איזו השקעה. שאפו!
(יישר כח מיוחד על הדקדוק לנקד את המילה "לישני" שרבים טועים בה, שים לב שכדאי להחליף את הסגול בצירה)
כמה הארות והוספות קטנות:
* ב"והנורא" כדאי לבאר - "שממנו יראים".
* "חסדי אבות" - לא רק חסדים שעזרו לאחרים, אלא גם דבקותם בו והליכתם אחריו.
* "באהבה" - כדאי להוסיף - שגם אם חלילה תכלה זכות אבות - עדיין הוא מביא גואל, בשביל אהבתו אותנו.
* "עוזר" - כפשוטו, "מושיע" - מתוך הצרות, "ומגן" - מפני הצרות, לפני שבאו.
* "ומקיים אמונתו" כדאי להחליף את "האמונה שלו" ב"נאמן לאמון שנותנים בו"
* "השיבנו לתורתך"- אחרי "ללמוד תורה" כדאי להוסיף "ולקיימה".
* "הרוצה בתשובה" - הביאור המדוייק הוא לכאורה "שמקבל ברצון את תשובתינו".
* "ראה בעניינו" - כדאי להוסיף "השפלות שלנו"
* "ולמלשינים אל תהי תקווה" - כדאי להוסיף שלא יהיה להם תקומה והצלחה.
* דקדוק נוסח: ועל חסדך הגדול באמת ובתמים נשעננו" - בשני נ'.
* "מהרה לתוכה תכין" - לירושלים (ולא לביהמ"ק)
* "וקרנו תרום" - כדאי להוסיף "שיהיה מכובד ונישא".
* "ואישי ישראל" - פירשת לפי השיטה שזה הקרבנות, ולפי זה זה חלק מהמשפט הקודם - "והשב את העבודה לדביר ביתך ו[את-]אישי ישראל. אם גורסים את זה במשפט אחד עם הבא - כמו שעשית - "ואישי ישראל ותפילתם" - אז הביאור יהיה לפי השיטה שהכוונה לאנשי עם ישראל.
* תיקון לשון - "ועל כולם" וכו' כתבת על "ויתנשא" - "להשיא", ויותר מדויק יהיה "לנשא".
* "ברכנו אבינו" וכו', יותר מדוייק יהיה במקום "עם האור שלך" לכתוב "בכך שתאיר לנו פנים, ותשפיע עלינו הארתך"
* "תורת חיים" - לא רק "חלק מהחיים" אלא שהיא "מהות ויסוד החיים".
* "וטוב יהיה בעיניך" כדאי לכתוב "שיראה טוב לפניך, ותרצה:"
*בהערה 14 כדאי להוסיף שזה ע"פ השל"ה, וסגולה ליום הדין שלאחר הפטירה.
שוב יישר כח ענק! אני ממש מתפעל מההשקעה והדיוק הנפלא! ומההעלאה לזיכוי הרבים. תזכה למצוות!