סגולותחובה?
עובד או לא?

(רק אתחיל שאני ניסיתי כמה סגולות וכולן עבדו לי).
אשרייך מה אני יגיד סתםם וואי לא ידעתטאטע אוהב אותי!


אשריך*חובה?
המוסמכות כן, ושאינן מוסמכות לא... (בדרך כלל..)הָיוֹ הָיָה

מה ניסית והצליח?

איזה סגולות עשית ועבדו?חסרת טאקט
עבר עריכה על ידי חסרת טאקט בתאריך י"א בתשרי תשפ"א 22:03


שניהההה רק עכשיו קלטתי את זה את\ה בן או בת?חסרת טאקט


אהההה נכון התווכחתי אתך פעם... אז למה לא רשום שאתה בן?חסרת טאקט


את לא יכולה לתייג ולשאול אותו בנסיו"פ, במקום לנצל"ש כאן?דמעה שקופה


מממ וואו הסבר לרשי תיבות?חסרת טאקט


~~דמעה שקופה

נסיו"פ = פורום נסיונות פעילים

פורום שבו אפשר לכתוב את כל הקשקושים שיש בראש.

 

נצלו"ש = ניצול שרשור.

הוא פתח את השרשור על נושא מסויים, ואת מנצלת את השרשור לטובת משהו אחר.

אההה תודה וסליחה...חסרת טאקט

חושב

תשובה תפילה וצדקהא-מ-ת

הרב אבינר שם שם.

 

זה שעבדו לך סגולות-גם לנביאי שקר הצליח לפעמים (חלילה לא משווה או מתכוון לפגוע, רק דוגמא..), אפילו שעון מקולקל מדייק פעמיים ביום..

על סגולות כתוב ש"כוחן יפה ל..." זה אומר שזה כמו המלצה שיכולהבורדו
להועיל, אבל לא עובדה חותכת, אי אפשר לצפות לתוצאות על פי זה... ובעיקר סגולות באות להוסיף (מנהגים נחמדים כאלה) אבל הכי חשוב לקיים קודם את המצוות בשלמות זאת הסגולה הכי טובה... לדוגמא אנשים שיכולים לחפש סגולות לפרנסה וזה ולא מבינים שהסגולה הכי טובה זה לברך ברכת המזון בכוונה...
העיקר לא לנסות/לבדוק/לשחקבינייש פתוח
אבל אם רב אמיתי ממליץ זה תמיד טוב כבונוס לדברים הבסיסים שחובה עלינו לעשות כדי להגיע למטרה הרצויה
אף פעם לא האמנתי בסגולות. עד ש...פשוט אני..

בבית הכנסת של ההורים שלי, נהוג לכבד ב"חתן נערים" (נ"א: "כל הנערים") בשמחת תורה אדם נשוי ללא ילדים.

 

אשתי מאוד מאוד רצתה להיות בשמחת תורה אצל ההורים שלה, אבל אז הגבאי התקשר אלי ואמר לי שהוא ישמח לתת לי להיות חתן נערים בבית הכנסת, אם אבחר להגיע.

אחרי שאמרתי לו שאשתי מסרבת להגיע להורים שלי לחג, הוא ענה לי "מה קרה לך? זאת סגולה ללידה עוד השנה! עוד לא היה לי חתן נערים אחד שהיה יכול להיות שוב חתן נערים אחרי שנה!".

 

אחרי שסיפרתי זאת לאשתי, היא מיד התרצתה, מכיוון שכבר ניסינו תקופה מסוימת ללא הצלחה...

 

בשמחת תורה באותה השנה הייתי חתן נערים, בירכתי בקול את ברכות התורה, וכל הילדים החמודים עמדו מסביבי וחזרו אחרי.

בשמחת תורה בשנה הבאה הייתי שוב על הבימה, עם תינוק קטן על הידיים, כי הוא עוד לא היה בגיל שהוא יכול לעמוד לבד...

וואי זה..מדהים מרגש ומרחיב את הלב🤗🌟👏בורדו
מצד תפילת רבים.העני ממעש
הרב חיים כהן (החלבן) זצל כתב שכן. רק שזה תלוי כי לא כלנוגע, לא נוגע
סגולה מתאימה לכל אחד. תלוי בעניינים נשמתיים.
להזיק, זה לא מזיק. רק לא לשכוח שזה רק עזר לעיקר.
יש כמה בודדים שעשיתי ועבדו מעולה.שיח סוד
בכללי אני לא חסידה של סגולות, אבל בגלל שחלק עבדו אז יש מקום גם לזה מידי פעם.
אני לא מאמינה בסגולותחושבת בקופסא

ה' לא חייב לנו כלום, במיוחד לא בתנאי לדברים שרירותיים כמו פסוק כזה וכזה כך וכך פעמים, זה לא הופך אותך ליותר ראוי למה שאתה מבקש באופן אוטומטי, ה' לא נותן לך מה שאתה רוצה בלחיצת כפתור.

כל הסיפורים על סגולות שעובדות יכולים להיות מוסברים בקלות ע"י ההיגיון שהתפילה והתשובה זה מה שעבד ולא המעשה השרירותי, או אפקט הפלציבו (כשנותנים לחולים תרופה שלא עושה כלום בלי להגיד להם, ורק האמונה שהתרופה תעזור מרפאת אותם) 

תקשיבי .השם שלי ? בפרטי
הקדוש ברוך הוא אוהב אמונה פשוטה בתמימות ועם התמימות והאמונה הזאת אפשר להפוך עולמות ..
הבעל שם טוב עליו השלום קודש קודשים אמר :
(לא לתפוס אותי על המילה זה בסגנון)
"אם הייתי רוצה הייתי יכול בכח האמונה שלי. ללכת בשוק ושמרכבה של סוסים עם אש תרד ותקח אותי ללמעלה" (כמו אליהו הנביא). תראי מה זה כח האמונה . ואנחנו בנים של מלך מלכי המלכים . מי שאמר והיה העולם. תראי איזה אבא אדיר יש לנו . אוהבים אותך אבא !!! .
ועוד דבר אמונות תפלות לא טובות כמו למשל :
היה לנו בבית ספר אמונה תפלה פסיכית . חבר היה שוכב על הרצפה סתם ככה . והיו עוברים מעליו היה אסור לו לזוז עד שלא חוזרים מעליו . ואם הוא זז בלי שחזרו הוא יהיה גמד .... חחחח מה קשור ? אני גם לא יודע אבל לא נורא עברנו את זה חחחח
אבל הכי חשוב אנחנו יהודים ברוך השם .
היום בשבת וחג עברתי בשכונה שלי וראיתי ילדים גויים משחקים במגרש . ואני מסתכל עליהם ואומר בלב תראה
מה ניסית להגיד?חושבת בקופסא

אני גם לא אוהבת חסידות, בדיוק בגלל הגישה של "רגש מעל השכל, העיקר תאמין בלי לחשוב ויקרו לך ניסים"

אז זה ממש לא משכנע אותי.

ומה בכלל ניסת לומר?

"החסידות אומרת שעם אמונה תמימה (שאגב ממש לא מתאימה לדור של היום) אפשר לעשות ניסים" -מה הקשר לסגולות?

נכון שיש קשר, אבל אתה לא כתבת "בגלל זה סגולות עובדות אם מאמינים בהן" פשוט השארת את זה ככה ועברת למשהו בכלל לא קשור.

 

ובכלל ה"סגולות עובדות אם מאמינים בהן" זה ה-הגדרה לאפקט הפלציבו, אתה מאמין שזה עוזר, לכן אתה משנה את ההנהגות והתפיסה שלך עד שזה באמת עוזר.

מזכיר לי את הקטע בפיטר פן ש"כל פעם שילד מפסיק להאמין בפיות, פיה אחת מתה" אז כדי להציל את הפיה בסרט הם כולם חזרו ואמרו "אנחנו מאמינים בפיות, אנחנו מאמינים בפיות" 

זאת הוכחה לדעתך שפיות קיימות? אם הקיום שלהן תלוי בזה שתאמין בקיום שלהן, אין לך שום דרך להוכיח את הקיום שלהן, אותו הדבר עם סגולות.

 

ומה הקשר בין ילד ששוכב על הרצפה לסגולה? ומה הקשר לעובדה שאנחנו (כולל הילד או לא?) יהודים? ולילדים גויים משחקים במגרש? וכל זה לא קשור בשום צורה למה שדיברת עליו.

חחח הפסקתי באמצע התגובה ...השם שלי ? בפרטי
וחוץ מזה יש סגולות שכתובות בזוהר ובמקורות אחרות . זה תלוי איזה סגולה .
סליחה שאני מנצלשת...בורדו
לכאורה אמונה תמימה אמורה להיות השאיפה, לא?
זה תלוי במקורחושבת בקופסא

זאת שאלה ממש לא חדשה.

אבל אמונה מחקירה נחשבת כיותר מסוכנת, כי יש סיכוי שתגיע למסקנה שלא צריך להאמין לעומת אמונה תמימה שאתה פשוט מקבל את מה שאומרים לך בלי לחשוב ובלי להסתבך.

 

פעם רוב האנשים היו פשוטים, לא ידעו לקרוא, ולא הייתה להם את היכולת (הנפשית, השכלית, הזמן) לחקור את האמונה, אז מה שבעיקר עודדו זו אמונה תמימה,

ורק לאנשים שבטוחים לגמרי באמונה שלהם (כלומר רבנים גדולים) היה מותר לחקור רק כדי להוסיף ולא כדי להתבסס על החקירה שממנה תבוא האמונה.

 

אבל לפני כ100 התפשטה תופעה של חילון ומודרניזציה שהשפיעה על הרבה מאוד יהודים, (גם בימינו אפילו לא שליש מהעם שומר מצוות) ואמונה תמימה "כי ככה זה" לא יכולה לעמוד אצל הרבה מאוד אנשים כשמערערים עליה עם השכל, כי אין בה שום דבר שכלי.

אז ניתן יותר מקום לחקירה, ובימינו משהו שחווה שאלות באמונה לא מנסים להגיד לו "כי ככה זה" ,נותנים לו תשובות שכליות, כי הסכנה של החקירה יכולה להיחשב ככה רק כשאין שום השפעה אחרת חוץ ממנה.

 

אבל בכל זאת זה עדיין תלוי באופי של אנשים ובסוגי השקפה,

 

החסידות רוצה אמונה תמימה, כי היא תמיד הייתה בשביל "היהודי הפשוט" ולא מעוניינת שהוא ירחיב מעל זה, כי יש לו את הרבי שדואג להיות בדרגה גבוהה והוא לא צריך לנסות להגעה אליה (וזו בדיוק הסיבה שאני לא אוהבת חסידות)

 

רוב הגישות הלא חרדיות מעודדות חקירה כיותר מתאימה לרוח הכללית של הדור שלנו, שגם הציבור הזה צריך להתמודד עם העולם החיצוני והוא צריך להיות מוכן.

 

אבל זה גם תלוי באופי, יש אנשים יותר רגשיים, שמספיק להם "כי ככה" והם כבר מרגישים אוטומטי התחברות לקב"ה, ויש אנשים יותר שכליים (אני ממש שכלית) שצריכים תשובות והוכחות לפני שהם יכולים להאמין ב-ה'.

 

(אגב זה לא אומר שבאיזה שלב שרוצים לחקור פתאום מוחקים הכל מהראש, הופכים לאתאיסטים, ובונים את האמונה מהתחלה, זה שמשהו חוקר לא אומר שהוא מאבד את האמונה.

לי נגיד העובדה שיש תשובה לכל שאלה שאני אשאל הייתה יותר מוסמכת מאיזשהי תשובה לשאלה ספציפית, אם תהיה לי שאלה זה לא יגרום לי לאבד אמון, אני פשוט אשאל עד שאני אמצא אותה, לי זה הרבה יותר מרגיע מאשר להצטרך להשתיק את השאלה ולהתעלם ממנה.

 

את האמת שלא היו לי הרבה שאלות בכלל, אבל ממש מעניין אותי ללמוד פעם ספר אמונה כמו הכוזרי.

 

(או "דע מה שתשיב לעצמך" מישהי השאירה על השולחן שלה פעם בשיעור הקבצות ואני ישבתי בשולחן הזה וקראתי את ההתחלה כל השיעור, הוא מדבר שם על למה לא אמורים להיום עם אמונה תמימה, אבל אני ממש לא זוכרת את זה כי קראתי אותו בחצי אוזן לשיעור לפני יותר משנה, ממש עשת לי חשק למצוא את הספר הזה.)

 

הבנתי 👍👍בורדו
כאילו, לא צריך להיות מנותקים מהמציאות... באמת אמונה כמו אז לא רלוונטית להיום, לא צריך לסתום את השכל בכוונה... אבל כמה שאפשר לסמוך על השם בלי מקום של צורך להבין כל דבר זה נראה לי מעלה.
לסמוך על ה', לנסות להבין מה הוא עושהחושבת בקופסא

ואמונה תמימה לעומת חקר כולם דברים שונים.

 

אפשר לסמוך על ה' ועדיין לנסות לפרש דברים.

למרות שהרבה מזה גובל בניסיון לחשב חשבונות שמיים, קשקושים כמו שהקורונה היא בגלל הלהטב"ים או אי שמירת שבת.

אבל באותה דוגמה מי שמארגן מבצעים (מרחוק) של אהבת חינם והתנדבות, בהיגיון של "המצב הזה מחייב אותנו להתרחק אז בשביל לתקן את זה נתקרב".

הם לא מנסים להיות דוברים של ה', מפיצים משהו טוב, וטכנית עדיין מנסים לחקור מה הסיבה לקורונה, זאת גם מעלה.

כן אני מסכימה איתךבורדו
פשוט היה נשמע בהודעה הראשונה שלך שאת ממש מזלזלת בזה אז רציתי לברר עכשיו אני מבינה את העמדה שלך.
ואני רק אוסיף שאמונה בסגולות היא לא טפשות ויש היום עדיין אנשים עם האמונה התמימה והמוחלטת והכל בסדר.
אז זה בדיוק הענייןחושבת בקופסא

סגולות בנויות על אמונה תמימה שלא עובדת בשבילי, מצוין שהיא עובדת בשבילך.

כבר הסכמנו שאמונה תמימה זה לא סותר שאלות...בורדו
פשוט יש ודאות כזאת באמונה תמימה שלמה לא לחיות בה? ואני חושבת שיש עוד עניין שאת לא יכולה להתעלם ממנו כי אחרת זה כאילו את מכחישה את הקבלה. וזה שבאמת בעולם יש כוח מעשי גם לרוח. מעשים רוחניים יכולים ממש לפעול במציאות, כמו שאדם יכול לקבל אור על הפנים ממצוות מסויימות. כמו שלדיבור יש השפעה על הנעשה, זה לא סתם. באותיות הקודש באמת גנוזות השפעות רוחניות. את יכולה להגיד שאת לא מבינה את זה, אבל יש רבנים גדולים מאוד שכן... ואני מאמינה שיש הרבה דברים שאני לא יודעת, יש עוד עולמות שאין לי ראייה בהם ולכן אני חיה בזהירות. לא כל מנהג שבנוי על משהו רוחני הוא אמונה טפלה. כמובן שהיום רבו האמונות התפלות, וביחד עם זה שסגולות הן לא מחייבות (כי יש דברים חזקים מהן ויותר בסיסיים) אז לגיטימי לא לקבל כל שטות. אבל להגיד שאין לזה מקום- זה לא.
אהמ אהמ.הָיוֹ הָיָה

על סמך מה את חושבת שהשאיפה היא להיות באמונה מהסוג הזה (שאת קוראת לו אמונה תמימה, אני חושב שזה ממש ניצול לרעה של צמד המילים הזה...)?

התכוונתי שיש אנשים שבגאווה אם הם לא מבינים משהו הם מזלזליםבורדו
אפילו שזה משהו שקשור למקורות שלנו שהם שורשים עבים מאוד מאיתנו.
אז קודם תקבל ואחרי זה תשאל שאלות... זה כבר ממקום אחר.
טוב, זה עניין שונה לגמרי.הָיוֹ הָיָה

זה שאדם צריך ללמוד ולכבד ולא להיות גאוותן זה דבר אחד.

 

ולהגיד שהשאיפה זה להאמין בלי לברר זה דבר אחר.

כן אני לא התכוונתי בלי לברר, הפוך, להעמיק כמה שיותרבורדו
זה צריך כל הזמן. אבל זה אפילו לא מתוך "לכבד" זה מתוך להיות משוכנע במסורת שלך אולי כי זה נראה לי הכי הגיוני... אם מתעוררות סתירות אז חייב להתעמת מולן, כמו שאמרת- מתוך כבוד... אבל הן לא חייבות להיות בכל מצב, כך נראה לי. יכול להיות באמת שזאת רק אני מתוך מה שהושרש בי בבית באמת חברות אומרות לי שיש לי תמימות כזאת. אז סליחה אם זה לא רלוונטי כל כך.
אוקיי, אז מה התכוונת ש"השאיפה היא אמונה תמימה"?הָיוֹ הָיָה


למה מה אתה חושב שזו אמונה תמימה? לא אתנגד לשמועבורדו
כי יש כאן שיבוש של המילה "תמימה"הָיוֹ הָיָה

"אמונה תמימה" שאותה העריכו ושיבחו - היא "תמימה" במובן של "תורה תמימה" כלומר - שלימה, אחידה, ישרה, זו אמונ התמימה שמעריכים, אמונה שהיא ברורה, שנוכחת בכל רבדי החיים, שמרגישים אותה, שסומכים עליה, שחיים אותה, וכו'.

ומה עשו היום? הפכו את זה ל"אמונה בתמימות" כלומר - בלי לברר, בלי לחקור, בלי להוכיח, בלי לדעת.. רק "להאמין כי צריך להאמין", וזה, במחילה, לא רק שזה לא תמימה, אלא זה גם לא אמונה.... זה אשליה, פיקציה.

סבבה מסכימה איתך יפה כתבתבורדו
למרות שאני לא יודעת מי הפך את זה לככה.. אולי חלק מהחרדים
סתם ככה אני מאז ומתמיד הכרתי שצריך ללמוד עוד (אבל שוב, זה לא מתוך לברר את האמונה שלך, זה מתוך לדעת אותה יותר מתוך אהבה והערכה אליה) מקווה שהבנת...
עובד לספרדים😉צבע לחיים


תלוייהודי תמיד

תלוי מאיפה הסגולה 

חח אני ממציאה סגולות!דסדוסה

לדוג' כשנתקעים הרבה יותר מדי זמן בטרמפיאדה מתקשרים למישהו ואז מגיע טרמפ! סגולה בדוקה! אבל עובד רק עם אנשים מסוימים

אם כבר סגולות ממוצאות (יותר ניצול של חוק מרפי)חושבת בקופסא

תמיד כשיש מוטיבציה לסדר את הבית, אין מה לסדר. אז כדאי לאסוף מוטיבציה וכל הבלגן פתאום יעלם. (או שזה בעצם שוב פלציבו, בגלל שיש לך מוטיבציה אותו בלגאן נראה יותר קטן מאשר כשאין כוח לסדר, אבל זה משפר מאוד את ההרגשה לחשוב שזה איזה טריק)

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך