תגידו, באיזה תנועת נוער אתם?הכל עוד אפשרי
אני בנ''עהכל עוד אפשרי
ומעורב...
הייתי בצ"ה.דמעה שקופה


תנוער נוער חב"דית.דמעה שקופה


וואו.. אין כאן אף אחד בבנ''ע?!הכל עוד אפשרי
אני בני עקיבאאהאקונה מאטטה:)
אנחנו יחידות מסוגנו בפורום אני רואה.הכל עוד אפשרי
אני הייתי בבנ"עניק כמעט בלי ראש


אריאללאייסקפה


אריאלבת סוד


אניעובדת ה בשמחה????

בגדתי בבנ"ע ועברתי לאריאל

יופיחתול עם רישיון

יש לי שלושה אחים שעשו ככה

 

למה כתבת לי יופי?עובדת ה בשמחה????


אנה הערף מה אני עוד אכתוב זה היה יופי שעברת לאריאלחתול עם רישיון


..ניק כמעט בלי ראש

כותבים "אנא עארף" (למרות שזה בערבית انا اعرف לפי גוגל)

..בת סוד

אני בגדתי בעזרא ועברתי לאריאל

חחחחחחח על אותו עיקרוןעובדת ה בשמחה????


אני גםםמתנחלת:)

בגדתי בבני עקיבא ועברתי להקים סניף אריאל...חיוך גדול

יאאאא אנחנו מהטוביםםםםםם אנ בעזרת ה' יקים סניף אריאל פההההעובדת ה בשמחה????


זה קורה לטובים ביותרמעונן

קורץ

אני בעזרא !!!שקד מהצפון


בול כמו אחותיחתול עם רישיון


אני אריאלניקית😁משהי נחמדת


שמעתם על רבי חייא(אני לא שם אל דאגהדוס אחי

(אני לא שם אל דאגהחיוך גדול

מזה? יש תנועה כזו?הָיוֹ הָיָה


אכן אכן😂 חדשה חדשהדוס אחי


זה של הרב יצחק לא?שחר אורן


לא יודע בדיוק אני רק יודע שיש לי חבר מדריך שם..דוס אחי


אז אני די בטוח שאני צודקשחר אורן

ואני לא בטוח שאפשר לקרוא לזה תנועת נוער.

וואלה? ספר לנו עליה!הָיוֹ הָיָה


מה אני היחידה חוץ מ3,000

@אהבת ישראל תנצח שהייתה בבתיה?חושב

ואם נוער המקדש נחשב אז..

אבל בעיקרון אני לא בשום דבר

פעם ראשונה שאני שומע שיש דבר כזה...הָיוֹ הָיָה

מישהי שנמצאת בבתיה וגם בנוער המקדש? וואלה...

לא האמנתי שיכול לקרות....

הייתיי בעברי בבתיה3,000

כשלמדתי בבית יעקב

עכשיו כבר לא

אבל יש לי חברות שהם גם וגם

מעבר מעניין...הָיוֹ הָיָה

גם הוא לא כל כך מצוי..

 

יש לך חברות שלומדות בבית יעקב והן בנוער המקדש?

אתה יודע איך קוראים לזה-שחר אורן

חזרה בתשובה. (צ)

אממ.. נו נו...הָיוֹ הָיָה


אהמ אז ככה3,000

אצלנו באזור אין ממש בתיה לבנות בתיכונים, רק אם את מדריכה את הכיתות הקטנות אז כן, אבל בכללי יש אתנחתא וכזה, אני לא בטוחה שיש אתנחתא גם לתיכונים, כי התיכון החרדי היחיד שיש בסניף של הבציה שלנו הוקם השנה ועם כל הקורונה הכל קצת השתבש

בעיקרון אמור להיות גם לתיכונים אבל בגלל שאנחנו מקום נידח אז הבנות בתיכונים הם אלה שמפעילות את הבתיה ביסודי 

לא משנה

בכל אופן, כן יש לי חברות בבתיה ובנוער המקדש

אבל הם לא בדיוק חרדיות סטנדרטיות

וגם בכללי3,000

אצלנו הגרעין של נוער המקדש הוא לא באולפנה, הוא גרעין של מקום

בגלל שיש בנות שהם לא לומדות באולפנות ואם הם כן אז לא באולפנות שייתנו להקים גרעין של הנוער

מעניין....הָיוֹ הָיָה

בית יעקב רגיל כמו שאני מכיר, לא יתן לתלמידותיו להיות בנוער המקדש.. והן גם לא ממש תרצינה בזה....

את אומרת שהן לא חרדיות סטנדרטיות, ושזה "תיכון חרדי" ולא "סמינר בית יעקב"

התנועה נותנת לבנות מהתיכונים האלו להדריך ביסודי של בית יעקב הרגיל?

אהמ3,000

אצלנו סמינר זה כבר אחרי תיכון, זה בעצם תיכון של בית יעקב

וחוץ מיזה, התיכון לא יודע עלזה 

הגרעין שלנו רק בן חצי שנה בערך, והוא לא ממש ידוע באיזור, מן הסתם שהוא גם לא ידוע לחרדים באזור

וגם רוב הצוות של התיכון גר בעיר אחרת, אז יותר קשה להם לדעת דברים

וכן, באמת אין הרבה.. אחת שבאה רוב הפעמים, עוד אחת שבאה רק פעמיים, ואחת שלא באה ממש  אבל זה כי בהתחלה זה נפל על מתי שהיא שומרת על אחיות שלה, ואז זה היה בזום ולא היה לה, אבל זה כן חשוב להם, גם בגרעין שלנו לומדים עכשיו בעיקר על אהבת ישאל, כי בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם, והחלטנו יותר להתמקד בנושא הזה גם בין היתר שיש כמה סוגים של בנות ואם בכללי רואים את האידיאלים שלהם יוצאים פיצוצים.. וגם כי יש כמה שדי חושבות שכולם מצדם שילכו לעזאזל והם צודקות.. אז אנחנו יותר מתמקדות בזה, מה גם שהם פחות מעורבות בנוער הארצי

אבל הם כן נמצאות וכן הנושא די חשוב להם.. יש נושאים שלא מסכימים עם ההנהלה של התנועה וזה בסדר, גם אני לא תמיד, אבל חשוב בעצם ללמוד על המקדש, הם פחות משתתפות בפעילויות אבל כן..

אז התיכון הוא של בית יעקב, אז כן, נותנים, מה גם שהאולוכסייה החרדית באיזור היא מלכתחילה שונה,אז גם היסודי עצמו הוא כמו התיכון

 

ליתר דיוק3,000

ההנהלה של בתיה מתחננת לבנות שיבואו להדריך

אבל זה רק כי אין מספיק בנות שרוצות

יפה יפה, מעניין מאוד. תודה על הפירוט...הָיוֹ הָיָה

המציאות הזו היא ממש חידוש בשבילי.

תעשינה חיל!

בשמחה(:3,000

אהמ וכן היא חידוש להרבה אנשים, גם קצת בשבילנוחצי חיוך

תודה

לא ככ מעניין3,000

ההורים שלי העדיפו לשלוח אותי לבית יעקב מאשר בית היסודי שיש באזור

הוא ברמה דתית אפילו יותר נמוכה מהאולפנה שלי, והם העדיפו שאני אלמד שם

ואז לקראת כיתה ח' ההורים שלי העדיפו להעביר אותנו, כי בכיתה ח יש את כל הלחץ כדי להתקבל לתיוכנים ויותר עוקבים אחרי בנות וכל דבר שמישי עושה נותן שם רע גם לבית ספר וכזה, והעדפנו לא להיכנס לזה, מניסיון כי אחותי הגדולה כן הייתה שם בח'

הבינותי...הָיוֹ הָיָה

נשמע בהחלט צעד חכם.

איזה יופי!

גמאני הייתי בבתיהטונה(לא דג)


איזה מגניב!3,000


הייתי בבנ"עניק כמעט בלי ראש

אבל הפסקתי לבוא משתי סיבות:

1. זה בזבוז זמן (אצלנו)

2. זה מעורב.

סבבה..הכל עוד אפשרי
לי (לפחות) יותר קל להיות יותר דוסית במקום שבו לא כולם דוסים... אני חושבת שלי יותר נכון בנ''ע מהסיבות האלה, אבל כל אחד והצרכים שלו, הסגנון שלו, והאישיות שלו..
אריאלניקית בנשמה!!אין קדוש כה':)


אריאל!חושבת בקופסא

נראה לי סיפרתי את זה פעם בפורום, בכל מקרה זה נראה לי מעניין לכתוב.

חברה שלי שקטנה ממני בשנה גררה אותי לבני עקיבא לשבת אחת כשהייתי בכיתה ה'.

המדריכים של השבט שלי היו בשבת ישיבה באותה שבת, אז פשוט ישבתי בצד וראיתי איך הבנים מהשבט משחקים כדורגל. (אני לא זוכרת שום דבר על הבנות, למרות שהבנות באותו השבט הן הבנות שבכיתה שלי)

 

שבת אחר כך היא שוב לקחה אותי לשם, וכשהגענו היא אמרה שאין סניף בגלל סיבה שאני לא זוכרת, אז היא אמרה "בואי נלך לאריאל במקום".

הייתי מאוד חדשה בעניין הזה, טכנית עדיין לא הייתי בשום פעולה, ועדיין חשבתי שזה מעשה בגידה נוראי להחליף תנועות ככה לפי הנוחות.

בכל מקרה הגענו לסניף אריאל בנות הנפרד והכשר שרובו היה מלא בבנות מהבית ספר היותר דוסי בעיר, חלק מקוד הלבוש כולל גרביים לבנות ובית ספר התחלק ל"*** בנים" ו"*** בנות" במבנים שונים וצוות שונה ואפילו שני מנהלים שונים.

 

לא הכרתי אף אחת משם אבל ממש אהבתי איך שבפעולה מדברים עם ערכים ולא מבזבים את הזמן,

(זה לא שבאמת התנסתי בפעולה של בני עקיבא, אבל אני יודעת היום שאם מדריכות לא היו יכולות להגיע אצלנו היו מסדרים להם מדריכות חלופיות או משהו, לא נותנים לזמן להתבזבז)

אז נשארתי באריאל עד עצם היום הזה.

 

בכיתה ו' ספרו אצלנו מי באיזו תנועת נוער ואני הייתי היחידה באריאל בכל הבית ספר חוץ מילדה בכיתה ג' שרוב הזמן לא הגיע לסניף.

זה באמת היה עניין של בתי ספר, הבית ספר הדוסי לתנועה הדוסית, ובית ספר הלא דוסי לתנועה הלא דוסית.

אבל זה משתנה, עכשיו גיוס לשבט יסוד אצלנו גם הולכות לבית ספר שבו אני למדתי, ויש הרבה יותר בנות בסניף שלנו משם, וזה ממש לא הוריד את הרמה, זה העלה לבנות שנכנסו את הרמה, אני לא יודעת אם הייתי יוצאת כזאת דוסית אם לא הייתי הולכת לאריאל.

זה מאוד משמח לשמוע....הָיוֹ הָיָה

ובפרט השורות האחרונות...

ב"ה רואים שיש מגמה של התחזקות ועליה תורנית.. ב"ה, כן ירבו!

בנ"ע וגאה בכךכיפת ברזל-סרוגה
ולכל אלו שכתבו שעזבו אני מאוד מאוכזב מכם.
תחשבו על זה שהייתם יכולים לעזור לתקן ולחזק טיפה את כל השבט שלכם.
למה אתה מתכוון כשאתה כותב לחזק?ניק כמעט בלי ראש

להפוך את השבט לנפרד?

במקרה שלי זה לא רלוונטי, כי 2 ילדים לא יכולים להפוך שבט של 25 ילדים לנפרד..

אגב, גם אני הייתי גאה אם הייתי בבנ"ע. אבל נפרד.

דבר ראשון לא.כיפת ברזל-סרוגה
אתה צודק שאתה לא יכול לבד (או עם עוד אחד) להפוך שבט לנפרד, ולכן לא התכוונתי לזה.
התכוונתי שבמקום לראות מסורתיים/לייטים ולברוח, אפשר לנסות לחזק, לדוגמה לארגן תפילת שחרית של השבט כל בוקר בחופשים שאחריה יש לימוד קצר, ואם היית נשאר והיית מדריך- ההשפעה שלך הייתה אפילו הרבה יותר גדולה- כלפי השבט שלך בפרט וכלפי כל הסניף בכלל. (אבל יש כאלה שבאמת לא מתאים להם, במיוחד קשה יותר אם גם השבטים מעורבים)
אתה צודקניק כמעט בלי ראש

אבל במקרה שלי זה שונה...

רק אני ועוד שניים מגיעים לשחרית (ויש גם ברבע לתשע), ואני לא יכול להיות מדריך.

ואני גם חושש שבמקום שאני אחזק אותם, הם יחלישו אותי.

בני עקיבאפו הדוב

ושרק השבטים נפרדים הסניף מעורב

אריאלגארפילד


אני מדריך בבני עקיבא אבליתקאי

כחניך בגיל היותר גדול הפסקתי ללכת בגלל שזה מעורב בישוב שלי 

בכיתה ט חשבתי ללכת להדריך באריאל 

ובסוף הלכתי להדריך חוץ בבני עקיבא בישוב שהשבטים נפרדים  גם כי אני יכול לשנות את אופי הסניף יותר לכיון נפרד וגם רק את השבט שאני מדריך  . ויהיה לי יותר השפעה מאשר  להדריך באריאל .

כי לנטוש את בני עקביא שזה בעצם רוב העם לא יעזור 

צריך שכול החברה שאולכים לאריאל יכנסו לבני עקיבא ויעזרו להפוך אותה לתנועה מתוקנת יותר וכך את כל העם 

במקום ללכת לקבוצה מאוד קטנה שהיא במליאה אולכת לאריאל  

 

בדיוק מה שאמרתיכיפת ברזל-סרוגה
בנ"ע!רודף אהבה בימים
כל האלה שעברו- 😞מאוכזבת מכם.
תשארו ותשפיעו!
אהמ בתור אחת3,000

שעברה מתנועת נוער אחרת לשום מקום, אני יכולה להגיד שקל מאוד להגיד "תישארו ותשפיעו" אבל רוב הפעמים זה הרבה יותר מורכב מיזה.. חוץ מיזה שלרוב האנשים שיותר דוסים מהמקום שהם נמצאים בו ובנ"ע לא מתאים להם יש עוד הרבה מקומות שהם צריכים להשפעי בהם. וגם לפעמים לדאוג שלא ישפיעו עלייך.. בקיצור זה קצת יורת מסובך וגם לא לכולם יש את הכוח להישאר ולהילחם במקום שרוב הפעמים לא רוצה לשמוע..

בקיצור את לא יכולה להגי מאוכזבת ממכם כשאין לך מושג מהזה

מסכימה!שם נורמלי ????
ואני תמיד בעד להשפיע- כל החברות שלי יודעות את זה...
אבל זה ממש קשה כשאת לבד ושכמעט כל הקבוצה לא ממש רוצה לשמוע אותך...
גם בכללי לא תמיד3,000

יש כוח

הקטע שאם הסניף לא משו זה גם לפעמים אומר משו על הסביבה שאתה גר בה.. ואם גם הסביבה שאתה גר בה לא משו, וגם הסניף, וואלה לפעמים צריך להיות יותר בהיכון כדי לדאוג גם על עצמך לפעמים ולא רק על אחרים..

אומנם לא "ערקתי" ומאז ומעולם הייתי באריאל אבל בכל זאתחתול עם רישיון

אומנם לא הייתי מעולם בבני עקיבא אז אני לא יכול יותר מדי לדבר אבל אני יודע מניסיון במקומו אחרים שאלה שעזבו כנראה עזבו מסיבה טובה אולי המקום לא תואם לערכים שלהם פחות תורני פחות חברים וכ"ו

כן בדיוק3,000

כאילו אי אפשר להגיד "מאוכזבת ממכם" כי וואלה את לא יודעת מה אנשים עברו ולמה הם החליטו לעזוב

מסכימה איתךמעונן
זה ממש קשה להשפיע שבקושי אתה מחזיק בשיניים בשביל להישאר כמו שאתה
אולי זה טיפה קיצוני מה דאני הולכת לומר
אבל אני ראיתי איך השבט של חברה שלי בבנע פשוט הרס אותה
והיא הייתה הבנאדם שכולם היו יכולים להצביע ולומר"היא תמיד תלך אחרי האמת שלה ותיהיה כנה עם עצמה, יש לה אופי חזק בטירוף היא לא נגררת"
אבל, בגיל הזה, ברוב המקרים- זה חזק ממך
ובמקום שיצפו ממך לתקן אתה הורס תצמך..
אז אי אפשר להתאכזב
כי לפעמים זה לדרוש יותר מידי
אכן...הָיוֹ הָיָה

להשאר ולהשפיע זה מאוד חשוב ונפלא....אבל צריך לשקול היטב היטב אם זה לא מזיק לאותו אחד שרוצה להשפיע, ובסוף ייצא מושפע... לצערינו כבר ראינו הרבה נזקים שקרו..

ובאמת, אני בחיים בכלל מאד מאוד בעד ה"להשפיע" ולהועיל ולרומם אחרים.. אבלאבל, כמה צריך לשקול היטב.... ממש לא פשוט.. בואו נאמר שאם יש שליש סניף דוסי, עוד שייך לומר שישארו וינסו השפיע (עם יד על הדופק של עצמם..) אבל כשיש שניים מתוך 25, כמעט חתום שהם אלו שיירדו ולא שהאחרים יעלו..

צריך המון זהירות בזה, אין לנו את הפריבילגיה להיות פזיזים ולהפסיד...

@רודף אהבה בימים @כיפת ברזל-סרוגה

 

באמת שאני חושבתהכל עוד אפשרי
שזה ממש תלוי באישיות של הבנאדם👈
זה ממש תלוי באישיות של הבנאדם, ומי שזה יכול לפגוע בו, שיהיה במקום אחר...
לי נגיד יותר קל להשפיע ולהתחזק ולהפוך ל''דוסית'' יותר דווקא בבנ''ע ןבמקומות לא הכי דוסים...
שאני הייתי ביסודי, שזה בית ספר מעורב גם, עם הרבה שילובים ולא הכי דוס בעולם, היה לי הרבה יותר קל להציב לי גבולות, להתחזק, ולשמור...
אבל ברגע שעברתי לאולפנה, יחסית ממש הדרדרתי🙃
מסתמא את צודקת..הָיוֹ הָיָה

אבל בנאדם צריך לשקול אלף פעם לפני שהוא מחליט שהאישיות שלו מתאימה.. ולא להיות פזיזים בזה... עלולים חלילה לצאת ניזוקים מאוד....

לא מספיק תורני- תעזור לזה להיות יותר תורניכיפת ברזל-סרוגה
אולי לאט לאט זה ישתפר והילדים שלך (אם תגור באותו מקום) יהיו שם כשזה כבר יהיה מקום תורני..
תקשיב אולי מה שאני אומר יכול להיות לא נכון אבלחתול עם רישיון

אני לא מנסה להרוס סנף אולי אשכנע לעזוב שהסניף ימשיך בשלו כי יש אנשים שבאמת מה שהולך שם הוא טוב בשבילם ויש כאלה שבאמת מצליחים להשפיע ובאמת כל הכבוד להם אבל זאת אל דעתי

צודק, זה מתאים לאנשים מסוימיםכיפת ברזל-סרוגה
כן...הכל עוד אפשרי
זה ממש תלוי באישיות של הבנאדם, ומי שזה יכול לפגוע בו, שיהיה במקום אחר...
לי נגיד יותר קל להשפיע ולהתחזק ולהפוך ל''דוסית'' יותר דווקא בבנ''ע ןבמקומות לא הכי דוסים...
שאני הייתי ביסודי, שזה בית ספר מעורב גם, עם הרבה שילובים ולא הכי דוס בעולם, היה לי הרבה יותר קל להציב לי גבולות, להתחזק, ולשמור...
אבל ברגע שעברתי לאופנה, יחסית ממש הדרדרתי🙃
לא הכי מסכימה איתך...מתנחלת:)

ישלי כמה דברים לגבי המילים "מאוכזבת מכם, תישארו ותשפיעו".

א. לפעמים אי אפשר להישאר ולהשפיע, זה לא תמיד אפשרי....

ב. כל מי שאמר שתמיד אפשר להשפיע - אצלנו ספציפית בתור חניכים אי אפשר להשפיע וכשמגיעים להדרכה לא מכניסים כי אנחנו דוסים מדי, איך בדיוק אתם חושבים שנשפיע??

ג. תאמינו לי שלהפסיק להשפיע ופשוט לעבור זה לא משו שמחליטים ברגע, זה משו שמחליטים אחרי הרבה מאמצים שלא מצליחים.

ד. לפעמים בנאדם צריך לדאוג לעצמו לפני שהוא דואג לאחרים (אני יודעת שזה נשמע אגואיסטי, אבל זאת האמת...), בנאדם צריך להיות מספיק חזק כדי להשפיע.

למה לפני שנכנסים לשנתיים הדרכה יש 6 שנים בתור חניך?? כי אדם צריך להתחזק לפני שהוא מחזק. אי אפשר לחזק אחרים אם אתה לא מספיק חזק.

ה. אני, אישית, יכולתי להישאר בבני עקיבא אבל בחרנו להקים סניף אריאל בשביל הבנות הקטנות. 

ישלי חברות שהיו בבני עקיבא ולצערי ממש התקלקלו, לא היינו מוכנות שכל הבנות יתקלקלו ככה ולכן פתחנו סניף אריאל, כדי לשמור על הבנות הבודדות שאו שהיו מתקלקלות בבני עקיבא, או שלא היו הולכות לאף סניף ונשארות בלי חברות (ישלי חניכה שזה קרה לה, עד שפתחנו אריאל היא הייתה לבד בבית בלי חברות..).

ו. בסופו של דבר זה תלוי בסניף וכל מקרה הוא שונה, אבל מי שלא עבר אתזה - בבקשה אל תשפטו, תאמינו לי שכדי להקים סניף צריך לעשות הרבה חושבים אם זה הדבר הנכון ואם בסופו של דבר מישו עזב את בני עקיבא לאריאל - מגיע לו שאפו ענק כי הוא הולך למקום יותר דוס.

מי שעזב בגלל רמה תורנית - אני מצדיעה לכם!!

 

 

@3,000 שמעה מה עברנו כדי להקים סניף ויכולה להעיד שהמצב פה באמת לא פשוט ושבשמחה היינו עושות הכל רק כדי לא להקים את הסניף....

אם מישו רוצה פירוט מה בדיוק הלך פה - בפרטי...

אני כאן כדי להעידדד3,000

גאווה

אני, מעידה. וואווווווו

בכל אופן אני מסכימה עם @מתנחלת

כי למשל אחותי נשארה בסניף שאני עזבתי כי לא התאים לי, ורואים שעד כמה שהיא ניסתה להשפיע, טוב מה לעשות זה השפיע גם עליה

עדיין יש לה קטעים ממש דוסים חמודים כאלה שאני מתמלאה גאווה, אבל ביוא כבר הולכת בחצאיות קצרות,, וחולצות קצרות, וכאילו בכיתה ז לפני שהיינו בסניף היא לא הייתה מסכימה ללכת עם חולצות שלא מכסות את העצמות בצוואר, בשיא הרצינות (כן @שם נורמלי 😉, מצהירה לך) 

וואלה, כן, חשוב להשפיע אבל קודם חשוב שאתה באמת זה שתשפיע.. לא הרבה משפיעם על כל הסביבה שלהם.. כאילו יש, אבל אם אתה גם צריך להשפיע, גם צריך לא להיות מושפע, וגם אחרי הכל לבנות את עצמך.. אתה לא תצליח בהכל..

לי לקח חצי שנה להחליט לעזוב, זה לא החלטה שמבצעים בלי לחשוב כי קצת קשה

(גם אני יכולה להעיד שכמו שמנתחלת אמרה יש אנשים שפשוט נשאירם בבית.. אני בלי סניף כרגע.. וזה שיא המבאס שיש בנות שמדירכות ומסעות וסמינריונים.. זה באמת לא החלטה פשוטה)

בקיצור אני מכימה עם מתנחלת, אחלה ניסוח,

ואני כאן כדי להעיד! 

בנעפלונטר 7

דאאאאא

פשוט

בני עקיבאאמממ
המקור
עונהאני זמנית כאן
הייתי חניכה שרופה ומדריכה כשנה בעזרא.
ואז המשכתי כרכזת באריאל.
..אני זמנית כאן
אהה וכשהייתי בסביבות כיתה ד-ה הייתי בבני עקיבא כי זו התנועה היחידה שהייתה איפה שגרנו.
אבל.. זכור לי איך שההורים שלי הדריכו את אחותי ואותי מה מתאים לאורח חיים שלנו ומה לא ושמרו עלינו מאד.
זה היה קצת קשה ומעיק להיות אחרת אבל.. היום אני מבינה ומעריכה. וזה נתן לי המון המון הלדעת מי אני ומה אני לא.

חח אז הייתי בכל העולמות כמעט. בבתיה כנראה שכבר לא יצא לי.. וגם לא נראה לי הייתי הולכת כי זה לא הסגנון שלי. אבל מי שזה הסגנון שלה זה נראלי אחלה דבר.
אהמ לא נראלי שגם היה יוצא לך3,000

זה תנועה של בית יעקב

אז כל עוד את לא למדת שם..

איפה שאני גרה יש בתיה וזה פתוחאני זמנית כאן
לא רק מי שלמדה בבית יעקב מגיעה לשם. אלא כל מי שמגדירה את עצמה חרדית. בואי ונגיד שאם הייתי רוצה הייתי יכולה. אבל כאמור זה לא משהו שיקרה.
אה וואלה? בחיים לא שמעתי על זה!3,000אחרונה

וואו

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך