ספרדי אחדאלישע בן אבויה
בס"ד

רצה להתקבל לישיבה אשכנזית, ובא לראיון עם ראש הישיבה:
הרב: איך תסתדר עם אוכל בלי הכשר ספרדי?
הספרדי: יש פה מסעדה, אני יכול לקנות אוכל.
הרב: איך תסתדר עם תפילה אשכנזית?
הספרדי: יש בצד השני של הכביש בית כנסת ספרדי, אני יכול להתפלל שם.
הרב: איך תסתדר במקום שבו הרבה פעמים מדברים יידיש?
הספרדי: זה בסדר, אני מבין יידיש.
הרב: איך אתה מבין יידיש אם עברית אתה לא מבין?!

--

חמישה ספרדים רצו להתקבל לישיבה אשכנזית:

הרב: למה דווקא לכאן?
הספרדים: אנחנו רוצים ישיבה אשכנזית.
הרב: גם אני.
אשכנזי אחדשמחה ואמונה
נתקע באי בודד מת מרעב
פתאום  הוא קולט עץ קוקוס אבל מה?..
באסההה על העץ יש קוף ששומר על העץ
אז האכנזי חשב חשב חשב
ואז חשב בליבו
"וואלה אם אני אזרוק על הקוף אבן אז הוא יקח קוקוס ויחזיר לי"
האשכני שלנו לקח אבן וזרק על הקוף
והקוף בתמורה
ירד מהעץ ופוצץ אותו מכות!!
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחמוריה!!
יווו הרגתם אותי=]]]
 
אלישע-הבדיחה השניה החייתה יותר טובה.=]
וואיי,טוווב(: אחשלי יאהב את זה ..צופיה[=
חחחחח גדול....~H.L~
הבדיחה הראשונה הזכירה לי קצת את אחי-עין שלישית
אבל באופן קצת הפוך..
 
חחח...חמוד.אבל לא הבנתי ת'בדיחה של שמחה ואמונה.שיראל.
חביב.. לא יותר...שירו למלך
חח.. חמוד!! אהבתי ממש!!=]ה!2ה 2!2ה
ראש ישיבה אשכנזי מגיע אחרי מאה ועשרים לשמים...שיקמה
מכבדים אותו למסור שיעור. תוך כדי הוא מנסה לתרץ איזה רמב"ם. ואז קם יהודי זקן מאחת השורות ומעיר בעדינות שנראה לו שהרב לא מבין את הרמב"ם. שואל אותו הרב, מה שמך? משה בן מימון, עונה היהודי. פחחח, מגחך הרב, מה פרענק מבין ברמב"ם...
אני חושבת שהבדיחות פהדוסית גאה!
נגועות באבק לשון הרע.
איזה רצח של בדיחה..אלישע בן אבויה
בס"ד

זה ככה: שני בני"שים לומדים, ומתחילים להתווכח בכוונת הרמב"ם. זה אומר הרמב"ם התכוון לזה, וזה אומר לא כי הרמב"ם התכוון לזה. התחילו להכות זה את זה עד ששניהם מתו, וגם אז לא הפסיקו להתווכח בעולם שכולו טוב. פגש אותם אדם אחד, שאל אותם על מה הם רבים. ענה לו אחד מהם: הוא חושב שהרמב"ם התכוון לזה, ואני אומר שהרמב"ם התכוון לזה. אמר להם: שניכם טועים, הרמב"ם בכלל התכוון לזה.
-מה.. מאיפה.. איך קוראים לך?!
-בן מיימון.
-מה פרענק מבין ברמב"ם?!
האמת? לא מצחיק.....יהודי מרמ"ג
אני בעד בדיחות שובניסטיות.....
האדם הראשון אמר לה':
"וואלה ה' מצ'עמם לי..."
אמר ה':
אם אתה רוצה אני מוכן לתת לך מכונה נפלא:
היא תנקה בשבילך, תבשל בשבילך
וכל היום רק תחשוב מה צריך בשבילך.
אבל....
בשביל זה אני צריך לקחת חצי מכל אבר שיש לך
בגוף.
האדם הראשון חושב חושב,
ואחרי בערך עשר דקות הוא אומר לה':
וואלה ה' מה תיתן לי על צלע?
האמת?..חלשששמחה ואמונה
אם כבר בדיחחות שובינסטיות אז תן משהו על רמה..
 
מוכר ולא מצחיק (הבדיחה של פנאט).שיראל.
לא משהו..בת-של-מלך
למה ה' ברא את אדם לפני חווה?
-כי לפני כל יצירת מופת צריכים לעשות טיוטה!
*ברוך שעשני כרצונו- ב-ד-י-ו-ק כמו שהוא רצה!!
את יודעת שזה סתם משהו שאומרים לנשיםאלישע בן אבויה
בס"ד

בשביל שהן תהיינה בשקט?
אחרי הכל, לא סתם מברכים 'שלא עשני אשה' ברצף של 'שלא עשני גוי' ו'שלא עשני עבד'. ולא סתם אם כבר ברך 'שלא עשני אשה' לא יכול לברך אח"כ 'שלא עשני גוי/עבד"
סליחה שאני סותרת אותך אבל-בת-של-מלך
זה לא נכון!
ברוך שלא עשני אישה נאמר על כאבי לידה.
כיוון שמן הידועות שגברים לא יכולים לעמוד בכאב פיזי כמו הנשים ולכן זה סוג של "הודאה בשפלות"
כאילו- פיו, מזל שאני לא אישה כי אחרת הייתי חייב לעבור את זה וזה לא מתאים לי ולאופי שלי.
 
בנוגע לזה שאומרים את זה כי הבנות צריכות לקיים פחות מצוות-
ולמה זה? כי הבנות יותר קרובות ל-ה' ולא צריכות כ''כ הרבה מצוות שיזכירו להן את ה' כל היום..
 
ולאחרונה שמעתי פירוש יפיפה על זה..
למה "שלא עשני אישה" הרי יכל להגיד- שעשני גבר!
אלא מה? בגלל שהבן הוא יותר שכלי מהאישה, כלומר- נוטה יותר אל השכל הוא חייב לשפוט את עצמו ביחס לשכל, כלומר-
אני גבר.. אבל מה מוכיח את זה? שאני לא אישה!
ולעומתו האישה לא צריכה את זה לכן היא מברכת ברוך שעשני כרצונו- היא יודעת בדיוק מההיא עפ''י הרגש ולא צריכה חיזוקים של השכל..
 
בקיצור.. אין לי כוח לגלוש פה לדיוניים שוביניסטים.. אבל...
נא להרגע!
אה, וגם גוי קרוב יותר. בגלל זה יש לו שבע מצוות..אלישע בן אבויה
גם הגבת רק על דבר אחד-אפשר לתקן
על השאר אין לך מה לומר?
 
וגם התשובה שלך מבחינה שכלית מאוד רדודה...
(אם תחשוב על זה בצורה רצינית, לא כדי סתם לרדת על נשים- תראה עד כמה זה מגוחך
ואם לא תצליח לראות- אני יעזור לך)
אין לי כוח להכנס לוויכוח של נצחאלישע בן אבויה
בס"ד

אני רואה לאן זה מתקדם, ואני מפסיק. אתן יכולות לחשוב שנכנעתי אם זה עושה לכן טוב. כל עוד אני לא צריך להתחתן אתכן (ויש לי הרגשה מוזרה שגם אתן לא רוצות..) לא אבזבז כוחות מיותרים בוויכוחים מיותרים.
תתפלא.בת-של-מלך
זה לא עושה טוב..
אין לי בעיות עם אנשים בדר''כ אלא אם כן אלה בנים שוביניסטים..
אז כל עוד זה בגדר בדיחה הכל סבבה..
אבל צריך להיזהר שזה לא יעבור את זה!!
 
 
בת של מלך- תשובות לעניין!אפשר לתקן
תודה, נשמה.בת-של-מלך
טוווווווובבב........golani
בתגובה^ לאלישע בן אבויהgolani
אלישע לפי התשובות שלך נשמעשמחה ואמונה
 
שאתה לא רוצה להתחתן..
כאילו רציני אתה לא יודע מה המעלה של האישה?..
אני לא אומר שלאשה אין מעלותאלישע בן אבויה
בס"ד

אני טוען שהקטע הפמיניסטי הזה של הזמן האחרון ש'להיות אשה זה יותר טוב מלהיות גבר מכל בחינה שהיא' זו גישה מפגרת ומעצבנת. אני יודע שגם מי שהוא לא משבט לוי הוא חשוב, אבל אני מוכן לקבל את זה שלויים נחשבים יותר!

ולא, אני באמת לא רוצה להתחתן.
קפץשמחה ואמונה
טוב אז עכשיו הבהרת את עצמך יותר..
אבל לא להתחתן?..
לא ציפיתי לשמוע משפט כזה מדוס.. מדוע ולמה?..
מצווה לגבר!!
א. מניין לך שאני 'דוס'?אלישע בן אבויה
בס"ד

ב. מצווה לא אומרת שאני רוצה לעשות את זה.
ג. את לא באמת מצפה שאתחיל לכתוב פה מאמר שלם שמסביר למה אני לא רוצה להתחתן, נכון?
זה יכול להיות משעשע.הסנה-בוער
א'- לא יודעת ככה זה נשמעשמחה ואמונה
ב'- צודק אבל לא שואלים אותך אם אתה רוצה לעשות או לא אומרים לך נקודה.
ג'- כן.. אני לא בפורום הזה כדי לשמוע דברים שאני יודעת..
א. די לדעות ה(כמעט )קדומות!אלישע בן אבויה
בס"ד

ב. לא אמרתי שלא אתחתן. ועדיין, אפשר למצוא היתרים (ע"ע בן עזאי)
ג. דברים שאת יודעת?..
א- סבבה צודקשמחה ואמונה
ב-את לא באמת מצפה שאתחיל לכתוב פה מאמר שלם שמסביר למה אני לא רוצה להתחתן, נכון?
אתה כתבת שאתה לא רוצה להתחתן..
ג- כן, נמאס לדבר כל הזמן על שטויות...
ב. לא רוצה לא אומר שלא אעשה את זה.אלישע בן אבויה
תפסיק לברוח כברשמחה ואמונה
למה אתה לא רוצה?
זה לא העניין של להיות יותר מגבר.הסנה-בוער
בס"ד
 אלא לא להיות פחותה לו. לא במובן של הפמינסטיות החילוניות בעולם. אלא במובן של להמשיך לשמר את היהדות- שמאוד מעודדת את האשה, אבל בגישה השכלית להפסיק להתייחס לאשה כאל שוות מעמד לעבד.

אני בשוק!!בת-של-מלך
אתה באמת מאמין שהגבר יותר חשוב מהאישה??
אני שואלת ברציני ולא מתוך כוונה לרדת.. כי אם ככה.. יש לך בעיה רצינית..
במובן בסויים, כן.אלישע בן אבויה
אוף. אתם -פשוט שני קרציות.מרב.אחרונה
גם לגבר וגם לאישה יש מעלות וחסרונות. אוקיי- אז לגבר יש ת'תיתרון הזה *אין לי במוח* ות'חיסרון הזה *גם כן אינלי דוג' במוח* ולאישה יש את זה ואין את זה *ושוב, אינלי כוח להפעיל ת'גלגלים...*
בחייאת- אני, בתור בת, ויש כאלה שיטענו שלא אני בת שלא מין השורה *יחד עם האשכנזיות שלי*-- ו..כן, אני חושבת שגבר יותר חשוב מאישה. אני לא אפרט פה למה אני חושבת, כי בקטעים של בנים-בנות, חתונה, היריון וכל הדברים האלה- המוח שלי יותר גרוע משל בנים, אז אני לא נכנסת לזה.
רק רציתי להגיד *לך ילדה שלי..*-- בחייאת. תפסיקו עם המריבה השוביניסטית המטומטמת הזאת. ברור שכל בן יחשוב שהוא יותר חשוב ושכל בת תחשוב ככה על עצמה. אז.. אל תהיו בשוק אחד מהשני. סבבה?
ו--אלישע-- דוגרי- למה אתה לא רוצה להתחתן? זה באמת מסקרן^^
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך