הבא נבהיר את הנקודה בצורה הכי ברורה שישאריק מהדרום

אי אפשר להורות לאדם, יהא חזן ותיק ככל שיהא, לבכות באופן ספונטני בשעה נקובה.

אם אתה מורה על שעה נקובה (גם אם זה 00:30 בלילה) זה לא נקרא ספונטני, ובקושי חוקי לקרוא לזה "לבכות".

זהו, אמרתי זאת.

תתמודדו.

 

#הקליר

#מי_שלא_אשכנזי_לא_יבין_למה_שונאים_אותו_יותר_מבני_גורן

שחקנים מקצועיים יודעים לעשות את זה ... 😥קרן-הפוך
אבל זה לא ספונטניחופשיה לנפשי
יש טעות יסודיתבסדר גמור
לא מבקשים שתבכה בשעה נקובה.
מבקשים שבשעה זו תחשוב על דברים האמורים במצב מתוקן לעורר בכי.
^^^^^^!!!!!!!!הָיוֹ הָיָה


כתוב בסידור לבכות?ultracrepidam

או שבתפילה מבקשים שדמעותינו יתקבלו לפני ה', מתוך ההנחה שברור שאנחנו בוכים (וכנראה להם זה היה ברור)

הערה קטנה.הָיוֹ הָיָה

לעצם העניין ציינתי שאני מסכים עם דברי בסדר גמור"

 

רק רציתי להעיר שהשורות למטה אינן ראויות להכתב, לפי דעתי. (ומסתמא כפי דעת כל מי שיודע מאי האי "הקליר"..)

צוחקים פה על הקליר כל שנהאריק מהדרום

למרות שיש לו קידומת "רבי אליעזר", הוא מכונה פה ובפי כל העם פשוט הקליר, וגם במחזורים של קורן.

לא הבנת...הָיוֹ הָיָה

לא הפריע לי שכתבת הקליר, גם אני קורא לו ככה.

הפריע לי אכן החלק שצוחקים עליו.

(היהודים באים....)

 

האם אתה מכיר ספר או הלכה פסוקה אחת מקולמוסואריק מהדרום

עיקר מה שקראו לו "הרב" היה על פיוטיו שהוסיף למחזור האשכנזי, גם הוא חטף ביקורת על סיגנונו אגב, משוררים רבים לא אהבו את הנטיה שלו לחדש מילים שלא היו כל כך קיימות עד תקופתו כאשר לא מצא חרוז או משקל מתאים.

 

הוא לא היה גדול בתורה שהיה ראוי לתואר רב אלא פייטן, בלשן ומשורר, וכן, צוחקים עליו, זו רוח התקופה של עשרת ימי תשובה והימים שלפניו, הקליר והמסורת האשכנזית הרוויחה את הלעג הזה ביושר.

אני מזמין אותך לעיין כאן:הָיוֹ הָיָה

אלעזר בירבי קליר – ויקיפדיה

 

ולומר אם הדברים שאמרת עדיין נשמעים בעיניך הגיוניים.

תודה שהעלת את זהאריק מהדרום

שכחתי מי היה זה שביק את הקליר, מסתבר שזה היה ראב"ע, קראתי את הדברים באיזה ספר, משום מה חשבתי שאלה דברי דונש בן לברט אבל לא הייתי בטוח, מסתבר שאלה היו דברי האבן עזרא.

בשמחה.הָיוֹ הָיָה

ומה אתה אומר על זה?

 

(התכוונתי בעיקר לפיסקא הראשונה, על זיהויו)

אותו הדבראריק מהדרום

וגם לגבי הערכות של אדם- ויקיפדיה איננה מקור מהימן לדבר זה.

אני מבין שמהרח"ו והרשב"א אינם שווי ערך בעיניך,הָיוֹ הָיָה

בעוון ציטוטם בויקי?

 

 

נו ברצינות, אתה בין הניקים שהייתי מצפה מהם למעט אחריות...

ויקיפדיה אינה שווה בעיני למסור מידע אודות הערכה של אדם לאחראריק מהדרום

עוד משורר נוסף שזכה לתואר "רב" על פי פיוטיו ושיריו רבי חיים ויטל שינה את דעתו עליו לחלוטין כשהתברר שלא היה יהודי שראוי לתואר זה בלשון המעטה ועדיין נוהגים לשיר ולזמר את שיריו ופיוטיו ויש גם רחוב מרכזי בירושלים על שמו.

האם אני לא מעריך את רבי חיים ויטל בעבור זה?

אנחנו מדברים על אותו קטע?הָיוֹ הָיָה

יש שם מובאות משו"ת הרשב"א וממהרח"ו על זיהויו כר"א בן שמוע או ר"א בן ערך. מה אתה עושה עם זה?

 

מי דיבר כעת על מסירת הערכה? אני מדבר על זיהוי של בנאדם.

אז הם טעו, קורה.אריק מהדרום


הרשב"א ומהרח"ו?מבשר שלום
אני שמחמבשר שלום
שכבודו לא השקיע יותר מחמש דקות מחייו בלדעת מי זה "הקליר" וכבר הוא יודע ויכול לחלוק על רבנים.

שבעז"ה נזכה לקבל מחכמתו ויראתו.
השקעתי הרבה יותר מחמש דקותאריק מהדרום

תאמין לי אין תקופת חגי תשרי שאני לא מתעצבן עליו ומנסה לגלות עוד פרטים.

עדיף שתלמד תורהמבשר שלום
ככה לפחות יצא לך משהו טוב מהפה.
על סמך מה?הָיוֹ הָיָה

החלטת שהוא לא היה ת"ח, מבאים לך רשב"א אתה אומר "טעה"...

איזה מין דיון מתנהל כאן?

הוא טעה בזיהוי שלו בוודאיאריק מהדרום

לפחות קרא את מה שבקישור, מינימום, זה רק ויקיפדיה.

יש לך זיהוי אחר? אתה יודע במי מדובר?הָיוֹ הָיָה


כןאריק מהדרום

משורר ובלשן כנראה מתחילת ימי הביניים, כמו שרוב העולם היום מעריך ויודע פלוס מינוס, עם הרבה ביקורת על שיריו ועל המבנה שלהם שלא ברמה הכי גבוהה.

חוץ מזה אין לנו ידיעה שהוסמך לרבנות או שהנהיג קהילה או הלכה פסוקה או ספר ממנו, לכן במחזורים הוא מכונה רק "הקליר".

והרבה צחוקים יש עליו.

מקור? משהו? בא נראה מי הוא אכן היה.הָיוֹ הָיָה

קשה לי להניח שהוא היה כזה עמר'ץ אם הרשב"א חשב שהוא תנא.

גם אם יתברר שהוא לא היה מי שהרשב"א חשב, מן הסתם הרשב"א לא היה טועה בעמר'ץ מוחלט לחושב שהוא ר"א...

אני חושב שבעיקר לפי השפה וסגנון שלו מזהים אותו כךאריק מהדרום

לא טענתי מעולם שהיה עמר'ץ אבל טענתי שלא ידוע לנו, מה שכן ידוע לנו שבימי התנאים הרבה ממילותיו לא היו בשימוש, לא היה נהוג לכתוב שירים במשקלים ובקושי לחרוז אותם בפרט בחרוזים שלמים, זה אופייני לימי הביניים וצפונה.

יתכן שיש עוד הוכחות אבל ברור לרוב העולם היום שמדובר במשורר ובלשן מראשית ימי הביניים ולא מהתנאים, אנחנו בקושי יודעים אם שמו היה אליעזר או אלעזר אז נותרנו עם הקליר בלבד, וגם זה לא יודעים אם היה שיבוש, ואנחנו עוד פחות יודעים עם היה רבי, על כן הוא שגור בפינו בשם "הקליר" בלבד, בתקווה שאכן זיהוי נכון.

מכוערים הצחוקיםארלט


בגניזת קהיר התגלו פיוטים של ר' אלעזרהגיגים בע"מ

הקליר, שמדברים על הכיבוש הפרסי הסאסאני של הארץ, הכיבוש התרחש במאה השביעית למניינם, בעוד שר"א בן ערך חי במאה הראשונה למניינם, ור"א בן שמוע חי במאה השניה למניינם. הפיוטים האלו התגלו במאה ה-19 למניינם, ולא היו ידועים לרשב"א ולמהרח"ו. ולכן ככל הנראה בעניין זה הם טעו. ור' אלעזר הקליר חי במאה השביעית למניינם. 
כל זה כמובן לא סותר את האפשרות שהוא היה תלמיד חכם, ואם הרשב"א והמהרח"ו זיהו אותו בתור ת"ח, ככל הנראה היה להם על מה להתבסס.

מי אמר שאותם פיוטים שנמצאו הם של הקליר?אניוהוא
למה כ'כ קל לנו לקבל 'עובודות' כביכול היסטוריות,
אבל את דברי רבותינו הראשונים קל לנו לדחות?

(אותה שאלה קיימת גם ב'עובדות' ארכיאולוגיות מול אמיתות התנ'ך...)
אני לא יודע,הגיגים בע"מ

 אבל אני מניח שיש אקרוסטיכונים, וסימני זיהוי אחרים כגון אלו.

למה אני מקבל את דברי המחקר בנושא, בניגוד לדברי הרשב"א ולמהרח"ו?

פשוט מאוד, למחקר יש מידע שלא היה ידוע לרשב"א ולמהרח"ו, הגניזה הקהירית. ככל הנראה אם הרשב"א ומהרח"ו היו מכירים את הפיוטים הנמצאים בגניזה הקהירית, והיו יודעים את התיארוך של הכבישה הסאסאנית של הארץ, הם לא היו אומרים  שרבי הקליר הוא תנא. בדיוק כמו ש@נשמה כללית הסביר פה לגבי הקבלה.

והרי ממלאכי אין עוד נביאים, וייתכן שהרשב"א והמהרח"ו טעו. כברירת מחדל, האפשרות הסבירה היא שהם צדקו. אבל כשיש ראיות ברורות שהם לא הכירו, ושמראות אחרת, ניתן לומר שהם טעו.

וכמובן, כל זה אינו וודאי, אלא השערה סבירה בלבד, אולי הפיוטים שהתגלו בגניזה הקהירית הם זיוף מתוחכם מאוד שנעלם מעיני החוקרים. ולכן כתבתי "ככל הנראה", ולא כתבתי בוודאות.

א. זה דבר שהראשונים עצמם הסתפקו בו.אדם כל שהוא

ראה את הגהת גליון הש"ס בתוס' בחגיגה יג, וכך משמעות הלשון שם בתוס' שכותבים עליו שיסד דבריו ע"פ הירושלמי וכו'.

ב. לפעמים יש לנו ידע היסטורי שלא היה לראשונים, למשל, בגלל גילויים כמו הגניזה הקהירית, וגם העובדה שהראשונים בד"כ לא עסקו בדברים אלה בצורה מסודרת משפיעה.

הזיהוי ככל הנראה מוטעהultracrepidam

זה כן אומר שהיו מסורות שהוא אדם גדול.

 

אף אחד לא חשב ש*אני* ר"א בו שמוע או ר"א בן ערך.

 

אבל ככל הנראה הוא לא היה תנא. הרשב"א כנראה טעה כמה פעמים בחייו. אפילו מהרח"ו. 

גם זה שבבתי הכנסת בקהילות השונות,אדם כל שהוא

שחלקם הונהגו ע"י גדולי ישראל, התקבלו הפיוטים שלו בתוך התפילות ותפסו מקום מרכזי, מלמד על היחס עליו.

דוגמא- האר'י ז''ל היה אומר בתפילה רק פיוטים שכתב הקליר.אניוהוא
זיהוי של "ספר החזיונות" עם ר' חיים ויטאלהגיגים בע"מ

הוא מפוקפק למדי. הספר סותר במפורש את הכתוב בספר "שערי קדושה" לר' חיים ויטאל, ויש בו מגוון ראיות שמקורו מאוחר מר' חיים ויטאל. וגם על פי המחקר כיום רבים חושבים אותו למזויף, וגם החיד"א שיבח את ר' ישראל נג'ארה למרות שהכיר את ספר החזיונות. לשרים כיום את שיריו בהחלט יש על מי לסמוך, מהמחקר ומהעולם התורני כאחד.

הב'י והב'ח מזהים את הקליראניוהוא
כר' אלעזר ב'ר שמעון - כלומר כבנו של רשב'י.
התייחסתי לזה.אריק מהדרום


רק להעירשום וחניכה
שמרן החיד"א בספר מחזיק ברכה כתב בשם המור וקציעה וכנף רננים בשם *האר"י* שר"א הקליר *אינו* ר"א בנו של ר' שמעון, אלא היה בו באותו פייטן ניצוץ מנשמתו של ר"א בר"ש (אכן יצויין שככל הנראה לא נמצא כן בכתבי האר"י שלפנינו, אך כדאיות הן עדות היעב"ץ וגושפנקת החיד"א ליישב את עדות האר"י ז"ל עם תוצאות המחקר).
זו מסורת ארץ ישראלית קדומה שהשתמרה באשכנז ובאיטליה..אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ"א באלול תש"פ 10:39

 לא מסורת אשכנזית.

ופיוטיו עשירים מאוד במובאות מהתנ"ך ומדרשי חז"ל [שאגב, חוסר הבקיאות של הציבור בהם מקשה על ההבנה], וראשונים רבים מאוד החשיבו את דבריו ודנו בהם, כך שלא לחינם נקרא רבי, אפילו האבן עזרא שמבקר אותו, קורא לו רבי [ואף מוסיף את הביטויים נוחו עדן ומנוחתו כבוד].

ונראה לי שהזלזול בפיוטיו היה אופנתי מאוד בתקופת ההשכלה, אבל לאו דווקא אצל חוקרי פיוטים היום.

ואגב המשפט האחרון..אדם כל שהואאחרונה

מתוך תקציר לספרם של שני חוקרי פיוטים, פרו' שולמית אליצור וד"ר מיכאל רנד-

"'מֶלֶךְ, זְכוֹר אָחוּז קֶרֶן'! במילים קצרות אלה, מתוך אחד הפיוטים שבספר, מתגלה גאונותו של הפייטן הגדול."

 

ומי שלא הבין בעצמו מה גאוני במשפט הזה, יכול לקרוא כאן - 

רבי אלעזר בירבי קליר פיוטים לראש השנה : : 978-965-7418-03-1 : magnespress.co.il : Books

??חידוש

מה אתה רוצה מחיינו?

 

איפה הוא נתן לך הוראה לבכות?

לי, לא.אריק מהדרום

אבל למה הוא מתבכיין?

מתלבט מה יותר גרועק"ש
ההרביית שמחה (מה זו עושה) בתשעת הימים,
או החוכא ואיטלולא שאתה עושה כאן.

אדם גדול (הלוואי שנזכה), כשהוא קורא על מיתת בני אהרון - הוא בוכה בטבעיות. כשהוא מבין את תוקף קדושת היום, שכל באי עולם יעברו לפניך - מי ברעש ומי במגיפה (בבתי הכנסת בנו יורק וניו ג'רזי, מי שיש לו יארצאייט, צריך לתפוס את העמוד רבע שעה מראש, אחרת אין סיכוי...) - הוא בוכה בלי לצחוק על זה.
לא קונה את זה שהוא בוכהאריק מהדרום

מצטער, לא אמין.

לא ראית בחייך אנשים שבאמת בוכים בתפילות בכללק"ש
ובימים נוראים בפרט?!
רק בבית אבל.אריק מהדרום


אני מכיר אנשים.. והרבה.. שמתייפחים באמת...הָיוֹ הָיָה

מפני צנעת הפרט לא אעלה כאן תמונה שיש בידי של אחד מחשובי ראשי הישיבות, שמישהו "תפס" אותו בבכי מטלטל באמצע סליחות...

 

ועל אותו אחד שמעתי ממישהו שראה אותו נשנק בקריאת מיתת בני אהרן, וכשהוא שם לב שמישהו ראה, הוא מיד "התכופף, כביכול.. ועלה חזרה כשהטלית "נוזלת" לו עד הסטנדר.. שלא יראו...

טוב, אז אני ראיתי ושמעתי רביםק"ש
מרן הגר"א שפירא זצ"ל, היה צריך להחליף קיטל אחרי כל תפילה, מרוב דמעות וזיעה ממאמץ.
לא מצאת על מה לצחוק חוץ מזה? באמת שהגזמת, במחילת כבודוחידוש


כבודי איננו משחק לטובתי כאןאריק מהדרום

אני בטוח שאם אני לא הייתי פותח את שרשור הדאחקות על הסליחות והקליר שנפתח כל שנה, מישהו אחר היה פותח אותו והוא היה הרבה יותר קליל ממה שנראה עכשיו, שאתם מנסים לייבש אותו לחלוטין.

אתה חושב שהתגובות הן אישיות אליך?הָיוֹ הָיָה

אני הייתי מגיב בדיוק כפי שהגבתי, לכל ניק אחר שהיה כותב כך.

כן אני חושב שהתגובות שלכם אישיותאריק מהדרום

ננסה בשנה הבאה אני אפתח מפצל"ש ונראה אתכם, אתם על הכוונת שלי.

נו נו.. אשרי שחושדין אותו במה שאין בו.הָיוֹ הָיָה

למה שיהיה לי משהו נגדך?

 

 

 

אגב, אני שנה שעברה טרם הייתי פה, ואני הראשון שגער בך על ההתנסחות שלך...

אולי באמת תקבל את האמת ממי שאמרה במקום להאשים אותנו בסובייקטיביות?

חכה חכה שנה הבאה...אריק מהדרום


מה אכפת לי שנה הבאה. איך זה קשור למה שכתבתי?הָיוֹ הָיָה

למרות שלומר את האמת.. די נוצר אצלי הרושם שאכן אתה מתאמץ ליצור על עצמך תוית כזו, ככה שאכן אני כנראה מצטרף למועדון האקסקלוסיבי שיניח אוטומטית שיש לך מטרה ספציפית להגחיך את המסורת הזו. ככה שאכן בשנה הבאה כנראה אגיב יותר בנחרצות אם זה יהיה אתה ולא מישהו אחר...

חבל.

ובפרט חבל לי, כי אני זוכר את הכאב שהיה בדבריך בעת שכתבת על זה שהרב זמיר כהן ההי הראשון שנזעק על היהודים באים, ואנחנו שתקנו. זה גרם לי לראות אותך באור מסויים, שקצת מתנגש לי עם מה שקורה פה כעת.

 

ומי יודע, אולי פה טמונה התשובה, כשמתחילים מלצחוק על זה, לא נזעקים כשרואים את היהודים באים..

כמה דבריםאריק מהדרום

1) ארגון הדברות הוא לא רק ארגון שמדבר שטויות בשם התורה, ניחא, יש הרבה כאלה ובוודאי שלא כל מה שאני חושב שהוא התורה היא אכן התורה שאצל הקב"ה, ארגון הדברות התמלא בשנים האחרונות גם במרצים חצופים וכותבים חצופים עוד יותר שניזונו משקרים ומרעל של משרפות שמלמדים "השקופע" נון סטופ ("השקופע" זו מילה שמשמעותה "השקפה" או "למה לא לא להיות מזרוחניק), הם תופסים את תורתם כהתורה הרלוונטית היחידה ומי שחושב אחרת מהם כופר, אפיקורוס עוכר ישראל ואפילו מזרוחניק! אז אם תראה להם שהקב"ה או רש"י או הרמב"ם או חלילה אפילו הרב עובדיה יוסף סובר כמוך הם יזדעקו שאתה מסלף את דברי הר"ע יוסף זצוק"ל! (ועוד כמה מילים לא רלוונטיות שקשה לפענח מבעד לקצף פיהם וגם לא אכפת לי ממש כי המסר הובן).

 

2) התחלחלתי מזה שלא צעקנו אנחנו לפניו אכן.

 

3) מועדון אקסלוסיבי של ביינישים חסרי חוש הומור, נו שוין, אני לא חושב שאני גרוע כמו היהודים באים, אבל האמת שלא צפיתי בכל הקטעים שלהם, אולי יש דמיון שאינני יודע, יש לצחוק על המסורת היהודית בטעם רע ויש להרביץ דאחקות על הקליר כמו הרבה אשכנזים אחרים והתבדח על מנהגי ישראל יותר בעדינות קצת יותר מאשר בלי להוציא את אימותינו אבותינו זונות, נרקומנים, פסיכופטים ורודפי בצע וכבוד ועל חשבון משלם המיסים.

...הָיוֹ הָיָה

1) אני יודע, מה הקשר?

 

2) ובדיוק על זה אני מדבר.

 

3) נו, אנשי היהודים באים אומרים עליך את מה שאנחנו אומרים עליך.

וכפי שאמרתי, זה מוביל לזה, לא אמרתי שאתה "מוציא את אימותינו אבותינו זונות, נרקומנים, פסיכופטים ורודפי בצע וכבוד ועל חשבון משלם המיסים" אלא שאם אתה עוסק בלצחוק על היהדות, לא פלא שיש כאלו שלוקחים את זה רחוק יותר, ושאם אתה, וכנראה עוד כמוך, נוח להם עם האמירות שלך, אז לא פלא שלא אתם נזעקתם לצעוק על היהודים באים, סף הרגישות והאכפתיות והקנאות לקדושה אצלכם - התחספס והלך.

 

 

וסליחה שאני חריף...

אתה אשכנזי פיקנטי.אריק מהדרום


ואני מבין שכעת ירדו לטמיון כל טענותי.. ניצחתני!הָיוֹ הָיָה


ישש!אריק מהדרום

לא כי פשוט לא חשבתי ששרשור אודות הקליר יהפך כל כך כבד ויבש אז הלכתי לישון.

מישום מה יש מישהו, שפעמיים בשנה צריך להגחיך את מסורת ישראלק"ש
ולכן מגיבים דווקא אליו...

שלושת השבועות כמנהג אשכנז הקדמון
כמו שחשבתיאריק מהדרום


חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך