סקרשחר אורן

א. האם כאשר אמרתם סדר העבודה ביום כיפור הבנתם מה אמרתם?

ב. האם למדתם פעם סדר עבודת יו"כ מהמשנה/גמ'/רמב"ם?

א. כן, ב. כן, מהמשנה125690


השתדלתי להביןעובדת ה בשמחה????

לא לא למדתי.... לצערי ניראלי...

עונהאנא עבדא דקב"ה

א. בגדול כן.

ב. אני עובר על כל מסכת יומא כל יוה"כ, אני כמובן לא מבין מאה אבל אני מבין...

על כל מסכת יומא בגמרא או במשנה?39


גם אח שלי שליט"אניק כמעט בלי ראש

שלא חפץ בתיוג.

משנה זה ממש קל...אנא עבדא דקב"ה

משנה זה 20 דק', רוב הזמן זה התהילים...

ממליץ לכולם: אני קורא את כל ספר תהילים ב: לפני סליחות ראשונות, ראש השנהX2, יוה"כ, ליל הושענא רבה, חנוכה, ערב פוריםX3, וכו' ועוד...

ללמוד את יומא זה 20 דק', לקרוא את כל תהילים זה שעה-שעה וחצי (השיא שלי זה ארבעים דקות אבל זה ממש קשה ולא כיף...)

והכי חשוב, ללמוד את הלכות היום.שחר אורן


ואו! יישר כח!שושיאדית
אני לא הייתי עומדת אפילו ב10 דקות... יש לי קפיצים במוח...
אני לא מכיר אותך אבל אני חושב שלי יש יותר קפיצים...אנא עבדא דקב"ה

(לקחתי כדורים במקום רטלין כי הוא לא עזר לי, בשביל להוציא אותם הייתי צריך מליון וחצי אישורים...)

 

כשאני מחליט שאני יושב על ספר תהילים אני עושה את זה ואז נהנה...

וואו, זה מטורף.דמעה שקופה

מעריכה ממש.

אשריך! איפה יש לך זמן? הָיוֹ הָיָה

ביו"כ לקרוא את כל התהילים??

נהוג אצלכם להכריז "שמש בגבעון דום"?

אחרי ערביתאנא עבדא דקב"ה


אוהה... אשריך..הָיוֹ הָיָה


יש רב, שהיה עושה "שיעור להצלת העולם"ניק כמעט בלי ראש

פעמיים בשנה, בזמנים שאף אחד לא לומד. במוצאי יום הכיפורים, שכולם אוכלים, ובבוקר שבועות, שכולם ישנים או (מי שלא למד כל הלילה) בתפילה.

אני מכיר הרבה מקומות שנהוג בהם לימוד במוצאי יוה"כ.שחר אורן


..אנא עבדא דקב"ה

יש הרבה כאלה.

יש מנהג לעשות בשבועות אחרי הקידוש "סדר מסירות נפש"

לגבי הסליחות - מן הראי לציין מה שכתב המשנה ברורה:הָיוֹ הָיָה

לקרוא באלול כל יום עשר פרקים, ובעשי"ת כל יום 15, ככה שעד יוה"כ זה שלוש פעמים את התהילים, וכמות המזמורים באלול עולה למניין "כפר" - 300 בגימטריא.

גם אחים שליאמממ
עוברים על המשנה
א. דיניב שטרן

ב. מהמשנה

.....ניק כמעט בלי ראש

א. אני לא זוכר... כנראה שכן.

ב. כן.

..שושיאדית
א. בטח שהבנתי מה אמרתי. זה לא באנגלית...
ב. למדתי בכיתה ח מהחומש... דוקא את זה אני לא ככ זוכרת...
השאלה היא האם הצלחת להבין את הסיפור המתואר.שחר אורן


כן... על הכהן הגדול וכל מה שהוכ היה עושה בקודש הקודשיםשושיאדית
.
לגבי א' - מעניין....הָיוֹ הָיָה

הרבה אנשים שיודעים עברית היטב לא ממש מבינים מה הם אומרים שם... בפרט בנוסח אשכנז..

 

למשל המשפטים האלו:  "אמֶץ עֲלִיּות קֵרִיתָ עַל קָרִים". "בְּצוּל הִקְוִיתָם לְבַל יְכַסּוּן חָלֶד:"  "סֶמֶךְ בִּיאַת שֶׁמֶשׁ צֵידו יַמְעִיטוּ. סַאַב לבֶן פֶּן בְּרֶדֶם יִקְרֵהוּ" "רִקְמֵי פָרכֶת יַז כְּמִשְׁפַּט כַּפּרֶת." וכו'... 

הבעיה העיקרית עם להגיד סדר העבודה בנוסח אשכנזשחר אורן

היא הניסיון לשמור על אותו קצב כמו שאר הציבור שאומר נוסח אחר.

איפה אתה מתפלל?הָיוֹ הָיָה

אצלי זה הפוך, אני בנוסח ספרד והציבור בנוסח אשכנז..

 

 

(אתגר למיטיבי לכת: ביסושה"ע תומך לומר את שני הנוסחים, וטוען בתוקף שאמורים להספיק עד שהציבור מסיים..... 

על זה נאמר, תספר את זה קודם לציבור, אחר כך לי....)

בשנתיים האחרונות התפללתי בישיבה.שחר אורן

האמת, אצלך זה כנראה יותר קשה, אני חושב שהנוסח שלכם יותר ארוך.

 

ההודעה שלך הסבה את ליבי לכך שאולי נוסח ספרד יותר קל מאשכנז, שווה לבדוק.

ובישיבה מתפללים ספרד?הָיוֹ הָיָה


אתה מכיר ישיבה שמתפללים בה אשכנז?שחר אורן


בוודאי.הָיוֹ הָיָה

לא ידעתי שכל כך נפוץ ישיבות שמתפללים בנוסח ספרד..

באמת? איזו?שחר אורן

כן, רוב הישיבות מתפללות ספרד וגם בעיה לחזן אשכנזי לעלות בנוסח שלו.

אצלינו מתפללים לפי החזןניב שטרן

או אשכנז או ספרד, מה שיוצא

בהרבה ישיבות החזן מתפלל בנוסח שלושחר אורן

אבל גם זה רק עד גבול מסויים, האם חזן אשכנז שעולה אצלכם בשני וחמישי יכול להחזיר ספר תורה לפני אשרי ובא לציון? או להגיד עלינו לשבח לפני שיר של יום? 

אצלנו לדוג' אי אפשר.

 

ובגלל שהדיון הזה ממש יעניין אותו- @יוני קדוש .

הוא יכול, עשו את זה הרבה פעמיםניב שטרן


טוב, אצלנו נגיד אי אפשר.שחר אורן


מגיב:יוני קדוש

בבית הכנסת שבו אני מתפלל כשאני בבית התפילה היא לפי החזן לא משנה אם הוא : אשכנז, ספרד,ספרדי כזה או אחר ואפילו תימני (למרות שכשתימני עלה הוא עלה ספרדי כדי לרחם עלינו... חוץ מזה נראה לי שהוא שאמי...),
אך יש כללים קבועים: חובה להגיד בשחרית ובמנחה וידוי ושלוש עשרה מידות (נראה לי שזו החובה היחידה).

 

אך בישיבה שלי בה גם @שחר אורן לומד, ישנן מגבלות רבות על חזנים שהם אשכנז או תימנים רק ספרד וספרדים רצויים לגמרי. וזה מעצבן!

מה אתה רוצה שיעשו? זה המנהג של רוב הישיבה...אנא עבדא דקב"ה

שינוי משמעותי יפריע להמון בחורים שהם הרוב.

גם עלי הטילו סנקציות.

אאוטינג...הָיוֹ הָיָה

אגב, מה פירוש "לחזן אשכנזי".. הלא גם מתפללי נוסח ספרד עונים לתואר "אשכנזים"

 

 

טוב, נוותרשחר אורן

לא, שנינו דיברנו על ספרד,זה פשוט נשמע עילג להגיד חזן אשכנז ולהגיד חזן שמתפלל בנוסח אשכנז זה מסורבל, אז כתבתי חזן אשכנזי והנחתי ששנינו נבין את הכוונה.

בדקתי ומסתבר שאכן כןשחר אורן

סדר העבודה בנוסח ספרד הוא הרבה יותר קל מנוסח אשכנז, זה יכול להסביר כמה דברים.

זה כתוב בשפה שדומה לשירה של פעםשושיאדית
ואני אוהבת לקרוא שירים מתקופת ר יהודה הלוי, האבן עזרא... ועוד. אז לא קשה לי להבין את השפה הגבוהה גבוהה.
אני גם לפעמים כותבת ככה...
אכן...הָיוֹ הָיָה

וואלה? יפה יפה...

ועוד יותר יפה שאת בעצמך כותבת ככה...

כן... אני לא כותבת תנכי אבל אני אוהבת לטפס לגבהים עם המיליםשושיאדית
כאילו.... מי שקורא קטע שכתבתי.... סביר להניח שבאחת מהמילים הוא יצטרך להיעזר במילון....
איך אני מחמיאה לעצמי....שושיאדית
אל תקחו ברצינות! אנשים....
וואלה? יפה ונחמד..הָיוֹ הָיָה

יש מצב לדוגמאות? זה מעניין...

אפשר גם בפרטי.

כן מהמשנהאמממ
שהייתי ממש קטנה אחים שלי למדו מסכת יומא בעל פה ואני זוכרת אותם מסתובבים מסביב לשטיח ואומרים: "עמוד הפג אחת על הרצפה ולנו מגיע שלוש קריאות הידד הידד הידד הידד הידד הידד"
(זה הרבה הידדים אבל ככה זה היה המנגינה)
מקפיץשחר אורן

ושאלה נוספת שמסתבר שרלוונטית- איזה נוסח אתם מתפללים?

אני תאמתי לא סגורה על זהעובדת ה בשמחה????

לפעמים נוסח ספרדי

לפעמים נוסח תימני (רוב הסידורים שלנו בבית תיימניים)

לפעמים לפעמים אשכנזי

ובדיוק אני מתכננת ביום כיפור להתפלל בנוסח אשכנזיייי

אשכנזי אמיתי?שחר אורן

או ספרד

אמיתי אמיתי של ישיבת ההסדר שלנועובדת ה בשמחה????


טוב, בהצלחה לך עם סדר העבודה.שחר אורן


תודה!! מילא אין לי מה לעשות בצום עדיף לי לשיר..עובדת ה בשמחה????


לסדר העבודה של אשכנז את קוראת שיר?שחר אורן

אני הייתי אומר כתב חידה.

אולי היא מתכוונת לשיר את "תתן אחרית"....הָיוֹ הָיָה

זה נחשב חלק מסדר העבודה..

איזה תתן אחרית?עובדת ה בשמחה????

אני מדברת פה על----

אשמנו

בגדנו 

גזלנו

דיברנו דופי

איזה יופי!!

אהה.. כן, גם זה שיר.....הָיוֹ הָיָה

אבל כמדומני שאין וידוי בסדר העבודה.

ודאי שיששחר אורן

אָנָּא הַשֵּׁם. חָטָאתִי. עָוִיתִי. פָּשַׁעְתִּי לְפָנֶיךָ. אֲנִי וּבֵיתִי וּבְנֵי אַהֲרֹן עַם קְדוֹשֶׁךָ. אָנָּא בַשֵּׁם. כַּפֶּר נָא לַחֲטָאִים וְלַעֲוֹנוֹת וְלַפְּשָׁעִים. שֶׁחָטָאתִי. וְשֶׁעָוִיתִי. וְשֶׁפָּשַׁעְתִּי לְפָנֶיךָ. אֲנִי וּבֵיתִי וּבְנֵי אַהֲרֹן עַם קְדוֹשֶׁךָ. כַּכָּתוּב בְּתורַת מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ מִפִּי כְבוֹדֶךָ. כִּי בַיּום הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם לְטַהֵר אֶתְכֶם מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם לִפְנֵי ה'.

א' היא לא דיברה על זה ב' בפשטות זה לא ממש וידוי.הָיוֹ הָיָה

היסושה"ע כותב שזה בעיקרון סיפור דברים, רק שעל הדרך מכוונים גם לעוונות שלנו.

סליחה, לא ווידוי, אז למה הכה"ג אומר את זה?שחר אורן

(אל תדאג הבנתי את כוונתך)

בשביל האווירה....הָיוֹ הָיָה

(נס שכתבת הבהרה....)

אבל כתוב שזה ווידוישחר אורן

(וכעת נשאר לתהות אם כשכתבת "בשביל האווירה" התכוונת לאווירה פה או בביהמ"ק?)

גם זה שכתוב זה בשביל האווירה...הָיוֹ הָיָה

(התכוונתי בביהמ"ק, אבל נס שגם פה יש קצת..)

 

 

 

האם הדיון הזה בינינו נועד להוכיח שאנחנו יודעים להתלוצץ ואנחנו לא זוג סנובים חכמים ומתנשאים?

ואו... מתוחכמים חז"לינושחר אורן

הוכחנו את זה כבר בשרשור הקודם, אבל חיזוקים תמיד טובים.

לגמרי...הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ו' בתשרי תשפ"א 20:20

על שתי השורות שלך...

וכאן נשאר לי לתהות מה ערכת מהגרסא הקודמת.שחר אורן


תחשוב....הָיוֹ הָיָה

אם לא תעלה לבד, אגלה לך....

עכשיו ראיתי את הגרסא הקודמת והבנתי.שחר אורן


מה הכוונה שעכשיו ראית?הָיוֹ הָיָה

ניתן לראות את הגירסא הקודמת לאחר העריכה?

אם לא ריעננת את העמוד שבו ההודעה נמצאת, כן.שחר אורן


זה לא באמת חלקשחר אורן

זה תוספת מאוחרת.

אכן, אבל כך מכנים את זה.הָיוֹ הָיָה


אהההה סוג של טוב אני לא אדם שמבין בנוסחיםעובדת ה בשמחה????

פשוט בר"ה אמא שלי הלכה להתפלל שם (בישיבת הסדר) וחזרה באיזה אחד וחצי בצהריים!! 

אמרתי לא יזיק לי להיות בבית כנסת כ--ל היום במיוחד שיום צום

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך