ואני גם לא מבינה למה זה לא צנוע כי תכלס זה כישרון כמו נגינה או ציור.
זה מרגיז אותי ממש!
אני אצל חברה ונגיד אומרת שם של שיר ורוצה להסביר לה איזה שיר זה כי היא לא מכירה...
ואז אבא שלה חוזר הביתה
וזהו.
זה מתסכל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ולכל הבנים שיבואו להגיב - אל תשפטו אותנו.
אתם לא יודעים איזה ניסיון גדול זה להקפיד על זה.
אני מבינה לגמרי מה הבעיה שגבר ישמע אישה,
אבל זה בהחלט עולה על העצבים.
משגע ומעצבן ממש.
וכמו ש@מתנחלת אמיתית כבר כתבה, לבנים אין שום זכות שבעולם לשפוט אותנו על דבר כזה.
אצלנו בבי"ס יש גברים שעובדים, אז אי אפשר לשיר במסיבות כיתה ואי אפשר כלום.
אגב, במקור הבעיה היא רק אם זאת אישה אחת.
כתוב "קול באישה ערווה", ולא קול בנשים
ובמחוללות בכרמים הנערות שרו ורקדו מול הגברים.
אבל כיום יותר מקפידים על זה.
''הרב וינברג (שרידי אש א, עז) השיב לגבי תנועת נוער, שלדעת רוב רובם של הפוסקים הדבר אסור, משום שאין הבדל בין שמיעה של קבוצת בנות לבין שמיעת בת אחת''...(עיין בפניני הלכה הלכות צניעות פ''ז יב')
ולגבי המחללות בכרמים כתוב בסוף תענית: ''וּבְנוֹת יְרוּשָׁלַיִם יוֹצְאוֹת וְחוֹלוֹת בַּכְּרָמִים. וּמֶה הָיוּ אוֹמְרוֹת..'' לא כתוב שהיו שרות.
אני יודעת על כמה וכמה רבנים שאומרים שיש הבדל בין אישה אחת ששרה, לכמה נשים ששרות.
עכ"פ כל אחד הולך לפי הרבנים שלו.
(וכן, גם הרבנים שלי אוסרים בכל מצב גם אם אלו כמה נשים.
בין לומר שיש כמה רבנים שככה סבורים,
לבין לקבוע שפעם כולם היו ככה, וההחמרה היא רק מנהג חדש.
אני אגיב בקצרה ואני מקווה בהמשך להגיב ביותר פירוט.
באופן כללי תפסיקו להסתכל על מצוות "בגלל הבנים", "שהבנים ישמרו על עצמם" וכו'
בסופו של דבר מצוות זה גם בשבילכם... שיהיה טוב לכם...
אני בעז"ה אפרט בהמשך....
באופן פשוט אין איסור לאישה שגבר יישמע אותה אלא יש איסור על גבר לשמוע אישה שרה ומתוך התחשבות הן לא שרות.
בשונה מצניעות בלבוש נניח, שאני שומרת כי זה הדבר שהכי טוב לי.
לכסות את החלקים המוצנעים בגוף זה הכבוד המינימלי של האדם.
אני מעולם לא לבשתי חולצה עם שרוול יותר ארוך בגלל בנים.
אני בת של מלך, ולכן אני אכבד את עצמי.
אבל לשיר זה לא דבר אסור או משהו כזה.
כי רציתי לשים דגש על משמעות הכישרון ומה היא חושבת שנובע ממנו.
וודאי שיש הבדל. אך זה לא הנידון.
גם מה הבעיה לןרקוד אני מבינה וזה עדיין מעצבן אותי מ
מה הבעיה לשיר אני לא מבינה ובגלל זה זה מחרפן
קרובהקול יפה וגוף יפה נגזרים מאותו כישרון של יופי. זה לא חייב להיות פעולה מוצלחת.
מה הבעיה בלרקוד?
מזדהה איתך לגמרי.
יש לי קול יותר יפה מהנורמה, ובנוסף לכך עשיתי פיתוח קול.
כ"כ מעצבן הקטע הזה שאני לא יכולה לעשות עם זה כלום...
יש לי למעלה ממאתיים שירים שכתבתי, חלקם גם הלחנתי,
אבל אני לא אוכל להוציא אותם בחיים.
תמיד אומרים שאם קיבלנו מתנה היא קשורה לשליחות שלנו בעולם,
אז למה יש לי מתנות שאני לא יכולה להשתמש בהם?
היא באמת מעצבנת...
אבל דיברנו על שירה לא על יופי?
א. מה רע בלהתלונן?
ב. לא אמרנו שלנשים יותר קל בחיים מגברים, דיברנו על כך שקשה לנו. זה לא סותר את זה שלדעתך יש לגברים חיים יותר קשיים.
שלא ניכנס לאמיתותה
כל הבנים שכתבו ש"זה ההלכה זה ההלכה"
גם אם אתם רואים אישה שרה ואומרים לעצמכם וואלה היא לא בסדר
אתם לא יודעים מזה
במיוחד כשאת יודעת שיש לך קול יפה ואת אוהבת לשיר
בנים הם בנים הם בנים.
*לא קיימים*
אבל חוסר רגישות?
הע? זה קיים?
מן הראוי שלא לכתוב כזה משפט סתמי, שיכול להביא למכשלה חלילה.
היו שלבים בחייו שגם את זה הוא התיר, אפילו אם יודעים איך נראית, אבל בשלב מסויים חזר בו והתנה זאת בכך שלא יודעים איך היא נראית.
(וגם זה - היה בדרך קולא ו"יש על מה לסמוך", לא שזה עיקר הדין. מעיקר הדין בנים פשוט לא שומעים בנות שרות נקודה.)
אני שומע את זה הרבה בזמן האחרון.
אינני יודע אם הכיר את מראן, ועד איזה שלב שמע אותן.
על כל פנים ככל הידוע לי דעתו היא כפי שכתבתי.
וגם אם יתברר שידע כיצד נראות, ושמען עד יום מותו, עדיין יש לדון בזה, כי שמען תוכ"ד לימוד, וידוע עיונו וריכוזו העמוק, והן היו כמנגינת רקע. ש"עוברת באוזן". ואין מכך ראיה לכל אדם.
הוא שהרב עובדיה היה שומע אום כולתום עד שיום אחד ראה תמונה שלה ומאז הפסיקץ
האומרים שעיקר משמעות איסור זה היא שאסור לגבר לומר דברים שבקדושה, כדוגמת קריאת שמע, בעת שהוא שומע שירה של אישה -רב האי גאון, רב יהודאי גאון, ראבי"ה, הגהות מימוניות,
לעומת זאת נחלקו האחרונים אם מותר או אסור.
הרי שלדעת רובם המכריע של הראשונים אסור לשמוע קול שירת אישה משום צניעות- לפיכך נפסק בשולחן ערוך שאסור לשמוע קול שירת אישה
יכולה לשיר...וזה ממש מבאס![]()
בתאריך י"א בתשרי תשפ"א 12:32מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...