דחוףףף תקשיבו, אנחנו עושות כזה החברות לימוד...הכל עוד אפשרי

וכל פעם מישי אחרת מכינה...

אני עושה על שמירת נגיעה, ונידהמתי לראות איזה חוסר יש בנושא הזה, יש הרבה שו''תים.. אבל זה לא כלכך עוזר לי..

אני רוצה קטע הלכתי, ומוכר, ומוסמך... לא עכשיו איזה רב שבקושי שמעתי עליו...

אני אשמח אם תוכלו לכתוב כאן קטעים הלכתיים על זה, או לשלוח קישורים... מעדיפה של רבנים מהציונות הדתית, בסגנון של הרב אליעזר מלמד...

תודההה

מקפיצה כי אני חייבת את זה דחוףףףףהכל עוד אפשרי


דייי אני נואשתתתהכל עוד אפשרי


בעיקרוןהנשמה יורדת
לפי מה שלמדתי רמבם סוף הלכות איסורי ביאה לומד את זה מהפסור לא תקרבו לגלות ערווה. אני יחפש אולי איזה רב כתב על זה
לא חיפשתי הרבה, מצאתי בכיפההנשמה יורדת
נחלקו הראשונים בתוקף איסור נגיעה. שיטת הרמב"ם כפי שמופיעה בשלוש מקומות שונים (פירוש המשנה סנהדרין ז,ד, ספר המצוות מצוה ל"ת שנג, הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה א) היא שאיסור נגיעה מדאורייתא, והוא נובע מהפסוק ´לא תקרבו לגלות ערוה´ (וראה את דברי הספרא). וכך לשון הרמב"ם במשנה תורה- "כל הבא על ערוה מן העריות דרך אברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה". יש לשים לב לשתי נקודות שונות ברמב"ם זה-

1) האיסור הוא נגיעה דרך הנאה. לאור זאת יש אחרונים שהתירו נגיעה במקרים מסוימים כאשר ברור שאין כאן דרך הנאה (כמו- נגיעה אקראית בעלייה לאוטובוס, לחיצת יד כאשר כבר הושיטו לך את היד והאדם שמושיט את היד יפגע, ועוד).
2) הרמב"ם מסביר שהאיסור הוא קרבה לערוה. האיסור איננו נובע מקרבה לפנויה אלא משום שנידה היא אחת מהעריות. בימינו ישנה גזירת קדמונים שנשים פנויות לא יטבלו, ולכן פנויות בימינו הן בחזקת נידות. בעקבות כך מהתורה יש איסור של נגיעה, ולא מדובר על גזירה, וודאי לא גזירה לגזירה.
הרמב"ן (השגות על ספר המצוות לרמב"ם מצוות לא תעשה שנג) חולק על הרמב"ם וסובר שהאיסור של נגיעה הוא מדרבנן. כך גם כותב רש"י על הגמרא בשבת (דף יג,א ד"ה גילוי עריות)- "ושאר קורבה אפילו קירוב בשר- מדרבנן". הבנת ראשונים אלו היא לפי דברי ר´ פדת (-אמורא) שמופיע בגמרא בשבת ובגמרא בעבודה זרה בדף יז,א (תוס´ במסכת ע"ז מבין שלפי ר´ פדת אין כלל איסור אפילו מדרבנן).
השולחן ערוך פוסק להלכה כשיטת הרמב"ם שהאיסור הוא מדאורייתא וכך גם עולה מהנושאי כלים (אבן העזר סימן כ סעיף א).

שתי שיטות אלו הן שתי השיטות המרכזיות בראשונים. בדברי הרמב"ם הזכרתי בקצרה שהוא סובר שהנגיעה שנאסרה הינה נגיעה דרך חיבה. וודאי שקשה להגדיר מהי נגיעה דרך חיבה ומהי אינה, אך ישנם מספר מקרים שהקלו האחרונים בעקבות הבנה זו. כדי להדגים את הדבר אני אביא תשובה קצת חריגה שבה הקלו בעקבות דברי הרמב"ם: בשו"ת חוות יאיר (סימן קפב) מסופר על אדם שהיה צריך לעבור בין ארצות שונות באירופה, והמוכס לא האמין לו ששתי הנשים שהולכות עמו הן בתו ואשתו. המוכס אמר לו שהוא יאמין לדבריו רק אם הוא ינשק את אשתו. הבעיה הייתה שאשתו באותו זמן הייתה נידה, ולכן הוא שאל האם במקרה זה מותר לו לנשקה. החוות יאיר ענה שמותר, משום שהאיסור לפי הרמב"ם הוא רק דרך חיבה. במקרה זה ודאי שאין דרך חיבה, אלא מטרת הנשיקה היא כדי לעבור את המוכס.
הבנה זו ברמב"ם היא גם יסוד ההיתר של רופא לבדוק נשים ולמדוד את הדופק שלהם. כאשר האחרונים אומרים שרופא טרוד בעבודתו ולכן אין איסור (שו"ת אגרות משה יו"ד חלק ג סימן נד. שו"ת אגרות משה חלק א סימן לג). לא נאריך יותר בנושא זה מפני שדנו בו הרבה אחרונים, אך את יסוד הדברים כתבנו (לעיון נוסף ראה בשו"ת בני בנים ח"א סימן לז. שו"ת אגרות משה יו"ד חלק א סימן צ. שו"ת אגרות משה אבן העזר חלק א סימן נו. שו"ת אגרות משה חלק ב סימן יד).
אני מקווה ששרד/ת את התשובה עד כה והמקורות לא הפחידו יותר מדי. ציטטתי את מקורות אלו בגלל שתי סיבות- מטרת השאלה הייתה רצון לברר את הנושא מתוך סקרנות אז אני מניח שיש רצון להכיר את המקורות. הסיבה השנייה היא החלק השני של התשובה וזה השאלה מה זה משנה האם האיסור מדאורייתא או מדרבנן.
הרחבתי בשיטת הרמב"ם וזה כדי להראות שלמרות שהרמב"ם הוא זה שסובר שהאיסור הוא מהתורה הרי שבמקרים רבים דווקא לאור שיטתו ניתן להקל. לעומת זאת במקרים אלו לא ברור כלל שלפי הרמב"ן מותר להקל למרות שהאיסור "רק" מדרבנן. השאלה מהו מקור האיסור אינה גוררת בהכרח חומרא או קולא לגבי גדרי האיסור. יתכן כי הרמב"ן הבין שיש איסור מדרבנן של נגיעה שאינו תלוי כלל בסוג הנגיעה ובעקבות כך לא ניתן לחלק בין מקרים שונים.
נקודה נוספת שאני רוצה לגעת בה היא מה זה משנה אם האיסור הוא "רק" מדרבנן. הלכות רבות שאנו שומרים מקורם מדרבנן בלבד ואף אחד לא חושב להקל בהם. איסורי מוקצה בשבת, טלטול ברחוב במקום שאין עירוב, כשרות מקוואות (מקווה ממי גשמים או ממים שאובים) והרבה מהלכות נידה הינם מדרבנן בימינו. הלכות אלו קיבלו גדרים בפני עצמם ואנחנו מתייחסים אליהם כאיסורים שעומדים בפני עצמם למרות שמקורם מתקנות וגזרות חכמים. משמעות התורה שבעל פה היא סמכות חכמים לתקן תקנות ומרגע שזה נקבע כמצווה הרי יש לכך אישור ממרומים. דיונים רבים בהלכה נסובים סביב תוקפם של דברי חכמים וברור שזה נשען על דברי התורה של "לא תסור" ו"עשית ככל אשר יורוך". דרך פסיקת ההלכה תלויה בבני אדם, כאשר ה´ נותן לכך תוקף לאחר מכן (בדיוק כמו בקידוש המועדות והחודשים). נושא זה הינו נרחב מאוד וניסיתי רק לזרוק מספר נקודות לחשיבה בנושא.
אני מאוד מקווה שהתשובה עזרה ולא בלבלה, ואת/ה מזומן לפנות שוב (או למייל שלי) אם נשארו נקודות נוספות שאינם ברורות או שעלו שאלות נוספות.
רק טוב,
אוהד.
ohad_fix@hotmail.com
בטח כתוב בפניה"ל ליקוטים ג'/משפחהחובה?
בדקתי אין שם.. כאילו לא מצאתי...הכל עוד אפשרי


אני ינסה לעזור..באולפנה...
איסור נגיעה בפנויה לדעת הגמ´ ׁ(שבת יג ע"ב), רמב"ם (איסורי ביאה פכ"ד):
"כל הבא על ערוה מן העריות דרך איברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה, שנאמר לבלתי עשות מחקות התועבות וגו´´ ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה" (הי"ד החזקה, הלכות איסורי ביאה, פרק כ"ה הלכה א´´).
ועיין עוד שאפילו בלא חיבה לדעת הרמב"ם יש איסור של תורה (עיין שו"ע אבה"ע סי´ כ), אמנם הרמב"ן חולק וסובר שהאיסור בלא חיבה הוא רק מדרבנן. השו"ע לא התיר לבעל אפילו לבדוק דופק של אשתו החולה. משמע מכאן שאפילו במקום חולי לא הקל מכיוון שלדעתו נגיעה ללא חיבה היא דאורייתא כדעת הרמב"ם שלוקים על כל קירבה.
כשיטת הרמב"ם שאיסור נגיעה מהתורה,כתבו:
סמ"ג, חינוך, טור, לבוש, מאירי, ראב"ד בתו"כ, ריטבא, רן, רבינו יונה באגרת התשובה יום ב, ועוד ראשונים ואחרונים.
עד כאן דנו על נגיעה בלא חיבה, כפי שיש לפעמים נתינת יד לשלום אולם נגיעה כשהיא באה בין חברים ולא כעבודה וכדו´, היא נגיעה של חיבה שבה הכל מודים שאסורה ולרוב הפסוקים האיסור של תורה.
תודה לכולםםםהכל עוד אפשרי


הרב יוני לביאילדה של אבא

כשהעולם מתחיל לשמור נגיעה

 

באופן כללי יש באתר מילה טובה מאמרים על כמעט כל הנושאים.

תודהההכל עוד אפשריאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך