שמוחקים ומרסקים את האישיות שלהם, כשהן נתקלות בכל מיני ציטוטים שנשמעים מאד פוגעניים.
אז אוקיי. אני מכילה את זה.
יש את הכאב והרגישות שלהן, יש את הכאב שלנו.
עכשיו, תנסה להשוות.
זה נראה מוזר וחצוף, מי אנחנו שנקבע כמה עמוק חדר החץ ללב, וכמה לילות הרטיבו את הכרית. אי אפשר להשוות.
אז בוא נשווה- מהצד של הפוגעים, לכאורה.
הנשים, נפגעות מהתורה, מהיהדות. הן רואות שבתנ"ך יש יחס שלילי ורומס כלפי הנשים. הן מרגישות שחכמי ישראל לאורך הדורות, פסקו הלכות ותיקנו תקנות לפי השקת עולם שהאישה היא מין נחות יותר מהגבר. (חס וחלילה)
ופוגע בהן שאנחנו היום יושבים ולומדים מאותם חכמי ישראל. שגם היום יש רבנים שחושבים, לכאורה, שהאישה נחותה וצריכה להישאר במטבח, וגם מנהלים ומנהיגים ציבורים שלמים על השקפת העולם המעוותת הזו, להרגשתן.
הן, שם. אנחנו, פה. חיה ותן לחיות.
מנגד, קמים אנשים, לוקחים את התנ"ך שלנו לידיים שלהם, מדפדפים ומתחילים לקרוא בלעג. הם עומדים על במות ומאחורי מצלמות, מכינים תפאורה מתאימה, שירים בחרוזים, ושחקנים מקצועיים, ופשוט, דף אחרי דף, דמות אחרי דמות, רומסים אותן לנגד עינינו.
תשווה.
"נחמד להטיל וטו על דברים מסוימים ולומר- זה מעליב אותי"ספק
זה זלזול.
את לא מאמינה לאחרים שזה מעליב אותם?
בכל מקרה, זה יפה שאת מבינה שזה פוגע באחרים ושאת לא יכולה לדעת מי נפגע יותר.
אני בהחלט משווה.
הם רואים ספר שמזלזל בנשים (למשל, יש עוד דוגמאות), אז הם מזלזלים בו.
אותו הדבר.
קראת את המשך ההודעה,(:
שאפשר להשוות לפי הצד של הפוגע?
תענה על זה.
כן. לחלוטין אפשר להשוות. התייחסתי לזה.ספק
שישמעם לי ביום אחר אז אפתח שירושר על השקר הזהאריך וייס
זו לא היתה הנקודה...ספק
טוב,הם שונאי דת מסורת ציוניות ערכים.אריך וייס
לדעתי לא, זה מצחיק פשוט.
וכמו כן אני חושב כשיטת הגוש שלאבות היו רגשות וזה לא בושה להיות עם רגש אנושי פשוט.
אנחנו חייבים למחות כי כמעט כל החוגים התאחדו למחות,רויטל.
אולי אחרי הרעש הזה יתכן והתוכנית תרד מהמסך,אולי הם יתמתנו יותר,אנחנו חייבים למחות.
גם מחאה היא חלק מחופש הביטוי...ספק
אז תמחו נגד הישרדות ( בנות בבגדי ים)אריך וייס
שוב, למי אכפת מתוכנית מטופשת כזו? בסוף יחשבו שזה כל מה שמעניין דתיים. שלא יצחקו עליהם
הישדרות לא ממומנת מהכסף שלנוברגוע
וזה לא עניין של לצחוק על דתיים, צוחקים ומזלזלים באבות האומה ובכל התנך.
הישרדות גם חילונים שונאים את התוכנית,רויטל.
ורוב רובם של האנשים לא סובלים את הזבל הזה
אם תוכנית כזאת היתה משודרת פה....אוהב אי והעם 2
צחוק ממוחמד הם כבר עשו?ה-מיוחד
שהם יעשו אקנה את ההסברים שלכם
רוצה להיות כמו הערבים? לשרוף אנשים כי זילזלו במשה ריבנו?אריך וייס
לא. אני רק מחכה לפרק שבו צוחקים על מוחמדה-מיוחד
אם קומדיה והומור זה בסדר אז קדימה...
אף אחד לא טוען שהם לא צבועים ופחדנים.ספק
זה קריטי כנראה בעיקר בשבילנו.אלון מצויאחרונה
אם לא נעמוד ממש, נתייבש בשמש ונקפא בגשם, עד שיכאבו לנו הרגליים, במקום למחות ולהזדעזע בבית ולומר לילדים / לחברים וכו' שהתוכנית הזו היא אנטישמית ועלינו להוקיע אותה, זה ככל הנראה לא יעזור, בעיקר לנו.
יש מקום גדול מאוד לחיבור לאמונה דרך מעשים, ואין ספק שמי שמוחה בפועל ועומד ומשקיע בעבור זה הוא חי את העניין יותר, והקישור שלו לתנ"ך השתנה או השתפר. ולהבא לא יעמוד נאלם ושבור בתוכו בלבד כשיראה מראה מסוג זה (לא התכוונתי שמיד יתחיל לצעוק ולהפגין, אלא שידע שזה לא מובן מאליו).
וגם לציבור, שלא תיראה התוכנית הזו כגזירת גורל, ואין מה לעשות, כך זה היה מעולם ועד היום, החילונים והכופרים האנטי-דתיים לעגו ובזו ליהדות וזה לא יעבור מחיינו בקרוב. צריך להראות למי שיראה שאנשים אשכרה מתקוממים נגד תרבות אנטי יהודית, שלאחרונה זה היה מחזה לא נפוץ בארצנו.
וגם פרקטית זה מועיל (קצת עד קצת מאוד מאוד). אני מניח שמכתבו של יהודה ולד ליואב גלנט להסיר את התוכנית מהמלצותיו של משרד החינוך לא פעל יחיד, וההפגנה הזו נתנה כוח למארגניה ולמשתתפיה, וזה בהחלט חשוב לצעדים הבאים (שלאו דוקא יהיו הפגנות).
הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי
ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:
https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773
@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו
הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:
(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)
(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.
(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.
בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.
יפהקעלעברימבאר
כי בארץ יותר בטוח כיום?מתוך סקרנות
כי בארץ זה המקום שלנו ואנחנו עומדים על נפשינוהסטורי
מי יתרום למדינת ישראל אם…סיעתא דשמייא1
אם כל היהודים יעלו לארץ אז הכלכלה תתחזק,קעלעברימבאר
אם כל היהודים ישמרו שבת, מאיפה יהיה כסף?הסטורי
לא יודע איך אדם שבכל הזדמנות מטיף על 'השגחת השם', טוען שאם כל היהודים יעשו רצון הקב"ה ויעלו לארץ, ד' לא ישגיח עליהם.
לגופם של דברים, לא אתה המצאת את הטענה הבזויה הזו. כבר הרב אונטרמן לפני עשרות שנים נפגש עם קבוצת עשירים יהודים מארה"ב ולתדהמתם במקום לבקש תרומות, הוא דיבר איתם על כך שהם צריכים לעלות לארץ.
אחד מהם שאל את הרב, אם כולנו נעלה לארץ, מי יתרום לכם?
ענה לו הרב: כשלאשה יש ילדים, יש לה חלב...
השגחת השם זה שאנחנו בגלות!!!!…סיעתא דשמייא1
מי שמפר את ציווי ד', שלא ינאם לאחרים על השגחת ד'!הסטורי
ומי שמפר את מצוות ישוב ארץ ישראל, שלא יקטרג על האוחזים בה. בוש והכלם
47 אחוז לזכרוני מיוהדי העולםקעלעברימבאר
חיים בארץ. רוב אזרחי ישראל יהודי. גם בימי שלמה כמעט כל תושבי לבנון (שהיא חלק מגבולות המצומצמים של הארץ) היו גוים. אבל נתיני מלכות ישראל היו יהודים.
ובכלל איך אתה מחשיב את "רןב תושבי הארץ"? לפי גבולות עולי בבל? עולי מצרים? פרשת מסעי? גבולות ההבטחה?
מעולם לא שמענו עיסוק ב"האם רוב תושבי הארץ (לא המלכות) יהודים" אלא "האם רוב יהודי העולם נמצאים בארץ" . רוב יושביה עליה - הכוונה לכולי עלמא 51 אחוז מיהודי העולם נמצאים בחלק מהארץ.
אין קשר בין גאולה לשמירת מצוות. "אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות"
אז עדין אנחנו בשעבוד מלכויות…סיעתא דשמייא1
אתה בחרת להיות שםהסטורי
כן, הרמב"ם מדבר על יותר ממאתיים שנה, למרות שהוא ידע היטב מי היה ינאי ומי היה הורדוס. על זה אנחנו אומרים כעת שמונה ימים הלל.
נכון. ומכאן שאפילו מלכות ישראל המעלהקעלעברימבאר
אנחנו עצמאיים בארצינו, לפחות בתוך הקו הירוקקעלעברימבאר
עצמאיים? ולא חסידי אומות העולם (חסידים של אומותירחמיאל
העולם)?
לכאורה מקבלי ההחלטות כפופים במידה זו או אחרת לגויים ברחבי העולם
אז:קעלעברימבאר
א. אנחנו יכולים לוותר על התקציב מארהב או ללכת לקנות נשק ממעצמה אחרת. זה בחירה שלנו. כמו מסחר. זה שאני בחרתי לעבוד בחברה ולהקשיב לבוס שלי לא אומר שאני עבד שלו אלא אדם חפשי
ב. כל מדינה כפופה להחלטות של מדינה אחרת כי אנחנו חיים באותו עולם במיוחד כשהעולם היום גלובלי. גם ארהב מושפעת מההחלטות של סין. גם שלמה היה תלוי בסוסים ממצרים.
ג. גם מה שארהב מתערבת אצלינו זה רק על דברים מעבר לקו הירוק או הפצצות שלנו בחו"ל. כך שגם אם נטען שאינינו עצמאיים - זה רק מחוץ לקו הירוק. בתוך הקו הירוק אנחנו עצמאיים לגמרי.
ד. לפי התורה גם אם עם ישראל מעלה מס למדינה אחרת אבל יש להם מלכות משלהם, זה נחשב עצמאות. אמנם לא מליאה אבל זה מקבל ציון עובר. עובדה שלא אומרים הלל על מרידת שאול בפלישתים. וגם הרמבם : וחזרה מלכות לישראל יתר 200 שנה עד החורבן, למרות שהורדוס המלך מונה על ידי הרומאים.
לאור כל זה יצאנו משעבוד מלכויות ואנחנו כבר לא בגלות
וזה שגויים קובעים מי יחליט (שיש להם זכות הצבעה)ירחמיאל
("מפני חטאנו גלינו בארצנו")
כל עוד זה לא רב האזרחים גוים זהקעלעברימבאר
מי אמר שרוב האזרחים במדינת ישראל יהודים?ירחמיאל
תבדוק:קעלעברימבאר
לפלסטינים ביו"ש ובעזה ובמזרח ירושלים (עוד כמה מיליונים) אין זכות הצבעה והם לא אזרחים
מי אמר שהם יהודים? זה שהם לא ערבים זה לא אומרירחמיאל
הם נולדו לאמא יהודיה. ישקעלעברימבאר
מי אמר שהם נולדו לאמא יהודיהירחמיאל
זה שהם טענו שהם זכרו בילדותם את סבא שלהם אוכל געפילעפיש זה אומר שאמא שלהם היא יהודיה?
הולכים בהלכה לפי חזקה, אםקעלעברימבאר
יש חזקה שהאמא יהודיה אז היא יהודיה. אין צורך במגילת יוחסין עד מתן תורה.
אני מעריך שגם לך אין מגילת יוחסין עד מתן תורה.
בהקשר למיליון יהודי רוסיה, מי ששני הוריו יהודים זה כמו כל יהודי. מי שרק אימו יהודיה אז בודקים שיביא הוכחות שאמא של אמא של אמא שלו היתה יהודיה. ההתבוללות ברוסיה היתה בעיקר רק ב80 שנה האחרונות, כלומר 60 שנה עד עליית רוב הרוסים, כלומר 2 דורות סך הכל.
בכל מקרה גם ללא עולי רוסיה יש רוב יהודי בארץ
טוב, יכול להיות. אני בעד שהם יהודיםירחמיאל
הם יהודים לפי ההלכה, חוץקעלעברימבאר
כייף לשמוע, אני בעדירחמיאלאחרונה
הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות
אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.
אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות
הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".
מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו
אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה
כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.
מקווהארץ השוקולד
עובדתיתשלג דאשתקד
אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.
ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...
למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד
לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."
זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)
בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.
מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויקאחרונה
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
אותי הוא הציל אישית.
גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר
לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.
גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.
גם אצל הכנענים היה איוב.
דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.
לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.
ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.
יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1
… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.
דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.
מה הקשר מקרה?הסטורי
מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.
אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.
אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.
העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.
לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר
לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.
בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש
נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה
יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1
… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?
לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.
מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.
רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר
יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.
הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.
יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה
זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.
בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.
אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר
שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו. וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".
לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.
כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".
(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)
עיין אור החיים הקדוש בראשית ט"ז ה'הסטורי
השאלה אינה מה הצורך האישי שלך. חלק מתיקון העולם, זה שכל אחד יכיר את מקומו. חלק מהתשובה של בני ישמעאל, זה שיכירו שהם קנויים לבני יצחק.
עיין בראשית כ"ה, ט'איתן גיל
ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו, וכו'.
ובכן, ישמעאל מוגדר בן אברהם. וצע"ג.
אור החיים מתמודד עם זההסטורי
כדאי לשמוע הרצאה של הרב שרקי בנושא…סיעתא דשמייא1
מן הסתם התכוון לפי הסוד, לא בפשטקעלעברימבאר
טוב אנחנו לא חולקים. בסוףקעלעברימבאר
הלכתית הישמעאלים לא עבדים שלנו. כי זה היה לפני מתן תורה, כי הפקעת מלך הפקעה, וכו וכו).
אין לנו צורך בתקציבים של הערבים, אלא אם כן הם עשירים יותר מאיתנו ויכולים לסייע כלכלית לעם הקטן שלנו. אבל נראה לי שארהב וסין יוכלו להיות מניקות יעילות יותר לתינוק ששמו עם ישראל. אבל אם סעודיה תרצה לתקצב אותנו, למה לא?
הכוונה שישמעאל הוא עבד ליצחק, כמו שאליעזר עבד לאברהם. כלומר דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים. כפוף אליו מבחינה רוחנית.
ישמעאל צריכים להכיר שעם ישראל הוא עם האלוקים, והתפקיד שלהם הוא להפיץ את המונותאיזם של עם ישראל בעולם, ולא ליצור לעצמם מרכז רוחני אלטרנטיבי. ומתוך "שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה" רק כך יתקיים בהם " הרבה ארבה את זרעך ולא יספר מרוב"
@סיעתא דשמייא1 זה בערך מה שאמר הרב שרקי
חזל חולקים על אור החיים, כי אומריםקעלעברימבאר
וגם גביהא בן פסיסא מעולם לא טען בויכוח אצל אלכסנדר מוקדון שישמעאל אינו בן אברהם.
אור החיים בטח מתכוון מבחינת הסוד, שרק יצחק ממשיך את אברהם בברית של הקב"ה, וישמעאל לא נחשב ב"לזרעך אתן את הארץ הזאת"
הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון
ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.
חסר משמעות באופן מוחלט.
מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.
כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר
דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.
שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח
מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
ברור שצריך להכלילזיויק
ולמה הוא עשה את זה? דבר אחד ברור. לא לשם שמיםירחמיאל
הרמבם אומרקעלעברימבאר
וזה לא אומר שהוא עשה את זה לשם שמיםירחמיאל
אז הוא מחכמי האומות, לא מחסידיהםקעלעברימבאראחרונה
זה מה שטיל אחד עשהרועישםטוב
הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.
אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.
למה הכותרת השלילית?פ.א.
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימון
מעניין אם הוא והטוען לאוסטרליות אותו אדםארץ השוקולד
סתם תוהה,
תוהה גם האם יש שמשלמים להם מצד אויבינו.
נראה לי אתה מפליג בחשדות שווא🙂קעלעברימבאר
הסגנון מאוד שונההסטורי
אתה כנראה צודקארץ השוקולד
אין שני ניקים מתנבאים בסגנון אחד🙂קעלעברימבאראחרונה
מטרת הפוסטרועישםטוב
מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות
של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,
עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.
ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.
ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו
מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.
ציטוט מ: 3,000 טילים בחודש: ישראל עשויה לקבל החלטה דרמטית באיראן
כל חודש עוד 3,000 טילים! עוד שנה מעכשיו - 36,000 טילים!!!
הכל בגלל ביבי הרשע!!!
כשיפלו פה חלילה אלפי טילים לא יעזרו כל ה"יהיה בסדר" הטיפוסי, ויהיה פה אסון אמיתי.

בעז"ה ובהשתדלות רבים וטובים, בהנהגת ראש הממשלההסטורי
לא נפלו 'מאות ואלפי טילים', לא בגלל טוב ליבם של האירנים, הם דווקא ניסו. לא נפלו 'מאות ואלפי טילים' כי צה"ל בהוראת ראש הממשלה השמיד את רובם על הקרקע ואת רוב האחרים, אלו שכן נורו, צה"ל השמיד באויר בזכות פיתוחים שפיתח בעז"ה לאורך השנים, בעיקר בשנות השלטון של נתניהו ובהכוונתו. גם מדינות זרות, עזר לנו ליירט את 'מאות ואלפי הטילים' בזכות קשרי החוץ שראש הממשלה עמל לפתח.
ההתעקשות שלך שכל ההצלחות לא קשורות לראש הממשלה בכלל וכל מה שעדיין לא הסתיים משלל שיקולים מדיניים, ציבוריים, צרכי מילוי המחסנים, צרכי מנוחת החיילים והציבור ועוד ועוד - זה 'הרוע של ביבי', פשוט מביכה.
המשך לפוסט "מטרת הפוסט"רועישםטוב
לפי מקור אחר זה 3000 בשנה ולא בחודש, נקוה שזה המקור הנכון עם ארה"ב - או בלעדיה: האופציות שיציג נתניהו, והמעקף האיראני בגלל הרכיב החסר
חוסר הבנה מציאותיארץ השוקולד
האיראנים בונים ארסנל טילים כי הם שונאים אותנו ולא בגלל ראש ממשלה זה או אחר,
ההתנהלות של ראשי ממשלה ושל כוחותינו תלוי בנו בעיקר, אבל היא משפיעה על אופן ההתמודדות ולא על הסיבה לטילים.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר
להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.
-למה אוהד מכבי?
-התקבלת
בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה
האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימון
בגצ צודק כאןארץ השוקולד
די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.
האם הם עקביים?
לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.
זה לא כזה פשוטהסטוריאחרונה
כמובן, לא אומר שבכל מצב זה מוצדק. אבל יש בעיה קשה אם חולצות כאלו שמבזות את אלו ששומרים על כולנו ומעבר לכך, מחלישות את מוראה של מלכות.
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
מה פתאוםזיויק
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.
בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים. איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?
מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?
אני לצערי לא מכיר.
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר
במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות
