אוף אני לא יכולה זה משגע אותי!!! למה בנות לא יכולות לשיר???!אמממ
תכלס בת שיש לה קול יפה אין לה מה לעשות איתו חוץ מאיזה ערבי שירה לבנות.
ואני גם לא מבינה למה זה לא צנוע כי תכלס זה כישרון כמו נגינה או ציור.
זה מרגיז אותי ממש!
נכון !!! גם אותי זה מחרפן !!!שקד מהצפון


ממממממממשששששששמתנחלת אמיתית

אני אצל חברה ונגיד אומרת שם של שיר ורוצה להסביר לה איזה שיר זה כי היא לא מכירה...

ואז אבא שלה חוזר הביתה

וזהו.

 

 

 

 

 

 

זה מתסכל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

ולכל הבנים שיבואו להגיב - אל תשפטו אותנו.

אתם לא יודעים איזה ניסיון גדול זה להקפיד על זה.

~~דמעה שקופה

אני מבינה לגמרי מה הבעיה שגבר ישמע אישה,

אבל זה בהחלט עולה על העצבים.

 

משגע ומעצבן ממש.

 

 

וכמו ש@מתנחלת אמיתית כבר כתבה, לבנים אין שום זכות שבעולם לשפוט אותנו על דבר כזה.

אצלנו בבי"ס יש גברים שעובדים, אז אי אפשר לשיר במסיבות כיתה ואי אפשר כלום.

 

אגב, במקור הבעיה היא רק אם זאת אישה אחת.

כתוב "קול באישה ערווה", ולא קול בנשים

ובמחוללות בכרמים הנערות שרו ורקדו מול הגברים.

אבל כיום יותר מקפידים על זה.

לא מבין מאיפה הבאת את כל הפסקה האחרונה,39

''הרב וינברג (שרידי אש א, עז) השיב לגבי תנועת נוער, שלדעת רוב רובם של הפוסקים הדבר אסור, משום שאין הבדל בין שמיעה של קבוצת בנות לבין שמיעת בת אחת''...(עיין בפניני הלכה הלכות צניעות פ''ז יב')

 

ולגבי המחללות בכרמים כתוב בסוף תענית: ''וּבְנוֹת יְרוּשָׁלַיִם יוֹצְאוֹת וְחוֹלוֹת בַּכְּרָמִים. וּמֶה הָיוּ אוֹמְרוֹת..'' לא כתוב שהיו שרות.

~~דמעה שקופה

אני יודעת על כמה וכמה רבנים שאומרים שיש הבדל בין אישה אחת ששרה, לכמה נשים ששרות.

 

עכ"פ כל אחד הולך לפי הרבנים שלו.

(וכן, גם הרבנים שלי אוסרים בכל מצב גם אם אלו כמה נשים.

יש הבדל גדול-הָיוֹ הָיָה

בין לומר שיש כמה רבנים שככה סבורים,

לבין לקבוע שפעם כולם היו ככה, וההחמרה היא רק מנהג חדש.

 

 

אני איתך! אבל את יודעת מה א נ י עושה?שושיאדית
פשוט מקליטה את עצמי... תכלס... אין לי כל כך דיכאון מזה כי אני שרה. ולא אכפת לי מכלום. אבל אם מישהו בא אני משתתקת.
אבל יש לי שירים שהקלטתי וזה מספק אותי.
יש לי שירים בכמה בתי ספר...
אם אני אומר לך... תוכלי למצוא אותם בקלות
אבל זה לא יקרה בפורום הזה וגם לא בשום אופן.
אני לא שופט ח"ו...אנא עבדא דקב"ה

אני אגיב בקצרה ואני מקווה בהמשך להגיב ביותר פירוט.

באופן כללי תפסיקו להסתכל על מצוות "בגלל הבנים", "שהבנים ישמרו על עצמם" וכו'

בסופו של דבר מצוות זה גם בשבילכם... שיהיה טוב לכם...

 

אני בעז"ה אפרט בהמשך....

בהקשר הזה אני נוטה לחשוב שזה לא מדויקשחר אורן

באופן פשוט אין איסור לאישה שגבר יישמע אותה אלא יש איסור על גבר לשמוע אישה שרה ומתוך התחשבות הן לא שרות.

מעודד...שושיאדית
חחחחחחחחחח
^^^דמעה שקופה

בשונה מצניעות בלבוש נניח, שאני שומרת כי זה הדבר שהכי טוב לי.

שאלה כנהקרובה
אישה שהכישרון שלה מאלוקים הוא גוף יפה, מוצדק שתלך חושפנית ברחוב, רק כי זה כישרון?
יש הבדל ענקי.דמעה שקופה

לכסות את החלקים המוצנעים בגוף זה הכבוד המינימלי של האדם.

 

אני מעולם לא לבשתי חולצה עם שרוול יותר ארוך בגלל בנים.

 

 

אני בת של מלך, ולכן אני אכבד את עצמי.

 

 

אבל לשיר זה לא דבר אסור או משהו כזה.

ספציפית שאלתי את פותחת השרשורקרובה

כי רציתי לשים דגש על משמעות הכישרון ומה היא חושבת שנובע ממנו.

וודאי שיש הבדל. אך זה לא הנידון.

ברור שיש הבדל זה לא כישרון זה דיאטהאמממ

גם מה הבעיה לןרקוד אני מבינה וזה עדיין מעצבן אותי מ

מה הבעיה לשיר אני לא מבינה ובגלל זה זה מחרפן

מה הקשר דיאטה? קרובה

קול יפה וגוף יפה נגזרים מאותו כישרון של יופי. זה לא חייב להיות פעולה מוצלחת.

מה הבעיה בלרקוד?

לרקוד זה כישרוןשושיאדית
גוף וקול זה לא כישרון זה תכונות מולדות.
אבל לדעת א י ך לשיר - זה כישרון.
רגליים ובטן זה מולד. לדעת איך להזיז אותם בקצב הנכון זה נרכש.קרובה
זה מה שאמרתי😊שושיאדית
לא זוכרתשושיאדית
זה במידה מסויימת גם מולדנועה גבריאל
כישרון לרקוד אין לכל אחת,והרבה פעמים יש בנות שיש להן את זה וברור שאם הן יתאמנו וכו אז זה יגיע לרמות יותר גבוהות,אבל זה גם כישרון טבעי במידה מסויימת.

ותאמינו לי שבנות שיש להן את הכישרון הזה מולד,הן גם יכולות להתלונן כמו הבנות שיש להן כישרון מולד לשיר יפה.
זה מבאס ועוד איך,וגם עם ריקוד אין ככ מה לעשות בעולם הדתי,באמת שאין. מה להיות מורה לספורט?מורה לריקוד?נו באמת...
עם שירה את יכולה לעשות ערבי נשים,לשיר בכל מיני מופעים של נשים וכו, וזה דבר די נפוץ היום.
לגבי ריקוד,אין ככ פיתרונות בציבור הדתי,עובדה מבאסת.
כי בת, כשהיא שרה, סביר להניח שהיא שרה בקול כישושיאדית
היא יודעת לשיר והיא שרה יפה.
אז יש בזה איסור לגבר ליהנות מיופי הקול והשירה של האישה.
מקווה שעניתי נכון...
זה לא אותו דבר.האקונה מאטטה:)
תעברי כל המשך השרשורקרובה
גוף יפה זה לא כישרון... זו מתנה.שושיאדית
זה תלוי בגנים ואם לא - אז בהשקעה שלך בעצמך.
לשיר יפה וגוף יפה נמצאים באותו מקום.קרובה
תחליפי את המילה גוף במילה קול במשפט שלך, ותקראי.
חחחחח נכון התכוונתי גם לזה.. בהודעה אחרת שכתבתישושיאדית
וואי זה כ"כ נכווןן! וכן, אני מבינה למה. זה לא הופך את זההאקונה מאטטה:)
לפחות מתסכל. לי ב"ה יש קול (בלי להשוויץ) מטורףף! כאילו כל מי ששמע אותי שרה אי פעם היה בשוק ורצה שאני אשיר שוב. באמת מתנה. ואני נהנת מלשיר. וזה ממש מעצבן ההיזהרות הזו כל הזמן.
אז למה שלא תשירי?שושיאדית
את לא צריכה לדכא את המתנה שקיבלת מה'
תשירי לעצמך, תקליטי באולפן ותשמעי. תהני מהמתנה שלך ותשמרי עליה למי שב א מ ת את רוצה שהוא יהנה ממנה.
בעיתו ובזמנו.
אי אפשר להעלות את זה וממש לפתח את זהאמממ
כמו שכתבתי בהתחלה נשאר רק קבוצות זמר לבנות או משהו כזה...
אז תשירי לעצמך...שושיאדית
כמו שאני עשיתי, חוץ מהמקהלות והסולואים שנותנים לך במסגרת בית הספר או מתנסים...
אני הקלטתי שירים ואני שמה אותם פה לדמוע ונהנת מאד... זה כיף. תעשי את זה!
אני שרה לעצמיאמממ
אבל זה מעצבן שאי אפשר מעבר...
שימי לה שבקושי יש זמרות דתיות
אני כן עושה את זה. אבל אי אפשר להשוות.האקונה מאטטה:)
זה לא איתו דבר. וזה כן הרבה פעמים לרצות נגיד להוציא שיר ולפרסם ולא לעשות כי אסור. לא חסרות דוגמאות.
~~דמעה שקופה

מזדהה איתך לגמרי.

 

יש לי קול יותר יפה מהנורמה, ובנוסף לכך עשיתי פיתוח קול.

 

 

כ"כ מעצבן הקטע הזה שאני לא יכולה לעשות עם זה כלום...

 

יש לי למעלה ממאתיים שירים שכתבתי, חלקם גם הלחנתי,

אבל אני לא אוכל להוציא אותם בחיים.

 

תמיד אומרים שאם קיבלנו מתנה היא קשורה לשליחות שלנו בעולם,

אז למה יש לי מתנות שאני לא יכולה להשתמש בהם?

יש לי תשובה קצת מעצבנת..קרובה
לפעמים האתגרים והניסיונות שלנו בחיים נובעים מ'יש' ולא מחוסר.
לפעמים ה' נותן כח, ומגביל אותו. ולפעמים אף אוסר אותו.
ספציפית אנחנו הנשים, קיבלנו יופי חיצוני, ויחד עם זאת את החובה להצניע אותו.

ויש את הנסיונות האלה שצריכים לגמרי להכניע את הרצון שלנו, החיובי, כי עצם ההכנעה שלו, היא העמידה בניסיון.
וכן, השליחות שלנו בעולם מורכבת המון מלהכניע את הרצון שלנו, ולכוון את המעשים לשם שמיים.
את צודקת!אמממ

היא באמת מעצבנת...

 

אבל דיברנו על שירה לא על יופי?

זו סתם הייתה דוגמא.קרובה
התשובה רלוונטית כלפי כל קושי וניסיון.
~~דמעה שקופה

א. מה רע בלהתלונן?

ב. לא אמרנו שלנשים יותר קל בחיים מגברים, דיברנו על כך שקשה לנו. זה לא סותר את זה שלדעתך יש לגברים חיים יותר קשיים.

 

 

תגובה לא בוגרת מצידךמעונן

שלא ניכנס לאמיתותה

טוב...אמממ
וגברים בכלל לא מתלוננים
וגם החיים שלכם מזההה קשים.
סליחה שפיקפקתי אני באמת לא ממקום שבו אני ראויה לחלוק על גבר בעל סיפור חיים כו מפרך ועצוב אנא סלח לי
בסוף כל הדיון פהמתנחלת אמיתית

כל הבנים שכתבו ש"זה ההלכה זה ההלכה"

 

גם אם אתם רואים אישה שרה ואומרים לעצמכם וואלה היא לא בסדר

 

אתם לא יודעים מזה

 

במיוחד כשאת יודעת שיש לך קול יפה ואת אוהבת לשיר

^^^ זה היה צפוי מראש, הלא כן?דמעה שקופה

בנים הם בנים הם בנים.

וואלה? דווקא חשבתיהאקונה מאטטה:)
שבנים הם בנות;).
סתם כאחות לחמש אחים בנים אני אומרת רישמי- בנים זה מכה! לפעמים יש כזה חוסר רגישות שזה משגע. וחוסר הגדלת ראש. אבל זה כבר לא קשור לשירשור הזה.
נכון ומדוייק עד מאודמתנחלת אמיתית


מה נעשה איתם..אחח האחים האלומעונן

*לא קיימים*

בתור אח ל5 אחיות אני יכול הגיד בדיוק אותו דבר.39


אני יכולה להגיד על אחיות שלי המון דבריםמעונן

אבל חוסר רגישות?

הע? זה קיים?

יאללה יאללהדמעה שקופה


כן? אתה יכול להגיד שאחותך לא רגישה מספיק? או מגדילה ראש?האקונה מאטטה:)
אני מדברת כמובן על גיל בוגר.
אח שלי זה ברמה שהוא יפנה *רק* את הצלחת שלו למרות שהוא רואה שגםש אג השולחן מבולגן. ואם לא תגיד לו- הוא לא יעשה!
או לדוגמא, אני כאחות יכולה הרבה פעמים לראות שעל אח שלי עבר יום לא טוב ואני לא אציק לו או אשגע אותו, או אבקש ממנו לעזור.
אני יכולה להגיע הביתה עם דמעות בעיניים ואחים שלי לא יחשבו על לעזור או לתת שקט.
יש בזה משונועה גבריאל
אבל אני חייבת להגיד-
שאם מפרגנים להם ומראים להם כמה אנחנו מעריכים אותם שהם עוזרים,אפילו קצת,אז הם עוזרים פלאים,באמת!!
יש אחרי חבורת בננים,ובקורונה כל עול הבית היה עלי כי ההורים שלי ו2 אחים שלי היו חולים וכו.
אז אחים שלי שגם יצאו שלילי היו איתי,ובאמת שאחד מהם פרזיט ברמה בלתי ניתנת לתיאור, באמת.
אז כל פעם שביקשתי עזרה והוא עזר לי הייתי מזה משבחת אותו,והייתי אומרת לו שהוא מציל אותי,ובלעדיו לא יודעת מה הייתי עושה,כאילו פירגנתי לו בהגזמה והייתי אפילו מצ'פרת אותו באיזה משו.
ואתן לא מבינות כמה הוא עזר,באמת,מרצונו,בלי שאבקש בכלל,הוא היה שוטף הרבה את הבית,ועושה כלים ומה לא.
זה מראה כמה מילים עושות את העבודה ויכולות לשנות בני אדם.
קחי את העניין הזה,וכל פעם שאח שלך עוזר בקטנה תפרגני בקצב,ואפילו תצ'פרי אותו,ואחרי תקופה מסויימת העניין של העזרה אמור להשתפר אצלו,באמת...
#כוחן של מילים
הרב עובדיה התיר לשמוע שירת נשיםצבע לחיים


בתנאים מאוד מסויימים. ודו"ק.הָיוֹ הָיָה

מן הראוי שלא לכתוב כזה משפט סתמי, שיכול להביא למכשלה חלילה.

הוא התיר לשמוע נשים בתנאי שלא יודעים אין הן נראותניק כמעט בלי ראש


נכון גם אני שמעתי את זהסטלנית בפעולה


אכן.הָיוֹ הָיָה

היו שלבים בחייו שגם את זה הוא התיר, אפילו אם יודעים איך נראית, אבל בשלב מסויים חזר בו והתנה זאת בכך שלא יודעים איך היא נראית.

 

(וגם זה - היה בדרך קולא ו"יש על מה לסמוך", לא שזה עיקר הדין. מעיקר הדין בנים פשוט לא שומעים בנות שרות נקודה.)

הרב עובדיה שמע את אום- כולתום ולילה מוראד...שפרינצא בוזגלו


יש לזה מקור?צ'יאל

אני שומע את זה הרבה בזמן האחרון.

נכון.הָיוֹ הָיָה

אינני יודע אם הכיר את מראן, ועד איזה שלב שמע אותן.

 

על כל פנים ככל הידוע לי דעתו היא כפי שכתבתי.

 

וגם אם יתברר שידע כיצד נראות, ושמען עד יום מותו, עדיין יש לדון בזה, כי שמען תוכ"ד לימוד, וידוע עיונו וריכוזו העמוק, והן היו כמנגינת רקע. ש"עוברת באוזן". ואין מכך ראיה לכל אדם.

הסיפור כפי שאני מכירושחר אורן

הוא שהרב עובדיה היה שומע אום כולתום עד שיום אחד ראה תמונה שלה ומאז הפסיקץ

המתירים לשמוע שירת נשים,שפרינצא בוזגלו

האומרים שעיקר משמעות איסור זה היא שאסור לגבר לומר דברים שבקדושה, כדוגמת קריאת שמע, בעת שהוא שומע שירה של אישה -רב האי גאון, רב יהודאי גאון, ראבי"ה, הגהות מימוניות, 

לעומת זאת נחלקו האחרונים אם מותר או אסור. 

הרי שלדעת רובם המכריע של הראשונים אסור לשמוע קול שירת אישה משום צניעות- לפיכך נפסק בשולחן ערוך שאסור לשמוע קול שירת אישה

 

יואווו זה באמת מעצבן רצחחחח יש לי קול יפה ורק בתיכון שלי אניסטלנית בפעולה

יכולה לשיר...וזה ממש מבאסאפאטי

..אין קדוש כה':)אחרונה
עבר עריכה על ידי אין קדוש כה' בתאריך י"א בתשרי תשפ"א 12:32


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך