מה דעתכם על הקטע הזה של ההשבעה?מוקפת אור

בעד? נגד?

יאללה ממש אשמח לשמוע

יו לי הייתה גם קדם השבעה וגם השבעהמתנחלת אמיתית

בקדם השבעה יותר התעללו בנו אבל זה היה לגמרי בצחוקים

בהשבעה לקחו אותנו לברכה באריאל (בעומק 2.5 מטר) היה ממש שווה! נהנתי ברמות משתיהם!

 

בקיצור אני לגמרי בעד!

זה נראלי ממש סוגים של בן אדםמוקפת אור

לא יודעת מה עם אחרים אבל אני לא מבינה איך גם באולפנות (לוידעת מה קורה בישיבות) השאירו את המנהג הזה.

כאילו, מבחינתי, מה כיף בלהתעלל באחרות?

ברור שהכול בצחוקים, השבעה, וזה... אבל זה כאילו השיח שרוצים ליצור לחמשושיות עם השמינסטיות? והאווירה שרוצים ליצור באולפנה באופן כללי בכלל?!

 

אצלנו ההשבעה יצרה גיבוש יחסי בין השמינית לז'מתנחלת אמיתית


תיקוןאודה ה' בכל לבב

הבריכה באריאל בגובה 2.40

 

עיגלתי קצת צודקמתנחלת אמיתית

הכי כיף להיות קטנונים

בלי קטנוניים לא היה כיף!אודה ה' בכל לבב


אבל היא עיגלה כלפי מעלה שזה אומר לחומרא (לכאו')שחר אורן

ומותר לא לדייק לחומרא (סוכה, שם שם).

מה שנכון נכוןמתנחלת אמיתית


זה כיףףףףרוצה לעשות

אבל לא יותר מידי כאילו לחמשושים... יש מצבים שהם יוצאים מסכנים וסתם מבואסים מיזה...

זה בעיקרון במטרה לגבש ולא לאמלל...

ייאא אחד השוויםםםעובדת ה בשמחה????


ממש לא אהבתי בזמנוחושבת בקופסא

ההשבעה לימדה אותי משהו ממש חשוב על עצמי, שאני ממש לא אולפניסיטית.

מבחינה דתית אני דוסית וכל זה, אבל אני ממש לא מסתדרת עם הגישה החברתית של האולפנא.

 

ההשבעה הייתה הפעם הראשונה שסוג של הייתי בפנימיה, כי למרות שבעיקרון לא נותנים לבנות שגרות בעיר של האולפנא להיות בפנימיה כדי לשמור מקום למי שגרה רחוק, אמרו לכולם לישון באולפנא בלילה שלפני כדי להיות מוכנות לצאת בבוקר.

 

(חרטטו שב4 לפנות בוקר יבואו אוטובוסים וחייבים למהר כי כל דקה שהם מחכים עולה כסף, בסוף באמת העירו אותנו ב4 בשביל איזה 3 שעות של תפילה הכי נמרחת בעולם ויצאנו מאולפנא רק בשמונה בבוקר ככה שכל היה ממש מיותר.)

 

ביום שלפני זה קבלתי את "חווית פנימיה" שלי ואני ממש לא רוצה לחזור עליה בכלל.

כשהלימודים נגמרו כולן התפזרו בכל האולפנא לקבוצות ודיברו, נדבקתי לקבוצה הראשונה שראיתי כי הרגשתי מין לחץ כזה שאסור להיות לבד אפילו לרגע.

מה שהן דיברו עליו לא ממש עיניין אותי, ועדיין לא הרגשתי שזה לגיטימי להסתובב לבד, ואף אחת מהבנות האלה לא הייתה כזו חברה קרובה שלי, ואני ממילא לא מהסוג הזה של הבנות של "רוצה לבוא איתי לככה וככה" אני בדרך כלל לא מרגישה צורך בהמון אנשים סביבי, ואחרי הלימודים באולפנא לא היה שום דבר לעשות חוץ מלהיות עם המון אנשים מסביבי, וזה הלחץ הזה שהרגשתי.

 

בסוף הלכתי לשירותים ונעלתי את עצמי שם לכמה זמן כי הייתי צריכה רגע לבד.

 

מארוחת הערב והלאה היה יותר סביר, בקטע שהיה מה לעשות חוץ מלהילחץ חברתית, עדיין, לא הרגשתי בנוח עם הצפיפות, התחושה של החוסר לגיטימיות להיות שנייה לבד, (כשיש פעולה בסניף ונמאס לי ממנה אני יכולה להגיד שאני צריכה ללכת וזהו, ושמה הייתי תקועה לגמרי) ורק רציתי ללכת לישון.

ברור שלפני 12 וחצי לא היה בכלל אפשר לחשוב על האפשרות הזאת, ורק זה בגלל שהיה צריך לקום מוקדם מחר. הבנות של העיר ישנו בתוך הכיתות על שק"שים, גם כן, לא נהנתי מהזווית הזאת בחוויה.

 

אז זאת המסקנה העיקרית שאני קיבלתי מההשבעה, או יותר נכון מהיום לפניה, שאני לא מתאימה לפנימיה. (לא שזו הייתה בכלל אופציה ברוך ה')

גם לא רציתי להיות בפי"לון שזה במקום הפנימיה לבנות של העיר, שנשארות באולפנא עד הערב כמו פנימיה ורק חוזרות הביתה ב10 כדי לישון, שעד אז חשבתי על האפשרות הזאת, מאותו היום זה ממש לא בא בחשבון.

מה זה השבעה למען השם???שושיאדית
נשמע מתוך ספר...
השבעות מושבעים... מה הולך פהה?
זה יעני מלשון "שבועה" שהחמשושים (כיתה ט) מתחייביםנפש חיה.
לשמוע ל"כללים" באולפנה וליצור אוירה מגבשת וכו '


בשביל שיהיה אקשן השמינית (כיתה יב) מעירים את החמישית (כיתה ט) בלילה ויש כאלה שמריצים אותם
יש כאלה שקושרים את העיניים וסתם מלכלכים, אומרים להם לזחול על הריצפה וכו קצת כמו תרגילי צבא ...


אני בכלל לא נהניתי כשהיה לנו.
בעיקרון "משביעים" את החמישית לכללים של האולפנא כי הן החדשותחושבת בקופסא

אבל בתכל'ס השמיניסטיות מתעללות בחמשושיות לפני ההשבעה ובמהלכה, יש בנות שזה כיף להן, להרבה בנות זה לא.

 

אני זוכרת שלפני ההשבעה השמיניסטיות גנבו את הנעליים של כל החמשושיות מהפנימיות וזרקו אותן מהגג,

בתגובה אנחנו לקחנו להן את המזרנים מהפנימיות שלהן וכתבנו איתם חמישית במגרש.

 

וגם הן תלו שלט עם חתיכות שיער גזורות וכתבו לידן שמות של בנות בשכבה שלנו, כאילו שהם גזרו לבנות את השיער באמצע הלילה, אבל הצבע והסוג שיער לא התאימו בכלל לבנות הרשומות, אז הבנו שהן חתכו לעצמן את השיער וכתבו שמות רנדומליים שהן הוציאו מרשימה במזכירות לידם.

 

בהשבעה עצמה כשהגענו ליער הזה שבו עשו אותה הן הכריחו אותנו לזחול גחון על האדמה בטור, וכשהגענו לסוף הייתה שמיניסטית שלקחה לנו את הידיים וטבלה אותן בתערובת מגעילה של צבע, חתיכות עוף, ודג רקוב, היינו אמורות להצמיד את הידיים המטונפות לדף כדי לעשות הטבעה של כף יד.

זה היה ממש מגעיל, המורות שלהן ריחמו עלינו ונתנו לנו מים לשטוף את היד, אחר כך היינו אמורות לאכול פיצה עם הידיים המטונפות האלה, אני לא מבינה מה הן חשבו לעצמן, השאריות של התערובת הזאת נשארו לי על מסביב לציפורניים עוד יומיים אחרי ההשבעה, לא משנה כמה שטפתי אותן.

 

שנה הבאה אני הולכת להיות בשמינית, ואין סיכוי שאני אתעלל בנות ככה, אני לא סוציופתית, אני לא נהנת לראות אנשים סובלים, המטרה בעיקרון היא לגבש את השכבות ביחד, ולדעתי זה לא עובד ככה, איך תשבי וצחקי עם מישהו שהרגע השפריצה עליך צבע?

עולם שלם של דת"לללללשושיאדית
גם חרדים זה עולם שלםחושבת בקופסא

קראתי פעם אנשים מספרים על עצמם שכל הסיפור זה מורה בסמינר מסבירה את הכללים וזה נשמע לי ממש מוזר.

היא אמרה ש:

 

אסור חצאית מקסי "כי זה רחובי"- אני באופן אישי לא שמה מקסי כי אני חושבת שזה מנמיך, אבל אם כבר זה הרבה יותר צנוע מחצאית שרק מכסה ברך. למה זה אסור?

מזכיר לי שבכיתה ו (בבית ספר שלפחות שליש מהבנות היו באמת חילוניות ורק התחפשו בזמן הלימודים, הן היו מעלות את החצאית למעלה כל פעם שלא הייתה מורה באזור)

הייתה לי מורה חרדית שאמרה "תמיד כשנכנסות מורות אתן מורידות את החצאית, וכשאני למדתי בבית ספר היינו מעלות את החצאית כשנכנסו מורות" רק אחר כך לא הבנתי למה שיהיה אסור חצאית ארוכה, זה באמת לא מסתדר לי בכלל.

 

אסור ללבוש תיק גב, רק תיק צד כי זה מדגיש את החזה- זה קורה רק אם מכוונים את הרצועות שיהיו קטנות מידי, אם מסדרים אותן נורמלי זה לא קורה.

ובכלל זה ממש מוזר שילדה בת 14 תלך עם תיק צד כמו איזה גברת, יש לי תיק צד קטן, ואני תמיד שמה אותו על כל האורך, על כתף אחת זה נראה גברתי מידי.

 

היא גם אמרה שהרבה בנות הולכות לסמינרים שלא מתאימים להן מבחינת הכללים כי הן רוצות שידוך טוב, ואיך שזה לא בסדר ומוריד את הרמה.

ואני ממש מקווה שזה ספר מלפני 20 שנה, זו סיבה ממש דפוקה ללמוד במקום, מי שחושב שהמוסד הזה נחשב ירצה מישהי שמתאימה למוסד, מי שלא מתאימה כשהיא לומדת שם לא תתאים גם לשידוך הפוטנציאלי הזה בעתיד.

 

כן זה עולם באמת... בקשר לחצאית...שושיאדית
זה מממממש לא מנמיך!!!!
כשאני הולכת עם מקבי פתאום אומרים לי שושיאדית!! איך גבהת!!! את ממש רזה!
זה מגביה ומרזהשושיאדית
אני גבוהה ורזה... זה פשוט מדגיש את זה
לא יודעת, מדדתי פעם שמלת מקסיחושבת בקופסא

והרגשתי שהיא גורמת לי להראות יותר נמוכה, אולי זה עניין של כל המבנה גוף ביחד.

 

ואת באמת הולכת עם תיק צד לבית ספר? 

ומעירים לך על חצאית ארוכה מידי?

 

ראיתי פעם בנות של בית יעקב הולכות עם גרביים ממש נמוכים ומתחתיהם גרביונים בצבע גוף, אם לא מסתכלים טוב זה נראה כאילו הן רק שמות גרביים נמוכים, זה בטח לא מתאים לתקנון, נכון?

 

איזה עוד כללים מוזרים יש בבית יעקב?

לאו דווקא לגבי לבוש, נכון קוראים לשיעור הסטוריה שלכן "תולדות ישראל"?

נכון נכוןשושיאדית
אני לביהס הולכת עם גרבי רגל... יש כאלה שרוצות לשים קרסוליות מעל.... אני לא חושבת שזה נוח יותר....
אחרי צהריים אם אני בהליכה אני בלי גרביים וחצאית מקסי שרוול וקרסוליות
לא מעירים על חצאיות ארוכות אבל על מקסי כן
לגבי זה שחצאית מקסי עושה אותך נמוכהנועה גבריאל
אז זה מעניין,כי נגיד אותי זה עושה יותר גבוהה,זה תלוי במבנה גוף כנראה.
וואי, גם אני קראתי את זה... תכלס הם פשוט דפוקים.דמעה שקופה

אבל זה נכון רק לגבי בית יעקב ועוד מעט מקומות.

 

אני מכירה לא מעט חרדים מכל מיני מקומות שיש להם מספיק שכל בנוגע לחצאית.

אני בעד אבל ליצור חוויה טובה וחיוביתנפש חיה.
גם לחמישית וגם לשמינית.



ההשבעה שלי בתור חמשושית הייתה זוועה
הייתה לי טראומה ממנה עד גיל ממש מאוחר


ובגלל זה התעקשתי שההשבעה שלנו תהיה משהי כייפי ונעים ולא משפיל מבייש ו/או מפחיד.


הסכימו איתי
ועשינו אחלה השבעה
אני בעד..טאטע אוהב אותי!

בכיתה ז היה אחלה והשנה עשו לנו אתמול קדם השבעה קשרו לנו תידיים והרטיבו אותנו בעיקרון אני נהנתי..

 

בעד. ונגד..נביאה????

כשעשו לי השבעה (בסניף) כל השבט היה  ממש מבועס מזה שלא התעללו בנו ורק גררו אותנו ובערך זהו..

 כשעשינו השבעה לשבט הקטן היה ממש מעפן ופשוט לא היה כייף ולא השיג את המטרה שלו..

באותה שנה עשינו לכיתה מתחתנו במסגרת של איזה משהו וזה היה בנות שאנחנו מכירות וכיף לנו איתן היה מושלם והתעללנו בהן אבל הן גם בנו..(שברנו ביצים חיות אחת על השניה וכדומה..) היה ממש ממש כיף...

בהשבעה באולפנה עשו לנו ערב עם משחקים עם השמינית ואז סוג של טקסון והלכנו לישון שם עד שבאמצע הלילה (כמעט אף אחת לא ישנה..) העירו אותנו ועשו לנו 'השבעה' הוליכו אותנו  קשרו ידיים ובעיקר עשו המון רעש (בסוף אחד השכנים הזמין משטרה ונכנסנו באמצע..) אחרי זה  פשוט נשארנו כזה ביחד עד הבוקר.. היה נחמד.

 

בקיצור מהכל אני חושבת שההשבעה כייפית שאתם כאילו ב'כוחות' ומגובשים.. לפי זה אולי כדי להעביר את ההשבעה לאמצע השנה ולפני זה לעשות הרבה פעילויות מגבשות ביחד...

 

בקיצור זה תלוי איך עושים ומה הגישה.. 

אם הגישה היא לבוא ו'להתשא' או לבוא ולהתחבר..

לדעתי זה אחלהאמממ
יכול להיות שמגזימים אבל זה הפנצ
יש כאלה שההתעללויות גורמות להם סבל מיוחד..אדם כל שהוא

בדרך כלל, כאלה שגם בלעדי זה לא כ"כ קל להם בחיים.

אין הצדקה לפגוע בהם.

אם עושים השבעה, צריך להיזהר שאף אחד לא יצא עם טראומה.

בעדדדדדחסרת טאקט


היה קצת מבאס בגלל הקורונה אבל אני מזה נהנתיחסרת טאקט

קצת התבאסתי שלא התעללו בי מספיק....

את מסוג הבנות שאני לא מבינהחושבת בקופסא

מה כיף בלהיות מכוסה בצבע, אדמה, גבינה לבנה מקולקלת, ושאר גועל נפש?

גם לא כיף לראות בנות אחרות סובלות, אלא אם כן את סוציופתית, ואני מקווה ממש שלא.

תקשיבי היה מגבש מצחיק כיף מלחמות וזה זה תלוי לאיזה כיווןחסרת טאקט

לוקחים את זה... ואני רוצה לספר לך שהייתי בריח מטהר אויר קולה קצף גילוח וכו אפילו נצנצים שמו לנו תחלס אני נהנתי והשמינסטיות שהיו איתנו שאלו בהתחלה מי לא רוצה שישימו עליה דברים... 

מתחברת אדם כל שהואמוקפת אוראחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך