אם היה *מותר*צהרים
אממ... נראלי שכן...צ'יקטנה...
נראלי שהייתי עושה אחד, ומתחרטתטיפה של אור
כלום??? ומתחרטת על כל אחד?צ'יקטנה...
מממ מה?טיפה של אור
מרגיש לי נהיר מידי לקבוע לעצמי מה ישאר לי קבוע על הגוף..
^^^^^בינייש פתוח
לא. אני רואה את זה כהשחתת הגוף.חסדי הים
אהה...צ'יקטנה...
אופס..צ'יקטנה...
חשבתי זה תשובה של 'טיפה של אור' לשאלתי...
לא משנה. כלום..
יפהצהרים
לאadvfb
לא בקטע של לצייר על הגוף שלי.
במיוחד שזה בחיים לא יורד.
אפילו לצייר על נייר מתישהו ימאס לך ואתה תזרוק את הנייר לפח.. אז לצייר על הגוף?!
קיצר אני ממש לא מבין למה לעשות קעקוע. נראה לי די הזוי.
יש דבריםחיות צבעונית
כמו מה?advfb
אש, מים, ואיך שהשני עובדruthi
לבהות במשהו זה מתוך שעמוםadvfb
וזה מתחת ל'נמאס'..
ממש לא לבהותruthi
חחח כנראה שלעת עתה אין לי את הרגישותadvfb
לנפלאות הבריאה בצורה הזאת. לא נורא.
במחשבה שנייה, נשמע מעניין מה שאת אומרת. אולי, אולי.
תנסה יום אחד להסתכל על מישהו שעובדruthi
מבטיחה לך עניין ורתק.
ממש לאadvfb
אם משהו עובד ואני נח זה רק יעורר את עצמי לעבוד.
אם הוא עובד במשהו שיוצר בי עניין זה יהיה מעניין אבל חוץ מזה nofthing
אז אצלי זה תמיד יגרום לי לרצות לנוח יותרruthi
יש לי קולגות כאלה.... אני עובד והם מסתכלים.חחחor1900
ואיך זוכרים את זה?חופשיה לנפשי
אצלי זה חקוק בדםruthi
(שזה אומר, ובכן, די הרבה)
דברים שמחזקיםחיות צבעונית
זה ראייה אקטיבית יותר
צבע שחור או כל אחד מהצורות המוזרות של הקעקועיםadvfb
בחיים לא יעורר אותי להסתכל.
שחור זה חזק מידי..
הצלחת לשכנע אותי במשהו אחר שהוא לא קעקוע
לא אמרתיחיות צבעונית
סתם הגבתי למה שכתבת
אם כבר הייתי עושה זה יותר בכיוון של הסוג הראשון.
יש אפשרות להוריד קעקועיםצהרים
ונניח בגיל 119 תהיה לך בעיה?צהרים
נניח, חוץ מזה אני לא מבין את הרעיון של לצייר על הגוףadvfb
כןruthi
את לא מרגישה שזה השחתת הגוף?צהרים
לא. בעיני זה לא שונה מעגילים/נזםruthi
והיא?צ'יקטנה...
יש שמקעקעים פסוקים נניחor1900
זה הכי אירוני...הָיוֹ הָיָה
איזה משמעות כבר יכולה להיות בלקעקע פסוק מתוך התורה שאסרה את זה?
אא"כ מקעקעים אותם סתם כמשפט יפה של חכם סיני עתיק..
יש כאלה שבאת לא יודעים... הם לא מכירים את התורה כולהטיפה של אור
אם זה ממש בתום - אז זה מרגש ומעציב כאחד.... אכן.הָיוֹ הָיָה
דברים אישיים שליruthi
בגלל השחתת הגוף לא -גם אם הלכתית היה מותרor1900
מבחינה הלכתיתאריק מהדרום
אין שום קשר להשחתת הגוף, זה עניין של לא להידמות לעובדי עבודה זרה פגאנים במזרח התיכון שחלק מהעבודה היתה לקעקע את עצמם,זה שמחנכים ביסודי ובתיכון שיש קשר להשחתת הגוף זו טעות נפוצה, אין הבדל בין השחתת הגוף ע"י קעקוע או פירסינג או עישון או השמנה, איסור הקעקוע הוא נטו בגלל ההידמות לכמרי עבודה זרה, מי שחושב שזה קשור לזה "שהגוף שלנו איננו שלנו אלא של הקב"ה ואסור להשחית אותו" וכל בלבולי המוח שדחפו לנו לנו בבית הספר יצטרך להסביר לי למה קעקוע לא ופירסינג כן.
לאט לךצהרים
עגילים וכתובת קעקע | שאל את הרב | שאלות ותשובות | אתר ישיבה
אני מבקש שיראו לי ראשוניםאריק מהדרום
שתומכים בכך שכתובת קעקע זה בגלל השחתת הגוף ולא בגלל הידמות לעבודה זרה.
לאט לך בעצמך.
גם אני תומך בכך שלאט לך....הָיוֹ הָיָה
בחזקוני יש דבר מאוד דומה - שאין לקבע אות בגוף מלבד ברית המילה. (ועל דרך קושייתך מפירסינג ניתן להקשות על אשה... אבל יודע כל לומד תורתינו כי כללים ניתנה ודו"ק)
באוה"ח מדבר על זה שפגם בגוף הוא פגם בנפש.
ובליקו"ה למוהרנ"ת ג"כ האריך בזה.
מנין היומרא לדרוש שדווקא הרשב"א או הריטב"א יאמרו את זה כדי שתסכים לקבל זאת?
ועצם הענין שהראשונים נימקו בעע"ז הוא פשוט מאוד. שזה הטעם שבנגלה. ואילו מצד הפנימיות יש בזה פגם וכנ"ל, ולא לחנם מי שכתבו זאת הם החזקוני האוה"ח ומוהרנ"ת....
ואי"ז דבר חדש, כפי שאני מניח שידוע לכבודו, שיש למצוה טעם פשטי וטעם פנימי.
ועל עצם הקושיה מפירסינג ניתן ליישב בכמה דרכים, לדוג' שזה פחות "השחתת הגוף" כשרק יוצר בו תעלה להעברת חוט, ולא שיוצר בו עצמו הקבעה מסויימת.. או שאכן אסרה תורה את שהיה מקובל בזמנה - מחמת מנהג העע"ז, וכמו הרבה מצוות שלכאו' ניתנו בהתאם למה שהיה בזמנה, אך כל מי שאינו רפורמי אינו מתיימר לשנות ולהרחיבה, לקולא או לחומרא.
ויתכן שישנם עוד תשובות, לא כל כך רלוונטי כעת, כי כעת הדיון אינו "הבה ונלמד את דברי הנ"ל" אלא שאתה מערער על הלגיטימיות של לומר כך מחמת קושייתך.. אז בשביל זה סגי בהבאת דברי הנ"ל.
ככלל. צרם באזני שבמענה לאדם שלא אמר כלום מעצמו (שאז היה לתלות לכף זכות) אלא רק הביא ציטוט מהרב אריאל, הגבת "לאט לך אתה בעצמך", במילים פשוטות - הטחת זאת ברב אריאל עצמו.
בגלל מה? בגלל שאין לך ראשון כזה....
ראשית לא הטחתי ברב אריאל דבראריק מהדרום
לא הכרתי את החזקוני הנ"ל ואשמח לראותו, אבל זה עדיין טיעון חצי צולע.
הרמב"ם וכן החינוך וכל מי שראיתי מהראשונים לא כולם בדעה אחת, כתובת קעקע טעמה שלא להדמות לעבודה זרה ואין שום קשר להשחתת הגוף, ולו קשר קלוש, זה שבבתי ספר מלמדים את הקשר- אין לזה מקור בראשונים, אז שיוכיחו, יומרא אתה טוען? כך היא דרכה של תורה, תוכיח- נקבל.
זה שאתה חושב שאין זה דבר חדש כי ככה חונכת, אבל תוכיח שזה נכון, גם החזקוני שהבאת לא מתייחס לטעם לקעקוע ובוודאי שאין שום בסיס לומר את השטות "הגוף שלנו הוא של הקב"ה אז אסור לעשות קעקוע אבל פירסינג, עישון והשמנה חופשי כי...כי ככה זה" זה פשוט לא נכון מה שמלמדים בבתי ספר היום על הטעם לכתובת קעקע, זה ועוד איך דבר חדש.
אני לא טענתי שמותר לעשות קעקוע, רק שהטעם איננו השחתת הגוף ותיזהר מהמילה רפורמי.
וכן, אם אין ראשון כזה ולמעלה מכך, מניין לרב אריאל, קושיה לי עליו, אולי הביא מדברי החזקוני שהבאת, אבל עדיין קשה לי, אין שום ראשון ולמעלה מכך שאוחז בדעה שהטעם של קעקוע הוא השחתת הגוף ולא ע"ז, אזי הקושיה היא על הרב אריאל ולא עלי, יתכן שנתלה בחזקוני.
איני מבין דבריך.הָיוֹ הָיָהאחרונה
ראשית אל תאמר שאני אומר כך מפני שכך לימדונו בביה"ס ובישיבה, שכן מעולם (!!) לא שמעתי דברים בעניין. והכל מתוך המסקנות אליהן הגעתי וכפי שהזכרתי מקורות.
ולא ביארת מדוע דווקא ראשונים מוצאים חן בעיניך. זו דרכה של תורה? איני בטוח.
אתה רוצה שנעשה כאן אוסף לכל טעמי המצוות הפנימיים שנתחדשו על ידי המהר"ל/האר"י/ השל"ה /הרמח"ל/ החסידות/הגר"א. ואתה תאמר שאינך מקבל אותם כי אינם ראשונים? האומנם?
אז הינך מבטל במחי יד דברי האור החיים ור' נתן ברסלבר, ללא הנד עפעף ומנמק ש"כך דרכה של תורה, רק ראשונים יכולים לתת טעם"?
תמיהה גדולה אתמה.
ויצכן אכן שבבתי ספר אומרים זאת בצורה מגוחכת כפי שציטטת... אבל אין זה אומר שאין לזה צורה נורמלית.. ברור שלומר "הוא לא שלנו אלא של ה' ולכן אסור קעקוע" ומאידך להתיר כל שאר מזיקי הגוף, זה מגוחך.
אבל זה לא אומר שתוכל כך להגחיך מי שמבאר לך שאכן, יש בעיה לפגום פגם ניצחי בגוף. זה הכל. וגם אם לא השתכנעת - לא עידכנוני שאתה יכול לחלוק על האור החיים.
זה שהתרגזת על המילה "רפורמי" נותן לי הרושם שקראת דברי ברפרוף למחצה... שכן על מה קיצפך? לא אמרתי זאת לך, אלא בהסבירי מדוע לא נחדש איסור על פירסינג שנתחדש בשנים אלו. כי רק רפורמים משנים את התורה "לפי הזמן". האין זה נכון? מה כעסת?
ולסיום. איני יודע פשר הכותרת שלך. אחזור על דברי, אדם שאך ורק ציטט את הרב אריאל ואתה מגיב לו ב"לאט לך" הרי זה מתפרש בדיוק כהפניית אמירה זו לרב אריאל. וזו חוצפה.
תביא לי ראשון שאומר שרק ראשונים יכולים לתת טעמי מצוותצהרים
אגב, מה המקור של הראשונים לדבריהם?
ולמה לומר שטויות על דברים של רב בישראל?
אפשר גם לסדר את דברי הרב אריאל עם דברי הראשונים. אולי עובדי העבודה הזרה עשו קעקועים כי רצו להשחית את גופם.
מה זאת אומרת תביא ראשון שאומר את זהאריק מהדרום
אם אתה רוצה לחדש בטעמי המצוות אתה צריך בסיס מספיק חזק, אם אתה רוצה לחדש תביא בסיס לדבריך, חבל על הויכוח, אין בסיס לכך שקעקוע טעמו בהשחתת הגוף, פשוט אין.
אני לא אמרתי שטויות על דברים של רב בישראל, אל תכניס לי מילים לפה, אני אמרתי שבבתי הספר שלנו מבלבלים את המוח ומקשרים בין קעקוע להשחתת הגוף ולא היא, נוסף על כך, כשהבאת את דברי הרב אריאל חזרתי על כך שיש קושיה עליו מניין לו הדבר הזה, יתכן שנתלה בחזקוני אבל האמת שאין לכך שום מקור למעט קומץ אחרונים (הרב אריאל לא היחיד) ומלמדים בבתי ספר שמטעים את כולם.
הטעם לכתובת קעקע הוא הדמיון לעבודה זרה ותוכיחו לי שאני טועה, עד כה לא הצלחתם.
ההבדל בינינו הוא שאניצהרים
הסברא שכתבתי מספיק חזקה בעיני כדי לומר את הטעם של הרב אריאל. אולי אותך הסברא לא משכנעת, וזה בסדר, אבל אם זה שכנע את הרב אריאל בעיני זה מספיק כדי לומר שזו אינה טעות לחשוב כך.
תראה את דברי הרב עזריה אריאל:
בשולי הדברים נקודה נוספת, שלא מצאתי לה תימוכין מספיקים בפוסקים: השורש 'קעקע' הוא יחידאי בתנ"ך, ובדברי חז"ל מצאנו אותו משמש במובן של הריסה והשחתה עד היסוד. כך בגיטין נה ע"א: "גזל מריש [=קרש] ובנאו בבירה, בית שמאי אומרים: מקעקע כל הבירה כולה ומחזיר מריש לבעליו". ובשמות רבה פרשה לה,ה: "והרי בבל אף היא החריבה אותו, אלא על שלא קעקעה אותו, אבל אדום מה כתיב בה? 'האומרים ערו ערו עד היסוד בה'". ניתן להבין מזה שהיסוד לאיסור כתובת קעקע הוא השחתת הגוף, ובדומה לשאר האיסורים בפסוקים אלה (ויקרא יט,כז-כח): "לֹא תַקִּפוּ פְּאַת רֹאשְׁכֶם וְלֹא תַשְׁחִית אֵת פְּאַת זְקָנֶךָ. וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ בִּבְשַׂרְכֶם וּכְתֹבֶת קַעֲקַע לֹא תִתְּנוּ בָּכֶם אֲנִי ה'". המשותף לכל האיסורים הללו הוא שהאדם משנה את צורת ברייתו הטבעית, ויתכן שלדעת חכמים החולקים על רבי שמעון זהו טעם האיסור (ועיין רש"י דברים יד,א). על פי זה יתכן לומר, שכאשר הקעקוע לא נועד לשוות לאדם צורה אחרת מכפי טבעו ובריאתו אלא לשחזר את צורת האדם הנורמלית אין בזה איסור. כאמור, לא מצאתי אישוש בפוסקים לסברה זו.
(אני יודע שהוא כתב שלא מצא אישוש בפוסקים לסברה זאת..)
מכאן-
כתובת קעקע לתיקון פגם אסתטי בשיער | שאל את הרב | שאלות ותשובות | אתר ישיבה
מסתבר שכן..חיים של
לא חושבתחופשיה לנפשי
לא. גם כחילוני סלדתי מהרעיוןמבקש אמונה
כי לדעתי זה טיפשי לצייר או לכתוב על עצמי,
ועוד בצורה שאח"כ יהיה סיפור למחוק את זה.
אגב, רוב הפעמים זה גם מכוער בעיני... במיוחד המגזימים שעושים מעצמם בלוק ציור
איכס.
מה פתאום..הָיוֹ הָיָה
הדבר הזה נראה לי |צונזר||צונזר||צונזר|. כדי לא לפגוע ברגשות התושבים. בפרט אחרי שיש כאן תושבת שכבר הצהירה שהיא חילונית ומקועקעת, אני מצנזר.
אבל קיצער, כוונתי מובנת.
ו-כן, ממש כמו שכתוב פה: יפה - צעירים מעל עשרים
וזה יסוד מוסד לכל העניינים, שאין עלינו לקיים המצוות רק כי כך חוייבנו על ידי הדיקטטור מלמעלה, ו"מה לעשות, עדיף לסבול פה מאשר בגהינם"
אלא יש עלינו להבין את המסר והתוכן, ולהפנימו.
לכן אינני אוהב פנטזיות מסוג "אם היה מותר הייתי XYZ" כי לא, המטרה בכך שאסור זה שתפנים את העניין ןתתחבר אליו, תקלוט למה אסור.
כמובן שזה לא אחיד, ויש מנעד בין מצוות פרה אדומה לאיסור רציחה....
אבל על כל פנים בנידון דנן נראה לי די פשוט וברור שצריך להפנים מה התורה באה לומר בזה.
אממחיות צבעונית
הכל בסדר
כמובן..הָיוֹ הָיָה
הקצנתי לצורך התיאור.
אני בטוח שהבנת מה התכוונתי לומר.
התכוונתי יותרחיות צבעונית
וגם על זה חלה ההבהרה הנ"ל.הָיוֹ הָיָה
אל תצנזר בגללי, הכל מצוין.ruthi
וואי לאנועה גבריאל
לא ממש לארויטל.
בטח!מזמור לאל ידי
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.
יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.
אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'
גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.
דברים שאני עושה לפעמים/משה
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוג
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
לא נוראנחלתאחרונה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה